Protokół Nr VI/07

Numer VI/07
Data wydania 2007-04-13

Protokół Nr VI/07

Z obrad V sesji Rady Miasta Siemiatycze, która odbyła się w Sali konferencyjnej Urzędu Miasta
w dniu 13 kwietnia 2007 roku

Obrady VI sesji Rady Miasta Siemiatycze rozpoczęły się o godzinie 14:30 zakończyły zaś o godzinie 15:50.

W obradach VI sesji na stan 15 radnych uczestniczyło 14, według załączonej do protokołu listy obecności.

Radni obecni na VI sesji:

1. Witold Berski
2. Rafał Burakowski
3. Franciszek Drewulski
4. Mariusz Gocał
5. Jerzy Górski
6. Aleksander Jakowiuk
7. Antoni Kosieradzki
8. Andrzej Miazio
9. Eugeniusz Mudel
10. Krzysztof Osmólski
11. Bogdan Raczyński
12. Agnieszka Sitarska
13. Krzysztof Szyszko
14. Andrzej Miazio

Radnym nieobecnym na VI sesji był radny Mirosław Kobus.

W obradach VI sesji Rady Miasta Siemiatycze uczestniczyli także goście zaproszeni w osobach:

1. Zbigniew Jan Radomski –Burmistrz Miasta Siemiatycze
2. Elżbieta Rakszawa - Sekretarz Miasta
3. Danuta Jaszczołt - Skarbnik Miasta
4. Anna Nazarewicz – Radca Prawny Urzędu Miasta
5. Jerzy Wawrentowicz – Prezes Spółdzielni Mieszkaniowej
6. Janusz Majer – Prezes Przedsiębiorstwa Komunalnego Spółka z o.o.
7. Regina Sawczyńska - Przewodnicząca Zarządu osiedla Nr 7
8. Romuald Wilgat – Przewodniczący Zarządu Osiedla Nr 1
9. Tadeusz Nazarewicz – NSZZ Solidarność
10. Teresa Nazarewicz – Prezes Zarządu Mienia Komunalnego
11 – Zdzisław Warpechowski - Redaktor Naczelny Kuriera Siemiatyckiego
12. Maciej Wołkowicz – korespondent Kuriera Siemiatyckiego
13. Jacek Piotrowski – korespondent Polskiego Radia Białystok i Głosu Siemiatycz
14. Damian Drewulski – korespondent Głosu Siemiatycz
15. Roman Umiastowski – Dyrektor Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji

Do punktu 1 – otwarcie obrad

Obrad VI sesji Rady Miasta Siemiatycze w dniu 13 kwietnia 2007 r. otworzyła Przewodnicząca Rady Miasta – Agnieszka Sitarska, która na wstępie powitała zaproszonych gości i wszystkich przybyłych na VI sesję Rady Miasta.

Do punktu 2 – przyjęcie porządku obrad

Przewodnicząca Rady stwierdziła w tym punkcie, że proponowany porządek obrad VI sesji radni otrzymali wcześniej, dodała, że tuż przed rozpoczęciem sesji na jej ręce wpłynęła prośba grupy radnych o podjęcie na dzisiejszej sesji uchwały w sprawie uzupełnienia składu Komisji Rozwoju Gospodarczego i Porządku o radnego Andrzeja Miazio oraz o uchwały dot. uzupełnienia składu Komisji Rewizyjnej o radnych Andrzeja Miazio, Mirosława Kobus oraz Krzysztofa Szyszko. Pani Sitarska odnosząc się do tej propozycji stwierdziła, że dotychczasowy 3 osobowy skład Komisji Rewizyjnej pracował już nad dokumentami dot. absolutorium i z tego, co wie Komisja jest już na etapie opracowywania opinii do Regionalnej Izby Obrachunkowej i w tej chwili jeśli w Komisji Rewizyjnej zaczną pracować nowi radni, to nie wie, czy zdążą się zapoznać z tymi dokumentami.

-Radny Krzysztof Wieczorek zabierając głos w tej kwestii stwierdził, że jedną sprawą jest uzupełnienie składu Komisji Rewizyjnej, a druga tryb jej pracy, który jest wewnętrzna sprawą tej komisji.

-Radny Eugeniusz Mudel odnosząc się do propozycji zmiany porządku obrad stwierdził, że nic się nie stanie, jeśli skład Komisji Rewizyjnej zostanie uzupełniony na kolejnej sesji, na dziś tak pilnej potrzeby nie ma, a na kolejnej sesji wniosek taki można postawić.

Przewodnicząca zawróciła się do radnych z pytaniem, czy chcieliby zgłosić inne zmiany do zaproponowanego porządku. Radni nie zgłosili innych poprawek do proponowanego porządku obrad VI sesji. Wobec powyższego Przewodnicząca zaproponowała przegłosowanie wniosku o uzupełnienie porządku obrad VI sesji o punkt: podjęcie uchwały w sprawie uzupełnienia Komisji Rozwoju Gospodarczego i Porządku Publicznego – za wprowadzeniem tego punktu głosowało 10 radnych, przeciwko był 1 radny, 3 wstrzymało się od głosu. Pani Sitarska zaproponowała umieszczenie tego punktu w porządku obrad jako punkt 8a. Następnie poddano pod głosowanie wniosek o ujęcie w porządku obrad VI sesji punktu – podjęcie uchwały w sprawie uzupełnienia składu osobowego Komisji Rewizyjnej – za głosowało 6 radnych, przeciwko 8.

Wobec powyższego Wiceprzewodniczący Rady poddał pod głosowanie zaproponowany porządek obrad VI sesji Rady w dniu 13 kwietnia 2007 r. z przyjętą poprawką - na 14 radnych biorących udział w obradach VI sesji, w głosowaniu udział wzięło 14 radnych, za przyjęciem porządku obrad głosowało 9 radnych, przeciwko 1, od głosu wstrzymało się 4 radnych.

Przyjęty porządek obrad VI sesji przedstawia się następująco:

1. Otwarcie obrad.
2. Przyjęcie porządku obrad.
3. Przyjęcie protokołu z V sesji Rady Miasta.
4. Sprawozdanie Burmistrza Miasta z pracy między sesjami.
5. Interpelacje i zapytania radnych.
6. Podjęcie uchwały w sprawie powiadomienia o obowiązku przedłożenia oświadczeń lustracyjnych.
7. Podjęcie uchwały w sprawie utworzenia na terenie miasta Siemiatycze zamkniętych obwodów głosowania.
8. Podjęcie uchwały w sprawie planu pracy Komisji Rewizyjnej Rady Miasta na 2007 r.
8a. Podjęcie uchwały w sprawie uzupełnienia składu Komisji Rozwoju Gospodarczego i Porządku Publicznego.
9. Przyjęcie planów pracy Komisji Rady Miasta Siemiatycze na 2007 r.
10. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.
11. Wolne wnioski.
12. Zamknięcie obrad.

Do punktu 3 – przyjęcie protokołu z V sesji Rady Miasta

Wiceprzewodniczący Rady poinformował radnych, że protokół z V sesji Rady Miasta wyłożony jest na stoliku protokolanta i jeżeli do końca obrad dzisiejszej sesji nie wpłyną do nich uwagi i poprawki to uzna się go za przyjęty.

Do punktu 4 - sprawozdanie Burmistrza Miasta z pracy między sesjami

Sprawozdanie z pracy za okres od czasu ostatniej sesji tj. od dnia 7 marca br. złożył Burmistrz Miasta – Zbigniew Radomski. Sprawozdanie to stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Radni pytań i uwag do przedstawionego sprawozdania nie wnieśli

Do punktu 5 - interpelacje i zapytania radnych

W punkcie interpelacje i zapytania radnych głos zabrali:

-Radny Krzysztof Szyszko podziękował radnym za udział w pogrzebie jego ojca, zwrócił się też z prośbą, by radni minutą uczcili pamięć zmarłego Mieczysława Matosiuka, wieloletniego radnego Rady Miasta Siemiatycze i Przewodniczącego kilku kadencji, który wszystko co robił, poświęcał naszemu miastu.

- Radny Krzysztof Wieczorek stwierdził, że na posiedzeniu Komisji Finansów i Budżetu radni zajęli się dzikimi wysypiskami śmieci, które zalegają na drogach dojazdowych do Siemiatycz, szczególnie na polnych drogach w kierunku do Kleszczel i Grabarki. Pan Wieczorek stwierdził, że Komisja skierowała wniosek do Burmistrza z prośbą o skierowanie pisma do Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji o zmianę ustawy o zagospodarowaniu śmieci, aby ponownie umożliwić wywożenie śmieci przez zwykłego mieszkańca na wysypisko. Pan Wieczorek podkreślił, że jest prawie pewny, że śmieci na tych polnych drogach pozostawiają rolnicy przyjeżdżający do Siemiatycz z terenu gminy. Pan Wieczorek zwrócił się z pytaniem, czy w tej kwestii prowadzona jest współpraca z wójtem. Radny Wieczorek zwrócił się także z prośbą do Komisji Rozwoju Gospodarczego i Porządku Publicznego aby zajęła się tematem współpracy z Wójtem Gminy Siemiatycze w tym zakresie.

-Radny Franciszek Drewulski stwierdził, że z „Głosu Siemiatycz” radni dowiedzieli się, że hali sportowej nie będzie, a przecież wiele młodzieży na nią czekało, obiecywano jej budowę podczas wyborów. Radny Drewulski zwrócił się z pytaniem, czy te pieniądze na halę są do odzyskania.

-Radny Eugeniusz Mudel zwrócił się z pytaniem na jakimi kryteriami kierował się Burmistrz Miasta przyznając nagrodę Dyrektorowi Siemiatyckiego Ośrodka Kultury i za co Dyr. SOK tę nagrodę otrzymał, czy jest to kwota 5 tys. zł, jak podawał „Głos Siemiatycz”. Radny Mudel zapytał także, czy rozważano również przyznanie nagrody Dyrektorowi Miejskiej Biblioteki oraz kto wnioskował o przyznanie nagrody Dyrektorowi SOK. Radny Mudel stwierdził, że mieszka na Osiedlu „Zastawie”, na którym są nieutwardzone 3 ulice. Pan Mudel zwrócił się z pytaniem do Burmistrza Miasta, czy czyni starania, aby te ulice tj. Obrońców Monte Casino. Boh. Lenino oraz część Obrońców Westerplatte były w najbliższym czasie robione.

-Radny Bogdan Raczyński zwrócił się z pytaniem, czy zostały podjęte działania przez Burmistrza w kwestii pozyskania 770 tys. zł na nasze zalewy, gdzie zostały złożone wnioski o pozyskanie tych środków. Radny Raczyński zapytał także, czy nowe stanowisko kontroli, które powstało w Urzędzie będzie miało wpływ na sprawdzanie sprawców zrzutów nieczystości do zalewów.

-Radny Mariusz Gocał zwrócił się z pytaniem dot. stanu obecnego budowy elektrociepłowni miejskiej. Stwierdził, że ma coraz większe wątpliwości, czy w tym roku coś z tej budowy będzie. Radny Gocał stwierdził, że jeśli w dalszym ciągu budowa nie będzie się rozpoczynać, to może nadszedł czas poszukania innych rozwiązań, by problem ciepłowniczy w naszym mieście rozwiązać

-Radny Krzysztof Osmólski zwrócił się z pytaniem, czy Burmistrz Miasta z dokładnością do 1 miesiąca potrafiłby określić termin wybrania projektu technicznego na ul. Spacerową.

-Radna Agnieszka Sitarska zgłosiła po raz kolejny potrzebę objęcia monitoringiem okolic baru Zacisze, dodała, że wszystkie większe lokale mają jakiś monitoring, a jedynym nie monitorowanym jest bar na ul. Kilińskiego, z tyłu Placu Jana Pawła II, a tam naprawdę wiele się dzieje i czy wobec tego istnieje taka możliwość, by zamontować tam kamerę.

Do punktu 6 - podjęcie uchwały w sprawie powiadomienia o obowiązku przedłożenia oświadczeń lustracyjnych.

Przewodnicząca Rady stwierdziła, że projektu tej uchwały nie trzeba radnym przedstawiać, wszyscy go znają.

Radni uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. Przewodnicząca Rady zarządziła głosowanie nad podjęciem uchwały sprawie powiadomienia o obowiązku przedłożenia oświadczeń lustracyjnych, zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 14 radnych biorących udział w obradach VI sesji, w głosowaniu udział wzięło 14 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 14 radnych.

/Uchwała Nr VI/33/07 w załączeniu/

Do punktu 7 – podjęcie uchwały w sprawie utworzenia na terenie miasta Siemiatycze zamkniętych obwodów głosowania

Przewodnicząca Rady stwierdziła, że projekt tej uchwały był omawiany na posiedzeniach komisji przed sesją.

Radni uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. Przewodnicząca Rady zarządziła głosowanie nad podjęciem uchwały sprawie utworzenia na terenie miasta Siemiatycze zamkniętych obwodów głosowania, zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 14 radnych biorących udział w obradach VI sesji, w głosowaniu udział wzięło 14 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 14 radnych.

/Uchwała Nr VI/34/07 w załączeniu/

Do punktu 8 – podjęcie uchwały w sprawie planu pracy Komisji Rewizyjnej Rady Miasta na 2007 r.

Przewodnicząca Rady stwierdziła, że projekt tej uchwały radni otrzymali przed sesją, zapytała czy radni wnoszą jakieś uwagi.

Radni uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. Przewodnicząca Rady zarządziła więc głosowanie nad podjęciem uchwały sprawie planu pracy Komisji Rewizyjnej Rady Miasta na 2007 r, zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 14 radnych biorących udział w obradach VI sesji, w głosowaniu udział wzięło 14 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 14 radnych.

/Uchwała Nr VI/35/07 w załączeniu/

Do punktu 8a – podjęcie uchwały w sprawie uzupełnienia składu Komisji Rozwoju Gospodarczego i Porządku Publicznego

Przewodnicząca Rady stwierdziła, że projekt tej uchwały radnym jest znany, chodzi o powołanie w skład Komisji Rozwoju Gospodarczego i Porządku Publicznego radnego Andrzeja Miazio.

Radni uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. Przewodnicząca Rady zarządziła więc głosowanie nad podjęciem uchwały sprawie uzupełnienia składu Komisji Rozwoju Gospodarczego i Porządku Publicznego, zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 14 radnych biorących udział w obradach VI sesji, w głosowaniu udział wzięło 14 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 11 radnych, od głosu wstrzymało się 3 radnych.

/Uchwała Nr VI/36/07 w załączeniu/

Do punktu 9 - przyjęcie planów pracy Komisji Rady Miasta Siemiatycze na 2007 r.

Przewodnicząca Rady stwierdziła, iż wszystkie Komisje Rady przyjmowały swoje plany pracy na 2007 r. na posiedzeniach Komisji przed sesją. Zwróciła się pytaniem do radnych, czy istnieje potrzeba zapoznawania się z tymi planami. Radni uznali, że potrzeby takiej nie ma i zaproponowali kompleksowe przyjęcie tych planów przez aklamację. Przyjęte przez Radę plany pracy Komisji na 2007 r. stanowią załącznik do niniejszego protokołu.

Do Punktu 10 - odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych

Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych udzielił Burmistrz Miasta, który stwierdził, m.in.:

-odnosząc się do zgłoszonej przez radnego Franciszka Drewulskiego Burmistrz Radomski stwierdził, że budowa hali widowiskowo-sportowej do zadań inwestycyjnych miasta była wpisana nie tylko w 2006 r. bo już 2005 r. była ujęta, bo już wtedy miasto starało się o pozyskanie środków na ten cel. Burmistrz podkreślił w swojej wypowiedzi, że wiadomo jest, że miasto ze środków budżetowych takiego obiektu nie jest w stanie wybudować, bo jego wartość na dziś to ok. 10 mil zł. Burmistrz Radomski podkreślił, że nieprawdą jest, że o 6% podrożały materiały budowlane w ostatnim czasie, bo pustak na dzień dzisiejszy kosztuje 14, a kosztował dużo mniej. Burmistrz Radomski przypomniał, że 2 razy był ogłaszany przetarg na halę, bo wartość kosztorysowa wynosiła 7 mil. zł, a przy 2 mil. zł dofinansowania ze środków Unii Europejskiej miasto trzeba byłoby zadłużyć, bo w przetargach uzyskiwano kwotę powyżej 9 mil. 300 tys zł. i budżet miasta takiego obciążenia by nie udźwignął, przy 14-15% oprocentowania kredytów. Burmistrz Radomski podkreślił, że jak do tej pory miasto nic nie straciło, staramy się o 85% dofinansowania budowy tego obiektu, bo w tej chwili przepisy taką wysokość dopuściły. Burmistrz stwierdził również w swojej wypowiedzi, że to, że pozwolenie na budowę hali skończyło się w grudniu ur. To nic nie przepadło, jedynie należy ponownie wydać nową decyzję środowiskową i na nowo uzgodnić formalno-administracyjne sprawy. Burmistrz dodał, że w ciągu najbliższych 4 m-cy będzie nowe pozwolenie na budowę.

-odpowiadając na interpelację radnego Eugeniusza Mudla w sprawie utwardzenia niektórych ulic na osiedlu Zastawie, Burmistrz Radomski odpowiedział, że nie skłamie jak powie, że na terenie naszego miasta jest 30 km. nieutwardzonych ulic. Burmistrz stwierdził w dalszej części swojej wypowiedzi, że 29 grudnia 2006 r. Rada Miasta przyjęła plan inwestycyjny , w którym zapisano zadania inwestycyjne na 2006 r. i środki finansowe na ich realizację i jeśli dzisiaj wpływa jakiś kolejny wniosek dot. realizacji i inwestycji, to należy dokonać zmiany planu inwestycyjnego. Burmistrz Radomski w swojej wypowiedzi podkreślił także, że w tej chwili Urząd pracuje nad dużym wnioskiem na budowę sieci kanalizacyjnej i przy tej okazji być może uda się zrobić część dróg Burmistrz podkreślił, że jeżeli do budżetu zostanie wprowadzone zostanie nowe zadanie, to należy znaleźć źródło jego finansowania. Burmistrz Radomski zwrócił również uwagę, że jest po rozmowie z proboszczem parafii Andrzeja Boboli i Rada Miasta będzie musiała pomyśleć skąd wziąć środki na dofinansowanie budowy parkingu przy kościele. Burmistrz dodał, że jeżeli chodzi o te ulice, które wymienił radny Mudel w swojej interpelacji, to być może w międzyczasie, w trakcie roku budżetowego wypadną z realizacji jakieś zadania, o czym Rada będzie informowana i do tego tematu będzie można powrócić.

-odnosząc się do interpelacji zgłoszonej przez radnego Bogdana Raczyńskiego Burmistrz Radomski stwierdził, że do Urzędu Miasta wpłynęło pismo z Urzędu Marszałkowskiego informujące, że gminy mogą ubiegać się ośrodki na rekultywację małej retencji i wniosek w tej sprawie nasze miasto złożyło. Burmistrz dodał, że na ten wniosek przyszła już odpowiedź, że dofinansowane będzie to zadanie kwotą 6.700 zł, ale za takie pieniądze trudno będzie oczyścić i poddać renowacji zalew. Burmistrz w swojej wypowiedzi poinformował również, że skontaktował się z firmą z Wrocławia, która odpowiednimi bakteriami niszczy sinice i firma ta ma się zgłosić do naszego Urzędu – bakterie zapuszcza się w miejscach, gdzie jest najniższy stan wody, Burmistrz podkreślił, że jeśli firma ta da gwarancje, to miasto pójdzie w tym kierunku. Burmistrz powiedział, że na posiedzeniu jednej z komisji Rady padła też propozycja, by użyć do wyeliminowania sinic w zalewach sprasowanej słomy jęczmiennej – metoda ta jest stosowana w niektórych miastach. Burmistrz Radomski podkreślił w swojej wypowiedzi, że problemem na naszym zalewie pozostaje zanieczyszczenie pałeczkami coli, które spowodowane jest zrzucaniem do zalewów ścieków, co robią i mieszkańcy miasta i robi to Czartajew i jest to problem, szczególnie wtedy, kiedy następuje susza, kiedy nie ma odpływu wody, a stan wód gruntowych jest obniżony.

-odnosząc się do kwestii budowy elektrociepłowni, poruszonej przez radnego Mariusza Gocała, Burmistrz poinformował radnych, że w dniu 19 kwietnia br. odbędzie się w Sądzie Wojewódzkim rozprawa na temat skargi złożonej przez mieszkańców tej części miasta, gdzie elektrociepłownia ma powstać. Burmistrz podkreślił, że miał nadzieję, że strony tego konfliktu się dogadały, ale tak nie jest, a przegrywa na tym miasto. Burmistrz podkreślił, że EKO FUNDUSZ trzyma dla nas pieniądze, ale nie będzie tego robił wiecznie, dodał, że pozwolenie na budowę elektrociepłowni jest ostateczne, ale nieprawomocne i trzeba czekać do wyroku Sądu.

-ustosunkowując się do problemu ul. Spacerowej poruszonego przez radnego Osmólskiego Burmistrz Radomski odpowiedział, że SPEC ustawa dała gminom pewne możliwości na szybsze załatwianie spraw tego typu. Burmistrz dodał, ze na ul. Plażową została zlecona dokumentacja techniczna, która musi był opracowana, by móc przystąpić do wywłaszczenia gruntów. Burmistrz podkreślił, że wykonanie takiej dokumentacji trochę potrwa, bo potrzebne są różne uzgodnienia i w tydzień czasu tego się nie wykona. Burmistrz dodał, że zlecenie na wykonanie dokumentacji zostało przyjęte i być może pod koniec maja będzie ona wykonana i wtedy procedura wywłaszczenia zostanie wszczęta.

-odpowiadając na interpelację radnej Agnieszki Sitarskiej dot. objęcia monitoringiem ul. Kilińskiego i Baru Zacisze Burmistrz Radomski stwierdził, że z oświadczeń Policji wynika, że nie ma, aż tak wielkiego zagrożenia w tych okolicach, a ul. Kilińskiego jest spokojna ulicą, na której nie ma bójek. Burmistrz dodał, że według Policji nie jest to teren zagrożony, stwierdził, że kamery można umieszczać na każdej ulicy i jeśli Rada będzie wnioskowała, to musi to być wykonane, trzeba tylko rozważyć, czy jest to rzecz pierwszej potrzeby.

-Radny Bogdan Raczyński zabierając głos stwierdził, że chciałby uczestniczyć w spotkaniu z przedstawicielem firmy, która ma propozycję niszczenia sinic zapuszczanymi do zalewu bakteriami. Radny Raczyński zwrócił się również z pytaniem do Burmistrza Radomskiego, czy osoba zatrudniona w Urzędzie Miasta na stanowisku do spraw kontroli będzie skutkowało wykrywaniem sprawców zrzutów nieczystości do zalewów.

-Burmistrz odnosząc się do wypowiedzi radnego Raczyńskiego stwierdził, że jest ustawa środowiskowa, jest przyjęty Regulamin utrzymania czystości i na terenie naszego miasta i to trzeba realizować, bo na gminy będą nakładane duże kary, jeśli chodzi o ochronę środowiska. Burmistrz Radomski dodał, że trzeba sprawdzać wszystkich mieszkańców pod tym kątem nie ma innego wyjścia, dodał, że zdarza się., że śmieci nielegalnie wywożą poważni ludzie. Burmistrz dodał, że ta nowo zatrudniona osoba musi na siebie zarobić, ma sprawdzać u mieszkańców faktury za wywóz nieczystości stałych i płynnych. Burmistrz dodał, że jest niewdzięczna praca, jednak myśli, że ta zatrudniona osoba w swoim dotychczasowym życiorysie przeszła pracę, gdzie musiała śledzić, dochodzić, pilnować. Burmistrz podkreślił, że tę osobę wybrała komisja, bo właśnie ta osoba najbardziej nadawała się do tego typu pracy, dodał, że osoba ta została zatrudniona na razie na okres 6 miesięcy, jeśli będą efekty pracy, umowa zostanie przedłużona, jeśli natomiast efekty będą niewystarczające nastąpi zmiana.

-Elżbieta Rakszawa - Sekretarz Miasta odpowiadając na interpelację radnego Mudla dot. przyznania nagrody Dyrektorowi SOK stwierdziła, że to ona była osobą, która sporządziła wniosek o przyznanie nagrody. Sekretarz Miasta dodała, że była również rozważana sytuacja, że Dyrektorowi Miejskiej Biblioteki Publicznej należy przyznać nagrodę, jednak wystąpiły problemy natury formalnej. Sekretarz Miasta wyjaśniła następnie szczegółowo kwestie przyznawania nagród w instytucjach kultury na przestrzeni ostatnich lat. Podkreśliła, że obecnie nagroda roczna jest rekompensatą za niedotrzymywanie trzynastek , które nie przysługują pracownikom kultury sfery budżetowej. Pani Rakszawa dodała, że prawo stwarza możliwości przyznania takiej nagrody, której funkcje są takie jak trzynastki. Pani Sekretarz w swojej wypowiedzi odniosła się również do kwestii oceny finansowej SOK, która oparta została na sprawozdaniu z pracy tej jednostki, a która wypadła pozytywnie, gdyż nie dopatrzono się nadużyć i zaniedbań, co również przemawiało za przyznaniem tej nagrody Dyrektorowi.

-Radny Eugeniusz Mudel zapytał, jaka była wysokość tej nagrody.

-Sekretarz Miasta odpowiedziała, że 5 tys zł.

-Radny Mudel stwierdził, że Burmistrza w swoim zarządzeniu powołuje się na art. 10 ust. 8 ustawy z dnia 3 marca 2000 r. o wynagradzaniu osób kierujących niektórymi podmiotami prawnymi, radny Mudel dodał, że Burmistrz w tym zarządzeniu w § 3 sprecyzował za co można nagrodę taką przyznać, jakie należy spełnić kryteria i czy w przypadku Dyrektora Siemiatyckiego Ośrodka Kultury kryteria te zostały spełnione. Po raz kolejny radny Mudel zwrócił się z pytaniem dlaczego takiej nagrody nie otrzymała Dyr. Miejskiej Biblioteki Publicznej.

- Pani Anna Nazarewicz – Radca Prawny Urzędu Miasta zacytowała następnie treść art. 10 ust. 4 wymienionej przez radnego Mudla ustawy, dodała, że do wniosku o przyznanie nagrody Dyr. Siemiatyckiego Ośrodka Kultury zostało dołączone sprawozdanie finansowe i została przeprowadzona ocena. Pani Nazarewicz dodała, że sam tryb przyznania nagrody ustala wydane przez Burmistrza Miasta zarządzenie, w którym są wskazane przesłanki , na jakie muszą zostać spełnione, by nagrodę przyznać i w tym przypadku przesłani te zostały spełnione. Pani Nazarewicz w swojej wypowiedzi potwierdziła, że do wniosku o przyznanie nagrody Dyrektorowi Wilgatowi, zostały dołączone dokumenty wymagane w zarządzeniu.

-Prezes Przedsiębiorstwa Komunalnego Spółka z o.o – Pan Janusz Majer odnosząc się do interpelacji radnego Krzysztofa Wieczorka w kwestii porządku na peryferiach naszego miasta stwierdził, że Przedsiębiorstwo wystąpiło do wójtów gmin, czy chcą, aby Przedsiębiorstwo Komunalne świadczyło usługi związane z odpadami komunalnymi. Pan Majer powiedział, że w tej chwili Przedsiębiorstwo czeka na odpowiedzi z poszczególnych gmin, dodał, że w przypadku pozytywnych odpowiedzi Przedsiębiorstwo będzie zabierało śmieci z terenu gmin i przywoziło je na miejskie składowisko.

-Radna Agnieszka Sitarska stwierdziła, że dyskusja na temat nagród wygląda bardzo personalnie, ale to dlatego, że są 2 instytucje kultury na terenie naszego miasta. Pani Sitarska stwierdziła, że skoro Dyrektor Miejskiej Biblioteki Publicznej nie otrzymała takiej nagrody, która przyznawana zostaje na podstawie zarządzenia Burmistrza Miasta, to czy Pani Dyrektor Biblioteki nie mogła dostać nagrody, czy nie spełniła któregoś z kryteriów, które spełnił Dyrektor Siemiatyckiego Ośrodka Kultury. Pani Sitarska na zakończenie swojej wypowiedzi zgłosiła wniosek , żeby przyznać nagrodę Pani Dyrektor Miejskiej Biblioteki Publicznej.

-Burmistrz Miasta odnosząc się do tej wypowiedzi stwierdził, że kwestie te są bardzo delikatne i osobiste i na piśmie udzieli odpowiedzi na to zapytanie.

Do punktu 11 - wolne wnioski

W wolnych wnioskach głos zabrali:

-Radny Krzysztof Osmólski zaproponował zainstalowanie na zalewie pływającej fontanny, w celu uatrakcyjnienia tego terenu i przyciągnięcia turystów. Zwrócił się także z pytaniem, kiedy dokumentacja na ul. Plażową będzie gotowa.

-Radny Andrzej Miazio odnosząc się do interpelacji radnego Mudla dot. utwardzenia 3 ulic na osiedlu Zastawie stwierdził że ile lat mieszka na tym osiedlu Pan Mudel i inni mieszkańcy, a jakimi chodnikami chodzą dzieci do Szkoły Nr 1 na ul. Ogrodowej.

Do punktu 12 - zamknięcie obrad

W związku z wyczerpaniem porządku obrad VI sesji rady Miasta w dniu 13 kwietnia 2007 r. r. Przewodnicząca Rady zamknęła obrady o godz. 15:50.

Na tym protokół zakończono.

Protokołowała: Przewodniczący Rady Miasta
K.Andruszkiewicz Agnieszka Anna Sitarska
   

 

Załącznik
do Protokołu Nr VI/07
z VI sesji Rady Miasta Siemiatycze
z dnia 13 kwietnia 2007 r.

Po raz kolejny mam przyjemność przedstawić Państwu działania podejmowane w ciągu tygodni które upłynęły od ostatniej sesji. Okres pozimowy zmusza do podejmowania prac porządkowych. Bieżące sprzątanie ulic, parkingów i przystanków kosztowało miasto ponad 11 000 zł.

By poprawić ogólny stan czystości w mieście oraz podnieść poziom ochrony środowiska podjąłem decyzję o utworzeniu w Urzędzie Miasta stanowiska ds. kontroli porządku i czystości. Zadaniem zatrudnionej na tym stanowisku osoby jest między innymi kontrola sposobu usuwania z nieruchomości odpadów i w przypadkach naruszeń prawa w tym zakresie skuteczne egzekwowanie prawidłowej realizacji obowiązków.

Jak co roku podczas zimy bardzo ucierpiały ulice. Doraźnie ubytki w jezdniach łatane były przez pracowników MOSiR masą bitumiczną na zimno, która umożliwia pracę w niskich temperaturach. Jednocześnie został rozstrzygnięty przetarg na wykonanie remontów cząstkowych i odnowy ulic który wygrało Przedsiębiorstwo Drogowo-Mostowe z Siemiatycz na kwotę 208 297 zł. Po zakończeniu przeglądu ulic i ocenie ich stanu zostanie podjęta decyzja gdzie skierować wykonawcę. Na pewno w pierwszej kolejności zostanie wykonany remont ul. Generała Andersa, która jest w bardzo złym stanie. W ramach remontu zostanie również wykonana wymiana krawężników i budowa nowych chodników.

Podobnie jak w poprzednich latach planowany jest remont i budowa chodników sposobem gospodarczym. W ramach prac interwencyjnych zatrudnionych zostanie 7 osób z tego 6 mężczyzn do brygady remontowej.

Rozstrzygnięty został przetarg na dostawę prefabrykatów drogowych w następujących ilościach: kostka brukowa 4 500 m², obrzeża trawnikowe 1000 mb, krawężnik uliczny 1 200 mb. Przetarg wygrała Firma Superbet z Łosic za kwotę 170 297 zł.

Są plany by część prefabrykatów wykorzystać na budowę parkingu przy ul. Kościelnej. Budową parkingu jest bardzo zainteresowany proboszcz parafii pw. Św. Andrzeja Boboli. W tej sprawie z inicjatywy v-ce Przewodniczącego Rady Miasta odbyło się spotkanie na którym ustalono, że materiały na parking ( o orientacyjnej wartości ok. 50-60 tys. zł) zapewni miasto zaś koszt robocizny pokryje parafia. To przedsięwzięcie będzie wymagało ujęcia w budżecie Miasta.

W roku ubiegłym Miasto Siemiatycze złożyło kartę potencjalnego projektu dotyczącą rozbudowy sieci kanalizacji sanitarnej do osiągnięcia 100% skanalizowania Siemiatycz . Inwestycja ta znalazła się na indykatywnym wykazie projektów kluczowych Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007-2013. Biorąc pod uwagę fakt, iż jest to bardzo duże zadanie, którego wstępny koszt szacunkowy waha się w granicach 4 mln. zł Miasto musi przystąpić do sporządzenia niezbędnej dokumentacji technicznej. Z związku z tym, iż pojawiła się możliwość aplikowania o zwrot części kosztów sporządzenia tej dokumentacji w ramach środków Pomocy technicznej zarządzanej przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w chwili obecnej przygotowujemy wniosek wraz z niezbędnymi załącznikami. Jednym z wymaganych załączników jest tzw. mapa aglomeracji. Posłuży ona do zilustrowania przeprowadzonej analizy opcji dla zakresu budowy sieci kanalizacji sanitarnej, przy uwzględnieniu gęstości zaludnienia terenu planowanego do skanalizowania, oraz przewidywanych kosztów budowy sieci. Wiąże się to z faktem, iż dofinansowana może zostać jedynie sieć kanalizacyjna w ulicach na których gęstość zaludnienia wynosi 120 osób/km. Powyższa dokumentacja pozwoli uniknąć dodatkowych kosztów dokumentacji technicznej dla ulic, nie spełniających tych wymagań i na których kanalizacja nie może zostać współfinansowana ze środków UE. Jedyną firmą w województwie która podjęła się wykonania mapy jest eko System Consulting koszt opracowania wyniesie 24 800 zł.

Również w I kwartale tego roku Miasto Siemiatycze złożyło wniosek o dofinansowanie budowy boiska o nawierzchni z trawy syntetycznej w ramach programu Blisko-Boisko realizowanego ze środków FUNDUSZU ROZWOJU KULTURY FIZYCZNEJ ORAZ ŚRODKÓW PZU S.A. I PZU ŻYCIE S.A.. Całkowity koszt tego zadania to 458, 6 tys. zł. Koszt dokumentacji technicznej obiektu zostanie pokryty ze środków własnych przez Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji w Siemiatyczach.

W chwili obecnej przygotowywany jest także wniosek o dofinansowanie zadania z zakresu edukacji ekologicznej ze środków WFOŚiGW w Białymstoku. Projekt Pt. Przykładem świeci kto segreguje śmieci ma na celu zachęcenie mieszkańców do aktywnego uczestnictwa w procesie segregacji odpadów stałych w Siemiatyczach. W ramach akcji przeprowadzone zostaną cztery konkursy - dotychczas realizowany Mistrz segregacji oraz trzy nowe na:
- scenkę teatralną,
- logo Siemiatycz jako Miasta przyjaznego środowisku,
- i prezentację multimedialną propagującą segregację odpadów.
W ramach akcji ukaże się w lokalnej prasie cykl artykułów i do każdego domostwa zostanie przekazany pakiet materiałów ekologicznych.

Gospodarowanie mieniem gminy

Jak wspominałem już we wcześniejszych sprawozdaniach w związku z udzielaniem wysokich bonifikat przy sprzedaży lokali mieszkalnych wzrosło zainteresowanie najemców zakupem lokali. W minionym okresie zawarłem dwie umowy notarialne za sprzedaż lokali przy ul. Pałacowej 11 oraz przy ul. Ciechanowieckiej 29A. W pierwszym przypadku udzieliłem bonifikaty w wysokości 70 % w drugim 75%. Wpływ do budżetu z tego tytułu wyniósł łącznie 23 437 zł. Aktualnie na wniosek najemców przygotowywanych jest 17 kolejnych lokali do sprzedaży. Położone są one przy ul. Pałacowej, Wysokiej i Świętojańskiej.

Do sprzedaży w trybie bezprzetargowym na poszerzenie działki sąsiedniej przygotowywane są dwie nieruchomości:
- położona w sąsiedztwie żwirowni o pow. 1494 m² wyceniona na 7 480 zł + VAT,
- oraz położona przy ul. Leśnej o pow. 497 m² wyceniona na 15 140 zł + VAT.

Ponieważ nabywca, wyłoniony w przetargu, nieruchomości przy ul. Sikorskiego nie stawił się do podpisania umowy notarialnej zmuszony byłem ogłosić kolejny przetarg na sprzedaż tej nieruchomości. Został on wyznaczony na dzień 30 kwietnia. Cena wywoławcza wynosi 9 000 zł + VAT.

Wreszcie udało się znaleźć nabywcę nieruchomości zabudowanej położonej przy ul. Drohiczyńskiej róg Krótkiej. Do czwartego już przetargu zgłosił się jeden oferent, który zaoferował cenę wyższą od wywoławczej o jedno postąpienie tj. 181 800 zł. Zawarcie aktu nastąpi w przyszłym tygodniu.

Pozostałe sprawy

Jak Państwo wiecie w bieżącym roku planowane jest połączenie Targów Pogranicza z Festynem na zakończenie lata i Studiem Lata 2007. W związku z tym odbyło się spotkanie przedstawicieli Konsorcjum, Miasta i Radia Białystok Wbrew pozorom zorganizowanie takiej imprezy nie jest tanie. Przedstawiciele Radia przedstawili koszty organizacji Studia Lata i wskazali, które z kosztów może przyjąć na siebie Radio. Zdecydowano, że bardzo istotne jest znalezienie jak największej liczby sponsorów co zmniejszy wydatki po stronie organizatorów. Termin kolejnego spotkania ustalono po 15 kwietnia.

Organizacja Targów wydała mi się dobrą sposobnością do zaproszenia w tym czasie delegacji miast z którymi Siemiatycze mają podpisane umowy o partnerstwie. Zatem możemy się spodziewać w tych dniach gości z Zehdenick i Castrolibero.

Przygotowania do Targów i sezonu letniego obejmują również przygotowywanie materiałów promocyjnych. Aktualnie przygotowywany jest plan Miasta, planowane jest również wznowienie folderu oraz prowadzone są rozmowy w sprawie zamówienia innych gadżetów reklamujących miasto.

Na początku miesiąca obchodzona była druga rocznica śmierci Ojca Świętego Jana Pawła II. Obchody rocznicy w naszym mieście trwały dwa dni. Z tego miejsca pragnę podziękować wszystkim , którzy w jakikolwiek sposób włączyli się w organizację rocznicy oraz swym uczestnictwem podnieśli jej rangę.

Swoje sprawozdanie chciałbym zakończyć miłym akcentem. Po badaniach przeprowadzonych w 2006 r. na 115 gminach województwa podlaskiego przez Białostocką Fundację Kształcenia Kadr nasze miasto zostało wyróżnione za aktywne wykorzystywanie instrumentów rozwoju lokalnego i uzyskało tytuł Aktywna Gmina 2006. Podsumowanie programu i uroczystość wręczenia listów gratulacyjnych odbyła się 23 marca w Białymstoku.

Metryka strony

Udostępniający: Miasto Siemiatycze

Wytwarzający/odpowiadający: Katarzyna Andruszkiewicz

Data wytworzenia: 2007-07-31

Wprowadzający: Eryk Nowik

Data modyfikacji: 2019-03-06

Opublikował: Eryk Nowik

Data publikacji: 2019-03-06