Protokół Nr XII/11
Numer | XII/11 |
---|---|
Data wydania | 2011-08-30 |
Protokół Nr XII/11
z obrad XII sesji Rady Miasta Siemiatycze która odbyła się w sali Siemiatyckiego Ośrodka Kultury w dniu 30 sierpnia 2011 roku
Obrady XII sesji Rady Miasta Siemiatycze rozpoczęły się o godzinie 13:00 zakończyły zaś o godzinie 15:00.
W obradach XII sesji na stan 15 radnych uczestniczyło 15, według załączonej do protokołu listy obecności.
Radni obecni na XII sesji:
- Witold Berski
- Jan Boguszewski
- Rafał Burakowski
- Jan Hyndza
- Katarzyna Jarocka
- Jerzy Korowicki
- Antoni Kosieradzki
- Walentyna Kożuchowska
- Teresa Milewska
- Eugeniusz Mudel
- Paweł Oniszczuk
- Agnieszka Anna Sitarska
- Krzysztof Andrzej Szyszko
- Agnieszka Monika Zalewska
- Roman Zdrojewski
W obradach XII sesji Rady Miasta Siemiatycze uczestniczyli także:
- Piotr Siniakowicz–Burmistrz Miasta Siemiatycze
- Henryk Czmut – Z-ca Burmistrza Miasta
- Elżbieta Rakszawa - Sekretarz Miasta
- Danuta Jaszczołt – Skarbnik Miasta
- Maciej Łapuć – Radca Prawny Urzędu Miasta
- Janusz Żoch – Prezes Przedsiębiorstwa Komunalnego Spółka z o.o.
- Jolanta Sidorowicz – Dyrektor Siemiatyckiego Ośrodka Kultury
- Ewa Romaniuk – Kierownik Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej
- Anna Kondraciuk– Redaktor Głosu Siemiatycz
- Barbara Dłuska – Dyrektor Przedszkola Nr 5
- Barbara Terpiłowska– Dyrektor Przedszkola Nr 3
- Małgorzata Komuda – Dyrektor Przedszkola Nr 1
- Radosław Kondraciuk – Dyrektor SP Nr 1
- Teresa Nazarewicz – Prezes ZMK
- Teresa Fronc – Dyrektor MBP
- Piotr Prokopczuk – Komendant Powiatowy Policji w Siemiatyczach
- Agnieszka Bolewska-Iwaniuk – Katolickie Radio Podlasia
- Jan Snycerski – Prezes TPS
Do punktu 1 – otwarcie obrad
Obrady XII sesji Rady Miasta Siemiatycze w dniu 30 sierpnia 2011 r. otworzyła Przewodnicząca Rady Miasta – Agnieszka Sitarska, która na wstępie powitała zaproszonych gości i wszystkich przybyłych na XII sesję Rady Miasta.
Do punktu 2 – przyjęcie porządku obrad
Przewodnicząca Rady stwierdziła w tym punkcie, że proponowany porządek obrad XII sesji radni otrzymali wcześniej. Przewodnicząca stwierdziła, że chciałaby w porządku obrad dzisiejszej sesji zaproponować 2 zmiany, amianowicie:
1/ usunięcia pkt. 9 z porządku obrad tj. podjęcia uchwały w sprawie nadania nazwy ulic na terenie miasta. Przewodnicząca stwierdziła, że radni na posiedzeniach komisji zapoznali się ze szczegółowymi wyjaśnieniami, dlaczego ta uchwała nie może być podjęta na sesji, podkreśliła, że chodzi o kwestie meldunkowe mieszkańców związane z wyborami parlamentarnymi – na 15 radnych biorących udział w obradach XII sesji, w głosowaniu udział wzięło 15 radnych, za przyjęciem zaproponowanej poprawki głosowało 14 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosu;
2/ ujęcia w porządku obrad podjęcie uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Siemiatyckiemu– Przewodnicząca zaproponowała ujęcie tego punktu jako 9 w porządku obrad - na 15 radnych biorących udział w obradach XII sesji, w głosowaniu udział wzięło 15 radnych, za przyjęciem zaproponowanej poprawki głosowało 15 radnych.
Innych propozycji uzupełnienia porządku obrad XII sesji radni nie wnieśli.
Następnie Przewodnicząca Rady poddała pod głosowanie zaproponowany porządek obrad XII sesji wraz z przegłosowanymi poprawkami- na 15 radnych biorących udział w obradach VIII sesji, w głosowaniu udział wzięło 15 radnych, za przyjęciem całego porządku obrad głosowało 15 radnych.
Przyjęty porządek obrad XII sesji przedstawia się następująco:
- Otwarcie obrad.
- Przyjęcie porządku obrad.
- Przyjęcie protokołów z obrad IX, X, XI sesji Rady Miasta.
- Sprawozdanie Burmistrza Miasta z pracy między sesjami.
- Interpelacje i zapytania radnych.
- Sprawozdanie z wykonanie budżetu miasta za I półrocze 2011 r.
- Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na 2011 r.
- Podjęcie uchwał w sprawie rozpatrzenia skarg.
- Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Siemiatyckiemu.
- Podjęcie uchwały w sprawie utworzenia żłobka miejskiego.
- Podjęcie uchwały w sprawie wyboru ławników na kadencję 2012-2015.
- Podjęcie uchwały w sprawie utworzenia odrębnych obwodów głosowania w wyborach do Sejmu i Senatu RP.
- Projekcja filmu o osobach niepełnosprawnych.
- Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.
- Wolne wnioski.
- Zakończenie obrad.
Do punktu 3 – przyjęcie protokołu z IX, X.XI sesji Rady Miasta
Przewodnicząca Rady poinformowała radnych, że protokół z IX, X, XI sesji Rady Miasta wyłożony jest na stoliku protokolanta i jeżeli do końca obrad dzisiejszej sesji nie wpłyną do niego uwagi i poprawki to uzna się go za przyjęty.
Do punktu 4 – Sprawozdanie Burmistrza Miasta z pracy między sesjami
Sprawozdanie z pracy między sesjami przedstawił Burmistrz Miasta – Piotr Siniakowicz. Sprawozdanie to stanowi załącznik do niniejszego protokołu. Radni uwag i pytań do przedstawionego sprawozdania nie wnieśli.
Do punktu 5 - interpelacje i zapytania radnych
Radni zgłosili podczas XII sesji zgłosili następujące interpelacje:
- Radna Katarzyna Jarocka zabierając głos stwierdziła, że zwrócili się do niej mieszkańcy ul. Lewandowskiego z prośbą dot. czterech posesji bezpośrednio sąsiadującą z bazą magazynową GS. Radna Jarocka podkreśliła, że działki te są niżej położone i wody deszczowe spływające z tego placu spływają i zalewają działki i ogrody. Radna Jarocka zwróciła się o wsparcie do Pana Burmistrza w rozwiązaniu tego problemu, aby kolejny rok nie stwarzał dla tych mieszkańców takich problemów.
-Radny Jerzy Korowicki zabierając głos swojej wypowiedzi poruszył kilka spraw, a mianowicie:
1/ mieszkańcy ul. Ks. Brzóski i osiedla za nowym cmentarzem mają ten sam problem, który poruszała radna Jarocka, ich posesje są zalewane i chodzi im o udrożnienie dróg na tym osiedlu
2/ jest prośba rolników z terenu miasta, a by władze miasta dożwirowały drogi dojazdowe do pól, które są poniszczone ( spowodowały to tegoroczne deszcze)
3/ kiedy robiona będzie ul. Nadrzeczna, to w tym projekcie należy ująć wykonanie wodociągu, bo z tego co wie, to mieszkańcy korzystają tam ze studni,
4/ niektórzy mieszkańcy mający swojej posesje wokół zalewów wgrodzili się w grunta miejskie i w tej chwili nie ma przejścia w niektórych miejscach,
5/ są sytuacje na terenie miasta nad małym zalewem, że mieszkańcy wgradzają się w miejskie ulice i są zagrodzone drogi,
6/ mieszkańcy Słowiczyna ulic Słowiczej i Plażowej są niezadowoleni z władz miasta, że nic nie robią w tym kierunku, aby wykonany został i kanał sanitarny i z tego powodu są rozgoryczeni tym brzydziej, że w Bacikach w tej chwili zostało wszystko tak pięknie porobione. Radny dodał, że mieszkańcy Słowiczyna pytają, czy nie ma jakiegoś prawa , czy nie istnieją drogi karne, aby w sposób prawny odebrać ziemię pod drogę na ul. Plażowej i pytają ile to jeszcze lat potrwa,
7/ jeśli chodzi o ul. Słowiczą, to postawiony został przystanek MKS, ale praca jest niedokończona, praca przy nim została wykonana w sposób jak mówią mieszkańcy – pożal się Boże i w tej chwili stoi obdrapany,
8/ kilka dni temu na terenie miasta miał miejsce tragiczny w skutkach wypadek motocyklowy, przy czym po ul. Słowiczej także jeżdżą i szaleją na motorach i tam też może dojść do nieszczęścia, bo na ul. Słowiczej jedna z posesji jest zagrodzona płotem i należy w tym miejscu ustawić jakiś znak, bo jakiś motocyklista wjedzie w ten płot i dojdzie do nieszczęścia,
9/ mieszkańcy Słowiczyna zwracają uwagę, aby spowodować częstsze kontrole Policji na Słowiczynie na przystanku MKS, bo szczególnie w weekendy młodzież urządza w tym miejscu libacje alkoholowe.
-Radny Jan Hyndza zabierając głos stwierdził, że chciałby zwrócić uwagę na kilka kwestii:
1/ jeśli chodzi o garby na ul. 11 Listopada, to Z-ca Burmistrza w tej sprawie powinien żądać działań od GDDKiA, a nie być pasem transmisyjnym,
2/ oczyszczalnia ścieków – miało być dobrze, a zrobiło się bardzo źle, a właściwie gorzej, jak źle i zmiana kierownictwa na oczyszczalni nic nie dała. Radny dodał, że dobrze byłoby, żeby Kierownik Oczyszczalni przyszedł na sesję. Radny zapytał, jak często opróżniane są pojemniki na plastiki na terenie miasta, bo często wokół pojemników leżą śmieci,
3/ co z projektem na dofinansowanie budowy oczyszczalni przydomowych ścieków, gdzie miało być 90% dofinansowania, radny zwrócił się z pytaniem co się dzieje z tym projektem i czy było już w tej kwestii robione,
4/ co będzie robione na ul. Żeromskiego, czy tylko kanalizacja,
5/ Przedszkole Nr 1, co zostało już zrobione i jak długo jeszcze potrwa remont tego przedszkola.
-Radny Antonii Kosieradzki zabierając głos stwierdził, że chciałby w swojej wypowiedzi wrócić do krajowej 19, stwierdził, że Dyrektor GDDKiA zbył radnych miejskich, nie chciał się z nimi spotkać, a spraw do omówienia nazbierało się sporo. Radny Kosieradzki podkreślił w swojej wypowiedzi, że do dnia dzisiejszego w sprawie bezpieczeństwa na ul. 11 Listopada nie zrobiono nic. Radny Kosieradzki stwierdził, że w tej chwili pojawił się jeszcze problem skrętu ciężarówek w ul. Armii Krajowej, bo w tej chwili zniszczony już jest chodnik. Radny zwrócił się z prośbą o interwencję w tej sprawie i naprawę nawierzchni.
-Radna Teresa Milewska zabierając głos stwierdziła, że chciałaby poruszyć sprawę na dziś gorącą, a mianowicie dzwoniła do niej mieszkanka z ul. Kilińskiego 117, która od 18 lat mieszka przy drodze żwirowej i która ciągle zmaga się z wielkim kurzem, który powodują przejeżdżające samochody. Radna Milewska zwróciła uwagę, że ta mieszkanka rozumie, że trudno jest wykonać asfalt dla 1 domu, ale w tej chwili jest już zdesperowana. Pani Milewska dodała, że ta Pani była u poprzedniego Burmistrza, ale bez żadnych rewelacji.
-Radna Agnieszka Zalewska zabierając głos stwierdziła, że od września miał obowiązywać nowy rozkład jazdy komunikacji miejskiej i czy będzie możliwe ujęcie w tym rozkładzie dojazdu mieszkańców do cmentarza komunalnego, cmentarza przy ul. Górnej i cmentarza prawosławnego przy ul. Wysokiej.
Do punktu 6 – Sprawozdanie z wykonanie budżetu miasta za I półrocze 2011 r.
Przystępując do realizacji tego punktu porządku obrad XII sesji Przewodnicząca Rady stwierdziła, że projekt tej uchwały był omawiany podczas posiedzeń komisji przed sesją. Zwróciła się z pytaniem do radnych, czy zgłaszają jeszcze jakieś pytania do tego sprawozdania.
Radni uwag i pytań do sprawozdania z wykonania budżetu miasta za I półrocze 2011 r. podczas sesji . nie wnieśli
Przewodnicząca Rady zarządziła więc głosowanie nad przyjęciem sprawozdania z wykonania budżetu miasta za I półrocze 2011 r. . zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za przyjęciem tego sprawozdania- na 15 radnych biorących udział w obradach XII sesji, w głosowaniu udział wzięło 15 radnych, za przyjęciem sprawozdania głosowało 15 radnych.
Do punktu 7 - podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na 2011 r.
Przechodząc do realizacji kolejnego punktu obrad a mianowicie podjęcia uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na 2011 r. Przewodnicząca Rady stwierdziła, że ten projekt był szczegółowo omawiany na posiedzeniu komisji przed sesją. Zwróciła się z pytaniem, czy radni mają jeszcze pytania w tej sprawie.
Radni uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. Przewodnicząca Rady zarządziła więc głosowanie nad podjęciem uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na 2011 r.. zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 15 radnych biorących udział w obradach XII sesji, w głosowaniu udział wzięło 15 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 14 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosu.
/Uchwała Nr XII/64/11 w załączeniu/
Do punktu 8 - podjęcie uchwały w sprawie rozpatrzenia skarg.
Przewodnicząca Rady przechodząc do realizacji tego punktu obrad stwierdziła, że Komisja Rewizyjna skargi rozpatrzyła. Przewodnicząca zwróciła się z prośbą do Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej – radnego Pawła Oniszczuka z prośbą o zabranie głosu.
-Radny Paweł Onieszczuk – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej zabierając głos stwierdził, że Komisja Rewizyjna obie skargi uznała za bezzasadne.
Radni uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. Przewodnicząca Rady zarządziła więc głosowanie nad podjęciem uchwał w sprawie rozpatrzenia skarg.
W pierwszej kolejności zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi dot. dotyczącej przekroczenia kompetencji dyrektora przedszkola - na 15 radnych biorących udział w obradach XII sesji, w głosowaniu udział wzięło 15 radnych, za podjęciem tej uchwały głosowało 9 radnych, 6 wstrzymało się od głosu.
/Uchwała Nr XII/65/11 w załączeniu/
Następnie Przewodnicząca Rady zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi dot. dotyczącej relacji między dyrektorem i pracownikami przedszkola - na 15 radnych biorących udział w obradach XII sesji, w głosowaniu udział wzięło 15 radnych, za podjęciem tej uchwały głosowało 8 radnych, 7 wstrzymało się od głosu.
/Uchwała Nr XII/66/11 w załączeniu/
Do punktu 9 - podjęcie uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Siemiatyckiemu.
Przewodnicząca Rady stwierdziła, że z projektem tej uchwały radni także zapoznali się przed sesją. Zwróciła się z pytaniem, czy w tej chwili zachodzi jeszcze potrzeba omówienia tego projektu uchwały. Radni odpowiedzieli, że nie ma takiej potrzeby.
Radni innych uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. Przewodnicząca Rady zarządziła więc głosowanie nad podjęciem uchwaływ sprawieudzielenia pomocy finansowej Powiatowi Siemiatyckiemu, zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 15 radnych biorących udział w obradach XII sesji, w głosowaniu udział wzięło 15 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 11 radnych, 4 wstrzymało się od głosu.
/Uchwała Nr XII/67/11 w załączeniu/
Do punktu 10 – podjęcie uchwały w sprawie utworzenia żłobka miejskiego.
Przewodnicząca Rady stwierdziła, że z projektem tej uchwały radni także zapoznali się dokładnie przed sesją. Zwróciła się z pytaniem, czy w tej chwili zachodzi jeszcze potrzeba omówienia tego projektu uchwały. Radni odpowiedzieli, że nie ma takiej potrzeby.
Radni innych uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. Przewodnicząca Rady zarządziła więc głosowanie nad podjęciem uchwały w sprawieutworzenia żłobka miejskiego, zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 15 radnych biorących udział w obradach XII sesji, w głosowaniu udział wzięło 15 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 14 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosu.
/Uchwała Nr XII/68/11 w załączeniu/
Do punktu 11 – podjęcie uchwały w sprawie wyboru ławników na kadencję 2012-2015.
Przewodnicząca Rady stwierdziła, że aby radni mogli dokonać wyboru ławników musi zostać powołana Komisja Skrutacyjna. Do składu Komisji Skrutacyjnej powołani zostali następujący radni: Teresa Milewska, Agnieszka Zalewska, Rafał Burakowski.
O przedstawienie opinii o zgłoszonych kandydatach na ławników do Sądu Rejonowego w Bielsku Podlaskim na kadencję 2012-2015 poproszony został radny Antonii Kosieradzki- członek Zespołu powołanego ds. opiniowania zgłoszonych kandydatów na ławników. Odczytana przez radnego Kosieradzkiego opinia stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Następnie radni w głosowaniu tajnym dokonali wyboru ławników na kadencję 2012-2015. Po podliczeniu głosów radna Teresa Milewska – członek Komisji Skrutacyjnej odczytała protokół Komisji Skrutacyjnej powołanej dla przeprowadzenia wyboru ławników.
/Uchwała Nr XII/69/11 w załączeniu/
Do punktu 12 – podjęcie uchwały w sprawie utworzenia odrębnych obwodów głosowania w wyborach do Sejmu i Senatu RP.
Przewodnicząca Rady stwierdziła, że z projektem tej uchwały radni także zapoznali się dokładnie przed sesją. Zwróciła się z pytaniem, czy w tej chwili zachodzi jeszcze potrzeba omówienia tego projektu uchwały. Radni odpowiedzieli, że nie ma takiej potrzeby.
Radni innych uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. Przewodnicząca Rady zarządziła więc głosowanie nad podjęciem uchwały w sprawie utworzenia odrębnych obwodów głosowania w wyborach do Sejmu i Senatu RP, zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 15 radnych biorących udział w obradach XII sesji, w głosowaniu udział wzięło 13 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 15 radnych.
/Uchwała Nr XII/70/11 w załączeniu/
Do punktu 13 – projekcja filmu o osobach niepełnosprawnych.
W tym punkcie porządku obrad wyświetlony został zebranym film „N Jak Niewidomy, czyli jak pomóc osobie z dysfunkcją wzroku”. Film opowiadający o tym, jak prawidłowo pomagać osobom z dysfunkcją wzroku.
Do punktu 14 - odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych
Odpowiedzi na interpelacje i zapytania zgłoszone przez radnych udzielił Burmistrz Miasta – Piotr Siniakowicz, który stwierdził między innymi:
-odpowiadając na interpelację radnej Katarzyny Jarockiej odnosząc się do kwestii zalewania posesji sąsiadujących z bazą GS stwierdził, że ci mieszkańcy byli u niego i rozmawiali na ten temat i w tej sprawie ma zostać napisane pismo. Pan Burmistrz dodał, że w tej sprawie będzie także rozmawiał z Prezesem GS, aby zwiększona została przepustowość rury przez GS.
-odnosząc się do interpelacji zgłaszanych przez radnego Korowickiego Burmistrz stwierdził, że jeśli chodzi o ul. Ks. Brzóski to sytuacja miała miejsce po dużej ulewie, po urwaniu chmury, kiedy odpływ wody był uniemożliwiony. Burmistrz stwierdził, że w tej sprawie wystąpił do GDDKiA o przebudowę wjazdu na to osiedle, aby woda mogła swobodnie spływać. Burmistrz dodał, że czekają na odpowiedź w tej sprawie. Jeśli chodzi o drogi dojazdowe do pól, to Burmistrz stwierdził, że trzeba wiedzieć do których, żeby widzieć co i gdzie zrobić. Odnosząc się do kwestii wodociągu w ul. Nadrzecznej to wodociągu w tej ulicy nie ma, ale PK ma w planach jego budowę. Burmistrz dodał, że w ostatnim czasie PK wykonało wodociąg w ul. Ks. Ściegiennego, stwierdził także, że w tej sprawie mieszkańcy ul. Nadrzecznej powinni się zwrócić na piśmie do Prezesa PK. Odpowiadając na pytanie dotyczące zagrodzonych przejazdów wokół zalewów, Burmistrz powiedział, że dosyć często tamtędy chodzi, ale nie wie, gdzie są te miejsca.
- Radny Korowicki stwierdził, że od strony ul. Głowackiego przy dużym zalewie, idąc po wale.
Odpowiadając na pozostałe interpelacje radnego Korowickiego Burmistrz Siniakowicz jeśli chodzi o ul. Plażową, to prawo, o które pytał radny Korowicki istnieje, ale nic nie możemy zrobić. Burmistrz przypomniał, że w budżecie na ten rok przeznaczono 100.000 zł na ul. Plażową. W dalszej części swojej wypowiedzi Burmistrz Siniakowicz podkreślił, że w tej chwili w tej sprawie powołany jest biegły, a sprawa jest w sądzie i ma nadzieję, że nie powinno to już długo trwać i ta sprawa powinna się rozstrzygnąć. Odnosząc się do kwestii przystanku MKS usytuowanego na ul. Słowiczej, Burmistrz stwierdził, że przystanek został przewieziony z ul. Leg. Piłsudskiego, jednak firma, która to wykonuje nie zakończyła jeszcze tych prac. Burmistrz podkreślił, że prace te zostaną przyspieszone, aby zrobione to zostało wcześniej. Burmistrz Siniakowicz stwierdził w dalszej części swojej wypowiedzi, że nie będzie problemu z ustawieniem znaku na ul. Słowiczej, dodał, że zwróci się też z prośba do Policji, aby patrole zajechały na Słowiczyn i jeśli trzeba zrobili porządek na przystanku.
Na interpelacje zgłoszone przez radnego Jana Hyndza odpowiedzi udzielił Z-ca Burmistrza Miasta – pan Henryk Czmut, który zapewnił radnych, że wszelkie postulaty radnych kierowane są na bieżąco do GDDKiA, jednak ich realizacja ma miejsce w pewnym czasie, gdyż GDDKiA posiada wiele dróg na terenie całego województwa. W dalszej części swojej wypowiedzi Pan Czmut udzielił szczegółowych wyjaśnień w sprawie problemów na ulicy Ks. Brzóski i ustaleń w tej sprawie z Dyrekcją GDDKiA. Pan czmut podkreślił w swojej wypowiedzi, że Burmistrz Miasta Siemiatycze nie ma możliwości władczej w stosunku do Dyrektora GDDKiA i na zasadzie wspólnych ustaleń mogą działać.Odnosząc się do interpelacji radnego Antoniego Kosieradzkiego Pan Czmut stwierdził, że ta sprawa także zostanie skierowana do właściciela drogi. Jeśli chodzi o problem zgłoszony przez mieszkankę ul. Kilińskiego Pan Czmut stwierdził, że postulat w tej sprawie kierowany jest po raz pierwszy i obejrzą sytuację, która ma tam miejsce. Pan Czmut podkreślił jednak w swojej wypowiedzi, że każda nawierzchnia żwirowa jest uciążliwa, mimo, że ruch jest nawet nieduży. Pan Cykut podkreślił, że postarają się tę sytuację przeanalizować i spróbują tę niedogodność zlikwidować.
-Burmistrz Siniakowicz zabierając głos ponownie odniósł się o interpelacji radnego Hyndza w sprawie dofinansowania budowy przydomowych oczyszczalni. Burmistrz stwierdził, że w tej sprawie było już spotkanie z mieszkańcami Łojek i w najbliższym czasie będzie jeszcze jedno. Burmistrz w swojej wypowiedzi podkreślił, że projekt ten zakłada 90% dofinansowania z czego 45% stanowić będzie pożyczka i 45% będzie czystej dotacji.[ Burmistrz podkreślił, że beneficjentem tego będzie Przedsiębiorstwo Komunalne i po to organizuje te spotkania, aby przynajmniej zgłosiło się do tego 50 mieszkańców, bo co najmniej 50 nowych przyłączy musi powstać. Burmistrz poprosił także, aby uszczegółowić kwestię pojemników do segregacji, o które chodzi bo te pojemniki wywozi też MPO.
Odpowiadając na interpelację dot. remontu Przedszkola Nr 1 Burmistrz Siniakowicz stwierdził, że na wczoraj skute zostały gzymsy, przygotowana została konstrukcja dachowa.
-Odnosząc się do interpelacji dot. komunikacji miejskiej Burmistrz Siniakowicz stwierdził, że weszła w życie nowa ustawa i nikt nie jest jeszcze przygotowany do nowych przepisów, dlatego też na 8 miesięcy przedłużono umowę z PKS i w tym czasie będą przygotowywane nowe zasady jej funkcjonowania.. Burmistrz podkreślił, że postara się, aby w nowym rozkładzie ujęty był dojazd do cmentarzy w czasie przed Świętem Zmarłych raz w tygodniu.
Burmistrz Siniakowicz odniósł się do interpelacji mieszkańców bloków przy ul. 11 Listopada, sąsiadujących ze sklepem Alibi, stwierdził, że do właścicieli sklepu zostało wysłane pismo i jeśli dalej będzie taka sytuacja jak do tej pory, to Urząd jest w stanie zabrać pozwolenie na sprzedaż alkoholu, albo ograniczyć jego sprzedaż.
Prezes PK Pan Janusz Żoch odnosząc się do interpelacji radnego Hyndza stwierdził, że od 15 czerwca br. PK stosuje innowacyjne metody na oczyszczalni, zapuszczane są specjalne bakterie i przez 2 miesiące to przynosiło efekty. Pan Żoch podkreślił, że na terenie oczyszczalni jest jednak stary osad, który przygotowywany jest do wywiezienia i który będzie zagospodarowany rolniczo i właśnie trwają prace przygotowawcze, aby to usunąć. Prezes Żoch powiedział także, że w przeciągu ostatniego miesiąca Zakład Oczyszczania Miasta wyszedł z propozycją do mieszkańców miasta i otrzymali oni worki na szkło, makulaturę i pety i 21 września br. odbędzie pierwsza zbiórka tych odpadów, jak również zużytych sprzętów RTV i AGD. Pan Prezes dodał, że Głos Siemiatycz poda terminy przeprowadzenia tej zbiórki.
Do punktu 15 – wolne wnioski
W wolnych wnioskach głos zabierali:
-Radna Agnieszka Sitarska stwierdziła, że chciałaby także zwrócić uwagę na wywożenie pojemników na odzież ustawionych przez PCK na terenie naszego miast. Radna Sitarska skierowała prośbę, aby zwrócono uwagę tej firmie aby te pojemniki w były regularnie opróżniane, gdyż bardzo często wokół tych pojemników lezą ubrania. Radna zwróciła w swojej wypowiedzi również uwagę na to, iż przy Szkole Podstawowej Nr 1 wokół pojemników na tzw. pety leżą te butelki i bardzo prosi , aby to było wywożone na bieżąco. Radna Sitarska zwróciła się także z pytaniem, jakie konsekwencje grożą dla właścicieli punktów sprzedaży napojów alkoholowych przy stwierdzeniu alkoholu osobom nieletnim.
-Burmistrz Siniakowicz stwierdził, że
-Burmistrz Miasta – Piotr Siniakowicz zabierając głos w tym punkcie stwierdził, że Miasto zostało zgłoszone do udziału w ogólnopolskiej kampanii „Pozory mylą-dowód nie” w ramach której dokonano niejawnej kontroli punktów sprzedaży napojów alkoholowych pod względem przestrzegania zakazu sprzedaży alkoholu nieletnim. Burmistrz podkreślił, że to był taki test, dający podgląd na te kwestie, ale do złamania prawa nie doszło.
-Radna Sitarska ponownie zabierając głos stwierdziła, że takie sytuacje są nie tylko testowe, ale zdarzają się faktycznie i należy sprawdzać czy ten alkohol w rzeczywistości osobom nieletnim nie jest sprzedawany.
-Pan Sebastian Mierzwiński – mieszkaniec Siemiatycz zabierając głos w wolnych wnioskach stwierdził, że jego wniosek dotyczy 2 miejsc , które przedstawiają zdjęcia, zdjęcia infrastruktury miejskiej, która wielokrotnie stwarza zagrożenie jemu i zwykłym przechodniom. Jako pierwsze takie miejsce Pan Mierzwiński wskazał miejsce przy Banku PKO SA przy ul. Pałacowej, gdzie samochody parkowane są na chodniku , który przeznaczony jest dla pieszych . Zdaniem Pana Mierzwińskiego należy w tym miejscu ustawić barierki, albo tzw. potykacze. Kolejnym miejscem wskazanym przez Pana Mierzwińskiego była ul. Słowiczyńska przy byłym barze „U Małego”, gdzie w tej chwili jest sklep i chodnik przed tym sklepem stał się miejscem parkingowym i jest zablokowany cały pas chodnika, a ludzie , aby przejść idą po jezdni.
-Radna Sitarska nawiązując do wypowiedzi Pana Mierzwińskiego stwierdziła, że faktycznie stawianie samochodów na chodnikach jest dość nagminne przez mieszkańców naszego miasta.
- Burmistrz Siniakowicz odnosząc się do wypowiedzi Pana Mierzwińskiego stwierdził, że jeśli chodzi o miejsce przy banku, to można się zastanowić nad potykaczami. Jeśli chodzi o ul. Słowiczyńską to faktycznie problem jest , jednak nie raz nie zdajemy nawet sobie sprawy z tego, jak bardzo to utrudnia życie.
-Radny Krzysztof Szyszko zabierając głos zwrócił się z pytaniem dotyczącym obejrzanego przez radnych filmu, zapytał, czy ten film pójdzie do szkół i przedszkoli, dodał, że jego zdaniem tam jest jego miejsce, bo dzieci należy nauczyć obcowania z takimi ludźmi.
Do punktu 16 - zakończenie obrad
W związku z wyczerpaniem porządku obrad XII sesji Rady Miasta w dniu 30 sierpnia 2011 r. r. Przewodnicząca Rady zamknęła obrady o godz. 15:00.
Na tym protokół zakończono.
Protokołowała: Przewodniczący Rady Miasta
K.Andruszkiewicz Agnieszka Anna Sitarska
Załącznik do Protokołu Nr XII/11
Rady Miasta Siemiatycze
z dnia 30 sierpnia 2011 r.
Pani Przewodnicząca! Wysoka Rado!
Dzisiejsza sesja Rady Miasta jest w głównej mierze poświęcona zapoznaniu się przez Radę z informacją o przebiegu realizacji budżetu Miasta za I półrocze. Dochody zostały wykonane w 50 % ( z czego dochody majątkowe w 11% a bieżące w 53 %). Wydatki zostały zrealizowane w 47 % ( z czego wydatki bieżące w 47 % a majątkowe w 18 %). Szczegóły zawarte są w informacji przekazanej wszystkim radnym.
Z realizacją budżetu ściśle związany jest stopień realizacji zadań zaplanowanych na dany rok. Realizacja zadań inwestycyjnych przebiega następująco. Rozstrzygnięty został przetarg na remont Przedszkola Nr 1. Najkorzystniejszą ofertę złożyła firma PPHU Majka Maria Demiańczuk na wartość 391 105 zł. Przetarg obejmuje pierwszy etap remontu budynku przedszkola w zakres którego wchodzi zmiana konstrukcji dachu, przebudowa kominów, schodów zewnętrznych i tarasu. Termin zakończenia prac planowany jest na 15 października bieżącego roku.
Rozstrzygnięty został również przetarg na wymianę pokrycia dachowego na budynku oranżerii ośrodka kultury przy ulicy Leg. Piłsudskiego . W przetargu wzięły udział trzy firmy. Najkorzystniejszą ofertę, na kwotę 109.798 zł złożyła firma PPHU Majka Maria Demiańczuk. Prace zostaną wykonane do 18 września.
Po otrzymaniu pozwolenia na budowę oświetlenia ulicznego w ul. Cerkiewnej. został ogłoszony przetarg na realizację zadania. Budowa planowana jest na odcinku ok. 300 m na którym zostanie zamontowanych 12 lamp oświetleniowych.
Na prośbę Parafii Prawosławnej pw. Zmartwychwstania Pańskiego oraz pobliskich mieszkańców zlecono również podwieszenie trzech lamp oświetleniowych na drodze żwirowej od ulicy Górnej w kierunku cerkwi. Lampy zostaną podwieszone do 30.09.2011r.
Wydłuża się termin realizacji oświetlenia ok. 300 metrowego odcinaka ulicy B. Głowackiego i Białostockiej z uwagi na trudności w uzyskaniu zgodny Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad na oświetlenie drogi krajowej w proponowanym zakresie. Miasto planowało zamontować lampy oświetleniowe na istniejących słupach energetycznych od skrzyżowania z ulicą B. Głowackiego do mostu. Generalna Dyrekcja chce by oświetlenie doprowadzić także do stacji Orlen. Wiąże się to nie tylko z dodatkowymi kosztami lecz także dalszym wydłużeniem terminu realizacji inwestycji ze względu na konieczność uzyskania kolejnych pozwoleń.
Kontynuowana jest budowa kanalizacji sanitarnej w ulicy Żeromskiego. Przebiega ona zgodnie z przyjętym harmonogramem. Na dzień dzisiejszy wykonano odcinek blisko 500 m. Zgodnie z umową termin zakończenia budowy ustalono na 30 czerwca 2012 r. Wstępne deklaracje wykonawcy stwarzają szansę, że roboty zostaną zakończone jeszcze do końca bieżącego roku.
Kontynuowana jest realizacja zadania „Remont ulicy Legionów Piłsudskiego i Pałacowej”. Zakończona została przebudowa ul. Legionów Piłsudskiego. Częściowy odbiór prac miał miejsce 26 lipca. Obecnie trwają prace przy remoncie ulicy Pałacowej. Zakończenie i odbiór końcowy nastąpi do 30 września.
W ramach remontów cząstkowych wykonany został: remont ul. Słowiczej, odnowa 99 m ul. Słowackiego oraz 150 m ul. Ogrodowej . Nową nawierzchnię uzyskał parking przy ul. Grodzieńskiej. Wykonawcą wszystkich remontów cząstkowych było Przedsiębiorstwo Drogowo Mostowe „MAKSBUD” Spółka z o. o w Bielsku Podlaskim. Ogólny koszt remontów wyniósł 148 809 zł.
W czerwcu i lipcu wykonano oznakowanie poziome na ulicach miejskich na ogólną kwotę ok. 22 000 zł. Prace te wykonywały Przedsiębiorstwo Komunalne i Przedsiębiorstwo Budomost z Białegostoku.
Na bieżąco prowadzone jest, przez pracowników MOSiR, miejscowe uzupełnianie nawierzchni ulic z zastosowaniem masy workowanej na zimno. Realizowane jest również profilowanie i lokalne odziarnianie dróg gruntowych. Z kolei te prace wykonuje Przedsiębiorstwo Wydobywczo – Drogowe „Żwirbud”.
W ramach zagospodarowania chodników na Placu Jana Pawła II zostały zakupione ławki parkowe, doniczki i stojaki na rowery na łączną kwotę 11 000 zł.
Gospodarka nieruchomościami
W okresie wakacji zorganizowano 3 przetargi na sprzedaż działek miejskich. Jeden z przetargów na zbycie nieruchomości o pow. 111 m2przy ul. Zaszkolnej zakończył się pomyślnie. Został wyłoniony nabywca za kwotę 27 780 zł + podatek VAT.
Pozostałe dwa przetargi:
- na sprzedaż nieruchomości niezabudowanej, położonej przy ulicy Żwirki i Wigury o pow. 353 m2 za cenę wywoławczą 25.000 zł + podatek VAT,
- oraz na sprzedaż nieruchomości gruntowej położonej przy ulicy 11 Listopada o pow. 1044 m2 za cenę wywoławczą 46.000 zł + VAT zakończyły się wynikiem negatywnym.
Na 16 września b.r. zaplanowano przeprowadzenie pierwszego przetargu na sprzedaż nieruchomości położonej przy ulicy Ciechanowieckiej, o pow. 7907 m2. Cena wywoławcza to 360.000 zł + VAT.
W minionym okresie sprzedano na rzecz najemcy jeden lokal mieszkalny przy ul. Grodzieńskiej za kwotę 27 197 zł. Przy sprzedaży udzielono bonifikaty w wysokości 75 %. Obecnie toczą się kolejne dwa postępowania w sprawie sprzedaży lokali.
4 sierpnia b.r. nabyto do zasobu Miasta nieruchomość o pow. 1366 m2 położoną przy ulicy B. Głowackiego 35. Nieruchomość została nabyta z myślą o poszerzeniu drogi (przedłużenie ulicy Spacerowej między ulicami B. Głowackiego i Powstania Styczniowego). Koszt nabycia nieruchomości wynosi 180.000 zł płatne w dwóch ratach. Pierwsza rata została już opłacona. Drugą należy zapłacić do 31 marca 2012 r.
W najbliższym czasie planuję również nabycie aktem notarialnym od Spółdzielni Mieszkaniowej, prawa wieczystego użytkowania do nieruchomości o pow. 255 m2, położonej przy ulicy 11 Listopada stanowiącej drogę dojazdową do hali widowiskowo-sportowej. Koszt nabycia wyniesie 30.000 zł. Z dniem nabycia użytkowanie wieczyste na rzecz spółdzielni wygaśnie.
Z zakresu oświaty
Pojutrze rozpoczyna się nowy rok szkolny. W dwóch szkołach podstawowych i dwóch gimnazjach rozpocznie naukę 1376 uczniów. W trzech przedszkolach opiekę znajdzie 508 dzieci. O ile liczba dzieci w przedszkolach utrzymuje się na porównywalnym poziomie to w szkołach liczba uczniów jest mniejsza w stosunku do roku ubiegłego o 65. W szkole muzycznej rok szkolny rozpocznie 148 uczniów. Utworzone zostały dwie nowe klasy kontrabasu i puzonu.
W czasie wakacji w szkołach prowadzone były prace remontowe na które pozyskaliśmy 195 450 zł z rezerwy subwencji oświatowej. W Gimnazjum Nr 1 odnowione zostały szatnie i prowadząca do nich klatka schodowa. W Zespole Szkół realizowana jest wymiana okien. Pierwotnie planowana była wymiana 99 okien ale ze względu na nabycie okien poniżej ceny kosztorysowej uda się wymienić 136 szt. W ten sposób w Zespole Szkół wymienione zostałyby już wszystkie okna.
W czasie wakacji rozstrzygnięty został konkurs na dyrektora Szkoły Podstawowej Nr 1. Od 1 września funkcję dyrektora będzie pełnił Radosław Kondraciuk dotychczas nauczyciel Zespołu Szkół w Siemiatyczach.
31 maja br Rada Miasta przyjęła uchwałę w sprawie likwidacji Przedszkola Nr 3 w celu przekształcenia w zespół przedszkolno-żłobkowy. Niestety, Wojewoda Podlaski rozstrzygnięciem z 7 lipca stwierdził nieważność tej uchwały. Ponieważ miasto chce skorzystać z rządowego programu Maluch na modernizację pomieszczeń Przedszkola Nr 3 i przeznaczyć je na miejsca do opieki nad dziećmi do lat 3, obecnie pozostaje powołanie odrębnej struktury organizacyjnej czyli żłobka. Projekt uchwały w tej sprawie został przygotowany na dzisiejszą sesję. Chciałbym także poinformować Radę, że zmuszony byłem zrezygnować z przyznanego, w I edycji, dofinansowania w ramach programu Maluch gdyż najkorzystniejsza oferta złożona w przetargu na modernizację pomieszczeń znacznie przekraczała zaplanowany kosztorys i nasze możliwości finansowe. Nie zrezygnowałem jednak z pozyskania środków z tego programu i złożyłem kolejny wniosek tym razem koszty realizacji zadania zwiększono do 286 000 zł. Zaplanowaliśmy również możliwość przyjmowania do żłobka dzieci niepełnosprawnych. W związku z tym dofinansowanie zadania może wzrosnąć do 70%.
Pozostałe
Od 18 lipca funkcjonuje w Urzędzie Miasta stanowisko Pełnomocnika ds. przeciwdziałania uzależnieniom. Na stanowisko to została zatrudniona Pani Joanna Balejko. W ślad za tym dokonałem zmian w składzie Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. Obecnie komisja liczy 5 osób. Przewodniczącym Komisji jest Pani Pełnomocnik a członkami Pani Krystyna Wolanin, Pani Ewa Romaniuk, Pan Romuald Leoniuk i Pan Waldemar Bartoszuk.
Miasto zostało zgłoszone do udziału w ogólnopolskiej kampanii „Pozory mylą-dowód nie” w ramach której dokonano niejawnej kontroli punktów sprzedaży napojów alkoholowych pod względem przestrzegania zakazu sprzedaży alkoholu nieletnim. Na 37 istniejących punktów sprzedaży detalicznej w 12 stwierdzono sprzedaż alkoholu osobom niepełnoletnim. Kolejnym elementem kampanii było zorganizowanie spotkania dla właścicieli i pracowników punktów sprzedaży alkoholu w czasie którego podniesiono świadomość sprzedawców na temat specyficznego produktu i jego negatywnych skutków dla młodzieży. Przedstawiono obowiązujące przepisy prawne dotyczące dystrybucji alkoholu oraz zaprezentowano film szkoleniowy dający konkretne rady i wzorce zachowań istotne dla sprzedawców. Niestety w spotkaniu uczestniczyło zaledwie 8 osób reprezentujących 5 punktów sprzedaży.
Nawiązana została wstępna współpraca z Poradnią „Etap” z Białegostoku w celu uskutecznienia działań antynarkotykowych na terenie miasta. Późniejsze plany zakładają otwarcie punktu, w którym prowadzona będzie systematyczna terapia uzależnionych.
W ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Działania „Inicjatywy lokalne na rzecz aktywnej integracji” miasto złożyło wniosek o dofinansowanie w wysokości 50 000 zł realizacji projektu pt. „Skuteczne NGO – Strategia Współpracy Miasta Siemiatycze z Organizacjami Pozarządowymi”. Celem projektu jest rozwój współpracy samorządu gminnego i lokalnych stowarzyszeń oraz opracowanie Strategii Współpracy Miasta Siemiatycze z Organizacjami Pozarządowymi na lata 2012-2017. Wniosek przeszedł pozytywnie ocenę formalną.
Od 1 do 7 lipca przebywała w Siemiatyczach 30 osobowa grupa studentów Wydziału Architektury Politechniki Białostockiej wraz z opiekunem.. Przedmiotem praktyk była inwentaryzacja urbanistyczna wybranych fragmentów miasta, którą miasto będzie mogło wykorzystać w swoich pracach projektowych. Wykonana inwentaryzacja stanie się podstawą do opracowania przez studentów podczas zajęć koncepcji zagospodarowania poszczególnych fragmentów Miasta.
Od 18 lipca 2011 r. Miasto Siemiatycze realizuje projekt pt. Międzynarodowe Centrum Aktywizacji Młodzieży w Siemiatyczach realizowanyw ramach Programu Wsparcia Inicjatyw Lokalnych, Międzyregionalnych i Transgranicznych w Euroregionie Niemen współfinansowanego ze środków Norweskiego Mechanizmu Finansowego. Wartość projektu wynosi blisko 156 000 zł a dofinansowanie - 85% kosztów kwalifikowanych projektu.
Od 20 do 28 sierpnia w mieście przebywałą 22 osobowa grupa młodzieży z Postaw (Białoruś) wraz z opiekunami. W niedzielę 21 sierpnia w obecności przedstawicieli władz miasta Postawy i miasta Siemiatycze nastąpiło oficjalne otwarcie w Siemiatyczach Międzynarodowego Centrum Aktywizacji Młodzieży. Zespół wokalno-muzyczny z Postaw uświetnił uroczystość gościnnym występem.
Gimnazjaliści z Postaw uczestniczyli w zajęciach razem z grupą z Siemiatycz. W ramach projektu młodzież uczestniczyła w zajęciach integracyjnych i warsztatach z zakresu kształtowania umiejętności liderskich, uzupełnionych tańcami i zajęciami aktywnego wypoczynku (na ORLIKU, hali widowiskowo-sportowej i nad wodą).
W programie spotkania poza zwiedzaniem miasta z przewodnikiem, odbył się wyjazd integracyjny do Centrum Nauki Kopernik w Warszawie połączony ze zwiedzaniem stolicy oraz warsztaty kulinarne, a w ich ramach - dzień kuchni regionalnej w plenerze. Program pikniku zakładał: prezentację miasta partnerskiego Postawy, degustację potraw kuchni polskiej i białoruskiej, zabawy sportowo-rekreacyjne, balonowe szaleństwo w stylu wzloty i powroty balonem, muzykę, taniec i inne atrakcje. W ramach projektu zakupionych zostało 50 łóżek. Obecnie, mogą one być wykorzystywane bazie noclegowej dla uczestników obozów organizowanych w Gimnazjum Nr 1. Zakupiono również matę ochronną na halę widowiskowo sportową niezbędną, w przypadku organizowania innych imprez niż sportowe.
Od września Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej przystąpi do realizacji projektu „Bezpieczny Dom” na który miasto uzyskało dofinansowanie w wysokości 22 000 zł w ramach programu osłonowego „ Wspieranie jednostek samorządu terytorialnego w tworzeniu systemu przeciwdziałania przemocy w rodzinie” Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej.
5,5 tys. zł wynosić będzie udział własny Miasta w projekcie. W ramach projektu zaplanowany jest rozwój poradnictwa specjalistycznego dla osób dotkniętych problemem przemocy w rodzinie ( w tym wyposażenie punktu konsultacyjnego) , działania terapeutyczne oraz rozwój zespołu interdyscyplinarnego i zespołów roboczych.
Na zakończenie chciałbym poinformować Radę, że rozwiązana została umowa zawarta między Przedsiębiorstwem Komunalnym a konsorcjum. Na zaprojektowanie i wykonanie elektrociepłowni opalanej biomasą. Jednocześnie Przedsiębiorstwo Komunalne zbyło na rzecz spółki Bioenergia Pro nieruchomość położoną przy ul. Kościuszki. Spółka planuje na zakupionym terenie budowę ciepłowni.
Załącznik do Protokołu Nr XII/11
Rady Miasta Siemiatycze
z dnia 30 sierpnia 2011 r.
Opinia
O zgłoszonych kandydatach na ławników
do Sądu Rejonowego w Bielsku Podlaskim
na kadencję 2012-2015
Zespół ds. opiniowania zgłoszonych kandydatów na ławników w składzie: Agnieszka Sitarska Antoni Kosieradzki i Eugeniusz Mudel powołany Uchwałą Nr IX/55/11 z dnia 21 czerwca 2011 r. odbył swoje posiedzenie w dniu 29 sierpnia br. na którym wypracował opinię, którą Wysokiej Radzie w chwili obecnej przedstawia.
Prezes Sądu Okręgowego pismem z dnia 18 maja br. poinformował Radę Miasta Siemiatycze, że do prawidłowego funkcjonowania sądów na obszarze właściwości Sądu Okręgowego w Białymstoku niezbędne jest wybranie przez Radę ławników na kadencję 2012- 2015 dla Sądu Rejonowego w Bielsku Podlaskim do orzekania w sprawach rodzinnych – w ilości 4.
Prawozgłaszania kandydatów mieli prezesi właściwych sądów, stowarzyszenia, organizacje społeczne i zawodowe oraz inne organizacje zarejestrowane na podstawie przepisów prawa, z wyłączeniem partii politycznych, co najmniej 50 obywateli mających czynne prawowyborcze, zamieszkujących stale na terenie gminy dokonującej wyboru.
Z ustawy o ustroju sądów powszechnych wynika, iż ławnikiem w wyborach może być wybrany ten, kto:
1/ posiada obywatelstwo polskie i korzysta z pełni praw cywilnych i obywatelskich,
2/ jest nieskazitelnego charakteru,
3/ ukończył 30 lat,
4/ jest zatrudniony, prowadzi działalność gospodarczą lub zamieszkuje w miejscu kandydowania co najmniej od roku.
5/ nie przekroczył 70 lat,
6/ jest zdolny ze względu na stan zdrowia, do pełnienia obowiązków ławnika,
7/ posiada co najmniej wykształcenie średnie.
Zgodnie z ustawą o ustroju sądów powszechnych ławnikami nie mogą być:
1/ osoby zatrudniane w sądach powszechnych i innych sądach oraz prokuraturze,
2/ osoby wchodzące w skład organów, od których orzeczenia można żądać skierowania sprawy na drogę postępowania sądowego,
3/ funkcjonariusze Policji oraz inne osoby zajmujące stanowiska związane ze ściganiem przestępstw i wykroczeń,
4/ adwokaci i aplikanci adwokaccy,
5/ radcy prawni i aplikanci radcowscy,
6/ duchowni,
7/ żołnierze w czynnej służbie wojskowej,
8/ funkcjonariusze Służby Więziennej,
9/radni gminy, powiatu i województwa.
Zgłoszeń kandydatów na ławników dokonywało się na karcie zgłoszenia.
Do kart złożonych przez obywateli dołączało się listę osób, zawierającą:
1/ imię (imiona),
2/ nazwisko,
3/ numer ewidencyjny PESEL,
4/ miejsce stałego zamieszkania i własnoręczny podpis każdej z 50 osób zgłaszających kandydata.
Do karty kandydat miał obowiązek załączyć:
1/ informację z Krajowego Rejestru Karnego dotyczącą zgłaszanej osoby,
2/oświadczenie kandydata, że nie jest prowadzone przeciwko niemu postępowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe,
3/ oświadczenie kandydata, że nie jest lub nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej , a także, że władza rodzicielska nie została mu ograniczona ani zawieszona,
4/ zaświadczenie lekarskie, o stanie zdrowia, wystawione przez lekarza podstawowej opieki zdrowotnej w rozumieniu przepisów o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, stwierdzające brak przeciwwskazań do wykonywania funkcji ławnika,
5/ dwa zdjęcia zgodnie z wymogami stosowanymi przy składaniu wniosku o wydanie dowodu osobistego.
W ustawowym terminie tj. do dnia 30 czerwca 2011 r. zgłoszone zostały 4 kndydatury
1. Dzienisiuk Janusz Piotr zam. Siemiatycze
2. Drozdowska Janina zam. Siemiatycze
3. Elżbieta Siniakowicz zam. Siemiatycze
4. Barbara Jadwiga Weremczuk zam. Siemiatycze
Wszyscy kandydaci zostali zgłoszeni przez obywateli. Członkowie zespołu stwierdzili, że wszystkie zgłoszenia spełniały warunki formalne. Wszyscy kandydaci uzyskali pozytywną opinię Podlaskiego Komendanta Wojewódzkiego Policji w Białymstoku.
Podpisy członków zespołu:
Metryka strony