Protokół Nr XLV/10

Numer XLV/10
Data wydania 2010-06-16
Protokół Nr XLV/10

 

z obrad XLV sesji Rady Miasta Siemiatycze  która odbyła się

 

w sali konferencyjnej Urzędu Miasta 

 

w dniu 16 czerwca 2010 roku

 

 

 

Obrady XLV sesji Rady Miasta Siemiatycze   rozpoczęły się o godzinie 13:00 zakończyły zaś o godzinie 14:15.

 

W obradach XLV sesji na stan 15 radnych uczestniczyło na początku 14, według załączonej do protokołu listy obecności.

 

Radni obecni na XLV sesji:
  1.   Witold Berski
  2.  Rafał Burakowski
  3.  Franciszek Drewulski
  4.  Aleksander Jakowiuk
  5.  Mariusz Gocał
  6.  Antoni Kosieradzki
  7.  Mirosław Kobus
  8.  Andrzej Miazio
  9.  Eugeniusz Mudel
  10.  Jerzy Górski
  11.  Krzysztof Szyszko
  12.  Krzysztof Osmólski
  13.  Agnieszka Sitarska
  14.  Krzysztof Wieczorek

 Radni nieobecni na XLVsesji:

  1.  Bogdan Raczyński

 Kilka minut po rozpoczęciu sesji salę obrad opuścił radny Eugeniusz Mudel, tak więc do końca w obradach XLV sesji uczestniczyło 13 radnych.

 W obradach XLV sesji Rady Miasta Siemiatycze uczestniczyli także:

  1.  Zbigniew Jan Radomski –Burmistrz Miasta Siemiatycze
  2.  Stanisław W. Fleks – Z-ca Burmistrza Miasta
  3.  Elżbieta Rakszawa - Sekretarz Miasta
  4.   Danuta Jaszczołt – Skarbnik Miasta
  5.  Anna Nazarewicz – Radca Prawny Urzędu Miasta
  6.  Jolanta Sidorowicz – Dyrektor Siemiatyckiego Ośrodka Kultury
  7.  Ewa Romaniuk – Kierownik Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej
  8.  Janusz Majer –Prezes Przedsiębiorstwa Komunalnego Spółka zo.o.
  9.  Roman Umiastowski – Dyrektor MOSiR
  10.  Teresa Fronc – Dyrektor Miejskiej Biblioteki Publicznej
  11.  Jerzy Wawrentowicz – Prezes SMLW
  12.  Teresa Nazarewicz – Prezes PK Spółka z o.o
  13.  Janusz Łopuski – Dyrektor Gimnazjum Publicznego Nr 1
  14.  Magdalena Iwaniuk – korespondent „Głosu Siemiatycz”
  15.  Agnieszka Bolewska – Iwaniuk – korespondent Katolickiego Radia Podlasia.

 

 

Do punktu 1otwarcie obrad

 

            Obrady XLV sesji Rady Miasta Siemiatycze w dniu  16 czerwca 2010 r. otworzyła Przewodnicząca Rady Miasta – Agnieszka Sitarska, która na wstępie powitała zaproszonych gości i wszystkich przybyłych na XLV sesję.

 

Do punktu 2 przyjęcie porządku obrad

 

            Przewodnicząca Rady stwierdziła w tym punkcie, że proponowany porządek obrad XLV sesji radni otrzymali wcześniej wraz z materiałami. Przewodnicząca zawróciła się do radnych z pytaniem, czy chcieliby zgłosić zmiany do zaproponowanego porządku. Radni propozycji zmiany proponowanego porządku obrad nie wnieśli.

 

            -Radny Eugeniusz Mudel zabierając głos stwierdził, że ma uwagi, co do dostarczonych materiałów, ponieważ nie widzi tu żadnych dokumentów dotyczących uchwały w sprawie  zatwierdzenia taryf za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków dla Przedsiębiorstwa Komunalnego Spółka z o.o w Siemiatyczach i świadczących o ty, że ta podwyżka musi być.

 

            -Przewodnicząca Rady odpowiedziała, że materiały dot. tej uchwały są w Biurze Rady i radni byli o tym informowani. Przewodnicząca dodała, że nie ma takiego obowiązku, by wszystkie materiały radnym kserować i dostarczać. W swojej wypowiedzi pani Sitarska podkreśliła, że materiały dostarczone przez Pana Majera są obszerne i jest to prawie książka, która trudno byłoby skserować w tylu egzemplarzach, by dostarczyć wszystkim radnym.

 

            -Radny Mudel zabierając głos ponownie w tym punkcie stwierdził, że oglądając te materiały doszedł do wniosku, że nie bardzo ma co robić na tej sesji i nie ma zamiaru brać udziału w tej farsie i w związku z tym, przeprasza, ale nie będzie uczestniczył w tej sesji. Po czym radny Mudel opuścił salę obrad XLV sesji.

 

            Po opuszczeniu sali obrad przez radnego Mudla w dalszej część XLV sesji uczestniczyło 13 radnych.

 

             Innych głosów w tym punkcie nie było. Wobec powyższego Przewodnicząca Rady poddała pod głosowanie zaproponowany porządek obrad XLV sesji Rady w dniu 16 czerwca 2010 r. - na 13 radnych biorących udział w obradach XLV sesji, w głosowaniu udział wzięło 13 radnych, za przyjęciem porządku obrad głosowało 11 radnych, od głosu wstrzymało się 2 radnych.

 

            Przyjęty porządek obrad XLV sesji przedstawia się następująco:
  1.  Otwarcie obrad.
  2.  Przyjęcie porządku obrad.
  3.  Przyjęcie protokołów z obrad XLII, XLIII, XLIV sesji Rady Miasta.
  4.  Sprawozdanie Burmistrza Miasta z pracy między sesjami.
  5.  Interpelacje i zapytania radnych.
  6.  Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na 2010 r.
  7.  Podjęcie uchwały w sprawie określenia jednostek budżetowych Miasta Siemiatycze gromadzących dochody na wydzielonym rachunku bankowym, źródeł tych dochodów i ich przeznaczenia oraz sposobu i trybu sporządzania planu finansowego, dokonywania zmian w tym planie i ich zatwierdzania.
  8.  Podjęcie uchwały w sprawie określenia zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania budżetu miasta, o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej oraz o przebiegu wykonania planów finansowych instytucji kultury za pierwsze półrocze.
  9.  Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia taryf za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków dla Przedsiębiorstwa Komunalnego Spółka z o.o w Siemiatyczach.
  10.  Podjęcie uchwały w sprawie nadania Statutu Urzędowi Miasta Siemiatycze.
  11.  Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.
  12.  Wolne wnioski.
  13.  Zakończenie obrad.

 

 

Do punktu 3 – przyjęcie protokołów z obrad XLII, XLIII, XLIV sesji Rady Miasta.

 

Przewodnicząca Rady poinformowała radnych, że protokóły zXLII, XLIII, XLIV  sesji Rady Miasta wyłożone są   na stoliku protokolanta i jeżeli do końca obrad dzisiejszej sesji nie wpłyną do nich uwagi i poprawki to uzna się je za przyjęte.

 

W tym punkcie porządku obrad radny Krzysztof Osmólski wyraził opinię, że protokoły z sesji powinny być natychmiast zawieszane na BIP, podkreślił, że w innych gminach już w 2 czy 3 dni po sesji te protokoły wiszą, a u nas trwa to bardzo długo i dopiero teraz te protokoły są przyjmowane. Radny zawnioskował, aby od tej sesji to weszło w życie, aby te protokoły tuż po sesji były podwieszane.

 

Przewodnicząca Rady odnosząc się do tej wypowiedzi stwierdziła, że napisanie protokołu trwa, nieraz zbiega się ich kilka, ale jak dodała uwaga została przyjęta.

 

Do punktu 4 – sprawozdanie Burmistrza z pracy między sesjami.

 

Sprawozdanie z pracy za okres od miesiąca kwietnia br. złożył Burmistrz Miasta – Zbigniew Radomski. Radni uwag i pytań do przedstawionego sprawozdania nie wnieśli. Sprawozdanie to stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

 

Do punktu 5 -  interpelacje i zapytania radnych

 

Radni zgłosili podczas XLV sesji następujące interpelacje:

 

            -Radny Mariusz Gocał stwierdził, że chciałby zapytać o budynek, który kiedyś był kinem w naszym miescie. Radny zwrócił się z z pytaniem, jaki jest status prawny tego budynku, kto jest jego właścicielem i czy jest szansa, aby ten budynek pozyskać dla miasta, gdyż byłby on w przyszłości dla miasta przydatny. W swojej wypowiedzi radny Gocał zaproponował, aby miasto wspólnie z powiatem lobowało na rzecz służby zdrowia, bo w jego opinii to lobowanie w tej chwili jest słabe i muszą być silniejsze naciski, gdyż województwa pokrewne otrzymują dwa razy więcej środków , a my zawsze jesteśmy na końcu.

 

            -Radny Franciszek Drewulski zabierając głos poruszył sprawę ul.11 Listopada i przejścia dla pieszych na wysokości Przedszkola Nr 3. Stwierdził, że w tej sprawie przez radnych została wspólnie podjęta decyzja odnoście pikietowania na tym przejściu. Radny zapytał, kiedy ta wspólna pikieta się odbędzie.

 

            -Radny Krzysztof Osmólski zwrócił się z prośbą, aby podczas sesji udzielono odpowiedzi na jego pytania zgłoszone podczas posiedzenia Komisji przed sesją, a mianowicie:

 

1/ ustawienia znaku na ul. Spacerowej,

 

2/ sprawa lokalizacji basenu.

 

            -Radny Krzysztof Wieczorek zabierając głos w tym punkcie stwierdził, że w lutym bieżącego roku środowisko sportowe naszego miasta złożyło za jego pośrednictwem wniosek do Pana Burmistrza o utworzenie w Zespole Szkół z Oddziałami Integracyjnymi im. Jana Pawła II klasy sportowej. Radny dodał, że wniosek w tej sprawie poparli także rodzice, Rada Sportu oraz Komisje Rady Miasta. Pan Wieczorek podkreślił, że odpowiedź na ten wniosek radni mieli otrzymać wkrótce, a ponieważ do kwietnia żadnej odpowiedzi nie otrzymali, Komisje Rady ponownie złożyły wniosek w tej sprawie. Radny Wieczorek stwierdził w swojej wypowiedzi, że rodzicie dzieci klasy VI pytają go, czy do wakacji jakaś odpowiedź na ten wniosek otrzymają i dlatego on sam kieruje to pytanie do Pana Burmistrza. Pozostając przy glosie radny Wieczorek stwierdził także, że utworzenie takiej klasy nie jest jakimś kuriozum, gdyż w Czartajewie tworzy się nie tylko jedną klasę o takim profilu, ale całą szkołę. Radny zaprezentował plakat informujący o naborze do takiej klasy. Radny Wieczorek  na zakończenie zapytał, czy radni otrzymają odpowiedź od Burmistrza w tej sprawie przed wakacjami. 

 

            -Radny Krzysztof Osmólski zabierając głos zgłosił wniosek o zarządzenie przerwy w obradach XLV sesji.

 

            -Przewodnicząca Rady Miasta stwierdziła, że czaiłaby zabrać głos w sprawie fotografii, które radni widzieli na posiedzeniu komisji przed sesją, a które otrzymali od Pani Dyrektor Przedszkola Nr 1. Radna Sitarska stwierdziła, że zdjęcia te pokazują w jakim stanie technicznym jest to przedszkole, dodała, że po rozmowie z radnymi doszli do wniosku, aby poprosic Pana Burmistrza o przeprowadzenie kontroli w Przedszkolu Nr 1 i stwierdzenie w jakim stanie faktycznym ono się znajduje i w jaki sposób Pani Dyrektor dysponowała środkami finansowymi, że to przedszkole doprowadziła do takiego stanu. W swojej wypowiedzi radna Sitarska podkreśliła, że Pani Dyrektor jest dyrektorem tego przedszkola od kilku lat , a nie rok, czy dwa, jest już druga kadencję, więc dlaczego stan tego przedszkola jest taki a nie inny i dlaczego to Rada otrzymała te zdjęcia.

 

            Następnie Przewodnicząca Rady zarządziła 10 min. przerwę w obradach XLV sesji.

 

Do punktu 6 - podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na 2010 r.

 

Przewodnicząca Rady stwierdziła, że z projektem tej uchwały radni   zapoznali się dokładnie przed sesją i podczas posiedzenia komisji odbyła się dyskusja w tej sprawie. Zwróciła się z pytaniem, czy w tej chwili zachodzi jeszcze potrzeba omówienia tego projektu uchwały, czy radni mają jeszcze jakieś pytania w tej sprawie. Radni odpowiedzieli, że nie.

 

Przewodnicząca Rady zarządziła więc głosowanie projektu uchwały w sprawie zmian budżecie miasta na 2010 r. zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 13 radnych biorących udział w obradach XLV sesji, w głosowaniu udział wzięło 13 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 10 radnych, 2 radnych było przeciwko, 1 radny wstrzymał się od głosu.

 

/Uchwała Nr XLV/196/10 w załączeniu/

 

Do punktu 7 - podjęcie uchwały w sprawie określenia jednostek budżetowych Miasta Siemiatycze gromadzących dochody na wydzielonym rachunku bankowym, źródeł tych dochodów i ich przeznaczenia oraz sposobu i trybu sporządzania planu finansowego, dokonywania zmian w tym planie i ich zatwierdzania.

 

Przewodnicząca Rady stwierdziła, że z projektem tej uchwały   również zapoznali się dokładnie przed sesją. Zwróciła się z pytaniem, czy w tej chwili zachodzi jeszcze potrzeba omówienia tego projektu uchwały, czy radni mają jeszcze jakieś pytania w tej sprawie. Radni odpowiedzieli, że nie.

 

Przewodnicząca Rady zarządziła więc głosowanie nad podjęciem uchwały sprawie określenia jednostek budżetowych Miasta Siemiatycze gromadzących dochody na wydzielonym rachunku bankowym, źródeł tych dochodów i ich przeznaczenia oraz sposobu i trybu sporządzania planu finansowego, dokonywania zmian w tym planie i ich zatwierdzania,  zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 13 radnych biorących udział w obradach XLV sesji, w głosowaniu udział wzięło 13 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 11 radnych, 1 radny był przeciwko, 1 radny wstrzymał się od głosu.

 

/Uchwała Nr XLV/ 197/10 w załączeniu/

 

Do punktu 8 - podjęcie uchwały w sprawie określenia zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania budżetu miasta, o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej oraz o przebiegu wykonania planów finansowych instytucji kultury za pierwsze półrocze

 

Przewodnicząca Rady stwierdziła, że z projektem tej uchwały   również zapoznali się dokładnie przed sesją, dodała, że posiedzeniach komisji projekt tej uchwały przedstawiał autor tego planu. Przewodnicząca zwróciła się z pytaniem do radnych, czy w tej chwili zachodzi jeszcze potrzeba omówienia tego projektu uchwały. Radni odpowiedzieli, że nie ma takiej potrzeby

 

Radni   uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. Przewodnicząca Rady zarządziła więc głosowanie nad podjęciem uchwały sprawie określenia zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania budżetu miasta, o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej oraz o przebiegu wykonania planów finansowych instytucji kultury za pierwsze półrocze , zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 13 radnych biorących udział w obradach XLV sesji, w głosowaniu udział wzięło 13 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 13 radnych.

 

/Uchwała Nr XLV/198/10 załączeniu/

 

Do punktu 9 –podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia taryf za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków dla Przedsiębiorstwa Komunalnego Spółka z o.o w Siemiatyczach

 

Przewodnicząca Rady stwierdziła, że z projektem tej uchwały   radni także zapoznali się dokładnie przed sesją. Zwróciła się z pytaniem, czy w tej chwili zachodzi jeszcze potrzeba omówienia tego projektu uchwały. Radni odpowiedzieli, że nie ma takiej potrzeby.

 

Radni innych uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. Przewodnicząca Rady zarządziła więc głosowanie nad podjęciem uchwały w sprawie zatwierdzenia taryf za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków dla Przedsiębiorstwa Komunalnego Spółka z o.o w Siemiatyczach -zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 13 radnych biorących udział w obradach XLV sesji, w głosowaniu udział wzięło 13 radnych, za podjęciem uchwały nie głosował  radny, 7 radnych było przeciwko, 6 radnych wstrzymało się od głosu.

 

            Po przeprowadzeniu    głosowania w tej sprawie Przewodnicząca Rady stwierdziła, że uchwała w sprawie zatwierdzenia taryf za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków dla Przedsiębiorstwa Komunalnego Spółka z o.o w Siemiatyczach nie została podjęta.

 


 

Do punktu 10 - podjęcie uchwały w sprawie nadania Statutu Urzędowi Miasta Siemiatycze

 

Przewodnicząca Rady stwierdziła, że z projektem tej uchwały   również zapoznali się dokładnie przed sesją, dodała, że posiedzeniach komisji projekt tej uchwały przedstawiał autor tego planu. Przewodnicząca zwróciła się z pytaniem do radnych, czy w tej chwili zachodzi jeszcze potrzeba omówienia tego projektu uchwały. Radni odpowiedzieli, że nie ma takiej potrzeby.

 

Radni   uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. Przewodnicząca Rady zarządziła więc głosowanie nad podjęciem uchwały sprawienadania Statutu Urzędowi Miasta Siemiatycze, zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 13 radnych biorących udział w obradach XLV sesji, w głosowaniu udział wzięło 13 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 13 radnych.

 

/Uchwała Nr XLV/199/10 załączeniu/

 


 

Do punktu 11 - odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych

 

            Burmistrz Radomski zabierając głos w tym punkcie stwierdził, że jeśli chodzi o interpelacje radnego Gocała dot. budynku po kinie, to chce powiedzieć, że budynek ten zmienił właściciela, którym w tej chwili jest Pan Skawrczyński z ul. Ciechanowieckiej. Pan Burmistrz podkreślił, że budynek jest własnością prywatną i jakie ma plany nowy właściciel to trudno powiedzieć. W swojej wypowiedzi Burmistrz Radomski podkreślił, że Urząd pilnuje i przymusza do tego aby wokół tego budynku był porządek. Odnosząc się do interpelacji radnego Drewulskiego stwierdził, że GDDKiA po wspólnym piśmie wystosowanym przez Burmistrza i Przewodniczącą Rady robi naprawdę dużo, aby poprawić stan bezpieczeństwa na ul. 11 Listopada m.in. opracowywana jest dokumentacja na podział ruchu. Pan Burmistrz podkreślił, że postulatem miasta było ustawienie świateł pulsujących na tej ulicy. Pan Burmistrz dodał, że zlikwidowane zostanie również jedno z przejść na ul. 11 Listopada, bo w tej chwili jest jedno przy Przedszkolu Nr 3, kolejne jest przed skrętem w ul. Leg. Piłsudskiego, jeszcze jedno za. Pan Burmistrz podkreślił, że w tej chwili jest opracowywana cała dokumentacja na te rozwiązania, dodał, że w tej sprawie muszą się także wypowiedzieć jeszcze Policja, Starostwo Powiatowe, z tymi instytucjami te rozwiązania należy skonsultować. W swojej wypowiedzi Burmistrz Radomski podkreślił, że światła pulsujące na ul. 11 Listopada nie były planowane, ale stanowisko jego i Przewodniczącej Rady w tej sprawie jest takie, żeby te światła były, gdyż jest to jedyne rozwiązanie, aby zwrócić uwagę kierowców przejeżdżających ul. 11 Listopada, a kierowców tirów szczególnie. Pan Burmistrz w swojej wypowiedzi raz jeszcze podkreślił, że ul. 11 Listopada jest drogą krajową i rola miasta ogranicza się tu do nękania właściciela drogi, aby tę sprawę załatwiono.

 

            Odpowiadając na interpelację radnego Wieczorka dot. klasy sportowej Burmistrz Radomski stwierdził, że szczegółowo ten temat wyjaśni Sekretarz Miasta. Burmistrz stwierdził następnie, że arkusze organizacyjne szkół zostały już przedłożone i Dyrektor Zespołu Szkół nie umieścił klasy sportowej w tym arkuszu. Pan Burmistrz w swojej wypowiedzi stwierdził także, że wniosek w tej sprawie powinien być skierowany do Dyrektora Szkoły, a nie do niego, dodał, że gdyby Dyrektor umieściłby taką klasę w arkuszu, to ta klasa by powstała, a ponieważ tego nie zrobił, to znaczy, że tej klasy nie będzie. Odnosząc się do kwestii zaprezentowanego plakatu Pan Burmistrz stwierdził, że na tym plakacie podpisał się Dyrektor Szkoły, a nie Starosta, bo to Dyrektor o tym decyduje. Pan Burmistrz raz jeszcze podkreślił, że gdyby Dyrektor Bajena ujął tę klasę w arkuszach organizacyjnych szkoły, to ta klasa by była, a jeśli tego nie zrobił, to tej klasy nie ma.

 

            Odnosząc się do pytań zgłoszonych przez radnego Osmólskiego tj. kwestii oznakowania ulicy Plażowej Burmistrz Radomski stwierdził, że znaki te zostaną ustawione. Jeśli chodzi o sprawę lokalizacji basenu w naszym mieście Burmistrz Radomski powiedział, że jego stanowisko w tej sprawie i całego kierownictwa Urzędu Miasta jest takie, że basen zechcemy realizować przy Szkole Nr 3 . Burmistrz Radomski stwierdził w swojej wypowiedzi, że jest to najtańsza lokalizacja, jaka może być, a zlokalizowanie tego basenu w innych miejscach stwarza nawet do 30% podwyższenie kosztów realizacji tej inwestycji. Pan Burmistrz zwracając się do radnych stwierdził, że jeśli wyrażą na to zgodę, to Urząd zleci wykonanie dokumentacji, a jeśli nie to będzie pat i nowa Rada i nowy Burmistrz będą o tym decydować.

 

            Ustosunkowując się do kwestii zdjęć Przedszkola nr 1 Pan Burmistrz stwierdził, że zdjęcia te trafiły do Pani Przewodniczącej i prosiłby, aby Komisja Rewizyjna zajęła się ta sprawą, jeśli Rada Miasta podejmie uchwałę odnośnie przeprowadzenia kontroli w tej jednostce. Pan Burmistrz podkreślił, że kontrola przeprowadzona przez komisję byłaby najbardziej obiektywna. Pan Burmistrz dodał też, że wcześniej kontrolę przeprowadzał kontroler Urzędu Miasta i doszło do napięć. Burmistrz Radomski stwierdził również w swojej wypowiedzi, iż Komisja Rewizyjna zostałaby wzmocniona o pracowników Urzędu Miasta, bo ta kontrola misi być obiektywna. Pan Burmistrz dodał, że proponuje taki właśnie wniosek, aby to niezależne ciało dokonało kontroli przedszkola, podkreślił, że w przedszkolu nie ma Rady Nadzorczej, Zarządu, tego co jest w Przedsiębiorstwie Komunalnym, tak więc nic nie stroi na przeszkodzie, aby kontroli takiej dokonać.

 

            - Radny Krzysztof Osmólski odnosząc się do wypowiedzi Burmistrza Radomskiego stwierdził, że jest to propozycja do wzięcia pod uwagę.

 

            -Przewodnicząca Rady zabierając głos stwierdziła, że jeśli radni wyrażą zgodę na wprowadznie tej uchwały do porządku obrad sesji , to będzie ona głosowania, a jeśli nie, to nie.

 

            Następnie zarządzono 15 min. przerwę w obradach XLV sesji.

 

Po wznowieniu obrad  głos zabrała Przewodnicząca Rady, która stwierdziła, że Pan Burmistrz proponuj sprawę Przedszkola Nr 1 załatwić w ramach uchwały Rady Miasta zlecającej Komisji Rewizyjnej przeprowadzenie kontroli w tej jednostce. Przewodnicząca Rady zwróciła się z pytaniem do radnych, kto jest za wprowadzeniem takiego punktu do porządku obrad.

 

            -Radny Krzysztof Wieczorek zabierając głos stwierdził, że jest przeciwko takiej uchwale, ponieważ uważa, że radni wybrani społecznie nie powinni kontrolować jednostki podległej Panu Burmistrzowi. Radny Wieczorek w swojej wypowiedzi powiedział, że jeśli wyjdą w trakcie kontroli w tym przedszkolu sytuacje trudne czy to osobowe, czy finansowe , to kto będzie za to odpowiadał – radni? Radny Wieczorek podkreślił, że ono sam   będąc członkiem Komisji Rewizyjnej nigdy na taką kontrolę po tylu latach nie wyraziłby zgody, dodał, że kontrolę powinni przeprowadzić kompetentni urzędnicy.

 

            -Radny Franciszek Drewulski stwierdził, że jako członek Komisji Rewizyjnej jest przeciwny podejmowaniu uchwały. Radny powiedział, że Pani Dyrektor Przedszkola Nr 1 ma swojego pracodawcę, który odpowiada za nią, za jej wyniki pracy. Radny Drewulski w swojej wypowiedzi zwrócił również uwagę, że Pani Komuda startuje w wyborach na Burmistrza Miasta i uważa, że to jest także czynnik, dla którego radni tej kadencji nie powinni zajmować stanowiska w tej sprawie.

 

            -Burmistrz Radomski odnosząc się do wypowiedzi radnych stwierdził, że jest przeciwnego zdania, bo jak podkreślił, Komisja Rewizyjna ma być połączona z pracownikami Urzędu Miasta i to bardzo dobrze, bo to wpłynie na to, że sytuacja w Przedszkolu zostanie dogłębnie i sprawiedliwie oceniona.

 

            -Radna Sitarska zabierając głos stwierdziła, że to na czym zależy radnym, tam gdzie jest to najważniejsze dla mieszkańców, tj. w Przedsiębiorstwie Komunalnym to tam kontroli Komisja Rewizyjna nie może przeprowadzić, a tu gdzie sprawa jest dość kontrowersyjna, tu Komisję się posyła.

 

            -Sekretarz Miasta zabierając głos w tej dyskusji zacytowała radnym art. 18 a ustawy o samorządzie gminnym, mówiący o tym, że Rada Miasta kontroluje działalność wójta, gminnych jednostek organizacyjnych oraz jednostek pomocniczych gminy i w tym celu powołuje komisję rewizyjną. Pani Rakszawa zacytowała także fragment, mówiący o tym, że Komisja Rewizyjna wykonuje zadania zlecone przez Radę w zakresie kontroli.

 

            -Przewodnicząca Rady zabierając glos stwierdziła, że faktycznie wszystko się zgadza, ale to Rada Miasta podejmuje decyzję. Przewodnicząca Rady zwróciła się następnie z pytaniem do radnych, kto jest za wprowadzeniem do porządku obrad XLV sesji uchwały zlecającej Komisji Rewizyjnej przeprowadzenie kontroli w Przedszkolu Nr 1 - - na 13 radnych biorących udział w obradach XLV sesji, w głosowaniu udział wzięło 13 radnych, za wprowadzeniem tej uchwały do porządku obrad XLV sesji nie głosował żaden radny, przeciwko głosowało 3,  10 radnych wstrzymało się od głosu.

 

Do punktu 11 – wolne wnioski

 

W wolnych wnioskach głos zabrali:

 

- Radny Franciszek Drewulski zwrócił się z pytaniem do Prezesa PK – Pana Janusza Majera dot. samochodu WUKO. Radny zapytał, czy ten samochód świadczy jakieś usługi dla innych i czy jest jakiś taryfikator dla tych osób.

 

-Pan Jan Hyndza w swojej wypowiedzi poruszył kwestię odśnieżania chodników w okresie zimowym. Pan Hyndza stwierdził, że choć jest już czerwiec, to on został oskarżony o nie odśnieżanie chodnika wzdłuż swojej posesji, Pan Hyndza dodał, że Policja kieruje wniosek w tej sprawie do sądu. Pan Hyndza stwierdził, że miał nadzieję, że w sesji będzie uczestniczył Komendant Policji oraz przedstawiciel GDDKiA, aby te sprawy wyjaśnić.

 

-Burmistrz Radomski odnosząc się do tej wypowiedzi zaproponował, że w dniu jutrzejszym dojdzie do spotkania Z-cy Burmistrza, Komendanta Powiatowego Policji, aby Panu Hyndzy te sprawy wyjaśnić.

 

- Pan Fleks zaprosił Pana Hyndzę na spotkanie, stwierdził, że wyjaśni się te kwestie i wytłumaczy, jak sprawa wygląda. Pan Fleks w swojej wypowiedzi stwierdził także, że to sąd rozstrzygnie już w tym momencie tę sprawę, a nie sesja i radni.

 

-Pan Hyndza w swojej wypowiedzi poruszył także kwestię oczyszczalni ścieków, stwierdził, że Pan Burmistrz powiedział, że dokumentacja na tę modernizację będzie opracowana. Pan Hyndza zapytał, kiedy będzie to robione i czy do końca kadencji zdąży się to wykonać. Pan Hyndza zapytał także o budowę obwodnicy Siemiatycz, stwierdził, że nikt nic nie mówi na ten temat co się dzieje z tą sprawą.

 

- Burmistrz Radomski odnosząc się do tych wypowiedzi stwierdził, że odpowiedzi na wolne wnioski udzieli na piśmie. Pan Burmistrz odnosząc się do wniosków skierowanych przez radnego Drewulskiego do Prezesa Majera stwierdził, że upoważnia go do odpowiedzi na te pytania, jeśli na dziś ma wyliczenia.

 

-Prezes Majer odnosząc się do tych wypowiedzi stwierdził, że na dziś nie ma takich wyliczeń i musi się do tego przygotować. Pan Majer zapytał także o jaki okres chodzi radnemu Drewulskiemu, czy od momentu zakupienia, czy jakiś inny.

 

-Burmistrz Radomski odnosząc się do wypowiedzi Pana Hyndzy w kwestii modernizacji oczyszczalni ścieków stwierdził, że dokumentacja na modernizację oczyszczalni ścieków w ramach aglomeracji jest wykonana i wniosek o środki unijne na ten cel jest złożony w Ministerstwie Rozwoju Regionalnego. Pan Burmistrz stwierdził, że z ostatniej rozmowy z posłem Tyszkiewiczem wynika, że pieniądze na aglomerację będą przyznane. W swojej wypowiedzi Burmistrz Radomski stwierdził także, że powódź spowodowała przesunięcia ogromnych pieniędzy zarówno unijnych jak i rządowych. Jako przykład takiej sytuacji Burmistrz podał wniosek miasta złożony do MEN, który nie został uwzględniony, gdyż wszystkie środki są kierowane na obszary powodziowe. Odnosząc się do kwestii budowy obwodnicy naszego miasta Burmistrz stwierdził, że nie ma decyzji w tej sprawie, ponieważ cały czas jest to uzależnione od modernizacji drogi ekspresowej nr 19 i jeśli tylko 19 wejdzie oficjalnie do planu, to coś się ruszy. W swojej wypowiedzi Pan Burmistrz dodał, że w tym celu ma być powołane specjalne przedsiębiorstwo, dodał, że takie rozwiązanie bardzo dobrze funkcjonowało kiedy ta droga była modernizowana na trenach woj. lubelskiego, rzeszowskiego. Pan Burmistrz podkreślił także, że realizowane są takie odcinki, gdzie kto ma większe przebicie, ma większe dojście i lobbing, dodał, że taka inwestycja to nie 2 mil. zł, to są setki milionów zł.

 

-Radny Aleksander Jakowiuk zabierając głos stwierdził, że sprawa obwodnicy już od wielu lat się ciągnie i swego czasu był w składzie delegacji naszego miasta, która jeździła do sejmu, na spotkania z ministrem transportu i on już wtedy mówił, że zarówno miasto, jak i powiat powinni pisać i pisać w tej sprawie i jego wniosek w tej chwili jest też taki, aby kierować pisma w tej sprawie.

 

Do punktu 12 - zakończenie obrad

 

W związku z wyczerpaniem porządku obrad XLV sesji Rady Miasta w dniu 16 czerwca 2010 r. r. Przewodnicząca Rady zamknęła obrady o godz. 14:15.

 

Na tym protokół zakończono.

 

Protokołowała:                                                         Przewodniczący Rady Miasta

 

K.Andruszkiewicz                                                         Agnieszka Anna Sitarska

 

 

 

Pani Przewodnicząca ! Wysoka Rado!

 

            Przed przystąpieniem przez Radę do omawiania kolejnych punktów porządku dzisiejszej sesji pragnę przedstawić Państwu w skrócie najważniejsze zagadnienia z realizowanych w ostatnich miesiącach zadań.

 

                        Od 1 kwietnia do 31 maja na terenie Miasta Siemiatycze realizowany był spis próbny do Narodowego Spisu Powszechnego Ludności i Mieszkań 2011 r. Miasto Siemiatycze zostało wybrane do spisu próbnego jako jedna z szesnastu gmin w Polsce i jako jedyna gmina w województwie Podlaskim. W Urzędzie Miasta zostało utworzone Gminne Biuro Spisowe. W terenie, prace spisowe prowadziło 17 rachmistrzów. W spisie próbnym testowane były rozwiązania które mają obowiązywać w spisie powszechnym za rok. Po raz pierwszy mieszkańcy mogli dokonać spisu samodzielnie przez Internet. Osoby które nie skorzystały z tej możliwości odwiedzali rachmistrze spisowi wyposażeni w urządzenie elektroniczne do którego były wprowadzane dane podczas wywiadu. W chwili obecnej trwają już przygotowania do spisu rolnego który rozpocznie się 1 września.                     

 

            Budowa hali widowiskowo-sportowej przy Gimnazjum nr 1 uzyskała dofinansowanie w kwocie 55 000 zł. z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych jako obiekt mający służyć rehabilitacji społecznej osób niepełnosprawnych.

 

            Ciężka tegoroczna zima poza znacznym wzrostem wydatków na utrzymanie zimowe ulic spowodowała wiele zniszczeń nawierzchni. Systematycznie, masą na zimno, ubytki w nawierzchni uzupełniane były przez pracowników MOSiR. Przetarg na wykonanie remontów cząstkowych ulic miejskich na wartość 261 568 zł wygrało Siemiatyckie Przedsiębiorstwo Drogowo-Mostowe.

 

            Zakończona została budowa ulicy Spacerowej. Wartość kontraktu wyniosła 322 934 zł. Wykonawcą był Rejonowy Związek Spółek Wodnych w Siemiatyczach . Wybudowano 34 mb kanalizacji deszczowej, ustawiono 304 mb. krawężnika, ułożono 908 m2-nawierzchni bitumicznej, wykonano -368 m2chodnika z kostki brukowej, ustawiono 100 mb. –poręczy ochronnych sztywnych i 60 mb. barier ochronnych , wybudowano napowietrzną linię oświetleniową o długości 180mb.

 

            Zakończono również budowę kanalizacji deszczowej wraz przebudową nawierzchni, oraz przebudowę linii telekomunikacyjnej w ulicy Ks. Brzóski o łącznej długości 0.19 km na wartość 288 969 zł. Wybudowano łącznie 209 mb kanalizacji deszczowej, przebudowano sieć telekomunikacyjną- 108 mb, ułożono nawierzchnię bitumiczną-862 m2, wykonano – 422 m2 chodników z kostki brukowej. Wykonawcą robót było Przedsiębiorstwo Drogowo Mostowe ,,MAKSBUD” Spółka z o. o               w Bielsku Podlaskim,

 

            W miesiącu maju został ogłoszony i rozstrzygnięty przetarg na budowę oświetlenia ulicznego ulicy Górnej. Najkorzystniejszą ofertę złożyło Przedsiębiorstwo Instalacji Elektrycznych Sp. J. Jankowski, Sienicki, z siedzibą w Łomży na wartość 74.516 zł .       Na dzień dzisiejszy została podpisana umowa i wszczęto postępowanie w sprawie przystąpienia do rozpoczęcia robót. Ulica Górna jest drogą wojewódzką z tego też względu dochodzą dodatkowe procedury wymagane przed rozpoczęciem robót. 

 

             Zleciłem również, Panu Piotrowi Putko, opracowanie dokumentacji technicznej na budowę oświetlenia ulicznego w ulicy Gilewskiego. Obecnie jest prowadzone postępowanie w sprawie wydania decyzji o warunkach zabudowy.

 

            W minionym okresie zbyte zostały z drodze przetargu dwie nieruchomości . W dniu 29 kwietnia pozytywnie został rozstrzygnięty przetarg nieograniczony na sprzedaż udziału ½ części nieruchomości zabudowanej, stanowiącej współwłasność Gminy Miasto Siemiatycze i Podlaskiej Fundacji Rozwoju Regionalnego, położonej przy ulicy Pałacowej 19. Cena wywoławcza wynosiła 575.000 zł + 22 % VAT. Z tytułu wpisu nieruchomości do rejestru zabytków cena uzyskana w przetargu uległa obniżeniu o 50 %. Przetarg wygrał pan Andrzej Piotrowski. Cena osiągnięta w przetargu po 50% obniżce wyniosła 290.375 zł + 22 % VAT. Podpisanie aktu notarialnego odbędzie się 21 czerwca b.r.

 

             7 maja 2010 r. odbył się pierwszy przetarg nieograniczony na sprzedaż nieruchomości o pow. 280 m2 , zabudowanej budynkiem mieszkalnym, położonej przy ulicy Zaszkolnej róg Krótkiej w Siemiatyczach. Cena wywoławcza wynosiła 105.000 zł plus VAT. Przetarg wygrał pan Konrad Demiańczuk, który zaoferował najwyższą kwotę 245.000 zł + 22 % VAT. Podpisanie aktu notarialnego odbędzie się 5 lipca br.

 

Negatywnie natomiast zakończyły się 3 przetargi:

 

-   na sprzedaż nieruchomości niezabudowanej, o pow. 6 796 m2 , położonej przy ulicy Gilewskiego, za cenę wywoławczą 476.900 zł + 22 % VAT, (teren byłej strzelnicy),  

 

- na sprzedaż nakładów w postaci budynku mieszkalnego, drewnianego i budynku gospodarczego, murowanego, położonego przy ulicy Targowej 13 w Drohiczynie, które stały się własnością Gminy Miasto Siemiatycze na mocy postanowienia Sądu Rejonowego w Bielsku Podlaskim I Wydziału Cywilnego o stwierdzeniu nabycia przez Gminę Miasto Siemiatycze spadku po osobie zamieszkującej w Siemiatyczach. Cena wywoławcza wynosiła 5000 zł,

 

- oraz na sprzedaż nieruchomości niezabudowanej, położonej przy ulicy Żwirki i Wigury w Siemiatyczach, o pow. 353 m2. Cena wywoławcza wynosiła 40.000 zł plus VAT.

 

Na 24 czerwca, został już wyznaczony II przetarg na sprzedaż nieruchomości przy ulicy Gilewskiego. Cena wywoławcza została obniżona do 400 000 zł.

 

        31 maja b.r. aktem notarialnym dokonałem sprzedaży, w trybie bezprzetargowym, na poprawienie warunków zagospodarowania nieruchomości przyległej, działki o pow. 171 m2 położonej przy ulicy Targowej. Działka została sprzedana za kwotę 13 680 zł + 22 % VAT.               15 kwietnia b.r. podpisałem akty notarialne sprzedaży 5 lokali komunalnych, położonych przy ulicy Świętojańskiej 27, Ciechanowieckiej 29B, Pałacowej 9 i 13. Dochód ze sprzedaży po zastosowaniu bonifikat w wysokości 80 i 90 % wyniesie 55.790 zł z czego 43.890 zł rozłożono na trzy raty roczne, płatne do 2012 r. Wartość przyznanych bonifikat wyniosła 238.573 zł. W chwili obecnej prowadzonych jest 11 postępowań o wykup lokali mieszkalnych.

 

            14 maja rozstrzygnięty został przetarg nieograniczony na wynajęcie lokalu

 

o pow. 70 m przy Placu Jana Pawła II pod działalność handlowo –usługową. Przetarg wygrała firma PPHU BEST Grzegorz Markowski Białystok. Wysokość miesięcznego czynszu wynosi 2 939 zł + VAT.

 

            Od lutego w mieście realizowany jest projekt Aktywni Seniorzy, współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego. Do projektu zakwalifikowano 30 osób. W ramach projektu osoby starsze poznają nowe technologie komputerowe, w tym bankowość elektroniczną, telefonię komórkową, podpis elektroniczny. Uczestnicy projektu wezmą także udział w wyjeździe edukacyjnym do Warszawy i Pikniku informatycznym. Koszt projektu wynosi ok. 50 tys. zł i jest on w całości finansowany ze środków zewnętrznych. 

 

            Do Urzędu Miasta dotarła informacja , że wniosek o dofinansowanie remontów przedszkoli i wyposażenia pod nazwą - „Poprawa warunków kształcenia i oferty edukacyjnej w siemiatyckich przedszkolach” złożony w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2007-2013 Oś Priorytetowa VI Rozwój Infrastruktury Społecznej Działanie 6.1 Rozwój infrastruktury z zakresu edukacji. Projekty z zakresu infrastruktury edukacyjnej na poziomie przedszkolnym, został wybrany do dofinansowania. Obecnie przygotowywana jest umowa o dofinansowanie projektu. Wartość projektu wynosi 178 000 zł, z czego dofinansowanie wyniesie 85%. W ramach projektu, poza remontami, zaplanowane jest:

 

- utworzenie pracowni logopedycznej w Przedszkolu nr 5,

 

- utworzenie pracowni komputerowej w Przedszkolu nr 1,

 

- zorganizowanie sali aktywności ruchowej w Przedszkolu nr 3.

 

            W maju złożyłem, w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, wniosek, o dofinansowanie działań skierowanych do osób dotkniętych problemem alkoholowym i członków ich rodzin. Wniosek przeszedł pozytywną ocenę formalną i znajduje się na etapie oceny merytorycznej.

 

            W ramach współpracy z innymi instytucjami w marcu miasto wzięło udział w konsultacjach społecznych do Programu Rozwoju Turystyki i Zagospodarowania Turystycznego Województwa Podlaskiego w latach 2010 -2015. W związku z błędami jakie pojawiły się w projekcie dokumentu, zgłoszone uwagi dotyczyły zarówno nieścisłości w pierwszej części analitycznej dokumentu, jak również zapisów części drugiej – strategicznej.

 

            16 maja nasze miasto uczestniczyło w prezentacjach gmin podlaskich na Placu Zamkowym w Warszawie. Impreza ta odbywała się już po raz ósmy i cieszy coraz większym zainteresowaniem mieszkańców Warszawy.

 

            Od 11 czerwca w mieście odbywają się liczne imprezy w związku z Dniami Siemiatycz. Organizatorem jest Siemiatycki Ośrodek Kultury. Po raz XXI odbył się Regionalny Przegląd Orkiestr Ochotniczych Straży Pożarnych. Bardzo dużym zainteresowaniem cieszył się występ Krzysztofa Krawczyka. Imprezy zostały pomyślane w ten sposób by każdy, bez względu na wiek, znalazł coś interesującego dla siebie i mam nadzieję, że tak też się stało. 

 

            W bieżącym roku przypada jubileusz XX-lecia istnienia samorządu terytorialnego. W całym kraju w końcu maja odbywały się uroczystości upamiętniające tę rocznicę. Takie uroczystości odbyły się również w naszym mieście. Wspólnie z Panią Przewodniczącą zaprosiliśmy radnych wszystkich kadencji oraz osoby, których życzliwość dla naszego Miasta przekładała się niejednokrotnie w rzeczywistą pomoc w rozwiązywaniu naszych problemów. To spotkanie było okazją do podsumowań i refleksji . Z perspektywy czasu można było dostrzec, że ostatnie dwudziestolecie korzystnie zmieniło nasze miasto. Jest to oczywiście efekt działań kolejnych Rad i kolejnych Burmistrzów. Pozostaje mieć nadzieję, że w następnych latach tempo zmian w Siemiatyczach nie zmniejszy się i uczestnicząc w kolejnym jubileuszu będziemy mieć jeszcze więcej powodów do zadowolenia i dumy.

 

            Dziękuję za uwagę

Metryka strony

Udostępniający: Miasto Siemiatycze

Wytwarzający/odpowiadający: Katarzyna Adruszkiewicz

Data wytworzenia: 2010-09-14

Wprowadzający: Eryk Nowik

Data modyfikacji: 2019-03-06

Opublikował: Eryk Nowik

Data publikacji: 2019-03-06