Protokół Nr V/19

Numer V/18
Data wydania 2019-02-04

Protokół Nr V/19
z obrad V sesji Rady Miasta Siemiatycze,
która odbyła się w sali konferencyjnej Urzędu Miasta Siemiatycze
w dniu 4 lutego 2019 roku

 

Obrady V sesji Rady Miasta Siemiatycze rozpoczęły się o godzinie 16:25, zakończyły zaś o godzinie 17:07.

W obradach V sesji na stan 15 radnych uczestniczyło 14, według załączonej do protokołu listy obecności (Załącznik Nr 1).

Radni obecni na V sesji:

  1. Witold Berski
  2. Marek Bogucki
  3. Melania Grygoruk
  4. Jan Hyndza
  5. Katarzyna Jarocka
  6. Jerzy Korowicki
  7. Antoni Kosieradzki
  8. Igor Mironkiewicz
  9. Katarzyna Nayda
  10. Paweł Onieszczuk
  11. Jerzy Roszczenko
  12. Łukasz Rybałtowski
  13. Igor Śnieżko
  14. Agnieszka Monika Zalewska

 

Radni nieobecni na V sesji:

  1. Marcin Usakiewicz

W obradach V sesji Rady Miasta Siemiatycze uczestniczyli także:

  1. Piotr Siniakowicz – Burmistrz Miasta Siemiatycze
  2. Henryk Czmut – Zastępca Burmistrza Miasta
  3. Elżbieta Rakszawa - Sekretarz Miasta
  4. Elżbieta Boguszewska – Skarbnik Miasta

oraz pozostali goście zgodnie z załączoną do protokołu listą obecności (Załącznik Nr 2).

Do punktu 1 – otwarcie obrad.

Obrady V sesji Rady Miasta Siemiatycze w dniu 4 lutego 2019 r. otworzyła Przewodnicząca Rady Miasta – Agnieszka Monika Zalewska, która na wstępie powitała wszystkich przybyłych na V sesję Rady Miasta.

Do punktu 2 – przedstawienie porządku obrad.

  1. otwarcie obrad,
  2. przedstawienie porządku obrad,
  3. podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie ustalenia opłat za pobyt dziecka w żłobku oraz określenie maksymalnej wysokości opłaty za wyżywienie w żłobku, dla których organem prowadzącym jest Miasto Siemiatycze,
  4. podjęcie uchwały w sprawie ustanowienia użytku ekologicznego „Nad Zalewem”,
  5. podjęcie uchwały w sprawie ustalenia planu pracy Komisji Rewizyjnej na 2019 rok,
  6. podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na 2019 r.,
  7. podjęcie uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi,
  8. podjęcie uchwały w sprawie zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części miasta Siemiatycze,
  9. przedstawienie sprawozdania z wysokości średnich wynagrodzeń nauczycieli na poszczególnych stopniach awansu zawodowego w szkołach prowadzonych przez Miasto Siemiatycze,
  10. wolne wnioski,
  11. zakończenie obrad.

Przewodnicząca Rady powiedziała, że Burmistrz  chciałby zabrać głos w sprawi porządku obrad.

Burmistrz powiedział, że chciał zawnioskować o zmianę dwóch punktów posiedzenia;

  1. usunięcie z porządku obrad uchwały w sprawie zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części miasta Siemiatycze, dodał, ze projekt planu zagospodarowania przestrzennego został przedstawiony na komisji, musi teraz zostać wyłożony do publicznej wiadomości, żeby mieszkańcy mogli zapoznać się z wprowadzonymi zmianami. Uchwala zostanie przesunięta na kolejną sesję.
  2. wprowadzenie uchwały w sprawie upoważnienia do złożenia wniosku o dofinasowanie z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w ramach programu priorytetowego „GEPARD II – transport niskoemisyjny. Część 2) Strategia rozwoju elektromobilności”. Burmistrz dodał, ze jest to wniosek intencyjny.

Przewodnicząca Rady zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za usunięciem z porządku obrad uchwały w sprawie zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części miasta Siemiatycze.

Przewodnicząca Rady poprosiła radnych aby zadeklarowali czy są „za”, „przeciw” czy „wstrzymują się od głosu” poprzez wybór odpowiedniego przycisku na tablecie.

 

Lp.

Nazwisko i imię

głosowanie

1

Berski Witold

„za”

2

Bogucki Marek

„za”

3

Grygoruk Melania

„za”

4

Hyndza Jan

„za”

5

Jarocka Katarzyna

„za”

6

Korowicki Jerzy

„za”

7

Kosieradzki Antoni

„za”

8

Mironkiewicz Igor

„za”

9

Nayda Katarzyna

„za”

10

Onieszczuk Paweł

„za”

11

Roszczenko Jerzy

„za”

12

Rybałtowski Łukasz

„za”

13

Śnieżko Igor

„za”

14

Zalewska Agnieszka

„za”

 

14 „za”

 

Zmiana do porządku obrad została wprowadzona jednogłośnie.

Przewodnicząca Rady zwróciła się do Radnych z pytaniem, kto jest za wprowadzenie uchwały w sprawie upoważnienia do złożenia wniosku o dofinasowanie z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w ramach programu priorytetowego „GEPARD II – transport niskoemisyjny. Część 2) Strategia rozwoju elektromobilności”.

Przewodnicząca Rady poprosiła radnych aby zadeklarowali czy są „za”, „przeciw” czy „wstrzymują się od głosu” poprzez wybór odpowiedniego przycisku na tablecie.

 

Lp.

Nazwisko i imię

głosowanie

1

Berski Witold

„za”

2

Bogucki Marek

„za”

3

Grygoruk Melania

„za”

4

Hyndza Jan

„za”

5

Jarocka Katarzyna

„za”

6

Korowicki Jerzy

„za”

7

Kosieradzki Antoni

„za”

8

Mironkiewicz Igor

„za”

9

Nayda Katarzyna

„za”

10

Onieszczuk Paweł

„za”

11

Roszczenko Jerzy

„za”

12

Rybałtowski Łukasz

„za”

13

Śnieżko Igor

„za”

14

Zalewska Agnieszka

„za”

 

14 „za”

Zmiana do porządku obrad został wprowadzona jednogłośnie.

Porządek obrad po wprowadzonych zmianach przedstawia się następująco:

  1. otwarcie obrad,
  2. przedstawienie porządku obrad,
  3. podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie ustalenia opłat za pobyt dziecka w żłobku oraz określenie maksymalnej wysokości opłaty za wyżywienie w żłobku, dla których organem prowadzącym jest Miasto Siemiatycze,
  4. podjęcie uchwały w sprawie ustanowienia użytku ekologicznego „Nad Zalewem”,
  5. podjęcie uchwały w sprawie ustalenia planu pracy Komisji Rewizyjnej na 2019 rok,
  6. podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na 2019 r.,
  7. podjęcie uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi,
  8. uchwały w sprawie upoważnienia do złożenia wniosku o dofinasowanie z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w ramach programu priorytetowego „GEPARD II – transport niskoemisyjny. Część 2) Strategia rozwoju elektromobilności”,
  9. przedstawienie sprawozdania z wysokości średnich wynagrodzeń nauczycieli na poszczególnych stopniach awansu zawodowego w szkołach prowadzonych przez Miasto Siemiatycze,
  10. wolne wnioski,
  11. zakończenie obrad.

Do punktu 3 – podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie ustalenia opłat za pobyt dziecka w żłobku oraz określenie maksymalnej wysokości opłaty za wyżywienie w żłobku, dla których organem prowadzącym jest Miasto Siemiatycze.

Przewodnicząca poprosiła Panią Barbarę Anasińską o przedstawienie uchwały.

Pani Anasińska powiedziała, że uchwała jest kontynuacją uchwały z 2011 roku, powiedziała, że ustawa o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 w art. 58 ust. 1 zobowiązuje  organ prowadzący żłobki, w drodze uchwały, do ustalenia wysokości opłaty za pobyt dziecka w żłobku oraz ustalenia maksymalnej wysokości opłaty za wyżywienie w żłobkach. Przedstawiony projekt uchwały przewiduje zmianę maksymalnej wysokości opłaty za wyżywienie w żłobkach z 6,09 zł na 8,00 zł. Propozycja podwyższenia maksymalnej wysokości opłaty za wyżywienie, wynika ze wzrostu cen produktów żywnościowych na rynku. Jest to maksymalna kwota i pozwoli przez kilka lat ustalać koszt wyżywienia dzieci w żłobkach bez potrzeby podejmowania uchwały. Faktyczną wysokość dziennej stawki ustala Dyrektor żłobka na podstawie kalkulacji kosztów wyżywienia dziecka w placówce.

Przewodnicząca Rady zarządziła głosowanie nad podjęciem uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie ustalenia opłat za pobyt dziecka w żłobku oraz określenie maksymalnej wysokości opłaty za wyżywienie w żłobku, dla których organem prowadzącym jest Miasto Siemiatycze. Przewodnicząca Rady poprosiła radnych aby zadeklarowali czy są „za”, „przeciw” czy „wstrzymują się od głosu” poprzez wybór odpowiedniego przycisku na tablecie.

 

Lp.

Nazwisko i imię

głosowanie

1

Berski Witold

„za”

2

Bogucki Marek

„za”

3

Grygoruk Melania

„za”

4

Hyndza Jan

„za”

5

Jarocka Katarzyna

„za”

6

Korowicki Jerzy

„za”

7

Kosieradzki Antoni

„za”

8

Mironkiewicz Igor

„za”

9

Nayda Katarzyna

„za”

10

Onieszczuk Paweł

„za”

11

Roszczenko Jerzy

„za”

12

Rybałtowski Łukasz

„za”

13

Śnieżko Igor

„za”

14

Zalewska Agnieszka

„za”

 

14 „za”

Uchwała została podjęta jednogłośnie.

Uchwała Nr V/26/19 –Załącznik Nr 5

 

Do punktu 4 - podjęcie uchwały w sprawie ustanowienia użytku ekologicznego „Nad Zalewem”.

Przewodnicząca Rady poinformowała, że uchwałą została omówiona na komisji, zapytała czy radni zgłaszają jakieś pytani do uchwały?

Radni pytań nie zgłosili.

Przewodnicząca Rady zarządziła głosowanie nad podjęciem uchwały w sprawie ustanowienia użytku ekologicznego „Nad Zalewem”. Przewodnicząca Rady poprosiła radnych aby zadeklarowali czy są „za”, „przeciw” czy „wstrzymują się od głosu” poprzez wybór odpowiedniego przycisku na tablecie.

Lp.

Nazwisko i imię

głosowanie

1

Berski Witold

„za”

2

Bogucki Marek

„za”

3

Grygoruk Melania

„za”

4

Hyndza Jan

„za”

5

Jarocka Katarzyna

„za”

6

Korowicki Jerzy

„za”

7

Kosieradzki Antoni

„za”

8

Mironkiewicz Igor

„za”

9

Nayda Katarzyna

„za”

10

Onieszczuk Paweł

„za”

11

Roszczenko Jerzy

„za”

12

Rybałtowski Łukasz

„za”

13

Śnieżko Igor

„za”

14

Zalewska Agnieszka

„za”

 

14 „za”

Uchwała została podjęta jednogłośnie.

Uchwała Nr V/27/19 –Załącznik Nr 6

 

Do punktu 5 - podjęcie uchwały w sprawie ustalenia planu pracy Komisji Rewizyjnej na 2019 rok.

Przewodnicząca Rady poprosiła Przewodniczącego Komisji o przedstawienie planu pracy Komisji. Plan pracy komisji stanowi załącznik do uchwały.

Przewodnicząca Rady zarządziła głosowanie nad podjęciem uchwały w sprawie ustalenia planu pracy Komisji Rewizyjnej na 2019 rok. Przewodnicząca Rady poprosiła radnych aby zadeklarowali czy są „za”, „przeciw” czy „wstrzymują się od głosu” poprzez wybór odpowiedniego przycisku na tablecie.

Lp.

Nazwisko i imię

głosowanie

1

Berski Witold

„za”

2

Bogucki Marek

„za”

3

Grygoruk Melania

„za”

4

Hyndza Jan

„za”

5

Jarocka Katarzyna

„za”

6

Korowicki Jerzy

„za”

7

Kosieradzki Antoni

„za”

8

Mironkiewicz Igor

„za”

9

Nayda Katarzyna

„za”

10

Onieszczuk Paweł

„za”

11

Roszczenko Jerzy

„za”

12

Rybałtowski Łukasz

„za”

13

Śnieżko Igor

„za”

14

Zalewska Agnieszka

„za”

 

14 „za”

Uchwała została podjęta jednogłośnie.

Uchwała Nr V/28/19 stanowi Załącznik Nr 7

 

Do punktu 6 – podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na 2019 r.

Przewodnicząca Rady poprosiła Panią Skarbnik o przedstawienie uchwały.

Pani Skarbnik  powiedziała, że zwiększenia w planie dochodów są na kwotę 108 105 zł, w tym:

1)  81 446 zł - refundacja środków unijnych za projekt zrealizowany w roku 2018 pn. „Zagospodarowanie północnego nabrzeża Zalewu nr 2 na cele rekreacyjne i turystyczne przez budowę drewnianej wiaty..",

2) 26 659 zł - refundacja środków unijnych za projekt zrealizowany w roku 2018 pn. Organizacja letnich wydarzeń".

Zwiększenia w planie wydatków o kwotę 128 105 zł, w tym:

1) 124 244,13 zł - wprowadzenie planu wydatków na projekt „Dla Siemiatycz. Razem” realizowany przez MOPS Siemiatycze - kontynuacja z roku 2018.

2) 3 860,87 zł - zwiększenie planu wydatków na usługi miejskie.

Zmniejszenia w planie wydatków o kwotę 20 000 zł, w tym:

1) 20 000 zł - wycofanie zadania inwestycyjnego pn. „Otwarta strefa aktywności".

Przewodnicząca Rady zarządziła głosowanie nad podjęciem uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na 2019 r. Przewodnicząca Rady poprosiła radnych aby zadeklarowali czy są „za”, „przeciw” czy „wstrzymują się od głosu” poprzez wybór odpowiedniego przycisku na tablecie.

Lp.

Nazwisko i imię

głosowanie

1

Berski Witold

„za”

2

Bogucki Marek

„za”

3

Grygoruk Melania

„za”

4

Hyndza Jan

„za”

5

Jarocka Katarzyna

„za”

6

Korowicki Jerzy

„za”

7

Kosieradzki Antoni

„za”

8

Mironkiewicz Igor

„za”

9

Nayda Katarzyna

„za”

10

Onieszczuk Paweł

„za”

11

Roszczenko Jerzy

„za”

12

Rybałtowski Łukasz

„za”

13

Śnieżko Igor

„za”

14

Zalewska Agnieszka

„za”

 

14 „za”

Uchwała została podjęta większością głosów.

Uchwała Nr V/29/19 stanowi Załącznik Nr 8

Do punktu 7 - podjęcie uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi,

Przewodnicząca Rady poprosiła Przewodniczącą Komisji Skarg, Wniosków i Petycji –radną Katarzynę Jarocką o odczytanie opinii Komisji w sprawie skargi. Opinia stanowi załącznik do uchwały.

Przewodnicząca Rady zarządziła głosowanie nad podjęciem uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi Przewodnicząca Rady poprosiła radnych aby zadeklarowali czy są „za”, „przeciw” czy „wstrzymują się od głosu” poprzez wybór odpowiedniego przycisku na tablecie.

Lp.

Nazwisko i imię

głosowanie

1

Berski Witold

„za”

2

Bogucki Marek

„za”

3

Grygoruk Melania

„wstrzymała się”

4

Hyndza Jan

„za”

5

Jarocka Katarzyna

„za”

6

Korowicki Jerzy

„za”

7

Kosieradzki Antoni

„za”

8

Mironkiewicz Igor

„wstrzymał się”

9

Nayda Katarzyna

„za”

10

Onieszczuk Paweł

„za”

11

Roszczenko Jerzy

„za”

12

Rybałtowski Łukasz

„za”

13

Usakiewicz Marcin

„za”

14

Zalewska Agnieszka

„za”

 

12 „za”

2 „wstrzymało się”

Uchwała została podjęta większością głosów.

 

Uchwała Nr V/30/19 stanowi Załącznik Nr 9

Do punktu 8 – uchwały w sprawie upoważnienia do złożenia wniosku o dofinasowanie z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w ramach programu priorytetowego „GEPARD II – transport niskoemisyjny. Część 2) Strategia rozwoju elektromobilności”,

Przewodnicząca Rady powiedziała, że Pan Burmistrz omówił uchwałę na komisji, zapytała, czy ktoś ma jakieś pytania do tej uchwały.

Radni pytań nie zgłosili.

Przewodnicząca Rady zarządziła głosowanie nad podjęciem uchwały w sprawie  upoważnienia do złożenia wniosku o dofinasowanie z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w ramach programu priorytetowego „GEPARD II – transport niskoemisyjny. Część 2) Strategia rozwoju elektromobilności”, Przewodnicząca Rady poprosiła radnych aby zadeklarowali czy są „za”, „przeciw” czy „wstrzymują się od głosu” poprzez wybór odpowiedniego przycisku na tablecie.

 

Lp.

Nazwisko i imię

głosowanie

1

Berski Witold

„za”

2

Bogucki Marek

„za”

3

Grygoruk Melania

„za”

4

Hyndza Jan

„za”

5

Jarocka Katarzyna

„za”

6

Korowicki Jerzy

„za”

7

Kosieradzki Antoni

„za”

8

Mironkiewicz Igor

„za”

9

Nayda Katarzyna

„za”

10

Onieszczuk Paweł

„za”

11

Roszczenko Jerzy

„za”

12

Rybałtowski Łukasz

„za”

13

Śnieżko Igor

„za”

14

Zalewska Agnieszka

„za”

 

14 „za”

Uchwała została podjęta jednogłośnie.

 

Uchwała Nr V/31/18 stanowi Załącznik Nr 7

 

Do punktu 9 – przedstawienie sprawozdania z wysokości  średnich wynagrodzeń nauczycieli na poszczególnych stopniach awansu zawodowego w szkołach prowadzonych przez Miasto Siemiatycze

 

Przewodnicząca Rady powiedziała, ze na komisji Pani Anasińska omówiła sprawozdanie, dodała, ze sprawozdanie stanowi Załącznik Nr 8 do protokołu.

 

Do punktu 10 – wolne wnioski.

W wolnych wnioskach głos zabrali:

- Radny Berski poruszył temat drogi krajowej Nr 19, zapytał czy planowany jest remont drogi, czy coś wiadomo na temat zatoczki autobusowej przy Przedszkolu Nr 3, czy jest możliwość wystąpienia do GDDKiA o lepsze doświetlenie niektórych przejść?

Radny Berski zwrócił się o postawienie wiaty przystankowej na ulicy Grodzieńskiej?

- Burmistrz odpowiedział, że zapewne jak tylko pogoda pozwoli będą łatane ubytki po zimie na drogach miejskich i również na krajowych.

Burmistrz powiedział, że miasto będzie wnioskować o dodatkowe doświetlenie 3 przejść ( przy przedszkolu, przy hali i przy Supersamie).

Burmistrz powiedział, że Miasto nie otrzymało jeszcze informacji o zatoczce, ale wstępnie była mowa, że zostanie zrobiona.

Burmistrz powiedział, że jest pomysł, żeby zrobić przystanek zielony taki sam jak na rondzie.

- Radna Jarocka poruszyła temat osiedla przy ulicy Ciechanowieckiej, radna zapytała też o to czy to prawda że Starostwo nie będzie robiło remontu ulicy Słowiczyńskiej? Radna poruszyła temat „Witaczy”, powiedziała że jakiś czas temu był problem z zamontowaniem witaczy ze względu na wysoki koszt opłat, radna zapytała czy coś się zmieniło w tej sprawie.

- Burmistrz odpowiedział, że jeśli chodzi o ulicę Kosynierów, to w dniu dzisiejszym nastąpiło rozstrzygnięcie zamówienia, wpłynęły 2 oferty i obie przekroczyły o ok. 240 i 340 tys. zł. Trwają jeszcze procedury z rozstrzygnięcia przetargu i w najbliższych dniach będzie wiadomo czy przetarg zostanie rozstrzygnięty.

- Burmistrz powiedział, że nie ma informacji jakie plany ma powiat, trzeba będzie zapytać o to radnych powiatowych.

Burmistrz powiedział, że od strony Hajnówki został już wylany fundament i w najbliższym czasie zostanie ustawiony witacz. Burmistrz stwierdził, że być może jest on trochę za jasny i być może na kolejnych kolor zostanie przyciemniony.

 Radny Korowicki poruszył temat kosztów transmisji oglądanej w internecie, rany zapytał też o koszt nowych tabletów?

Burmistrz odpowiedział, że jeśli chodzi o koszt nagrywania i transmisji to nie jest uprawniony do udzielenia takiej informacji bo jest to tajemnica handlowa, natomiast jeśli chodzi o tablety to jedna sztuka kosztowała ok.2 tys zł.

- Burmistrz dodał, że tablety sprawdziły się w poprzednich kadencjach. Dodał, że korzystając z tabletów ograniczamy wydruki dokumentów papierowych przez co oszczędzamy na papierze, tonerach, nie zużywamy drukarek. Gdyby wszystkie dokumenty były drukowane dla Państwa radnych to częściej musielibyśmy wymieniać części drukarek (które są dość drogie). Oszczędzamy też czas, jednym kliknięciem dokumenty trafiają do wszystkich radnych.

Burmistrz dodał, ze transmisja jest obowiązkiem ustawowym i to ustawodawca nas do tego zobowiązał.

- Radny Rybałtowski powiedział, że przez tą ustawę każda gmina musiała ponieść dodatkowe koszty: transmisji i urządzeń do głosowania.

- Burmistrz powiedział, że niektóre gminy zakupiły specjalne urządzenia do głosowanie, które też są dodatkowym kosztem. Burmistrz dodał, że w naszym przypadku tablety służą również do głosowania.

- Radny Śnieżko zapytał o to czy transmisję musi robić firma zewnętrzna, czy mogą to robić pracownicy Urzędu Miasta?

- Burmistrz odpowiedział, że trzeba by było zatrudnić dodatkowego pracownika, zakupić przestrzeń dyskową, zakupić sprzęt, po przeprowadzeniu analizy okazało się, że bardziej opłaca się zatrudnić firmę zewnętrzną.

- Radny Mironkiewicz poruszył temat opinii Komisji Skarg, Wniosków i Petycji przedstawionej w załączniku do uchwały Rady Miasta Siemiatycze w sprawie rozpatrzenia skargi, radny powołał się na zapis w pkt 3 „Pomoc, jakiej może udzielić pracownik OPS ogranicza się do wypełnienia konkretnego wniosku”. Radny zwrócił uwagę, ze pracownik Ośrodka Pomocy Społecznej powinien być pomocny dla petenta, jeżeli ktoś przychodzi po raz pierwszy do Ośrodka Pomocy Społecznej jest mu trudno orientować się w przepisach prawnych i takie suche stwierdzenie, że pracownik pomaga tylko w wypełnieni dokumentów jest niewłaściwe. Radny dodał, że pracownicy OPS powinni swoim doświadczeniem wspierać petentów i pomagać im prawnie.

- Radna Jarocka powiedziała, że pracownicy pomagają na tyle na ile mogą, jeśli jest jedna osoba to jej pomagają. Nigdy nie zdarzyło się tak żeby pracownik celowo wprowadzał petenta w błąd. Radna stwierdziła, że nie jest to „suche odnoszenie się do faktów”, w tym czasie o którym pisze skarżąca były tylko i wyłącznie dwa wnioski. Skarżąca porusza temat, ponieważ w obecnym czasie tych możliwości ubiegania się o pomoc jest znacznie więcej, ale nie ma możliwości cofnięcia się. Przewodnicząca Komisji stwierdziła, że jest przekonana że pracownik udzielił wszelkich starań i osoba skarżąca otrzymała dużą pomoc, o której nie możemy mówić na forum publicznym. Radna dodała, że sprawa była rozpatrywana bardzo szeroko, nie dotyczyła tylko jednego zdarzenia.

- radny Mironkiewicz powiedział, że nie zarzuca komisji, że popełniła jakiś błąd w badaniu tej sprawy. Radny stwierdził, że z doświadczenia zawodowego wie, że pracownicy MOPS bardzo chętnie pomagają petentom i jest to szczytne.

- Przewodnicząca Komisji powiedziała, że Komisja nie może mówić, że jest to obowiązek pracownika.

- Przewodnicząca Rady zapytała o progi zwalniające, o które kilka miesięcy temu wnioskowała (próg przy Przedszkolu Nr 1 i winnych miejscach w mieście).

- Burmistrz powiedział, że te progi na wiosnę zostaną zrobione. Burmistrz dodał, ze nie będzie problemu z zamontowaniem progu zwalniającego przy Przedszkolu Nr 1, natomiast trzeba będzie znaleźć inne rozwiązanie przy Szkole Podstawowej Nr 3, ponieważ jest tam nachylenie jezdni jest zbyt duże i komisja objazdowa nie wyraziła zgody na zamontowanie w tym miejscu progu. Samochody które się zatrzymają, będą miały problem z ruszeniem.

- Radny Mironkiewicz przypomniał, żeby postawić wiatę przystankową przy Szkole Podstawowej Nr 1.

- Burmistrz odpowiedział, ze wiata została już zamówiona.

Do punktu 11 - zakończenie obrad.

W związku z wyczerpaniem porządku obrad sesji Rady Miasta w dniu 4 lutego 2019 r. Przewodnicząca Rady zamknęła obrady o godz. 17:07.

Na tym protokół zakończono.

Protokołowała
Monika Mazur

Przewodniczący Rady Miasta
Agnieszka Monika Zalewska

Metryka strony

Udostępniający: Miasto Siemiatycze

Wytwarzający/odpowiadający: Monika Mazur

Data wytworzenia: 2019-03-04

Wprowadzający: Jarosław Kiczko

Data modyfikacji: 2019-03-04

Opublikował: Jarosław Kiczko

Data publikacji: 2019-03-04