Protokół Nr II/18

Numer II/18
Data wydania 2018-11-21

Protokół Nr II/18
z obrad II sesji Rady Miasta Siemiatycze,
która odbyła się w sali Siemiatyckiego Ośrodka Kultury
w dniu 21 listopada 2018 roku

 

Obrady II sesji Rady Miasta Siemiatycze rozpoczęły się o godzinie 14:20, zakończyły zaś o godzinie 14:55.

W obradach II sesji na stan 15 radnych uczestniczyło 15, według załączonej do protokołu listy obecności (Załącznik Nr 1).

Radni obecni na II sesji:

  1. Witold Berski
  2. Marek Bogucki
  3. Melania Grygoruk
  4. Jan Hyndza
  5. Katarzyna Jarocka
  6. Jerzy Korowicki
  7. Antoni Kosieradzki
  8. Igor Mironkiewicz
  9. Katarzyna Nayda
  10. Paweł Onieszczuk
  11. Jerzy Roszczenko
  12. Łukasz Rybałtowski
  13. Marcin Usakiewicz
  14. Igor Śnieżko
  15. Agnieszka Monika Zalewska
     

W obradach II sesji Rady Miasta Siemiatycze uczestniczyli także:

1) Piotr Siniakowicz – Burmistrz Miasta Siemiatycze
2) Henryk Czmut – Zastępca Burmistrza Miasta
3) Elżbieta Rakszawa - Sekretarz Miasta
4) Elżbieta Boguszewska – Skarbnik Miasta

oraz pozostali goście zgodnie z załączoną do protokołu listą obecności (Załącznik Nr 2).

Do punktu 1 – otwarcie obrad.

Obrady II sesji Rady Miasta Siemiatycze w dniu 21 listopada 2018 r. otworzyła Przewodnicząca Rady Miasta – Agnieszka Monika Zalewska, która na wstępie powitała wszystkich przybyłych na II sesję Rady Miasta.

Do punktu 2 – przedstawienie porządku obrad.

1) otwarcie obrad,
2) przyjęcie porządku obrad,
3) podjęcie uchwały w sprawie powołania Komisji Rewizyjnej Rady Miasta Siemiatycze,
4) podjęcie uchwały w sprawie powołania Komisji Skarg, Wniosków i Petycji Rady Miasta Siemiatycze,
5) podjęcie uchwały w sprawie powołania Komisji Finansów i Budżetu Rady Miasta Siemiatycze,
6) podjęcie uchwały w sprawie powołania Komisji Zdrowia, Oświaty i Kultury Rady Miasta Siemiatycze,
7) podjęcie uchwały w sprawie powołania Komisji Rozwoju Gospodarczego i Porządku Publicznego Rady Miasta Siemiatycze,
8) podjęcie uchwały w sprawie ustalenia miesięcznego wynagrodzenia Burmistrza Miasta Siemiatycze,
9) podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na 2018 r.,
10)  zakończenie obrad.

Do punktu 3 - podjęcie uchwały w sprawie powołania Komisji Rewizyjnej Rady Miasta Siemiatycze.

Przewodnicząca Rady poprosiła o zgłoszenie kandydatów na przewodniczącego Komisji Rewizyjnej.

- Radny Śnieżko zgłosił kandydaturę radnego Onieszczuka, który pełnił tą funkcję w ostatniej kadencji i się sprawdził.

Przewodnicząca Rady zapytała o to czy radny Onieszczuk wyraża zgodę na pełnienie funkcji Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej, radny wyraził zgodę. Przewodnicząca zapytała, czy są inni kandydaci na to stanowisko. Nikt inny nie został zgłoszony.

Następnie Przewodnicząca poprosiła o zgłoszenie się radnych, którzy chcieliby pracować w Komisji Rewizyjnej. Chęć pracy w komisji zgłosili:

- radny Igor Śnieżo,

- radna Katarzyna Jarocka,

- radny Marcin Usakiewicz.

Przewodnicząca Rady zapytała, czy ktoś z radnym ma jakieś zastrzeżenia do uchwały? Radni uwag nie zgłosili.

Przewodnicząca Rady poinformowała, że w związku ze zmianą ustawy o samorządzie gminnym głosownie będzie przebiegało w następujący sposób, zostaną odczytane w kolejności alfabetycznej nazwiska radnych i każdy radny zadeklaruje, czy jest „za”, „przeciw” czy „wstrzymał się od głosu”.

Przewodnicząca Rady zarządziła głosowanie nad podjęciem uchwały w sprawie powołania Komisji Rewizyjnej Rady Miasta Siemiatycze

Lp.
Nazwisko i imię
głosowanie
1
Berski Witold

„za”
2
Bogucki Marek

„za”
3
Grygoruk Melania

„za”
4
Hyndza Jan

„za”
5
Jarocka Katarzyna

„za”
6
Korowicki Jerzy

„za”
7
Kosieradzki Antoni
„za”
8
Mironkiewicz Igor
„za”
9
Nayda Katarzyna

„za”
10
Onieszczuk Paweł
„za”
11
Roszczenko Jerzy
„za”
12
Rybałtowski Łukasz

„za”
13
Śnieżko Igor

„za”
14
Usakiewicz Marcin

„za”
15
Zalewska Agnieszka

„za”

Razem

15 „za”

Uchwała została podjęta jednogłośnie.

Uchwała Nr II/3/18 stanowi Załącznik Nr 3

Do punktu 4 – podjęcie uchwały w sprawie powołania Komisji Skarg, Wniosków i Petycji Rady Miasta Siemiatycze.

Przewodnicząca Rady poprosiła o zgłoszenie kandydatów na przewodniczącego Komisji Skarg, Wniosków i Petycji.

- Przewodnicząca Rady zgłosiła kandydaturę radnej Jarockiej, która w poprzedniej kadencji  pełniła funkcję z-cy Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej, a ta komisji będzie zajmowała się podobnymi sprawami. Radna Jarocka ma niezbędne kwalifikacje, jest osobą sumienną, dokładną i jak najbardziej sprawdzi się w tej roli.

Przewodnicząca Rady zapytała o to czy radna Jarocka wyraża zgodę na pełnienie funkcji Przewodniczącej Komisji Skarg, Wniosków i Petycji, radna wyraziła zgodę.

Następnie Przewodnicząca poprosiła o zgłoszenie się radnych, którzy chcieliby pracować w Komisji Skarg, Wniosków i Petycji. Chęć pracy w komisji zgłosili:

- radny Jerzy Korowicki,

- radny Witold Berski,

- radna Agnieszka Zalewska,

- radny Paweł Onieszczuk.

Przewodnicząca Rady zarządziła głosowanie nad podjęciem uchwały w sprawie powołania Komisji Skarg, Wniosków i Petycji Rady Miasta Siemiatycze

Lp.
Nazwisko i imię
głosowanie
1
Berski Witold

 
„za”
2
Bogucki Marek

 
„za”
3
Grygoruk Melania

 
„za”
4
Hyndza Jan

 
„za”
5
Jarocka Katarzyna

 
„za”
6
Korowicki Jerzy

 
„za”
7
Kosieradzki Antoni

 
„za”
8
Mironkiewicz Igor

 
„za”
9
Nayda Katarzyna

 
„za”
10
Onieszczuk Paweł

 
„za”
11
Roszczenko Jerzy

 
„za”
12
Rybałtowski Łukasz

 
„za”
13
Śnieżko Igor

 
„za”
14
Usakiewicz Marcin

 
„za”
15
Zalewska Agnieszka

 
„za”
Razem

 
15 „za”


Uchwała została podjęta jednogłośnie.

Uchwała Nr II/4/18 stanowi Załącznik Nr 4

Do punktu 5 – podjęcie uchwały w sprawie powołania Komisji Finansów i Budżetu Rady Miasta Siemiatycze.

Przewodnicząca Rady poprosiła o zgłoszenie kandydatów na przewodniczącego Komisji Skarg, Wniosków i Petycji.

- Radny Roszczenko zgłosił kandydaturę radnego Łukasza Rybałtowskiego, który w poprzedniej kadencji  był członkiem tej komisji, sprawdził się jako członek i jako Przewodniczący podoła zadaniom jakie przed nim będą stały.

Przewodnicząca Rady zapytała o to czy radny Rybałtowski wyraża zgodę na pełnienie funkcji Przewodniczącego Komisji Finansów i Budżetu, radny wyraziła zgodę. Przewodnicząca zapytała, czy są inni kandydaci na to stanowisko. Nikt inny nie został zgłoszony.

Następnie Przewodnicząca poprosiła o zgłoszenie się radnych, którzy chcieliby pracować w Komisji Finansów i Budżetu. Chęć pracy w komisji zgłosili:

- radny Igor Mironkiewicz,

- radny Witold Berski,

- radna Jan Hyndza,

- radny Jerzy Roszczenko.

Przewodnicząca Rady zarządziła głosowanie nad podjęciem uchwały w sprawie powołania Komisji Finansów i Budżetu Rady Miasta Siemiatycze

Lp.
Nazwisko i imię
głosowanie
1
Berski Witold

 
„za”
2
Bogucki Marek

 
„za”
3
Grygoruk Melania

 
„za”
4
Hyndza Jan

 
„za”
5
Jarocka Katarzyna

 
„za”
6
Korowicki Jerzy

 
„za”
7
Kosieradzki Antoni

 
„za”
8
Mironkiewicz Igor

 
„za”
9
Nayda Katarzyna

 
„za”
10
Onieszczuk Paweł

 
„za”
11
Roszczenko Jerzy

 
„za”
12
Rybałtowski Łukasz

 
„za”
13
Śnieżko Igor

 
„za”
14
Usakiewicz Marcin

 
„za”
15
Zalewska Agnieszka

 
„za”
Razem

 
15 „za”


Uchwała została podjęta jednogłośnie.

Uchwała Nr II/5/18 stanowi Załącznik Nr 5

 - Radny Onieszczuk zapytał o to w ilu komisjach radny może pracować?

- Przewodnicząca Rady odpowiedziała, że przynajmniej jednej, a maksymalnie w dwóch komisjach.

Do punktu 5 – podjęcie uchwały w sprawie powołania Komisji Zdrowia, Oświaty i  Kultury Rady Miasta Siemiatycze.

Przewodnicząca Rady poprosiła o zgłoszenie kandydatów na przewodniczącego Komisji Zdrowia, Oświaty i Kultury Rady Miasta Siemiatycze.

- Radny Usakiewicz zgłosił kandydaturę radnej Katarzyny Naydy, powiedział, że radna ma odpowiednie kwalifikacje żeby pełnić taką funkcję, jest osobą młodą ambitną, energiczną.

Przewodnicząca Rady zapytała o to czy radna Nayda wyraża zgodę na pełnienie funkcji Przewodniczącej Komisji Zdrowia, Oświaty i Kultury, radny wyraziła zgodę. Przewodnicząca zapytała, czy są inni kandydaci na to stanowisko. Nikt inny nie został zgłoszony.

Następnie Przewodnicząca poprosiła o zgłoszenie się radnych, którzy chcieliby pracować w Komisji Finansów i Budżetu. Chęć pracy w komisji zgłosili:

- radny Antoni Kosieradzki,

- radny Melania Grygoruk,

- radna Marcin Usakiewicz,

- radny Jerzy Roszczenko.

Przewodnicząca Rady zarządziła głosowanie nad podjęciem uchwały w sprawie powołania Komisji Zdrowia, Oświaty i Kultury Rady Miasta Siemiatycze

Lp.
Nazwisko i imię
głosowanie
1
Berski Witold

 
„za”
2
Bogucki Marek

 
„za”
3
Grygoruk Melania

 
„za”
4
Hyndza Jan

 
„za”
5
Jarocka Katarzyna

 
„za”
6
Korowicki Jerzy

 
„za”
7
Kosieradzki Antoni

 
„za”
8
Mironkiewicz Igor

 
„za”
9
Nayda Katarzyna

 
„za”
10
Onieszczuk Paweł

 
„za”
11
Roszczenko Jerzy

 
„za”
12
Rybałtowski Łukasz

 
„za”
13
Śnieżko Igor

 
„za”
14
Usakiewicz Marcin

 
„za”
15
Zalewska Agnieszka

 
„za”
Razem

 
15 „za”


Uchwała została podjęta jednogłośnie.

Uchwała Nr II/6/18 stanowi Załącznik Nr 6

Do punktu 5 – podjęcie uchwały w sprawie powołania Komisji Rozwoju Gospodarczego i Porządku Publicznego  Rady Miasta Siemiatycze.

Przewodnicząca Rady poprosiła o zgłoszenie kandydatów na przewodniczącego Komisji Rozwoju Gospodarczego i Porządku Publicznego Rady Miasta Siemiatycze.

- Radny Rybałtowski zgłosił kandydaturę radnego Igora Śnieżko, powiedział, że radny jest lokalnym przedsiębiorcą, a w tej komisji przyda się dobra przedsiębiorczość.

Przewodnicząca Rady zapytała o to czy radny Śnieżko wyraża zgodę na pełnienie funkcji Przewodniczącej Komisji Rozwoju Gospodarczego i Porządku Publicznego, radny wyraził zgodę. Przewodnicząca zapytała, czy są inni kandydaci na to stanowisko. Nikt inny nie został zgłoszony.

Następnie Przewodnicząca poprosiła o zgłoszenie się radnych, którzy chcieliby pracować w Komisji Finansów i Budżetu. Chęć pracy w komisji zgłosili:

- radny Igor Mironkiewicz,

- radny Łukasz Rybałtowski,

- radna Marek Bogucki,

- radny Jerzy Korowicki,

- radny Melania Grygoruk.

Przewodnicząca Rady zarządziła głosowanie nad podjęciem uchwały w sprawie powołania Komisji Rozwoju Gospodarczego i Porządku Publicznego Rady Miasta Siemiatycze

Lp.
Nazwisko i imię
głosowanie
1
Berski Witold

 
„za”
2
Bogucki Marek

 
„za”
3
Grygoruk Melania

 
„za”
4
Hyndza Jan

 
„za”
5
Jarocka Katarzyna

 
„za”
6
Korowicki Jerzy

 
„za”
7
Kosieradzki Antoni

 
„za”
8
Mironkiewicz Igor

 
„za”
9
Nayda Katarzyna

 
„za”
10
Onieszczuk Paweł

 
„za”
11
Roszczenko Jerzy

 
„za”
12
Rybałtowski Łukasz

 
„za”
13
Śnieżko Igor

 
„za”
14
Usakiewicz Marcin

 
„za”
15
Zalewska Agnieszka

 
„za”
Razem

 
15 „za”
Uchwała została podjęta jednogłośnie.

Uchwała Nr II/7/18 stanowi Załącznik Nr 7

Do punktu 8 – podjęcie uchwały w sprawie ustalenia miesięcznego wynagrodzenia Burmistrza Miasta Siemiatycze

Przewodnicząca Rady powiedział, ze zmieniły się przepisy, które obniżają zasadnicze wynagrodzenie burmistrza i w tej wersji przedstawia się następująco, wynagrodzenie zasadnicze w kwocie 4 700 zł, dodatek funkcyjny w kwocie 1 900 zł,  dodatek specjalny w kwocie 40% wynagrodzenia zasadniczego i dodatku funkcyjnego, dodatek za wysługę lat- 17% wynagrodzenia zasadniczego, dodatek ten będzie wzrastał o 1% z dniem 1 marca każdego roku, aż do uzyskania 20 %. Przewodnicząca Rady powiedziała, ze tą uchwałą wynagrodzenie Burmistrza zostaje obniżone o prawie 2 tys. zł.

Przewodnicząca Rady zarządziła głosowanie nad podjęciem uchwały w sprawie ustalenia miesięcznego wynagrodzenia Burmistrza Miasta Siemiatycze.

Lp.
Nazwisko i imię
głosowanie
1
Berski Witold

 
„za”
2
Bogucki Marek

 
„wstrzymał się”
3
Grygoruk Melania

 
„za”
4
Hyndza Jan

 
„za”
5
Jarocka Katarzyna

 
„za”
6
Korowicki Jerzy

 
„za”
7
Kosieradzki Antoni

 
„za”
8
Mironkiewicz Igor

 
„wstrzymał się”
9
Nayda Katarzyna

 
„za”
10
Onieszczuk Paweł

 
„za”
11
Roszczenko Jerzy

 
„za”
12
Rybałtowski Łukasz

 
„wstrzymał się”
13
Śnieżko Igor

 
„za”
14
Usakiewicz Marcin

 
„za”
15
Zalewska Agnieszka

 
„za”
Razem

 
12 „za”

3 „wstrzymało się”


Uchwała została podjęta większością głosów.

Uchwała Nr II/8/18 stanowi Załącznik Nr 8

Do punktu 9 - podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na 2018 r.

Zwiększenia w planie dochodów o kwotę 303 000 zł, w tym:

1)  36 000 zł - w tym: kwota 6 000 zł. zwiększone wpływy z tytułu użytkowania wieczystego, 25 000 zł - zwiększone wpływy z tytułu czynszów; 5000 zł - zwiększone wpływy z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego.

2) 4 000 zł - zwiększone wpływy z tytułu wpływu opłat za usługi cmentarne.

3) 16 000 zł - zwiększenie dotacji celowej na zadania zlecone z zakresu administracji rządowej, zgodnie z decyzją Wojewody Podlaskiego

4) 9 000 zł - otrzymana dotacja z Urzędu Wojewódzkiego z przeznaczeniem na doposażenie OSP.

5) 126 000 zł - w tym: kwota 120 000 zł. zwiększenie wpływów z tytułu podatku od nieruchomości osób prawnych oraz 6 000 zł zwiększone wpływy z tytułu podatków od spadków i darowizn.

6) 52 000 zł - w tym: kwota 47 000 zł. zwiększenie wpływów z tytułu podatku od spadków i darowizn oraz 5 000 zł  wpływy z tytułu wpływu kwot za wystawione koszty upomnienia.

7) 60 000 zł - w tym: kwota 5000 zł z tytułu refundacji wynagrodzeń przez Powiatowy Urząd Pracy oraz 55 000 zł zwiększenie wpływów z tytułu opłat za przedszkola dzieci z innych gmin.

2. Zmnięjszenia w planie dochodów o kwotę 245 000 zł, w tym:

1) 9 000 zł - zmniejszenie dotacji na zadania zlecone z zakresu usług opiekuńczych,

2) 110 000 zł - zmniejszenie dotacji na zadania zlecone z zakresu wypłaty świadczeń wychowawczych,

 3) 126 000 zł - zmniejszenie dotacji na zadania zlecone z zakresu wypłaty świadczeń na „Dobry Start",

3. Zwiększenia w planie wydatków o kwotę 565 822 zł, w tym:

1) 24 000 zł - zwiększenie wydatków na zadania inwestycyjne pn. „Czyste powietrze nad Siemiatyczami - wymiana kotłów c.o.” - udział w projekcie Miasta Siemiatycze.

2) 5 000 zł - zwiększenie wydatków na zadania inwestycyjne pn. „Budowa zespołu magazynowo łazienkowego w obrębie zalewów miejskich ”.

3) 10 000 zł - zwiększenie wydatków na zmianę planów zagospodarowania przestrzennego.

4) 16 000 zł - przeznaczenie zgodne z decyzją Wojewody Podlaskiego.

5) 2 322 zł - przesuniecie wydatków na zadania z zakresu administracji publicznej

6) 9 000 zł - przeznaczenie zgodne z umową zawartą z Wojewodą Podlaskim.

7) 241 500 zł - wprowadzenie rezerwy na wydatek związany ze zwrot części subwencji oświatowej.

8) 14 000 zł - wprowadzenie nowego zadania inwestycyjnego pn. „Termomodernizacja budynku Szkoły Podstawowej Nr 3 ”

9) 100 000 zł - zwiększenie budżetów Przedszkolu Nr 3 i 5.

10) 7 000 zł - zwiększenie budżetu MOPS.

11) 15 000 zł - zwiększenie budżetu Żłobkowi Nr 2.

12) 7 000 zł - zwiększenie budżetu MOPS.

13) 20 000 zł - zwiększenie wydatków na oświetlenie uliczne.

14) 35 000 zł - zwiększenie wydatków na dopłatę do wody i ścieków  mieszkańcom miasta.

15) 60 000 zł - zwiększenie dotacji Bibliotece Miejskiej.

Pani Skarbnik dodała, że w uchwale jeszcze nie zostały ujęte dwa zapisy, Szkoła Podstawowa Nr 1 wnioskuje o przesunięcie w ramach budżetu szkoły środków ze świetlicy na wynagrodzenia w szkole, natomiast Szkoła Podstawowa Nr 3 wnioskuje o przesunięcie kwoty 45 tys. zł  w ramach budżetu funkcjonującego.

Przewodnicząca Rady zarządziła głosowanie nad podjęciem uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na 2018 r.

Lp.
Nazwisko i imię
głosowanie
1
Berski Witold

 
„za”
2
Bogucki Marek

 
„za”
3
Grygoruk Melania

 
„za”
4
Hyndza Jan

 
„za”
5
Jarocka Katarzyna

 
„za”
6
Korowicki Jerzy

 
„za”
7
Kosieradzki Antoni

 
„za”
8
Mironkiewicz Igor

 
„za”
9
Nayda Katarzyna

 
„za”
10
Onieszczuk Paweł

 
„za”
11
Roszczenko Jerzy

 
„za”
12
Rybałtowski Łukasz

 
„za”
13
Śnieżko Igor

 
„za”
14
Usakiewicz Marcin

 
„za”
15
Zalewska Agnieszka

 
„za”
Razem

 
15 „za”

 
Uchwała została podjęta jednogłośnie.

Uchwała Nr II/9/18 stanowi Załącznik Nr 9

Do punktu 10 – zakończenie obrad.

W związku z wyczerpaniem porządku obrad sesji Rady Miasta w dniu 11 września 2018 r. Przewodnicząca Rady zamknęła obrady o godz. 14:55.

Na tym protokół zakończono.

Protokołowała
Monika Mazur

Przewodniczący Rady Miasta
Agnieszka Monika Zalewska

Metryka strony

Udostępniający: Miasto Siemiatycze

Wytwarzający/odpowiadający: Monika Mazur

Data wytworzenia: 2018-12-19

Wprowadzający: Jarosław Kiczko

Data modyfikacji: 2018-12-19

Opublikował: Jarosław Kiczko

Data publikacji: 2018-12-19