Protokół Nr VIII/11

Numer VIII/11
Data wydania 2011-05-31
Protokół Nr VIII/11

 

z obrad VIII sesji Rady Miasta Siemiatycze  która odbyła się

 

w sali Siemiatyckiego Ośrodka Kultury

 

w dniu 31 maja 2011 roku

 

Obrady VIII sesji Rady Miasta Siemiatycze   rozpoczęły się o godzinie 13:00 zakończyły zaś o godzinie 15:10.

 

W obradach VIII sesji na stan 15 radnych uczestniczyło 13, według załączonej do protokołu listy obecności.

 

Radni obecni na VIII sesji:
  1.  Witold Berski
  2.  Jan Boguszewski
  3.  Rafał Burakowski
  4.  Jan Hyndza
  5.  Katarzyna Jarocka
  6.  Jerzy Korowicki
  7.  Antoni Kosieradzki
  8.  Walentyna Kożuchowska
  9.  Teresa Milewska
  10.  Eugeniusz Mudel
  11.  Paweł Oniszczuk
  12.  Agnieszka Anna Sitarska
  13.  Krzysztof Andrzej Szyszko
  14.  Agnieszka Monika Zalewska
  15.  Roman Zdrojewski

  W obradach VIII sesji Rady Miasta Siemiatycze uczestniczyli także:

  1.  Piotr Siniakowicz–Burmistrz Miasta Siemiatycze
  2.  Henryk Czmut – Z-ca Burmistrza Miasta
  3.  Elżbieta Rakszawa - Sekretarz Miasta
  4.   Danuta Jaszczołt – Skarbnik Miasta
  5.  Maciej Łapuć – Radca Prawny Urzędu Miasta
  6.  Janusz Żoch – Prezes Przedsiębiorstwa Komunalnego Spółka z o.o.
  7.  Jolanta Sidorowicz – Dyrektor Siemiatyckiego Ośrodka Kultury
  8.  Ewa Romaniuk – Kierownik Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej
  9.  Jan Snycerski – Towarzystwo Przyjaciół Siemiatycz
  10.  Marek Malinowski – Redaktor Głosu Siemiatycz
  11.  Barbara Dłuska – Dyrektor Przedszkola Nr 5
  12.  Barbara Terpiłowska– Dyrektor Przedszkola Nr 3
  13.  Roman Umiastowski – Dyrektor MOSiR
  14.  Małgorzata Komuda – Dyrektor Przedszkola Nr 1
  15.  Roman Umiastowski – Dyrektor MOSiR
  16.  Teresa Nazarewicz – Prezes ZMK
  17.  Jerzy Wawrentowicz – Prezes SMLW
  18.  Dominika Wawrzeniuk – Biuro Poselskie Posła Krzysztofa Tołwińskiego.
  19.  Teresa Fronc – Dyrektor MBP

 

Do punktu 1otwarcie obrad

 

            Obrady VIII sesji Rady Miasta Siemiatycze w dniu 31 maja 2011 r. otworzyła Przewodnicząca Rady Miasta – Agnieszka Sitarska, która na wstępie powitała zaproszonych gości i wszystkich przybyłych na VIII sesję Rady Miasta.

 

Do punktu 2 przyjęcie porządku obrad

 

Przewodnicząca Rady stwierdziła w tym punkcie, że proponowany porządek obrad VIII sesji radni otrzymali wcześniej. Przewodnicząca stwierdziła, że jest propozycja ujęcia w porządku obrad dzisiejszej sesji kolejnych punktów, a mianowicie:

 

1/ podjęcia uchwały w sprawie przystąpienia do projektu „Dolina Bugu – bezgraniczne możliwości" w ramach Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej na lata 2007-2013 Oś Priorytetowa II Działanie 1.4.4 Tworzenie polityki rozwoju regionalnego- Przewodnicząca zaproponowała ujęcie tego punktu jako 6 w porządku obrad - na 15 radnych biorących udział w obradach VIII sesji, w głosowaniu udział wzięło 15 radnych, za przyjęciem zaproponowanej poprawki głosowało 15 radnych;

 

2/ podjęcie uchwały w sprawie przedłużenia czasu obowiązywania taryfy za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków na okres od dnia 15 sierpnia 2011 r. do dnia 14 sierpnia 2012 r. dla Przedsiębiorstwa Komunalnego Spółka z o.o. w Siemiatyczach – Przewodnicząca zaproponowała ujęcie tego punktu jako 17 w porządku obrad - na 15 radnych biorących udział w obradach VIII sesji, w głosowaniu udział wzięło 15 radnych, za przyjęciem zaproponowanej poprawki głosowało 15 radnych;

 

3/ podjęcie uchwały w sprawie zlecenia przeprowadzenia kontroli –przeprowadzenie kontroli w zakresie relacji między dyrektorem i pracownikami przedszkola - Przewodnicząca zaproponowała ujęcie tego punktu jako 18 w porządku obrad - na 15 radnych biorących udział w obradach VIII sesji, w głosowaniu udział wzięło 15 radnych, za przyjęciem zaproponowanej poprawki głosowało 15 radnych;

 

4/ podjęcie uchwały w sprawie zlecenia przeprowadzenia kontroli – przeprowadzenie kontroli w zakresie przekroczenia kompetencji dyrektora przedszkola - Przewodnicząca zaproponowała ujęcie tego punktu jako 19 w porządku obrad - na 15 radnych biorących udział w obradach VIII sesji, w głosowaniu udział wzięło 15 radnych, za przyjęciem zaproponowanej poprawki głosowało 15 radnych.

 

Przewodnicząca stwierdziła, że jest także prośba Dyrektora MOSiR o wykreślnie z proponowanego porządku obrad VIII sesji punktu 10 tj. uchwały w sprawie regulaminu korzystania z boisk zewnętrznych przy hali widowiskowo-sportowej na ul. Świętojańskiej 25a w Siemiatyczach z uwagi na potrzebę   dopracowania treści regulaminu- na 15 radnych biorących udział w obradach VIII sesji, w głosowaniu udział wzięło 15 radnych, za wykreśleniem tego punktu z zaproponowanego porządku obrad głosowało 15 radnych;

 

Innych propozycji uzupełnienia porządku obrad VIII sesji radni nie wnieśli.

 

            Następnie Przewodnicząca Rady poddała pod głosowanie zaproponowany porządek obrad VII sesji wraz z przegłosowanymi poprawkami- na 15 radnych biorących udział w obradach VIII sesji, w głosowaniu udział wzięło 15 radnych, za przyjęciem całego porządku obrad głosowało 15 radnych.

 

            Przyjęty porządek obrad VIII sesji przedstawia się następująco:
  1.  Otwarcie obrad.
  2.  Przyjęcie porządku obrad.
  3.  Przyjęcie protokołu z obrad VII sesji Rady Miasta.
  4.  Sprawozdanie Burmistrza Miasta z pracy między sesjami.
  5.  Interpelacje i zapytania radnych.
  6.  Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do projektu „Dolina Bugu – bezgraniczne możliwości" w ramach Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej na lata 2007-2013 Oś Priorytetowa II Działanie 1.4.4 Tworzenie polityki rozwoju regionalnego.
  7.  Podjęcie uchwały w sprawie likwidacji Przedszkola Nr 3 w Siemiatyczach w celu przekształcenia w Zespół Przedszkolno-Żłobkowy w Siemiatyczach.
  8.  Podjęcie uchwały w sprawie wysokości opłaty za wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych.
  9.  Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia opłat za świadczenia udzielane przez przedszkola publiczne prowadzone przez miasto Siemiatycze.
  10.  Podjęcie uchwały w sprawie regulaminu korzystania z Cmentarza Komunalnego w Siemiatyczach.
  11.  Podjęcie uchwały w sprawie regulaminu korzystania z amfiteatru i parku miejskiego przy ul. Grodzieńskiej w Siemiatyczach.
  12.  Podjęcie uchwały w sprawie wykazu kąpielisk na terenie Miasta Siemiatycze.
  13.  Podjęcie uchwały w sprawie opłat za korzystanie z odkrytego basenu miejskiego przy ul. Grodzieńskiej w Siemiatyczach.
  14.  Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia stawek opłat za korzystanie ze sprzętu wodnego miejskiej wypożyczalni położonej przy ul. Sportowej.
  15.  Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na wynajęcie w trybie bezprzetargowym lokalu użytkowego położonego w budynku przy ulicy Plac Jana Pawła II 16 w Siemiatyczach na okres 10 lat.
  16.  Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie przyjęcia Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie oraz Ochrony Ofiar Przemocy w Rodzinie na lata 2011-2015 w mieście Siemiatycze.
  17.  Podjęcie uchwały w sprawie przedłużenia czasu obowiązywania taryfy za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków na okres od dnia 15 sierpnia 2011 r. do dnia 14 sierpnia 2012 r. dla Przedsiębiorstwa Komunalnego Spółka z o.o. w Siemiatyczach.
  18.  Podjęcie uchwały w sprawie zlecenia przeprowadzenia kontroli.
  19.  Podjęcie uchwały w sprawie zlecenia przeprowadzenia kontroli.
  20.  Sprawozdanie Komisji Rewizyjnej Rady Miasta z kontroli Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji.
  21.  Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.
  22.  Wolne wnioski.
  23.   Zakończenie obrad.

 

 

Do punktu 3 – przyjęcie protokołu z VII sesji Rady Miasta

 

Przewodnicząca Rady poinformowała radnych, że protokół z VII sesji Rady Miasta wyłożony jest na stoliku protokolanta i jeżeli do końca obrad dzisiejszej sesji nie wpłyną do niego uwagi i poprawki to uzna się go za przyjęty.

 

Do punktu 4 – Sprawozdanie Burmistrza Miasta z pracy między sesjami

 

            Sprawozdanie z pracy między sesjami przedstawił Burmistrz Miasta – Piotr Siniakowicz. Sprawozdanie to stanowi załącznik do niniejszego protokołu. Radni uwag i pytań do przedstawionego sprawozdania nie wnieśli.

 

Do punktu 5 - interpelacje i zapytania radnych

 

Radni zgłosili podczas VIII sesji zgłosili następujące interpelacje:

 

-Radny Antonii Kosieradzki zabierając głos stwierdził, że podczas ostatniej zimy bardzo ucierpiały włazy telekomunikacyjne, znajdujące się na terenie miasta w ciągach pieszych i w tej chwili stwarzają zagrożenie dla mieszkańców. Radny Kosieradzki stwierdził, że prosi o interwencję w tej sprawie, o naprawę lub wymianę  tych włazów np. na ul. Armii Krajowej i na innych bocznych ulicach.

 

            - Radna Walentyna Kożuchowska zabierając głos stwierdziła, że chce się dowiedzieć, czy są prowadzone rozmowy w sprawie remontu ul. Wysokiej. Radna dodała, że wie, że jest to ulica powiatowa, jednak jej i wielu mieszkańcom miasta bardzo zależy na remoncie tej ulicy, dlatego też prosi o jak najszybsze zajęcie się tą sprawą. Radna zwróciła się także z pytaniem, czy będą czynione jakieś przygotowania remontu tej ulicy, pod kątem zbadania , czy potrzebna będzie wymiana kanalizacji deszczowej, czy też nie. Radna podkreśliła, że z tego co wie, to ostatnio twierdzono, że ta wymiana nie jest konieczna, ale prosi o zajęcie się tą sprawą.

 

- Radna Katarzyna Jarocka zabierając głos stwierdziła, że podczas odbywającej się sesji Rada ma podjąć uchwałę w sprawie regulaminu cmentarza komunalnego w naszym mieście. Radna Jarocka podkreśliła, że jej zdaniem estetyka tego cmentarza jest w tej chwili nie najlepsza. Radna zwróciła uwagę na zniszczone ogrodzenie cmentarza, na szpecący swoim wyglądem barak, który stoi na terenie cmentarza, na zaniedbane ścieżki na cmentarzu, zdaniem radnej swoje lata ma również parking przed tym cmentarzem na którym brak jest koszy na śmieci. Radna Jarocka w swojej wypowiedzi zwróciła także uwagę na fakt, że przed świętami odbywa się przed tym cmentarzem handel, i czy w związku z tym są wnoszone opłaty. Radna Jarocka zwróciła również uwagę, że na cmentarzu brak jest także toalety i wielu osób starszych, osób z małymi dziećmi korzysta z toalety w pobliskim zakładzie pogrzebowym, zdaniem radnej warto byłoby się także nad tą kwestią pochylić.

 

- Radna Agnieszka Zalewska w swojej wypowiedzi poruszyła kwestię remontu ulic miejskich , zwróciła uwagę na naprawę nawierzchni ul. Ogrodowej w okolicach Szkoły Podstawowej Nr 1, która jest w fatalnym stanie na odcinku od ul. Drohiczyńskiej do ul. Zaszklonej. Radna zwróciła także uwagę na parking przy szkole Nr , na którym brak jest linii jak należy parkować, zdaniem radnej takie linie wprowadziłyby porządek na tym parkingu. Kolejną kwestią poruszoną przez radną Zalewską w wypowiedzi był problem mieszkańców, którzy proszą, aby przy cmentarzu komunalnym powstał przystanek komunikacji miejskiej i aby w tym miejscu zatrzymywał się autobus, aby mogli dojechać do grobów swoich bliskich. Radna Zalewska dodała, że podobna prośba jest o umożliwienie dojazdu do cmentarza w parafii A. Boboli i tu jest prośba, aby raz tygodniu, nie codziennie taki kurs komunikacji miejskiej w tamtym kierunku był.

 

            -Radny Jerzy Korowicki zabierając głos stwierdził, że chciałby w swojej wypowiedzi poruszyć kilka problemów, a mianowicie:

 

1/ mieszkańcy Słowiczyna są oburzeni , bo swego czasu zlikwidowano tam przystanek komunikacji miejskiej i rzekomo powiedziano, że powstanie nowy przystanek i w tej chwili mieszkańcy są zbulwersowani, że przywieziono kilka starych blach, z który ma ten przystanek powstać,

 

2/ jest prośba mieszkańców o sprawdzenie instalacji oświetleniowej na tej ulicy , bo kilka lamp nie świeci,

 

3/ w naszym mieście z zastraszającym tempie wzrasta chuligaństwo, w ostatnich dniach doszło do uszkodzenia budynku Cezara przez jego klientów, zdaniem radnego młodzież ta nie reaguje na nic, radny zaproponował, aby Pan Burmistrz wpłynął na Policję, aby jej reakcja na takie zachowania była bardziej stanowcza, bo nieraz jest przykro patrzeć jak Policja reaguje na takie zachowania młodzieży. Zdaniem radnego Korowickiego patrole Policji powinny być w tym rejonie miasta piesze, bo te zmotoryzowane nie dają efektów.

 

Radny Korowicki w swojej wypowiedzi zwrócił się także z pytaniem, czy nasze miasto nie byłoby zainteresowane powołaniem Zespołu Romskiego, radny zaproponował, aby Siemiatycki Ośrodek Kultury wyszedł do tych osób i pomógł w zorganizowaniu takiego zespołu. Radny Korowicki w swojej wypowiedzi stwierdził także, że zwróciła się do niego śpiewająca młodzież akademicka, bo akurat u niego w lokalu był koncert tej młodzieży , że mają trudności , bo nie mają gdzie ćwiczyć. Zdaniem radnego warto się tą młodzieżą zainteresować i ją przygarnąć , aby mogła nadal ćwiczyć. Radny Korowicki w swojej wypowiedzi ponownie zwrócił uwagę na niszczejące na terenie miasta budynki przy ul. Drohiczyńskiej, Pałacowej, stwierdził, że jeśli chodzi o ten budynek na ul. Pałacowej to odnosi wrażenie, że nikt w tej sprawie nie rozmawia, a dobrze byłoby, aby ktoś konkretnie się tą sprawą zajął. Radny dodał, że   w tej chwili dochodzi jeszcze do tych budynków, budynek kina przy ul. 11 Listopada, który także niszczeje. Zdaniem radnego ktoś powinien się tym zainteresować.

 

            -Radny Paweł Onieszczuk zabierając głos stwierdził, że zwrócił chciałby w swojej wypowiedzi poruszyć kwestię młodych małżeństw w naszych mieście i ich problemów z opieką nad dziećmi. Radny stwierdził, że duża część tych młodych ludzi wyjeżdża z miasta, a wpływ maja na to problemy z oddaniem dziecka do żłobka. Radny Onieszczuk dodał, że ten projekt, który jest przedmiotem obrad dzisiejszej sesji jest fajny, natomiast wie z doświadczenia, że zapotrzebowanie na tego typu usługi jest coraz większe. Radny zwrócił się z pytaniem, czy w innych przedszkolach ten projekt nie mógłby być także realizowany i czy można byłoby to zapotrzebowanie i je określić w naszym mieście, bo to przyniosłoby wymierne korzyści dla miasta i młodzi ludzie by tu przyjeżdżali, gdyby nie było tego problemu.

 

            -Radny Witold Berski  zabierając głos stwierdził, że cały czas jest problem ze nagminnym spożywaniem alkoholu w okolicach sklepów Super Sam, IrexPol, Biedronka i ciągle są tam zaczepiani mieszkańcy przez spożywające tam alkohol osoby. W swojej wypowiedzi radny Berski  zwrócił także uwagę na blok 29, który usytuowany przy hali sportowej, przy którym w porze wieczorowej zbiera się dużo młodych osób. Zdaniem radnego tu także potrzebna jest interwencja policji.

 

Do punktu 6 – podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do projektu „Dolina Bugu – bezgraniczne możliwości" w ramach Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej na lata 2007-2013 Oś Priorytetowa II Działanie 1.4.4 Tworzenie polityki rozwoju regionalnego.

 

Przystępując do realizacji tego punktu porządku obrad VIII sesji Przewodnicząca Rady stwierdziła, że projekt tej uchwały był omawiany podczas posiedzeń komisji przed sesją. Zwróciła się z pytaniem do radnych, czy zgłaszają jeszcze jakieś pytania do tego projektu.

 

Radni uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. Przewodnicząca Rady zarządziła więc głosowanie nad podjęciem uchwaływ sprawie przystąpienia do projektu „Dolina Bugu – bezgraniczne możliwości" w ramach Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej na lata 2007-2013 Oś Priorytetowa II Działanie 1.4.4 Tworzenie polityki rozwoju regionalnego,

 

zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 15 radnych biorących udział w obradach VIII sesji, w głosowaniu udział wzięło 15 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 14 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosu.

 

/Uchwała Nr VIII/38/11 w załączeniu/

 

Do punktu 7 - podjęcie uchwały w sprawie likwidacji Przedszkola Nr 3 w Siemiatyczach w celu przekształcenia w Zespół Przedszkolno-Żłobkowy w Siemiatyczach.

 

Przechodząc do realizacji kolejnego punktu obrad a mianowicie podjęcia uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na 2011 r. Przewodnicząca Rady stwierdziła, że ten projekt podobnie jak poprzedni omawiany był na posiedzeniu komisji przed sesją. Zwróciła się z pytaniem, czy radni mają jeszcze pytania w tej sprawie.

 

Radni    uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. Przewodnicząca Rady zarządziła więc głosowanie nad podjęciem uchwały w  sprawie likwidacji Przedszkola Nr 3 w Siemiatyczach w celu przekształcenia w Zespół Przedszkolno-Żłobkowy w Siemiatyczach. zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 15 radnych biorących udział w obradach VIII sesji, w głosowaniu udział wzięło 15 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 15 radnych.

 

/Uchwała Nr VIII/39/11 w załączeniu/

 

Do punktu 8 - podjęcie uchwały w sprawie wysokości opłaty za wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych.

 

Przewodnicząca Rady stwierdziła, że z projektem tej uchwały   radni także zapoznali się   przed sesją. Zwróciła się z pytaniem, czy w tej chwili zachodzi jeszcze potrzeba omówienia tego projektu uchwały. Radni odpowiedzieli, że nie ma takiej potrzeby.

 

 

 

Radni    uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. Przewodnicząca Rady zarządziła więc głosowanie nad podjęciem uchwaływ sprawie wysokości opłaty za wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych, zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 15 radnych biorących udział w obradach VIII sesji, w głosowaniu udział wzięło 15 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 15 radnych.

 

/Uchwała Nr VIII/40/11 w załączeniu/

 

Do punktu 9 - podjęcie uchwały w sprawie ustalenia opłat za świadczenia udzielane przez przedszkola publiczne prowadzone przez miasto Siemiatycze.

 

Przewodnicząca Rady stwierdziła, że z projektem tej uchwały   radni także zapoznali się   przed sesją. Zwróciła się z pytaniem, czy w tej chwili zachodzi jeszcze potrzeba omówienia tego projektu uchwały. Radni odpowiedzieli, że nie ma takiej potrzeby.

 

Radni innych uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. Przewodnicząca Rady zarządziła więc głosowanie nad podjęciem uchwaływ sprawie ustalenia opłat za świadczenia udzielane przez przedszkola publiczne prowadzone przez miasto Siemiatycze,zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 15 radnych biorących udział w obradach VIII sesji, w głosowaniu udział wzięło 15 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 15  radnych.

 

/Uchwała Nr VIII/41/11 w załączeniu/

 

Do punktu 10 – podjęcie uchwały w sprawie regulaminu korzystania z Cmentarza Komunalnego w Siemiatyczach.

 

Przewodnicząca Rady stwierdziła, że z projektem tej uchwały   radni także zapoznali się dokładnie przed sesją. Zwróciła się z pytaniem, czy w tej chwili zachodzi jeszcze potrzeba omówienia tego projektu uchwały. Radni odpowiedzieli, że nie ma takiej potrzeby.

 

Radni innych uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. Przewodnicząca Rady zarządziła więc głosowanie nad podjęciem uchwały w sprawie regulaminu korzystania z Cmentarza Komunalnego w Siemiatyczach., zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 15  radnych biorących udział w obradach VIII sesji, w głosowaniu udział wzięło 15 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 14 radnych, 1 radny wstrzymał  się od głosu.

 

/Uchwała Nr VIII/42/11 w załączeniu/

 

Do punktu 11 – podjęcie uchwały w sprawie regulaminu korzystania z amfiteatru i parku miejskiego przy ul. Grodzieńskiej w Siemiatyczach.

 

Przewodnicząca Rady stwierdziła, że z projektem tej uchwały   radni także zapoznali się dokładnie przed sesją. Zwróciła się z pytaniem, czy w tej chwili zachodzi jeszcze potrzeba omówienia tego projektu uchwały. Radni odpowiedzieli, że nie ma takiej potrzeby.

 

Radni innych uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. Przewodnicząca Rady zarządziła więc głosowanie nad podjęciem uchwały w sprawieregulaminu korzystania z amfiteatru i parku miejskiego przy ul. Grodzieńskiej w Siemiatyczach. zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 15 radnych biorących udział w obradach VIII sesji, w głosowaniu udział wzięło 15 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 15 radnych.

 

/Uchwała Nr VIII/43/11 w załączeniu/

 

Do punktu 12 – podjęcie uchwały w sprawie wykazu kąpielisk na terenie Miasta Siemiatycze.

 

Przewodnicząca Rady stwierdziła, że z projektem tej uchwały   radni także zapoznali się dokładnie przed sesją. Zwróciła się z pytaniem, czy w tej chwili zachodzi jeszcze potrzeba omówienia tego projektu uchwały. Radni odpowiedzieli, że nie ma takiej potrzeby.

 

Radni innych uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. Przewodnicząca Rady zarządziła więc głosowanie nad podjęciem uchwały w sprawie wykazu kąpielisk na terenie Miasta Siemiatycze , zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 15 radnych biorących udział w obradach VIII sesji, w głosowaniu udział wzięło 13 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 15 radnych.

 

/Uchwała Nr VIII/44/11 w załączeniu/

 

Do punktu 13 – podjęcie uchwały w sprawie opłat za korzystanie z odkrytego basenu miejskiego przy ul. Grodzieńskiej w Siemiatyczach.

 

Przewodnicząca Rady stwierdziła, że z projektem tej uchwały   radni także zapoznali się dokładnie przed sesją. Zwróciła się z pytaniem, czy w tej chwili zachodzi jeszcze potrzeba omówienia tego projektu uchwały. Radni odpowiedzieli, że nie ma takiej potrzeby.

 

Radni innych uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. Przewodnicząca Rady zarządziła więc głosowanie nad podjęciem uchwałysprawie opłat za korzystanie z odkrytego basenu miejskiego przy ul. Grodzieńskiej w Siemiatyczach, zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 15 radnych biorących udział w obradach VIII sesji, w głosowaniu udział wzięło 15 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 14 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosu.

 

/Uchwała Nr VIII/45/11 w załączeniu/

 

Do punktu 14 – podjęcie uchwały w sprawie ustalenia stawek opłat za korzystanie ze sprzętu wodnego miejskiej wypożyczalni położonej przy ul. Sportowej.

 

Przewodnicząca Rady stwierdziła, że z projektem tej uchwały   radni także zapoznali się dokładnie przed sesją. Zwróciła się z pytaniem, czy w tej chwili zachodzi jeszcze potrzeba omówienia tego projektu uchwały. Radni odpowiedzieli, że nie ma takiej potrzeby.

 

Radni innych uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. Przewodnicząca Rady zarządziła więc głosowanie nad podjęciem uchwały w sprawie ustalenia stawek opłat za korzystanie ze sprzętu wodnego miejskiej wypożyczalni położonej przy ul. Sportowej.zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 15 radnych biorących udział w obradach VIII sesji, w głosowaniu udział wzięło 15 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 15 radnych.

 

/Uchwała Nr VIII/46/11 w załączeniu/

 

Po realizacji punktu 14 porządku obrad VIII sesji Przewodnicząca Rady zarządziła 15 minutową przerwę w obradach.

 

Do punktu 15 – podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na wynajęcie w trybie bezprzetargowym lokalu użytkowego położonego w budynku przy ulicy Plac Jana Pawła II 16 w Siemiatyczach na okres 10 lat.

 

Przewodnicząca Rady stwierdziła, że z projektem tej uchwały   radni także zapoznali się dokładnie przed sesją. Zwróciła się z pytaniem, czy w tej chwili zachodzi jeszcze potrzeba omówienia tego projektu uchwały. Radni odpowiedzieli, że nie ma takiej potrzeby.

 

Radni innych uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. Przewodnicząca Rady zarządziła więc głosowanie nad podjęciem uchwały w sprawie w sprawie wyrażenia zgody na wynajęcie w trybie bezprzetargowym lokalu użytkowego położonego w budynku przy ulicy Plac Jana Pawła II 16 w Siemiatyczach na okres 10 lat, zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 13 radnych biorących udział w obradach VIII sesji, w głosowaniu udział wzięło 15 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 15 radnych.

 

/Uchwała Nr VIII/47/11 w załączeniu/

 

Do punktu 16 – podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie przyjęcia Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie oraz Ochrony Ofiar Przemocy w Rodzinie na lata 2011-2015 w mieście Siemiatycze.

 

Przewodnicząca Rady stwierdziła, że z projektem tej uchwały   radni także zapoznali się dokładnie przed sesją. Zwróciła się z pytaniem, czy w tej chwili zachodzi jeszcze potrzeba omówienia tego projektu uchwały. Radni odpowiedzieli, że nie ma takiej potrzeby.

 

Radni innych uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. Przewodnicząca Rady zarządziła więc głosowanie nad podjęciem uchwałyzmieniającej uchwałę w sprawie przyjęcia Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie oraz Ochrony Ofiar Przemocy w Rodzinie na lata 2011-2015 w mieście Siemiatycze, zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 15 radnych biorących udział w obradach VIII sesji, w głosowaniu udział wzięło 15 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 15 radnych.

 

/Uchwała Nr VIII/48/11 w załączeniu/

 

Do punktu 17 – podjęcie uchwały w sprawie przedłużenia czasu obowiązywania taryfy za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków na okres od dnia 15 sierpnia 2011 r. do dnia 14 sierpnia 2012 r. dla Przedsiębiorstwa Komunalnego Spółka z o.o. w Siemiatyczach.

 

Przewodnicząca Rady stwierdziła, że z projektem tej uchwały   radni także zapoznali się dokładnie przed sesją. Zwróciła się z pytaniem, czy w tej chwili zachodzi jeszcze potrzeba omówienia tego projektu uchwały. Radni odpowiedzieli, że nie ma takiej potrzeby.

 

Radni innych uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. Przewodnicząca Rady zarządziła więc głosowanie nad podjęciem uchwały wsprawie przedłużenia czasu obowiązywania taryfy za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków na okres od dnia 15 sierpnia 2011 r. do dnia 14 sierpnia 2012 r. dla Przedsiębiorstwa Komunalnego Spółka z o.o. w Siemiatyczach, zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 15 radnych biorących udział w obradach VIII sesji, w głosowaniu udział wzięło 15 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 15 radnych.

 

/Uchwała Nr VIII/49/11 w załączeniu/

 

Do punktu 18 – podjęcie uchwały w sprawie zlecenia przeprowadzenia kontroli.

 

Przewodnicząca Rady stwierdziła, że z projektem tej uchwały   radni także zapoznali się dokładnie przed sesją. Zwróciła się z pytaniem, czy w tej chwili zachodzi jeszcze potrzeba omówienia tego projektu uchwały. Radni odpowiedzieli, że nie ma takiej potrzeby.

 

Radni innych uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. Przewodnicząca Rady zarządziła więc głosowanie nad podjęciem uchwały w sprawie zlecenia przeprowadzenia kontroli, zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 15 radnych biorących udział w obradach VIII sesji, w głosowaniu udział wzięło 15 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 15.

 

/Uchwała Nr VIII/50/11 w załączeniu/

 

Do punktu 19 – podjęcie uchwały w sprawie  zlecenia przeprowadzenia kontroli.

 

Przewodnicząca Rady stwierdziła, że z projektem tej uchwały   radni także zapoznali się dokładnie przed sesją. Zwróciła się z pytaniem, czy w tej chwili zachodzi jeszcze potrzeba omówienia tego projektu uchwały. Radni odpowiedzieli, że nie ma takiej potrzeby.

 

Radni innych uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. Przewodnicząca Rady zarządziła więc głosowanie nad podjęciem uchwały w sprawiezlecenia przeprowadzenia kontroli, zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 15 radnych biorących udział w obradach VIII sesji, w głosowaniu udział wzięło 15 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 15 radnych.

 

/Uchwała Nr VIII/51/11 w załączeniu/

 

Do punktu 20 – sprawozdanie Komisji Rewizyjnej Rady Miasta z kontroli Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji

 

Radny Paweł Onieszczuk przedstawił Radzie sprawozdanie Komisji Rewizyjnej z kontroli Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji. Sprawozdanie to stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

 

Do punktu 21 -   odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych

 

            Odpowiedzi na interpelacje i zapytania zgłoszone przez radnych udzielił Burmistrz Miasta – Piotr Siniakowicz, który stwierdził między innymi:

 

-odnosząc się do interpelacji radnego  Antoniego Kosieradzkiego Burmistrz stwierdził, że jest to prosta sprawa , dodał, że wystąpi z pismem do zarządcy tych studzienek, aby zadbano o ich jakość na terenie naszego miasta,

 

            - odnosząc się do interpelacji radnej Walentyny Kożuchowskiej Burmistrz stwierdził, że choć ul. Wysoka jest powiatową, to mieszka tam 1/3 mieszkańców naszego miasta i dlatego też na rozwiązaniu tego problemu zależy wszystkim. Burmistrz dodał, że z tego co wie, to koszt realizacji tego zadania wyniósłby 1.600.000 zł i powiatu nie stać na realizację tego. Burmistrz stwierdził, że w momencie kiedy zostanie ogłoszony nabór wniosków na tzw. Schetynówki ma nadzieję, że radni powiatowi zechcą taki wniosek złożyć będzie pytanie, czy Rada Miasta zechce się do realizacji tej ulicy dołożyć . Burmistrz podkreślił, że nabór wniosków w tym zakresie ma zostać ogłoszony na jesieni i wtedy też zbada się, czy kanalizacja w tej ulic należy wymienić, czy tez może ona funkcjonować tak jak jest.

 

            -odpowiadając na interpelację radnej Katarzyny Jarockiej odnosząc się do kwestii pobierania opłat za handel przy cmentarzu komunalnym stwierdził, że na pewno ktoś te opłaty będzie pobierał, jeśli chodzi o odpowiedź w zakresie porządku na cmentarzu komunalnym Burmistrz Siniakowicz o odpowiedź w tej kwestii poprosił Prezesa PK – Pana Janusza Żocha.          

 

            -Pan Janusz Żoch odnosząc się do kwestii zgłoszonych w interpelacji radnej Katarzyny Jarockiej stwierdził, że był na wielu cmentarzach i nigdzie nie zastał na terenach cmentarzy toalet. Pan Żoch podkreślił, że generalnie jest taka zasad, że na miejscu uświęconym, jakim jest cmentarz toalet nie ma. Odnosząc się do kwestii ścieżek na cmentarzu, ogrodzenia cmentarza stwierdził, że musi przeanalizować jak jest sformułowana umowa na utrzymanie cmentarza, jednak w miarę możliwości pochyla się nad tym problemem. Pan Prezes dodał, że jak dobrze słyszał na posiedzeniach komisji na utrzymanie cmentarza w 2010 r. z budżetu miasta poszła kwota 26.000 zł, a wiec nie jest to duża kwota, tym bardziej, że utrzymać trzeba pracownika , sprzęt. Pan Prezes podkreślił także, że zaskoczony jest wypowiedzią odnoście koszy na śmieci, bo z tego co pamięta, to uczulił pracowników, aby w tym miejscu stały pojemniki na segregację śmieci, a jeśli chodzi o kwestię nawierzchni na tym parkingu przy cmentarzu, to z tego co się orientuje, to parkingi należą do zarządcy drogi i można byłoby na to uczulić Powiat.

 

            -Radna Jarocka odnosząc się do tych wypowiedzi stwierdziła, że jej chodzi tylko o poprawienie wizerunku tego cmentarza, zwróciła się z pytaniem, czy ten budynek na cmentarzu nie mógłby być bardziej estetyczny.

 

            -Prezes Żoch odpowiedział, że w tej chwili szukają kontenera , podkreślił, że sam był zaskoczony, że na cmentarzu stoi jeszcze stary barokowóz.          

 

            -Radna Jarocka zwróciła się jeszcze z pytaniem do Prezesa Żocha, czy ta osoba pracująca w tym barakowozie na cmentarzu nie mogłaby pobierać od razu opłat od wjazdu na cmentarz firm kamieniarskich, a nie za każdy razem osoby te musza dokonywać wpłat w PK.

 

            - Prezes Żoch odpowiedział, że chodzi tu o transparentność finansów w przedsiębiorstwie i z uwagi na to wszystkie wpłaty wpływają do jednego miejsca. Pan Żoch stwierdził, że nie znal tego problemu i jeśli jest taka konieczność to trzeba będzie ten problem rozpracować i zastanowić się na jakiej zasadzie to zmienić, dodał, że być może wystarczy jedynie potwierdzenie wpłaty.

 

            -Burmistrz Siniakowicz stwierdził, że jeśli chodzi o przystanek przy cmentarzu, to nie jest to żaden poważny problem i zgoda na jego usytuowanie tam jest. Jeśli chodzi o wydłużenie linii komunikacji miejskiej do cmentarza parafialnego A. Boboli Burmistrz stwierdził, że podczas układania nowego harmonogramu przejazdów komunikacji miejskiej trzeba będzie to ująć.

 

            -odpowiadając na interpelacji radnej Agnieszki Zalewski odnośnie ul. Ogrodowej Burmistrz Siniakowicz stwierdził, że odpowiedzi na to pytanie udzieli Z-ca Burmistrza – Pan Henryk Czmut.

 

            -Pan Henryk Czmut odpowiadając radnej Zalewskiej stwierdził, że jeśli chodzi o ul. Ogrodową, to być może ulica ta będzie robiona już w dniu jutrzejszym i ta ulica jest ujęta w ramach prac, które będą wykonywane przy Biedronce, także na ul. Słowackiego i na ul. Sportowej (przy plaży miejskiej). Odnosząc się do malowania miejsc parkingowych na parkingu przy Szkole Podstawowej nr 1 to Pan Czmut stwierdził, że jest stan nawierzchni na tym parkingu pozwoli wymalować te linie , to te prace wykonane zostaną w najbliższym czasie. Pan Czmut w swojej wypowiedzi podkreślił także, że modernizacji całej ulicy Ogrodowej ten parking będzie wymagał całkowitej przebudowy i wtedy cały parking zostanie w sposób profesjonalny uporządkowany.

 

                        -donosząc się do interpelacji radnego Berskiego Burmistrz Siniakowicz stwierdził, że wystąpi do Policji z prośbą o zwiększenie patroli Policji. Burmistrz w swojej wypowiedzi pokreślił, że współpraca z Komendą Powiatową Policji w Siemiatyczach może się odbywać na zasadach partnerskich i chce podkreślić że ta współpraca jest i dobrze wygląda. Burmistrz dodał, ze zwróci się z prośba, aby te patrole piesze odbywały się  w godzinach dla nas odpowiednich.

 

            -odnosząc się do interpelacji radnego Korowickiego w sprawie przystanku MKS na Słowiczynie Burmistrz Siniakowicz stwierdził, że przystanek ten był usytuowany na prywatnej działce, której właściciel nie może dalej udostępniać. Burmistrz dodał, że rozmawiał z właściciel działki sąsiedniej i przystanek tam zostanie usytuowany – przystanek, który przeniesiony zostanie z ul. Leg. Piłsudskiego będzie odnowiony.

 

            -Radny Korowicki stwierdził, że Burmistrz Radomski obiecał mieszkańcom nowy przystanek.

 

            -Burmistrz Siniakowicz stwierdził, że z tymi, które już są też trzeba zrobić, bo nowe będą na Rondzie Jana Pawła II, na ul. Leg. Piłsudskiego.

 

            - Pani Jolanta Sidorowicz – Dyrektor Siemiatyckiego Ośrodka Kultury odpowiadając na interpelację radnego Korowickiego w kwestii utworzenia w naszym mieście Zespołu Romskiego , stwierdziła, że kiedy poszerzała ofertę SOK zwróciła się do pana Antka Tyczyny z propozycja, aby na nowo taki zespól utworzyć, jednak Pan Antek stwierdził, że nie jest zainteresowany  taką propozycja i nikogo też nie wskazał ze swego środowiska, kto chciałby w tym zakresie działać. Jeśli chodzi o muzykującą młodzież akademicką, która ma problem z miejscem do ćwiczeń, Pani Sidorowicz stwierdziła, że jeśli ktoś się do SOK zgłaszał , to pomieszczenia młodzieży były bardzo chętnie przez SOK udostępniane i w tej chwili także czekają i każdy kto się zgłosi dostanie miejsce do ćwiczeń.

 

-odnosząc się do kwestii budynku przy ul. Pałacowej Burmistrz Siniakowicz stwierdził, że rozmawiał z Pełnomocnikiem Państwa Brzozowskich, jednak są to sprawy spadkowe, które są bardzo skomplikowane i na ich rozwiązanie potrzeba czasu.

 

- odpowiadając na interpelację dot. miejsc w żłobkach Burmistrz stwierdził, że zleci zbadanie zapotrzebowania ilości miejsc dla dzieci w wieku żłobkowym, dodał, że w tym roku nie przyjęto 35 dzieci z różnych względów, m.in. dlatego, że nie są z terenu Siemiatycz, że pracuje jedno z rodziców, że dzieci były poniżej 14 miesiąca życia. Burmistrz Siniakowicz w swojej wypowiedzi podkreślił także, że przyszłym roku sytuacja będzie wyglądać bardziej optymistycznie , bo dzieci 6-letnie odchodzą do szkół.

 

- Do punktu 22 – wolne wnioski

 

W wolnych wnioskach głos zabierali:

 

-Burmistrz Miasta – Piotr Siniakowicz zabierając głos w tym punkcie stwierdził, że są już bardzo blisko ustalenia miejsca, gdzie ma powstać w naszym mieście basen. Burmistrz dodał, że radni ostatnio byli na terenie miasta i oglądali potencjalne lokalizacje. Burmistrz Siniakowicz stwierdził, że w tej chwili proponuje, aby poddać pod głosowanie miejsce, gdzie ten basen ma być zlokalizowany w naszym mieście a on i Z-ca Burmistrza znajdą środki na wybudowanie tego basenu. Burmistrz raz jeszcze poprosił aby radni jasno i konkretnie wskazali gdzie ten basen ma być.

 

-Przewodnicząca Rady – radna Agnieszka Sitarska poprosiła o przedstawienie jakie lokalizacje były brane przez radnych pod uwagę.

 

-Burmistrz Siniakowicz stwierdził, że radni brali pod uwagę takie lokalizacje jak: teren po elektrociepłowni, na ul. Andersa przy SP Nr 3 i na wzgórku naprzeciwko Przedszkola Nr 5, gdzie do tej pory był ustawiany cyrk.

 

-Przewodnicząca stwierdziła, że padły 3 propozycje i prosi o ich przegłosowanie Przewodnicząca zwróciła się z pytaniem kto jest za zlokalizowaniem basenu na terenie po elektrociepłowni - za był 1 radny. Następnie Przewodnicząca zwróciła się z pytaniem kto jest za lokalizacją basenu przy SP Nr 3 – za taką propozycją nie głosował żaden radny. Na pytanie radnej Sitarskiej, kto jest za lokalizacją basenu na wzgórku przy Przedszkolu Nr 5, gdzie do tej pory był cyrk opowiedziało się 11 radnych.

 

-Burmistrz Siniakowicz po przeprowadzonym głosowaniu pogratulował wszystkim dokonanego wyboru.

 

Kolejne głosy w punkcie wolne wnioski dotyczyły następujących kwestii:

 

-Radna Agnieszka Sitarska poruszyła kwestię funkcjonowania Klubu AA, podkreśliła, że obiecano temu klubowi, że dostanie więcej pomieszczeń do prowadzenia swojej działalności . Radna Sitarska zwróciła się z prośbą o wskazanie, gdzie ten klub można umiejscowić, bo w tej chwili i harcerze ze swoimi spotkaniami i Klub AA z mitingami wchodzą sobie w drogę.

 

-Burmistrz Siniakowicz odpowiedział, że Klub AA ma 2 pokoje na górze, jednak porozmawia z Dyrektor SOK, aby załatwić to tak, aby każdy mógł prowadzić swoją działalność.

 

-Radny Eugeniusz Mudel zabierając głos  powiedział, że ma wniosek jeśli chodzi o mieszkania komunalne. Radny stwierdził, że proponuje, aby do końca roku ustalić preferencyjne ceny za te mieszkania i je sprzedać, a od nowego roku mieszkania sprzedawać już po cenach wolnorynkowych. Radny Mudel w swojej wypowiedzi pokreślił, że dotychczas ceny za mieszkania komunalne były uznaniowe i to było nie zdrowe, dlatego też proponuje teraz dać do końca roku 80,90% bonifikaty przy sprzedaży tych mieszkań, a od nowego roku sprzedawać po cenach wolnorynkowych, rezygnując z bonifikaty.

 

- Pan Marek Malinowski zabierając głos stwierdził, że ma sprawę dotycząca Osiedla Tarasy I i II, a także bloków przy ul. Świętojańskiej, którą chce skierować do Prezesa Żocha, a mianowicie na tym osiedlu jest największa kotłownia w mieście i dlatego też niezbędne jest zamontowanie tam specjalnych filtrów odławiających sadzę. Pan Malinowski podkreślił, że to co się dzieje zimą było dla mieszkańców poważnym problemem. Pan Malinowski dodał, że w tym roku dokonano termomodernizacji bloków na Trasach I i II i jeśli ten system odławiania sadzy na kotłowni nie będzie, to te bloki będą czarne. Pan Malinowski w swojej wypowiedzi stwierdził, że Prezes PK na ten cel ma w swoim budżecie na 2011 r. zapisaną kwotę 100.000 zł, ale jeśli mu 50.000 zl będzie brakować, to wskaże w Przedsiębiorstwie Komunalnym, gdzie te pieniądze są. W swojej wypowiedz Pan Malinowski poruszył także kwestię drogi do osiedla Tarasy od strony ul. Żwirki i Wigury, podkreślił, że należy doprowadzić do tego aby była to droga miejska , a nie taka jaka jest w tej chwili, cała dziurawa i przez nikogo nie administrowana.

 

- Radny Jerzy Korowski zwrócił się do Z-cy Burmistrza z prośbą o wykoszenie pasa zieleni w kierunku na Słowiczyn, na ul. Słowiczyńskiej w dół.

 

-Pan Henryk Czmut odnosząc się do tej wypowiedzi stwierdził, że zgłosi tę prośbę do Powiatu.

 

- Radny Jerzy Korowski stwierdził, że mieszkańcy Słowiczyna proszą także o ograniczenie prędkości na ul.Słowiczej, bo tam urządzane są wyścigi przez młodych kierowców. Radny Korowicki przekazał także prośbę o położenie tzw. śpiących policjantów na ul. Kasztanowej, na której także są urządzane wyścigi. Pan Korowicki zwrócił się także z pytaniem, jaki był koszt załatania dziur na Słowiczynie.

 

-Burmistrz Siniakowicz stwierdził, że był to koszt 9.700 zł.

 

-Radny Eugeniusz Mudel zabierając głos ponownie w wolnych wnioskach stwierdził, że na jednym z posiedzeń Komisji Rady obecny był przedstawiciel Policji , który zaproponował, aby na osiedlowych uliczkach w naszym mieście zdjęte zostały znaki drogowe i wtedy obowiązywała by jedynie reguła – prawa wolna i wtedy nie byłoby prędkości i autostrad na tych uliczkach. Radny Mudel stwierdził, że  jeśli jest to możliwe to wnosi o zdjęcie znaków na osiedlowych uliczkach , a ruch będzie powolny i płynny. Radny Mudel zwrócił się także z pytaniem, czy koszt nowego asfaltu parkingu na Manhattanie jest tylko kosztem miasta, czy też właściciele sklepów przy tym parkingu będą w tych kosztach partycypować, bo oni też będą z niego korzystać.

 

- Z-ca Burmistrza Miasta – Pan Henryk Czmut stwierdził, że podział kosztów jeśli chodzi o ten parking będzie pomiędzy miastem, a drogami wojewódzkimi , gdyż jest takie uzgodnienie z Dyrekcją Dróg Wojewódzkich, że część wydatków oni pokryją.  Odnosząc się do propozycji  radnego Mudla Pan Czmut stwierdził, że tę propozycje należy bardzo przemyśleć. Pan Czmut podkreślił, że jego zdaniem gro wypadków spowodowanych jest w wyniku nieprzestrzegania istniejących przepisów, dodał, że jego zdaniem prędkość 50km na godzinę jest niedużą i pozwala na zatrzymanie się w razie konieczności. Pan Czmut w swojej wypowiedzi wyraził zwątpienie, czy wprowadzenie w życie tego typu ograniczenia wpłynie na to, że raptem młodzi kierowcy   dostosują się do reguł ruchu drogowego. Zdaniem Pana Czmuta lepszym rozwiązaniem są progi zwalniające. Pan Czmut w swojej wypowiedzi zaapelował o głęboki namysł w tej sprawie, raz jeszcze dodał, że nie jest zwolennikiem tego typu rozwiązań , podkreślił, że być może trzeba byłoby uzupełnić oznakowanie  i w tej kwestii oczekiwałby na sugestie mieszkańców tych osiedli. Pan Czmut stwierdził, że progi zwalniające w najbardziej niebezpiecznych miejscach byłyby jego zdaniem dobrym rozwiązaniem. Na zakończenie swojej wypowiedzi Z-ca Burmistrza powiedział, że jest przeciwny tej propozycji, bo skutek tego może być odwrotny.

 

-Pan Wojciech Iwaniuk- mieszkaniec naszego miasta, który uczestniczył w obradach VIII sesji, który poprosił o zabranie głosu zgłosił problem miejsc parkingowych przy rondzie Jana Pawła II. Pan Iwaniuk zabronował, aby do właścicieli sklepów zlokalizowanych przy rondzie wystosować petycje, aby parkowali oni swoje samochody na parkingu przy Kościele, żeby odciążyć w ten sposób miejsca parkingowe na rondzie.

 

-Burmistrz Siniakowicz odnosząc się do tej propozycji stwierdził, że w sprawie miejsc parkingowych na terenie Jana Pawła II poszły pisma do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Białymstoku, jednak dyrekcja dróg jest w tej sprawie nieugięta i nie wie, czy kolejne pismo coś zmieni. Burmistrz zasugerował Panu Iwaniukowi, aby sam jakąś inicjatywę w tej sprawie wykonał.

 

- Pan Wojciech Iwaniuk ponownie zabierając głos zasugerował, aby w mieście przeprowadzona została akcja promująca segregację śmieci, aby mieszkańcy wiedzieli jak mają to robić.

 

-Pan Marek Malinowski zwrócił się z pytaniem do Prezesa Żocha, czy odpowie na jego pytanie na piśmie, czy werbalnie.

 

-Prezes PK – Pan Janusz Żoch odpowiadając na pytanie Pana Malinowskiego stwierdził, że nad tym projektem  założenia  filtrów odławiających sadzę  na Osiedlu Tarasy PK zaczęło już pracować, odbyła się już wizja lokalna , jest pewien problem, a mianowicie gabarytowo jest to mała kotłownia . Pan Żoch podkreślił, że koszt założenia tych filtrów ma wynieść 150-160.000 zł i nie ma obawy o to, że tych środków PK nie będzie miało.

 

Do punktu 23 - zakończenie obrad

 

W związku z wyczerpaniem porządku obrad VIII sesji Rady Miasta w dniu 31 maja 2011 r. r. Przewodnicząca Rady zamknęła obrady o godz. 15:10.

 

Na tym protokół zakończono.

 

Protokołowała:                                                         Przewodniczący Rady Miasta

 

K.Andruszkiewicz                                                         Agnieszka Anna Sitarska

 

 

 

Pani Przewodnicząca! Wysoka Rado!

 

            Przed przystąpieniem do debaty nad projektami uchwał skierowanymi do Rady tradycyjnie pragnę przedstawić krótkie sprawozdanie z realizacji bieżących zadań i uchwał rady.

 

            Aktualnie, największą inwestycją Miasta jest przebudowa ul. Legionów Piłsudskiego. Ustawiono 1050 mb krawężnika, ułożono 1300 m2 chodników z kostki brukowej oraz 700 m2 na parkingach i placu manewrowym. Prace brukarskie zostały wykonane w 70%. W miesiącu czerwcu zostaną wykonane roboty nawierzchniowe, prace przebiegają zgodnie z rzeczowym harmonogramem robót. Wykonawcą jest Przedsiębiorstwo Drogowo Mostowe ,,MAKSBUD”. Termin zakończenia prac zgodnie z umową ustalony jest na wrzesień jednak biorąc pod uwagę zaawansowanie robót możemy oczekiwać że zakończą się już w czerwcu.

 

             Wykonano remont cząstkowy ul. Słowiczej, który polegał na załataniu powstałych dziur. Koszt remontu wyniósł 9 715 zł.         Systematycznie, wykonywane są doraźne remonty bieżące ulic masą na zimno. Prace wykonują pracownicy MOSiR.

 

            Po zimie naprawy wymagały też miejskie drogi gruntowe.       Prace, związane z profilowaniem i lokalnym doziarnianiem, powierzono Przedsiębiorstwu Wydobywczo-Drogowemu Żwirbud. Koszt tych prac wynosi 8 290 zł.

 

            W dniu wczorajszym rozpoczął się remont parkingu przy ul. Grodzieńskiej. Zostanie położona nowa nawierzchnia i zostaną pomalowane stanowiska. Wykonawcą prac jest Przedsiębiorstwo Maksbud. Przybliżony koszt wykonania remontu wyniesie 150 000 zł.

 

            Realizowany jest plan budowy i remontów chodników na rok 2011. Wykonano remont chodnika od ulicy Grodzieńskiej w kierunku amfiteatru wraz z ustawieniem sztywnego ogrodzenia. Wybudowano 208 mb chodnika po lewej stronie ulicy Gilewskiego od ul. Kościuszki do zakrętu oraz przy ciągu handlowym ul. Wysokiej a także z prawej strony ulicy Obrońców Warszawy. Łącznie ułożono 723 m2 kostki brukowej, ustawiono 287 mb krawężników i 410 mb obrzeży. Część materiałów pochodzi z rozbiórki chodników ulicy Legionów Piłsudskiego. W tym roku pracownicy interwencyjni w liczbie  3 osób zostali skierowani do prac porządkowych.

 

            Realizując zadania inwestycyjne zaplanowane na bieżący rok zleciłem analizę zakresu przebudowy kanalizacji deszczowej w ulicy Nadrzecznej.

 

            Miasto uzyskało warunki podłączenia do sieci energetycznych planowanego oświetlenia ulicznego Bartosza Głowackiego i Cerkiewnej. Podpisałem umowę na podłączenie do sieci Zakładu Energetycznego Bielsk Podlaski. Aktualne opracowywana jest dokumentacja techniczna zadania.

 

            W czasie wakacji planowany jest remont Przedszkola Nr 1. Obecnie został opracowany projekt i kosztorys przebudowy w ramach której zostanie wykonany dach wielospadowy o konstrukcji drewnianej, termomodernizacja ścian odwodnienie i wentylacja.

 

            Przedsiębiorstwu Komunalnemu udało się uzyskać 2 200 000 zł pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska na budowę kanalizacji w ulicy Żeromskiego. Pożyczka udzielona została na preferencyjnych warunkach. Oprocentowanie w wysokości 4% i możliwość 20% umorzenia. Całkowity koszt inwestycji wyniesie 2 700 000 zł. W czerwcu odbędzie się przetarg.

 

            Uzyskaliśmy także  dotację w wysokości 20 500 zł na remont budynku dawnej oranżerii. Zaplanowana jest zmiana pokrycia dachu oraz obróbek blacharskich. Całkowity koszt zadania według kosztorysu to 84 739zł .           

 

            W maju br. złożony został wniosek do Wojewody Podlaskiego o dofinansowanie zadania Pt. „Poprawa sytuacji mieszkaniowej rodzin Romskich na terenie miasta Siemiatycze” w ramach Programu na rzecz społeczności romskiej w Polsce. Projekt przewiduje wymianę pokrycia dachowego na dwóch budynkach mieszkalnych, przy ul. Krótkiej i Zaszkolnej, zamieszkałych przez dwie rodziny romskie. Celem podejmowanych w projekcie działań jest poprawa sytuacji bytowej, w szczególności mieszkaniowej, społeczności romskiej. Pośrednio projekt wpłynie na poprawę warunków zdrowotnych, polepszenie warunków do rozwoju edukacji dzieci romskich a także na poprawę bezpieczeństwa rodzin zamieszkujących w tych budynkach. Wartość inwestycji oszacowana została na 70 908 zł czego wkład własny stanowić będzie 10% kosztów.

 

 Z zakresu gospodarki nieruchomościami

 

            W wyniku rozstrzygnięcia drugiego przetargu nieograniczonego na sprzedaż nieruchomości niezabudowanej o pow. 519 m2przy ul. Słowiczyńskiej nieruchomość ta została zbyta za kwotę 34 340 zł. W najbliższych miesiącach planowane jest zbycie w przetargu ograniczonym nieruchomości zabudowanej budynkiem gospodarczym przy ul. Zaszkolnej o pow. 111 m2. Cena wywoławcza wynosi 27 500 zł. Do sprzedaży zostały przygotowane 3 kolejne nieruchomości:

 

-         o pow. 7907 m2, położona przy ulicy Ciechanowieckiej – cena 360.000 zł,

 

-         o pow. 1044 m2, położona przy ulicy 11 Listopada – cena 46.000 zł,

 

-         o pow. 353 m2, położona przy ulicy Żwirki i Wigury – cena 25.000 zł. Podane ceny nie zawierają podatku VAT.

 

Praktycznie wstrzymany został obrót lokalami mieszkalnymi. Od początku roku wpłynęły zaledwie 3 wnioski w tej sprawie z czego jeden został już załatwiony pozytywnie.

 

Oświata

 

Miasto uzyskało z budżetu państwa – w ramach programu Maluch - dotację w wysokości 95 tys. zł na modernizację budynku Przedszkola Nr 3 z przeznaczeniem na zorganizowanie dwuoddziałowego żłobka. W ramach modernizacji zaplanowano: wymianę stolarki okiennej i drzwiowej, wykonanie podłóg, gipsowanie i malowanie ścian, wymiana instalacji co, remont pomieszczeń higieniczno-sanitarnych, remont wejścia do budynku i schodów. Zaplanowany jest także zakup wyposażenia do grup żłobkowych i zabawek. Potrzeba istnienia w naszym mieście żłobka jest bezdyskusyjna. Aby zaoszczędzić środki finansowe i nie prowadzić w jednym budynku dwóch jednostek na dzisiejszą sesję rady zaproponowany został projekt uchwały powołania zespołu przedszkolno-żłobkowego. Nie ukrywam, że to rozwiązanie nie jest rozwiązaniem typowym. Chociaż funkcjonuje w kilku Gminach na południu kraju. Mam nadzieję, że nasza propozycja nie spotka się ze sprzeciwem organu nadzorczego w przeciwnym razie zajdzie potrzeba utworzenia kolejnej jednostki organizacyjnej. Dotacja zapewnia jedynie 50 % kosztów modernizacji. Pozostała część zostanie sfinansowana środkami własnymi miasta. Projekt zmiany budżetu zostanie przygotowany na najbliższą sesję.

 

Zatwierdzone zostały arkusze organizacyjne szkół i przedszkoli z wyjątkiem szkoły muzycznej gdzie w dniu dzisiejszym odbędzie się egzamin do klas pierwszych. W roku szkolnym 2011/2012 liczba oddziałów w przedszkolach wyniesie 20 tj. tyle samo co obecnie w tym 2 oddziały żłobkowe. Do przedszkoli przyjęto 508 dzieci tj o 22 mniej niż w roku ubiegłym. W szkołach podstawowych będą funkcjonowały 34 oddziały zaś w gimnazjach 21. W sumie będzie funkcjonowało o 3 oddziały mniej niż obecnie, liczba uczniów zmniejszy się o 80 i nastąpi zmniejszenie zatrudnienia o 4 nauczycieli i 2 pracowników administracyjno-obsługowych.

 

Pozostałe

 

            W wyniku naszego wniosku złożonego w marcu do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Białymstoku  miasto otrzymało dotację 22 200 zł na dofinansowanie demontażu i utylizacji wyrobów zawierających azbest od osób fizycznych. Środki  przeznaczone są na wykonanie opisywanego zadania u 18 wnioskodawców. Realizacja zadania ma być zakończona do 30 października 2011r.    Pozwoli na usunięcie z terenu miasta około 40,8 tony wyrobów zawierających azbest.        

 

Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Białymstoku przyznał wsparcie finansowe w wysokości 8 610 zł także na zadanie Międzynarodowy Rok Lasów – Siemiatycze 2011.Uzyskane środki zostały przeznaczone na sfinansowanie wykonania tablic do oznakowania szlaku przyrodniczo-edukacyjnego oraz na wykonanie plakatów promujących projekt. Zadanie to wpisuje się w tegoroczne obchody święta lasów.  Od kwietnia w szkołach odbywają się zajęcia z edukacji ekologicznej oraz trwa konkurs na wykonanie zielnika. Zwycięskie 3 klasy w czerwcu spędzą jeden dzień w zielonej szkole koło Adamowa. Przedszkolaki uczestniczyły w konkursie plastycznym pt. Za co kocham las, za udział wszystkie dzieci otrzymały ekologiczne kredki. Dodatkowo w przedszkolach dobiega końca konkurs na zbiórkę makulatury. Przedszkole, które uzbiera największą ilość makulatury otrzyma komplet żarówek energooszczędnych do własnego użytku. 20 maja w ramach projektu odbył się happening pod hasłem „Dodaj miastu urody nie niszcz przyrody”. Ciekawe występy i stroje zaprezentowały przedszkolaki i starsi uczniowie.Mieszkańcy w zamian za przyniesioną makulaturę lub zużyte żarówki otrzymali sadzonkę zielonego krzewu. W ramach projektu na terenie miasta zasadzonych zostało około 100 drzew – wzdłuż ulic miejskich na odcinkach: ul. Sportowej, Chopina, Kasztanowej i Andersa oraz w okolicy zalewu nr 1. 

 

Wiosną tego roku rozgorzała ponownie dyskusja na temat kondycji drzew znajdujących się w pasach drogowych oraz sposobu ich cięcia. Na moje zaproszenie do Siemiatycz przyjechał dendrolog – dr hab. Jacek Borowski, który przygotował ekspertyzę w tej sprawie. Podsumowując, wynika z niej, że w obecnej sytuacji, gdy kilka lat temu przeprowadzono radykalne cięcie nie pozostaje nic innego jak je kontynuować. Należy jednak liczyć się z tym, że drzewa w ciągu  kilkunastu lat zaczną zamierać . W związku z tym należy przygotować się na sukcesywną wymianę drzewostanu.

 

27 kwietnia 2011 r. miasto podpisało wstępne porozumienie w sprawie wspólnej realizacji projektu „Dolina Bugu-bezgraniczne możliwości” w ramach Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej. Strony porozumienia poza naszym miastem to: Powiat Włodawski, Powiat Siemiatycki, Powiat Bialski, Powiat Chełmski. Projekt zakłada m.in. opracowanie i wdrożenie lokalnych strategii promocji marketingowej, organizację imprez, seminariów i wykonanie materiałów promocyjnych i informacyjnych. W przypadku uzyskania dofinansowania projekt realizowany będzie w latach 2012 – 2013.

 

Mając na uwadze rozwój współpracy transgranicznej oraz w związku z ogłoszonym przez Euroregion Niemen konkursem na projekty z zakresu wsparcia inicjatyw lokalnych miasto przystąpiło do opracowania wniosku w sprawie organizacji polsko-białoruskiej wymiany młodzieży, jednocześnie w ramach projektu planowane jest utworzenie Międzynarodowego centrum Aktywizacji Młodzieży. Spotkanie miałoby odbyć się jeszcze w sierpniu tego roku.

 

W ramach promocji przedsiębiorczości w kwietniu oraz w maju zorganizowane zostały seminarium oraz bezpłatne, indywidualne konsultacje z zakresu dofinansowania inwestycji przedsiębiorstw z województwa podlaskiego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego, Działanie 1.4 Wsparcie

Metryka strony

Udostępniający: Miasto Siemiatycze

Wytwarzający/odpowiadający: Katarzyna Andruszkiewicz

Data wytworzenia: 2011-07-18

Wprowadzający: Eryk Nowik

Data modyfikacji: 2019-03-06

Opublikował: Eryk Nowik

Data publikacji: 2019-03-06