Protokół Nr XIV/11
Numer | XIV/11 |
---|---|
Data wydania | 2011-09-29 |
Protokół Nr XIV/11
z obrad XIV sesji Rady Miasta Siemiatycze która odbyła się w sali Siemiatyckiego Ośrodka Kultury w dniu 29 września 2011 roku
Obrady XIV sesji Rady Miasta Siemiatycze rozpoczęły się o godzinie 15:00 zakończyły zaś o godzinie 15:30.
W obradach XIV sesji na stan 15 radnych uczestniczyło 13, według załączonej do protokołu listy obecności.
Radni obecni na XIV sesji:
- Witold Berski
- Jan Boguszewski
- Rafał Burakowski
- Katarzyna Jarocka
- Jerzy Korowicki
- Antoni Kosieradzki
- Walentyna Kożuchowska
- Teresa Milewska
- Paweł Oniszczuk
- Agnieszka Anna Sitarska
- Krzysztof Andrzej Szyszko
- Agnieszka Monika Zalewska
- Roman Zdrojewski
Radni nieobecni na XIV sesji:
- Jan Hyndza
- Eugeniusz Mudel
W obradach XIV sesji Rady Miasta Siemiatycze uczestniczyli także:
- Piotr Siniakowicz –Burmistrz Miasta Siemiatycze
- Henryk Czmut – Z-ca Burmistrza Miasta
- Elżbieta Rakszawa - Sekretarz Miasta
- Danuta Jaszczołt – Skarbnik Miasta
- Jolanta Sidorowicz – Dyrektor Siemiatyckiego Ośrodka Kultury
- Ewa Romaniuk – Kierownik Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej
- Barbara Dłuska – Dyrektor Przedszkola Nr 5
- Barbara Terpiłowska– Dyrektor Przedszkola Nr 3
- Małgorzata Komuda – Dyrektor Przedszkola Nr 1
- Radosław Kondraciuk – Dyrektor SP Nr 1
- Teresa Nazarewicz – Prezes ZMK
- Teresa Fronc – Dyrektor MBP
- Tadeusz Soroczyński – Przewodniczący Zarządu Osiedla Nr 8
- Jan Snycerski – Prezes TPS
Do punktu 1 – otwarcie obrad
Obrady XIV sesji Rady Miasta Siemiatycze w dniu 29 września 2011 r. otworzyła Przewodnicząca Rady Miasta – Agnieszka Sitarska, która na wstępie powitała zaproszonych gości i wszystkich przybyłych na XIV sesję Rady Miasta.
Do punktu 2 – przyjęcie porządku obrad
Przewodnicząca Rady stwierdziła w tym punkcie, że proponowany porządek obrad XIV sesji radni otrzymali wcześniej.
Radni propozycji uzupełnienia porządku obrad XIV sesji nie wnieśli.
Następnie Przewodnicząca Rady poddała pod głosowanie zaproponowany porządek obrad XIV sesji, na 15 radnych biorących udział w obradach XIV sesji, w głosowaniu udział wzięło 13 radnych, za przyjęciem porządku obrad głosowało 13 radnych.
Przyjęty porządek obrad XIV sesji przedstawia się następująco:
- Otwarcie obrad.
- Przyjęcie porządku obrad.
- Przyjęcie protokołów z obrad XII i XIII sesji Rady Miasta.
- Sprawozdanie Burmistrza Miasta z pracy między sesjami.
- Interpelacje i zapytania radnych.
- Podjęcie uchwały w sprawie nadania nazwy ulicy na terenie miasta.
- Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie utworzenia żłobka miejskiego.
- Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia miasta Siemiatycze do narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych – Etap II Bezpieczeństwo –Dostępność-Rozwój.
- Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie statutu Siemiatyckiego Ośrodka Kultury.
- Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.
- Wolne wnioski.
- Zakończenie obrad.
Do punktu 3 – przyjęcie protokołu z IX, X.XI sesji Rady Miasta
Przewodnicząca Rady poinformowała radnych, że protokół z IX, X, XI sesji Rady Miasta wyłożony jest na stoliku protokolanta i jeżeli do końca obrad dzisiejszej sesji nie wpłyną do niego uwagi i poprawki to uzna się go za przyjęty.
Do punktu 4 – Sprawozdanie Burmistrza Miasta z pracy między sesjami
Sprawozdanie z pracy między sesjami przedstawił Burmistrz Miasta – Piotr Siniakowicz. Sprawozdanie to stanowi załącznik do niniejszego protokołu. Radni uwag i pytań do przedstawionego sprawozdania nie wnieśli.
Do punktu 5 - interpelacje i zapytania radnych
Radni zgłosili podczas XIV sesji zgłosili następujące interpelacje:
- Radny Rafał Burakowski zabierając głos stwierdził, że chciałby się dowiedzieć, jak wygląda budowa placów zabaw przy Szkle Podstawowej Nr 1 i przy Zespole Szkół im. Jana Pawła II. Radny Burakowski stwierdził także, że jakiś czas temu zgłaszał wniosek w sprawie powołania w naszym mieście Młodzieżowej Rady Miasta, radny dodał, że z tego co pamięta Burmistrz był przychylny temu wnioskowi i dlatego też chciałby zapytać, czy zostały już w tej sprawie jakieś kroki poczynione.
-Radna Walentyna Kożuchowska zabierając głos s twierdziła, że w dniu dzisiejszym zgłoszono jej problem, a mianowicie w Szkole Podstawowej Nr 1 drugie klasy zaczynają lekcje raz o 10 rano, innym razem o 12, a kończą np. o 15:25. radna podkreśliła, że jeśli chodzi o ten czas, to jest jeszcze widno, ale co będzie zimą. Radna zwróciła się z pytaniem, czy nie da się z tym coś zrobić, zapytała także, od czego jest to uzależnione.
-Radny Jerzy Korowicki zabierając głos swojej wypowiedzi stwierdził, że chciałby podzielić się refleksją z wyjścia radnych do Przedszkola Nr 1. Radny powiedział, że Pani Dyrektor Przedszkola Nr 1 oprowadziła radnych po przedszkolu i radni byli też w piwnicy przedszkola, gdzie zwrócił ich uwagę mocny zapach pleśni i grzyba. Radny w dalszej części swojej wypowiedzi stwierdził, że pomimo, że remont jest prowadzony ten zapach jest wyczuwalny i czy usunięcie tej pleśni jest możliwe, czy czasami ten budynek nie stoi w wilgotnym miejscu. Radny Korowicki zwrócił się z pytaniem, czy w tej kwestii planowane są jakieś prace związane z odgrzybieniem tego budynku.
Do punktu 6 - podjęcie uchwały w sprawie nadania nazwy ulicy na terenie miasta.
Przechodząc do realizacji kolejnego punktu obrad a mianowicie podjęcia uchwały w sprawie nadania nazwy ulic na terenie miasta Przewodnicząca Rady stwierdziła, że ten projekt był omawiany na posiedzeniu komisji przed sesją, stwierdziła, że radni pozytywnie zaopiniowali propozycję ulicy Fiołkowej Zwróciła się z pytaniem, czy radni mają jeszcze pytania w tej sprawie.
Radni uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. Przewodnicząca Rady zarządziła więc głosowanie nad podjęciem uchwały w sprawie nadania nazwy ulic na terenie miasta, zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 13 radnych biorących udział w obradach XIV sesji, w głosowaniu udział wzięło 13 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 13 radnych.
/Uchwała Nr XIV/72/11 w załączeniu/
Do punktu 7 - podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie utworzenia żłobka miejskiego.
Realizując kolejny punktu obrad a mianowicie podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie utworzenia żłobka miejskiego Przewodnicząca Rady stwierdziła, że ten projekt był również omawiany na posiedzeniu komisji przed sesją. Zwróciła się z pytaniem, czy radni mają jeszcze pytania w tej sprawie.
Radni uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. Przewodnicząca Rady zarządziła więc głosowanie nad podjęciem uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie utworzenia żłobka miejskiego,, zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 13 radnych biorących udział w obradach XIV sesji, w głosowaniu udział wzięło 13 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 13 radnych.
/Uchwała Nr XIV/73/11 w załączeniu/
Do punktu 8 - podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia miasta Siemiatycze do narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych – Etap II Bezpieczeństwo –Dostępność-Rozwój.
Przewodnicząca Rady stwierdziła, że z projektem tej uchwały radni także zapoznali się przed sesją. Zwróciła się z pytaniem, czy w tej chwili zachodzi jeszcze potrzeba omówienia tego projektu uchwały. Radni odpowiedzieli, że nie ma takiej potrzeby.
Radni innych uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. Przewodnicząca Rady zarządziła więc głosowanie nad podjęciem uchwaływ sprawie przystąpienia miasta Siemiatycze do narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych – Etap II Bezpieczeństwo –Dostępność-Rozwój, zwróciła.się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 13 radnych biorących udział w obradach XIV sesji, w głosowaniu udział wzięło 13 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 11 radnych, 2 radnych wstrzymało się od głosu.
/Uchwała Nr XIV/74/11 w załączeniu/
Do punktu 9 – podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie statutu Siemiatyckiego Ośrodka Kultury.
Przewodnicząca Rady stwierdziła, że z projektem tej uchwały radni także zapoznali się dokładnie przed sesją. Zwróciła się z pytaniem, czy w tej chwili zachodzi jeszcze potrzeba omówienia tego projektu uchwały. Radni odpowiedzieli, że nie ma takiej potrzeby.
Radni innych uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. Przewodnicząca Rady zarządziła więc głosowanie nad podjęciem uchwałyzmieniającej uchwałę w sprawie statutu Siemiatyckiego Ośrodka Kultury, zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 13 radnych biorących udział w obradach XIV sesji, w głosowaniu udział wzięło 13 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 13 radnych.
/Uchwała Nr XIV/75/11 w załączeniu
Do punktu 10 - odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych
Odpowiedzi na interpelacje i zapytania zgłoszone przez radnych udzielił Burmistrz Miasta – Piotr Siniakowicz, który stwierdził między innymi:
-odpowiadając na interpelację radnego Rafała Burakowskiego odnosząc się do budowy placów zabaw przy szkołach stwierdził, że do końca października jest termin wykonania tych prac i myśli, że firma, która wykonuje te prace zdąży wykonać te prace. Burmistrz Siniakowicz w kwestii powołania Młodzieżowej Rady Miasta Burmistrz Siniakowicz stwierdził natomiast, że jest przychylny tej inicjatywie, jednak na chwilę obecną prace w tym kierunku odeszły na bok, bo jest powoływany w naszym mieście do życia Uniwersytet Trzeciego Wieku. Burmistrz podkreślił, że najpierw swoją działalność rozpocznie ten uniwersytet, a następnie od początku przyszłego roku powołana zostanie Młodzieżowa Rada Miasta, dodał, że powinna ona zacząć działać od 1 stycznia przyszłego roku.
-odnosząc się do interpelacji zgłaszanych przez radną Kożuchowską Burmistrz zwrócił się z prośbą do obecnego na sali Pana Radosława Kondraciuka - Dyrektora Szkoły Podstawowej Nr 1 o ustosunkowanie się do tej interpelacji.
-Pan Radosław Kondraciuk zabierając głos stwierdził, że o takim problemie słyszy pierwszy raz. Pan Kondraciuk w swojej wypowiedzi obiecał, że z tym problemem się zapozna, przyjrzy się dokładnie i da konkretną odpowiedź, co do wprowadzenia możliwych zmian, aby ten problem wyeliminować.
-Odnosząc się do wypowiedzi radnego Korowickiego odnośnie Przedszkola nr 1 Zastępca Burmistrza Pan Henryk stwierdził, że to, o czym mówił radny było sprawdzane w okresie planowania i projektowania tej inwestycji.
Do punktu 11 – wolne wnioski
W wolnych wnioskach podczas XIV sesji radni głosu nie zabierali.
Do punktu 12 - zakończenie obrad
W związku z wyczerpaniem porządku obrad XIV sesji Rady Miasta w dniu 29 września 2011 r. r. Przewodnicząca Rady zamknęła obrady o godz. 15:20.
Na tym protokół zakończono.
Protokołowała: Przewodniczący Rady Miasta
K.Andruszkiewicz Agnieszka Anna Sitarska
Załącznik do Protokołu Nr XIV/11
Rady Miasta Siemiatycze
z dnia 29 września 2011 r.
Pani Przewodnicząca, Wysoka Rado!
Ze względu na krótki okres jaki dzieli nas od ostatniej sesji Rady dzisiejsze sprawozdanie będzie krótsze niż zwykle mam jednak nadzieję, że nie mniej interesujące. Tradycyjnie rozpocznę od realizacji zadań inwestycyjnych.
Kontynuowana jest budowa kanalizacji sanitarnej w ulicy Żeromskiego. Na dzień dzisiejszy wykonano odcinek blisko 1400 m. Deklarację podłączenia się do nowobudowanej kanalizacji złożyły do chwili obecnej 53 gospodarstwa domowe co stanowi blisko 60% zamieszkałych nieruchomości. Liczę , że ta liczba znacznie wzrośnie tym bardziej, że Przedsiębiorstwo Komunalne przygotowało projekt w ramach którego istnieje możliwość uzyskania dofinansowania 45 % faktycznych kosztów budowy przyłącza. Podłączenie maksymalnej liczby mieszkańców jest bardzo istotne ze względu na konieczność uzyskania tzw. efektu ekologicznego. Jest to również istotne ze względu na planowane wykonanie nawierzchni. Obecnie dobiega końca przygotowanie wniosku na pozyskanie środków na budowę kanalizacji deszczowej i przebudowę nawierzchni w ulicy Żeromskiego i A. Jabłonowskiej z „Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych – Etap II Bezpieczeństwo – Dostępność – Rozwój”. Ze względu na ograniczone możliwości budżetowe miasta przebudowa wspomnianych ulic została podzielona na dwa etapy. W pierwszej kolejności wzięliśmy pod uwagę przebudowę ulicy Żeromskiego od strony 11 Listopada oraz A. Jabłonowskiej do ulicy Annopolskiej. Włączenie do programu części ulicy A. Jabłonowskiej powiązana jest z przyjętymi rozwiązaniami technicznymi odprowadzenia wód opadowych z kanalizacji deszczowej.
W połowie września został ogłoszony przetarg na opracowanie dokumentacji projektowo- kosztorysowej zagospodarowania terenów nad zalewem pod nazwą „Rozwój infrastruktury aktywnych form turystyki i rekreacji w obszarze zalewów w Siemiatyczach”. Zakres opracowania obejmuje między innymi: ciąg pieszo-rowerowy, przebudowę amfiteatru , zagospodarowanie terenu wokół amfiteatru, rozbudowę istniejącego budynku socjalnego, linowy wyciąg do nart wodnych wraz z infrastrukturą towarzyszącą, dwupoziomowy skatepark, zjeżdżalnię zewnętrzną, parkingi, chodnik, kładkę, boisko piłkarskie, zagospodarowanie kąpieliska miejskiego oraz molo, podest widokowy i fontannę. Niestety wpłynęła tylko jedna oferta Biura Projektowego Profil z Białegostoku opiewająca na kwotę 431 730 zł. W budżecie Miasta zaplanowano na ten cel zaledwie połowę tej kwoty bo 220 000 zł.
Udało się uzyskać kompromis z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad sprawie oświetlenia drogi krajowej 19 od skrzyżowania z ul. Bartosza Głowackiego. W ramach kompromisu miasto zobowiązało się do doświetlenia skrzyżowania oraz dostawienia dodatkowego słupa w kierunku stacji Orlen. W ubiegłym tygodniu skierowano zapytanie ofertowe do 3 podmiotów. 28 września wpłynęły 3 oferty. Najkorzystniejszą ofertę złożyło Przedsiębiorstwo Handlowo-Usługowe MADO - Andrzej Mróz na kwotę 18 272 zł.
13 września rozstrzygnięty został przetarg na budowę oświetlenia ulicy Cerkiewnej. W przetargu wzięła udział jedna firma - Przedsiębiorstwo Handlowo Usługowe „MADO” Andrzej Mróz. Termin realizacji zadania został określony do 30 października. Koszt realizacji wyniesie 42.485 zł brutto.
26 września nastąpiło protokólarne zakończenie i rozliczenie robót budowlanych związanych z wymianą pokrycia dachowego na budynku SOK -oranżerii przy ulicy Leg. Piłsudskiego . Całkowity koszt przedsięwzięcia wyniósł 109 tys. zł w tym 20 500 zł stanowiła dotacja z Urzędu Marszałkowskiego.
Zgodnie z umową przebiega pierwszy etap remontu budynku Przedszkola Nr 1 w zakres którego wchodzi zmiana konstrukcji dachu, przebudowa kominów, schodów zewnętrznych i tarasu. Prace prowadzone są przez firmę PPHU Majka Maria Demiańczuk. Zakończenie robót zaplanowano na 15 października.
Ku końcowi zbliża się remont ul. Pałacowej. W chwili obecnej pozostało zaledwie ustawienie znaków pionowych i wykonanie oznakowania poziomego. Odbiór końcowy robót, według umowy, przewidziany jest na 30 września.
W październiku planujemy wymianę oznakowania pionowego oraz uzupełnienie brakującego oznakowania na osiedlach „Nad zalewem” i „Podleśne”. W tym celu zakupiono 80 szt. znaków odblaskowych.
Mienie komunalne
Nie udało się zbyć miejskiej działki o pow. 7907 m2położonej przy ulicy Ciechanowieckiej. Pierwszy przetarg, zaplanowany na 16 września zakończył się wynikiem negatywnym, ponieważ nikt do niego nie przystąpił. Cena wywoławcza nieruchomości wynosiła 360.000 zł + VAT.
W chwili obecnej wyznaczone są terminy przetargów na kolejne działki :
- 3 października drugi przetarg na sprzedaż nieruchomości niezabudowanej, położonej przy ulicy Żwirki i Wigury, o pow. 353 m2. Utrzymana została cena wywoławcza z pierwszego przetargu, 25.000 zł + VAT,
- na 28 października zaplanowano przeprowadzenie drugiego przetargu na sprzedaż nieruchomości gruntowej położonej przy ulicy 11 Listopada, o pow. 1044 m2 za cenę wywoławczą 46.000 zł + VAT również niezmienioną w stosunku do pierwszego przetargu.
- z kolei na 31 października zaplanowano przeprowadzenie pierwszego przetargu na sprzedaż nieruchomości gruntowej położonej przy ulicy Kilińskiego, o pow. 253 m2 za cenę wywoławczą 30.000,00 zł + VAT.
Aktualnie w Urzędzie miasta toczą się dwa postępowania w sprawie sprzedaży lokali mieszkalnych na rzecz najemców.
Pozostałe
16 września w naszym mieście przeprowadzona została kolejna edycja ogólnopolskiej akcji „Sprzątanie świata” w ramach którejuczniowie wszystkich siemiatyckich szkół sprzątali okoliczne lasy. Worki i rękawice zapewniło starostwo. Natomiast koordynatorem akcji był Urząd Miasta.
Miasto uzyskało dofinansowanie w wysokości 199 000 zł na adaptację pomieszczeń Przedszkola Nr 3 na potrzeby żłobka oraz jego wyposażenie. Ogłoszony został przetarg na wykonanie prac remontowych na który wpłynęły 3 oferty. Aktualnie trwa ocena złożonych ofert. Termin zakończenia prac upływa z końcem roku. Od 1 stycznia planowane jest uruchomienie żłobka. W związku z tym na dzisiejszą sesję rady skierowany został projekt uchwały przesuwający termin uruchomienia żłobka z 1 września na 1 stycznia. Chciałbym także poinformować, że wystąpiłem zarówno do Podlaskiego Kuratora Oświaty jak i Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej o wydanie opinii w sprawie funkcjonowania Przedszkola i Żłobka w ramach zespołu przedszkolno –żłobkowego. Niestety obie opinie w tej sprawie są negatywne. Zapewniono mnie jednak , że podejmowane są prace mające na celu zmianę przepisów prawa w tym zakresie.
W związku ze zmianą składu Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych zorganizowane zostało obowiązkowe szkolenie członków komisji na temat zadań komisji i pracy z osobami uzależnionymi.
Wraz z początkiem roku szkolnego nawiązana została współpraca ze szkołami w zakresie profilaktyki uzależnień. Pełnomocnik ds. Profilaktyki i przeciwdziałania uzależnieniom uczestniczyła w spotkaniach z rodzicami na których zostali poinformowani o formach pomocy oferowanych przez miasto. Przyczyny i skutki uzależnień wśród młodzieży zostały przedstawione w broszurze przekazanej wszystkim uczestnikom spotkań którą miasto otrzymało w ramach udziału w kampanii „Pozory mylą, dowód nie”.
Do 15 września przyjmowane były wnioski na stypendia socjalne dla uczniów. W sumie wpłynęło 150 wniosków aktualnie trwa ich rozpatrywanie. Z kolei o stypendium Jana Pawła II ubiega się 6 osób.
Metryka strony