Protokół Nr I/10
Numer | I/10 |
---|---|
Data wydania | 2010-11-30 |
Protokół Nr I/10
z obrad I sesji Rady Miasta Siemiatycze, która odbyła się w sali Siemiatyckiego Ośrodka Kultury w dniu 30 listopada 2010 roku
z obrad I sesji Rady Miasta Siemiatycze, która odbyła się w sali Siemiatyckiego Ośrodka Kultury w dniu 30 listopada 2010 roku
Obrady I sesji Rady Miasta Siemiatycze rozpoczęły się o godzinie 13:00, a zakończyły o godzinie 15:05.
W obradach I sesji na stan 15 radnych uczestniczyło 15 radnych, według załączonej do protokołu listy obecności.
Radni obecni na I sesji:
1. Witold Berski
2. Jan Boguszewski
3. Rafał Burakowski
4. Jan Hyndza
5. Katarzyna Jarocka
6. Jerzy Korowicki
7. Antoni Kosieradzki
8. Walentyna Kożuchowska
9. Teresa Milewska
10. Eugeniusz Mudel
11. Paweł Onieszczuk
12. Agnieszka Anna Sitarska
13. Krzysztof Andrzej Szyszko
14. Agnieszka Monika Zalewska
15. Roman Zdrojewski
W obradach I sesji Rady Miasta Siemiatycze uczestniczyli także goście zaproszeni w osobach:
1. Danuta Jaszczołt - Skarbnik Miasta
2. Elżbieta Rakszawa – Sekretarz Miasta
3. Jolanta Sidorowicz - Dyrektor Siemiatyckiego Ośrodka Kultury
4. Janusz Majer – Prezes Przedsiębiorstwa Komunalnego Spółka z o.o.
5. Ewa Romaniuk – Kierownik Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej
6. Teresa Nazarewicz – Prezes Zarządu Mienia Komunalnego
7. Roman Umiastowski – Dyrektor Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji
8. Barbara Weremczuk – Kierownik USC UM Siemiatycze
9. Józefa Stankiewicz – Kierownik Referatu SO UM Siemiatycze
10. Grażyna Berska – Kierownik Referatu IG UM Siemiatycze
11. Agnieszka Bolewska-Iwaniuk – korespondent Katolickiego Radia Podlasie
12. Marek Malinowski – redaktor Głosu Siemiatycz
13. Anna Nazarewicz – radca prawny
I sesję Rady Miasta Siemiatycze VI kadencji rozpoczął najstarszy wiekiem radny – Witold Berski, który stwierdził, że jest to dla niego wielki zaszczyt - prowadzenie I sesji nowo wybranej Rady do czasu wyboru Przewodniczącego Rady. Zwracając się do zebranych na sali radny Berski stwierdził, że otwiera I sesję Rady Miasta Siemiatycze VI kadencji i stwierdził, że w sesji tej uczestniczą wszyscy radni a zatem obrady są prawomocne.
Następnie radny Berski powitał serdecznie wszystkich zebranych i poprosił o odegranie hejnału miasta.
Po wysłuchaniu hejnału przewodniczący obrad poprosił Przewodniczącego Miejskiej Komisji Wyborczej w Siemiatyczach Andrzeja Maciejewskiego o wręczenie radnym zaświadczeń
o wyborze. Pan Maciejewski wręczył wszystkim radnym zaświadczenia o wyborze i złożył gratulacje z tej okazji.
o wyborze. Pan Maciejewski wręczył wszystkim radnym zaświadczenia o wyborze i złożył gratulacje z tej okazji.
W dalszej części obrad Pan Berski zaproponował przejście do złożenia ślubowania przez nowo wybranych radnych. Radny Berski poinformował radnych, że ślubowanie odbywa się, z w ten sposób, że odczytana zostanie przez najmłodszego radnego – Pawła Onieszczuka rota ślubowania,
a następnie w kolejności alfabetycznej z listy obecności najmłodszy wiekiem radny będzie wywoływał radnych, którzy powstaną i wypowiedzą słowo „ślubuję”, przy czym ślubowanie może być złożone z dodaniem zdania: „Tak mi dopomóż Bóg” Następnie Pan Berski poprosił wszystkich o powstanie i odczytana została rota ślubowania w następującym brzmieniu: ”Wierny Konstytucji
i prawu Rzeczypospolitej Polskiej, ślubuję uroczyście obowiązki radnego sprawować godnie, rzetelnie i uczciwie, mając na względzie dobro mojej gminy i jej mieszkańców”. W dalszej części ślubowania, wywoływani przez radnego Pawła Onieszczuka kolejno radni powstawali
i wypowiadali słowa: „Ślubuję” dodając “Tak mi dopomóż Bóg”. Po złożeniu ślubowania radny Berski zwracając się do radnych powiedział, że poprzez akt ślubowania radni wyrazili swoją wolę do sprawowania mandatu radnego, stali się pełnoprawnymi radnymi i przyjęli wielkie zobowiązanie wobec naszego miasta i jego mieszkańców.
a następnie w kolejności alfabetycznej z listy obecności najmłodszy wiekiem radny będzie wywoływał radnych, którzy powstaną i wypowiedzą słowo „ślubuję”, przy czym ślubowanie może być złożone z dodaniem zdania: „Tak mi dopomóż Bóg” Następnie Pan Berski poprosił wszystkich o powstanie i odczytana została rota ślubowania w następującym brzmieniu: ”Wierny Konstytucji
i prawu Rzeczypospolitej Polskiej, ślubuję uroczyście obowiązki radnego sprawować godnie, rzetelnie i uczciwie, mając na względzie dobro mojej gminy i jej mieszkańców”. W dalszej części ślubowania, wywoływani przez radnego Pawła Onieszczuka kolejno radni powstawali
i wypowiadali słowa: „Ślubuję” dodając “Tak mi dopomóż Bóg”. Po złożeniu ślubowania radny Berski zwracając się do radnych powiedział, że poprzez akt ślubowania radni wyrazili swoją wolę do sprawowania mandatu radnego, stali się pełnoprawnymi radnymi i przyjęli wielkie zobowiązanie wobec naszego miasta i jego mieszkańców.
W dalszej części obrad radny Osmólski poinformował, że nastąpi ustalenie porządku obrad. Odczytał zebranym proponowany porządek. Przewodniczący obrad zawrócił się do radnych
z pytaniem, czy chcieliby zgłosić zmiany do zaproponowanego porządku. Radni nie zgłosili poprawek do proponowanego porządku obrad I sesji.
z pytaniem, czy chcieliby zgłosić zmiany do zaproponowanego porządku. Radni nie zgłosili poprawek do proponowanego porządku obrad I sesji.
Następnie radny Berski poddała pod głosowanie zaproponowany porządek obrad I sesji Rady - na 15 radnych biorących udział w obradach I sesji, w głosowaniu udział wzięło 15 radnych, za przyjęciem porządku obrad głosowało 15 radnych.
Przyjęty jednogłośnie porządek obrad przedstawiał się następująco:
1. Otwarcie sesji i stwierdzeni prawomocności obrad.
2. Odegranie hejnału Miasta.
3. Wręczenie zaświadczeń o wyborze.
4. Ślubowanie radnych.
5. Ustalenie porządku obrad.
6. Wybór Przewodniczącego Rady Miasta Siemiatycze
a) zgłaszanie kandydatów na funkcję Przewodniczącego Rady Miasta Siemiatycze,
b) powołanie Komisji Skrutacyjnej,
c) przyjęcie Regulaminu wyboru Przewodniczącego Rady Miasta Siemiatycze,
d) wystąpienia kandydatów,
e) przeprowadzenie głosowania,
f) podjęcie uchwały stwierdzającej wybór.
7. Wybór Wiceprzewodniczącego Rady Miasta Siemiatycze
a) zgłaszanie kandydatów na funkcję Wiceprzewodniczącego Rady Miasta Siemiatycze,
b) powołanie Komisji Skrutacyjnej,
c) przyjęcie Regulaminu wyboru Wiceprzewodniczącego Rady Miasta Siemiatycze,
d) wystąpienia kandydatów,
e) przeprowadzenie głosowania,
f) podjęcie uchwały stwierdzającej wybór.
8. Wolne wnioski.
9. Zakończenie obrad I sesji Rady Miasta.
Do punktu 6 - Wybór Przewodniczącego Rady Miasta Siemiatycze
W tej części obrad radny Berski poinformował, że pierwsze punkty porządku obrad zostały już zrealizowane i zaproponował przystąpienie do realizacji szóstego punktu porządku obrad,
a mianowicie wyboru Przewodniczącego Rady Miasta.
a mianowicie wyboru Przewodniczącego Rady Miasta.
Pan Berski poinformował radnych, że Rada ze swego grona wybiera Przewodniczącego bezwzględną większością głosów w głosowaniu tajnym, przy czym bezwzględna większość to taka, gdy liczba głosów „za” przekroczy 50% ważnie oddanych głosów.
Następnie przewodniczący obrad I sesji zwrócił się do radnych o zgłaszanie kandydatów na Przewodniczącego Rady Miasta Siemiatycze.
- radny Eugeniusz Mudel zgłosił kandydaturę radnej Agnieszki Sitarskiej.
- radny Roman Zdrojewski zgłosił kandydaturę radnego Antoniego Kosieradzkiego.
Zgłoszeni radni wyrazili zgodę na kandydowanie.
W dalszej części realizacji tego punktu porządku obrad radny Berski poinformował radnych, iż kolejną czynnością związaną z wyborem Przewodniczącego Rady jest powołanie Komisji Skrutacyjnej - poprosił o zgłaszanie radnych do pracy w tej Komisji.
- radny Eugeniusz Mudel zgłosił na przewodniczącego Komisji Skrutacyjnej radnego Pawła Onieszczuka.
- radna Agnieszka Sitarska zgłosiła na członka Komisji Skrutacyjnej radnego Rafała Burakowskiego.
- radna Teresa Milewska zgłosiła na członka Komisji Skrutacyjnej radnego Romana Zdrojewskiego.
Do pracy w Komisji Skrutacyjnej zgłoszeni zostali:
- radny Paweł Onieszczuk,
- radny Rafał Burakowski,
- radny Roman Zdrojewski.
Następnie prowadzący obrady zwrócił się z pytaniem, czy jest zgoda zgłoszonych osób do pracy w Komisji Skrutacyjnej. Sprzeciwu zgłoszeni radni nie wnieśli, wobec czego Pan Berski poddał pod głosowanie skład Komisji Skrutacyjnej. Za członkostwem w Komisji Skrutacyjnej radnego Pawła Onieszczuka - na 15 radnych biorących udział w obradach I sesji, w głosowaniu udział wzięło 15 radnych, za głosowało 14 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosu.
Za członkostwem w Komisji Skrutacyjnej radnego Rafała Burakowskiego - na 15 radnych biorących udział w obradach I sesji, w głosowaniu udział wzięło 15 radnych, za głosowało 14 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosu. Za członkostwem w Komisji Skrutacyjnej radnego Romana Zdrojewskiego - na 15 radnych biorących udział w obradach I sesji, w głosowaniu udział wzięło 15 radnych, za głosowało 14 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosu.
Za członkostwem w Komisji Skrutacyjnej radnego Rafała Burakowskiego - na 15 radnych biorących udział w obradach I sesji, w głosowaniu udział wzięło 15 radnych, za głosowało 14 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosu. Za członkostwem w Komisji Skrutacyjnej radnego Romana Zdrojewskiego - na 15 radnych biorących udział w obradach I sesji, w głosowaniu udział wzięło 15 radnych, za głosowało 14 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosu.
Następnie radny Berski odczytał projekt uchwały w sprawie powołania Komisji Skrutacyjnej. Pan Berski poddał pod głosowanie powyższy projekt uchwały - na 15 radnych biorących udział w obradach I sesji, w głosowaniu udział wzięło 15 radnych, za głosowało 15 radnych.
/Uchwała Nr I/1/10 w załączeniu/
Po przeprowadzonym głosowaniu Pan Berski stwierdził, że Rada Miasta powołała Komisję Skrutacyjną w następującym składzie:
1) Paweł Onieszczuk – przewodniczący,
2) Rafał Burakowski,
3) Roman Zdrojewski.
Następnie radny Berski zarządził 15 minutową przerwę w obradach sesji, w czasie której Komisja Skrutacyjna przygotuje karty do głosowania oraz regulamin wyboru Przewodniczącego Rady Miasta.
Po przygotowaniu kart do głosowania radny Berski wznowił obrady sesji i poprosił Przewodniczącego Komisji Skrutacyjnej – radnego Pawła Onieszczuka o przedstawienie radnym regulaminu wyboru Przewodniczącego Rady Miasta. Radny Paweł Onieszczuk odczytał ww. Regulamin.
Pan Berski poddał pod głosowanie regulamin wyboru Przewodniczącego Rady Miasta - na 15 radnych biorących udział w obradach I sesji, w głosowaniu udział wzięło 15 radnych, za głosowało 15 radnych.
/Uchwała Nr I/2/10 w załączeniu/
W dalszej części obrad kandydaci na Przewodniczącego rady miasta przedstawili swoje kandydatury. Następnie przeprowadzono głosowanie tajne w sprawie wyboru Przewodniczącego Rady Miasta. Po przeprowadzonym głosowaniu Pan Berski zarządził ponowną przerwę w obradach I sesji, aby Komisja Skrutacyjna podliczyła głosy, przygotowała protokół i projekt uchwały w tej sprawie.
Po wznowieniu obrad Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej – radny Paweł Onieszczuk zapoznał radnych z wynikiem głosowania, stwierdził, że próg bezwzględnej większości głosów został przekroczony i w wyniku tajnego głosowania wybrano Przewodniczącego Rady Miasta, którym została radna Agnieszka Sitarska, uzyskując 9 głosów.
W dalszej części realizacji tego punktu obrad radny Berski odczytał projekt uchwały w sprawie wyboru Przewodniczącego Rady Miasta. Pan Berski poddał pod głosowanie powyższą uchwałę - na 15 radnych biorących udział w obradach I sesji, w głosowaniu udział wzięło
15 radnych, za głosowało 15 radnych.
15 radnych, za głosowało 15 radnych.
/Uchwała Nr I/3/10 wraz z protokołem Komisji Skrutacyjnej w załączeniu/
Następnie radny Berski przekazał prowadzenie sesji nowo wybranemu Przewodniczącemu Rady Miasta – radnej Agnieszce Sitarskiej składając jej gratulacje z okazji wyboru. Radna Sitarska podziękowała za wybranie jej po raz kolejny na Przewodniczącego Rady Miasta Siemiatycze.
Do punktu 7 - Wybór Wiceprzewodniczącego Rady Miasta Siemiatycze
W tej części obrad radni przystąpili do wyboru Wiceprzewodniczącego Rady Miasta Siemiatycze. Przewodnicząca Rady zwróciła się do radnych z prośbą o zgłaszanie kandydatur na funkcję Wiceprzewodniczącego Rady Miasta.
- radny Witold Berski zgłosił kandydaturę radnej Teresy Milewskiej.
- radny Krzysztof Szyszko zgłosił kandydaturę radnego Eugeniusza Mudla.
Zgłoszeni radni wyrazili zgodę na kandydowanie.
W dalszej części realizacji tego punktu porządku obrad Przewodnicząca Rady poinformowała radnych, iż kolejną czynnością związaną z wyborem Wiceprzewodniczącego Rady jest powołanie Komisji Skrutacyjnej. Zapytała, czy skład Komisji Skrutacyjnej może być ten sam. Radni zgodzili się na ten sam skład Komisji Skrutacyjnej. Przewodnicząca Rady poddał I sesji, w głosowaniu udział wzięło 15 radnych, za głosowało 15 radnych.
Następnie Przewodnicząca Rady zarządziła 15 minutową przerwę w obradach sesji, w czasie której Komisja Skrutacyjna przygotuje karty do głosowania oraz regulamin wyboru Wiceprzewodniczącego Rady Miasta.
Po przygotowaniu kart do głosowania radna Sitarska wznowiła obrady sesji i poprosiła Przewodniczącego Komisji Skrutacyjnej – radnego Pawła Onieszczuka o przedstawienie radnym regulaminu wyboru Wiceprzewodniczącego Rady Miasta. Radny Paweł Onieszczuk odczytał ww. Regulamin.
Pani Sitarska poddała pod głosowanie regulamin wyboru Wiceprzewodniczącego Rady Miasta - na 15 radnych biorących udział w obradach I sesji, w głosowaniu udział wzięło 15 radnych, za głosowało 15 radnych.
/Uchwała Nr I/4/10 w załączeniu/
W dalszej części obrad kandydaci na Wiceprzewodniczącego rady miasta przedstawili swoje kandydatury. Następnie przeprowadzono głosowanie tajne w sprawie wyboru Wiceprzewodniczącego Rady Miasta. Po przeprowadzonym głosowaniu Przewodnicząca Rady zarządziła ponowną przerwę w obradach I sesji, aby Komisja Skrutacyjna podliczyła głosy, przygotowała protokół i projekt uchwały w tej sprawie.
Po wznowieniu obrad Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej – radny Paweł Onieszczuk zapoznał radnych z wynikiem głosowania, stwierdził, że próg bezwzględnej większości głosów został przekroczony i w wyniku tajnego głosowania wybrano Wiceprzewodniczącego Rady Miasta, którym został radny Eugeniusz Mudel, uzyskując 8 głosów.
W dalszej części realizacji tego punktu obrad radna Sitarska odczytała projekt uchwały
w sprawie wyboru Wiceprzewodniczącego Rady Miasta, po czym poddała pod głosowanie powyższą uchwałę - na 15 radnych biorących udział w obradach I sesji, w głosowaniu udział wzięło 15 radnych, za głosowało 15 radnych.
w sprawie wyboru Wiceprzewodniczącego Rady Miasta, po czym poddała pod głosowanie powyższą uchwałę - na 15 radnych biorących udział w obradach I sesji, w głosowaniu udział wzięło 15 radnych, za głosowało 15 radnych.
/Uchwała Nr I/5/10 wraz z protokołem Komisji Skrutacyjnej w załączeniu/
Następnie Przewodnicząca Rady Agnieszka Sitarska złożyła radnemu Eugeniuszowi Mudlowi gratulacje z okazji wyboru. Wybrany Wiceprzewodniczący Rady Miasta podziękował radnym za wybór.
Do punktu 8 – Wolne wnioski
W tej części głos zabrała Pani Elżbieta Rakszawa Sekretarz Miasta, która przekazała przeprosiny w imieniu Burmistrza Miasta i Zastępcy Burmistrza, którzy z przyczyn służbowych nie mogli wziąć udziału w I sesji Rady Miasta. Wszystkim radny przekazała także serdeczne gratulacje z tytułu wyboru do Rady Miasta i złożyła życzenia owocnej pracy.
Do punktu 9 – zakończenie obrad
W związku z wyczerpaniem porządku obrad I sesji Rady Miasta Siemiatycze w dniu 30 listopada 2010 r. Przewodnicząca raz jeszcze złożyła gratulacje wszystkim radnym i zamknęła obrady o godz. 15.00.
Na tym protokół zakończono.
Protokołowała: Przewodniczący obrad
Agata Androsiuk Witold Berski
Przewodniczący Rady Miasta
Agnieszka Anna Sitarska
Metryka strony