Protokół Nr XIII/07
Numer | XIII/07 |
---|---|
Data wydania | 2007-12-19 |
Protokół Nr XIII/07
Z obrad XIII sesji Rady Miasta Siemiatycze, która odbyła się w Sali konferencyjnej Urzędu Miasta w dniu 19 grudnia 2007 roku
Obrady XIII sesji Rady Miasta Siemiatycze rozpoczęły się o godzinie 13:00 zakończyły zaś o godzinie 13:55.
W obradach XIII sesji na stan 15 radnych uczestniczyło 13, według załączonej do protokołu listy obecności.
Radni obecni na XIII sesji:
1. Witold Berski
2. Rafał Burakowski
3. Franciszek Drewulski
4. Mariusz Gocał
5. Jerzy Górski
6. Aleksander Jakowiuk
7. Mirosław Kobus
8. Antoni Kosieradzki
9. Eugeniusz Mudel
10. Krzysztof Osmólski
11. Bogdan Raczyński
12. Andrzej Miazio
13. Krzysztof Wieczorek
Radni nieobecni na XIII sesji:
1. Agnieszka Sitarska
2. Krzysztof Szyszko
W obradach XIII sesji Rady Miasta Siemiatycze uczestniczyli także goście zaproszeni w osobach:
1. Zbigniew Jan Radomski - Burmistrz Miasta Siemiatycze
2. Stanisław Waldemar Fleks - Z-ca Burmistrza Miasta
3. Elżbieta Rakszawa - Sekretarz Miasta
4. Danuta Jaszczołt - Skarbnik Miasta
5. Anna Nazarewicz - Radca Prawny Urzędu Miasta
7. Jerzy Wawrentowicz - Prezes Spółdzielni Mieszkaniowej
8. Janusz Majer - Prezes Przedsiębiorstwa Komunalnego Spółka z o.o.
9. Zdzisław Warpechowski - Redaktor Naczelny Kuriera Siemiatyckiego
10. Maciej Wołkowicz - redaktor Kuriera Siemiatyckiego
11. Teresa Nazarewicz - Prezes Zarządu Mienia Komunalnego
12. Grażyna Wilczyńska - Dyrektor Zespołu ds. Przedszkoli
13. Romuald Wilgat - Dyrektor SOK
14. Roman Umiastowski - Dyrektor MOSiR
oraz mieszkańcy Siemiatycz.
Do punktu 1 - otwarcie obrad
Obrad XIII sesji Rady Miasta Siemiatycze w dniu 19 grudnia 2007 r. otworzył Wiceprzewodniczący Rady Miasta - Krzysztof Osmólski, który na wstępie powitał zaproszonych gości i wszystkich przybyłych na XIII sesję Rady Miasta.
Do punktu 2 - przyjęcie porządku obrad
Wiceprzewodniczący Rady stwierdził w tym punkcie, że proponowany porządek obrad XIII sesji radni otrzymali przed sesją. Pan Osmólski zwrócił się do radnych z pytaniem, czy chcieliby zgłosić zmiany do zaproponowanego porządku.
- Radny Krzysztof Wieczorek stwierdził, że przed sesją odbyło się posiedzenie łączonych komisji Rady, podczas którego 3 godziny dyskusji i czasu członkowie komisji poświęcili na kwestię tego, czy przeznaczyć finansowe wsparcie dla Siemiatyckiego Ośrodka Kultury. Radny Wieczorek stwierdził, że na tym spotkaniu radni nie mieli czasu zająć się projektem budżetu na 2008 r. i padł wniosek o przesunięcie tego tematu na posiedzenia komisji po świętach tj. zdjęcie tego punktu z porządku obrad XIII sesji.
- Radny Aleksander Jakowiuk zabierając głos w tym punkcie stwierdził, że jest za utrzymaniem tego punktu w porządku obrad XIII sesji, gdyż radni otrzymali projekt budżetu miasta na 2008 r. w terminie. Radny Jakowiuk powiedział, że Regionalna Izba Obrachunkowa oceniła pozytywnie ten projekt i w tej sytuacji nie widzi podstaw, aby ten projekt odrzucić.
- Radny Krzysztof Wieczorek odnosząc się do wypowiedzi radnego Jakowiuka powiedział, że to nie jest odrzucenie tego projektu, tylko przesunięcie w czasie, gdyż radni nie mieli czasu na zadawanie pytań i dyskusję. Radny Wieczorek raz jeszcze podkreślił, że to nie jest odrzucenie tego projektu.
- Wiceprzewodniczący Rady odnosząc się do kwestii zdjęcia z porządku obrad XIII sesji projektu uchwały budżetowej stwierdził, że radni nie mieli jeszcze czasu na rozpoczęcie dyskusji w tej sprawie, dodał, że w jego odczuciu budżetu tak szybko się nie załatwia i należy dać szansę radnym na głęboką analizę, w której każdy powinien swoje racje ulokować. Radny Osmólski stwierdził, że należy pozwolić radnym porozmawiać na temat budżetu, stwierdził, że proponuje w dniu 16 stycznia 2008 r. odbyć pierwsze posiedzenie komisji, a potem zwołać sesję. Na zakończenie swojej wypowiedzi Wiceprzewodniczący Osmólski zwrócił się z pytaniem do radnych, kto jest za wykreśleniem pkt. 13 tj. podjęcia uchwały w sprawie budżetu miasta na 2008 r. z proponowanego porządku obrad XIII sesji. Na 13 radnych biorących udział w obradach XIII sesji, w głosowaniu udział wzięło 13 radnych, za wykreśleniem pkt. 13 głosowało 9 radnych , 1 radny wstrzymał się od głosu, 3 radnych było przeciwko.
W dalszej części realizacji tego punktu obrad Wiceprzewodniczący Rady poddał pod głosowanie zaproponowany porządek obrad XIII sesji z przyjętą poprawką - na 13 radnych biorących udział w obradach XIII sesji, w głosowaniu udział wzięło 13 radnych, za przyjęciem porządku obrad głosowało 9 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosu, 3 radnych było przeciwko.
Przyjęty porządek obrad XIII sesji przedstawia się następująco:
1. Otwarcie obrad.
2. Przyjęcie porządku obrad.
3. Przyjęcie protokołu z XII sesji Rady Miasta.
4. Sprawozdanie Burmistrza Miasta z pracy między sesjami.
5. Interpelacje i zapytania radnych.
6. Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na 2007 r.
7. Podjęcie uchwały w sprawie zasad nabywania, zbywania i obciążania nieruchomości gruntowych oraz ich wydzierżawiania lun najmu na okres dłuższy niż trzy lata.
8. Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie Statutu Miasta.
9. Podjęcie uchwały w sprawie programu współpracy na 2008 r. Miasta Siemiatycze z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego.
10. Podjęcie uchwały w sprawie likwidacji zakładu budżetowego Zespół ds. Przedszkoli w Siemiatyczach celem przekształcenia w jednostkę budżetową pod nazwą Zespół ds. Przedszkoli w Siemiatyczach.
11. Podjęcie uchwały w sprawie nadania statutu Zespołowi ds. Przedszkoli w Siemiatyczach.
12. Podjęcie uchwały w sprawie opłat za usługi w zakresie usuwania i unieszkodliwiania odpadów komunalnych.
13. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.
14. Wolne wnioski.
15. Zamknięcie obrad.
Do punktu 3 - przyjęcie protokołu z XII sesji Rady Miasta
Wiceprzewodniczący Rady poinformował radnych, że protokół z XII sesji Rady Miasta wyłożony jest na stoliku protokolanta i jeżeli do końca obrad dzisiejszej sesji nie wpłyną do nich uwagi i poprawki to uzna się go za przyjęty.
Do punktu 4 - sprawozdanie Burmistrza Miasta z pracy między sesjami
Sprawozdanie z pracy za okres od 29 listopada br. złożył Burmistrz Miasta - Zbigniew Radomski. Sprawozdanie to stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Radni pytań i uwag do przedstawionego sprawozdania nie wnieśli, jedynie Wiceprzewodniczący Osmólski stwierdził, że radni nie chcą burzyć tego porządku, który Burmistrz zamierza wykonywać w 2008 i nie są przeciwni inwestycjom niezbędnym, które trzeba wykonać w roku 2008.
Do punktu 5 - interpelacje i zapytania radnych
W punkcie interpelacje i zapytania radnych radni podczas obrad XIII sesji głosu nie zabrali.
Do punktu 6 - podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na 2007 r.
Wiceprzewodniczący Rady stwierdził, że projekt tej uchwały został dokładnie przedstawiony radnym na posiedzeniu wspólnej komisji przed sesją. Radny Osmólski stwierdził, że większość radnych zna różne opinie, bo w kręgu zainteresowania radnych był Dyrektor Wilgat i Siemiatycki Ośrodek Kultury. Pan Osmólski stwierdził, że radni też mają miłosierdzie, dodał, że jeżeli na początku byłoby wszystko szczerze powiedziane , to byłoby inaczej. Radny Osmólski dodał, że po wysłuchaniu Dyr. Wilgata i wytłumaczeniu przez niego zaistniałej sytuacji radni doszli do wniosku, że przyjmą te zmiany.
- Radny Krzysztof Wieczorek zabierając głos podkreślił, że instytucja i jej problemy pozostają i radni do nich powrócą.
Radni innych uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. Wiceprzewodniczący Rady zarządził głosowanie nad podjęciem uchwały sprawie zmian w budżecie na 2007 rok , zwrócił się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 13 radnych biorących udział w obradach XIII sesji, w głosowaniu udział wzięło 13 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 10 radnych, 3 radnych wstrzymało się od glosu.
/Uchwała Nr XIII/67/07 w załączeniu/
Do punktu 7 - podjęcie uchwały w sprawie zasad nabywania, zbywania i obciążania nieruchomości gruntowych oraz ich wydzierżawiania lun najmu na okres dłuższy niż trzy lata.
Wiceprzewodniczący Rady stwierdził, że tą uchwałą radni zajmowali się również podczas posiedzenia komisji przed sesją. Zwrócił się z pytaniem, czy dzisiaj zachodzi potrzeba omówienia tego projektu uchwały. Radni uznali, że potrzeby takiej nie ma.
Radni uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. Wiceprzewodniczący Rady zarządził więc głosowanie nad podjęciem uchwały sprawie zasad nabywania, zbywania i obciążania nieruchomości gruntowych oraz ich wydzierżawiania lun najmu na okres dłuższy niż trzy lata, zwrócił się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 13 radnych biorących udział w obradach XIII sesji, w głosowaniu udział wzięło 13 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 13 radnych.
/Uchwała Nr XIII/68/07 w załączeniu/
Do punktu 8 - podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie Statutu Miasta.
Wiceprzewodniczący Rady stwierdził, że ten projekt także został om mówiony na posiedzeniach komisji przed sesją. Zwrócił się z pytaniem, czy dzisiaj zachodzi potrzeba omówienia tego projektu uchwały. Radni uznali, że potrzeby takiej nie ma.
Radni uwag i pytań w tej sprawie radni nie wnieśli Wiceprzewodniczący Rady zarządził głosowanie nad podjęciem uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie Statutu Miasta
- zwrócił się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 13 radnych biorących udział w obradach XIII sesji, w głosowaniu udział wzięło 13 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 13 radnych.
/Uchwała Nr XIII/69/07 w załączeniu/
Do punktu 9 - podjęcie uchwały w sprawie programu współpracy na 2008 r. Miasta Siemiatycze z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego.
Wiceprzewodniczący Rady stwierdził, że ten projekt również radni omówili na posiedzeniu komisji przed sesją. Zwrócił się z pytaniem, czy dzisiaj zachodzi potrzeba omówienia tego projektu uchwały. Radni uznali, że potrzeby takiej nie ma.
Wiceprzewodniczący Rady zarządził głosowanie nad podjęciem uchwały - zwrócił się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały sprawie programu współpracy na 2008 r. Miasta Siemiatycze z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na 13 radnych biorących udział w obradach XIII sesji, w głosowaniu udział wzięło 13 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 13 radnych.
/Uchwała Nr XIII/70/07 w załączeniu/
Do punktu 10 - podjęcie uchwały w sprawie likwidacji zakładu budżetowego Zespół ds. Przedszkoli w Siemiatyczach celem przekształcenia w jednostkę budżetową pod nazwą Zespół ds. Przedszkoli w Siemiatyczach.
Wiceprzewodniczący Rady stwierdził, że Pani Grażyna Wilczyńska uczestniczyła w posiedzeniu komisji i projekt uchwały przedstawiała radnym . Wiceprzewodniczący zwrócił się z pytaniem, czy zachodzi potrzeba omówienia tego projektu uchwały raz jeszcze. Radni uznali, że nie ma takiej potrzeby. Uwag i pytań w tej sprawie radni również nie wnieśli. Wiceprzewodniczący Rady dodał, że jeśli będzie można, to radni porozmawiają jeszcze na ten temat i wspólnie wypracują wnioski dot. ewentualnych oszczędności.
Wiceprzewodniczący Rady zarządził głosowanie nad podjęciem uchwały - zwrócił się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem uchwały w sprawie likwidacji zakładu budżetowego Zespół ds. Przedszkoli w Siemiatyczach celem przekształcenia w jednostkę budżetową pod nazwą Zespół ds. Przedszkoli w Siemiatyczach - na 13 radnych biorących udział w obradach XIII sesji, w głosowaniu udział wzięło 13 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 13 radnych.
/Uchwała Nr XIII/71/07 w załączeniu/
Do punktu 11 - podjęcie uchwały w sprawie nadania statutu Zespołowi ds. Przedszkoli w Siemiatyczach.
Wiceprzewodniczący Rady podobnie jak w poprzednich punktach stwierdził, że uchwała ta była omawiana podczas posiedzeń komisji przed sesją. Zwrócił się z pytaniem, czy zachodzi potrzeba omówienia tego projektu uchwały raz jeszcze. Radni uznali, że nie.
Uwag i pytań w tej sprawie radni nie wnieśli. Przewodnicząc Rady zarządził głosowanie nad podjęciem uchwały w sprawie nadania statutu Zespołowi ds. Przedszkoli w Siemiatyczach - zwrócił się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 13 radnych biorących udział w obradach XIII sesji, w głosowaniu udział wzięło 13 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 13 radnych.
/Uchwała Nr XIII/72/07 w załączeniu/
Do punktu 12 - podjęcie uchwały w sprawie opłat za usługi w zakresie usuwania i unieszkodliwiania odpadów komunalnych.
Wiceprzewodniczący Rady stwierdził, że stwierdził, że Pan Prezes Majer uczestniczył w posiedzeniu komisji przed sesją i projekt uchwały przedstawiał radnym. Wiceprzewodniczący zwrócił się z pytaniem, czy zachodzi potrzeba omówienia tego projektu uchwały raz jeszcze. Radni uznali, że nie. Pan Osmólski odczytał też negatywną opinię w tej kwestii dostarczoną przez NSZZ "Solidarność" Oddział w Siemiatyczach.
Innych uwag i pytań w tej sprawie radni nie wnieśli. Wiceprzewodniczący Rady zarządził więc głosowanie nad podjęciem uchwały w tej sprawie zwrócił się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały w sprawie opłat za usługi w zakresie usuwania i unieszkodliwiania odpadów komunalnych - - na 13 radnych biorących udział w obradach XIII sesji, w głosowaniu udział wzięło 13 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 13 radnych.
/Uchwała Nr XIII/73/07 w załączeniu/
Do punktu 13 - odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych
W związku z tym, że interpelacji i wniosków radni nie zgłosili punkt ten nie był realizowany.
Do punktu 14 - wolne wnioski
W tym punkcie porządku obrad głos zabrali:
- Radny Franciszek Drewulski zwrócił się z prośba do Pana Burmistrza , żeby na kolejną sesję Rady Miasta dwie spółki podległe miastu przygotowały informację na temat kondycji finansowej, czy mają długi, czy oddały coś pod zastaw.
- Radny Antoni Kosieradzki zabierając głos zwrócił uwagę, że na ul. Sobieskiego po zakończonych pracach związanych z układaniem chodników Telekomunikacja znowu zaczęła coś robić, znowu zaczęła rozkopywać. Radny Kosieradzki zaapelował, abyśmy nie dawali się tak rozkopywać, bo to są nasze pieniądze. Radny Kosieradzki wyraził również obawy, aby w związku z tym, iż odeszliśmy od remontu zabytkowej synagogi, żeby nikt nas nie posądził o antysemityzm.
- Radny Krzysztof Osmólski stwierdził, że w jego ocenie strona internetowa Urzędu Miasta jest trochę podstarzała. Radny Osmólski dodał, że bardzo często przegląda inne strony młode, które są ciągle modyfikowane. Pan Osmólski stwierdził, że jego zdaniem tak jak wszystko postępuje do przodu, wszystko jest coraz lepsze, to strona Urzędu też powinna iść w tym kierunku i należy ją zmienić, zrobić bardziej ożywioną dynamiczną, aby była to strona na której będzie wszystko, również sport, pogoda, waluty.
Do punktu 15 - zakończenie obrad
W związku z wyczerpaniem porządku obrad XIII sesji rady Miasta w dniu 19 grudnia 2007 r. r. Wiceprzewodniczący Rady zamknął obrady o godz. 13:55. Radny Osmólski złożył również życzenia świąteczne wszystkim radnym i mieszkańcom miasta. Do życzeń świątecznych i noworocznych przyłączył się także Burmistrz Miasta.
Na tym protokół zakończono.
Protokołowała: | Wiceprzewodniczący Rady Miasta |
K. Andruszkiewicz | Krzysztof Osmólski |
Załącznik
Do Protokołu Nr XIII/07
Rady Miasta Siemiatycze
z dnia 19 grudnia 2007 r.
Panie Przewodniczący, Wysoka Rado!
Zaledwie trzy tygodnie dzieli nas od ostatniej sesji Rady miasta na której zapadła decyzja w sprawie wysokości podatków na 2008 r. Stawki te zostały już opublikowane w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego z 12 grudnia , także wejdą w życie w planowanym terminie od 1 stycznia. Mimo krótkiego okresu, który upłynął od ostatniego spotkania chciałbym podzielić się z Radą informacjami dotyczącymi tego okresu.
29 listopada Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej ogłosił wyniki postępowania na opracowanie dokumentacji niezbędnej do wystąpienia z Wnioskiem o dofinansowanie z Funduszu Spójności planowanego przez miasto Siemiatycze przedsięwzięcia Zapewnienie prawidłowej gospodarki wodno-ściekowej na terenie miasta Siemiatycze.
(W ramach zamówienia Wykonawca jest zobowiązany do wykonania następujących zadań: Opracowania Studium Wykonalności, Sporządzenia wniosku do Funduszu Spójności, Raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko oraz Dokumentacji przetargowej i Prezentacji przedsięwzięcia). NFOŚiGW wybrał firmę CITEC S.A., z Katowic. Wykonawca zaoferował najniższą cenę za wykonanie przedmiotu zamówienia spośród wszystkich złożonych ofert tj. 49 054,16 Euro brutto. 25% kosztów opracowań zostanie pokrytych z budżetu Miasta natomiast 75% z przyznanej pomocy technicznej.
Nasze zadanie związane z rozbudową kanalizacji umieszczone zostało na 45 pozycji przyjętych projektów. Ok. 300 projektów pozostaje na liście rezerwowej dane na ten temat zostały opublikowane w M.P. Nr 84 z 14 listopada. Dlatego też w obecnej chwili naszym priorytetem powinno być opracowywanie dokumentacji technicznej na kanalizację. Jeżeli nie zdążymy na czas z dokumentacją ok. 300 innych beneficjentów czeka by zająć nasze miejsce na liście. Ostatnio podpisałem umowę z firmą GRONTMIJ Sp. z o.o. z Poznania na opracowanie dokumentacji technicznej na budowę kanalizacji sanitarnej wraz z projektem drogowym odbudowy nawierzchni w ulicach Świerkowej, Sosnowej, Akacjowej, Leśnej, Lipowej, Wierzbowej, Brzozowej, Klonowej, Krzywej i Górnej oraz na wykonanie dokumentacji technicznej na przebudowę kanalizacji sanitarnej i wodociągowej w ulicy Wysokiej na terenie miasta Siemiatycze. Firma została wyłoniona w ramach przeprowadzonego przetargu nieograniczonego. 12 grudnia odbyło się spotkanie robocze dotyczące szczegółowego zakresu i przyjęcia rozwiązań technicznych z przedstawicielami tej firmy. Termin realizacji upływa 30 maja 2008 r. Opracowanie dokumentacji musi być dostosowane także do ewentualnych planów inwestycyjnych zarządców dróg, innych niż miasto tj. województwa i powiatu .
Wspólnie z Przedsiębiorstwem Komunalnym przygotowano dokumentację do ogłoszenia przetargu na "Wykonanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej na budowę węzła technologicznego obejmującego: dwie zamknięte wydzielone komory fermentacyjne (WKFz), zbiornik biogazu, budynku maszynowni i kotłowni na terenie Przedsiębiorstwa Komunalnego Spółka z o.o. w Siemiatyczach przy ulicy Kościuszki (Oczyszczalnia ścieków)". Projekt ma na celu likwidację skutków odorowych rozchodzących się z oczyszczalni. Ogłoszenie przetargu na opracowanie dokumentacji uzależnione będzie od zapewnienia przez Radę odpowiedniej kwoty w budżecie Miasta. Natomiast sama realizacja zadania zaplanowana jest w ramach projektu rozbudowy kanalizacji Miasta. Chciałbym zwrócić uwagę Wysokiej Radzie na wagę tej dokumentacji. Od jej opracowania uzależnione jest opracowanie Studium wykonalności i Raportu oddziaływania na środowisko realizowanych w ramach wsparcia technicznego o którym wspomniałem wcześniej. W konsekwencji brak tej dokumentacji może przyczynić się do przesunięcia a nawet skreślenia naszego zadania z listy projektów.
Podpisałem o umowę z Biurem Projektowym w Ciechanowcu na opracowanie dokumentacji budowy ul. Ks. Brzóski, gdzie w ubiegłym roku został położony kanał sanitarny. Wynagrodzenie Biura wyniesie 12.640zł, termin wykonania projektu upływa 15 lutego.
Zakończono przebudowę chodnika łącznie z uporządkowaniem trawników w pasie drogowym na ul. 11 Listopada odc. od ul. Żwirki i Wigury do świetlicy na Łojkach lewa strona, wykonawcą robót była Firma "Dimex" z Siemiatycz wartość robót wyniosła 320.722,00zł. brutto, w tym 96.000zł udziału Miasta Siemiatycze.
Z zakresu gospodarki nieruchomościami
Umową notarialną z dnia 5 grudnia 2007 r. dokonałem sprzedaży na rzecz najemców 2 lokali mieszkalnych z jednoczesnym oddaniem w użytkowanie wieczyste ułamkowej części gruntu. Lokale zostały zbyte za 6.072,28 zł., po zastosowaniu 80% bonifikaty ( przy 11 Listopada 35) i za 14.117,85 zł., po zastosowaniu 70 % bonifikaty ( przy ul. Świętojańskiej 27).
27 grudnia planowane jest podpisanie kolejnego aktu notarialnego sprzedaży lokalu mieszkalnego z wieczystym użytkowaniem gruntu, położonego przy ulicy 11 Listopada 35 za cenę 2.724,29 zł. W tym przypadku zastosowałem bonifikatę w wysokości 90%.
Aktualnie rozpatruję 3 wnioski z bieżącego miesiąca , o wykup lokali mieszkalnych przy ulicy Ciechanowieckiej 29B i Świętojańskiej 29.
5 grudnia zawarłem umowę notarialną na sprzedaż dwóch niezabudowanych nieruchomości gruntowych, przy ulicy Górnej, o powierzchni 654 i 797 m2 za łączną kwotę 76.808,20 zł + 22 % podatek VAT. Cenę nieruchomości ustalono w drodze przetargu nieograniczonego.
Do sprzedaży w trybie bezprzetargowym, na poprawienie warunków zagospodarowania nieruchomości przyległej, przeznaczyłem nieruchomość, położoną przy ulicy Dąbrowskiego o powierzchni 108 m2 opisaną jako działka nr 1319. Cena nieruchomości wynosi 9018,80 zł + 22 % podatek VAT.
Na 10 stycznia 2008 r. zaplanowałem przeprowadzenie przetargu na sprzedaż niezabudowanej, nieruchomości gruntowej, położonej przy ulicy 11 Listopada w Siemiatyczach, o pow. 1044 m2. Cena wywoławcza wynosi 45.000,00 zł plus 22 % podatek VAT.
Mimo, że sprawozdanie dotyczy krótkiego okresu wpływy do budżetu wyniosły 20 190 zł z tytułu sprzedaży lokali i 76 808 zł z tytułu sprzedaży nieruchomości gruntowych.
Pozostałe sprawy
W ramach bieżącego utrzymania ulic ustawiono kolejne 44 tablice z nazwami ulic. Koszty z tym związane wyniosły 677zł. Wymieniono 12 znaków drogowych pionowych na kwotę 1.664zł. oraz sprzątano ulice, parkingi i przystanki. Koszt prac wyniósł - 6.690zł.
W dniu 6 grudnia 2007 r. została podpisana umowa z urbanistą uprawnionym- mgr inż. arch. Wiktorem Panfilukiem na sporządzenie dwóch miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego części Miasta Siemiatycze: obszaru położonego między ulicami: Drohiczyńską, Ogrodową i Żeromskiego oraz obszaru przy ul. Ciechanowieckiej i Bartosza Głowackiego ( zgodnie z uchwałami Rady Miasta Siemiatycze z dnia 15 czerwca 2007 r. Termin wykonania projektów planów ustalono na dzień 31.12.2008 r. Koszt ich sporządzenia, w myśl zawartej umowy, wyniesie 60 tys. zł.
Zakończona została realizacja programu Dziś inwestujesz-jutro zyskujesz w ramach którego organizowano zajęcia pozalekcyjne dla uczniów szkół podstawowych i gimnazjalnych. Na realizację programu miasto uzyskało dofinansowanie w wysokości ok. 87 000 zł w ramach ogłoszonego konkursu - Aktywizacji jednostek samorządu terytorialnego i organizacji pozarządowych. Programem objęto 896 uczniów . Swoistym podsumowaniem programu było zorganizowanie spartakiady sportowej oraz spotkania teatralnego.
Panie Przewodniczący !Wysoka Rado!
Dzisiejsza sesja, pierwotnie miała być poświecona budżetowi Miasta. Tak się jednak nie stało i debata budżetowa została odłożona na późniejszy termin. Chciałbym jednak wspomnieć o autopoprawkach do budżetu które zostały złożone do Rady 14 grudnia. Po przyjęciu przez Radę stawek podatkowych na rok 2008 oraz po analizie obecnej sytuacji zdecydowałem o wykreśleniu z wykazu zadań inwestycyjnych: budowy ul. Ks. Brzóski oraz wykonania windy przy budynku Urzędu Miasta. Wygospodarowaną w ten sposób kwotę 590 000 zł proponuję przeznaczyć:
- 200 000 zł na opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej na modernizację oczyszczalni,
- 150 000 zł na budowę boiska MOSiR,
- 140 000 zł na dokumentację techniczną kanału sanitarnego ulic: Tadeusza Kościuszki, Fabrycznej, Polnej, Marii Konopnickiej, Kraszewskiego i Armii Krajowej,
- 20 000 zł na zwiększenie kwoty związanej z opracowaniem dokumentacji technicznej kanalizacji sanitarnej ulic Świerkowej, Sosnowej Akacjowej, Lipowej Leśnej, Klonowej, Wierzbowej, Brzozowej, Krzywej, Wysokiej i Górnej.
- 28 000 na budowę ul. Walendziuki,
- oraz 52 000 zł na budowę ulic na osiedlu Muszkowie + 6 000 zł przeznaczone na opracowanie Studium Wykonalności budowy ulic.
15 stycznia upływa termin składania wniosków w Urzędzie Marszałkowskim o dofinansowanie budowy ulic. Wraz ze składanym wnioskiem musimy złożyć opracowane Studium Wykonalności. Dlatego też, chcąc ubiegać się o te środki, mimo, iż nie został uchwalony budżet na 2008 r. jesteśmy zmuszeni zlecić opracowanie Studium Wykonalności.
Metryka strony