Protokół Nr XIII/03

Numer XIII/03
Data wydania 2003-12-05

   Obrady XIII sesji Rady Miasta Siemiatycze rozpoczęły się o godzinie 15:00 zakończyły zaś o godzinie 16:10.
     W obradach XIII sesji na stan 15 radnych uczestniczyło , 14 według załączonej do protokołu listy obecności.

Radni obecni na XIII sesji:

1. Zdzisław Chodakowski
2. Zbigniew Chrołowski
3. Mariusz Gocał
4. Halina Drabiuk
5. Andrzej Kochański
6. Tadeusz Nazarewicz
7. Franciszek Sak
8. Zenon Sielewonowski
9. Agnieszka Sitarska
10. Jan Szeweluk
11. Krzysztof Szyszko
12. Zdzisław Warpechowski
13. Aleksander Jakowiuk
14. Mirosław Kobus

Radnym nieobecnym (usprawiedliwionym) był radny Krzysztof Wieczorek.

W obradach XIII sesji uczestniczyli również:

1. Zbigniew Radomski – Burmistrz Miasta
2. Stanisław W. Fleks – Zastępca Burmistrza
3. Elżbieta Rakszawa - Sekretarz Miasta
4. Danuta Jaszczołt - Skarbnik Miasta
5. Adam Tobora – Redaktor Naczelny Siemiatyckiego Kuriera Samorządowego
6. Magda Murawska – korespondentka Siemiatyckiego Kuriera Samorządowego
7. Marek Malinowski – redaktor „Głosu Siemiatycz”
8. Robert Golański – korespondent „Gazety Współczesnej”

Do punktu 2 – przyjęcie porządku obrad

     Przewodniczący Rady stwierdził, że sesja został zwołana w nieco alarmowym trybie, ale już na poprzedniej sesji wspominał, ze sytuacja tego typu może zaistnieć. Przewodniczący stwierdził, że porządek obrad XIII sesji Rady Miasta radni otrzymali i w tej chwili nie przewiduje zmian zaproponowanego porządku. Przewodniczący zwrócił się z pytaniem do radnych, czy do tego porządku wnoszą jakieś uwagi i poprawki. Radni nie wnieśli poprawek do zaproponowanego porządku obrad przyjmując ten porządek przez aklamację.
     W związku z powyższym porządek obrad Rady Miasta w dniu 5 grudnia 2003 r. przedstawia się następująco:

1.Otwarcie obrad.
2.Przyjęcie porządku obrad.
3. Podjęcie uchwał w sprawie podatków na 2004 r:
  a/ podatku od nieruchomości,
  b/ podatku od środków transportowych,
  c/ podatku od posiadania psów.
4. Podjęcie uchwały w sprawie zwolnień z podatku od nieruchomości na 2004 r.
5. Podjęcie uchwały w sprawie zwolnienia z podatku od posiadania psów w 2004 r.
6. Omówienie sytuacji w zakresie podatku rolnego i leśnego na 2004 r.
7.Podjęcie uchwały w sprawie określenia formularzy informacji i deklaracji podatkowych.
8.Wolne wnioski.
9.Zamknięcie obrad.

Do punktu 3 - podjęcie uchwał w sprawie podatków na 2004 r.:

     Przed przystąpieniem do realizacji przyjętego porządku obrad XIII sesji Przewodniczący Rady Miasta odczytał radnym stanowiska jakie zajęły wobec propozycji stawek podatków na 2004 NSZZ Solidarność Oddział w Siemiatyczach oraz Rada Powiatowa OPZZ w Siemiatyczach. Stanowiska związków zawodowych stanowią załączniki do protokołu z sesji.

     Następnie głos zabrał Burmistrz Miasta – Zbigniew Radomski, który zwracając się do Wysokiej Rady stwierdził, że zwiększenie podatków lokalnych o 6% w stosunku do roku 2003 podyktowane jest wprowadzeniem reformy finansów publicznych, która to reforma nie zabezpiecza miastu realizacji wydatków budżetowych w roku 2004 i ogranicza możliwości finansowe miasta. Burmistrz Radomski w swojej wypowiedzi stwierdził, że w strefie socjalnej brak jest dofinansowania na obiady dla dzieci z rodzi najuboższych – 100.000 zł. Jeżeli chodzi o dodatki mieszkaniowe to w 2004 r. samorząd miasta musi sam finansować wydatki na dodatki mieszkaniowe i miasto wyda na ten cel 900.000 zł. Burmistrz poinformował także radnych, że zmniejszono miastu plan dotacji na wypłatę zasiłków z pomocy społecznej – na ten cel wyda miasto wyda w 2004 . 652.000 zł. Odnosząc się do sfery oświaty Burmistrz Radomski stwierdził, że w 2003 miasto do oświaty dopłaciło 1.140.000 zł, a w 2004 r. miasto musi dopłacić 1.491.000 zł. Przechodząc do sfery komunalnej Burmistrz stwierdził, że jeśli chodzi o oświetlenie ulic to dofinansowanie przez wojewodę wynosiło w 2003 r. 188.000 zł, a na całość miasto wydało 514.000 zł, a w 2004 r. miasto będzie musiało samo sfinansować oświetlenie ulic. Burmistrz Radomski podkreślił, że te wydatki, które wymienił ze sfery socjalnej to są to pieniądze, które miasto chce przeznaczyć dla najuboższych, a więc będą to obiady dla dzieci z rodzin najuboższych, dodatki mieszkaniowe i te pieniądze będą skierowane dla tych osób. Burmistrz Radomski w swojej wypowiedzi zaznaczył także, że miasto stara się o środki z Unii Europejskiej w roku 2004, dodał, że w tej chwili nie wie jak te wnioski zostaną rozpatrzone, a miasto złożyło je 4, ale robi starania, aby część z tych środków otrzymać. Burmistrz Radomski podkreślił w dalszej części swojej wypowiedzi, że chce przede wszystkim skierować pieniądze na inwestycje towarzyszące, a więc musi odpowiedzieć Staroście Siemiatyckiemu, jeśli chodzi o partycypację w kosztach budowy dwóch ulic w mieście tj. Drohiczyńskiej i Wysokiej i zdecydować, czy miasto dołoży do tych inwestycji, czy nie przy czym w jednym przypadku jest to długość przeszło 4 km, a w drugim 2 km. Następnie Burmistrz stwierdził, że jest jeszcze sprawa ul. Ciechanowieckiej, monitoringu miasta, sprawa remontu zalewu, na który też dostaniemy pieniądze i te 6%wzrostu podatków to są środki, które zostaną przeznaczone tylko i wyłącznie na te cele.
     Na zakończenie swojej wypowiedzi Burmistrz Radomski stwierdził, że to, co zostało zaplanowane w projektach uchwał w sprawie podatków na 2004 r prosi, aby Wysoka Rada pozytywnie się do tego ustosunkowała. Burmistrz powiedział, że rozumie wnioski obu związków zawodowych, ale związki zawodowe muszą zrozumieć, że oto są problemy i natury społecznej, na które te pieniądze pójdą i natury inwestycyjnej.

     -Przewodniczący Rady stwierdził, ze tematyką podatkową radni zajmowali się głównie podczas posiedzeń komisji przed poprzednią sesją, na pytania i wątpliwości radnych były odpowiedzi. Przewodniczący Rady podkreślił, że najpoważniejszą sesją w roku jest sesja, na której ustala się podatki lokalne, gdzie wszyscy radni podchodzą do tych spraw nadzwyczaj poważnie do tego zagadnienia. Przewodniczący Rady podkreślił, że w bieżącym roku wykonano wiele zamierzeń inwestycyjnych, o dużej wartości, a dlatego, że wiele zadań realizowano systemem gospodarczym i sądzi, że pod kontrolą Rady , to co zostanie na dzisiejszej sesji ustalone będzie mądrze wydatkowane. Następnie Przewodniczący Rady zwrócił się z prośbą o przedstawienie opinii Komisji w kwestii podatków na 2004 r.

     -Radny Zdzisław Chodakowski – Przewodniczący Komisji Finansów i Budżetu stwierdził, że na posiedzeniu Komisji w dniu 25 listopada br. przedyskutowano stawki podatków lokalnych na 2004 r. Radny Chodakowski podkreślił, że jest to bardzo trudna część pracy Komisji FiB, tym bardziej, że budżet miasta na 2004 będzie zależał od dzisiejszych decyzji Rady. Przewodniczący Komisji Finansów i Budżetu powiedział, że Rada powinna przyjąć stawki podatków lokalnych na 2004 r. zaproponowane przez Burmistrza Miasta, tym bardziej, iż rok 2004 będzie rokiem przełomowym z uwagi na wejście do Unii Europejskiej i jeśli spełnią się zapowiedzi, to większość spraw spadnie na barki samorządów. Pan Chodakowski podkreślił, że stawki podatków są trudną sprawą, ale konieczną i wnosi o przyjęcie stawki 6% podatków lokalnych na 2004 r, dodał, ze jego zdaniem przy zaangażowaniu Rady środki uzyskane z tych podatków zostaną mądrze wydatkowane. Na zakończenie swojej wypowiedzi radny Chodakowski powiedział, że na posiedzeniu członkowie Komisji 3 glosami za, przy 2 głosach przeciwnych przyjęli proponowane przez Burmistrza stawki podatków na 2004 r.

     -Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego i Porządku Publicznego radny Zbigniew Chrołowski powiedział, że komisja na swym posiedzeniu przed sesją większością głosów ( 3 głosy za, 1 wstrzymujący się) przyjęła proponowane stawki podakowe na 2004 r. Radny Chrołowski powiedział, że jego zdaniem podatki lokalne należy podnieść w wysokości zaproponowanej przez Burmistrza Miasta, jeśli chcemy rzeczywistego rozwoju miasta.

     -Radny Krzyszof Szyszko – Przewodniczący Komisji Zdrowia, Oświaty i Kultury stwierdził, że wzrost podatków jest nieunikniony, dodał, że pozostawienie w 2004 roku stawek z roku 2003 oznaczałoby bardzo rygorystyczne podniesienie stawek na rok 2005. Radny Szyszko podkreślił, że stawki zaproponowane przez Burmistrza Miasta nie są stawkami maksymalnymi i miasto Siemiatycze nie jest najbardziej rygorystyczną gminą, jeśli chodzi o stawki podatków lokalnych.

     -Radny Franciszek Sak – członek Komisji Finansów i Budżetu zabierając głos powiedział, że na posiedzeniu tej Komisji niezbyt dokładnie przeanalizowano zaproponowane stawki podatkowe na 2004 r, gdyż członkowie Komisji właściwie kilka minut poświęcili na te sprawy i zbytnio się nie zastanawiali na tymi propozycjami. Radny Sak stwierdził w swojej wypowiedzi, że w pełni solidaryzuje się z opiniami związków zawodowych dot. wysokości podatków zaproponowanych na 2004 r. Radny sak powiedział, że społeczeństwo ubożeje, czeka nas ograniczenie wydatków socjalnych z budżetu państwa. Radny Sak dodał, że poziom inflacji jest niski, a nasze podatki mają wzrosnąć 6-krotnie ponad poziom inflacji. Radny Sak stwierdził, że jego zdaniem podatek od nieruchomości to koszt wielu rodzin, ale też wielu firm i jego wzrost spowoduje wzrost cen usług i towarów, radny Sak dodał, że w związku ze wzrostem tego podatku Spółdzielnia Mieszkaniowa podniesie czynsze za lokale mieszkalne, bo wzrost podatku wpłynie na koszt. Radny Sak podkreślił także, że może być również tak, że jeśli koszty firmy będą wyższe, a firma nie podniesie cen – to dochody firmy spadną i wtedy udziały, które miasto otrzymuje z tytułu udziału w dochodach w podatku od osób fizycznych, te udziały również będą mniejsze. Radny Sak uznał, że jest to mechanizm naczyń połączonych i jeśli podniesiemy podatki, to z czegoś innego dostaniemy również mniej, dodał, że pieniądze zawsze są potrzebne, ale nie za wszelką cenę, żeby obciążać podatników. Radny Sak stwierdził, że w swojej wypowiedzi Burmistrz Radomski nic nie wspomniał o jakiś ewentualnych oszczędnościach, bo jeżeli mamy trudny rok to trzeba sięgnąć, po jakieś ewentualne oszczędności i wprowadzić jakiś program oszczędnościowy. Radny Sak w swojej wypowiedzi odniósł się do wydatków oświatowych, stwierdził, że w związku z likwidacją SP Nr 2 uczniów jest coraz mniej i mniejsze koszty miasto powinno ponosić w oświacie. Na zakończenie swojej wypowiedzi radny Sak wymienił jeszcze jeden argument, który przemawia za nie podnoszeniem, aż o 6% podatku od nieruchomości, a mianowicie Minister Finansów podwyższył średnio niecało o 1% stawki max, które obowiązywały w roku 2003, a mu podnosimy o 6%. Kończąc swoją wypowiedź radny Sak złożył wniosek o przyjęcie 3% stawek wzrostu podatku od nieruchomości, a nie 6%.

     -Skarbnik Miasta – Danuta Jaszczołt ustosunkowując się do wypowiedzi stwierdziła, że odniesie się ogółem do podatków, bo mówimy o 6%, bo akurat tyle jest w niektórych pozycjach podatku od nieruchomości, nie jest tak w pozostałych podatkach, przede wszystkim w podatku rolnym, leśnym, w części podatku od środków transportowych, a także w podatku od nieruchomości, tam, gdzie stosowano stawki maksymalne tzn. działalność gospodarcza prowadzona przez służbę zdrowia, podmioty, które zajmują się rozprowadzaniem materiału siewnych i 2% wskaźnik płacony od wartości budowli. Odnosząc się do podatku od nieruchomości w przypadku osób fizycznych dla orientacji Skarbnik Miasta podała ile wyniesie podatek wg. proponowanych stawek od działki o pow. 500 m2 oraz domu o pow. 180m2. i budynków gospodarczych około 50m2. – wzrost w skali roku wyniesie 21 zł. Odnosząc się do kosztów Spółdzielni Mieszkaniowej to Skarbnik Miasta wyjaśniła, że liczony on był wcześniej i np. dla mieszkania średnio 60 m2 skutki podwyżki wyniosą 2,10 zł i w skali roku jest to około 20 gr. na miesiąc. Pani Skarbnik w swojej wypowiedzi odniosła się także do sprawy dochodów z tytułu podatków, stwierdziła, że od roku 2004 ustawa o dochodach gmin obciążyła samorządy około 15% wzrostem wydatków i na naprawdę będzie spory problem kiedy zajmiemy się budżetem i bardzo trudno będzie zbilansować dochody z wydatkami, bo miasto otrzymało wszystkiego mniej, a zadania przeszły na barki samorządu. Pani Skarbnik stwierdziła również w swojej wypowiedzi, że nie zgadza się z opinią, iż sfera społeczna ucierpi, ona nie ucierpi bo wszystko przejdzie na garnuszek miasta i z tego musimy tym ludziom dać, bo im jest naprawdę ciężko i 300.000 zł mniej w samych zasiłkach to dla miasta ponad 20%. Odnosząc się do wypowiedzi radnego Saka dot. zmniejszonych wydatków na oświatę w związku z likwidacją SP Nr 2 Skarbnik Miasta stwierdziła, że szkołę zamknięto, a subwencję zmniejszono prawie o 180.000 zł w stosunku do 2003 r, ale też na garnuszek samorządu przeszły tzw. świadczenia socjalne nauczycieli emerytów, na które dostawaliśmy 60.000 zł, a teraz już tego nie będzie. Kolejnym problemem jest awans nauczycieli, bo z jednej strony cieszy, ze nauczyciele awansują, ale awans 25 nauczycieli od czerwca do końca roku jest to dodatkowo kwota 28.000 zł i te środki musimy zapewnić, przy czym w tych wydatkach na oświatę nie ma środków na remonty, mowa jest jedynie o bieżącym utrzymaniu szkół. Pani Skarbnik odniosła się w swoje wypowiedzi także do kwestii dodatków mieszkaniowych, do których miasto dołożyło ponad 1 milion w 2003 r, ale jednak ponad 230.000 zł otrzymano dotacji, a w 2004 r. cały ciężar wypłat dodatków spadnie na miasto. Odnosząc się do kwestii wzrostu podatków o 6%, to kwotowo daje to około 300.000 zł. czyli znikomy wzrost dochodów. Skarbnik Miasta dodała także, że oszczędności na pewno będzie się szukać.

     Innych głosów w dyskusji w tej sprawie nie było. Przewodniczący Rady zwracając się do radnych stwierdził, że jeszcze niejednokrotnie się zetrą przy konstruowaniu budżetu miasta na 2004 r, przy redagowaniu zadań inwestycyjnych, dodał, że być może są tacy radni, którzy w swoich osiedlach wyborczych mają już takie porządki, że do nich mieszkańcy nie przychodzą, jednak w większości terenu miasta mieszkańcy chcą realizacji inwestycji np. mieszkańcy Słowiczyna chcą drogi i będą o jej budowę zabiegać w budżecie 2004 r.
Przewodniczący Rady Miasta zwrócił się także z pytaniem do radnych, czy zgłaszają jakieś inne wnioski dot. stawek podatków na 2004 r. Radni odpowiedzieli, że nie. Wobec powyższego Przewodniczący zaproponował przegłosowanie w pierwszej kolejności wniosku najdalej idącego zgłoszonego przez radnego Saka dot. podniesienia stawek podatku od nieruchomości na 2004 r. o 3%. Za tym wnioskiem głosowało 4 radnych, od głosu wstrzymał się 1 radny, a większość radnych była przeciw temu wnioskowi.

a/ podatku od nieruchomości

     W zarządzonym przez Przewodniczącego Rady głosowaniu w sprawie wzrostu podatku od nieruchomości na 2004 r. o 6% zaproponowanego przez Burmistrza Miasta za głosowała większość radnych, przy 4 głosach przeciw.

/Uchwała Nr XIII/84/03 w załączeniu/

b/ podatku od środków transportowych

     W zarządzonym przez Przewodniczącego Rady głosowaniu w sprawie wzrostu podatku od środków transportowych na 2004 r. o 6% zaproponowanego przez Burmistrza Miasta za głosowała większość radnych, przy 4 głosach przeciw.

/Uchwała Nr XIII/85/03 w załączeniu/

c/ podatku od posiadania psów

     W zarządzonym przez Przewodniczącego Rady głosowaniu w sprawie podatku od posiadania psów na 2004 r. w wysokości 27 zł zaproponowanego przez Burmistrza Miasta za głosowała większość radnych, przy 2 głosach wstrzymujących.

/Uchwała Nr XIII/86/03 w załączeniu/

Do punktu 4 -podjęcie uchwały w sprawie zwolnień z podatku od nieruchomości na 2004 r.

     Radni uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. W zarządzonym przez Przewodniczącego Rady głosowaniu w sprawie w sprawie zwolnień z podatku od nieruchomości na 2004 r. za podjęciem uchwały głosowała większość radnych, przy 1 głosie wstrzymującym.

/Uchwała Nr XIII/87/03 w załączeniu/

Do punktu 5 - podjęcie uchwały w sprawie zwolnień z podatku od posiadania psów na 2004 r.

     Radni uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. W zarządzonym przez Przewodniczącego Rady głosowaniu w sprawie w sprawie zwolnień z podatku od posiadania psów na 2004 r. za podjęciem uchwały głosowała większość radnych, przy 1 głosie przeciw.

/Uchwała Nr XIII/88/03 w załączeniu/

Do punktu 6 - omówienie sytuacji w zakresie podatku rolnego i leśnego na 2004 r.

     Skarbnik poproszona o przedstawienie radnym tego zagadnienia stwierdziła, że projekt uchwały w tej sprawie nie został radnym przedstawiony, gdyż propozycją Burmistrza Miasta jest przyjęcie stawki podatku rolnego w wysokości zaproponowanej przez GUS, która wynosi z 1 ha przeliczeniowego 86,43 zł, podatku leśnego z 1 ha 23,69 zł i podatku rolnego z nieruchomościami od 1 ha fizycznego 172,85 zł. Radni bez uwag przez aklamację przyjęli propozycje Burmistrza Miasta w powyższych sprawach.

Do punktu 7 - podjęcie uchwały w sprawie określenia formularzy informacji i deklaracji podatkowych

     Radni uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. W zarządzonym przez Przewodniczącego Rady głosowaniu w sprawie w sprawie określenia formularzy informacji i deklaracji podatkowych za podjęciem uchwały głosowali radni jednogłośnie.

/Uchwała Nr XIII/89/03 w załączeniu/

Do punktu 8 – wolne wnioski

     -Radny Andrzej Kochański zwrócił się z prośbą do Przewodniczącego Rady, by zmienił stosunki w Radzie, dot. trybu przedkładania uchwał Radzie, a mianowicie by nie zdarzały się sytuacje, która miała miejsce przy podejmowaniu uchwał podatkowych, że projekty uchwał radni otrzymali na komisji.

     -Przewodniczący Rady stwierdził, że czasami zdarzają się okoliczności, będące poza złą wolą i w przypadku projektów uchwał podatkowych tak właśnie było, jednak to niczego nie usprawiedliwia.

     -Radny Mariusz Gocał zwrócił uwagę radnych, że w budżecie 2004 r. na pewno będą przewijać się problemy służby zdrowia. Radny powiedział, ze prosi Radę by miała to na uwadze, bo w służbie zdrowia będzie coraz gorzej.

     -Radny Tadeusz Nazarewicz zwrócił uwagę na następujące kwestie:
1/ czy w mieście planowana jest budowa lokali socjalnych, jak ta sprawa się przedstawia i jakie są plany;
2/ jaki jest plan naprawy złego stanu technicznego kotłowni miejskich na osiedlach mieszkaniowych;
3/ posiada inne dane dot. wydatków na oświatę w naszym mieście i wynika z nich, że w była to kwota 320.000 zł;
4/ Radny Nazarewicz poparł wypowiedź radnego Kochańskiego w kwestii trybu przedkładania Radzie projektów uchwał.

     -Burmistrz Radomski ustosunkowując się do wypowiedzi radnych stwierdził, że budynek socjalny będzie budowany w roku 2004, Burmistrz podkreślił, że chce zrealizować to zadanie rękami bezrobotnych. Burmistrz Radomski przedstawił radnym także inne „pobożne życzenia” inwestycyjne na 2004 r:
1/ budowa kanalizacji sanitarnej w ul. B. Głowackiego i Powstania Styczniowego (wartość zadania ok. 340.000 zł);
2/ przebudowa ul. Ciechanowieckiej ( miasto musi dołożyć do tej inwestycji ok. 30.000 zł);
3/ przebudowa linii energetycznej oświetleniowej w ul. 11 Listopada ( będzie to zadanie Zakładu Energetycznego do którego miasto musi dołożyć ok. 50.000 zł);
4/ budowa bocznej ściany na zalewie nr 1 – koszt ok. 50.000 zł;
5/ Plażowa – pracowanie dokumentacji na drogę;
6/wykonanie monitoringu w części miasta - 150.000 zł;
7/ wykonanie dokumentacji technicznej na budowę hali widowiskowo-sportowej w mieście – koszt ok. 50.000 zł. Burmistrz Radomski podkreślił, że jeżeli miasto przegra sprawę z Gminą Żydowską, to miasto pozostanie bez sali widowiskowo-sportowej;
8/ budowa ciągu pieszo-rowerowego w ul. Górnej ( II etap) – zadania to będzie realizować Podlaski Zarząd Dróg, a miasto musi dołożyć ok. 30.000 zł);
9/wykonanie instalacji elektrycznej w ul. Obrońców Wizny (ok. 60.000 zł);
10/ dalsza budowa chodników na terenie miasta systemem gospodarczym;
11/ rozpoczęcie budowy budynku socjalnego ( ok. 200.000 zł);
12/ wykonanie dokumentacji na budowę ul. Plażowej ( ok. 50.000 zł);
13/ wykonanie chodników na terenie miasta sposobem gospodarczym;
14 opracowanie dokumentacji na budowę ulic Drohiczyńskiej i Wysokiej ( miasto musi dołożyć oko. 50.000 zł).

Burmistrz Radomski odniósł się w swojej wypowiedzi także do kwestii remontu kotłowni miejskich. Powiedział, że miasto co roku przekształca jedną kotłownię z paliwa stałego na gaz i taki jest plan, który będzie realizowany w kolejnych latach. Odnosząc się do kolejnych wypowiedzi radnych Burmistrz Radomski odniósł się do wypowiedzi radnego Gocała i stwierdził, że jeśli zajdzie taka potrzeba na służbę zdrowia również trzeba będzie przeznaczyć środki z miasta. Burmistrz w swojej wypowiedzi stwierdził również, iż rozważa przedłożenie Radzie uchwały o zwolnieniach z podatku od nieruchomości, dla podmiotów, które tworzyć będą nowe miejsca pracy, aby zachęcić przedsiębiorców.

Do punktu 9 – zakończenie obrad

W związku z wyczerpaniem porządku obrad XIII sesji Rady Miasta Siemiatycze w dniu 5 grudnia Przewodniczący Rady Miasta o godz. 16:10 zamknął obrady.

     Na tym protokół zakończono.

Protokołowała: Przewodniczący Rady Miasta
K.Andruszkiewicz Zdzisław Warpechowski

 

Metryka strony

Udostępniający: Miasto Siemiatycze

Wytwarzający/odpowiadający: Katarzyna Andruszkiewicz

Data wytworzenia: 2005-07-29

Wprowadzający: Eryk Nowik

Data modyfikacji: 2019-03-07

Opublikował: Eryk Nowik

Data publikacji: 2019-03-07