Protokół Nr III/06

Numer III/06
Data wydania 2006-12-13

Protokół Nr III/06

Z obrad III sesji Rady Miasta Siemiatycze, która odbyła się W Sali konferencyjnej Urzędu Miasta
w dniu 13 grudnia 2006 roku

Obrady III sesji Rady Miasta Siemiatycze rozpoczęły się o godzinie 12:00 zakończyły zaś o godzinie 13:45
W obradach III sesji na stan 14 radnych uczestniczyli wszyscy, według załączonej do protokołu listy obecności.
Radni obecni na III sesji:
1. Witold Berski
2. Rafał Burakowski
3. Franciszek Drewulski
4. Mariusz Gocał
5. Jerzy Górski
6. Aleksander Jakowiuk
7. Mirosław Kobus
8. Antoni Kosieradzki
9. Eugeniusz Mudel
10. Krzysztof Osmólski
11. Bogdan Raczyński
12. Agnieszka Sitarska
13. Krzysztof Szyszko
14. Krzysztof Wieczorek

W obradach III sesji Rady Miasta Siemiatycze uczestniczyli także goście zaproszeni w osobach:

1. Zbigniew Jan Radomski –Burmistrz Miasta Siemiatycze
2. Stanisław Waldemar Fleks – Z-ca Burmistrza Miasta
3. Elżbieta Rakszawa - Sekretarz Miasta
4. Danuta Jaszczołt - Skarbnik Miasta
5. Romuald Wilgat - Dyrektor Siemiatyckiego Ośrodka Kultury
6. Teresa Nazarewicz – Prezes Zarządu Mienia Komunalnego
7. Barbara Grzelak – Pełnomocnik Burmistrza ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
8. Bogusław Toczko – Komendant Powiatowy Policji
9. Jerzy Wawrentowicz – Prezes Spółdzielni Mieszkaniowej
10. Janusz Majer – Prezes Przedsiębiorstwa Komunalnego Spółka z o.o.
11. Regina Sawczyńska - Przewodnicząca Zarządu osiedla Nr 7
12. Mieczysław Swajda – przedstawiciel Siemiatyckiego Konsorcjum Inicjatyw Gospodarczych

Do punktu 1 – otwarcie obrad

Obrad III sesji Rady Miasta Siemiatycze w dniu 13 grudnia 2006 r. otworzyła Przewodnicząca Rady Miasta – Agnieszka Sitarska, która na wstępie powitała zaproszonych gości i wszystkich przybyłych na III sesję Rady Miasta. W tym punkcie radni minutą ciszy uczcili pamięć ofiar wprowadzenia stanu wojennego w naszym kraju przed 25 laty.

Do punktu 2 – przyjęcie porządku obrad

Przewodnicząca Rady stwierdziła w tym punkcie, że proponowany porządek obrad III sesji radni otrzymali przed sesją. Pani Sitarska zwróciła się do radnych z pytaniem, czy chcieli zmienić zaproponowany porządek. Radni nie zgłosili poprawek do proponowanego porządku obrad III sesji.

Wobec powyższego Przewodnicząca Rady poddała pod głosowanie zaproponowany porządek obrad III sesji Rady w dniu 13 grudnia 2006 r. - na 14 radnych biorących udział w obradach III sesji, w głosowaniu udział wzięło 14 radnych, za przyjęciem porządku obrad głosowało 14 radnych.

Przyjęty porządek obrad III sesji przedstawia się następująco:

1. Otwarcie obrad.
2 .Przyjęcie porządku obrad.
3. Przyjęcie protokołu z II sesji Rady Miasta.
4. Sprawozdanie Burmistrza Miasta z pracy między sesjami.
5. Interpelacje i zapytania radnych.
6. Podjęcie uchwały w sprawie wysokości podatków od nieruchomości na 2007 r.
7. Podjęcie uchwały w sprawie zwolnienia z podatku od nieruchomości na 2007 r.
8. Podjęcie uchwały w sprawie stawek podatku od środków transportowych na 2007 r.
9. Podjęcie uchwały w sprawie obniżenia średniej ceny skupu żyta za okres pierwszych trzech kwartałów 2006 r. przyjętej do wymiaru podatku rolnego na 2007 r.
10. Podjęcie uchwały w sprawie stawek podatku od posiadania psów.
11. Podjęcie uchwały w sprawie zwolnienia z podatku od posiadania psów.
12. Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia Miejskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2007 r.
13. Podjęcie uchwały w sprawie programu współpracy na 2007 rok Miasta Siemiatycze z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego.
14. Podjęcie uchwały w sprawie powierzenia Przewodniczącemu Rady Miasta wykonywania czynności z zakresu pracy wobec Burmistrza Miasta.
15. Podjęcie uchwały w sprawie miesięcznego wynagrodzenia Burmistrza Miasta Siemiatycze.
16. Podjęcie uchwały w sprawie wysokości diet radnych.
17. Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na 2006 r.
18. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.
19. Wolne wnioski.
20. Zamknięcie obrad.

Do punktu 3 – przyjęcie protokołu z II sesji Rady Miasta

Przewodnicząca Rady poinformowała radnych, że protokół z II sesji Rady Miasta wyłożony jest na stoliku protokolanta i jeżeli do końca obrad dzisiejszej sesji nie wpłyną do nich uwagi i poprawki to uzna się go za przyjęty.

Do punktu 4 - sprawozdanie Burmistrza Miasta z pracy między sesjami

Sprawozdanie z pracy za okres listopada - do 13 grudnia złożył Burmistrz Miasta – Zbigniew Radomski. Sprawozdanie to stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Radni pytań i uwag do przedstawionego sprawozdania nie wnieśli

Do punktu 5 - interpelacje i zapytania radnych

W punkcie interpelacje i zapytania radnych głos zabrali:

- Radny Aleksander Jakowiuk stwierdził, że już w poprzedniej kadencji zwracał się z prośba do Prezesa Przedsiębiorstwa Komunalnego odnośnie uprzątnięcia śmieci, którymi zarzucone są drogi dojazdowe do wysypiska śmieci od ul. 11 Listopada i Drohiczyńskiej. Radny Jakowiuk stwierdził, że z jego obserwacji wynika, że śmieci tych wciąż przybywa. Pan Jakowiuk zwracając się do Prezesa Majera powiedział, że wydaje mu się, że nie będzie to wielki problem, jeśli samochód wiozący śmieci na wysypisko, zatrzyma się i pracownicy Przedsiębiorstwa Komunalnego uprzątną śmieci leżące przy drodze.

- Radny Mariusz Gocał zwrócił się z prośba do pana Burmistrza, aby wyszedł naprzeciw oczekiwaniom mieszkańców i jeden dzień w tygodniu wydłużył pracę kasy w Urzędzie Miasta, by była ona czynna dłużej niż do godziny 14. Radny Gocał stwierdził, że taka decyzja byłaby z korzyścią dla mieszkańców.

Do punktu 6 - podjęcie uchwały w sprawie wysokości podatków od nieruchomości na 2007 r.

Przewodnicząca Rady stwierdziła, że tematyką podatkową radni zajmowali się podczas posiedzeń komisji przed sesją. Na posiedzenia Komisji szczegółowo radni przeanalizowali uchwały dot. stawek podatkowych na 2007 r. Przewodnicząca Rady zapoznała w dalszej kolejności radnych z treścią pisma dostarczonego przez NSZZ „Solidarność”, w którym Związek przedstawia swoje stanowisko w kwestii podatków na 2007 r. Następnie Przewodniczący Rady zwrócił się z prośbą o przedstawienie opinii stałych Komisji Rady w kwestii podatków na 2007 r.

-Radny Krzysztof Wieczorek – Przewodniczący Komisji Finansów i Budżetu zabierając głos powiedział, że członkowie tej komisji jednogłośnie przyjęli zaproponowane stawki podatkowe na 2007 r.

-Radny Krzyszof Szyszko – Przewodniczący Komisji Zdrowia, Oświaty i Kultury stwierdził że projekty uchwał dot. podatków na 2007 r. zostały przez członków Komisji zaopiniowane jednogłośnie pozytywnie.

- Radny Jerzy Górski – Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego i Porządku Publicznego, powiedział że komisja na swym posiedzeniu przed sesją jednogłośnie zaopiniowała zaproponowane stawki podatkowe na 2007 r.

Radni innych uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. Przewodnicząca Rady zarządziła głosowanie nad podjęciem uchwały sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na 2007 r. , zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 14 radnych biorących udział w obradach III sesji, w głosowaniu udział wzięło 14 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 14 radnych.

/Uchwała Nr III/9/06 w załączeniu/

Do punktu 7 - podjęcie uchwały w sprawie zwolnienia z podatku od nieruchomości na 2007 r.

Przewodnicząca Rady stwierdziła, że tą uchwałą radni zajmowali się również podczas posiedzeń komisji przed sesją. Zwróciła się z pytaniem, czy dzisiaj zachodzi potrzeba omówienia tego projektu uchwały. Radni uznali, że potrzeby takiej nie ma.

Innych uwag i pytań w tej sprawie radni nie wnieśli. Przewodnicząca Rady zarządziła więc głosowanie nad podjęciem uchwały sprawie zwolnienia z podatku od nieruchomości na 2007 r. , zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 14 radnych biorących udział w obradach III sesji, w głosowaniu udział wzięło 14 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 14 radnych.

/Uchwała Nr III/10/06 w załączeniu/

Do punktu 8 - podjęcie uchwały w sprawie podatku od środków transportowych na 2007 r.

Przewodnicząca Rady podobnie jak w poprzednich punktach stwierdziła, że uchwałą radni zajmowali się także podczas posiedzeń komisji przed sesją. Zwróciła się z pytaniem, czy dzisiaj zachodzi potrzeba omówienia tego projektu uchwały. Radni uznali, że potrzeby takiej nie ma.

Uwag i pytań w tej sprawie radni nie wnieśli. Przewodnicząca Rady zarządziła więc głosowanie nad podjęciem uchwały sprawie podatku od środków transportowych na 2007 r. - zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 14 radnych biorących udział w obradach III sesji, w głosowaniu udział wzięło 14 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 14 radnych.

/Uchwała Nr III/11/06 w załączeniu/

Do punktu 9 - podjęcie uchwały w sprawie obniżenia średniej ceny skupu żyta za okres pierwszych trzech kwartałów 2006 r. przyjętej do wymiaru podatku rolnego na 2007 r.

Przewodnicząca Rady podobnie jak w poprzednich punktach stwierdziła, że uchwała ta była omawiana podczas posiedzeń komisji przed sesją. Zwróciła się z pytaniem, czy zachodzi potrzeba omówienia tego projektu uchwały raz jeszcze. Radni uznali, że nie ma takiej potrzeby.

Uwag i pytań w tej sprawie radni nie wnieśli. Przewodnicząca Rady zarządziła więc głosowanie nad podjęciem uchwały w sprawie obniżenia średniej ceny skupu żyta za okres pierwszych trzech kwartałów 2006 r. przyjętej do wymiaru podatku rolnego na 2007 r. - zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 14 radnych biorących udział w obradach III sesji, w głosowaniu udział wzięło 14 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 14 radnych.

/Uchwała Nr III/12/06 w załączeniu/

Do punktu 10 - podjęcie uchwały w sprawie stawek podatku od posiadania psów

Przewodnicząca Rady podobnie jak w poprzednich punktach stwierdziła, że uchwała ta była omawiana podczas posiedzeń komisji przed sesją. Zwróciła się z pytaniem, czy zachodzi potrzeba omówienia tego projektu uchwały kolejny raz. Radni uznali, że nie ma takiej potrzeby.

Uwag i pytań w tej sprawie radni nie wnieśli. Przewodnicząca Rady zarządziła więc głosowanie nad podjęciem uchwały w sprawie stawek podatku od posiadania psów - zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 14 radnych biorących udział w obradach III sesji, w głosowaniu udział wzięło 14 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 14 radnych.

/Uchwała Nr III/13/06 w załączeniu/

Do punktu 11 - podjęcie uchwały w sprawie zwolnienia z podatku od posiadania psów

Przewodnicząca Rady podobnie jak w poprzednich punktach stwierdziła, że uchwała ta była omawiana podczas posiedzeń komisji przed sesją. Zwróciła się z pytaniem, czy zachodzi potrzeba omówienia tego projektu uchwały raz jeszcze. Radni uznali, że nie ma takiej potrzeby.

Uwag i pytań w tej sprawie radni nie wnieśli. Przewodnicząca Rady zarządziła więc głosowanie nad podjęciem uchwały w sprawie zwolnienia z podatku od posiadania psów - zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 14 radnych biorących udział w obradach III sesji, w głosowaniu udział wzięło 14 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 14 radnych.

/Uchwała Nr III/14/06 w załączeniu/

Do punktu 12 - podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia Miejskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2007 r.

Przewodnicząca Rady stwierdziła, że uchwała ta była omawiana i dyskutowana podczas posiedzeń komisji przed sesją. W posiedzeniach Komisji uczestniczyła również Pani Barbara Grzelak – Pełnomocnik Burmistrza ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, która odpowiadała na pytania radnych. Pani Sitarska zwróciła się z pytaniem, czy zachodzi potrzeba omówienia tego projektu uchwały raz jeszcze. Radni uznali, że nie ma takiej potrzeby, jednak kilka osób odniosło się w dyskusji do stwierdzeń zawartych w opinii NSZZ „Solidarność”, a dot. braku w tym programie działań dotyczących różnych form spędzania wolnego czasu dla młodzieży, propozycji zorganizowania wyjazdów na pływalnię lub udostępnienia młodzieży korzystania z sal gimnastycznych na terenie miasta.

-Radny Krzysztof Wieczorek odnosząc się do tych stwierdzeń powiedział, że nie może przejść obojętnie wobec tych zarzutów. Radny Wieczorek stwierdził, że sale gimnastyczne i hala sportowa na terenie naszego miasta są udostępniane dla młodzieży do późnych godzin wieczornych. Pan Wieczorek podkreślił również w swojej wypowiedzi, że każdego roku z Programu Alkoholowego korzystają setki siemiatyckich dzieci, a w samej treści programu jest wiele sformułowań mówiących o tej współpracy.

-Przewodnicząca Rady podkreśliła, że Caritas jest organizatorem cyklicznych wyjazdów dzieci na pływalnię – z Kuratorium Oświaty otrzymał pieniądze na ten cel i w ramach tego programu odbyły się już 4 wyjazdy. Pani Sitarska stwierdziła, że inne organizacje pozarządowe z terenu naszego miasta organizują również takie wyjazdy i jeśli młodzież chce może z nich korzystać.

-Radny Aleksander Jakowiuk wyraził opinię, że na co dzień obserwuje jak wiele dzieci korzysta ze świetlicy Caritas przy ul. 11 Listopada. Radny Jakowiuk powiedział, że podczas posiedzenia Komisji zwracał się z pytaniem do Pani Pełnomocnik, czy w czasie wakacji będą organizowane w ramach tego programu zajęcia dla dzieci i młodzieży – Pani Pełnomocnik zapewniła, że będą.

-Radny Krzysztof Szyszko wyraził opinię, że pismo NSZZ Solidarność jest jeszcze w tonie kampanii wyborczej, a była mowa, żeby kampanię już zakończyć. Pan Szyszko odesłał również autorów tego pisma do poprzedniej kadencji Rady, aby zobaczyli jak komisje Rady zajmowały się kwestią zagospodarowania czasu wolnego dzieci i młodzieży w naszym mieście.

-Przewodnicząca Rady przypomniała, że w poprzedniej kadencji Komisja Zdrowia, Oświaty i Kultury nawiązała współpracę z jednostki organizacyjnymi naszego miasta odnośnie wspólnego opracowania programu dot. zagospodarowania czasu wolnego dzieci i młodzieży, wspólnego organizowania imprez związanych np. z obchodami Dnia Dziecka, itp.

Innych uwag i pytań w tej sprawie radni nie wnieśli. Przewodnicząca Rady zarządziła więc głosowanie nad podjęciem uchwały w sprawie uchwalenia Miejskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2007 r.- zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 14 radnych biorących udział w obradach III sesji, w głosowaniu udział wzięło 14 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 14 radnych.

/Uchwała Nr III/15/06 w załączeniu/

Do punktu 13 - podjęcie uchwały w sprawie programu współpracy na 2007 rok Miasta Siemiatycze z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego

Przewodnicząca Rady stwierdziła, że uchwała ta była omawiana i dyskutowana podczas posiedzeń komisji przed sesją. Zwróciła się z pytaniem, czy zachodzi potrzeba omówienia tego projektu uchwały raz jeszcze. Radni uznali, że nie ma takiej potrzeby.

Innych uwag i pytań w tej sprawie radni nie wnieśli. Przewodnicząca Rady zarządziła więc głosowanie nad podjęciem uchwały w sprawie programu współpracy na 2007 rok Miasta Siemiatycze z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego - zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 14 radnych biorących udział w obradach III sesji, w głosowaniu udział wzięło 14 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 14 radnych.

/Uchwała Nr III/16/06 w załączeniu/

Do punktu 14 - podjęcie uchwały w sprawie powierzenia Przewodniczącemu Rady Miasta wykonywania czynności z zakresu pracy wobec Burmistrza Miasta

Przewodnicząca Rady stwierdziła, że uchwała ta była omawiana i dyskutowana podczas posiedzeń komisji przed sesją. Zwróciła się z pytaniem, czy zachodzi potrzeba omówienia tego projektu uchwały raz jeszcze. Radni uznali, że nie ma takiej potrzeby.

Innych uwag i pytań w tej sprawie radni nie wnieśli. Przewodnicząca Rady zarządziła więc głosowanie nad podjęciem uchwały w sprawie powierzenia Przewodniczącemu Rady Miasta wykonywania czynności z zakresu pracy wobec Burmistrza Miasta - zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 14 radnych biorących udział w obradach III sesji, w głosowaniu udział wzięło 14 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 14 radnych.

/Uchwała Nr III/17/06 w załączeniu/

Do punktu 15 - podjęcie uchwały w sprawie miesięcznego wynagrodzenia Burmistrza Miasta Siemiatycze

Przewodnicząca Rady stwierdziła, że ta uchwała również była omawiana i dyskutowana podczas posiedzeń komisji przed sesją. Zwróciła się z pytaniem, czy zachodzi potrzeba omówienia tego projektu uchwały raz jeszcze. Radni uznali, że nie ma takiej potrzeby.
Następnie Przewodnicząca zwróciła się z prośbą o przedstawienie opinii stałych Komisji Rady w kwestii tego projektu uchwały.
-Radny Krzysztof Wieczorek – Przewodniczący Komisji Finansów i Budżetu zabierając głos powiedział, że jest to pierwszy projekt uchwały, kiedy to członkowie komisji maja odrębne zdanie od proponowanej treści uchwały. Pan Wieczorek stwierdził, że podczas posiedzenia, członkowie Komisji stosunkiem głosów 4 do 1 opowiedzieli się za pozostawieniem bez zmian wynagrodzenia Burmistrza Miasta. Przytaczając argumenty komisji radny Wieczorek stwierdził, że mieszkańcy naszego miasta wybrali na stanowisko Burmistrza Miasta powtórnie tę sama osobę, a to oznacza, że skoro chcą tę samą osobę, to znaczy, że przepracowała ona dobrze poprzednią kadencję. Radny Wieczorek stwierdził, że nie rozumie jakich argumentów należy uznać, aby uzasadnić obniżenie płacy za dobrą pracę, a w tym momencie jest właśnie taka sytuacja. Radny Wieczorek stwierdził również w swojej wypowiedzi, że zdaniem Komisji oprócz przepisów jest także moralność i to nic , że jest nowe rozdanie, ale jest też ten sam człowiek. Radny Wieczorek stwierdził, że część radnych w naszej Radzie jest przedstawicielami tych wyborców, którzy powierzyli Panu Radomskiemu Urząd Burmistrza Miasta i w ich imieniu wnioskuje o pozostawienie na dotychczasowym poziomie wynagrodzenia Burmistrza Miasta.
- Radny Jerzy Górski – Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego i Porządku Publicznego, powiedział że na posiedzeniu Komisji dyskusja w tej sprawie była i w głosowaniu członkowie 3 głosami za, przy 2 przeciwko przyjęli przedstawiony projekt uchwały.
-Radny Krzyszof Szyszko – Przewodniczący Komisji Zdrowia, Oświaty i Kultury stwierdził że problem ten był długo dyskutowany na posiedzeniu Komisji i oprócz tych argumentów, które przytoczył w swojej wypowiedzi radny Wieczorek, poruszany był także inny argument, a mianowicie, że ani w Urzędzie Miasta, ani w Biurze Rady nie funkcjonuje fundusz reprezentacyjny, tym samym nie ma środków na podejmowanie gości, upominki dla tych gości. Radny Szyszko stwierdził, że prawda wygląda tak, że za wszystkimi pozytywnymi decyzjami wyższych instancji Burmistrz musi pochodzić, pobiegać i zwykle odbywa to się w ten sposób, że nie tylko z dokumentami chodzi się, ale z czymś dodatkowo i na te rzeczy nie ma Burmistrz funduszu reprezentacyjnego. Radny Szyszko powiedział, że Burmistrz zrzekł się tego funduszu jeszcze w poprzedniej kadencji i ze swego wynagrodzenia ponosi te koszty. Radny Szyszko stwierdził następnie, że stosunkiem głosów 4:3 komisja opowiedziała się za pozostawieniem wynagrodzenia Burmistrza na dotychczasowym poziomie.
-Radny Antoni Kosieradzki zabierając głos stwierdził, że wniosek o pozostawieniu wynagrodzenia Burmistrza Miasta na dotychczasowej wysokości był jego wnioskiem. Radny Kosieradzki stwierdził, że wynika to również z Kodeksu Pracy, który mówi, że ktoś w wieku przedemerytalnym jest w okresie chronionym i nie można mu obniżyć wynagrodzenia, takie działanie będzie wbrew obowiązującemu prawu. Radny Kosieradzki przekazał w swojej wypowiedzi także wniosek wyborców Burmistrza Radomskiego, którzy również prosili o pozostawienie tego wynagrodzenia w dotychczasowej wysokości.
-Przewodnicząca Rady odnosząc się do wypowiedzi radnego Kozieradzkiego stwierdził, że skoro na tym projekcie uchwały jest podpis Radcy Prawnego – Pani Horby to znaczy, że zgodny on jest z prawem i z Kodeksem Pracy również. Przewodnicząca Rady stwierdziła, że Komisje Rady wyraziły swoje opinie i zarządziła głosowanie nad podjęciem uchwały w sprawie ustalenia wynagrodzenia Burmistrza Miasta Siemiatycze - zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały w treści zaproponowanej - na 14 radnych biorących udział w obradach III sesji, w głosowaniu udział wzięło 14 radnych, za podjęciem uchwały w wersji zaproponowanej głosowało 8 głosowało radnych, przeciwko głosowało 6 radnych.

/Uchwała Nr III/18/06 w załączeniu/

Do punktu 16 - podjęcie uchwały w sprawie wysokości diet radnych

Przewodnicząca Rady stwierdziła, że uchwała ta była omawiana i dyskutowana podczas posiedzeń komisji przed sesją. Zwróciła się z pytaniem, czy zachodzi potrzeba omówienia tego projektu uchwały raz jeszcze. Radni uznali, że nie ma takiej potrzeby. Przewodnicząca Rady zwróciła się do Przewodniczących Komisji rady o przedstawienie opinii w tej kwestii.

-Radny Krzysztof Wieczorek – Przewodniczący Komisji Finansów i Budżetu zabierając głos powiedział, że członkowie tej komisji jednogłośnie przyjęli proponowaną treść uchwały.

-Radny Krzyszof Szyszko – Przewodniczący Komisji Zdrowia, Oświaty i Kultury stwierdził że na komisji został zgłoszony wniosek, podobnie jak w przypadku wynagrodzenia Burmistrza Miasta, że zbliża się okres świąteczny, Przewodniczący rady będą chodzić z życzeniami, podziękowaniami i zaproponowano, by wysokość diet Przewodniczącego i Wiceprzewodniczącego Rady pozostawić na tym samym poziomie, który był do tej pory.

- Radny Jerzy Górski – Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego i Porządku Publicznego, stwierdził, że komisja jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała zaproponowaną treść uchwały w tej sprawie.

Przewodnicząca Rady zabierając głos w tym punkcie stwierdziła, że propozycje wysokości diet Przewodniczącego Rady i Wiceprzewodniczącego są propozycjami, do których większość radnych się przychyla.

Innych uwag i pytań w tej sprawie radni nie wnieśli. Przewodnicząca Rady zarządziła więc głosowanie nad podjęciem uchwały w sprawie wysokości diet radych - zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 14 radnych biorących udział w obradach III sesji, w głosowaniu udział wzięło 14 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 13 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosu.

/Uchwała Nr III/19/06 w załączeniu/

Do punktu 17 - podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie na 2006 r.

Przewodnicząca Rady stwierdziła, że uchwała ta była omawiana i dyskutowana podczas posiedzeń komisji przed sesją. Zwróciła się z pytaniem, czy zachodzi potrzeba omówienia tego projektu uchwały kolejny raz . Radni uznali, że nie ma takiej potrzeby.

Innych uwag i pytań w tej sprawie radni nie wnieśli. Przewodnicząca Rady zarządziła więc głosowanie nad podjęciem uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na 2006 r.- zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 14 radnych biorących udział w obradach III sesji, w głosowaniu udział wzięło 14 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 14 radnych.

/Uchwała Nr III/20/06 w załączeniu/

Do punktu 18 – odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych

W tym punkcie obrad III sesji głos zabrali:

-Pan Janusz Majer – Prezes Przedsiębiorstwa Komunalnego Spółka z o.o odnosząc się do interpelacji zgłoszonej przez radnego Jakoniuka stwierdził, że problem wyrzucania śmieci na drogach dojazdowych do wysypiska istnieje już od kilku lat i Przedsiębiorstwo Komunalne przeprowadzało akcje sprzątania tych śmieci, ale to syzyfowa praca, bo śmieci ciągle przybywa.. Pan Majer powiedział, że w tej chwili około 70% mieszkańców miasta ma podpisaną umowę z Przedsiębiorstwem na wywóz nieczystości stałych. Pan Majer podkreślił w swojej wypowiedzi, że nie tylko zaśmiecone są te drogi, o których mówił radny Jakowiuk, inne również i wobec tego Przedsiębiorstwo Komunalne nie powinno robić nic innego, jak tylko oczyszczać te drogi, a nie po to Przedsiębiorstwo zostało powołane, Przedsiębiorstwo musi zarabiać.

-Radny Jakowiuk stwierdził, że nie uzyskał odpowiedzi od Prezesa Majera, bo prosił o zajęcie stanowiska w sprawie odebrania śmieci z dróg dojazdowych na wysypisko. Radny Jakowiuk stwierdził, że już od roku o to prosi, a śmieci jest coraz więcej. Radny Jakowiuk wyraził opinię, że nic by się nie stało dla Przedsiębiorstwa Komunalnego, gdyby te śmieci z kilku miejsc uprzątnęło.

-Prezes Majer powiedział, że Przedsiębiorstwo Komunalne świadczy usługi w zakresie wywozu nieczystości i robi to na zlecenie, więc jeśli zlecenie takie będzie, to śmieci zostaną wywiezione. Pan Majer podkreślił, że przyjęty przez Radę Miasta regulamin utrzymania porządku i czystości w mieście narzuca pewne prawa i obowiązki dla wszystkich i należy tego pilnować.

-Burmistrz Radomski odnosząc się do wypowiedzi radnego Jakoniuka i Prezesa Majera stwierdził, że w zasadzie obaj mają rację. Burmistrz Radomski powiedział, że doraźnie śmieci te zostaną uprzątnięte, miasto zleci dla Przedsiębiorstwa ich wywóz, ale nagminnie tak nie może to być robione. Burmistrz podkreślił w swoje wypowiedzi, że rzeczywiście Przedsiębiorstwo Komunalne nic robić za darmo nie może, ono musi zarabiać, a każde takie działanie wiąże się z kosztami. Odnosząc się do wypowiedzi radnego Gocała dot. wydłużenia godzin otwarcia kasy w Urzędzie Miasta Burmistrz Radomski stwierdził, że w każdy poniedziałek do godz. 15 będzie czynna kasa w Urzędzie Miasta.

Do punktu 19 – wolne wnioski

W tym punkcie porządku obrad głos zabrali:

-Radny Antoni Kosieradzki zwrócił się z pytaniem, czy coś wiadomo na temat protestu mieszkańców Placu Jana Pawła II, w związku ze sprzedażą alkoholu w godzinach nocnych i awanturami w okolicach Ronda.

-Radny Eugeniusz Mudel wniósł, aby jeden dzień w tygodniu na wysypisku miejskim był wolny od opłat dla mieszkańców i niech środki z budżetu miasta to pokrywają. Radny Mudel pokreślił, że społeczeństwo jest ubogie i to z tego wynika, że wiele osób nie stać po prostu za płacenie za wywóz śmieci. Radny Mudel zwrócił się z pytaniem do Prezesa Spółdzielni Mieszkaniowej – Pana Wawrentowicza, dlaczego nie był na spotkaniu radnych w sprawie elektrociepłowni miejskiej.

-Burmistrz Radomski odnosząc się do wypowiedzi radnego Kosieradzkiego stwierdził, że do Urzędu Miasta wpłynął wniosek z podpisami mieszkańców Placu Jana Pawła II odnośnie cofnięcia sprzedaży alkoholu dla sklepu Rondo. Burmistrz powiedział, że w tej chwili nadany jest bieg tej sprawie, Urząd zwróci się do Komendy Policji o przekazanie informacji ile było przypadków naruszenia ciszy nocnej, prawa w okolicach tego sklepu. Burmistrz Radomski podkreślił, że takie postępowanie to cały proces i Rada Miasta zostanie poinformowana o tym, jak ta sprawa się zakończy. Burmistrz Radomski dodał również, iż będą przeprowadzone rozmowy z właścicielami sklepu Rondo, co należy zrobić, by ograniczyć nocna sprzedaż alkoholu. Odnosząc się do wypowiedzi radnego Mudla, Burmistrz Radomski odpowiedział, że na piśmie udzieli odpowiedzi na zgłoszone kwestie.

-Radny Jerzy Górski złożył wniosek dot. oświetlenia wejścia do fili Biblioteki Publicznej obok Przedszkola Nr 1 przy ul. Ogrodowej. Zdaniem radnego Górskiego należy skierować Lampe na jednej z latarni na wejście do tej placówki.

-Pan Jerzy Wawrentowicz – Prezes Spółdzielni Mieszkaniowej odnosząc się do wypowiedzi radnego Mudla powiedział, że z poczty pantoflowej dowiedział się, że takie spotkanie ma się obyć. Kiedy zadzwonił do Kierownika zakładu Energetyki Cieplnej, otrzymał odpowiedź, że spotkanie to jest dla radnych i dlatego go na tym spotkaniu nie było.

-Przewodnicząca Rady powiedziała, że spotkanie było otwarte, prosili o nie radni i jeszcze na poprzedniej sesji była informacja, kiedy i gdzie się ono odbędzie.

-Radny Mariusz Gocał zaproponował, by w okresie świąteczno-noworocznym zorganizować wspólne spotkanie z Radą Powiatu Siemiatyckiego.

-Przewodnicząca Rady odpowiedziała, że ustalona zostanie data, kiedy do takiego spotkania dojdzie.

-Radny Krzysztof Wieczorek zwrócił się z prośbą do Komendanta Powiatowego Policji, by zwrócono uwagę na młodzież, która zaczyna w bardzo niebezpieczny sposób bawić się w godzinach nocnych na Placu Jana Pawła II, a mianowicie wystawiane są nogi na ulicę i zabierane w ostatniej chwili sprzed jadących samochodów. Radny Wieczorek zwrócił się także z prośbą o reakcję Policji na ul. Kasztanowej, gdzie chodniki traktowane są jak parkingi dla samochodów.

-Pan Bogusław Toczko – Komendant Powiatowy Policji odnosząc się do wypowiedzi radnego Wieczorka stwierdził, że przyjmuje zgłoszone uwagi, stwierdził, że na Placu Jana Pawła II zdarzają się incydenty i Policja reaguje. Pan Toczko zwrócił uwagę na problemy kadrowe Policji związane z obsługą monitoringu, powiedział, że w 2007 r. wszystko zależy od funduszy Powiatowego Biura Pracy, które będą mogły zostać przeznaczone na stażystów, którzy obsługują monitoring.

-Radny Krzysztof Osmólski zwrócił się z pytaniem do Burmistrza Radomskiego, co do decyzji kadrowych swoich współpracowników, bo jest wiele różnych opinii na ten temat.

-Burmistrz Radomski odnosząc się do wypowiedzi radnego Osmólskiego stwierdził, że jest to wniosek, a nie interpelacja, więc odpowiedzi udzieli radnemu Osmólskiemu na piśmie. Burmistrz Radomski pozostając przy głosie życzył wszystkim, zdrowych spokojnych Świąt Bożego Narodzenia, spę dzonych w gronie rodziny.

-Przewodnicząca Rady zabierając głos przypomniała radnym o obowiązku złożenia oświadczeń majątkowych do dnia 27 grudnia br. Pani Sitarska zapoznała również radnych z treścią pisma, które przesłane zostało przez Siemiatyckie Konsorcjum Inicjatyw Gospodarczych. Przewodnicząca Rady poinformowała również, iż kolejna sesja Rady Miasta odbędzie się w dniu 29 grudnia br.

Do punktu 20 - zakończenie obrad

W związku z wyczerpaniem porządku obrad III sesji rady Miasta w dniu 13 grudnia 2006 r. r. Przewodnicząca Rady zamknęła obrady o godz. 13:45, życząc wszystkim miłych i spokojnych Świąt Bożego Narodzenia.

Na tym protokół zakończono.

Protokołowała: Przewodniczący Rady Miasta
K.Andruszkiewicz Agnieszka Anna Sitarska
   

Załącznik
Do Protokołu Nr III/06
Rady Miasta Siemiatycze
z dnia 13 grudnia 2006 r.

Pani Przewodnicząca ! Wysoka Rado!

Tradycją siemiatyckiego samorządu stało się przedstawianie przez Burmistrza Miasta na sesji rady sprawozdania z aktualnie podejmowanych działań i bieżących spraw Miasta. Chciałbym tę tradycję kontynuować, gdyż jest to niepowtarzalna okazja zapoznania radnych zarówno z bieżącym stanem realizacji uchwał jak i aktualnymi sprawami Miasta.
W dniu dzisiejszym przedstawię radzie zagadnienia obejmujące miesiąc listopad i grudzień bieżącego roku.
Niespodziewanie ciepła jesień umożliwiła prowadzenie prac inwestycyjnych. Między innymi zakończona została budowa chodnika przy ul. Kasztanowej. Prace przy budowie chodnika wykonywane były przez pracowników interwencyjnych. Całość zadania obejmowała odcinek od ul. Górnej do Świerkowej. Ogółem ułożono 2 042 m2 kostki brukowej. Z tego 761 m2 zakupionych zostało przez mieszkańców pozostała część zakupiona została z budżetu Miasta.
Zakończone zostały również prace przy wykonaniu nawierzchni bitumicznej:
1) na ul. Kościuszki przy bloku komunalnym,
2) na zapleczu pawilonów usługowych przy ul Ks. Ściegiennego,
3) 75 metrowy odcinek ul. Obrońców Westerplatte.
Oraz odnowione zostały nawierzchnie na ul. Mickiewicza ( od Sportowej do Chopina) i Powstania Styczniowego. Wartość robót związanych z nawierzchnią bitumiczną wynosi 137 430 zł.

Oprócz Miasta, także inni zarządcy kontynuowali prace na drogach. Realizacja tych zadań była prowadzona przy wsparciu finansowym z budżetu Miasta. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad oddział w Białymstoku kontynuuje modernizację ulic położonych w ciągu drogi krajowej nr 19. Zakończona została budowę chodnika ul. 11 Listopada ( od Annopolskiej do wiatraka). Wartość prac wyniosła 222 988 zł. Udział Miasta w tym zadaniu wyniósł 55 746 zł. Z kolei Powiatowy Zarząd Dróg wykonał nawierzchnię bitumiczną ul. Drohiczyńskiej ( od drogi do wysypiska do firmy Unipasz), miasto partycypowało w tym przedsięwzięciu w wysokości 50 000 zł. Podlaski Zarząd Dróg w Białymstoku wykonał chodnik przy ul. Górnej od Świerkowej do LOK –u. Wartość prac wyniosła 34 244 zł. Miasto pokryło 50% kosztów.
Ostatniego dnia października przeprowadzono odbiór zadania „Budowa kanalizacji sanitarnej w ul. Bartosza Głowackiego i Powstania Styczniowego”. Zadanie w 74,82% finansowane jest z ZPORR. Koszt inwestycji brutto zamknął się kwotą 3 310 908 zł. Duże znaczenie dla Miasta ma fakt , że 96% zabudowanych posesji przylegających do ulic wybudowało przyłącza. Tego samego dnia przeprowadzono również odbiór zadania Budowa kanalizacji sanitarnej w ul. Ks.Brzóski. Koszt tej inwestycji wyniósł 39 773 zł.
Trwają prace przygotowawcze do prowadzenia inwestycji w roku następnym i kolejnych latach. Wykonane zostały wtórniki geodezyjne niezbędne do ogłoszenia przetargu na wykonanie dokumentacji projektowej budowy kanalizacji sanitarnej, deszczowej wodociągu rozbiorczego oraz budowy i modernizacji ulic: Ogrodowej, Anny Jabłonowskiej, Jabłoniowej, Sadowej, Leg. Piłsudskiego Szpitalnej. Przetarg na wykonanie dokumentacji został ogłoszony a publiczne otwarcie ofert nastąpi 20 grudnia. Mam nadzieję, że do końca roku uda się podpisać umowę w wykonawcą dokumentacji. Wykonany został również wtórnik ulic Żeromskiego i Annopolskiej związany z modernizacją tych ulic. Łączny koszt wtórników wyniósł 19 215 zł.
Konsorcjum Mott MacDonald wykonało studium Wykonalności zadania budowa kanalizacji sanitarnej w ulicach Annopolskiej i Żeromskiego. Studium jest niezbędnym dokumentem przy ubieganiu się o dotacje z Funduszy Europejskich.

Z zakresu gospodarki mieniem gminy

W wyniku przeprowadzonej procedury sprzedaży lokali mieszkalnych na rzecz najemców zawarłem 4 umowy notarialne sprzedaży lokali mieszkalnych wraz z ułamkową częścią gruntu. Wpływy do budżetu z tytułu sprzedaży wyniosły 61 661 zł.
W trybie bezprzetargowym - na poprawienie warunków zagospodarowania sąsiednich nieruchomości - zdecydowałem o sprzedaż dwóch działek położonych przy ul. Polnej o powierzchniach 168 m2 i 54 m2 . wartość tych działek wynosi odpowiednio 5 115 zł i 1 874 zł netto.
Negatywnym wynikiem zakończyły się przetargi na:
1) sprzedaż nieruchomości zabudowanej budynkiem mieszkalnym i gospodarczym przy ul. Drohiczyńskiej róg Krótkiej,
2) oraz 3 nieruchomości położonych przy ul. Górnej.
W obu przypadkach przetargi odbędą się ponownie. W przypadku nieruchomości przy ul. Drohiczyńskiej przetarg odbędzie się już jutro. Cena wywoławcza pozostaje jak przy pierwszym przetargu tj. 180 000 zł.

Podjąłem decyzję o przeprowadzeniu w styczniu następnego roku przetargów:
1) na sprzedaż nieruchomości położonej przy ul. Sikorskiego o pow. 225 m2 z ceną wywoławczą 9 000 zł + VAT,
2) oraz na sprzedaż nieruchomości położonej w rejonie ulic Chopina, Sportowej i Kochanowskiego o pow. 1,5509 ha z ceną wywoławczą 378 153 zł + podatek VAT.

Obserwacje z ostatnich tygodni wskazują na wzrost zainteresowania wykupem lokali mieszkalnych. Aktualnie zleciłem wycenę 5 kolejnych lokali. Wnioski w sprawie wykupu nadal napływają do urzędu i można mieć nadzieję na kolejne transakcje.

Pozostałe sprawy

Okres jesienny spowodował, że służby komunalne prowadziły prace przygotowujące zieleń miejską i drogi do okresu zimowego. Prace związane z utrzymaniem czystości na ulicach wycenione zostały na 12 600 zł. Zakupiono 10 ton masy bitumicznej na zimno za kwotę 5 979 zł która będzie wykorzystywana w okresie zimowym na doraźne remontowanie ulic.
Zimowe utrzymanie ulic będzie prowadzone przez Pana Adama Toczko z Żurobic.
Wzorem lat ubiegłych kontynuowana jest w bieżącym roku szkolnym akcja zbierania surowców wtórnych. Do akcji przystąpiło 65 uczniów szkół podstawowych i gimnazjów. Obecnie odbyła się i tura zbiórki. Podsumowanie akcji nastąpi na zakończenie roku szkolnego a jej finałem będzie wręczenie cennych nagród.
W listopadzie po raz pierwszy w tym roku szkolnym zostały wypłacone stypendia szkolne. Wypłaty dokonano dla 344 stypendystów w wysokości od 51,20 zł do 96 zł. Wysokość stypendium jest uzależniona od wysokości dochodów przypadających na jedną osobę w rodzinie. Wydanych zostało również 5 decyzji odmownych z powodu przekroczenia kryterium dochodowego uprawniającego do uzyskania stypendium. W 7 przypadkach losowych przyznałem jednorazowy zasiłek szkolny w wysokości 320 zł.
Przeprowadzona została analiza realizacji obowiązku nauki absolwentów szkół gimnazjalnych z terenu Miasta. Na 281 uczniów rocznika 1990 w 7 przypadkach brak jest informacji o kontynuacji nauki i w tych przypadkach prowadzone jest dalsze postępowanie.
W związku z aktami przemocy w szkołach, również w szkołach prowadzonych przez miasto Siemiatycze rozpoczęły pracę specjalne komisje powołane przez Kuratora Oświaty. W skład komisji wchodzi przedstawiciel kuratora, miasta i policji. Prowadzone są ankiety wśród uczniów. Następnie pogadanki zarówno z uczniami jak i z nauczycielami.
Dziękuję za uwagę.

Metryka strony

Udostępniający: Miasto Siemiatycze

Wytwarzający/odpowiadający: Katarzyna Andruszkiewicz

Data wytworzenia: 2007-07-31

Wprowadzający: Eryk Nowik

Data modyfikacji: 2019-03-06

Opublikował: Eryk Nowik

Data publikacji: 2019-03-06