Protokół Nr III/10

Numer III/10
Data wydania 2010-12-21
Protokół Nr III/10

 

z obrad III sesji Rady Miasta Siemiatycze, która odbyła się w sali konferencyjnej Urzędu Miasta w dniu 21 grudnia 2010 r.

 

Obrady III sesji Rady Miasta Siemiatycze rozpoczęły się o godzinie 13:00, a zakończyły o godzinie 14:00.

 

W obradach III sesji na stan 15 radnych uczestniczyło 15 radnych, według załączonej do protokołu listy obecności.

 

Radni obecni na III sesji:
  1.  Witold Berski
  2.  Jan Boguszewski
  3.  Rafał Burakowski
  4.  Jan Hyndza
  5.  Katarzyna Jarocka
  6.  Jerzy Korowicki
  7.  Antoni Kosieradzki
  8.  Walentyna Kożuchowska
  9.  Teresa Milewska
  10.  Eugeniusz Mudel
  11.  Paweł Oniszczuk
  12.  Agnieszka Anna Sitarska
  13.  Krzysztof Andrzej Szyszko
  14.  Agnieszka Monika Zalewska
  15.  Roman Zdrojewski

  W obradach III sesji Rady Miasta Siemiatycze uczestniczyli także goście zaproszeni w osobach:

  1.  Jolanta Sidorowicz – Dyrektor Siemiatyckiego Ośrodka Kultury
  2.  Barbara Dłuska – Dyrektor Przedszkola Nr 5
  3.  Jan Snycerski– Towarzystwo Przyjaciół Siemiatycz
  4.  Teresa Fronc- Dyrektor Miejskiej Biblioteki Publicznej
  5.  Stanisław Zyskowski – Przedstawiciel Klubu Literackiego
  6.  Tadeusz Soroczyński – Przewodniczący Zarządu Osiedla Nr 8
  7.  Janusz Łopuski – Dyrektor Gimnazjum Publicznego Nr 1
  8.  Janusz Majer – Prezes Przedsiębiorstwa Komunalnego Spółka z o.o.
  9.  Teresa Nazarewicz – Prezes Zarządu Mienia Komunalnego
  10.  Barbara Terpiłowska – Dyrektor Przedszkola Nr 3
  11.  Grażyna Komuda – Dyrektor Przedszkola Nr 1
  12.  Cecylia Kichner – Przewodnicząca Zarządu Osiedla Nr 3
  13.  Jerzy Wawrentowicz – Prezes Spółdzielni Mieszkaniowej
  14.  Ewa Romaniuk – Kierownik Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej
  15.  Anna Nazarewicz – radca prawny

 

Do punktu 1 – otwarcie obrad

 

Obrady III sesji Rady Miasta Siemiatycze w dniu 21 grudnia 2010 r. otworzyła Przewodnicząca Rady Miasta – Agnieszka Sitarska, która na wstępie powitała zaproszonych gości, prasę lokalną i wszystkich przybyłych na sesję Rady Miasta.

 

Do punktu 2 – przyjęcie porządku obrad

 

Przewodnicząca Rady w tym punkcie stwierdziła, że proponowany porządek obrad III sesji radni otrzymali wcześniej. Do porządku obrad zaproponowała wprowadzenie zmian poprzez dodanie po pkt 4 kolejnego - 5 punktu: „Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Siemiatyckiemu”.

 

Przewodnicząca Rady poddała pod głosowanie wprowadzenie powyższej uchwały do porządku obrad III sesji Rady w dniu 21 grudnia 2010 r. – na 15 radnych biorących udział w obradach, w głosowaniu udział wzięło 15 radnych, za przyjęciem zmiany porządku obrad głosowało 15 radnych.

 

W związku z brakiem dalszych wniosków dotyczących porządku obrad Przewodnicząca Rady poddała pod głosowanie porządek obrad III sesji Rady Miasta – na 15 radnych biorących udział w obradach III sesji, w głosowaniu udział wzięło 15 radnych, za przyjęciem porządku obrad głosowało 15 radnych. Porządek obrad po wprowadzeniu zmian został przyjęty jednogłośnie.

 

Przyjęty porządek obrad III sesji przedstawia się następująco:
  1.   Otwarcie obrad.
  2. Przyjęcie porządku obrad.
  3. Przyjęcie protokołu z obrad I i II sesji Rady Miasta.
  4. Interpelacje i zapytania radnych.
  5. Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Siemiatyckiemu.
  6. Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie Miasta w 2010 r.
  7. Podjęcie uchwały w sprawie określenia szczegółowego sposobu konsultowania z radami działalności pożytku publicznego lub organizacjami pozarządowymi i podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji.
  8. Podjęcie uchwały w sprawie trybu i sposobu powołania i odwołania członków Zespołu Interdyscyplinarnego oraz szczegółowych warunków jego funkcjonowania.
  9. Wolne wnioski.
  10. Zamknięcie obrad.

 

 

Do punktu 3 - przyjęcie protokołu z obrad I i II sesji Rady Miasta

 

Przewodnicząca Rady poinformowała radnych, że protokół z I i II sesji Rady Miasta wyłożony jest na stoliku protokolanta i jeżeli do końca obrad dzisiejszej sesji nie wpłyną do niego uwagi i poprawki to uzna się go za przyjęty.

 

Do punktu 4 – interpelacje i zapytania radnych

 

Radni zgłosili podczas III sesji następujące interpelacje:

 

- Radny Jan Hyndza zabierając głos przypomniał, że w tym roku na jesieni było robione oświetlenie ulicy Annopolskiej i podczas robót rozkopano nawierzchnię ulicy przeciągając kable elektryczne z jednej strony ulicy na drugą. Rów zakopano, ale w tym miejscu powstał garb na jezdni. Droga jest często użytkowana i wystający garb jest bardzo uciążliwy dla mieszkańców, czy dałoby się coś z tym zrobić?

 

- Radny Jan Hyndza przedstawił drugą sprawę związaną z odśnieżaniem chodników. Zapytał czy można by było zaprosić zarządcę drogi krajowej nr 19 żeby wyjaśnił kto jest odpowiedzialny za odśnieżanie chodników przy tej drodze?

 

- Radny Antoni Kosieradzki zapytał o możliwość realizacji projektu dotyczącego kanalizacji sanitarnej wodno ściekowej na terenie Miasta, chodzi o ulice między innymi Żeromskiego, 11 Listopada. Wie, że projekt był weryfikowany i pyta czy Burmistrz wie coś na ten temat?

 

- Radny Antoni Kosieradzki chciałby zwrócić uwagę, że ulica Walendziuki nie może doczekać się od wielu lat ani twardej nawierzchni, ani instalacji deszczowej. Pyta więc czy będzie można zrobić coś w tej sprawie jeszcze w tym roku?

 

- Radny Antoni Kosieradzki poprosił Burmistrza o podpisanie umowy z Radą Powiatu na remont ulicy Wysokiej i Armii Krajowej. Ulice te są bowiem w fatalnym stanie i poruszanie się po nich jest trudne i często niebezpieczne.

 

- Radna Katarzyna Jarocka oznajmiła, że wie o planowanej budowie przez Pana Marciszonka stacji paliw przy ul. Ciechanowieckiej, wie również, że mieszkańcy tych okolic nie zgadzają się na tę inwestycję. Pyta więc na jakim etapie załatwiania jest ta sprawa?

 

- Radny Jerzy Korowicki chciałby zwrócić uwagę na ulicę Słowiczą i Plażową. Mieszkańcy tych terenów czują się opuszczeni bo nikt im od wielu lat nie zrobił porządnej drogi. Kanalizacji deszczowej też nie mają po deszczu ciężko poruszać się między kałużami. Wie, że bardzo dużo ludzi spaceruje tymi ulicami, powstało prywatne przedszkole i może czas pomyśleć o drogach w tym rejonie. Zapytał również czy Pan Burmistrz rozważa powrót do rozmów z właścicielami działki, która powoduje wąskie gardło na ulicy Plażowej i uniemożliwia budowę tam drogi.

 

- Radny Jerzy Korowicki zapytał czy Rada Miasta może ulżyć mieszkańcom przy ul. Plażowej i ograniczyć w jakiś sposób złe działania bobrów?

 

Do punktu 5 - podjęcie uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Siemiatyckiemu

 

Przewodnicząca Rady zwróciła się do zebranych z prośbą o zadawanie pytań w tej sprawie. Pytań nie było.

 

Przewodnicząca Rady zarządziła głosowanie nad podjęciem uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Siemiatyckiemu, zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały – na 15 radnych biorących udział w obradach III sesji, w głosowaniu udział wzięło 15 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 15 radnych. Przewodnicząca Rady oznajmiła, że uchwałę przyjęto jednogłośnie.                                                                                   

 

/Uchwała Nr III/12/10 w załączeniu/

 

Do punktu 6 – podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie Miasta w 2010 r.

 

Przewodnicząca Rady zwróciła się do zebranych z prośbą o zadawanie pytań w tej sprawie. Pytań nie było.

 

Przewodnicząca Rady zarządziła głosowanie nad podjęciem uchwały w sprawie zmian w budżecie Miasta w 2010 r. Podczas głosowania na 15 radnych biorących udział w głosowaniu 12 radnych było za przyjęciem uchwały, 3 radnych wstrzymało się od głosu, Przewodnicząca Rady oznajmiła, że większością głosów przyjęto uchwałę.                                                                                 

 

/Uchwała Nr III/13/10 w załączeniu/

 

Do punktu 7 – podjęcie uchwały w sprawie określenia szczegółowego sposobu konsultowania z radami działalności pożytku publicznego lub organizacjami pozarządowymi i podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji.

 

Przewodnicząca Rady zwróciła się do zebranych z prośbą o zadawanie pytań w tej sprawie. Pytań nie było.

 

Przewodnicząca Rady zarządziła głosowanie nad podjęciem uchwały w sprawie określenia szczegółowego sposobu konsultowania z radami działalności pożytku publicznego lub organizacjami pozarządowymi i podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji. Podczas głosowania na 15 radnych biorących udział w głosowaniu, 15 radnych głosowało za przyjęciem uchwały. Przewodnicząca Rady ogłosiła, że uchwałę przyjęto jednogłośnie.

 

/Uchwała Nr III/14/10 w załączeniu/

 

Do punktu 8 – podjęcie uchwały w sprawie trybu i sposobu powołania i odwołania członków Zespołu Interdyscyplinarnego oraz szczegółowych warunków jego funkcjonowania.

 

Przewodnicząca Rady zwróciła się do zebranych z prośbą o zadawanie pytań w tej sprawie. Pytań nie było.

 

Przewodnicząca Rady zarządziła głosowanie nad podjęciem uchwały w sprawie trybu i sposobu powołania i odwołania członków Zespołu Interdyscyplinarnego oraz szczegółowych warunków jego funkcjonowania. Podczas głosowania na 15 radnych biorących udział w głosowaniu, 15 radnych głosowało za przyjęciem uchwały. Przewodnicząca Rady oznajmiła, że uchwałę przyjęto jednogłośnie.

 

/Uchwała Nr III/15/10 w załączeniu/

 

Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych

 

Burmistrz Piotr Siniakowicz udzielił odpowiedzi na pytania radnych:

 

- Pan Burmistrz w odpowiedzi na interpelacje radnego Jana Hyndzy obiecał, że zajmie się sprawą uciążliwego garba na jezdni, będzie na ten temat rozmawiał się z wykonawcą oświetlenia.

 

- Pan Burmistrz odpowiadając na drugą interpelację radnego Jana Hyndzy poinformował, że obowiązek odśnieżania chodników przy ul. 11 Listopada spada na właścicieli posesji przylegających do pasa drogowego, a tam gdzie nie można ustalić osoby odpowiedzialnej, odśnieża zarządca drogi.

 

- Pan Burmistrz odpowiadając na interpelację radnego Antoniego Kosieradzkiego poinformował, że złożył już protest w sprawie zweryfikowanego wniosku i będzie dalej robił wszystko aby projekt otrzymał dofinansowanie.

 

- Pan Burmistrz odpowiadając na prośbę radnego Antoniego Kosieradzkiego oznajmił, że prowadzi już rozmowy w sprawie ulicy Wysokiej i Armii Krajowej ze Starostwem i jeżeli będzie taka możliwość na pewno przystąpi do negocjacji i podpisania umowy na wykonanie tych dróg.

 

- Pan Burmistrz odpowiadając na interpelację radnej Katarzyny Jarockiej, poinformował, że nie ma już możliwości rozpatrzenia tej sprawy po raz kolejny. Pan Marciszonek obecnie stara się o pozwolenie na budowę w Starostwie Powiatowym i może tam udałoby się wyjaśnić niepokojące mieszkańców problemy związane z funkcjonowaniem przyszłej stacji paliw.

 

- Pan Burmistrz odpowiadając na interpelację radnego Jerzego Korowickiego oznajmił, że zna sprawę i problemy mieszkańców Słowiczyna tj. ul. Słowiczej i Plażowej i deklaruje, że zrobi wszystko co będzie można w tej sprawie. Będzie rozmawiał z mieszkańcami i zaproponuje środki finansowe w budżecie Miasta na projekt i wykonanie nawierzchni.

 

- Pan Burmistrz odpowiadając na kolejną interpelację radnego Jerzego Korowickiego oznajmił, że nie ma wpływu na zachowanie bobrów, ale dowie się jak można ograniczyć zgodnie z prawem działania tych zwierząt.

 

Do punktu 9 – wolne wnioski

 

Przewodnicząca zwróciła się do zebranych z prośbą o wolne wnioski.

 

W wolnych wnioskach głos zabrali:

 

- Radny Jan Boguszewski mówił na temat skrzyżowania ulic Kraszewskiego i Konopnickiej. Zauważył, że stoi przy skrzyżowaniu znak „STOP” który wprowadza w błąd kierowców. Prosi więc Burmistrza o rozwiązanie tego problemu.

 

- Radny Antoni Kosieradzki zwrócił uwagę na rosnącą potrzebę budowy skateparku, dlatego proponuje skorzystać również z funduszy zewnętrznych.

 

- Radny Jerzy Korowicki zgłosił projekt na przyszłość. Podczas wizyty w Solcu Kujawskim zauroczył go wspaniały JuraPark . Właściciele tegoż parku byli swego czasu w Siemiatyczach i stwierdzili, że cypel za dużym zalewem byłby idealnym miejscem na taką inwestycję. Zdaniem radnego ściągnęlibyśmy inwestorów i turystów do naszego Miasta. Odesłał również zainteresowanych na stronę internetową JuraParków tej firmy.

 

Do punktu 10 zakończenie obrad

 

Przewodnicząca Rady złożyła życzenia świąteczne wszystkim zebranym na III sesji Rady Miasta. Życzyła wesołych, spokojnych i rodzinnych świąt Bożego Narodzenia , bogatego Mikołaja i żeby radnym i Burmistrzowi Miasta nie zabrakło sił i chęci do odpowiedzialnej pracy.

 

W związku z wyczerpaniem porządku obrad III sesji Rady Miasta Siemiatycze w dniu 21 grudnia 2010 r. Przewodnicząca zamknęła obrady o godz. 14:00.

 

Na tym protokół zakończono.

 

    Protokołowała:                                                                         Przewodnicząca Rady Miasta

 

Barbara Anasińska                                                                          Agnieszka Anna Sitarska

Metryka strony

Udostępniający: Miasto Siemiatycze

Wytwarzający/odpowiadający: Barbara Anasińska

Data wytworzenia: 2011-04-11

Wprowadzający: Eryk Nowik

Data modyfikacji: 2019-03-06

Opublikował: Eryk Nowik

Data publikacji: 2019-03-06