Protokół Nr VIII/07

Numer VIII/07
Data wydania 2007-06-15

Protokół Nr VIII/07

Z obrad VIII sesji Rady Miasta Siemiatycze która odbyła się w Sali konferencyjnej Urzędu Miasta
w dniu 15 czerwca 2007 roku

Obrady VIII sesji Rady Miasta Siemiatycze rozpoczęły się o godzinie 14:00 zakończyły zaś o godzinie 15:45.

W obradach VIII sesji na stan 15 radnych uczestniczyło 15, według załączonej do protokołu listy obecności.

Radni obecni na VIII sesji:
1. Witold Berski
2. Rafał Burakowski
3. Franciszek Drewulski
4. Mariusz Gocał
5. Jerzy Górski
6. Aleksander Jakowiuk
7. Mirosław Kobus
8. Antoni Kosieradzki
9. Andrzej Miazio
10. Eugeniusz Mudel
11. Krzysztof Osmólski
12. Bogdan Raczyński
13. Agnieszka Sitarska
14. Krzysztof Szyszko
15. Andrzej Miazio

W obradach VIII sesji Rady Miasta Siemiatycze uczestniczyli także goście zaproszeni w osobach:

1. Zbigniew Jan Radomski -Burmistrz Miasta Siemiatycze
2. Elżbieta Rakszawa - Sekretarz Miasta
3. Danuta Jaszczołt - Skarbnik Miasta
4. Anna Nazarewicz - Radca Prawny Urzędu Miasta
5. Janusz Majer - Prezes Przedsiębiorstwa Komunalnego Spółka z o.o.
6. Regina Sawczyńska - Przewodnicząca Zarządu osiedla Nr 7
7. Romuald Wilgat - Przewodniczący Zarządu Osiedla Nr 1
8. Tadeusz Nazarewicz - NSZZ Solidarność
9. Teresa Nazarewicz - Prezes Zarządu Mienia Komunalnego
10. Zdzisław Warpechowski - Redaktor Naczelny Kuriera Siemiatyckiego
11. Maciej Wołkowicz- korespondent Kuriera Siemiatyckiego
12. Ewa Romaniuk - Kierownik Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej
13. Marek Malinowski - korespondent Głosu Siemiatycz
14. Roman Umiastowski - Dyrektor Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji

Do punktu 1 - otwarcie obrad

Obrad VIII sesji Rady Miasta Siemiatycze w dniu 15 czerwca 2007 r. otworzyła Przewodnicząca Rady Miasta - Agnieszka Sitarska, która na wstępie powitała zaproszonych gości i wszystkich przybyłych na VIII sesję Rady Miasta.

Do punktu 2 - przyjęcie porządku obrad

Przewodnicząca Rady stwierdziła w tym punkcie, że proponowany porządek obrad VIII sesji radni otrzymali wcześniej, dodała, że proponuje go w tej chwili uzupełnić o dwa dodatkowe punkty, a mianowicie podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części Miasta Siemiatycze położonej między ulicami : Drohiczyńską, Ogrodową i Żeromskiego oraz w sprawie zlecenia przeprowadzenia kontroli. Pani Sitarska zaproponowała wprowadzenie w/w uchwał do porządku obrad jako punkty 12a i 13a.

Następnie poddano pod głosowanie wniosek o ujęcie w porządku obrad VIII sesji punktów 13a i 14a. Na 15 radnych biorących udział w obradach VIII sesji, w głosowaniu udział wzięło 15 radnych, za przyjęciem zgłoszonych poprawek głosowało 15 radnych.

Następnie Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie zaproponowany porządek obrad VIII sesji Rady w dniu 15 czerwca 2007 r. z przyjętymi poprawkami - na 15 radnych biorących udział w obradach VIII sesji, w głosowaniu udział wzięło 15 radnych, za przyjęciem porządku obrad głosowało 15 radnych.

Przyjęty porządek obrad VIII sesji przedstawia się następująco:

  1. Otwarcie obrad.
  2. Przyjęcie porządku obrad.
  3. Przyjęcie protokołu z VII sesji Rady Miasta.
  4. Sprawozdanie Burmistrza Miasta z pracy między sesjami.
  5. Interpelacje i zapytania radnych.
  6. Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta w 2007 r.
  7. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wysokości opłat za niektóre świadczenia publicznych przedszkoli prowadzonych przez miasto Siemiatycze.
  8. Podjęcie uchwały w sprawie szczegółowych zasad przyznawania i odpłatności za usługi i specjalistyczne usługi opiekuńcze oraz szczegółowych warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia z odpłatności, jak również trybu ich pobierania.
  9. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia gminnego programu przeciwdziałania przemocy w rodzinie na lata 2007-2010.
  10. Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia "systemu profilaktyki i opieki nad dzieckiem i rodziną Miasta Siemiatycze na lata 2007-2013".
  11. Podjęcie uchwały w sprawie określenia zasad zwrotu wydatków na pomoc rzeczową, zasiłki celowe i zasiłki okresowe.
  12. Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części miasta Siemiatycze, położonego przy ul. Ciechanowieckiej i B. Głowackiego.
  13. a. Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części Miasta Siemiatycze położonej między ulicami: Drohiczyńską, Ogrodową i Żeromskiego.
  14. Podjęcie uchwały w sprawie współfinansowania przygotowania przedsięwzięcia pt. "Zapewnienie prawidłowej gospodarki wodno-ściekowej na terenie miasta Siemiatycze" wskazanego przez Ministra Środowiska do przygotowania ze środków pomocy technicznej do Funduszu Spójności oraz zawarcia Porozumienia z Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
  15. a. Podjęcie uchwały w sprawie zlecenia przeprowadzenia kontroli.
  16. Zapoznanie ze sprawozdaniem z realizacji "Planu Gospodarki Odpadami do 2015 r. dla Miasta Siemiatycze w okresie funkcjonowania w latach 2004-2006".
  17. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.
  18. Wolne wnioski.
  19. Zamknięcie obrad.

Do punktu 3 - przyjęcie protokołu z VII sesji Rady Miasta

Wiceprzewodniczący Rady poinformował radnych, że protokół z VII sesji Rady Miasta wyłożony jest na stoliku protokolanta i jeżeli do końca obrad dzisiejszej sesji nie wpłyną do nich uwagi i poprawki to uzna się go za przyjęty.

Do punktu 4 - sprawozdanie Burmistrza Miasta z pracy między sesjami

Sprawozdanie z pracy za okres od czasu ostatniej sesji tj. od dnia 25 kwietnia br. złożył Burmistrz Miasta - Zbigniew Radomski. Sprawozdanie to stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Radni pytań i uwag do przedstawionego sprawozdania nie wnieśli

Do punktu 5 - interpelacje i zapytania radnych

W punkcie interpelacje i zapytania radnych głos zabrali:

-Radny Bogdan Raczyński zbliża się okres wymiany pokryć dachowych z eternitu na blachę i czy w związku z tym w naszym mieście zorganizowany zostanie punkt odbioru eternitu.

-Radny Mariusz Gocał zwrócił się z pytaniem do Prezesa Majera dlaczego tak się dzieje, że odpady komunalne na terenie gminy Siemiatycze nie są odbierane przez Przedsiębiorstwo Komunalne z Siemiatycz, a przez Przedsiębiorstwo z Wyszek, czy oferta Przedsiębiorstwa Komunalnego z Siemiatycz była nieatrakcyjna, czym to jest spowodowane. Pan Gocał zapytał także, czy nie celowe byłoby obniżenie cen odpadów segregowanych. Zapytał także, czy nie można byłoby ogłaszać w prasie lokalnej, gdzie mieszkańcy mogą wyrzucać odpady niebezpieczne. Zdaniem radnego Gocała ta kwestia jest zbyt mało nagłośniona.

-Radny Eugeniusz Mudel zabierając głos stwierdził, że za kościołem przy ul. Górnej jest opracowany plan przestrzenny, jednak jest tam niejasna sprawa dróg i co z wykupem terenów pod drogi na tym terenie. W dalszej części swojej wypowiedzi radny Mudel zawrócił się z pytaniem do Prezesa Przedsiębiorstwa Komunalnego - Pana Janusza Majera dlaczego podniósł ceny wody i ścieków na terenie Siemiatycz, chociaż na sesji w dniu 25 kwietnia radni odłożyli tę sprawę na kolejną sesję, mimo wszystko w międzyczasie ceny podniesiono? Radny Mudel stwierdził, że materiały dot. cen wody przekazane zostały Pani Przewodniczącej w dniu 23 kwietnia i radni nie mając czasu na dokładną analizę tej sprawy odłożyli ją w czasie. Radny Mudel nadmienił, że pytania, z którymi się zwraca pochodzą od jego wyborców i jest zobligowany do ich przedstawienia. W dalszej części swojej interpelacji radny Mudel zwrócił się z pytaniem jakie są odpisy amortyzacyjne od instalacji wod-kan w PK i ile z tych środków przeznaczanych jest na inwestycje w Przedsiębiorstwie, bo powinno być 100% przeznaczanych na odnawianie tych instalacji. Radny Mudel zapytał, jakie instalacje wod-kan wykonano w 2006 r. ze środków miasta. Kolejnym pytaniem skierowanym do Prezesa Majera było pytanie dlaczego materiały dot. podwyżki wody , które wpłynęły do Rady w dniu 23 kwietnia zostały opracowane niezgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z 25 marca 2002 r. Pan Mandel zapytał także, czy jest prawdą, że w ul. Drohiczyńskiej wykonano około 150 mb wodociągu w ramach remontów, a nie inwestycji.
Następnie radny Mudel stwierdził, że z tego wiadomo, to samochód osobowy Citroen przejechał w 2006 r. 52 tys. km. a ile przejechał drugi samochód znajdujący się na stanie PK, który jest w zakładzie wod-kan. Radny Mudel zapytał, ile kosztowały przedsiębiorstwo komunalne delegacje wystawione na samochody prywatne.

-Przewodnicząca Rady zaproponowała, że aby skrócić wypowiedź niech radny Mudel wszystkie te pytania zapisze i zostaną one rozstrzygnięte na posiedzeniu Komisji.

-Radny Mudel stwierdził, że już właściwie kończy i zwrócił się jeszcze z pytaniem jaka była wartość remontu budynku biurowo-socjalnego oraz kto poniósł koszty remontów rozsadzonych w listopadzie 2006 r. kotłów co i uszkodzonego wyniku wybuchu budynku kotłowni. Radny Mudel zapytał również dlaczego zrezygnowano z naliczania kar dla Przedsiębiorstwa O.K i Oerlemans w Siemiatyczach za przekroczenie norm jakości ścieków. Radny Mudel podkreślił, że zakłady te w dalszym ciągu nie inwestują w instalacje zmniejszające ilość osadów w ściekach, które odprowadzają do miejskiej oczyszczalni.

-Radny Witold Berski zabierając głos stwierdził, że na każdej sesji dochodzi do wywodów radnego Mudla . Radny Berski stwierdził, że jego zdaniem radni zostali wybrani po to by coś zrobić dla miasta, by był porządek a nie ciągle dokopywać Prezesowi PK.

-Radny Krzysztof Wieczorek zacytował radnym § 40 Statutu Miasta, który mówi, że interpelacje składa się w sprawach o zasadniczym znaczeniu, leżących w kompetencji gminy, adresatem interpelacji jest Burmistrz. Radny Wieczorek podkreślił, że radni nie powinni powodować takiej polemiki, jaka się teraz odbywa na sesji.

-Przewodnicząca Rady podkreśliła, że wnioski radnego Mudla zostaną spisane i będą przedstawione na posiedzeniach komisji, gdzie będzie dyskusja na ich temat.

-Radny Krzysztof Szyszko zabierając głos stwierdził, że był do tej pory wypracowany przez poprzednie kadencje dobry zwyczaj, aby wykłócać się podczas posiedzeń komisji. Radny Szyszko podkreślił, że podczas tych ostatnich posiedzeń Komisji uczestniczył w nich Prezes Majer i można mu było wtedy zadawać pytania. Radny Szyszko dodał, że jego zdaniem nie zgłaszanie interpelacji nie świadczy o tym, że radni nie pracują. Radny Szyszko podkreślił, że radni maja czas na komisjach, maja czas między sesjami na takie polemiki, sesja to czas uchwałodawczy i przez ostatnie 4 lata to funkcjonowało.

-Radny Mudel stwierdził, że jego intencją było wyłącznie poinformowanie radnych o tym co się dzieje w Spółce.

-Radny Wieczorek zwrócił się z pytaniem do radnego Mudla ile pytań do Prezesa skierował na posiedzeniu komisji przed sesją i nie uzyskał odpowiedzi.

-Radny Krzysztof Osmólski zgłosił potrzebę odnowienia znaku zakazu ruchu na cyplu nad zalewem. W swojej wypowiedzi zwrócił uwagę na fakt, iż chodnik wzdłuż ul. Sportowej jest w fatalnym stanie i dobrze byłoby go zrobić jak najszybciej. Na zakończenie swojej wypowiedzi zwrócił się z pytaniem do Burmistrza w jakiej fazie jest ul. Plażowa i Spacerowa i w jakim czasie zostanie wykonanych 10 przyłączy na ul. Spacerowej.

- Radny Rafał Burakowski czy Burmistrz Miasta już występował, czy też ma zamiar wystąpić o sygnalizację świetlną przy ul. 11 Listopada w okolicach sklepu Biedronki i Przedszkola Nr 3 bo w tym miejscu jest bardzo niebezpiecznie.

Do punktu 6 - podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta w 2007 r.

Przewodnicząca Rady stwierdziła, że projektu tej uchwały nie trzeba radnym przedstawiać, wszyscy go znają, gdyż był omawiany na posiedzeniach komisji przed sesją. O zabranie głosu w tym punkcie poprosiła Skarbnik Miasta - Pani Danuta Jaszczołt, która stwierdziła, że już po posiedzeniach Komisji Burmistrz wstępnie rozpatrzył wnioski na dofinansowanie wypoczynku letniego dzieci i proponuje zwiększyć o 3 tys. zł dział 851 - Przeciwdziałanie alkoholizmowi i zamiast 9 tys. dotacji, jaka była wstępnie proponuje się teraz 12 tys. zł.

Radni uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. Przewodnicząca Rady zwróciła się z prośbą do Przewodniczących Komisji o przedstawienie opinii komisji odnośnie projektu tej uchwały. Przewodniczący Komisji radni : Krzysztof Wieczorek i Krzysztof Szyszko stwierdzili, że komisje jednogłośnie pozytywnie zaopiniowali projekt tej uchwały, radny Jerzy Górski stwierdził, że na posiedzeniu Komisji RGiPP projekt ten został zaopiniowany większością głosów. W dalszej części realizacji tego punktu obrad Przewodnicząca Rady zarządziła głosowanie nad podjęciem uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na 2007 r., zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 15 radnych biorących udział w obradach VIII sesji, w głosowaniu udział wzięło 15 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 14 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosu.

 

/Uchwała Nr VIII/38/07 w załączeniu/

Do punktu 7 - podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wysokości opłat za niektóre świadczenia publicznych przedszkoli prowadzonych przez miasto Siemiatycze.

Przewodnicząca Rady stwierdziła, że projekt tej uchwały był omawiany na posiedzeniach komisji przed sesją. Przewodnicząca Rady poinformowała również, że w tej sprawie wpłynęło do Rady Miasta pismo NSZZ Solidarność Oddział w Siemiatyczach. Pani Sitarska zapoznała następnie radnych z jego treścią.

Radni uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. Przewodnicząca Rady zarządziła wie głosowanie nad podjęciem uchwały sprawie w ustalenia wysokości opłat za niektóre świadczenia publicznych przedszkoli prowadzonych przez miasto Siemiatycze, zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 15 radnych biorących udział w obradach VIII sesji, w głosowaniu udział wzięło 15 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 15 radnych.

/Uchwała Nr VIII/39/07 w załączeniu/

Do punktu 8 - podjęcie uchwały w sprawie szczegółowych zasad przyznawania i odpłatności za usługi i specjalistyczne usługi opiekuńcze oraz szczegółowych warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia z odpłatności, jak również trybu ich pobierania

Przewodnicząca Rady stwierdziła, że projekt tej uchwały radni otrzymali przed sesją, omawiany był on również na posiedzeniach komisji przed sesją. Przewodnicząca Rady zwróciła się do radnych z pytaniem czy wnoszą jakieś uwagi do tego projektu.

Radni uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. Przewodnicząca Rady zarządziła więc głosowanie nad podjęciem uchwały w sprawie szczegółowych zasad przyznawania i odpłatności za usługi i specjalistyczne usługi opiekuńcze oraz szczegółowych warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia z odpłatności, jak również trybu ich pobierania , zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 15 radnych biorących udział w obradach VIII sesji, w głosowaniu udział wzięło 15 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 15 radnych.

/Uchwała Nr VIII/40/07 w załączeniu/

Do punktu 9 - podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia gminnego programu przeciwdziałania przemocy w rodzinie na lata 2007-2010.

Przewodnicząca Rady stwierdziła, że projekt tej uchwały radni otrzymali przed sesją, omawiany był on również na posiedzeniach komisji przed sesją. Przewodnicząca Rady zwróciła się do radnych z pytaniem, czy wnoszą jakieś uwagi do tego projektu.

Radni uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. Przewodnicząca Rady zarządziła więc głosowanie nad podjęciem uchwały w sprawie przyjęcia gminnego programu przeciwdziałania przemocy w rodzinie na lata 2007-2010, zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 15 radnych biorących udział w obradach VIII sesji, w głosowaniu udział wzięło 15 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 15 radnych.

/Uchwała Nr VIII/41/07 w załączeniu/

Do punktu 10 - podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia "systemu profilaktyki i opieki nad dzieckiem i rodziną Miasta Siemiatycze na lata 2007-2013".

Przewodnicząca Rady stwierdziła, że projekt tej uchwały omawiany był także na posiedzeniach komisji przed sesją. Przewodnicząca Rady zwróciła się do radnych z pytaniem, czy wnoszą jakieś uwagi do tego projektu.

Radni uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. Przewodnicząca Rady zarządziła więc głosowanie nad podjęciem uchwały w sprawie uchwalenia "systemu profilaktyki i opieki nad dzieckiem i rodziną Miasta Siemiatycze na lata 2007-2013"., zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 15 radnych biorących udział w obradach VIII sesji, w głosowaniu udział wzięło 15 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 15 radnych.

/Uchwała Nr VIII/42/07 w załączeniu/

Do punktu 11 - podjęcie uchwały w sprawie określenia zasad zwrotu wydatków na pomoc rzeczową, zasiłki celowe i zasiłki okresowe.

Przewodnicząca Rady stwierdziła, że projekt tej uchwały był omawiany na posiedzeniach komisji przed sesją.

Radni uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. Przewodnicząca Rady zarządziła głosowanie nad podjęciem uchwały sprawie określenia zasad zwrotu wydatków na pomoc rzeczową, zasiłki celowe i zasiłki okresowe, zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 15 radnych biorących udział w obradach VIII sesji, w głosowaniu udział wzięło 15 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 15 radnych.

/Uchwała Nr VIII/43/07 w załączeniu/

Do punktu 12 - podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części miasta Siemiatycze, położonego przy ul. Ciechanowieckiej i B. Głowackiego.

Przewodnicząca Rady stwierdziła, że projekt tej uchwały był omawiany na posiedzeniach komisji przed sesją.

Radni uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. Przewodnicząca Rady zarządziła głosowanie nad podjęciem uchwały sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części miasta Siemiatycze, położonego przy ul. Ciechanowieckiej i B. Głowackiego, zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 15 radnych biorących udział w obradach VIII sesji, w głosowaniu udział wzięło 15 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 15 radnych.

/Uchwała Nr VIII/44/07 w załączeniu/

Do punktu 12a - podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części Miasta Siemiatycze położonej między ulicami : Drohiczyńską, Ogrodową i Żeromskiego

Przewodnicząca Rady stwierdziła, że projekt tej uchwały był omawiany na posiedzeniach komisji przed sesją.

Radni uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. Przewodnicząca Rady zarządziła głosowanie nad podjęciem uchwały sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części Miasta Siemiatycze położonej między ulicami: Drohiczyńską, Ogrodową i Żeromskiego, zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 15 radnych biorących udział w obradach VIII sesji, w głosowaniu udział wzięło 15 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 14 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosu.

-Radny Krzysztof Osmólski po przeprowadzonym głosowaniu zawrócił się z pytaniem do Burmistrza Miasta, jaki jest koszt opracowania takiego planu.
-Burmistrz Radomski odpowiedział, że przetarg to wykaże.
-Radny Osmólski stwierdził, że mówi się, że opracowanie takiego planu może kosztować nawet 200 tys. zł.
-Burmistrz odpowiedział, że jeśli z przetargu wyjdzie taka kwota, to przetarg unieważni, bo były plany za 70 tys. zł, 40 tys. zł, zależy to od tego, ile startować będzie chętnych.

/Uchwała Nr VIII/45/07 w załączeniu/

Do punktu 13 -podjęcie uchwały w sprawie współfinansowania przygotowania przedsięwzięcia pt. "Zapewnienie prawidłowej gospodarki wodno-ściekowej na terenie miasta Siemiatycze" wskazanego przez Ministra Środowiska do przygotowania ze środków pomocy technicznej do Funduszu Spójności oraz zawarcia Porozumienia z Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

Przewodnicząca Rady stwierdziła, że projekt tej uchwały był omawiany na posiedzeniach komisji przed sesją.

Radni uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. Przewodnicząca Rady zarządziła głosowanie nad podjęciem uchwały sprawie współfinansowania przygotowania przedsięwzięcia pt. "Zapewnienie prawidłowej gospodarki wodno-ściekowej na terenie miasta Siemiatycze" wskazanego przez Ministra Środowiska do przygotowania ze środków pomocy technicznej do Funduszu Spójności oraz zawarcia Porozumienia z Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej., zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 15 radnych biorących udział w obradach VIII sesji, w głosowaniu udział wzięło 15 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 15 radnych.

/Uchwała Nr VIII/46/07 w załączeniu/

Do punktu 13a - podjęcie uchwały w sprawie zlecenia przeprowadzenia kontroli

Przewodnicząca Rady stwierdziła, że projekt tej uchwały radni otrzymali podczas sesji. Zwróciła się do radnych z pytaniem, czy zgłaszają jakieś uwagi i poprawki do tego projektu.

Radni uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. Przewodnicząca Rady zarządziła głosowanie nad podjęciem uchwały sprawie w sprawie zlecenia przeprowadzenia kontroli się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 15 radnych biorących udział w obradach VIII sesji, w głosowaniu udział wzięło 15 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 15 radnych.

/Uchwała Nr VIII/47/07 w załączeniu/

Do punktu 14 - zapoznanie ze sprawozdaniem z realizacji "Planu Gospodarki Odpadami do 2015 r. dla Miasta Siemiatycze w okresie funkcjonowania w latach 2004-2006"

Radni ze sprawozdaniem z realizacji "Planu Gospodarki Odpadami do 2015 r. dla Miasta Siemiatycze w okresie funkcjonowania w latach 2004-2006" zapoznawali się podczas posiedzeń Komisji przed VIII sesją. Podczas obrad VIII sesji nie wnieśli uwag i pytań do tego sprawozdania.

Do Punktu 15 - odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych

Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych udzielił Burmistrz Miasta, który stwierdził, m.in.:

-odnosząc się do interpelacji zgłoszonej przez radnego Bogdana Raczyńskiego Burmistrz Radomski stwierdził, że do roku 2020 należy rozebrać dachy z eternitu, do tego roku eternitu ma nie być. Burmistrz dodał, że do końca listopada br. na terenie miasta muszą zostać zinwentaryzowane wszystkie pokrycia dachowe na terenie miasta. Burmistrz odpowiadając radnemu Raczyńskiemu stwierdził również, że w tej sprawie zostanie opracowany program, który zostanie do Urzędu Wojewódzkiego, który określi fundusze na walkę z tym niebezpiecznym materiałem i wyznaczy miejsce na jego składowanie. Burmistrz Radomski podkreślił również, że w Siemiatyczach nie widzi miejsca, gdzie można byłoby składować eternit. Burmistrz dodał także, że w prasie lokalnej ukażą się ogłoszenia na ten temat.

-odnosząc się do pytań radnego Eugeniusza Mudla Burmistrz Radomski stwierdził, że na piśmie odpowie na te pytania, które do niego zostały skierowane, jeżeli chodzi o inne kwestie, które poruszył radny Mudel, to jeśli w jego odczuciu są to nadużycia popełnione przez Prezesa Przedsiębiorstwa Komunalnego to należy to zgłosić organom ścigania, Burmistrz dodał, że jest powołane CBA i te organy ścigają tych, którzy nadużycia popełnili. Ustosunkowując się kwestii planu miejscowego, głównie tematu przekazywania gruntów pod drogi Burmistrz podkreślił, że są prowadzone pertraktacje z właścicielami działek i wszystkim zależy na tym żeby zamiany dokonać, jednak właściciele działek chcą przekazać 20 arów gruntu na drogi i 50 arów gruntu dla nich w innym miejscu, a miasto proponuje proporcje zamiany w granicach 70 do 30. Burmistrz raz jeszcze podkreślił, że pertraktacje i korespondencja w tej sprawie trwa.

-odnosząc się do interpelacji zgłoszonej przez radnego Mariusza Gocała Burmistrz Radomski stwierdził, że radny poruszył w swojej interpelacji wiele spraw, na pytania te odpowie Prezes Przedsiębiorstwa Komunalnego na piśmie, żeby była jasność sytuacji.

-odnosząc się do kwestii zgłoszonych przez radnego Krzysztofa Osmólskiego Burmistrz Radomski stwierdził, że jeśli chodzi o ul. Spacerową to odbyło się spotkanie z projektantem tej ulicy, chcąc, aby ulica ta miała 5 m szerokości, musiałaby ona przechodzić przez połowę domu Pana Jodłowskiego i w tym momencie zaczynają się ogromne perturbacje z Panem Jodłowskim, który chce za te działkę już ponad 1 milion zł, a samej dzierżawy żąda 115 tys. rocznie. Odnosząc się do kwestii przyłączy wodociągowych w ul. Plażowej Burmistrz Radomski powiedział, że zostaną one wykonane do 1 lipca br. Ustosunkowując się do wypowiedzi radnego w kwestii ruchu samochodowego na cyplu Burmistrz stwierdził, że radnemu Osmólskiemu odpowiedzi na piśmie w tej sprawie udzieli Dyrektor Umiastowski.

-ustosunkowując się do problemu zgłoszonego przez radnego Burakowskiego dot. instalacji świetlnej na przejściu na ul. 11 Listopada Burmistrz stwierdził, że rzeczywiście jest to problem, bo brak jest oznakowania poziomego na tym odcinku. Burmistrz Radomski dodał, że w tej sprawie skieruje pismo do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, która jest właścicielem tej drogi, podkreślił, że dobrze byłoby aby podobne pismo skierowane zostało od Rady Miasta.

Do punktu 16 - wolne wnioski

W wolnych wnioskach głos zabrali:

-Pan Jan Hyndza zwracając się z pytaniem do Burmistrza Radomskiego stwierdził, że ciągle ten sam problem porusza, problem oczyszczalni ścieków. Pan Hyndza zwracając się do Burmistrza poprosił go o konkretną odpowiedź, kiedy w końcu z oczyszczalni przestanie śmierdzieć.

-Burmistrz Radomski odnosząc się do tej wypowiedzi stwierdził, że na piśmie odpowie na to pytanie.

-Przewodnicząca Rady Pani Agnieszka Sitarska odnosząc się do jednego z artykułów zamieszczonym na łamach "Głosu Siemiatycz", w którym Prezes Majer stwierdza, że radni nie zajmują się sprawami ważnymi dla miasta , powiedziała, że jest zbulwersowana tą wypowiedzią, podobnie jak inni radni. Pani Sitarska stwierdziła, że nie jest rolą prezesa ocenianie pracy radnych, Pani Sitarska dodała, że nie rozumie na jakiej podstawie Pan Majer wysuwa takie stwierdzenia. Pani Sitarska podkreśliła również, że materiały dotyczące wzrostu cen wody i ścieków radni otrzymali w ostatniej chwili przed sesją. Pani Sitarska dodała, że Prezes w tej sytuacji nie ma prawa używać takich słów w stosunku do radnych, bo słowa te są obraźliwe, krzywdzące i niesprawiedliwe.

-Prezes Majer odnosząc się do wypowiedzi Pani Sitarskiej stwierdził, że odpowiedź na pytanie Pani Sitarskiej daje dzisiejsze zachowanie radnych w stosunku do jego osoby. Pan Majer powiedział, że od samego początku wyboru radnych, jest na jego osobę nagonka. Pan Majer dodał, że również jest mieszkańcem tego miasta, także ma jakieś prawa i na równie z radnymi powinien być traktowany. Pan Majer podkreślił, że słowa, które zostały zamieszczone w "Głosie Siemiatycz" zostały wyjęte z kontekstu jego wypowiedzi. Pan Majer stwierdził, że on również jest osobą, którą trzeba po ludzku szanować a nie opluwać na każdej sesji.

-Przewodnicząca Rady zabierając ponownie głos stwierdziła, że od początku w dyskusji na temat podwyżki wody i ścieków byli nierównymi partnerami. Dodała, że materiały radni dostali wtedy, kiedy dostali, na komisjach nie było możliwości głębszej analizy. Pani Sitarska podkreśliła również, że do obowiązków Prezesa Majera nie należy ocena tego, czym radni powinni się zajmować.

-Radny Witold Berski zabierając głos w tej dyskusji stwierdził, że także chciałby powiedzieć co na ten temat myśli. Stwierdził, że z tego, co wie tuz po wyborach, niektórzy nowo wybrani radni, jeszcze nie zaprzysiężeni przyjechali do Przedsiębiorstwa Komunalnego i zaczęli rozliczać Prezesa, już wtedy rozpoczęli atak na niego i do tego czasu są jakieś rozgrywki, cały czas na każdej sesji tylko na Prezesa. Pan Berski dodał, że radny Mudel mówi, iż pytanie pochodzą z informacji od pracowników, a jego zdaniem są to plotki, a żeby zobaczyć jak jest naprawdę trzeba przyjechać i zobaczyć co się dzieje w spółce.

-Radny Krzysztof Osmólski ustosunkowując się do wypowiedzi radnego Berskiego stwierdził, że nie jest prawda, że razem z radnym Mudlem tuż po wyborach wpadli do Przedsiębiorstwa i wszystkich rozstawiali. Radny Osmólski podkreślił, ze celem ich wizyty było zadanie kilku pytań Prezesowi dot. budowy elektrociepłowni. Pan Osmólski dodał, że nie odczuli, aby Pan Majer poczuł się tym urażony, ale jeśli tak było to przepraszają. Pan Osmólski stwierdził, że wobec tego oczekuje również przeprosin od Pana Prezesa za słowa wypowiedziane w "Głosie Siemiatycz"

-Pan Majer zabierając głos stwierdził, że jeśli radni poczuli się urażeni, to on przeprasza, ale chciałby aby jego również szanowano.

-Radny Krzysztof Wieczorek stwierdził, że jego zdaniem niedopuszczalny jest brak przedstawicieli Policji podczas sesji. Pan Wieczorek dodał, że w jego odczuciu terroryzowane jest osiedle Zastawie, jednak kiedy i gdzie ma o tym mówić skoro na sesji Policji nie ma, dodał, że coraz gorzej jest również na innych osiedlach, gdzie jest dużo młodzieży. Swoją wypowiedź radny Wieczorek zakończył wnioskiem o bezwzględną obecność na sesjach przedstawicieli Policji.

-radny Jerzy Górski wyraził również zdziwienie nieobecnością na sesji przedstawiciela Policji, dodał, ze kiedy samorząd opłacał policje, mógł stawiać wymagania.

-Przewodnicząca Rady podkreśliła, że Komendant Policji zapraszany jest na każdą sesję Rady Miasta. Podkreśliła, że jest zaplanowane posiedzenie Komisji Zdrowia, Oświaty i Kultury, na którym będzie spotkanie z przedstawicielami Policji, więc trzeba będzie na tym spotkaniu ostrzejsze rozmowy przeprowadzić.

Do punktu 17 - zamknięcie obrad

W związku z wyczerpaniem porządku obrad VIII sesji rady Miasta w dniu 15 czerwca 2007 r. r. Przewodnicząca Rady zamknęła obrady o godz. 15:45.

Na tym protokół zakończono.

Protokołowała: Przewodnicząca Rady Miasta
K. Andruszkiewicz Agnieszka Anna Sitarska





Pani Przewodnicząca! Wysoka Rado!

Po ponad 1,5 miesięcznej przerwie mamy okazję ponownie spotkać się na sesji Rady by rozstrzygać o ważnych dla Miasta sprawach. Zanim to nastąpi w skrócie przedstawię najistotniejsze sprawy z ostatnich tygodni.


Z zakresu prac inwestycyjnych

Z nastaniem wiosny przystąpiono w mieście do prac porządkowych. Odnowiono oznakowanie poziome przejść dla pieszych na ulicach naszego Miasta. Ogólna wartość robót w tym zakresie wyniosła 15 229 zł. Bieżące utrzymanie ulic w ostatnim okresie wyniosło 8 500 zł. Prowadzone były również prace pielęgnacyjne przy zieleni miejskiej.

Zakończona została budowa ul. Zielonej. W ramach prac wykonano nawierzchnię bitumiczną za kwotę 38 191 zł.

Aktualnie trwa przebudowa ul. Andersa. Wykonano prace polegające na wymianie krawężników i przebudowie chodników oraz przebudowano zatokę parkingową. Prace są wykonywane przez pracowników interwencyjnych. Po ich zakończeniu zostanie wylana nowa nawierzchnia asfaltowa w ramach remontów cząstkowych i odnów wykonywanych przez Przedsiębiorstwo Drogowo Mostowe. Do chwili obecnej w ramach remontów cząstkowych ulic Przedsiębiorstwo Drogowo - Mostowe wykonało prace na 33 740 zł i dodatkowo wykonało nawierzchnię bitumiczną drogi dojazdowej od ul. Grodzieńskiej do amfiteatru za ok. 46 413 zł.

Kontynuowany jest remont Placu Jana Pawła II i ul. 11 Listopada. Inwestycja finansowana jest przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad oddział w Białymstoku.

2 maja podpisałem umowę z biurem projektów INKOM na opracowanie aktualizacji dokumentacji projektowej kanalizacji sanitarnej i deszczowej w ulicach Żeromskiego, Anny Jabłonowskiej Annopolskiej i 11 Listopada.

Na dzisiejszą sesję rady został skierowany projekt uchwały w sprawie współfinansowania przedsięwzięcia zatytułowanego "Zapewnienie prawidłowej gospodarki wodno-ściekowej w Siemiatyczach". Jest to dokument niezbędny do wniosku który złożyłem 7 maja do Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie o dofinansowanie rozbudowy sieci kanalizacji sanitarnej oraz sieci wodociągowej na terenie miasta Siemiatycze. Projekt zakłada kompleksowe rozwiązanie problemu gospodarki wodno-ściekowej na terenie całego miasta przy znacznym wsparciu środków zewnętrznych. Z wnioskiem złożona została zaktualizowana mapa aglomeracji opracowana przez firmę Eko-System Colsulting Sp. z o.o. Do realizacji tego przedsięwzięcia przyłącza się wójt gminy Siemiatycze. W chwili obecnej gmina opracowuje dokumentację techniczną na wsie Czartajew i Baciki. Przyjęcie tego projektu przez radę skutkuje koniecznością opracowania szeregu projektów poszczególnych sieci i wprowadzeniem zmian do budżetu w roku bieżącym oraz konsekwentnym zapewnianiem środków w budżetach następnych lat na realizację tego przedsięwzięcia. Szczegółowo zagadnienie to było omawiane na poszczególnych komisjach.


Z zakresu gospodarowania mieniem

W minionym okresie dokonałem sprzedaży 4 działek miejskich oraz 4 lokali mieszkalnych. Lokale mieszkalne zostały zbyte na rzecz najemców przy zastosowaniu bonifikaty w wysokości 70%. Wpływy z ich sprzedaży wyniosły 40 038 zł.

Trzy z wymienionych działek zostały zbyte w trybie bezprzetargowym na poszerzenie nieruchomości sąsiednich:
- przy ul. Leśnej za 15 139 zł,
- przy ul. Sikorskiego na poszerzenie nieruchomości zabudowanej obiektem sakralnym za 5 770 zł przy zastosowaniu bonifikaty w wysokości 70%,
- oraz na rzecz Żwirowni za kwotę 7 480 zł.

Jedna z działek o pow. 225 m2 przy ul Sikorskiego została zbyta w drodze przetargu za 10 000 zł

W dniu dzisiejszym o godz. 11 odbył się przetarg na sprzedaż nieruchomości o pow. 1,5072 ha położonej przy ul. Armii Krajowej. Cena wywoławcza wynosiła 287 881 zł + podatek VAT. Niestety przetarg zakończył się wynikiem negatywnym gdyż uczestnik postępowania nie dał żadnego postąpienia.

Do sprzedaży przeznaczyłem kolejne nieruchomości:
- w trybie przetargu nieograniczonego działkę przy ul. Szpitalnej o pow. 178 m2 z ceną wywoławczą 35 000 zł + podatek VAT,
- w trybie bezprzetargowym na rzecz użytkownika wieczystego - Spółdzielni Mieszkaniowej nieruchomość położoną przy ul. Andersa o pow. 1 200 m2,
- 3 lokale mieszkalne przy ul. 11 Listopada 253 A z zastosowaniem bonifikaty 75%.

Ponadto przygotowana została dokumentacja do zawarcia umów notarialnych na sprzedaż kolejnych 6 lokali mieszkalnych oraz dokonana została wycena budynku biurowego przy ul. Pałacowej 19 stanowiącego współwłasność miasta i Podlaskiej Fundacji Rozwoju Regionalnego w celu przeznaczenia do sprzedaży w trybie przetargu.

W maju i czerwcu odbyły się zgromadzenia wspólników w spółkach Miasta. Celem zgromadzenia była analiza działalności spółek w 2006 r. w oparciu o przygotowane sprawozdania oraz udzielenie absolutorium władzom spółek. W obu przypadkach ocena wypadła pomyślnie i udzielone zostało absolutorium.


Pozostałe sprawy

W miarę zbliżania się sezonu wakacyjnego ożywa dyskusja na temat stanu zanieczyszczenia zalewów. Na poprzedniej sesji informowałem Wysoką Radę, że w Urzędzie Miasta została zatrudniona osoba której zadaniem jest kontrola sposobu usuwania nieczystości z poszczególnych posesji. W ostatnim okresie przeprowadzane były kontrole nieruchomości położonych przy ul. Słowiczej, Plażowej i wschodniej strony Bartosza Głowackiego a więc w sektorze Miasta mającym wpływ na czystość zalewu i jego dopływów. Ogółem zostało skontrolowanych 77 nieruchomości. Na których stwierdzono łącznie 298 nieprawidłowości. Między innymi w 59 przypadkach właściciele nieruchomości nie mogli udokumentować sposobu opróżniania szamb a w 29 przypadkach sposobu usuwania nieczystości stałych (istnieniem umowy bądź opłaconymi rachunkami) W 3 przypadkach nieruchomości nie posiadały zbiornika do gromadzenia nieczystości płynnych. W przypadku ul. Bartosza Głowackiego 21 nieruchomości nie zostało nadal podłączonych do kanalizacji sanitarnej. W bezpośrednim sąsiedztwie rzek Mahomet i Kamionka stwierdzono istnienie 12 prywatnych zbiorników wodnych (stawów rybnych) o powierzchni ponad 30 m2 . Zbiorniki te zaopatrywane są wodę ze źródeł zdrojowych i posiadają stałe odprowadzenia nieczystości bezpośrednio do rzek. Aktualnie sprawa legalności istnienia tych zbiorników jest przedmiotem postępowania odpowiednich służb. O wyniku prac poinformuję Wysoką Radę. W jednym przypadku właściciel nieruchomości chcąc powiększyć swoją działkę zmienił koryto rzeki Mahomet na długości 86 m. Został on wezwany przez Wojewódzki Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych do przywrócenia stanu pierwotnego koryta.

Na stan czystości zalewów mają wpływ również mieszkańcy gminy Siemiatycze mieszkający w pobliżu dopływów. Dlatego też zwróciłem się do wójta gminy Siemiatycze z prośbą o przeprowadzenie podobnych kontroli na terenie gminy. Stosowna komisja została powołana przez wójta i przystąpiła do pracy. Brak jest jeszcze ostatecznych wyników kontroli ale już obecnie stwierdzono między innymi istnienie kolejnych 13 stawów, hodowlę świnio-dzików w pobliżu cieku wodnego oraz przypadki braku szamb na terenie nieruchomości.

Przeprowadzanie kontroli wpływa mobilizująco na mieszkańców w zakresie uregulowania kwestii wywozu nieczystości z posesji. W ostatnim okresie Przedsiębiorstwo Komunalne podpisało 148 nowych umów.

Wspólnie z radnymi odbyłem spotkanie z firmą GREENLAND TECHNOLOGIA EM, która przedstawiła ofertę oczyszczenia zalewów przy zastosowaniu technologii efektywnych mikroorganizmów tj. specjalistycznych bakterii. Aby ocenić skuteczność proponowanej metody należy posiadać aktualne badania mikrobiologiczne wody, oraz wykaz istniejących przyłączy do zalewu i dopływów. Firma będzie mogła przystąpić do prac po zapoznaniu się z powyższymi informacjami i wtedy też przedstawi dokładną kalkulację kosztów.

Z zagadnieniem utrzymania czystości i porządku związana jest akcja ekologiczna którą prowadzi Urząd Miasta "Przykładem świeci kto segreguje śmieci". Planowany koszt zadania to ponad 50 tys. zł. Z tego środki 20 tys. zł pochodzi z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. W ramach akcji zakupiono 15 kompletów pojemników do selektywnej zbiórki odpadów oraz przeprowadzono zajęcia edukacyjne w szkołach i przedszkolach dotyczące segregacji odpadów. Grupy przedszkolne przygotowały tematyczne scenki teatralne. Zorganizowano i przeprowadzono konkurs na logo promujące Siemiatycze jako miasto przyjazne środowisku. Logo to zostanie umieszczone na pojemnikach do selektywnej zbiórki, które rozmieszczono na terenie Miasta. Kolejnym etapem akcji będzie przekazanie mieszkańcom pakietu ekologicznego składającego się z ekologicznej torby na zakupy , worków do selektywnej zbiórki oraz ulotki informacyjnej. Powstanie również strona internetowa z związana z akcją i ukaże się w prasie lokalnej cykl artykułów o tematyce ekologicznej. Niebawem zostanie rozstrzygnięta kolejna edycja corocznego konkursu na mistrza segregacji. W tym roku do konkursu przystąpiło 65 uczniów siemiatyckich szkół.

W maju zostały przygotowane arkusze organizacyjne szkół i przedszkoli na rok szkolny 2007/2008. Arkusze uzyskały pozytywną opinię Kuratora oświaty i zostały ostatecznie zatwierdzone. W stosunku do roku szkolnego 2006/2007 liczba oddziałów w szkołach zmniejszy się o 4 - z 72 do 68. Spowodowane jest to zmniejszeniem ilości uczniów z 1893 do 1800. W przedszkolach liczba oddziałów spadła z 19 do 15.

Nasze miasto złożyło wniosek do Kuratorium Oświaty o dofinansowanie zajęć pozalekcyjnych od września do grudnia 2007 r. . Wartość przygotowanego programu wynosi 125 050 zł z tego 30% musi pokryć budżet Miasta. W ramach programu przewidziane zostały zarówno zajęcia wyrównawcze, różnorodne kółka tematyczne jak i zajęcia sportowe.

26 czerwca odbędzie się konkurs na stanowisko dyrektora gimnazjum nr 1 oraz przedszkoli nr 3 i nr 5. O wynikach konkursu zostanie Rada powiadomiona w późniejszym terminie. W przypadku Zespołu Szkół z oddziałami integracyjnymi zdecydowałem się skorzystać z możliwości jakie stwarza art. 36a ust 9 tj. po uzyskaniu pozytywnej opinii rady pedagogicznej i kuratora oświaty przedłużyłem powierzenie stanowiska dyrektora obecnemu dyrektorowi na kolejne 5 lat.

W końcu kwietnia miasto uczestniczyło w projekcie szkoleniowym Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji n@utobus - Bezprzewodowy Autobus Internetowy. Jest to edukacyjny projekt szkoleniowy kształtujący świadomość technologiczną poprzez rozwijanie umiejętności korzystania z Internetu.

Pragnę Państwa również poinformować, że podpisałem porozumienie z Konsorcjum Inicjatyw Gospodarczych, Starostwem oraz Gminą Siemiatycze na wspólną organizację II Międzynarodowych Targów Pogranicza które odbędą się 26 sierpnia. W porozumieniu zostały określone zadania jakie na siebie przyjmie każda ze stron w związku z targami. Ogólnie ujmując miasto zapewni oprawę artystyczną targów. Na targi wystosowałem zaproszenia do władz miast partnerskich. Przedstawiciele Zehdenick już potwierdzili przybycie swojej delegacji natomiast Włosi są etapie rozmów ze swoimi przedsiębiorcami. Targi pogranicza były reklamowane przez miasto na dwóch imprezach gdzie mieliśmy swoje stoisko: Gminy Podlasia w Warszawie i z okazji 460-tej rocznicy nadania praw miejskich Siedlcom. W obu przypadkach stoiska zostały zorganizowane przez Siemiatycki Ośrodek Kultury przy wsparciu miejscowych przedsiębiorców. Zaprezentowane zostały między innymi miejscowy folklor i potrawy.

Na zakończenie pragnę poinformować, że od 14 maja trwa w Urzędzie Miasta kompleksowa kontrola gospodarki finansowej. O wynikach kontroli zostanie Rada poinformowana po przedstawieniu protokółu.

Ponieważ zbliżają się wakacje kończąc swoje wystąpienie życzę wszystkim udanego wypoczynku.

Metryka strony

Udostępniający: Miasto Siemiatycze

Wytwarzający/odpowiadający: Katarzyna Andruszkiewicz

Data wytworzenia: 2007-10-25

Wprowadzający: Eryk Nowik

Data modyfikacji: 2019-03-06

Opublikował: Eryk Nowik

Data publikacji: 2019-03-06