Protokół Nr IX/11

Numer IX/11
Data wydania 2011-06-21
Protokół Nr IX/11

 

z obrad IX sesji Rady Miasta Siemiatycze  która odbyła się w sali Siemiatyckiego Ośrodka Kultury w dniu 21 czerwca 2011 roku

 

Obrady IX sesji Rady Miasta Siemiatycze   rozpoczęły się o godzinie 13:00 zakończyły zaś o godzinie 14:30.

 

W obradach IX sesji na stan 15 radnych uczestniczyło 15, według załączonej do protokołu listy obecności.

 

Radni obecni na IX sesji:
  1.  Witold Berski
  2.  Jan Boguszewski
  3.  Rafał Burakowski
  4.  Jan Hyndza
  5.  Katarzyna Jarocka
  6.  Jerzy Korowicki
  7.  Antoni Kosieradzki
  8.  Walentyna Kożuchowska
  9.  Teresa Milewska
  10.  Eugeniusz Mudel
  11.  Paweł Oniszczuk
  12.  Agnieszka Anna Sitarska
  13.  Krzysztof Andrzej Szyszko
  14.  Agnieszka Monika Zalewska
  15.  Roman Zdrojewski 
W obradach IX sesji Rady Miasta Siemiatycze uczestniczyli także:
  1. Piotr Siniakowicz–Burmistrz Miasta Siemiatycze
  2. Henryk Czmut – Z-ca Burmistrza Miasta
  3. Elżbieta Rakszawa - Sekretarz Miasta
  4. Danuta Jaszczołt – Skarbnik Miasta
  5. Michał Wierzbicki – Radca Prawny Urzędu Miasta
  6. Jolanta Sidorowicz – Dyrektor Siemiatyckiego Ośrodka Kultury
  7. Ewa Romaniuk – Kierownik Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej
  8. Marek Malinowski – Redaktor Głosu Siemiatycz
  9. Barbara Dłuska – Dyrektor Przedszkola Nr 5
  10. Barbara Terpiłowska– Dyrektor Przedszkola Nr 3
  11. Roman Umiastowski – Dyrektor MOSiR
  12. Teresa Nazarewicz – Prezes ZMK
  13. Jerzy Wawrentowicz – Prezes SMLW
  14. Cecylia Kichner – Przewodniczący Zarządu Osiedla Nr 5
  15. Gabriela Krzanowska – Dyrektor Szkoły Muzycznej w Siemiatyczach.

 

Do punktu 1otwarcie obrad

 

            Obrady IX sesji Rady Miasta Siemiatycze w dniu 21 czerwca 2011 r. otworzyła Przewodnicząca Rady Miasta – Agnieszka Sitarska, która na wstępie powitała zaproszonych gości i wszystkich przybyłych na IX sesję Rady Miasta.

 

Do punktu 2 przyjęcie porządku obrad

 

Przewodnicząca Rady stwierdziła w tym punkcie, że proponowany porządek obrad IX sesji radni otrzymali wcześniej. Przewodnicząca stwierdziła, że jest propozycja ujęcia w porządku obrad dzisiejszej sesji kolejnych punktów, a mianowicie:

 

1/ przedstawienia sprawozdania z działalności MOPS za 2010 r. - Przewodnicząca zaproponowała ujęcie tego punktu jako 14 w porządku obrad - na 15 radnych biorących udział w obradach IX sesji, w głosowaniu udział wzięło 15 radnych, za przyjęciem zaproponowanej poprawki głosowało 15 radnych;

 

2/ podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia apelu do władz Republiki Białorusi o jak najszybszą ratyfikacją umowy o małym ruchu granicznym między Polską a Białorusią. - Przewodnicząca zaproponowała ujęcie tego punktu jako 15  w porządku obrad - na 15 radnych biorących udział w obradach IX sesji, w głosowaniu udział wzięło 15 radnych, za przyjęciem zaproponowanej poprawki głosowało 15 radnych;

 

Innych propozycji uzupełnienia porządku obrad IX sesji radni nie wnieśli.

 

            Następnie Przewodnicząca Rady poddała pod głosowanie zaproponowany porządek obrad IX sesji wraz z przegłosowanymi poprawkami- na 15 radnych biorących udział w obradach IX sesji, w głosowaniu udział wzięło 15 radnych, za przyjęciem całego porządku obrad głosowało 15 radnych.

 

            Przyjęty porządek obrad IX sesji przedstawia się następująco:
  1.  Otwarcie obrad.
  2.  Przyjęcie porządku obrad.
  3.  Przyjęcie protokołu z obrad VIII sesji Rady Miasta.
  4.  Sprawozdanie Burmistrza Miasta z pracy między sesjami.
  5.  Interpelacje i zapytania radnych.
  6.  Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego za 2010 r.
  7.  Podjęcie uchwały w sprawie absolutorium Burmistrzowi Miasta z tytułu wykonania budżetu miasta za 2010 r.
  8.  Podjęcie uchwały w sprawie  w budżecie miasta na 2011 r.
  9.  Podjęcie uchwały w sprawie powołania zespołu do opiniowania kandydatów na ławników.
  10.  Podjęcie uchwały w sprawie zarządzenia wyborów do Zarządów Osiedli.
  11.  Podjęcie uchwały w sprawie powołania społecznej komisji mieszkaniowej.
  12.  Podjęcie uchwały w sprawie powołania komisji inwentaryzacyjnej.
  13.  Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie zasad gospodarowania nieruchomościami stanowiącymi własność Gminy Miasta Siemiatycze.
  14.  Sprawozdanie z działalności Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Siemiatyczach za 2010 r. i zapoznanie z Bilasem Potrzeb na 2011 r.
  15.  Podjęcie uchwały w sprawie w sprawie przyjęcia apelu do władz Republiki Białorusi o jak najszybszą ratyfikacją umowy o małym ruchu granicznym między Polską a Białorusią.
  16.  Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.
  17.  Wolne wnioski.
  18.  Zakończenie obrad.

 

 

Do punktu 3 – przyjęcie protokołu z VIII sesji Rady Miasta

 

Przewodnicząca Rady poinformowała radnych, że protokół z VIII sesji Rady Miasta wyłożony jest na stoliku protokolanta i jeżeli do końca obrad dzisiejszej sesji nie wpłyną do niego uwagi i poprawki to uzna się go za przyjęty.

 

Do punktu 4 – Sprawozdanie Burmistrza Miasta z pracy między sesjami

 

            Sprawozdanie z pracy między sesjami przedstawił Burmistrz Miasta – Piotr Siniakowicz. Sprawozdanie to stanowi załącznik do niniejszego protokołu. Radni uwag i pytań do przedstawionego sprawozdania nie wnieśli.

 

Do punktu 5 - interpelacje i zapytania radnych

 

Radni zgłosili podczas IX sesji zgłosili następujące interpelacje:

 

-Radny  Witold Berski zabierając głos stwierdził, że chciałby przekazać prośbę mieszkańców 3 bloków przy ul. Świętojańskiej, mianowicie na drodze dojazdowej do hali widowiskowo-sportowej młodzież okropnie szybko jeździ motorami, samochodami i odbywają się tam imprezy do 12, 1 w nocy. Radny Berski zwrócił się z prośbą, a by w tej sprawie wystąpić z pismem do Policji o interwencję. Kolejną sprawą poruszoną przez radnego Berskiego była sprawa dot. budynku starego kina i kwestii tego że bawią się wokół tego budynku dzieci, chodzą ludzie, a stan techniczny budynku jest taki, że odpadający tynk, cegły mogą spowodować nieszczęście. Radny Bereski zasugerował, aby zwrócić się do właściciela tego budynku, aby ten budynek ogrodził. Radny Berski po raz kolejny zwrócił także uwagę na rejon miasta w pobliżu sklepów Biedronka i IrexPol na ul. 11 Listopada. Stwierdził, że przy tych sklepach ciągle spożywany jest alkohol, a tzw. nosy, żule stukają w szyby samochodów i proszą ludzi o pieniądze.

 

            -Radny Jerzy Korowicki zabierając głos stwierdził, że chciałby w swojej wypowiedzi poruszyć kilka problemów, a mianowicie:

 

1/ kwestii problemów z oświetleniem nad dużym zalewem, na skrzyżowaniu ulic z Chopina ze Słowackiego, gdzie nie świeci 1 lampa, nie świecącej lampy przy ul. Moniuszki, a także na skrzyżowaniu ulic Słowiczyńskiej i Słowiczej,

 

2/ problemu spożywania napojów alkoholowych przez młodzież na ławeczkach nad zalewem, radny stwierdził, że nie wie, czy tam policja dojeżdża, zdaniem radnego w tym rejonie powinni też zostać ustawione większe kosze na śmieci, a sprzątanie terenu wokół kąpieliska powinno się odbywać o godzinie 5-6 rano, żeby ładnie i czysto było kiedy ludzie przychodzą na plaże, tak jak jest to w innych kąpieliskach.,

 

3/ radny podziękował za wykonanie chodnika na ul. Mickiewicza, radny podkreślił, że jego zdaniem po zakończeniu prac teren powinien zostać uprzątnięty ,  wszystko wygrabione, aby było super i nie było się czego czepiać,

 

Radny Korowicki poruszył także problem z miejscami parkingowymi przy ul. Szpitalnej, stwierdził także, że   w czasie opadów przy aptece jest bajoro, co jeszcze bardziej ogranicza te miejsca parkingowe, radny zapytał, czy nie udałoby się za zgodą właściciela dożwirować tego miejsca, zwrócił tez uwagę na potrzebę naprawienia tablic informacyjnych o hali sportowej. Radny Korowicki w swojej wypowiedzi zwrócił się także z prośbą, aby sukcesywnie były wykonywane chodniki na osiedlach naszego miasta, gdyż na wielu ulicach w ogóle nie ma chodników, a mieszkańcy zwracają się o to, żeby mieć chodnik chociaż po jednej stronie , aby czuli, że to miasto coś w ich kierunku robi. Radny Korowicki w swojej wypowiedzi ocenił także ostatnie prace na ul. Słowiczyńskiej, a mianowicie wykoszenie przez Powiat pasa zieleni w tej ulicy, które zostało wykonane nie po gospodarsku. Radny Korowicki w swojej wypowiedzi zwrócił się z pytaniem do Pana Henryka Czmuta, czy poruszał w GDDKiA sprawę przejścia dla pieszych na ul. 11 Listopada przy sklepie Super Sam.

 

            -Radny Antoni Kosieradzki zabierając głos zgłosił propozycję ustawienia barierek na ul. 11 Listopada wzdłuż chodnika po tej stronie, gdzie jest hala sportowa, aby ludzie nie przechodzili po trawie, tym bardziej, że po drugiej stronie ulicy te barierki są. Radny Kosieradzki zapytał także, jak wygląda sprawa z przejściem koło przedszkola na ul. 11 Listopada , bo miały tam być wysepki, więc to będzie zrealizowane.

 

            -Radna Walentyna Kożuchowska stwierdziła, że zbliża się okres wakacyjny i do naszego miasta przyjeżdża dużo osób i zauważyła, że mają problem z poruszaniem się po naszym mieście. Radna zaproponowała, aby na terenie miasta wykonane zostały znaki informujące o takich instytucjach jak: Starostwo Powiatowe, Urząd Miasta, Urząd Gminy, ZUS. KRUS, informujące o toaletach miejskich. W swojej wypowiedzi radna Kożuchowska zwróciła uwagę, że jednym ze sposobów na podbudowanie budżetu hali sportowej mogłoby być wystąpienie do zakładów pracy, aby w okresie wakacji, kiedy na hali nie ma zajęć pracownicy w ramach funduszu socjalnego mogli korzystać z hali. W swojej wypowiedzi radna Kożuchowska zwróciła uwagę, że na rogu ul. Wysokiej i Sikorskiego na prywatnej posesji rośnie duże drzewo, którego konary wyrastają na jezdnię, co jest dużym utrudnieniem szczególnie, kiedy pada deszcz.

 

            -Radny Roman Zdrojewski zabierając głos zwrócił się z prośbą o uporządkowanie przejścia z Osiedla Tarasy do ul. Kościuszki, które jest zaniedbane, stwierdził, że za mostkiem trudno jest już przejść i dlatego też prosi, aby to uporządkować.

 

            -Radny Jan Hyndza zabierając głos zwrócił się z pytaniem jak zaawansowane są prace na ul. Żeromskiego i czy tam w ogóle będzie się coś robiło w tym roku. Radny zwrócił się także z pytaniem, dlaczego na rondzie wyłączona jest sygnalizacja dźwiękowa.

 

            - Radny Witold Berski zabierając ponownie głos w tym punkcie, że interesuje go droga łącząca Osiedle Tarasy z ul. Żwirki i Wigury. Radny zwrócił się z pytaniem, czy jest możliwość ustawienia tam 2 słupów , aby oświetlić tę drogę, bo tamtędy chodzi młodzież.

 

            -Radny Jerzy Korowicki w swojej wypowiedzi odniósł   do kwestii oświetlenia ulicy Kościuszki na odcinku za mleczarnią, na odcinku lasu, stwierdził, że tam nikt nie chodzi i jego sugestia jest taka, aby wyłączyć cześć latarni.

 

            -Radna Sitarska odnosząc się do wypowiedzi radnego Korowickiego stwierdziła, że tego się nie da zrobić z tego, co wie, to jest to niemożliwe, wyłącznie części, trzeba wyłączyć tzw. kwartał.

 

            -Radny Korowicki powiedział, że to da się zrobić, tylko trzeba chcieć.

 

            -Przewodnicząca Rady Miasta – radna Agnieszka Sitarska odnosząc się do zgłaszanych przez radnych interpelacji stwierdziła, że przed sesją są posiedzenia komisji i prosi, aby takie sprawy jakie dziś radni zgłaszali w interpelacjach załatwiać na komisjach, bo kiedy takie sprawy zgłasza się na sesji, to sesja się przedłuża. Radna Sitarska stwierdziła, że takie sprawy można również zgłaszać bezpośrednio w Urzędzie Miasta. Radna Sitarska zwróciła też uwagę, że radni bardzo często na każdej sesji powtarzają te same interpelacje i prosi, aby na to też zwrócili uwagę, bo trzeba szanować czas.

 

            -Radny Jan Hyndza stwierdził, że jeśli np. od stycznia jest coś nie załatwione, to chyba może zgłosić od nowa.

 

            -Radna Sitarska stwierdziła, że oczywiście tak, jednak ona mówiła o tych interpelacjach radnych, które na każdej sesji są przez niektórych powtarzane.

 

Do punktu 6 – podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego za 2010 r.

 

Przystępując do realizacji tego punktu porządku obrad IX sesji Przewodnicząca Rady stwierdziła, że projekt tej uchwały był omawiany podczas posiedzeń komisji przed sesją. Zwróciła się z pytaniem do radnych, czy zgłaszają jeszcze jakieś pytania do tego projektu.

 

Radni uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. Przewodnicząca Rady zarządziła więc głosowanie nad podjęciem uchwaływ sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego za 2010 r. zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 15 radnych biorących udział w obradach IX sesji, w głosowaniu udział wzięło 15 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 15 radnych.

 

/Uchwała Nr IX/52/11 w załączeniu/

 

Do punktu 7 - podjęcie uchwały w sprawie absolutorium Burmistrzowi Miasta z tytułu wykonania budżetu miasta za 2010 r.

 

Przechodząc do realizacji kolejnego punktu obrad a mianowicie podjęcia uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na 2011 r. Przewodnicząca Rady stwierdziła, że ten punkt podobnie jak poprzedni omawiany był na posiedzeniu komisji przed sesją. Zwróciła się z pytaniem, czy radni mają jeszcze pytania w tej sprawie. Przewodnicząca zwróciła się także z prośbą do Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej – radnego Pawła Oniszczuka z prośbą o przedstawienie opinii Komisji Rewizyjnej w sprawie wykonania budżetu miasta Siemiatycze za 2010 r.

 

 Przewodnicząca odczytała także Uchwałę Regionalnej Izby Obrachunkowej Białymstoku   sprawie wyrażenia opinii o przedłożonym przez Burmistrza Miasta Siemiatycze sprawozdaniu  z wykonania budżetu miasta za 2010 r. oraz Uchwałę w sprawie wyrażenia opinii o przedłożonym przez Komisję Rewizyjną Rady Miasta Siemiatycze wniosku o udzielenie Burmistrzowi absolutorium za 2010 r.

 

Radni    uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. Przewodnicząca Rady zarządziła więc głosowanie nad podjęciem uchwały w  sprawieabsolutorium Burmistrzowi Miasta z tytułu wykonania budżetu miasta za 2010 r,  zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 15 radnych biorących udział w obradach IX sesji, w głosowaniu udział wzięło 15 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 15 radnych,

 

/Uchwała Nr IX/53/11 w załączeniu/

 

Do punktu 8 - podjęcie uchwały w sprawie  zmian w budżecie miasta na 2011 r.

 

Przechodząc do realizacji kolejnego punktu obrad a mianowicie podjęcia uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na 2011 r. Przewodnicząca Rady stwierdziła, że ten projekt podobnie jak poprzednie omawiany był na posiedzeniu komisji przed sesją. Zwróciła się z pytaniem, czy radni mają jeszcze pytania w tej sprawie.

 

-Radny Eugeniusz Mudel zabierając głos stwierdził, że chciałby zapytać jaki to przybrała sprawa pływalni miejskiej w Siemiatyczach. Radny Mudel przyznał, że nie ma tego zadania w wykazie zadań inwestycyjnych na 2011 r, ale czy jakieś działania w tym zakresie Burmistrz podjął i czy poczynił jakieś starania w tym kierunku. Radny Mudel dodał, że tereny zostały przeznaczone i wiadomo już gdzie on będzie zlokalizowany i choć nie jest to zadanie na 2011 r. to starania należy podjąć.

 

-Burmistrz Siniakowicz odnosząc się do wypowiedzi radnego Mudla stwierdził, że nie ma w tej chwili środków budżecie na ten cel, ale jeśli zajdzie konieczność to na wykonanie projektu pływalni znajdzie 300-400 tys zł. Burmistrz w swojej wypowiedzi stwierdził, że jest taki projekt unijny Polska- Białoruś-Ukraina i sprawdza, czy są szanse na otrzymanie środków na nasz basen z tego projektu. Burmistrz podkreślił, że czeka na odpowiedź od ekspertów w tej sprawie, dodał, że chcą się dowiedzieć, czy za te środki można wykonać także projekt, czy też już z gotowym projektem aplikować o te środki.

 

Radni  uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. Przewodnicząca Rady zarządziła więc głosowanie nad podjęciem uchwały w  sprawie zmian w budżecie miasta na 2011 r,. zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 15 radnych biorących udział w obradach IX sesji, w głosowaniu udział wzięło 15 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 15 radnych,

 

/Uchwała Nr IX/54/11 w załączeniu/

 

Do punktu 9 - podjęcie uchwały w sprawie powołania zespołu do opiniowania kandydatów na ławników

 

Przewodnicząca Rady stwierdziła, że z projektem tej uchwały   radni także zapoznali się   przed sesją. Zwróciła się z pytaniem, czy w tej chwili zachodzi jeszcze potrzeba omówienia tego projektu uchwały. Radni odpowiedzieli, że nie ma takiej potrzeby. Do pracy w tym zespole zgłoszeni zostali radni: Agnieszka Sitarska, Eugeniusz Mudel i Antoni Kosieradzki.

 

Radni    uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. Przewodnicząca Rady zarządziła więc głosowanie nad podjęciem uchwaływ sprawie powołania zespołu do opiniowania kandydatów na ławników, zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 15 radnych biorących udział w obradach IX sesji, w głosowaniu udział wzięło 15 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 15 radnych,

 

/Uchwała Nr IX/55/11 w załączeniu/

 

Do punktu 10 - podjęcie uchwały w sprawie zarządzenia wyborów do Zarządów Osiedli.

 

Przewodnicząca Rady stwierdziła, że z projektem tej uchwały   radni także zapoznali się   przed sesją. Zwróciła się z pytaniem, czy w tej chwili zachodzi jeszcze potrzeba omówienia tego projektu uchwały. Radni odpowiedzieli, że nie ma takiej potrzeby.

 

Radni innych uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. Przewodnicząca Rady zarządziła więc głosowanie nad podjęciem uchwaływ sprawiezarządzenia wyborów do Zarządów Osiedli, zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 15 radnych biorących udział w obradach IX sesji, w głosowaniu udział wzięło 15 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 15 radnych.

 

/Uchwała Nr IX/56/11 w załączeniu/

 

Do punktu 11 – podjęcie uchwały w sprawie powołania społecznej komisji mieszkaniowej.

 

Przewodnicząca Rady stwierdziła, że z projektem tej uchwały   radni także zapoznali się dokładnie przed sesją. Zwróciła się z pytaniem, czy w tej chwili zachodzi jeszcze potrzeba omówienia tego projektu uchwały. Radni odpowiedzieli, że nie ma takiej potrzeby. Ze składu Rady Miasta do pracy w tej Komisji zgłoszone zostały radne: Katarzyna Jarocka i Agnieszka Zalewska. Burmistrz Siniakowicz dodał, że ze strony Urzędu Miasta w skład tej komisji wejdą jeszcze 2 osoby: Pani Ewa Romaniuk i Pani Halina Weremijewicz.

 

Radni innych uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. Przewodnicząca Rady zarządziła więc głosowanie nad podjęciem uchwały sprawie powołania społecznej komisji mieszkaniowej, zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 15 radnych biorących udział w obradach IX sesji, w głosowaniu udział wzięło 15 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 15 radnych.

 

/Uchwała Nr IX/57/11 w załączeniu/

 

Do punktu 12 – podjęcie uchwały w sprawie powołania komisji inwentaryzacyjnej.

 

Przewodnicząca Rady stwierdziła, że z projektem tej uchwały   radni także zapoznali się dokładnie przed sesją. Zwróciła się z pytaniem, czy w tej chwili zachodzi jeszcze potrzeba omówienia tego projektu uchwały. Radni odpowiedzieli, że nie ma takiej potrzeby. Ze składu Rady Miasta do pracy w tej Komisji zgłoszone zostali radni: Walentyna Kożuchowska, Roman Zdrojewski, Anito Kosieradzki . Burmistrz Siniakowicz dodał, że ze strony Urzędu Miasta w skład tej komisji wejdą jeszcze 2 osoby: Pani Grażyna Berska i Pan Piotr Nielipiński.

 

Radni innych uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. Przewodnicząca Rady zarządziła więc głosowanie nad podjęciem uchwały w sprawie powołania komisji inwentaryzacyjnej.. zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały sprawie powołania komisji inwentaryzacyjnej - na 15 radnych biorących udział w obradach IX sesji, w głosowaniu udział wzięło 15 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 15 radnych.

 

/Uchwała Nr IX/58/11 w załączeniu/

 

Do punktu 13 – podjęcie uchwały w sprawie zasad gospodarowania nieruchomościami stanowiącymi własność Gminy Miasta Siemiatycze.

 

Przewodnicząca Rady stwierdziła, że z projektem tej uchwały   radni także zapoznali się dokładnie przed sesją. Zwróciła się z pytaniem, czy w tej chwili zachodzi jeszcze potrzeba omówienia tego projektu uchwały. Radni odpowiedzieli, że nie ma takiej potrzeby.

 

Radni innych uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. Przewodnicząca Rady zarządziła więc głosowanie nad podjęciem uchwały w sprawie zasad gospodarowania nieruchomościami stanowiącymi własność Gminy Miasta Siemiatycze, zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 15 radnych biorących udział w obradach IX sesji, w głosowaniu udział wzięło 15 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 15 radnych.

 

/Uchwała Nr IX/59/11 w załączeniu/

 

Do punktu 14 – Przedstawienie sprawozdania z działalności Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej za 2010 r.

 

Sprawozdania z działalności Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej za 2010 r. przedstawiła Pani Ewa Romaniuk – Kierownik Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Siemiatyczach. Sprawozdanie to stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

 

Radni uwag i pytań do tego sprawozdania nie wnieśli.

 

Do punktu 15 – podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia apelu do władz Republiki Białorusi o jak najszybszą ratyfikacją umowy o małym ruchu granicznym między Polską a Białorusią.

 

Przewodnicząca Rady stwierdziła, że z projektem tej uchwały   radni także zapoznali się dokładnie przed sesją. Zwróciła się z pytaniem, czy w tej chwili zachodzi jeszcze potrzeba omówienia tego projektu uchwały. Radni odpowiedzieli, że nie ma takiej potrzeby.

 

Radni innych uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. Przewodnicząca Rady zarządziła więc głosowanie nad podjęciem uchwały w sprawie przyjęcia apelu do władz Republiki Białorusi o jak najszybszą ratyfikacją umowy o małym ruchu granicznym między Polską a Białorusią zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 15 radnych biorących udział w obradach IX sesji, w głosowaniu udział wzięło 15 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 12 radnych, 3 radnych wstrzymało się od głosu.

 

/Uchwała Nr IX/60/11 w załączeniu/

 

Do punktu 16 -   odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych

 

            Odpowiedzi na interpelacje i zapytania zgłoszone przez radnych udzielił Burmistrz Miasta – Piotr Siniakowicz, który stwierdził między innymi:

 

                        -donosząc się do interpelacji radnego Berskiego Burmistrz Siniakowicz stwierdził, że jeśli chodzi o budynek kina, to zwróci się do Nadzoru Budowlanego z prośbą żeby zbadał , czy ten budynek nie zagraża bezpieczeństwu ludzi. Burmistrz dodał, że zwróci się także z prośbą do Policji o wzmożenie patroli pieszych w tym rejonie miasta, o którym w swojej wypowiedzi wspomniał radny Berski. Burmistrz podkreślił, że miasto dofinansowuje te patrole policji i dlatego też poprosili, aby zwrócili na to uwagę.

 

            -odnosząc się do interpelacji radnego Korowickiego w sprawie ustawienia większych koszy na śmieci nad zalewem Burmistrz stwierdził, że już 30.000 zł wydane zostało na zagospodarowanie infrastruktury nad zalewem , w tym został nawieziony piasek , zamontowane zostały urządzenia do zabawy, Burmistrz dodał, że dokupione zostaną także kosze na śmieci. Odnosząc się do kwestii sprzątania plaży miejskiej Burmistrz stwierdził, że z tego co wie, to odbywa się ono rano. Odpowiadając na pytanie dot. potrzeby ustawienia a tablic informacyjnych na terenie miasta Burmistrz podkreślił, że stworzony zostanie w mieście system informacji miejskiej i wtedy oznakowane zostaną wszystkie instytucje. Burmistrz Siniakowicz podkreślił, że prace nad stworzeniem takiego systemu już trwają. Ustosunkowując się do żwirowania działki przy ul. szpitalnej Burmistrz Siniakowicz stwierdził, że możemy dożwirowywać nasze miejskie place, ale prywatnych nie możemy, a działka, o które mówi radny jest działką prywatną. Burmistrz dodał, że jeśli chodzi o ul. Slowiczyńską, to zgłosi do Powiatu, dodała, że współpraca z Powiatem jest dobra i myśli, że zostanie to załatwione.

 

            - odpowiadając na interpelacje radnego Hyndzy odnośnie ul. Żeromskiego Burmistrz Siniakowicz stwierdził, że Przedsiębiorstwo Komunalne Spółka z o.o ogłosiło przetarg w tej sprawie i pod koniec lipca będą jego wyniki i tego czasu trzeba poczekać, przy czym do dnia dzisiejszego było już 460 wejść.

 

Na interpelacje w sprawie ulic i chodników na terenie miasta odpowiadał Z-ca Burmistrza Miasta – Pan Henryk Czmut, który stwierdził, że jeśli chodzi o drogę w kierunku hali sportowej, to weszły w życie nowe przepisy o ruchu drogowym, które pozwolą w taki sposób oznakować ten teren, że wydzielona zostanie tzw. strefa ruchu. Pan Czmut podkreślił, że z Prezesem SMLW dokona kompleksowego przeglądu tego fragmentu miasta, który został zgłoszony przez radnego. Ustosunkowując się do kwestii problemów z oświetleniem w miejscach, które zgłaszane były przez   radnych Pan Czmut stwierdził, że zwróci się do Zakładu Energetycznego o weryfikację tych punktów, podkreślił, że Zakład Energetyczny dokona przeglądu tych lamp, będzie się to jednak wiązało z wyłączeniem pewnych kwartałów oświetlenia.

 

-Radny Korowicki odnosząc się do tej wypowiedzi stwierdził, że dobrze byłoby, gdyby  takie prace przeprowadzane były nocą.

 

 Burmistrz Siniakowicz odnosząc się do wypowiedzi radnego Korowickiego stwierdził, że mówił o tym pracownikom Zakładu Energetycznego, jednak przepisy BHP nie pozwalają na to i niemożliwe jest, aby nocą przeprowadzać takie prace.

 

-Pan Czmut zabierając głos ponownie stwierdził, że jeśli chodzi o ul. Mickiewicza, to w tej chwili trwa końcowe wykańczanie i robota ta jest jeszcze w trakcie realizacji i ten odcinek jest jeszcze nieodebrany. Burmistrz Czmut dodał, że w tej chwili na terenie miasta jest wykonywanych kilka robót na raz i brygada nie jest w stanie w szybkim terminie zakończyć tych wszystkich prac.  W swojej wypowiedzi pan Czmut podkreślił także, że jeśli chodzi o chodnik w ul. Słowiczyńskiej , to miasto zwróci się z prośbą o wykonanie chodnika po prawej stronie tej ulicy. Odnosząc się do pytań związanych z ul. 11 Listopada, to interpelacje radnych zgłoszone w tej sprawie przekaże Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych w Białymstoku, która jest administratorem tej drogi. Jeśli chodzi o pytanie dot ul. Wysokiej w sprawie nawisu drzew na tej drodze, to tę uwagę skieruje do Powiatowego Zarządu Dróg , gdyż jest to ich kompetencja. Jeśli chodzi o sygnalizację świetlną na Placu Jana Pawła II to tę sprawę także przekaże do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Ustosunkowując się do interpelacji dot. drogi łączącej Osiedle Tarasy z ul. Żwirki i Wigury i potrzeby ustawienia tam słupów oświetleniowych Burmistrz Czmut stwierdził, że w dużej części ta droga przebiega przez działkę Spółdzielni Mieszkaniowej. Pan Czmut dodał, że miasto może wyprofilować, dożwirować i postawić słupy oświetleniowe na tej części, której miasto jest właścicielem.

 

-Burmistrz Siniakowicz odnosząc się do interpelacji radnej Kożuchowskiej odnoście wykorzystywania gali sportowej w okresie letnim przez zakłady pracy stwierdził, że w tej chwili pojawił się pomysł , aby w ramach jednego z funduszy europejskich zakupionych zostało ok. 50 łóżek co umożliwiłoby przyjazdy młodzieży, która wykorzystywałaby tę halę, a hala mogłaby na siebie w ten sposób zarabiać w okresie wakacyjnym.

 

 Do punktu 17 – wolne wnioski

 

W wolnych wnioskach  radni głosu nie zabierali:

 

Do punktu 18 - zakończenie obrad

 

W związku z wyczerpaniem porządku obrad IX sesji Rady Miasta w dniu 21 czerwca 2011 r. r. Przewodnicząca Rady zamknęła obrady o godz. 14:30.

 

Na tym protokół zakończono.

 

Protokołowała:                                                        Przewodniczący Rady Miasta

 

K.Andruszkiewicz                                                       Agnieszka Anna Sitarska

 

 

 

Załącznik

 

do Protokołu Nr IX/11

 

z IX sesji Rady Miasta

 

Siemiatycze z dnia 21 czerwca 2011 r.

 

Pani Przewodnicząca! Wysoka Rado!

 

            Od ostatniej sesji Rady minęły zaledwie 3 tygodnie stąd też dzisiejsze moje wystąpienie będzie krótkie.

 

            Zacznę od przygotowań Miasta do wakacji i sezonu urlopowego.

 

Porządkowany jest teren kąpieliska przy ul. Sportowej, nawieźliśmy ok. 220 ton płukanego piasku, oraz uporządkowano teren plaży niestrzeżonej na cyplu. Na cyplu również przygotowywane jest boisko do gry w plażową piłkę nożną. Kąpielisko przy ul. Sportowej oraz basen czynne będą od 25 czerwca do 31 sierpnia w godzinach od 11 do 19. Podpisane zostały umowy z 3 ratownikami w tym dwóch zostanie opłaconych w ramach projektu Słoneczny Patrol. Oprócz tego na kąpieliskach będzie odbywać staż 10 ratowników młodszych. Ok. 15 lipca na plaży przy ul. Sportowej zamontowane zostaną huśtawka słupowa, zjeżdżalnia oraz zestaw gimnastyczny dla dzieci. Mając na uwadze czystość wody w naszych zbiornikach nawiązałem współpracę z SGGW w Warszawie, wydziałem Biologii na Uniwersytecie w Białymstoku oraz Uniwersytetem przyrodniczym w Poznaniu. 

 

            Jak co roku MOSiR będzie organizatorem różnych zajęć dla grup niezorganizowanych codziennie od godz. 11 do 13. Dostępne będą boiska Orlik oraz dwa boiska przy hali.

 

            Z kolei Siemiatycki Ośrodek Kultury jest organizatorem zajęć letnich dla dzieci i młodzieży od 4 do 15 lipca. W ramach zajęć przewidziane są dwie wycieczki, warsztaty , gry i zabawy. W okresie wakacyjnym planowane są imprezy plenerowe oraz dyskoteki. Szczegóły oferty znajdą się na stronach SOK i na plakatach.

 

            W miesiącach wakacyjnych będą pełniły naprzemiennie dyżury dwa przedszkola. Ponieważ rodzice zapisali na ten okres ok. 100 dzieci zorganizowane zostaną trzy grypy przedszkolne.          

 

            Inwestycje

 

            Zgodnie z harmonogramem przebiega remont ul. Legionów Piłsudskiego. W najbliższych dniach zostaną rozpoczęte prace w ulicy Pałacowej.

 

            Uzyskaliśmy pozwolenie na remont Przedszkola Nr 1. Aktualnie opracowywana jest dokumentacja do ogłoszenia przetargu na wykonanie robót. Wycena kosztorysowa zadania wynosi 615 036 zł, w związku z tym zostanie podzielone na dwa etapy. W bieżącym roku w budżecie miasta zaplanowana została kwota 350 000 zł. Dopiero jednak rozstrzygniecie przetargu na I etap pozwoli ocenić szansę wykonania zadania w całości. Zakończona została budowa chodnika na ul. Mickiewicza, pomiędzy ul. Sportową a Prusa.

 

Zakończono remonty nawierzchni na ulicach Słowackiego i Ogrodowej oraz parking przy ul. Grodzieńskiej na ogólną kwotę ok. 140 tys.

 

            Z okazji 100 jubileuszu marki NIVEA, firma NIVEA Polska postanowiła spełnić marzenia wielu polskich rodzin, a w szczególności ich najmłodszych członków. W odpowiedzi na potrzeby lokalnych społeczności, powstał projekt ufundowania i budowy 100 placów zabaw na terenie całej Polski. NIVEA Polska zobowiązuje się do sfinansowania zakupu i montażu urządzeń na terenach przygotowanych i przekazanych przez samorządy lokalne pod budowę placów zabaw. Gotowe obiekty staną się własnością lokalnych społeczności. Zgłosiliśmy do konkursu dwie lokalizacje placów zabaw: przy ul. Pałacowej i ul. Wysokiej. Uzyskana w głosowaniu liczba punktów zadecyduje czy właśnie u nas powstanie nowy plac zabaw dla naszych dzieci. Zachęcamy Państwa do wspólnego działania i oddawania swoich głosów na Siemiatycze.

 

            Gospodarka nieruchomościami

 

            8 czerwca aktem notarialnym sprzedane zostało prawo własności do działki położonej przy ulicy Grodzieńskiej o pow. 71 m2 na rzecz dotychczasowych użytkowników wieczystych, za cenę   wynikającą z różnicy wartości prawa własności gruntu a wartością prawa wieczystego użytkowania, która wyniosła 5 668 zł + 23 % VAT.

 

            W dniu wczorajszym podpisałem akt notarialny na sprzedaż lokalu mieszkalnego przy ul. Świętojańskiej za kwotę 8 012 zł. Przy sprzedaży udzielono 80% bonifikaty. Należność została rozłożona na raty do 2013 r.

 

            Na 15 lipca 2011 roku planowane jest przeprowadzenie pierwszego przetargu na sprzedaż nieruchomości niezabudowanej, położonej przy ulicy Żwirki i Wigury w Siemiatyczach, o pow. 353m2. Cena wywoławcza wynosi 25.000 zł netto + podatek VAT.          

 

            W związku ze zbliżającym się przetargiem na obsługę komunikacji miejskiej w Głosie Siemiatycz został zamieszczony komunikat w sprawie zgłaszania uwag do tras oraz godzin kursowania komunikacji. Wpłynął jeden wniosek od dwóch Pań radnych :

 

- przedłużenie trasy linii 2 lub 3 do cmentarza przy ul. Górnej oraz do cmentarza przy ul. Wysokiej,

 

- ustawienie przystanku przy cmentarzu komunalnym,

 

- umożliwienie, ok. godz. 19 przejazdu, pracownikom i osobom odwiedzającym pacjentów, na trasie szpital, osiedle Górne, Wysokie i Zastawie. Realizacja tych wniosków związana jest z koniecznością uruchomienia dodatkowych kursów co pociąga za sobą wzrost wydatków na komunikację.

 

            Docierają również sygnały o zainteresowaniu uruchomienia kursów poza granice Miasta do Stacji Siemiatycze. Aby zrealizować ten postulat niezbędne jest podpisanie porozumienia z gminą Siemiatycz.

 

            Przeprowadzony został konkurs na stanowisko Pełnomocnika ds. profilaktyki i przeciwdziałania uzależnieniom. Spośród 10 kandydatów, pięciu spełniło wymagania formalne i zostało zaproszonych na rozmowę kwalifikacyjną, podczas której kandydaci przedstawiali koncepcję pracy w zakresie profilaktyki. Komisja zarekomendowała na to stanowisko Joanna Kamila Balejko .Pełnomocnik zostanie zatrudniony od połowy lipca. W tej chwili przygotowujemy miejsce pracy dla pełnomocnika.

 

            2 czerwca w Urzędzie Miasta rozpoczęła się kompleksowa kontrola Regionalnej Izby Obrachunkowej. Obejmuje ona rok 2010.

 

            W dniach od 3 do 5 czerwca wraz z Zastępcą na zaproszenie władz partnerskiego miasta Postawy uczestniczyłem w Międzynarodowym Ekonomicznym Forum Inwestycyjnym, które było imprezą towarzyszącą XIV Międzynarodowego Festiwalu Grają Cymbały i Harmonie w Postawach.

 

            W dniach 10-12 czerwca odbyły się dni Siemiatycz. Podczas niedzielnych uroczystości został nadany tytuł, oraz wręczona statuetka Ambasadora Siemiatycz dla Pani Franceski Michalskiej. Myślę że program był ogólnie znany, część z Państwa aktywnie uczestniczyła w uroczystościach i imprezach więc nie będę dłużej się rozwodził nad tym tematem.

 

            Od 12 do 14 czerwca odbywały się w naszym mieście obchody Międzynarodowego Dnia Zapobiegania Narkomanii. W obchody zaangażowały się wszystkie szkoły także Gimnazjum Gminne. W tym czasie pełnili dyżury specjaliści od przeciwdziałania uzależnieniom i do spraw nieletnich. Hasłem tegorocznych obchodów było Dopalacze wypalają. Finałem obchodów była impreza o charakterze profilaktycznym w amfiteatrze nad zalewem.

 

                        Na zakończenie mojego krótkiego wystąpienia życzę wszystkim dobrego wypoczynku, który pomoże zregenerować siły przed kolejnymi zadaniami.

Metryka strony

Udostępniający: Miasto Siemiatycze

Wytwarzający/odpowiadający: Katarzyna Andruszkiewicz

Data wytworzenia: 2012-01-12

Wprowadzający: Eryk Nowik

Data modyfikacji: 2019-03-06

Opublikował: Eryk Nowik

Data publikacji: 2019-03-06