Protokół Nr XLII/10

Numer XLII/10
Data wydania 2010-03-31
Protokół Nr XLII/10

 

z obrad XLII sesji Rady Miasta Siemiatycze  która odbyła się w sali konferencyjnej Urzędu Miasta w dniu 31 marca 2010 roku

 

Obrady XLII sesji Rady Miasta Siemiatycze   rozpoczęły się o godzinie 10:00 zakończyły zaś o godzinie 11:50.

 

W obradach XLII sesji na stan 15 radnych uczestniczyło 15, według załączonej do protokołu listy obecności.

 

Radni obecni na XLII sesji:
  1. Witold Berski
  2. Rafał Burakowski
  3. Franciszek Drewulski
  4. Aleksander Jakowiuk
  5. Mariusz Gocał
  6. Antoni Kosieradzki
  7. Mirosław Kobus
  8. Andrzej Miazio
  9. Eugeniusz Mudel
  10. Jerzy Górski
  11. Krzysztof Osmólski
  12. Bogdan Raczyński
  13. Agnieszka Sitarska
  14. Krzysztof Szyszko
  15. Krzysztof Wieczorek
W obradach XLII sesji Rady Miasta Siemiatycze uczestniczyli także:
  1. Zbigniew Radomski –Burmistrz Miasta Siemiatycze
  2. Elżbieta Rakszawa - Sekretarz Miasta
  3.  Danuta Jaszczołt – Skarbnik Miasta
  4. Stanisław Fleks- Z-ca Burmistrza Miasta
  5. Jolanta Sidorowicz – Dyrektor Siemiatyckiego Ośrodka Kultury
  6. Ewa Romaniuk – Kierownik Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej
  7. Janusz Majer –Prezes Przedsiębiorstwa Komunalnego Spółka z o.o.
  8. Jan Snycerski – Prezes TPS
  9. Teresa Nazarewicz – Prezes PK Spółka z o.o
  10. Agnieszka Bolewska- Iwaniuk – korespondentka Katolickiego Radia Podlasia
  11. Marek Malinowski – korespondent Głosu Siemiatycz
  12. Jerzy Wawrentowicz – Prezes Spółdzielni Mieszkaniowej
  13. Roman Umiastowski – Dyrektor MOSiR
  14. Barbara Grzelak – Pełnomocnik Burmistrza ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
  15. Zbigniew Chrołowski – przedstawiciel Siemiatyckiego Konsorcjum Inicjatyw Gospodarczych
  16. Joanna Jasiewicz – urbanistka autorka uchwały dot. planu przestrzennego

 

Do punktu 1otwarcie obrad

 

            Obrady XLII sesji Rady Miasta Siemiatycze w dniu 31 marca 2010 r. otworzyła Przewodnicząca Rady Miasta – Agnieszka Sitarska, która na wstępie powitała zaproszonych gości i wszystkich przybyłych na XLII sesję.

 

Do punktu 2 przyjęcie porządku obrad

 

            Przewodnicząca Rady stwierdziła w tym punkcie, że proponowany porządek obrad XLII sesji radni otrzymali wcześniej. Przewodnicząca zawróciła się do radnych z pytaniem, czy chcieliby zgłosić zmiany do zaproponowanego porządku. Radni uwag i poprawek do porządku obrad XLII nie wnieśli.

 

            Następnie Przewodnicząca Rady poddała pod głosowanie zaproponowany porządek obrad XLII - na 15 radnych biorących udział w obradach XLII sesji, w głosowaniu udział wzięło 15 radnych, za przyjęciem porządku obrad głosowało 14 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosu.

 

            Przyjęty porządek obrad XLII sesji przedstawia się następująco:
  1. Otwarcie obrad.
  2. Przyjęcie porządku obrad.
  3. Przyjęcie protokołu z obrad XLI sesji Rady Miasta.
  4. Interpelacje i zapytania radnych.
  5. Sprawozdanie z działalności Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej za 2009 r i przedstawienie potrzeb w zakresie pomocy społecznej na rok 2010.
  6. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2010 r.
  7. Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na 2010 r.
  8. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Siemiatycze.
  9. Podjęcie uchwały w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części miasta Siemiatycze – terenu przewidzianego pod poszerzenie Miejskiego Składowiska Odpadów Stałych.
  10. Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do jednostkowej zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Miasta Siemiatycze.
  11. Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części Miasta Siemiatycze położonej przy ul. Kościuszki.
  12. Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części Miasta Siemiatycze położonej w rejonie ul. Annopolskiej.
  13. Podjęcie uchwały w sprawie likwidacji zakładu budżetowego pod nazwą Przedszkole Nr 1 w Siemiatyczach w celu przekształcenia w jednostkę budżetową pod nazwą Przedszkole Nr 1 w Siemiatyczach oraz nadania jej statutu.
  14. Podjęcie uchwały w sprawie likwidacji zakładu budżetowego pod nazwą Przedszkole Nr 3 w Siemiatyczach w celu przekształcenia w jednostkę budżetową pod nazwą Przedszkole Nr 3 w Siemiatyczach oraz nadania jej statutu.
  15. Podjęcie uchwały w sprawie likwidacji zakładu budżetowego pod nazwą Przedszkole Nr 5 w Siemiatyczach w celu przekształcenia w jednostkę budżetową pod nazwą Przedszkole Nr 5 w Siemiatyczach oraz nadania jej statutu.
  16. Podjęcie uchwały w sprawie określenia warunków udzielania bonifikat i wysokości stawek procentowych tych bonifikat od ceny nieruchomości.
  17. Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie zasad gospodarowania nieruchomościami stanowiącymi własność Gminy Miasto Siemiatycze.
  18. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia woli przystąpienia przez Miasto Siemiatycze do projektu p.n: „Białowieski Internet Równych Szans” realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, Oś Priorytetowa 8: Społeczeństwo informacyjne – zwiększenie innowacyjności gospodarki, Działanie 8.3: Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu – e-Inclusion.
  19. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia planu pracy Komisji Rewizyjnej na 2010 r.
  20. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.
  21. Wolne wnioski.
  22. Zakończenie obrad.
Przewodnicząca Rady poinformowała także, że w sesji uczestniczy Pani Maria Fleks wraz z młodzieżą siemiatyckiego liceum. Pani Sitarska dodała, że młodzież liceum realizuje projekt edukacyjny współfinansowany przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Białymstoku pt. Edukacja szkoły dla przyszłości ziemi - stan środowiska naszego regionu: woda, powietrze, gleba, stwierdziła, że w dniu dzisiejszym młodzież chciałaby ten projekt przedstawić radnym Rady Miasta i wszystkim uczestnikom obrad.

 

W dalszej części sesji uczennice LO przedstawiły radnym projekt zwracając uwagę, iż celem realizowanego projektu jest: uświadomienie młodzieży o wpływie człowieka na stan środowiska przyrodniczego, ocena stanu środowiska przyrodniczego w powiecie siemiatyckim, zwrócenie uwagi na walory ekologiczne i przyrodnicze w regionie, wykonanie badań w zakresie stopnia zanieczyszczeń wody, gleby i powietrza, prezentacja wyników badań i wyłonionych problemów ekologicznych regionu, propagowanie idei działań proekologicznych.

 

Do punktu 3 - przyjęcie protokołu z XLI  sesji Rady Miasta

 

Przewodnicząca Rady poinformowała radnych, że protokół z XLI  sesji Rady Miasta wyłożony jest    na stoliku protokolanta i jeżeli do końca obrad dzisiejszej sesji nie wpłyną do niego uwagi i poprawki to uzna się go za przyjęty.

 

Do punktu 4 - interpelacje i zapytania radnych

 

Radni zgłosili podczas XLII sesji następujące interpelacje:

 

            -Radny Krzysztof Szyszko  zabierając głos stwierdził, że w związku z planem omawiania na dzisiejszej sesji Programu Alkoholowego, chce przypomnieć, że na poprzedniej sesji radni te 2 punkty, tj. Program Alkoholowy i Program Narkotykowy zdjęli z porządku obrad sesji i radni zaproponowali także, aby Komisja Zdrowia, Oświaty i Kultury tymi sprawami się zajęła. Radny Szyszko stwierdził w dalszej części swojej wypowiedzi, że w dniu 24 lutego br. komisja w tej sprawie obradowała i 8 marca skierowała do pana Burmistrza pismo, z wnioskami, wypracowanymi podczas posiedzenia komisji. Radny Szyszko zacytował następnie skierowane do Pana Burmistrza wnioski. Radny Szyszko w dalszej części swojej wypowiedzi stwierdził, że komisja jeszcze nie otrzymała odpowiedzi na zgłoszone wnioski, a w porządku obrad znowu znalazło się przyjęcie Programu Alkoholowego. Radny Szyszko zwrócił się z pytaniem do Pana Burmistrza, czy mógłby w dniu dzisiejszym udzielić odpowiedzi na zgłoszone wnioski.

 

            -Radny Krzysztof Osmólski zwrócił się z pytaniem, w jakim czasie planuje się przeniesienie przystanku MKS przy ul. Słowiczej oraz w jaki sposób planuje się zagospodarowanie terenu po młynie. Radny zwrócił się także z pytaniem dot. ul. Słowiczej i kwestii podłączeń, zapytał jakie są podjęte przez miasto działania. W swojej wypowiedzi radny zwrócił także uwagę na wycinkę drzew przy ul. Nadrzecznej, stwierdził, że była tu prośba jednego z mieszkańców tej ulicy jeszcze z roku ubiegłego, aby ta wycinka odbywała się w sposób jednolity, dodał, że te prace rozpoczęto, ale się zatrzymały i mieszkańcy pytają, kiedy znowu ruszą. 

 

            - Radny Krzysztof Wieczorek zabierając głos stwierdził, że od dłuższego czasu środowisko pedagogów i rodziców widzi skuteczność profilaktyki alkoholowej i narkotykowej w organizowaniu zajęć pozalekcyjnych, kółek zainteresowań, w tym też zajęć sportowych i tu pojawiała się propozycja utworzenia klasy sportowej w Gimnazjum Nr 2, która to propozycję poparła Rada Sportu oraz Komisja Zdrowia, Oświaty i Kultury, radny podkreślił, że propozycję taką popierają także rodzice, dodał, że ten rodzaj zajęć poparł także na posiedzeniu komisji przedstawiciel Policji. Radny Wieczorek zwrócił się z pytaniem do Pana Burmistrza, czy radni mogą poznać stanowisko Burmistrza i znać odpowiedź w tej sprawie.           

 

            -Radny Eugeniusz Mudel stwierdził, że w roku 2009 został wykonany odcinek drogi odchodzący od ulicy Drohiczyńskiej ( nie posiadający nazwy). Radny zwrócił się z pytaniem, kto wydał na to zezwolenie i warunki zabudowy. Radny Mudel w swojej wypowiedzi poruszył także stan nawierzchni ul. Głowackiego (dziury). Radny zwrócił się z pytaniem, co jest przyczyną tego, że po 2 latach stan nawierzchni tej ulicy tak wygląda. Radny Mudel poruszył również sprawę przejścia dla pieszych przy Przedszkolu Nr 3, podkreślił, że sprawa ta nieraz już była stawiana na sesjach, zwrócił się z pytaniem, czy do kolejnej tragedii na tej ulicy trzeba czekać? 

 

Do punktu 5 - sprawozdanie z działalności Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej za 2009 r i przedstawienie potrzeb w zakresie pomocy społecznej na rok 2010 r. ( sprawozdanie stanowi załącznik do niniejszego protokołu). 

 

Przewodnicząca Rady stwierdziła, że sprawozdanie to było przez Panią Ewę Romaniuk – Kierownika Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej przedstawiane na posiedzeniach komisji przed sesją. Zwróciła się z pytaniem do radnych, czy w chwili obecnej radni zgłaszają pytania i uwagi do tego sprawozdania.

 

Z pytaniem dot. sprawozdania z działalności MOPS zwrócili się: 

 

-Radny Witold Berski zapytał, co brane jest pod uwagę przez MOPS przy przydziale opału w okresie zimowym. 

 

-Sekretarz Miasta odpowiadając na to pytanie stwierdziła, że ustawa o Pomocy Społecznej określa bardzo wyraźnie kryteria dochodowe, które są bardzo niskie ( 350 zł netto na 1 osobę w rodzinie i 470 zł netto w przypadku osoby samotnej) i w związku z tym wiele osób kwalifikuje się do uzyskania tej pomocy. Pani Rakszawa podkreśliła, że kryteria te nie są zmienione od 2004 r. 

 

Innych uwag do tego sprawozdania radni nie wnieśli. 

 

Do punktu 6 - podjęcie uchwały w  sprawie   przyjęcia Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2010 r. 

 

            - Burmistrz Radomski zabierając głos odniósł się do wniosku Komisji Zdrowia, Oświaty i Kultury, stwierdził, że w związku z tym, że te wniosek jest bardzo złożony i  daleko idący służby Urzędu Miasta pracują nad tym, zarówno Radca Prawny, jak i Sekretarz. Burmistrz Radomski stwierdził, że w pierwszych dniach miesiąca kwietnia Komisja otrzyma odpowiedź w tej sprawie. Burmistrz dodał, że niektóre sformułowania zawarte we wniosku są niezgodne z przepisami prawa, dodał, że przeprasza, iż komisja nie ma odpowiedzi przed sesją, ale raz jeszcze podkreślił, że w pierwszych dniach kwietnia odpowiedź otrzyma. 

 

            Przewodnicząca Rady stwierdziła, że z projektem tej uchwały radni zapoznali się dokładnie przed sesją. Zwróciła się z pytaniem, czy w tej chwili radni chcą zabrać głos w tej sprawie. Radni uwag i pytań odnośnie tego projektu uchwały nie wnieśli. 

 

 Przewodnicząca Rady zarządziła więc głosowanie projektu uchwały w sprawie przyjęcia Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2010 r. zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 15 radnych biorących udział w obradach XLII sesji, w głosowaniu udział wzięło 15 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 15 radnych. 

 

/Uchwała Nr XLII/179/10 w załączeniu/

 

Do punktu 7 - podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na 2010 r. 

 

Przewodnicząca Rady stwierdziła, że z projektem tej uchwały radni również zapoznali się dokładnie przed sesją. Zwróciła się z pytaniem, czy w tej chwili zachodzi jeszcze potrzeba omówienia tego projektu uchwały, czy radni mają jeszcze jakieś pytania w tej sprawie. 

 

-Radny Krzysztof Wieczorek zabierając głos stwierdził, że przewodniczył posiedzeniu łączonych komisji przed sesją, na którym to posiedzeniu przegłosowany został przez radnych wniosek dot. zmiany tej uchwały, a mianowicie w ad 1 objaśnień uchwały  zmniejszenie kwoty 560.000 zł o 80.000 zł tj. do kwoty 480.000 a w ad.3 wycięcie z projektu uchwały kwoty 80.000 zł tj. wydatków na administrację samorządową. 

 

 Przewodnicząca Rady zwróciła się do radnych z pytaniem, czy zgłaszają inne uwagi do tego projektu uchwały. Radni innych uwag do tego projektu nie zgłosili, głos zabrał jednak radny Krzysztof Osmólski, który zwrócił się z prośbą do Pani Skarbnik, aby w sposób przejrzysty rozpisała radnym wydatki zawarte w kwocie 208.562 zł przeznaczone na bieżące remonty oraz koszty utrzymania zimowego. Radny Osmólski dodał, że radni chcą wiedzieć, co się planuje za tę kwotę wykonać i na co te pieniądze będą wydatkowane. 

 

W dalszej części realizacji tego punktu porządku obrad Przewodnicząca Rady zarządziła przegłosowanie zmiany do projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta dot. zmniejszenia o 80.000 zł wydatków na administrację – w głosowaniu udział wzięło 15 radnych, za wprowadzeniem tej zmiany głosowało 9 radnych, 5 radnych było przeciw, 1 radny wstrzymał się od głosu. 

 

-Radny Krzysztof Osmólski zabierając głos stwierdził, że wnosi wniosek o przekazanie dla Ochotniczej Straży Pożarnej na prowadzenie orkiestry strażackiej kwoty 20.000 zł. pan Osmólski dodał, że sprawa ta dot. 50,60 osób i chciałby wykorzystać także te osoby, przy doprowadzaniu do stanu używalności dróżki nad zalewem. Radny Osmolski dodał, że strażacy ochotnicy wstępnie zadeklarowali, że to zrobią. Na zakończenie swojej wypowiedzi radny Osmólski powiedział, że proponuje przekazać 10.000 zł teraz i 10.000 zł po oczyszczaniu dróżki. 

 

-Z-ca Burmistrza Miasta – Pan Stanisław Fleks zabierając głos w tej sprawie stwierdził, że chciałby dopowiedzieć, że jeśli chodzi o tę dróżkę, to jej część stanowi własność miasta, a część wspólnoty gruntowej, podkreślił, że na tej dróżce rosną drzewa i chyba każdy wie, co grozi za wycinkę drzew bez pozwolenia. 

 

-Radny Osmólski odnosząc się do wypowiedzi Pana Fleksa stwierdził, że sprawa ta była rozpatrywana, sam był u Przewodniczącego wspólnoty gruntowej . Radny Osmólski podkreślił, że rosną tam krzaki , a nie drzewa. 

 

- Radny Antoni Kosieradzki zabierając głos zwrócił się z prośbą, aby odczytana została z projektu tej uchwały treść dot. tego, że ta kwota 80.000 zł to nie poszłaby dla pracowników UM, a na remont budynku UM. 

 

-Radny Wieczorek odnosząc się do tej wypowiedzi stwierdził, że na posiedzeniu komisji padały argumenty, że radni chcą najpierw zobaczyć kosztorys tych prac, a nie od razu jest propozycja okrągłych 50.000 zł na ten cel.

 

Przewodnicząca Rady zarządziła następnie kolejne przegłosowanie zmiany do projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta dot. przekazania kwoty 20.000 zł dla Ochotniczej Straży Pożarnej tj. kwotę 10.000 zł teraz i 10.000 zł po czynie społecznym OSP– w głosowaniu udział wzięło 15 radnych, za wprowadzeniem tej zmiany głosowało11 radnych, 4 radnych wstrzymało się od głosu. 

 

-Radny Eugeniusz Mudel zabierając głos s stwierdził, że skoro głównym powodem odrzucenia tej propozycji przyznania kwoty na administrację jest fakt, iż skoro budynek UM jest ubezpieczony i skoro uszkodzenia nastąpiły w wyniku  opadów śniegu to UM odszkodowanie otrzyma i z tego odszkodowania niech remont przeprowadzi.

 

Innych głosów w dyskusji w tej sprawie nie było. 

 

Przewodnicząca Rady zarządziła więc w dalszej części obrad głosowanie nad całym projektem uchwały w sprawie zmian budżecie miasta na 2010 r z przegłosowanymi wcześniej zmianami, zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 15 radnych biorących udział w obradach XLII sesji, w głosowaniu udział wzięło 15 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 11 radnych, 4 radnych wstrzymało się od głosu.

 

/Uchwała Nr XLII/180/10 w załączeniu/ 

 

Do punktu 8 - podjęcie uchwały w sprawie zmiany Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Siemiatycze. 

 

Przewodnicząca Rady stwierdziła, że z projektem tej uchwały radni również zapoznali się dokładnie na posiedzeniu komisji. Zwróciła się z pytaniem, czy w tej chwili zachodzi jeszcze potrzeba omówienia tego projektu uchwały, czy radni mają jeszcze jakieś pytania w tej sprawie. Radni odpowiedzieli, że nie. 

 

Przewodnicząca Rady zarządziła więc głosowanie projektu uchwały  w sprawie zmiany Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Siemiatycze, zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 15 radnych biorących udział w obradach XLII sesji, w głosowaniu udział wzięło 15 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 14 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosu.

 

/Uchwała Nr XLII/181/10 w załączeniu/

 

Do punktu 9 - podjęcie uchwały w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części miasta Siemiatycze – terenu przewidzianego pod poszerzenie Miejskiego Składowiska Odpadów Stałych. 

 

Radnym projekt tej uchwały przedstawiła obecna na sesji Pani Joanna Jasiewicz – urbanistka autorka uchwały dot. planu przestrzennego. Przewodnicząca Rady stwierdziła, że z projektem tej uchwały radni także zapoznali się dokładnie na posiedzeniu komisji przed sesją, zwróciła się z pytaniem, czy radni mają jeszcze jakieś pytania w tej sprawie. 

 

-Radny Eugeniusz Mudel stwierdził, że powierzchnia wysypiska obejmuje obszar 2,8 ha, a planuje się rozbudować do 9 ha. Radny Mudel zwrócił się z pytaniem, jak długa będzie ważność tego planu. 

 

-Pani Joanna Jasiewicz odpowiadając na pytanie radnego Mudla stwierdziła, że określa to ustawa, stwierdziła, że oczywiście może wejść w życie nowa, jednak na dzień dzisiejszy trudno to jest przewidzieć. 

 

- Radny Mudel stwierdził, że obecne składowisko śmieci funkcjonuje od 30 lat i jest założone w 60%, dodał, że zostało jeszcze do założenia 40%, które wystarczy na 20 lat. Zdaniem radnego Mudla rozbudowa   istniejącego wysypiska do takich rozmiarów jest nieuzasadniona, chyba, że powstanie tu także sortowania, a śmieci zwożone będą z całego powiatu.

 

-Pani Jonana Jasiewicz odnosząc się do tej wypowiedzi stwierdziła, że podjecie tej uchwały nie oznacza, że już jutro rozpocznie się rozbudowa wysypiska, dodała, że na razie jego użytkowanie będzie się odbywać w sposób dotychczasowy, a w razie potrzeby można będzie przystąpić do prac.

 

Radni odpowiedzieli, że nie. 

 

Przewodnicząca Rady zarządziła więc głosowanie projektu uchwały w sprawiemiejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części miasta Siemiatycze – terenu przewidzianego pod poszerzenie Miejskiego Składowiska Odpadów Stałych,zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 15 radnych biorących udział w obradach XLII sesji, w głosowaniu udział wzięło 15 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 14 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosu.

 

/Uchwała Nr XLII/182/10 w załączeniu/

 

Do punktu 10 - podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do jednostkowej zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Miasta Siemiatycze. 

 

Przewodnicząca Rady stwierdziła, że z sprawa ta była radnym dokładnie przedstawiana na posiedzeniu komisji przed sesją. Zwróciła się z pytaniem, czy w tej chwili zachodzi jeszcze potrzeba omówienia tego projektu uchwały, czy radni mają jeszcze jakieś pytania w tej sprawie. Radni odpowiedzieli, że nie. 

 

Przewodnicząca Rady zarządziła więc głosowanie projektu uchwały w sprawieprzystąpienia do jednostkowej zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Miasta Siemiatycze, zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 15 radnych biorących udział w obradach XLII sesji, w głosowaniu udział wzięło 15 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 14 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosu.

 

/Uchwała Nr XLII/183/10 w załączeniu/ 

 

Do punktu 11 - podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części Miasta Siemiatycze położonej przy ul. Kościuszki 

 

Przewodnicząca Rady stwierdziła, że z sprawa ta także była radnym dokładnie przedstawiana na posiedzeniu komisji przed sesją. Zwróciła się z pytaniem, czy w tej chwili zachodzi jeszcze potrzeba omówienia tego projektu uchwały, czy radni mają jeszcze jakieś pytania w tej sprawie. Radni odpowiedzieli, że nie. 

 

Przewodnicząca Rady zarządziła więc głosowanie projektu uchwały w sprawie  przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części Miasta Siemiatycze położonej przy ul. Kościuszki, zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 15 radnych biorących udział w obradach XLII sesji, w głosowaniu udział wzięło 15 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 14 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosu.

 

/Uchwała Nr XLII/184/10 w załączeniu/ 

 

Do punktu 12 – podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części Miasta Siemiatycze położonej w rejonie ul. Annopolskiej. 

 

Przewodnicząca Rady stwierdziła, że z sprawa ta była radnym dokładnie przedstawiana na posiedzeniu komisji przed sesją. Zwróciła się z pytaniem, czy w tej chwili zachodzi jeszcze potrzeba omówienia tego projektu uchwały, czy radni mają jeszcze jakieś pytania w tej sprawie. Radni odpowiedzieli, że nie. 

 

Przewodnicząca Rady zarządziła więc głosowanie projektu uchwały w sprawieprzystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części Miasta Siemiatycze położonej w rejonie ul.Annopolskiej,  zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 15 radnych biorących udział w obradach XLII sesji, w głosowaniu udział wzięło 15 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 11 radnych, 1 radny było przeciwko, 3 radnych wstrzymało się od głosu.

 

/Uchwała Nr XLII/185/10 w załączeniu/ 

 

 

 

Do punktu 13 – podjęcie uchwały w sprawie likwidacji zakładu budżetowego pod nazwą Przedszkole Nr 1 w Siemiatyczach w celu przekształcenia w jednostkę budżetową pod nazwą Przedszkole Nr 1 w Siemiatyczach oraz nadania jej statutu 

 

Przewodnicząca Rady stwierdziła, że z sprawa ta była radnym dokładnie przedstawiana na posiedzeniu komisji przed sesją, podkreśliła, że przedstawiane były także poprawki do tej uchwały, które radni przyjęli. Zwróciła się z pytaniem, czy w tej chwili zachodzi jeszcze potrzeba omówienia tego projektu uchwały, czy radni mają jeszcze jakieś pytania w tej sprawie. Radni odpowiedzieli, że nie. 

 

Przewodnicząca Rady zarządziła więc głosowanie projektu uchwały w sprawielikwidacji zakładu budżetowego pod nazwą Przedszkole Nr 1 w Siemiatyczach w celu przekształcenia w jednostkę budżetową pod nazwą Przedszkole Nr 1 w Siemiatyczach oraz nadania jej statutu, zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 15 radnych biorących udział w obradach XLII sesji, w głosowaniu udział wzięło 15 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 14 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosu.

 

/Uchwała Nr XLII/186/10 w załączeniu/

 

Do punktu 14 – podjęcie uchwały w sprawie likwidacji zakładu budżetowego pod nazwą Przedszkole Nr 3 w Siemiatyczach w celu przekształcenia w jednostkę budżetową pod nazwą Przedszkole Nr 3 w Siemiatyczach oraz nadania jej statutu 

 

Przewodnicząca Rady stwierdziła, że z sprawa ta była radnym dokładnie przedstawiana na posiedzeniu komisji przed sesją, podkreśliła, że przedstawiane były także poprawki do tej uchwały, które radni przyjęli.  Zwróciła się z pytaniem, czy w tej chwili zachodzi jeszcze potrzeba omówienia tego projektu uchwały, czy radni mają jeszcze jakieś pytania w tej sprawie. Radni odpowiedzieli, że nie. 

 

Przewodnicząca Rady zarządziła więc głosowanie projektu uchwały w sprawielikwidacji zakładu budżetowego pod nazwą Przedszkole Nr 3 w Siemiatyczach w celu przekształcenia w jednostkę budżetową pod nazwą Przedszkole Nr 3 w Siemiatyczach oraz nadania jej statutu, zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 15 radnych biorących udział w obradach XLII sesji, w głosowaniu udział wzięło 15 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 14 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosu.

 

/Uchwała Nr XLII/187/10 w załączeniu/ 

 

Do punktu 15 – podjęcie uchwały w sprawie likwidacji zakładu budżetowego pod nazwą Przedszkole Nr 5 w Siemiatyczach w celu przekształcenia w jednostkę budżetową pod nazwą Przedszkole Nr 5 w Siemiatyczach oraz nadania jej statutu 

 

Przewodnicząca Rady stwierdziła, że z sprawa ta była radnym dokładnie przedstawiana na posiedzeniu komisji przed sesją podkreśliła, że przedstawiane były także poprawki do tej uchwały, które radni przyjęli. Zwróciła się z pytaniem, czy w tej chwili zachodzi jeszcze potrzeba omówienia tego projektu uchwały, czy radni mają jeszcze jakieś pytania w tej sprawie. Radni odpowiedzieli, że nie. 

 

Przewodnicząca Rady zarządziła więc głosowanie projektu uchwały w sprawie  likwidacji zakładu budżetowego pod nazwą Przedszkole Nr 5 w Siemiatyczach w celu przekształcenia w jednostkę budżetową pod nazwą Przedszkole Nr 5 w Siemiatyczach oraz nadania jej statutu zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 15 radnych biorących udział w obradach XLII sesji, w głosowaniu udział wzięło 15 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 14 radnych,  1radny wstrzymał się od głosu.

 

/Uchwała Nr XLII/188/10 w załączeniu/ 

 

Do punktu 16 – podjęcie uchwały w sprawie określenia warunków udzielania bonifikat i wysokości stawek procentowych tych bonifikat od ceny nieruchomości. 

 

Przewodnicząca Rady stwierdziła, że z sprawa ta była radnym dokładnie przedstawiana na posiedzeniu komisji przed sesją. Zwróciła się z pytaniem, czy w tej chwili zachodzi jeszcze potrzeba omówienia tego projektu uchwały, czy radni mają jeszcze jakieś pytania w tej sprawie. Radni odpowiedzieli, że nie. 

 

Przewodnicząca Rady zarządziła więc głosowanie projektu uchwały w sprawie określenia warunków udzielania bonifikat i wysokości stawek procentowych tych bonifikat od ceny nieruchomości, zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 15 radnych biorących udział w obradach XLII sesji, w głosowaniu udział wzięło 15 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 12 radnych, 3 radnych wstrzymało się od głosu.

 

/Uchwała Nr XLII/189/10 w załączeniu/ 

 

Do punktu 17 – podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie zasad gospodarowania nieruchomościami stanowiącymi własność Gminy Miasto Siemiatycze 

 

Przewodnicząca Rady stwierdziła, że z sprawa ta była radnym dokładnie przedstawiana na posiedzeniu komisji przed sesją. Zwróciła się z pytaniem, czy w tej chwili zachodzi jeszcze potrzeba omówienia tego projektu uchwały, czy radni mają jeszcze jakieś pytania w tej sprawie. Radni odpowiedzieli, że nie. 

 

Przewodnicząca Rady zarządziła więc głosowanie projektu uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie zasad gospodarowania nieruchomościami stanowiącymi własność Gminy Miasto Siemiatycze, zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 15 radnych biorących udział w obradach XLII sesji, w głosowaniu udział wzięło 15 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 14 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosu.

 

/Uchwała Nr XLII/190/10 w załączeniu/ 

 

Do punktu 18 – podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia woli przystąpienia przez Miasto Siemiatycze do projektu p.n: „Białowieski Internet Równych Szans” realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, Oś Priorytetowa 8: Społeczeństwo informacyjne – zwiększenie innowacyjności gospodarki, Działanie 8.3: Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu – e-Inclusion.

 

            W tym punkcie porządku obrad głos zabrali: 

 

            -Radny Krzysztof Wieczorek stwierdził, że na posiedzeniu łączonych komisji przed sesją radni wyrazili sprzeciwi są zdania aby nie podejmować tej uchwały i jednogłośnie przyjęli wniosek o wykreślenie tej uchwały z porządku obrad. 

 

Przewodnicząca Rady zarządziła więc głosowanie projektu uchwały w sprawie wyrażenia woli przystąpienia przez Miasto Siemiatycze do projektu p.n: „Białowieski Internet Równych Szans” realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, Oś Priorytetowa 8: Społeczeństwo informacyjne – zwiększenie innowacyjności gospodarki, Działanie 8.3: Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu – e-Inclusion., zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 15 radnych biorących udział w obradach XLII sesji, w głosowaniu udział wzięło 15 radnych, za podjęciem uchwały głosowało nie głosował żaden radny, 14 radnych było przeciwko, 1 radny wstrzymał się od głosu.           

 

Do punktu 19 - podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia planu pracy Komisji Rewizyjnej na 2010 r. 

 

Przewodnicząca Rady stwierdziła, że z sprawa ta była radnym dokładnie przedstawiana na posiedzeniu komisji przed sesją. Zwróciła się z pytaniem, czy w tej chwili zachodzi jeszcze potrzeba omówienia tego projektu uchwały, czy radni mają jeszcze jakieś pytania w tej sprawie. Radni odpowiedzieli, że nie. 

 

Przewodnicząca Rady zarządziła więc głosowanie projektu uchwały w sprawieprzyjęcia planu pracy Komisji Rewizyjnej na 2010 r, zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 15 radnych biorących udział w obradach XLII sesji, w głosowaniu udział wzięło 15 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 12 radnych, 1 radny był przeciwko, 2 radnych wstrzymało się od głosu.

 

/Uchwała Nr XLII/191/10 w załączeniu/

 

Do punktu 20  - odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych 

 

            Burmistrz Radomski odpowiadając na zgłoszone interpelacje radnych stwierdził m.in., że:

 

            - jeśli chodzi o interpelację radnego Osmólskiego, dot. przeniesienia przystanku MKS na Słowiczynie od Państwa Korzeniewskich Burmistrz stwierdził, że są w trakcie negocjacji z Państwem Korzeniewskimi i jeśli oni ostatecznie powiedzą, że nie, to wtedy będą szukać innego miejsca, aby ten przystanek usytuować w porozumieniu z PKS, aby była tez techniczna możliwość zawracania autobusu. Odnosząc się do kwestii przyłączy na Słowiczynie Burmistrz Radomski stwierdził, że na to pytanie dokładnie odpowie Prezes Majer, dodał, że z tego, co wie, to PK czeka na chętnych, jednak to nie koniecznie nawet PK musi być, a właściciel posesji może tez wynająć innego fachowca, aby to podłączenie wykonać. Odpowiadając na interpelację  dot. wycinki drzew w ul. Nadrzecznej i kwestii tego, aby przebiegała ona w sposób jednolity Burmistrz stwierdził, że jest decyzja ZE, jednak trudno jest powiedzieć, że wszystkie drzewa były równe, bo są i 5 i 10 i 15 m i żeby te wszystkie drzewa po podcince były równe to jest to po prostu nierealne. Burmistrz Radomski podkreślił, że myśli, iż Dyr. Umiastowski robi to zgodnie z literą prawa.           

 

            -odnosząc się do interpelacji radnego Wieczorka, że środowisko szkolne jest za tym, aby w Gimnazjum Nr 2 utworzona została klasa sportowa Burmistrz Radomski stwierdził, że nie ma nic przeciwko temu, jednak musi to zostać zgodnie z opracowywanymi nowymi arkuszami organizacyjnymi szkół. Pan Burmistrz dodał, że bliższej na ten temat odpowie Sekretarz Miasta. 

 

            -odnosząc się do interpelacji radnego Mudla Burmistrz Radomski stwierdził, że jeśli  chodzi o ul. Głowackiego, to w okresie zimowym były awarie na tej ulicy i jeśli chodzi o chodnik, to on już został naprawiony, a jezdnia zostanie naprawiona z chwilą uruchomienia fabryki mas bitumicznych czy to PDM, czy Maksbudu. Odpowiadając na interpelację w sprawie przejścia dla pieszych przy Przedszkolu Nr 3 na ul. 11 Listopada Burmistrz Radomski stwierdził, że w poprzednim tygodniu spotkał się w Białymstoku z Dyr. Urwanowicz z GDDKiA w Białymstoku. Burmistrz dodał, że zlecona jest dokumentacja na dokonanie podziału ruchu i GDDKiA zleciła to fachowcom, aby się nad tym zastanowili, by można było opracować bezkolizyjne uczestnictwo i pieszych i samochodów osobowych i samochodów ciężarowych. Burmistrz Radomski podkreślił, że dokonano także pomiarów intensywności ruchu pojazdów na tej ulicy i chce powiedzieć, że każdej doby przez nasze miasto przejeżdża 4 tys. tirów i tworzy się zator, który jest tragiczny dla mieszkańców, głównie tych, mieszkających przy ul. 11 Listopada. Pan Burmistrz w swojej wypowiedzi stwierdził także, że w ostatnich dniach Pani Dyrektor GDDKiA była także w Siemiatyczach wraz z Panem Dawidziukiem i zastanawiano się wspólnie nad opracowaniem projektu technicznego rozwiązania ruchu na ul. 11 Listopada jeśli chodzi o drogę do nowo budowanej hali sportowej. 

 

            -Pan Janusz Majer – Prezes PK odnosząc się do zgłoszonej interpelacji dot. wodociągu w ul. Słowiczej stwierdził, że wodociąg ten jest wykonany i oddany do użytku i jeśli chodzi o tę stronę to wszystko jest w porządku i w tej chwili PK czeka na zlecenia od mieszkańców, bo to należy do obowiązków mieszkańców. Pan Prezes dodał, że dot. to 19 rodzin, podkreślił, że podłączenia może dokonać PK lub też inna firma. Prezes Majer w swojej wypowiedzi podkreślił, że wszystkie firmy, które posiadają stosowne uprawnienia mogą to zrobić. Pan Janusz Majer odniósł się także w swojej wypowiedzi do publikacji zamieszczonej w Głosie Siemiatycz, stwierdził, że z siemiatyckiej oczyszczalni ścieków wypływają ścieki takie, jakie są dopuszczone, podkreślił, że badania tych ścieków są przeprowadzane wyrywkowo i dodał, że do tego co zostało opisane w Gazecie się nie przyznaje i nie wie kto te ścieki do rzeki spuścił. 

 

            -Pani Elżbieta Rakszawa – Sekretarz Miasta odnosząc się do wniosku radnego Krzysztofa Wieczorka stwierdziła, że wniosek ten związany jest ze zmiana organizacji szkoły. Pani Rakszawa podkreśliła, że w miesiącu maju zostaną opracowane arkusze organizacyjne szkół na kolejny rok i jeśli chodzi o ten wniosek radnego Wieczorka to trudno jest powiedzieć, bo jest on związany ze zmianami arkuszy organizacyjnych. Pani Rakszawa dodała, że wniosek ten jest związany z dodatkowymi godzinami lekcji wychowania fizycznego – 6, a momencie podziału na grupę chłopców i dziewczynek tych godzin dodatkowych jest już 12. Sekretarz Miasta podkreśliła także, że Dyrektor Zespołu Szkół wie o tym wniosku i pod kątem tego wniosku dokona analizy możliwości organizacyjnych i finansowych szkoły. 

 

            -Pan Stanisław Fleks – Z-ca Burmistrza Miasta zabierając głos odniósł się do remontu odcinka ulicy bez nazwy, odbiegającej od ul. Drohiczyńskiej w kierunku południowym. Pan Fleks stwierdził, że w roku ubiegłym przeprowadzony został remont całościowy ul. Drohiczyńskiej ze środków unijnych. Pan Fleks dodał także, że z zakresu prac dodatkowych w tym rejonie miasta opracowane zostały 2 plany zagospodarowania, w tym jeden w kierunku ul. Nowej. Pan Fleks dodał także, że jeśli chodzi o ten wykonany odcinek ulic koło Pana Dmitruka, to koszty jakie miasto poniosło to jeśli chodzi o krawężnik to za darmo go dostaliśmy, a jeśli chodzi o cenę masy bitumicznej, to w 50% cena ta została wynegocjowana i w tej sytuacji grzechem byłoby tego odcinka ulicy nie zrobić. 

 

            -Radny Eugeniusz Mudel zabierając głos ponownie w tej sprawie zwrócił się z pytaniem, czy ta droga wykonana została zgodnie z prawem, czy inwestycja ta uzyskała warunki zabudowy i czy w posiadaniu urzędu jest zezwolenie na jej budowę. 

 

            -Pan Fleks odnosząc się do tej wypowiedzi stwierdził, że wykonanie tej ulicy nie jest samowolą budowlaną, to jest remont drogi gruntowej wykonany ze środków bieżących miasta i zostało to wykonane przy okazji budowy ul. Drohiczyńskiej, która ze środków unijnych została zrobiona. 

 

            -Radny Eugeniusz Mudel zabierając głos ponownie stwierdził, że wnosi, aby sprawę budowy tej ulicy zbadać i dowiedzieć się, ile tych kosztów poniesiono, bo radni nie dowiedzieli się ile to kosztowała. 

 

            -Radna Agnieszka Sitarska odnosząc się do wypowiedzi radnego Mudla stwierdziła, że istnieje tylko taka możliwość, żeby Rada zleciła przeprowadzenie kontroli w tej sprawie Komisji Rewizyjnej. Przewodnicząca Rady zwróciła się z prośbą do Komisji Rewizyjnej , aby się nad tym zastanowiła i ewentualnie taki wniosek zgłosiła. 

 

            -Skarbnik Miasta zabierając głos w sprawie ubezpieczenia budynku Urzędu Miasta stwierdziła, że ubezpieczyciel z Bielska Podlaskiego był i oceniał szkody na budynku UM i okazało się, że to nie rynny są uszkodzone, a puściły na spawie i trzeba je naprawić, a tego ubezpieczenie nie obejmuje.           

 

21 – wolne wnioski 

 

W wolnych wnioskach głos zabrali: 

 

- Radny Krzysztof Osmólski zabierając głos stwierdził, że na posiedzeniu komisji mówił o zwierzętach na jego osiedlu, ale Pan Fleks powiedział, że na to odpowie. 

 

- Radny Aleksander Jakowiuk zabierając głos stwierdził, że miał taką informacje, że w 2012 r. rusza budowa drogi 19 i obwodnicy Siemiatycz i czy to jest prawdą. 

 

- Radny Mariusz Gocał zgłosił wniosek o ograniczenie aktywnej sygnalizacji świetlnej na Rondzie Jana Pawła II po godzinie 20. Zdaniem radnego w godzinach wieczornych powinien funkcjonować żółty migający znak, dodał, że w dużych miastach nie spotyka się z tym, aby sygnalizacje podobne do naszej funkcjonowały wieczorem. 

 

- Burmistrz Radomski odnosząc się do wypowiedzi radnego Gocała, stwierdził, że poruszał ten temat, aby w godzinach 5, 6 były światła pulsujące, jednak nie wszyscy są zwolennikami wyłączenia świateł. 

 

Na zakończenie Burmistrz Radomski powiedział, że w przededniu Świąt Wielkanocnych chciałby złożyć wszystkim radnym i mieszkańcom miasta gorące i serdeczne życzenia miłych i spokojnych świąt. 

 

Do punktu 22 - zakończenie obrad 

 

W związku z wyczerpaniem porządku obrad XLII sesji Rady Miasta w dniu 31 marca 2010 r.. Przewodnicząca Rady zamknęła obrady o godz. 11:50. 

 

Na tym protokół zakończono. 

 

Protokołowała:                                                         Przewodniczący Rady Miasta

 

K. Andruszkiewicz                                                        Agnieszka Anna Sitarska

Metryka strony

Udostępniający: Miasto Siemiatycze

Wytwarzający/odpowiadający: Katarzyna Andruszkiewicz

Data wytworzenia: 2010-07-01

Wprowadzający: Eryk Nowik

Data modyfikacji: 2019-03-06

Opublikował: Eryk Nowik

Data publikacji: 2019-03-06