Protokół Nr V/07

Numer V/07
Data wydania 2007-03-07

Protokół Nr V/07

Z obrad V sesji Rady Miasta Siemiatycze, która odbyła się w Sali konferencyjnej Urzędu Miasta
w dniu 7 marca 2007 roku

Obrady V sesji Rady Miasta Siemiatycze rozpoczęły się o godzinie 14:30 zakończyły zaś o godzinie 16:45
W obradach V sesji na stan 15 radnych uczestniczyło 12, według załączonej do protokołu listy obecności.
Radni obecni na V sesji:
1. Witold Berski
2. Rafał Burakowski
3. Franciszek Drewulski
4. Mariusz Gocał
5. Aleksander Jakowiuk
6. Mirosław Kobus
7. Antoni Kosieradzki
8. Eugeniusz Mudel
9. Krzysztof Osmólski
10. Bogdan Raczyńsk
11. Krzysztof Szyszko
12. Andrzej Miazio

W obradach V sesji Rady Miasta Siemiatycze uczestniczyli także goście zaproszeni w osobach:
1. Zbigniew Jan Radomski –Burmistrz Miasta Siemiatycze
2. Stanisław Waldemar Fleks – Z-ca Burmistrza Miasta
3. Elżbieta Rakszawa - Sekretarz Miasta
4. Danuta Jaszczołt - Skarbnik Miasta
5. Anna Nazarewicz – Radca Prawny Urzędu Miasta
8. Bogusław Toczko – Komendant Powiatowy Policji
9. Jerzy Wawrentowicz – Prezes Spółdzielni Mieszkaniowej
10. Janusz Majer – Prezes Przedsiębiorstwa Komunalnego Spółka z o.o.
11. Regina Sawczyńska - Przewodnicząca Zarządu osiedla Nr 7
12. Mieczysław Swajda – przedstawiciel Siemiatyckiego Konsorcjum Inicjatyw Gospodarczych
13. Beata Krzywicka – Przewodnicząca Miejskiej Komisji Wyborczej
14. Jan Citko – urbanista, autor miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów części miasta Siemiatycze przeznaczonych pod zabudowę mieszkaniową jednorodzinną i usługową
15 – Zdzisław Warpechowski - Redaktor Naczelny Kuriera Siemiatyckiego. oraz licznie przybyli mieszkańcy Siemiatycz.

Do punktu 1 – otwarcie obrad

Obrad V sesji Rady Miasta Siemiatycze w dniu 7 marca 2007 r. otworzył Wiceprzewodniczący Rady Miasta –Krzysztof Osmólski, który na wstępie powitał zaproszonych gości i wszystkich przybyłych na V sesję Rady Miasta.

W tym punkcie Wiceprzewodniczący Rady poinformował, że w związku z ukazaniem się oficjalnych wyników wyborów uzupełniających do Rady Miasta proponuje, aby przed realizacją kolejnych punktów ślubowanie złożył nowo wybrany radny – Pan Andrzej Miazio.

Pan Osmólski poprosił Przewodniczącą Miejskiej Komisji Wyborczej – Panią Beatę Krzywicką o wręczenie nowo wybranemu radnemu zaświadczenia o wyborze. Następnie zwrócił się z prośbą do wszystkich obecnych na sali obrad o powstanie i nastąpił akt ślubowania, poprzez odczytanie przez Pana Andrzeja Miazio roty ślubowania oraz wypowiedzenia słowa „ślubuję” . W dalszej części sesji radny Miazio otrzymał gratulacje i życzenia owocnej pracy na rzecz miasta.

W tym również punkcie Burmistrz Radomski w imieniu własnym, Rady Miasta i mieszkańców Miasta Siemiatycze obecnych na obradach V sesji Rady Miasta w dniu 7 marca 2007 r. złożył Panu Zdzisławowi Warpechowskiemu nnajserdeczniejsze podziękowania za bohaterski czyn – uratowanie życia 10 letniemu mieszkańcowi naszego miasta, poprzez wyciągnięcie go z pękającego lodu na zalewie 6 marca br. Burmistrz odczytując list gratulacyjny stwierdził, że reakcja w obliczu realnego zagrożenia życia innego człowieka świadczy o wielkiej odwadze i odpowiedzialności. Jest to dowód na to, że idee głoszone przez Pana Warpechowskiego jako pedagoga, na przestrzeni szeregu lat, są mu bliskie również jako człowiekowi. Burmistrz podkreślił, że Pan Warpechowski był przykładem pedagoga wychowującego młodzież w duchu patriotyzmu i poszanowania drugiego człowieka. To sprawiło, że jego byli wychowankowie darzą go szacunkiem i zaufaniem. Na zakończenie Burmistrz stwierdził, że jesteśmy wdzięczni i dumni, że jest Pan Warpechowski członkiem naszej społeczności.

-Pan Zdzisław Warpechowski odbierając list gratulacyjny stwierdził, że trudno jego zachowanie określić mianem bohaterstwa, bo każdy by tak się zachował, dodał, że łatwiej było to zrobić, niż w dniu dzisiejszym odbierać podziękowania.

W tym punkcie obrad V sesji Burmistrz Radomski zaproponował również rezolucję w sprawie budowy obwodnic na terenie naszego województwa. Burmistrz odczytał proponowana treść tej rezolucji i zaproponował jej przyjęcie: „My mieszkańcy Miasta Siemiatycze, Rada Miasta i Burmistrz Miasta jesteśmy solidarni całym sercem z mieszkańcami Miast Augustów i Wasilków, wspierającymi konieczność budowy obwodnic na trasie szybkiego ruchu pojazdów mechanicznych w kierunku Gołdap- Rzeszów. Jesteśmy świadomi, że w niedalekiej przyszłości również w Siemiatyczach będą protesty pseudo-ekologów, wstrzymujących konieczność budowy obwodnicy naszego miasta, o którą walczymy już ponad 16 lat, gdyż miasto nasze jest również usytuowane na obrzeżach „NATURA 2000-DOLINA BUGU”. W dniu 19 lutego 2007 r. wspieraliśmy Wasze starania, protestując i wstrzymując ruch TIR-ów, przejeżdżających przez centrum naszego miasta, pod hasłem: Jestem częścią obszaru chronionego „NATURA 2000”- żądam ochrony CZŁOWIEK! Nagminny wzrost ilości przejeżdżających przez nasze miasto ciężkich pojazdów, niesie za sobą bezpośrednie zagrożenie bezpieczeństwa mieszkańców miast, pękanie budynków i budowli zabytkowych usytuowanych przy tej trasie. Apelujemy więc do Władz Centralnych Naszego Państwa o jak najszybsze rozwiązanie tego problemu i rozwój infrastruktury drogowej na ścianie wschodniej Polski. Niniejszą rezolucję przyjęto przez aklamację podczas obrad otwartej V sesji Rady Miasta Siemiatycze w dniu 7 marca 2007 r.”. Po odczytaniu treści rezolucji Radni i obecni na V sesji mieszkańcy miasta jednogłośnie przyjęli jej treść.

W tym punkcie porządku obrad Wiceprzewodniczący Rady poinformował, że od mieszkańców miasta wpłynął na jego ręce protest dot. ustalania porządku obrad V sesji. Pan Osmólski zwrócił się z pytaniem do autorów pisma, czy ma ten protest odczytać – autorzy pisma odpowiedzieli, że sprawa została zrealizowana, zwyciężyła demokracja i logika i pisma można już nie odczyt6ywać.

Do punktu 2 – przyjęcie porządku obrad

Wiceprzewodniczący Rady stwierdził w tym punkcie, że proponowany porządek obrad V sesji radni otrzymali przed sesją. Pan Osmólski zwrócił się do radnych z pytaniem, czy chcieliby zgłosić zmiany do zaproponowanego porządeku. Radni nie zgłosili poprawek do proponowanego porządku obrad V sesji.

Wobec powyższego Wiceprzewodniczący Rady poddał pod głosowanie zaproponowany porządek obrad V sesji Rady w dniu 7 marca 2007 r. - na 12 radnych biorących udział w obradach V sesji, w głosowaniu udział wzięło 12 radnych, za przyjęciem porządku obrad głosowało 12 radnych.

Przyjęty porządek obrad V sesji przedstawia się następująco:

1. Otwarcie obrad.
1a. Złożenie ślubowania przez nowo wybranego radnego Rady Miasta
2. Przyjęcie porządku obrad.
3. Przyjęcie protokołu z IV sesji Rady Miasta.
4. Sprawozdanie Burmistrza Miasta z pracy między sesjami.
5. Interpelacje i zapytania radnych.
6. Podjęcie uchwały w sprawie podjęcia partnerskiej współpracy z samorządem miasta Zehdenick.
7. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia na 2007 r. regulaminu określającego wysokość i szczegółowe warunki przyznawania nauczycielom dodatku motywacyjnego, funkcyjnego i za warunki pracy oraz niektórych innych składników wynagrodzenia.
8. Podjecie uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na 2007 r.
9. Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia „Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Miasta Siemiatycze”.
10. Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów części miasta Siemiatycze przeznaczonych pod zabudowę mieszkaniową jednorodzinną i usługową.
11. Podjęcie uchwały w sprawie utraty mocy obowiązującej uchwały w sprawie opłaty administracyjnej.
12. Podjęcie uchwały w sprawie odwołania radnego z funkcji ławnika.
13. Podjęcie uchwały w sprawie planu pracy Komisji Rewizyjnej Rady Miasta na 2007 r.
14. Podjęcie uchwały w sprawie uzupełnienia składu Komisji Finansów i Budżetu Rady Miasta.
15. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.
16. Wolne wnioski.
17. Zamknięcie obrad.

Do punktu 3 – przyjęcie protokołu z IV sesji Rady Miasta

Wiceprzewodniczący Rady poinformował radnych, że protokół z IV sesji Rady Miasta wyłożony jest na stoliku protokolanta i jeżeli do końca obrad dzisiejszej sesji nie wpłyną do nich uwagi i poprawki to uzna się go za przyjęty.
W tym punkcie Pan Osmólski odczytał także oświadczenie Pani Agnieszki Sitarskiej.

Do punktu 4 - sprawozdanie Burmistrza Miasta z pracy między sesjami

Sprawozdanie z pracy za okres stycznia, lutego do 7 marca 2007 r. złożył Burmistrz Miasta – Zbigniew Radomski. Sprawozdanie to stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Radni pytań i uwag do przedstawionego sprawozdania nie wnieśli

Do punktu 5 - interpelacje i zapytania radnych

W punkcie interpelacje i zapytania radnych głos zabrali:

-Radny Bogdan Raczyński zwrócił się z pytaniem, czy przeznaczanie środków z budżetu miasta na renowację II i III zalewu, nie będzie zmarnowaniem tych pieniędzy, bo z tego co wie, to nadal słyszy się, że ścieki są spuszczane do zalewów. Radny Raczyński zapytał, czy te pieniądze nie pójdą na marne.

-Radny Mariusz Gocał zwrócił się z pytaniem do Prezesa Przedsiębiorstwa Komunalnego dlaczego on sam, albo przedstawiciel Spółki nie uczestniczy w posiedzeniach Sądu Administracyjnego w Białymstoku w rozprawach dot. elektrociepłowni. Radny Gocał zapytał również jaka jest aktualna sytuacja związana z budową elektrociepłowni, co nowego się stało, że dotąd nie rozpoczęła się jej budowa. Radny Gocał zwrócił się tez z pytaniem do Burmistrza Miasta odnośnie modernizacji krajowej 19 w obrębie miasta, a szczególnie chodzi o wystające studzienki w asfalcie na ul. 11 Listopada.

-Radny Rafał Burakowski zwrócił się z pytaniem, na jakim etapie jest budowa hali sportowej i co zostało zrobione w celu pozyskania środków z zewnątrz na ten cel.

-Radny Franciszek Drewulski stwierdził, że w „Głosie Siemiatycz” była notatka na temat budowy ul. Głowackiego i Powstania Styczniowego, w kwestiach pewnych nieprawidłowości przy w/w i inwestycjach wypowiadał się pracownik Urzędu Wojewódzkiego. Pan Drewulski zapytał, czy jego wypowiedź nie zaszkodzi w pozyskiwaniu środków unijnych przez nasze miasto.

-Radny Eugeniusz Mudel zwrócił się z pytaniem na jakiej podstawie został wypłacony Burmistrzowi Miasta ekwiwalent za niewykorzystany urlop za okres 2 lat oraz kto to podpisał. Radny Mudel zapytał także, kto udzielił Burmistrzowi urlopy w styczniu br. oraz gdzie to odnotowano. Pan Mudel zwrócił się także z pytaniem, czy w Urzędzie Miasta jest pracownik zajmujący się pozyskiwaniem środków unijnych i czy w br. takie wnioski były już składane.

-Radny Krzysztof Osmólski zwrócił się z pytaniem, w jaki m stopniu zaangażowane są prace na ul. Plażowej i Słowiczej. Pan Osmólski zapytał, czy po ukazaniu się SPEC ustawy Prezes Majer będzie kładł wodociąg na tych ulicach.

Do punktu 6 - podjęcie uchwały w sprawie podjęcia partnerskiej współpracy z samorządem miasta Zehdenick

Wiceprzewodniczący Rady stwierdził, że projekt tej uchwały został dokładnie przedstawiony przez Pana Burmistrza radnym na posiedzeniach komisji przed sesją. Następnie Wiceprzewodniczący Rady zwrócił się z prośbą o przedstawienie opinii stałych Komisji Rady w tej kwestii.

-Radny Aleksander Jakowiuk– Zastępca Przewodniczącego Komisji Finansów i Budżetu zabierając głos powiedział, że członkowie tej komisji jednogłośnie przyjęli projekt tej uchwały.

-Radny Krzyszof Szyszko – Przewodniczący Komisji Zdrowia, Oświaty i Kultury stwierdził że projekt tej uchwały został przez członków Komisji zaopiniowane jednogłośnie pozytywnie.

- Radny Eugeniusz Mudel – Zastępca Przewodniczącego Komisji Rozwoju Gospodarczego i Porządku Publicznego, powiedział że komisja na swym posiedzeniu przed sesją jednogłośnie zaopiniowała projekt uchwały w tej sprawie.

Radni innych uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. Wiceprzewodniczący Rady zarządził głosowanie nad podjęciem uchwały sprawie podjęcia partnerskiej współpracy z samorządem miasta Zehdenick , zwrócił się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 12 radnych biorących udział w obradach V sesji, w głosowaniu udział wzięło 12 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 12 radnych.

/Uchwała Nr V/25/07 w załączeniu/

Do punktu 7 – podjęcie uchwały w sprawie ustalenia na 2007 r. regulaminu określającego wysokość i szczegółowe warunki przyznawania nauczycielom dodatku motywacyjnego, funkcyjnego i za warunki pracy oraz niektórych innych składników wynagrodzenia.

Wiceprzewodniczący Rady stwierdził, że tą uchwałą radni zajmowali się również podczas posiedzeń komisji przed sesją. Zwrócił się z pytaniem, czy dzisiaj zachodzi potrzeba omówienia tego projektu uchwały. Radni uznali, że potrzeby takiej nie ma. Pan Osmólski stwierdził, że pozytywną opinię w tej kwestii dostarczył również NSZZ „Solidarność” Oddział w Siemiatyczach.

Wiceprzewodniczący Rady zwrócił się z prośbą o przedstawienie opinii stałych Komisji Rady odnośnie tego projektu uchwały.

-Radny Aleksander Jakowiuk– Zastępca Przewodniczącego Komisji Finansów i Budżetu zabierając głos powiedział, że członkowie tej komisji pozytywnie zaopiniowali projekt tej uchwały.

-Radny Krzyszof Szyszko – Przewodniczący Komisji Zdrowia, Oświaty i Kultury stwierdził że projekt tej uchwały został przez członków Komisji pozytywnie zaopiniowany.

- Radny Eugeniusz Mudel – Zastępca Przewodniczącego Komisji Rozwoju Gospodarczego i Porządku Publicznego, powiedział że komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w tej sprawie .

Innych uwag i pytań w tej sprawie radni nie wnieśli. Wiceprzewodniczący Rady zarządził więc głosowanie nad podjęciem uchwały sprawie ustalenia na 2007 r. regulaminu określającego wysokość i szczegółowe warunki przyznawania nauczycielom dodatku motywacyjnego, funkcyjnego i za warunki pracy oraz niektórych innych składników wynagrodzenia, zwrócił się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 12 radnych biorących udział w obradach V sesji, w głosowaniu udział wzięło 12 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 12 radnych.

/Uchwała Nr V/26/07 w załączeniu/

Do punktu 8 - podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na 2007 r.

Wiceprzewodniczący Rady stwierdził, że ten projekt także został om mówiony na posiedzeniach komisji przed sesją. Zwrócił się z pytaniem, czy dzisiaj zachodzi potrzeba omówienia tego projektu uchwały. Radni uznali, że potrzeby takiej nie ma.

Wiceprzewodniczący Rady zwrócił się z prośbą o przedstawienie opinii stałych Komisji Rady odnośnie tego projektu uchwały.

-Radny Aleksander Jakowiuk– Zastępca Przewodniczącego Komisji Finansów i Budżetu zabierając głos powiedział, że członkowie tej komisji pozytywnie zaopiniowali projekt tej uchwały.

-Radny Krzyszof Szyszko – Przewodniczący Komisji Zdrowia, Oświaty i Kultury stwierdził że projekt tej uchwały został przez członków Komisji pozytywnie zaopiniowany.

- Radny Eugeniusz Mudel – Zastępca Przewodniczącego Komisji Rozwoju Gospodarczego i Porządku Publicznego, powiedział że komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w tej sprawie.

Uwag i pytań w tej sprawie radni nie wnieśli Wiceprzewodniczący Rady zarządził głosowanie nad podjęciem uchwały w sprawie zmian w budżecie na 2007 r. - zwrócił się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 12 radnych biorących udział w obradach V sesji, w głosowaniu udział wzięło 12 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 12 radnych.

/Uchwała Nr V/27/07 w załączeniu/

Do punktu 9 - podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia „Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Miasta Siemiatycze”.

Wiceprzewodniczący Rady stwierdził, że w sesji uczestniczy urbanista, autor uchwalanego planu Pan Jan Citko. Pan Osmólski podkreślił, że Pan Citko uczestniczył również w posiedzeniach komisji przed sesją i przedstawiał projekt tej uchwały. Wiceprzewodniczący zwrócił się z pytaniem, czy zachodzi potrzeba omówienia tego projektu uchwały raz jeszcze. Radni uznali, że nie ma takiej potrzeby. Uwag i pytań w tej sprawie radni również nie wnieśli.

Wiceprzewodniczący Rady zwrócił się więc z prośbą do Przewodniczących Komisji o przedstawienie opinii Komisji Rady odnośnie tego projektu uchwały.

-Radny Aleksander Jakowiuk– Zastępca Przewodniczącego Komisji Finansów i Budżetu zabierając głos powiedział, że członkowie tej komisji jednogłośnie pozytywnie zaopiniowali projekt tej uchwały.

-Radny Krzyszof Szyszko – Przewodniczący Komisji Zdrowia, Oświaty i Kultury stwierdził że projekt tej uchwały został przez członków Komisji jednogłośnie pozytywnie zaopiniowany.

- Radny Eugeniusz Mudel – Zastępca Przewodniczącego Komisji Rozwoju Gospodarczego i Porządku Publicznego, powiedział że komisja pozytywnie jednogłośnie zaopiniowała projekt uchwały w tej sprawie

Wicerzewodniczący Rady zarządził głosowanie nad podjęciem uchwały - zwrócił się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały sprawie uchwalenia „Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Miasta Siemiatycz”- na 12 radnych biorących udział w obradach V sesji, w głosowaniu udział wzięło 12 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 12 radnych.

/Uchwała Nr V/28/07 w załączeniu/

Do punktu 10 - podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów części miasta Siemiatycze przeznaczonych pod zabudowę mieszkaniową jednorodzinną i usługową.

Wiceprzewodniczący Rady stwierdził, projekt planu radni otrzymali przed sesja, dodał że Pan Citko również ten projekt uchwały przedstawiał radnym na posiedzeniach komisji przed sesją. Wiceprzewodniczący zwrócił się z pytaniem, czy zachodzi potrzeba omówienia tego projektu uchwały raz jeszcze. Radni uznali, że nie ma takiej potrzeby. Uwag i pytań w tej sprawie radni również nie wnieśli.

Wiceprzewodniczący Rady zwrócił się więc z prośbą do Przewodniczących Komisji o przedstawienie opinii Komisji Rady odnośnie projektu planu.

-Radny Aleksander Jakowiuk– Zastępca Przewodniczącego Komisji Finansów i Budżetu zabierając głos powiedział, że członkowie tej komisji jednogłośnie pozytywnie zaopiniowali projekt planu.

-Radny Krzyszof Szyszko – Przewodniczący Komisji Zdrowia, Oświaty i Kultury stwierdził że projekt planu został przez członków Komisji jednogłośnie pozytywnie zaopiniowany.

- Radny Eugeniusz Mudel – Zastępca Przewodniczącego Komisji Rozwoju Gospodarczego i Porządku Publicznego, powiedział że komisja pozytywnie jednogłośnie zaopiniowała projekt przedstawionego planu.

Wicerzewodniczący Rady zarządził głosowanie nad podjęciem uchwały - zwrócił się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem uchwały w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów części miasta Siemiatycze przeznaczonych pod zabudowę mieszkaniową jednorodzinną i usługową - .na 12 radnych biorących udział w obradach V sesji, w głosowaniu udział wzięło 12 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 12 radnych.

/Uchwała Nr V/29/07 w załączeniu/

Do punktu 11 - podjęcie uchwały w sprawie utraty mocy obowiązującej uchwały w sprawie opłaty administracyjnej.

Wiceprzewodniczący Rady podobnie jak w poprzednich punktach stwierdził, że uchwała ta była omawiana podczas posiedzeń komisji przed sesją. Zwrócił się z pytaniem, czy zachodzi potrzeba omówienia tego projektu uchwały raz jeszcze. Radni uznali, że nie ma takiej potrzeby.

Uwag i pytań w tej sprawie radni nie wnieśli. Przewodnicząc Rady zarządził głosowanie nad podjęciem uchwały w sprawie utraty mocy obowiązującej uchwały w sprawie opłaty administracyjnej - zwrócił się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 12 radnych biorących udział w obradach V sesji, w głosowaniu udział wzięło 12 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 12 radnych.

/Uchwała Nr V/30/07 w załączeniu/

Do punktu 12 - podjęcie uchwały w sprawie odwołania radnego z funkcji ławnika.

Wiceprzewodniczący Rady stwierdził, że o podjęcie tej uchwały wystąpił Prezes Sądu Rejonowego w Bielsku Podlaskim, bo funkcji ławnika nie można łączyć z mandatem radnego, a takiej właśnie sytuacji jest radny Antoni Kosieradzki.

Innych uwag i pytań w tej sprawie radni nie wnieśli. Przewodniczący Rady zarządził więc głosowanie nad podjęciem uchwały w tej sprawie zwrócił się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały sprawie odwołania radnego z funkcji ławnika - - na 12 radnych biorących udział w obradach V sesji, w głosowaniu udział wzięło 12 radnych, za podjęciem uchwały sprawie odwołania radnego z funkcji ławnika głosowało 12 radnych.

/Uchwała Nr V/31/07 w załączeniu/

Do punktu 13 - podjęcie uchwały w sprawie planu pracy Komisji Rewizyjnej Rady Miasta na 2007 r.

W dyskusji w tym punkcie głos zabrali:

-Radny Aleksander Jakowiuk zabierając głos w tym punkcie stwierdził, że w planie pracy, który proponuje Komisja Rewizyjna przewidzianych jest w najbliższym czasie 5 kontroli, a zapowiedziana jest tez kompleksowa kontrola przez Regionalna Izbę Obrachunkową w Białymstoku, a nie możliwe jest, żeby tak dużo kontroli było w tym samym czasie. Pan Jakowiuk stwierdził, że nie wie, czy Komisja Rewizyjna w taki składzie jest w stanie przeprowadzić kontrolę w zakresie, który określono w proponowanym planie pracy. Radny Jakowiuk wniósł o zniesienie pkt. 13 z porządku obrad V sesji. Pozostając przy głosie zaproponował również przeniesienie realizacji pkt. 14 sesji tj. uzupełnienia składu osobowego Komisji Finansów i Budżetu na kolejna sesję, kiedy to nowo zaprzysiężeni radni będą deklarować swój udział w pracach komisji Rady.

-Radny Franciszek Drewulski stwierdził, że zgodnie z Statutem Miasta skład komisji Rewizyjnej jest 3 osobowy i Komisja ta działa prawnie. Pan Drewulski dodał, że Komisja Rewizyjna wie, iż będzie kontrola w Urzędzie Miasta i postara się dostosować do tego terminu kontroli, aby to nie kolidowało. Pan Drewulski podkreślił, że Komisja Rewizyjna już w styczniu powinna przyjąć swój plan pracy, ale że sesja jest dopiero w marcu, więc teraz plan został przedstawiony. Pan Drewulski powiedział także, że do pracy w Komisji Rewizyjnej mógł zgłosić się każdy radny.

Wobec zgłoszonego wniosku przez radnego Jakoniuka prowadzący obrady V sesji Wiceprzewodniczący Rady – Pan Krzysztof Osmólski poprosił o wykładnię prawną uczestniczącą w obradach Radcę Prawną Urzędu Miasta Panią Annę Nazarewicz, która zabierając głos stwierdziła, że rozumie, iż zgłoszony wniosek dot. zmiany porządku obrad, tak więc w chwili obecnej są 2 wnioski i należy je przegłosować.

-Radny Franciszek Drewulski zabierając głos ponownie stwierdził, że plan pracy Komisji Rewizyjnej powinien być ustalony na początku roku i czy nie będzie zarzutów, że za późno został on przyjęty.

-Radny Aleksander Jakowiuk stwierdził, że jako radny, powinien głosować za realnym planem pracy Komisji Rewizyjnej , a ten który został przedłożony jego zdaniem nie może być zrealizowany w takim krótkim czasie.

-Pani Anna Nazarewicz zabierając głos ponownie stwierdziła, że § 24 Statutu Miasta Siemiatycze mówi, iż plan pracy Komisji Rewizyjnej Rada akceptuje na początku każdego roku, jeśli ten plan nie zostanie ustalony teraz, to z przyczyn obiektywnych. Wiceprzewodniczący Rady zarządził więc głosowanie w sprawie zgłoszonego przez radnego Jakowiuka wniosku, zwrócił się z pytaniem do radnych, kto jest za skreśleniem pkt. 13 i 14 z porządku obrad V sesji.

Na 12 radnych biorących udział w obradach V sesji, w głosowaniu udział wzięło 12 radnych, za skreśleniem pkt. 13 i 14 z porządku obrad V sesji było 6 radnych, przeciwko skreśleniu tych punktów z porządku obrad było również 6 radnych.

Radca Prawny Urzędu Miasta odnosząc się do wyników przeprowadzonego głosowania stwierdziła, że bezwzględna większość podczas takiego głosowania na stan 12 radnych wynosi 8 radnych, a za wnioskiem głosowało 6 radnych, więc uznać należy, że pkt. 13 i 14 powinny być realizowane.

W dalszej części realizacji tego punktu obrad Wiceprzewodniczący Osmólski poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie planu pracy Komisji Rewizyjnej Rady Miasta na 2007 r. - na 12 radnych biorących udział w obradach V sesji, w głosowaniu udział wzięło 12 radnych, za podjęciem uchwały w sprawie planu pracy Komisji Rewizyjnej Rady Miasta na 2007 r. głosowało 6 radnych, przeciwko głosowało również 6 radnych. Po przeprowadzonym głosowaniu Wiceprzewodniczący Rady stwierdził, że uchwała w sprawie planu pracy Komisji Rewizyjnej Rady Miasta na 2007 r. nie została podjęta.

Do punktu 14 - podjęcie uchwały w sprawie uzupełnienia składu Komisji Finansów i Budżetu Rady Miasta

Wiceprzewodniczący Rady – Pan Krzysztof Osmólski zwrócił się z prośbą do radnych o uzupełnienie składu Komisji Finansów i Budżetu o jego osobę.

-Radny Aleksander Jakowiuk zabierając głos stwierdził, że wnioskował o to, aby przełożyć to głosowanie na późniejszy okres, kiedy będą inne uzupełnienia składów Komisji.

-Radny Krzysztof Osmólski zwrócił się z pytaniem, ilu radnych może pracować w każdej komisji.

-Pani Anna Nazarewicz odnosząc się do tego pytania stwierdził, że nie ani w ustawie, ani w statucie ustalonej liczby radnych, którzy mogą pracować w komisjach Rady, nie można być jedynie członkiem więcej niż dwóch komisji.

-Pan Krzysztof Osmólski stwierdził, ze jak do tej pory jest członkiem jednej komisji, więc nic nie szkodzi, by pracował w drugiej. Wiceprzewodniczący Rady zarządził następnie głosowanie nad podjęciem uchwały w sprawie uzupełnienia składu osobowego Komisji Finansów i Budżetu - zwrócił się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 12 radnych biorących udział w obradach V sesji, w głosowaniu udział wzięło 12 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 5 radnych.

Po przeprowadzonym głosowaniu radny Krzysztof Szyszko stwierdził, że w jego odczuciu głosowanie w tej sprawie jest kuriozalne, bo jako Rada nie mogą zabronić radnemu pracy w komisjach, bo w jaki sposób mogą zabronić. Radny Szyszko dodał, że jak do tej pory radni jednogłośnie podejmowali uchwały w takich sprawach.

-Radny Bogdan Raczyński – zwrócił się z pytaniem do radnego Jakoniuka, co ma przeciwko radnemu Osmólskiemu, bo jego zdaniem, im więcej radnych w składach Komisji, tym lepsze decyzje.

-Pan Jakowiuk zabierając głos w tej sprawie ponownie stwierdził, że intencją jego wniosku było to, aby wszystkie komisje zostały jednocześnie uzupełnione.

-Pan Krzysztof Osmólski odpowiedział, że Rada może w każdej chwili podjąć kolejną uchwałę w sprawie uzupełnienia składu komisji.

-Pani Anna Nazarewicz zabierając głos stwierdziła, że brak jest przeciwwskazań do dokooptowania członków komisji rady.

- Radny Mariusz Gocał zwrócił się również z prośbą do radnych o ponowne przegłosowanie tej uchwały.

Wiceprzewodniczący Rady zarządził więc następne głosowanie nad podjęciem uchwały w sprawie uzupełnienia składu osobowego Komisji Finansów i Budżetu - zwrócił się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 12 radnych biorących udział w obradach V sesji, w głosowaniu udział wzięło 12 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 7 radnych, przeciwko 1, od głosu wstrzymało się 3 radnych.

/Uchwała Nr V/32/07 w załączeniu/

Do punktu 15 – odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych

W tym punkcie obrad V sesji głos zabrali:

-Burmistrz Radomski odnosząc się do wypowiedzi radnego Raczyńskiego stwierdził, że jeśli pieniądze z zewnątrz miasto otrzyma, to renowacja zalewów będzie, bo ona musi nastąpić jeśli chcemy , by zalewy nadal funkcjonowały. Odpowiadając na pytania radnego Gocała Burmistrz Radomski stwierdził, że jeżeli chodzi o remont drogi nr 19 to na terenie Siemiatycz nie został on jeszcze zakończony, dodał, że w sprawie interweniował już w Generalnej Dyrekcji Dróg w sprawie dziur w asfalcie na Placu Jana Pawła II, zapewniono go, że dziury zostaną połatane. Burmistrz w swojej wypowiedzi podkreślił również, że chciałby pozyskać środki i przekonać Generalną Dyrekcję Dróg, aby wykonała chodnik na ul. 11 Listopada, aż do Walendziuk. Odnosząc się do budowy hali sportowej Burmistrz Radomski w swojej wypowiedzi przypomniał radnym, że w roku 2006 na ten cel była przyznana dotacja w wysokości 2 mil. 300 zł, ale o prawie 40% wzrosły też ceny materiałów, a środki miasto mogło otrzymać dopiero w październiku. Burmistrz Radomski przypomniał, że z ogłoszonego przetargu budowa hali wynieść miała w 2006 r. 9 mil. 300 tys . Burmistrz Radomski podkreślił że w tym roku również czyni starania o pozyskanie środków z zewnątrz na budowę tej hali warz z boiskiem. Ustosunkowując się do wypowiedzi radnego Drewulskiego Burmistrz stwierdził, że jeżeli chodzi o remont ul. B.Głowackiego, to miasto postarało się o pieniądze na te n cel z funduszy na obszary wiejskie, bo chciano wykonać remont całej ulicy ponosząc koszty kwalifikowane i niekwalifikowane i w tej chwili toczy się spór, który oparł się nawet o Minister Rozwoju Regionalnego, nasze starania popierają też posłowie ziemi podlaskiej w jaki sposób niektóre z tych kosztów zakwalifikować. Burmistrz dodał, że żadne środki nie przepadły, jeżeli chodzi o realizacje tej inwestycji, jak to napisał „Głos Siemiatycz”, z tych pieniędzy zrobiono chodniki. Burmistrz podkreślił, że w tej sprawie walka się jeszcze toczy i jest to walka, jeśli chodzi o wykonawstwo robót. Burmistrz Radomski odnosząc się do interpelacji radnego Eugeniusza Mudla w kwestii jego urlopu stwierdził, że nie chce się wypowiadać, Pani Sekretarz i Radca Prawny to wyjaśni, jeżeli zaś chodzi pozyskiwanie środków unijnych, to nasze miasto zawsze składa projekty, lecz projektów gminy składają dużo, a środków jest mało. Burmistrz Radomski podkreślił, że w ubiegłej kadencji nasze miasto zdobyło dosyć dużo środków unijnych w stosunku do innych miast. Burmistrz Radomski dodał, że w Urzędzie jest zatrudniony pracownik, który nie tylko dla Urzędu Miasta pisze projekty, dla podległych jednostek również. Odnosząc się do sytuacji obecnej Burmistrz Radomski podkreślił, że na dzień dzisiejszy środki unijne nie są jeszcze przyznawane, gdyż brak jest Sejmiku Województwa i jest pat. Ustosunkowując się do kwestii ul. Plażowej i Spacerowej, które to kwestie poruszył radny Krzysztof Osmólski Burmistrz Radomski stwierdził, że jeżeli chodzi o ul… Spacerową to zlecony został projekt techniczny dokumentacji na te ulicę, bo bez takiego projektu nie da się dalszych kroków czynić. Burmistrz dodał, że dokumentacja będzie gotowa na koniec maja br. Ustosunkowując się do ul. Plażowej Burmistrz Radomski powiedział., że w tej chwili część prac na tej ulicy została już wykonana. Burmistrz przypomniał, że w roku 2006 Inwest Projekt wykonał dokumentację na wodociąg i został on wykonany, jednak jest tam problem z niektórymi właścicielami gruntów. Burmistrz Radomski podkreślił, że w tej chwili zlecona jest także dokumentacja na wykonanie tej ulicy i ma nadzieję, że do połowy roku będzie ona wykonana, bo bez dokumentacji nie ma możliwości składania wniosków o pozyskanie środków unijnych.

Następnie o zabranie głosu poproszona została Sekretarz Miasta – Pani Elżbieta Rakszawa, która ustosunkowując się do interpelacji radnego Eugeniusza Mudel stwierdziła, że ekwiwalent pieniężny został wypłacony Panu Burmistrzowi na podstawie art. 171 Kodeksu Pracy. Pani Rakszawa stwierdziła, że art. ten mówi o tym, że ekwiwalent należy się pracownikowi w przypadku niewykorzystania przysługującego urlopu z powodu rozwiązania lub wygaśnięcia stosunku pracy. Sekretarz Miasta stwierdziła, że w przypadku Burmistrza Radomskiego taka sytuacja właśnie miała miejsce, gdyż stosunek pracy z Panem Radomskiem wygasł wraz z upływem kadencji, a po wyborach został nawiązany nowy stosunek pracy. W swojej wypowiedzi Sekretarz Miasta wyjaśniła także, że listy do wypłat podpisuje ona sama pod względem merytorycznym, pod względem finansowym Skarbnik Miasta i jest jeszcze jeden podpis, ale ponieważ Pani Sekretarz zaczyna podpisywać , to nie wie, jakie jeszcze podpisy się na tej liście znalazły, dodała, że na tej liście muszą być 3 podpisy. Sekretarz odnosząc się do urlopu jednodniowego Burmistrza Miasta stwierdziła, że istnieje taka możliwość urlopu na telefon – do 4 dni i taka sytuacja miała miejsce najprawdopodobniej wtedy, kiedy Pan Burmistrz przebywał na urlopie.

-Radny Eugeniusz Mudel zwrócił się z pytaniem , kto podpisywał te dokumenty, kto je akceptował, bo pracodawca Burmistrza nie jest ani Pani Sekretarz, ani Skarbnik i czy najpierw Przewodnicząca Rady albo Wiceprzewodniczący Rady nie powinni ich podpisać, zaakceptować te dokumenty.

-Pani Anna Nazarewicz – Radca Prawny Urzędu Miasta odpowiadając na pytanie radnego Mudla stwierdziła, że rzeczywiście czynności z zakresu prawa pracy wobec Burmistrza Miasta wykonuje Przewodniczący Rady, a w przypadku jego nieobecności jego Zastępca ( delegacje, urlopy). Odnosząc się do wypłaty ekwiwalentu za urlop Pani Nazarewicz stwierdziła, że nie była to czynność z zakresu prawa pracy, a była to czynność faktyczna, ponieważ pracownikowi należał się ekwiwalent i został on wypłacony przez pracodawcę samorządowego i trudno jest uznać, że wypłata takiego ekwiwalentu była czynnością z zakresu prawa pracy, po prostu z mocy przepisów to się należało i zostało Panu Burmistrzowi wypłacone.

-Radny Eugeniusz Mudel zabierając głos ponownie stwierdził, ze według jego wiedzy Kodeks Pracy mówi o tym , że urlop niewykorzystany w bieżącym roku musi zostać wykorzystany najpóźniej do 30 marca roku następnego, a tutaj jest sytuacja, że wypłacony został ekwiwalent za urlop za dwa lata i czy w tej sytuacji nie naruszone zostało prawo.

-Pani Anna Nazarewicz odnosząc się do tej wypowiedzi stwierdziła, że roszczenia z zakresu prawa pracy, w tym także roszczenia urlopowe przedawniają się z upływem 3 lat, jednak tutaj to roszczenie nie uległo przedawnieniu. Pani Nazarewicz dodała, że znajduje to potwierdzenie w orzecznictwie.

Innych głosów tym punkcie nie było.

Do punktu 16 – wolne wnioski

W tym punkcie porządku obrad głos zabrali:

-Pani Agnieszka Sitarska zwróciła się z pytaniem do Burmistrza w sprawie wykonania wodociągu w ul. Ściegiennego. Pani Sitarska zwracając się do Komendanta Powiatowego Policji stwierdziła, że na spotkaniu z mieszkańcami Placu Jana Pawła II, w którym uczestniczył przedstawiciel Policji padały wnioski, aby Policja baczniejszą uwagę zwracała na uliczki na tyle Placu Jana Pawła II, gdyż dochodzi tam do wielu zdarzeń, może udałoby się ten teren objąć monitoringiem. Pani Sitarska wyraziła również swoje oburzenie stwierdzeniem radnego Jakoniuka, który stwierdził, że nie jest pewien czy w obecnym składzie Komisja Rewizyjna da sobie radę z przeprowadzeniem kontroli. Pani Sitarska stwierdziła, że w poprzednim składzie Komisji Rewizyjnej były 2 osoby i komisja również pracowała.

-Radny Aleksander Jakowiuk stwierdził, że w swojej wypowiedzi nie miał na myśli , że w Komisji Rewizyjnej pracują osoby niekompetentne, ale uważa, że do kontroli poprawności wykon Ania budżetu musi być biegły rewident, Regionalna Izba Obrachunkowa, a przeciętny śmiertelnik nie jest w stanie określić , czy budżet jest wykonany dobrze, czy też nie.

-Pan Tadeusz Szyszko – mieszkaniec ul. Wesołej zabierając głos zwrócił się z prośbą o zamknięcie dla ruchu odcinka ul. Wąskiej do Młodych Orłów, bo pomimo ustawienia znaku zakazu dla ciężkich samochodów te pojazdy nadal jeżdżą koło jego domu, co utrudnia Panu Szyszce codzienne życie.

- Burmistrz Radomski ustosunkowując się do wypowiedzi Pana Szyszki stwierdził, że sprawa jest mu znana, w tej chwili ustawiony jest tam znak zakazu wjazdu i jest to odcinek tylko dla ruchu lokalnego, jednak kierowcy nie zawsze go przestrzegają.

-Prezes Przedsiębiorstwa Komunalnego – Pan Janusz Majer odpowiadając na pytania skierowane do niego przez radnego Mariusza Gocała stwierdził, że jeżeli chodzi o sprawę, która toczy się przed Sądem Administracyjnym w Białymstoku to przedmiotem jej jest skarga złożona przez mieszkańców na błędy popełnione przez Starostwo Powiatowe przy wydawaniu decyzji środowiskowych. Pan Majer przyznał, że jako Prezes Przedsiębiorstwa mógł w tej rozprawie uczestniczyć, jednak nie dla niego jest ocena pracy starosty. Odnosząc się do kwestii rozpoczęcia budowy elektrociepłowni Prezes Majer stwierdził, że Przedsiębiorstwo posiada ostateczną decyzję na budowę, ale nie ma spiętego finansowania tej inwestycji. Pan Majer powiedział, że na dziś trudno jest powiedzieć, kiedy budowa elektrociepłowni zostanie rozpoczęta, dodał, że wszystko będzie spięte jeśli EKO FUNDUSZ ponownie pozytywnie rozpatrzy i podtrzyma swoją decyzję sprzed roku o przyznaniu dotacji. Pan Majer powiedział, że w tej chwili prosi o wsparcie posłów, wojewodę w tej sprawie.

-Radny Eugeniusz Mudel zabierając głos s twierdził, że przecież środki na budowę elektrociepłowni były już przyznane i całość była sfinansowana.

-Prezes Majer odpowiedział, że środki na elektrociepłownię wygasły z końcem grudnia 2006 r. Teraz ponownie się trzeba o nie ubiegać i Przedsiębiorstwo złożyło już stosowne dokumenty i pisma. Pan Majer dodał, że jeździł z prośbą o potrzymanie przyznanych w 2006 r. funduszy, niestety wniosek musi być raz jeszcze rozpatrywany, przy czym warunkiem jest również dostarczenie prawomocnej decyzji na budowę elektrociepłowni, jeśli tego nie dostarczy środki przepadną. Prezes Majer odnosząc się do kwestii prac na ul. Plażowej i Słowiczej stwierdził, że na ul. Plażowej jeszcze przed zimą położony został wodociąg, teraz ma rozpocząć się budowa przyłączy. Odnosząc się do ul. Plażowej Pan Majer stwierdził, że Przedsiębiorstwo czeka na dokumenty związane z pozwoleniem na budowę, które pozwolą pracować.

-Wiceprzewodniczący Rady zabierając głos przypomniał radnym o obowiązku złożenia oświadczeń majątkowego wraz z kopią PIT za 2006 r. w nieprzekraczalnym termie do dnia 30 kwietnia br. Pan Osmólski poinformował również radnych o pismach, które przesłane zostały do Biura Rady w ostatnim okresie.

-Burmistrz Radomski odnosząc się do kwestii budowy wodociągu w ul. Ściegiennego stwierdził, że są trudności, które powoduje bliskość zabudowy i niewielka szerokość chodnika. Burmistrz podkreślił, że należy się zastanowić i rozważyć fakt, w jaki sposób rozwiązać to technicznie.

-Radny Rafał Burakowski zgłosił wniosek o powołanie Młodzieżowej Rady Miasta Siemiatycze. Radny Burakowski stwierdził, że władze naszego miasta powinny w większym stopniu uwzględniać w swej działalności potrzeby siemiatyckiej młodzieży, podkreślił, że powołanie takiej Rady , właściwa współpraca z młodzieżą oraz rzeczowa dyskusja o problemach tego środowiska może przynieść wymierne efekty. Pan Burakowski dodał także, że siemiatycka młodzież ma wiele ciekawych pomysłów i drzemią w niej ogromne pokłady energii i zrozumienie władz może pomóc w realizacji niektórych przedsięwzięć. Pan Burakowski stwierdził, że Młodzieżowa Rada Miasta byłaby organem doradczym i opiniującym, a dokładny zakres zadań określałby jej statut. Radny Burakowski zgłosił również wniosek, aby podczas modernizacji ul. Leg. Piłsudskiego i Ogrodowej ułożyć na tych drogach progi zwalniające, ponieważ przy tych ulicach znajduje się sporo szkół, przedszkoli i choć są znaki, to nie zawsze kierowcy się do nich stosują i jadą powoli.

Na koniec obrad radny Krzysztof Osmólski odnosząc się do złożonego protestu mieszkańców stwierdził, że wywieszenie proponowanego porządku obrad V sesji bez punktu – ślubowanie radnego na dzień, w którym było wywieszone było zgodne z prawem, bo w tym dniu nie było jeszcze informacji o wynikach wyborów – ogłoszenia Komisarza Wyborczego. Pan Osmólski stwierdził, że podejrzewa się go o manipulacje, ale on nic nie robi, bo kiedy pojawiła się informacja o wynikach wyborów to wszystko wróciło do normy.

Do punktu 17 - zakończenie obrad

W związku z wyczerpaniem porządku obrad V sesji rady Miasta w dniu 7 marca 2007 r. r. Wiceprzewodniczący Rady zamknął obrady o godz. 16:45.

Na tym protokół zakończono.

Protokołowała: Przewodniczący Rady Miasta
K.Andruszkiewicz Agnieszka Anna Sitarska
   

Załącznik
Do Protokołu Nr V/07
Rady Miasta Siemiatycze
z dnia 7 marca 2007 r.

Panie Przewodniczący, Wysoka Rado!

Zanim przejdę do przedstawiania sprawozdania z ostatnich dwóch miesięcy chciałbym złożyć gratulacje nowo wybranemu radnemu Panu Andrzejowi Miazio i życzyć by praca w Radzie Miasta Siemiatycze była źródłem satysfakcji. Okres zimowy jest czasem przygotowań do zadań realizowanych z nastaniem wiosny. Po przyjęciu przez Radę budżetu rozpoczęto procedury przetargowe zmierzające do wyłonienia wykonawców poszczególnych prac i projektów. I tak wyłoniony został wykonawca dokumentacji technicznej na budowę kanalizacji sanitarnej i deszczowej oraz wodociągu rozbiorczego i projektu drogowego w ulicach Ogrodowej, Anny Jabłonowskiej, Jabłoniowej, Sadowej, Szpitalnej i Legionów Piłsudskiego. Jest nim Biuro Projektów BIPRO z Białegostoku. Prace projektowe zostaną zakończone do 30 maja br. Koszt projektu wyniesie 98 820 zł. Firmie tej zleciłem również opracowanie koncepcji przebudowy ul. Spacerowej, której realizacja staje się realna na mocy zapisów tzw. Spec-ustawy.

W wyniku przetargu wyłoniony został zarządca targowisk przy ul Polnej i Ciechanowieckiej. Zarządcą podobnie jak w latach poprzednich został przedsiębiorca Ryszard Zaremba Produkcja Wyrobów Pończoszniczych, Zarządzanie Targowiskami, Usługi Transportowe. Umowa została zawarta do 29 lutego 2008 r. Koszt zarządzania wyniesie 27 000 zł. To jest tyle co w roku ubiegłym.

Sprzątanie miejskich ulic i placów powierzyłem Przedsiębiorstwu Komunalnemu. Zakres powierzonych zadań obejmuje:

1. prace porządkowe po sezonie zimowym,
2. oczyszczanie kratek ściekowych kanałów deszczowych,
3. oczyszczanie jezdni poszczególnych ulic wg harmonogramu,
4. sprzątanie chodników przyległych do nieruchomości miejskich,
5. opróżnianie i wywóz zawartości śmietniczek oraz należyte utrzymanie w czystości i stanie technicznym koszy,
6. sprzątanie ulic zanieczyszczonych w następstwie wypadków drogowych oraz po ulewach i burzach.

Wynagrodzenie za powierzone prace wyniesie 94 036 zł.

Zawarłem również kolejną umowę na utrzymanie porządku oraz przemieszczanie gruzu i ziemi na gruzowisku. W ramach umowy wykonawca –Przedsiębiorstwo Usługowe MPO-J będzie:

1. sprawował całodobowy nadzór nad gruzowiskiem,
2. ogrodzi i zabezpieczy gruzowisko w taki sposób by zapobiec wysypywaniu gruzu w sposób niekontrolowany,
3. na bieżąco będzie prowadził rekultywację gruzowiska.

Koszt utrzymania gruzowiska wyniesie w skali roku 43 565 zł. Przypomnę, że na gruzowisku mogą być składowane wyłącznie odpady z budów i remontów takie jak cegły, beton, tynki oraz ziemia.

Z zakresu gospodarowania nieruchomościami

W wyniku przetargu sprzedana została nieruchomość o pow. 225 m2 położona przy ul. Sikorskiego. Cena jaką uzyskano to 110 500 zł + podatek VAT. Nie znalazła nabywcy nieruchomość zabudowana budynkiem mieszkalnym i gospodarczym przy ul. Drohiczyńskiej róg Krótkiej. Do przetargu ogłoszonego na dzień 9 lutego nikt nie przystąpił. Podjąłem decyzję o ogłoszeniu kolejnego, czwartego już przetargu na sprzedaż tej nieruchomości. Zdecydowałem o utrzymaniu ceny wywoławczej na dotychczasowym poziomie tj. 180 000 zł.

W trybie bezprzetargowym dokonałem sprzedaży działki o pow. 168 m2 przy ul. Polnej z przeznaczeniem na poszerzenie nieruchomości sąsiedniej. Działka została zbyta za 6 241 zł. Do sprzedaży przygotowywane są kolejne nieruchomości oraz lokale mieszkalne.W trybie przetargu nieograniczonego: nieruchomość przy ul. Armii Krajowej o pow. 1,5072 ha wyceniona na 287 881,40 zł + podatek VAT.

W trybie bezprzetargowym z przeznaczeniem na poprawienie warunków zagospodarowania nieruchomości sąsiednich:

• nieruchomość o pow. 497 m2 przy ul. Leśnej (cena 15 139 zł + VAT),
• nieruchomość o pow. 0,1494 ha w obrębie żwirowni - cena 7 126 zł
• oraz o pow. 836 m2 przy ul. Sikorskiego na poszerzenie nieruchomości zabudowanej obiektem sakralnym Parafii Prawosławnej.

Na rzecz najemców przygotowywanych jest do sprzedaży 16 lokali mieszkalnych. By zachęcić najemców do wykupu mieszkań przygotowane zostały ogłoszenia, które umieszczono na wszystkich klatkach schodowych bloków komunalnych. Mam nadzieję, że wzrośnie zainteresowanie wykupem mieszkań co leży w interesie miasta.

W trybie bezprzetargowym przeznaczyłem do wynajęcia na okres trzech lat lokal użytkowy położony przy ul. Grodzieńskiej (nad zalewem). Ustalona cena to 300 zł + VAT.

Z zakresu oświaty

Po uchwaleniu przez Sejm budżetu państwa podjęte zostały prace związane z przygotowaniem projektu regulaminu wynagradzania nauczycieli, którego treść jest jednym z punktów dzisiejszego porządku obrad. Projekt zgodnie z wymogami prawa został uzgodniony ze związkami zawodowymi reprezentującymi nauczycieli. Zdecydowałem o wzroście dodatku za wychowawstwo z 70 do 100 zł. Podwyżka ta będzie kosztowała budżet miasta około 56 000 zł w skali roku.

Dokonałem także podziału środków na dofinansowanie form doskonalenia zawodowego nauczycieli w br. Przeznaczona w budżecie miasta kwota 30 000 zł została przeznaczona na refundację kosztów działalności metodyka religii prawosławnej zatrudnionego w Szkole podstawowej Nr 1 a pozostałe środki proporcjonalnie do liczby nauczycieli zatrudnionych w poszczególnych placówkach. W rezultacie podział środków przedstawia się następująco:

• Szkoła Podstawowa Nr 1 – 11 000 zł
• Gimnazjum Nr 1 – 4 750 zł,
• Zespół szkół – 9 250 zł,
• przedszkola – 5 000 zł.

Zdecydowałem również o utrzymaniu na dotychczasowym poziomie dofinansowania czesnego dokształcających się nauczycieli w formie studiów wyższych i podyplomowych tj. 600 zł

Pozostałe

2 lutego odbyło się spotkanie z przedstawicielami przedsiębiorców na którym zostały przedstawione założenia budżetu miasta na bieżący rok oraz główne kierunki działań samorządu na najbliższe lata. Była to również okazja do zaprezentowania dwóch koncepcji przebiegu obwodnicy miasta.

15 lutego miałem przyjemność gościć w Urzędzie Miasta Jego Ekscelencję Najprzewielebniejszego Jerzego – Biskupa Siemiatyckiego.

W czasie krótkiej wizyty odbyło się spotkanie z kierownictwem Urzędu oraz kierownikami jednostek mieliśmy także okazję odbyć krótka rozmowę.

Podpisałem porozumienie z Wojewodą Podlaskim w sprawie dofinansowania z budżetu państwa posiłków dla uczniów i dorosłych. Na mocy tego porozumienia miasto otrzyma 206 339 zł. Stanowi to ok. 70% kosztów dożywiania w skali roku. Możliwość uzyskania znacznego dofinansowania spowodowała, że podjąłem decyzję o przekazaniu prowadzenia stołówki Miejskiemu Ośrodkowi Pomocy Społecznej. Tym samym nie jest już kontynuowana współpraca z Caritas Diecezji Drohiczyńskiej w tym zakresie. Caritas natomiast, nadal prowadzi świetlicę dla dzieci z rodzin ubogich. Dotacja na realizację tego zadania wynosi 30 000 zł. Oferta Caritas była jedyną ofertą na realizację tego zadania.

Przeprowadzony zostały także konkursy na:
1. zagospodarowanie czasu wolnego dzieci i młodzieży,
2. oraz podtrzymywanie polskiej tradycji narodowej

W celu zwiększenia dostępności dla interesantów urzędu podjąłem decyzję o zmianie godzin pracy urzędu w poniedziałki. Od połowy stycznia Urząd miasta pracuje w poniedziałki od godz. 8 do 16. W pozostałe dni tygodnia jak dotychczas tj. Od 7.30 do 15.30.

Od wielu lat trwa dyskusja w sprawie niezadowalającego stanu czystości i porządku w mieście. Rozwiązaniem tego problemu miało być wprowadzenie nowego regulaminu utrzymania czystości. Jednak mimo iż regulamin obowiązuje od roku stan nie uległ radykalnej poprawie. Dlatego też zdecydowałem o utworzeniu stanowiska w ramach którego prowadzone byłyby regularne kontrole nieruchomości w zakresie porządku, w tym zawieranie umów na wywóz odpadów. Aktualnie trwa procedura naboru na to stanowisko. Urząd miasta poszukuje również osoby z uprawnieniami budowlanymi do robót drogowych na stanowisko ds. drogownictwa.

Metryka strony

Udostępniający: Miasto Siemiatycze

Wytwarzający/odpowiadający: Katarzyna Andruszkiewicz

Data wytworzenia: 2007-07-31

Wprowadzający: Eryk Nowik

Data modyfikacji: 2019-03-06

Opublikował: Eryk Nowik

Data publikacji: 2019-03-06