Protokół Nr XLVIII/14
Numer | XLVIII/14 |
---|---|
Data wydania | 2014-09-25 |
Protokół Nr XLVIII/14
z obrad XLVIII nadzwyczajnej sesji Rady Miasta Siemiatycze,
która odbyła się w sali konferencyjnej Urzędu Miasta
w dniu 25 września 2014 roku
która odbyła się w sali konferencyjnej Urzędu Miasta
w dniu 25 września 2014 roku
Obrady XLVIII sesji Rady Miasta Siemiatycze rozpoczęły się o godzinie 16:00, zakończyły zaś o godzinie 17:55.
W obradach XLVIII sesji na stan 14 radnych uczestniczyło 12, według załączonej do protokołu listy obecności (Załącznik Nr 1).
Radni obecni na XLVIII sesji:
1. Witold Berski
2. Jan Boguszewski
3. Rafał Burakowski
4. Jan Hyndza
5. Katarzyna Jarocka
6. Jerzy Korowicki
7. Walentyna Kożuchowska
8. Teresa Milewska
9. Paweł Onieszczuk
10. Krzysztof Andrzej Szyszko
11. Agnieszka Monika Zalewska
12. Roman Zdrojewski
W obradach XLVIII sesji na stan 14 radnych uczestniczyło 12, według załączonej do protokołu listy obecności (Załącznik Nr 1).
Radni obecni na XLVIII sesji:
1. Witold Berski
2. Jan Boguszewski
3. Rafał Burakowski
4. Jan Hyndza
5. Katarzyna Jarocka
6. Jerzy Korowicki
7. Walentyna Kożuchowska
8. Teresa Milewska
9. Paweł Onieszczuk
10. Krzysztof Andrzej Szyszko
11. Agnieszka Monika Zalewska
12. Roman Zdrojewski
Radni nieobecni na XLVIII sesji:
1. Antoni Kosieradzki
2. Eugeniusz Mudel
W obradach XLVIII sesji Rady Miasta Siemiatycze uczestniczyli także:
1) Piotr Siniakowicz – Burmistrz Miasta Siemiatycze
2) Henryk Czmut – Zastępca Burmistrza Miasta
3) Elżbieta Rakszawa - Sekretarz Miasta
4) Elżbieta Boguszewska – Skarbnik Miasta
oraz pozostali goście zgodnie z załączoną do protokołu listą obecności (Załącznik Nr 2).
1) Piotr Siniakowicz – Burmistrz Miasta Siemiatycze
2) Henryk Czmut – Zastępca Burmistrza Miasta
3) Elżbieta Rakszawa - Sekretarz Miasta
4) Elżbieta Boguszewska – Skarbnik Miasta
oraz pozostali goście zgodnie z załączoną do protokołu listą obecności (Załącznik Nr 2).
Do punktu 1 – otwarcie obrad
Obrady XLVIII sesji Rady Miasta Siemiatycze w dniu 25 września 2014 r. otworzyła Przewodnicząca Rady Miasta – Agnieszka Monika Zalewska, która na wstępie powitała wszystkich przybyłych, na XLVIII sesję Rady Miasta.
Przewodnicząca Rady powiedział, że porządek obrad radni otrzymali łącznie z materiałami na sesję i zapytał czy ktoś chciałby zabrać głos tej w sprawie.
Przewodnicząca Rady powiedział, że porządek obrad radni otrzymali łącznie z materiałami na sesję i zapytał czy ktoś chciałby zabrać głos tej w sprawie.
- Radny Jerzy Korowicki zaproponował wprowadzenie do porządku obrad punktu „Interpelacje i zapytania radnych”.
Przewodnicząca Rady zaproponowała przegłosowanie zgłoszonej propozycji zmiany porządku obrad XLVIII sesji - na 12 radnych biorących udział w obradach XLVIII sesji, w głosowaniu udział wzięło 12 radnych, za przyjęciem zmiany głosowało 3 radnych, przeciw głosowało 6 radnych, wstrzymała się od głosowania 1 osoba. Zmiana nie została wprowadzona do porządku obrad.
Następnie Przewodnicząca Rady poddała pod głosowanie zaproponowany porządek obrad XLVIII sesji (projekt porządku obrad stanowi Załącznik Nr 3) - na 12 radnych biorących udział w obradach XLVIII sesji, w głosowaniu udział wzięło 12 radnych, za przyjęciem porządku obrad głosowało 12 radnych. Porządek obrad został przyjęty jednogłośnie.
Przyjęty porządek obrad XLVIII sesji przedstawia się następująco:
1) otwarcie obrad,
2) przyjęcie porządku obrad,
3) przyjęcie protokołu z obrad XLVII sesji Rady Miasta,
4) podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do Stowarzyszenia „Lokalna Grupa Działania - Tygiel Doliny Bugu”,
5) uchwała w sprawie utworzenia odrębnych obwodów głosowania w wyborach do rady gminy, rady powiatu i sejmiku województwa oraz wyborach burmistrza,
6) podjęcie uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Gminie Drohiczyn,
7) podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do realizacji projektu i złożenie wniosku o jego dofinansowanie w ramach Programu Wieloletniego pod nazwą „ Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych - Etap III Bezpieczeństwo - Dostępność - Rozwój” oraz w sprawie zabezpieczenia środków, niezbędnych na realizację projektu w przypadku jego umieszczenia na liście rankingowej i otrzymania decyzji o przyznaniu dofinansowania,
8) podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na 2014 r.,
9) wolne wnioski,
10) zakończenie obrad.
Do punktu 3 – przyjęcie protokołu z obrad XLVII sesji Rady Miasta
Przewodnicząca Rady poinformował radnych, że protokół z XLVII sesji Rady Miasta wyłożony jest na stoliku protokolanta i jeżeli do końca obrad sesji nie wpłyną do niego uwagi i poprawki to uzna się go za przyjęty.
1) otwarcie obrad,
2) przyjęcie porządku obrad,
3) przyjęcie protokołu z obrad XLVII sesji Rady Miasta,
4) podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do Stowarzyszenia „Lokalna Grupa Działania - Tygiel Doliny Bugu”,
5) uchwała w sprawie utworzenia odrębnych obwodów głosowania w wyborach do rady gminy, rady powiatu i sejmiku województwa oraz wyborach burmistrza,
6) podjęcie uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Gminie Drohiczyn,
7) podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do realizacji projektu i złożenie wniosku o jego dofinansowanie w ramach Programu Wieloletniego pod nazwą „ Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych - Etap III Bezpieczeństwo - Dostępność - Rozwój” oraz w sprawie zabezpieczenia środków, niezbędnych na realizację projektu w przypadku jego umieszczenia na liście rankingowej i otrzymania decyzji o przyznaniu dofinansowania,
8) podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na 2014 r.,
9) wolne wnioski,
10) zakończenie obrad.
Do punktu 3 – przyjęcie protokołu z obrad XLVII sesji Rady Miasta
Przewodnicząca Rady poinformował radnych, że protokół z XLVII sesji Rady Miasta wyłożony jest na stoliku protokolanta i jeżeli do końca obrad sesji nie wpłyną do niego uwagi i poprawki to uzna się go za przyjęty.
Do punktu 4 – podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do Stowarzyszenia „Lokalna Grupa Działania - Tygiel Doliny Bugu”.
Głos zabrał Burmistrz informując, iż zmieniły się przepisy, jeśli chodzi o lokalne grupy działania, do tej pory mogły przystępować miasta do 5 tysięcy mieszkańców. Burmistrz powiedział, że przystąpienie do Stowarzyszenia, wiąże się z możliwością otrzymywania grantów oraz możliwości wystąpienia o środki zewnętrzne. Jest to kolejne miejsce skąd można pozyskać środki zewnętrzne.
- Radny Paweł Onieszczuk zapytał, czy wiąże się to z jakimiś kosztami?
- Burmistrz odpowiedział, że składka roczna wynosiłaby ok. 4, 5 tys. zł. (koszt jest w przeliczeniu na jednego mieszkańca). Stowarzyszenie umożliwia składanie wniosków na mniejsze zadania.
- Radna Teresa Milewska zapytała o to czy ta współpraca jest wieloletnia?
- Burmistrz odpowiedział, że tak.
Przewodnicząca Rady zapytała czy radni potrzebują dodatkowych wyjaśnień?
Radni uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. Przewodnicząca Rady zarządziła głosowanie nad podjęciem uchwały w sprawie przystąpienia do Stowarzyszenia „Lokalna Grupa Działania - Tygiel Doliny Bugu”, Przewodnicząca zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 12 radnych biorących udział w obradach XLVIII sesji, w głosowaniu udział wzięło 12 radnych, „za” podjęciem uchwały głosowało 12 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie.
- Radny Paweł Onieszczuk zapytał, czy wiąże się to z jakimiś kosztami?
- Burmistrz odpowiedział, że składka roczna wynosiłaby ok. 4, 5 tys. zł. (koszt jest w przeliczeniu na jednego mieszkańca). Stowarzyszenie umożliwia składanie wniosków na mniejsze zadania.
- Radna Teresa Milewska zapytała o to czy ta współpraca jest wieloletnia?
- Burmistrz odpowiedział, że tak.
Przewodnicząca Rady zapytała czy radni potrzebują dodatkowych wyjaśnień?
Radni uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. Przewodnicząca Rady zarządziła głosowanie nad podjęciem uchwały w sprawie przystąpienia do Stowarzyszenia „Lokalna Grupa Działania - Tygiel Doliny Bugu”, Przewodnicząca zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 12 radnych biorących udział w obradach XLVIII sesji, w głosowaniu udział wzięło 12 radnych, „za” podjęciem uchwały głosowało 12 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie.
/Uchwała Nr XLVIII/273/14 stanowi Załącznik Nr 4/
Do punktu 5 – podjęcie uchwały w sprawie utworzenia odrębnych obwodów głosowania w wyborach do rady gminy, rady powiatu i sejmiku województwa oraz wyborach burmistrza.
Sekretarz powiedziała, że zbliżają się wybory samorządowe i na terenie miasta zostało utworzonych 8 stałych obwodów głosowania, a w przypadku takich placówek jak szpital czy Dom Pomocy Społecznej istnieje obowiązek utworzenia obwodu głosowania wyodrębnionego, jeżeli przebywa tam w dniu głosowania minimum 15 wyborców. W przypadku szpitala można tylko posłużyć się potencjalną możliwością zapełnienia łóżek i takie wskaźniki są spełnione, stąd wniosek do Rady Miasta o podjęcie stosownej uchwały. Sekretarz dodała, że głosy z tych dwóch obwodów będą dodane do obwodu w Przedszkolu Nr 5.
- Radna Kożuchowska zapytała o to czy w tych odrębnych obwodach będą siedziały komisje?
- Sekretarz odpowiedziała, że będą dwie oddzielne komisje.
Przewodnicząca Rady zapytała czy radni potrzebują dodatkowych wyjaśnień?
Radni uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. Przewodnicząca Rady zarządziła głosowanie nad podjęciem uchwała w sprawie utworzenia odrębnych obwodów głosowania w wyborach do rady gminy, rady powiatu i sejmiku województwa oraz wyborach burmistrza, Przewodnicząca zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 12 radnych biorących udział w obradach XLVIII sesji, w głosowaniu udział wzięło 12 radnych, „za” podjęciem uchwały głosowało 12 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie.
- Radna Kożuchowska zapytała o to czy w tych odrębnych obwodach będą siedziały komisje?
- Sekretarz odpowiedziała, że będą dwie oddzielne komisje.
Przewodnicząca Rady zapytała czy radni potrzebują dodatkowych wyjaśnień?
Radni uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. Przewodnicząca Rady zarządziła głosowanie nad podjęciem uchwała w sprawie utworzenia odrębnych obwodów głosowania w wyborach do rady gminy, rady powiatu i sejmiku województwa oraz wyborach burmistrza, Przewodnicząca zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 12 radnych biorących udział w obradach XLVIII sesji, w głosowaniu udział wzięło 12 radnych, „za” podjęciem uchwały głosowało 12 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie.
/Uchwała Nr XLVIII/274/14 stanowi Załącznik Nr 5/
- Radny Boguszewski zapytał o to, czy w tej uchwale nie powinien być jeszcze wpisany okręg wyborczy?
- Sekretarz powiedziała, że obwody wyodrębnione posiadają swój adres, okręg wyborczy został określony w innej uchwale Rady Miasta i ulica Szpitalna jest przypisana do konkretnego okręgu.
- Radny Boguszewski zapytał o to, czy w tej uchwale nie powinien być jeszcze wpisany okręg wyborczy?
- Sekretarz powiedziała, że obwody wyodrębnione posiadają swój adres, okręg wyborczy został określony w innej uchwale Rady Miasta i ulica Szpitalna jest przypisana do konkretnego okręgu.
Do punktu 6 - podjęcie uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Gminie Drohiczyn.
Burmistrz powiedział, że proponuje złożenie wniosków do Krajowego Programy Rozbudowy Dróg Lokalnych tzw. „schetynówek” na ulicę Sadową i Annopolską. Szacunkowy koszt tej inwestycji wynosi 1,84 mln zł z czego nasz udział kształtowałby się na kwotę ok. 920 tys. zł (kwota może zmienić się jeszcze po przetargu). Chcielibyśmy wspomóc gminę Drohiczyn, a inne gminy nas wesprą taką samą kwotą. Burmistrz dodał, że dotyczy to również kolejnego punktu obrad.
Przewodnicząca Rady zapytała czy radni potrzebują dodatkowych wyjaśnień?
Radni uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. Przewodnicząca Rady zarządziła głosowanie nad podjęciem uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Gminie Drohiczyn, Przewodnicząca zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 12 radnych biorących udział w obradach XLVIII sesji, w głosowaniu udział wzięło 12 radnych, „za” podjęciem uchwały głosowało 12 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie.
/Uchwała Nr XLVIII/275/14 stanowi Załącznik Nr 6/
Burmistrz powiedział, że proponuje złożenie wniosków do Krajowego Programy Rozbudowy Dróg Lokalnych tzw. „schetynówek” na ulicę Sadową i Annopolską. Szacunkowy koszt tej inwestycji wynosi 1,84 mln zł z czego nasz udział kształtowałby się na kwotę ok. 920 tys. zł (kwota może zmienić się jeszcze po przetargu). Chcielibyśmy wspomóc gminę Drohiczyn, a inne gminy nas wesprą taką samą kwotą. Burmistrz dodał, że dotyczy to również kolejnego punktu obrad.
Przewodnicząca Rady zapytała czy radni potrzebują dodatkowych wyjaśnień?
Radni uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. Przewodnicząca Rady zarządziła głosowanie nad podjęciem uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Gminie Drohiczyn, Przewodnicząca zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 12 radnych biorących udział w obradach XLVIII sesji, w głosowaniu udział wzięło 12 radnych, „za” podjęciem uchwały głosowało 12 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie.
/Uchwała Nr XLVIII/275/14 stanowi Załącznik Nr 6/
Do punktu 7 - podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do realizacji projektu i złożenie wniosku o jego dofinansowanie w ramach Programu Wieloletniego pod nazwą „ Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych - Etap III Bezpieczeństwo - Dostępność - Rozwój” oraz w sprawie zabezpieczenia środków, niezbędnych na realizację projektu w przypadku jego umieszczenia na liście rankingowej i otrzymania decyzji o przyznaniu dofinansowania.
Burmistrz stwierdził, że III etap inwestycji zakończyłby drogi w tej części miasta. Na ulicy Annopolskiej została zrobiona już kanalizacja, a trzeba zrobić jeszcze deszczówkę, chodniki i asfalt. Na ulicy Sadowej trzeba zrobić chodniki i asfalt. Są też kolejne osiedla (m.in. przy ulicy Ciechanowieckiej, naprzeciwko POM-u) które czekają na nowe drogi, ale trzeba robić wszystko po kolei.
- Radna Teresa Milewska zapytała o to czy będzie coś robione na ulicy Miłkowskiego?
- Burmistrz odpowiedział, że ta ulica celowo została pominięta w „schetynówce” ponieważ mogłaby być ona „hamulcem” dla całej inwestycji. W projekcie jest podłączenie kanalizacji do „19” a wszyscy wiemy jakie problemy mamy z GDDiA. Ta ulica jest dość krótka i jak tylko będą jakieś wolne środki to będzie można ją zrobić. W planie zagospodarowania przestrzennego ta ulica nie dochodzi do ulicy Anny Jabłonowskiej tylko rozchodzi się na dwie strony, jedna ulica dochodzi do szpitala, a druga do Jabłoniowej.
- Radna Milewska powiedział, że pyta o tą ulice ponieważ dzięki temu, że dochodzi ona do ulicy Jabłonowskiej, może być dobrym objazdem dla wszystkich którzy jeżdżą ulicą Żeromskiego.
- Burmistrz powiedział, że można będzie jeździć przy szpitalu.
- Radny Szyszko zapytał, czy możemy obiecać mieszkańcom tej ulicy, że regularnie będzie droga równana?
- Burmistrz stwierdził, że dożwirowanie będzie robione na bieżąco. Burmistrz dodał, że jeśli chodzi o ulice Miłkowskiego to w tej kwestii cały czas coś się robi, są zabezpieczone środki na wykonanie dokumentacji na tej ulicy, trzeba kupić ziemię na poszerzenie drogi i zostały już poczynione kroki w tym kierunku.
Przewodnicząca Rady zapytała czy radni potrzebują dodatkowych wyjaśnień?
Radni uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. Przewodnicząca Rady zarządziła głosowanie nad podjęciem uchwały w sprawie przystąpienia do realizacji projektu i złożenie wniosku o jego dofinansowanie w ramach Programu Wieloletniego pod nazwą „ Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych - Etap III Bezpieczeństwo - Dostępność - Rozwój” oraz w sprawie zabezpieczenia środków, niezbędnych na realizację projektu w przypadku jego umieszczenia na liście rankingowej i otrzymania decyzji o przyznaniu dofinansowania, Przewodnicząca zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 12 radnych biorących udział w obradach XLVIII sesji, w głosowaniu udział wzięło 12 radnych, „za” podjęciem uchwały głosowało 12 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie.
/Uchwała Nr XLVIII/276/14 stanowi Załącznik Nr 7/
Do punktu 8 – podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na 2014 r.
- Radna Teresa Milewska zapytała o to czy będzie coś robione na ulicy Miłkowskiego?
- Burmistrz odpowiedział, że ta ulica celowo została pominięta w „schetynówce” ponieważ mogłaby być ona „hamulcem” dla całej inwestycji. W projekcie jest podłączenie kanalizacji do „19” a wszyscy wiemy jakie problemy mamy z GDDiA. Ta ulica jest dość krótka i jak tylko będą jakieś wolne środki to będzie można ją zrobić. W planie zagospodarowania przestrzennego ta ulica nie dochodzi do ulicy Anny Jabłonowskiej tylko rozchodzi się na dwie strony, jedna ulica dochodzi do szpitala, a druga do Jabłoniowej.
- Radna Milewska powiedział, że pyta o tą ulice ponieważ dzięki temu, że dochodzi ona do ulicy Jabłonowskiej, może być dobrym objazdem dla wszystkich którzy jeżdżą ulicą Żeromskiego.
- Burmistrz powiedział, że można będzie jeździć przy szpitalu.
- Radny Szyszko zapytał, czy możemy obiecać mieszkańcom tej ulicy, że regularnie będzie droga równana?
- Burmistrz stwierdził, że dożwirowanie będzie robione na bieżąco. Burmistrz dodał, że jeśli chodzi o ulice Miłkowskiego to w tej kwestii cały czas coś się robi, są zabezpieczone środki na wykonanie dokumentacji na tej ulicy, trzeba kupić ziemię na poszerzenie drogi i zostały już poczynione kroki w tym kierunku.
Przewodnicząca Rady zapytała czy radni potrzebują dodatkowych wyjaśnień?
Radni uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. Przewodnicząca Rady zarządziła głosowanie nad podjęciem uchwały w sprawie przystąpienia do realizacji projektu i złożenie wniosku o jego dofinansowanie w ramach Programu Wieloletniego pod nazwą „ Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych - Etap III Bezpieczeństwo - Dostępność - Rozwój” oraz w sprawie zabezpieczenia środków, niezbędnych na realizację projektu w przypadku jego umieszczenia na liście rankingowej i otrzymania decyzji o przyznaniu dofinansowania, Przewodnicząca zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 12 radnych biorących udział w obradach XLVIII sesji, w głosowaniu udział wzięło 12 radnych, „za” podjęciem uchwały głosowało 12 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie.
/Uchwała Nr XLVIII/276/14 stanowi Załącznik Nr 7/
Do punktu 8 – podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na 2014 r.
Skarbnik przedstawiła zwiększenia w planie dochodów:
- o kwotę 8 000 zł z tytułu otrzymanej kary od firmy Transbet z niewywiązywania się z warunków umowy ( budowa ulicy Świętojańskiej);
- o kwotę 34 000 zł z tytułu wzrostu dochodów z renty planistycznej ( kwota 3 000 zł )
oraz wpływ opłat za sprzedane nieruchomości w grudniu 2013- wpływy w roku bieżącym (kwota 31 000 zl );
- o kwotę 32 000 zł - odsetki od nieterminowych płatności podatków i opłat za śmieci oraz wzrost wpływów z koncesji z tytułu sprzedaży napojów alkoholowych;
- o kwotę 35 000 zł otrzymana dotacja celowa przeznaczona na udzielenie pomocy dzieciom i uczniom w ramach rządowego programu pomocy dzieciom w formie zasiłku losowego na cele edukacyjne oraz pomocy uczniom w formie wyjazdu terapeutyczno-edukacyjnego,
- o kwotę 2 000 zł - przekazanie wadium na dochody gminy.
Następnie przedstawiła zwiększenia w planie wydatków:
- o kwotę 30 000 zł zwiększenie wydatków na bieżące remonty dróg;
- o kwotę 11 000 zł - zwiększenie wydatków na istniejące zadanie inwestycyjne „Rozwój aktywnych form turystyki w obszarze zalewów miejskich”, montaż źródełka zakupionego w ubiegłym roku
- o kwotę 13 000 zł - z przeznaczeniem na wprowadzenie nowego zadania inwestycyjnego „ System monitoringu wizyjnego”;
- o kwotę 36 000 zł - z przeznaczeniem na wydatki Przedszkola Nr 1 – remont parkingu;
- o kwotę 50 000 zł - przesunięcie środków z niewykorzystanych dotacji -na realizację działań z zakresu przeciwdziałania narkomanii i alkoholizmowi - 30 000 zł, jak również przeznaczenie na ten sam cel zwiększenia z tytułu wpływów z koncesji - 20 000 zł;
- o kwotę 14 400 zł - zwiększenie wydatków MOPS na zatrudnienie pracownika;
- o kwotę 35 000 zł z przeznaczeniem na wypłatę zasiłku losowego uczniom z rodzin
poszkodowanych podczas gradobicia;
- o kwotę 79 000 zł - zwiększenie dotacji na funkcjonowanie SOK.
Zmniejszenie w planie wydatków o kwotę 157 400 zł, w tym:
- o kwotę 97 400 zł zmniejszenie dotacji dla Powiatu Siemiatyckiego z tytułu budowy
drogi ul. Kilińskiego, w związku z podpisanym aneksem na dofinansowanie z dnia 24 lipca 2014 r.;
- o kwotę 30 000 zł rezygnacja z zadania inwestycyjnego pn. „Przebudowa skrzyżowania ul. bez nazwy z ul. Kilińskiego", prace zostaną wykonane w ramach cząstkowych remontów dróg;
- o kwotę 8 000 zł z tytułu otrzymanej kary od firmy Transbet z niewywiązywania się z warunków umowy ( budowa ulicy Świętojańskiej);
- o kwotę 34 000 zł z tytułu wzrostu dochodów z renty planistycznej ( kwota 3 000 zł )
oraz wpływ opłat za sprzedane nieruchomości w grudniu 2013- wpływy w roku bieżącym (kwota 31 000 zl );
- o kwotę 32 000 zł - odsetki od nieterminowych płatności podatków i opłat za śmieci oraz wzrost wpływów z koncesji z tytułu sprzedaży napojów alkoholowych;
- o kwotę 35 000 zł otrzymana dotacja celowa przeznaczona na udzielenie pomocy dzieciom i uczniom w ramach rządowego programu pomocy dzieciom w formie zasiłku losowego na cele edukacyjne oraz pomocy uczniom w formie wyjazdu terapeutyczno-edukacyjnego,
- o kwotę 2 000 zł - przekazanie wadium na dochody gminy.
Następnie przedstawiła zwiększenia w planie wydatków:
- o kwotę 30 000 zł zwiększenie wydatków na bieżące remonty dróg;
- o kwotę 11 000 zł - zwiększenie wydatków na istniejące zadanie inwestycyjne „Rozwój aktywnych form turystyki w obszarze zalewów miejskich”, montaż źródełka zakupionego w ubiegłym roku
- o kwotę 13 000 zł - z przeznaczeniem na wprowadzenie nowego zadania inwestycyjnego „ System monitoringu wizyjnego”;
- o kwotę 36 000 zł - z przeznaczeniem na wydatki Przedszkola Nr 1 – remont parkingu;
- o kwotę 50 000 zł - przesunięcie środków z niewykorzystanych dotacji -na realizację działań z zakresu przeciwdziałania narkomanii i alkoholizmowi - 30 000 zł, jak również przeznaczenie na ten sam cel zwiększenia z tytułu wpływów z koncesji - 20 000 zł;
- o kwotę 14 400 zł - zwiększenie wydatków MOPS na zatrudnienie pracownika;
- o kwotę 35 000 zł z przeznaczeniem na wypłatę zasiłku losowego uczniom z rodzin
poszkodowanych podczas gradobicia;
- o kwotę 79 000 zł - zwiększenie dotacji na funkcjonowanie SOK.
Zmniejszenie w planie wydatków o kwotę 157 400 zł, w tym:
- o kwotę 97 400 zł zmniejszenie dotacji dla Powiatu Siemiatyckiego z tytułu budowy
drogi ul. Kilińskiego, w związku z podpisanym aneksem na dofinansowanie z dnia 24 lipca 2014 r.;
- o kwotę 30 000 zł rezygnacja z zadania inwestycyjnego pn. „Przebudowa skrzyżowania ul. bez nazwy z ul. Kilińskiego", prace zostaną wykonane w ramach cząstkowych remontów dróg;
Skarbnik powiedział, że w związku z tym, że istnieje już zlecenie na wykonanie ławeczki im. Anny Jabłonowskiej zaproponowała, aby dodać do budowy skweru Charytona „i ławeczki im. Anny Jabłonowskiej” mieści się to w tym samym zadaniu i w tej samej kwocie, byłby tylko zapis rozszerzający działanie.
Podobnie jest z pozycją „dokumentacja techniczna na budowę ulicy Miłkowskiego” w związku z tym że trzeba tam budować wjazdy na posesję, które nie wejdą w koszt budowy „schetynówki”. Skarbnik zaproponowała, żeby tą dokumentację bez zwiększania wielkości zadania rozszerzyć o zapis takiego typu „dokumentacja techniczna na budowę ulicy Miłkowskiego oraz dokumentacja techniczna ulicy Ogrodowej oraz inne przylegające drogi wewnętrzne”.
- Burmistrz dodał, że część dokumentacji była robiona wcześniej, a teraz pobudowali się ludzie i jest problem bo zjazd nie pasuje, lub w ogóle nie było zjazdu w dokumentacji.
- Skarbnik stwierdził, że nie jest to koszt kwalifikowany do budowy schetynówki.
- Radna Teresa Milewska zapytała o to, czy ktoś dopłaca do tego, czy są to te same koszty dla miasta?
- Burmistrz powiedział, że mieszkańcy dogadywali się z wykonawcą sami ponosili koszty przebudowy.
- Skarbnik dodała, że w tym tygodniu miasto otrzymało decyzję od Wojewody Podlaskiego, że dzieci pochodzące z rodzin poszkodowanych w gradobiciu otrzymały pomoc losową i żeby móc jak najszybciej ją wypłacić należy dotację przyjąć do dochodów.
- Burmistrz powiedział, że jeśli chodzi o ławeczkę i budowę skweru to Miasto chce na dzień dzisiejszy zakupić urządzenia tj. ławki, donice i zimą ogłosić zapytanie ofertowe, dzięki czemu można będzie zaoszczędzić na wykonaniu. Ławeczka i postać Anny Jabłonowskiej w gipsie są już przygotowane. Były też przeprowadzone rozmowy z mieszkańcami na temat umiejscowienia ławeczki, ponieważ jest to projekt z budżetu obywatelskiego i była propozycja żeby stała ona w parku.
- Radna Katarzyna Jarocka powiedziała, że jej zdaniem pomysł na usytuowanie ławeczki na ulicy Pałacowej jest lepszy ponieważ osoby odwiedzające nasze miasto dzięki temu pójdą też w inną część naszego miasta.
- Burmistrz stwierdził, że sugerowaliśmy się tym że będzie to bardziej rozpoznawalna część Siemiatycz, gdzie na pewno będą sobie robić zdjęcia ślubne, a na ulicy Pałacowej brakuje miejsca.
- Radna Katarzyna Jarocka zaproponowała usytuowanie ławeczki przy Oranżerii.
- Burmistrz powiedział, że ta lokalizacja była brana pod uwagę ale jest za daleko centrum.
- Radny Boguszewski stwierdził, że postawienie ławeczki przy Oranżerii wymusiłoby zagospodarowanie tego terenu.
- Burmistrz powiedział, że ten teren i tak będzie trzeba zagospodarować. Dodał, że ławeczka z Anną Jabłonowską jest projektem obywatelskim i mieszkańcy powinni decydować o miejscu gdzie będzie stała.
Przewodnicząca Rady zapytała czy radni zgłaszają jeszcze jakieś pytania?
Radni uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. Przewodnicząca Rady zarządziła głosowanie nad podjęciem uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na 2014 r., Przewodnicząca zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 12 radnych biorących udział w obradach XLVIII sesji, w głosowaniu udział wzięło 12 radnych, „za” podjęciem uchwały głosowało 12 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie.
Podobnie jest z pozycją „dokumentacja techniczna na budowę ulicy Miłkowskiego” w związku z tym że trzeba tam budować wjazdy na posesję, które nie wejdą w koszt budowy „schetynówki”. Skarbnik zaproponowała, żeby tą dokumentację bez zwiększania wielkości zadania rozszerzyć o zapis takiego typu „dokumentacja techniczna na budowę ulicy Miłkowskiego oraz dokumentacja techniczna ulicy Ogrodowej oraz inne przylegające drogi wewnętrzne”.
- Burmistrz dodał, że część dokumentacji była robiona wcześniej, a teraz pobudowali się ludzie i jest problem bo zjazd nie pasuje, lub w ogóle nie było zjazdu w dokumentacji.
- Skarbnik stwierdził, że nie jest to koszt kwalifikowany do budowy schetynówki.
- Radna Teresa Milewska zapytała o to, czy ktoś dopłaca do tego, czy są to te same koszty dla miasta?
- Burmistrz powiedział, że mieszkańcy dogadywali się z wykonawcą sami ponosili koszty przebudowy.
- Skarbnik dodała, że w tym tygodniu miasto otrzymało decyzję od Wojewody Podlaskiego, że dzieci pochodzące z rodzin poszkodowanych w gradobiciu otrzymały pomoc losową i żeby móc jak najszybciej ją wypłacić należy dotację przyjąć do dochodów.
- Burmistrz powiedział, że jeśli chodzi o ławeczkę i budowę skweru to Miasto chce na dzień dzisiejszy zakupić urządzenia tj. ławki, donice i zimą ogłosić zapytanie ofertowe, dzięki czemu można będzie zaoszczędzić na wykonaniu. Ławeczka i postać Anny Jabłonowskiej w gipsie są już przygotowane. Były też przeprowadzone rozmowy z mieszkańcami na temat umiejscowienia ławeczki, ponieważ jest to projekt z budżetu obywatelskiego i była propozycja żeby stała ona w parku.
- Radna Katarzyna Jarocka powiedziała, że jej zdaniem pomysł na usytuowanie ławeczki na ulicy Pałacowej jest lepszy ponieważ osoby odwiedzające nasze miasto dzięki temu pójdą też w inną część naszego miasta.
- Burmistrz stwierdził, że sugerowaliśmy się tym że będzie to bardziej rozpoznawalna część Siemiatycz, gdzie na pewno będą sobie robić zdjęcia ślubne, a na ulicy Pałacowej brakuje miejsca.
- Radna Katarzyna Jarocka zaproponowała usytuowanie ławeczki przy Oranżerii.
- Burmistrz powiedział, że ta lokalizacja była brana pod uwagę ale jest za daleko centrum.
- Radny Boguszewski stwierdził, że postawienie ławeczki przy Oranżerii wymusiłoby zagospodarowanie tego terenu.
- Burmistrz powiedział, że ten teren i tak będzie trzeba zagospodarować. Dodał, że ławeczka z Anną Jabłonowską jest projektem obywatelskim i mieszkańcy powinni decydować o miejscu gdzie będzie stała.
Przewodnicząca Rady zapytała czy radni zgłaszają jeszcze jakieś pytania?
Radni uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. Przewodnicząca Rady zarządziła głosowanie nad podjęciem uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na 2014 r., Przewodnicząca zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 12 radnych biorących udział w obradach XLVIII sesji, w głosowaniu udział wzięło 12 radnych, „za” podjęciem uchwały głosowało 12 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie.
/Uchwała Nr XLVIII/277/14 stanowi Załącznik Nr 8/
Do punktu 9 – wolne wnioski.
W wolnych wnioskach głos zabrali:
- Radny Jerzy Korowicki powiedział, że zgłaszał już niejednokrotnie zaniedbany przystanek na Słowiczynie (chwasty, kałuże), krzyż na ulicy Plażowej, o który należy zadbać oraz zarośnięty chodnik przy cmentarzu na ulicy Bartosz Głowackiego. Radny zapytał też czy są prowadzone prace projektowe nowego budynku socjalnego?
- Burmistrz powiedział, że jeśli chodzi o ulicę przy cmentarzu to jest to ulica powiatowa i Miasto wystąpi do Powiatowego Zarządu o spryskanie tego chodnika.
- Radny Jerzy Korowicki powiedział, że mieszkańcy zgłosili iż cmentarz żydowski jest znowu zaniedbany. Dodał, że trzeba też wpłynąć na to, żeby ze strony PZMot ktoś się zajął tym terenem.
Radny zapytał też, czy lampy które znajdują się na rondzie będą wyglądały tak samo jak te na Grodzieńskiej, ponieważ w tej chwili dół lamp wygląda inaczej.
- Burmistrz odpowiedział, że mają wyglądać tak samo, ale dla pewności zostanie to sprawdzone.
Odnosząc się do pytania o przystanek na Słowiczynie, Burmistrz odpowiedział, że mieszkanka Siemiatycz, która mieszka w pobliżu powiedziała, że chce z własnych środków utwardzić teren przy przystanku, ponieważ wtedy będzie jej dobrze komponował się z wjazdem na posesję.
Odnosząc się do pytania o krzyż, Burmistrz stwierdził, że ta sprawa gdzieś umknęła.
Odnosząc się do pytania o budynek socjalny, Burmistrz odpowiedział, że wniosek będzie przygotowany, ale nie ma jeszcze pozwoleń. Burmistrz dodał, że Kierownik Infrastruktury i Geodezji – Krzysztof Leszczyński zajął się projektem budynku.
Odnosząc się do pytania o cmentarz żydowski, Burmistrz odpowiedział, że miejska część cmentarza jest zadbana. Dodał, że są jakieś przepychanki między Naczelnym Rabinem Polski a PZM-otem. Jest podejrzenie, że są na tym terenie zbiorowe mogiły, a PZM chce postawić tam budynek inwestycyjny.
- Radna Teresa Milewska zapytała o to, czy zdaniem radnego przy cmentarzu śmiecą mieszkańcy, czy ludzie przychodzący na „rynek” w czwartek?
- Radny Jerzy Korowicki odpowiedział, że trudno to ocenić.
- Radna Teresa Milewska powiedziała, że może warto zamieścić tabliczki na murze.
- Burmistrz odpowiedział, że takie tabliczki są.
- Radna Katarzyna Jarocka powiedziała, że przy cmentarzu od ulicy B. Głowackiego stoją zniszczone tablice o zakazie wypasu zwierząt, które jeszcze przed Świętem Zmarłych należałoby usunąć.
- Zastępca Burmistrza powiedział, że zostanie ta sprawa zgłoszona do Powiatu.
Zastępca Burmistrza poruszył jeszcze raz temat lamp na rondzie, powiedział, że będą jeszcze montowane na nich podstawy i na pewno będą wyglądały tak jak te na ulicy Grodzieńskiej.
- Radny Boguszewski poruszył temat przebudowy ulicy Zielonej, na którą został ostatnio ogłoszony przetarg. Radny poprosił Zastępcę Burmistrza o zreferowanie na czym ma ona polegać? Dodał, że jego zdanie jest wiele innych ulic, które należałoby naprawić lub zrobić w pierwszej kolejności.
- Zastępca Burmistrza powiedział, że przebudowa drogi będzie polegała na zerwaniu asfaltu, który trudno utrzymać we właściwym stanie. Dodał, że jest to dość istotna droga, ponieważ przyjeżdżają tam zarówno mieszkańcy jak i goście przyjeżdżający na Komendę Policji. Stan drogi jest bardzo zły. Zostanie zerwany asfalt w miejsce którego zostanie ułożona kostka brukowa. Droga będzie zwężona kosztem parkingu dla dojeżdżających pojazdów. Koszt tej przebudowy wynosi 68,2 tys. zł.
- Radna Teresa Milewska poruszyła temat barierki przy hali od strony bloków (zabezpieczone zejście z boiska), która nie jest w żaden sposób oświetlona czy oznaczona światłem fosforyzującym i notorycznie samochody które tam parkują uderzają tyłem w tą barierkę. Radna poruszyła też sprawę kiepskiej wentylacja na sali gimnastycznej w Szkole Podstawowej Nr 1, z którą trzeba coś zrobić. Dodała, że rodzice bardzo często w ankietach poruszają temat „smrodu z Sali gimnastycznej”, który ciężko jest wybawić z ubrań dzieci.
Radna Teresa Milewska zwróciła też uwagę na godziny pracy poradni psychologiczno – pedagogicznej, dodała, że wie iż poradnia nie podlega pod miasto, ale w momencie kiedy dziecko powinno korzystać z poradni to nie ma takiej możliwości ponieważ poradnia pracuje do godziny 15:30, czyli w tych godzinach w których dzieci są w szkole, a rodzice w pracy. Jeżeli możemy w jakiś sposób na to wpłynąć to warto to zrobić.
- Radna Teresa Milewska powiedziała też, że były wcześniej prowadzone rozmowy umiejscowieniu na drodze nr „19” tablicy reklamującej naszą plażę. Radna dodała, że może warto zająć się tym tematem już teraz żeby wiosną tablic była gotowa.
- Radna Teresa Milewska zaproponowała, żeby zrobić stoły do tenisa, które stałyby na zewnątrz. Jest to mały wydatek, ale dzieci miałyby dodatkową atrakcję.
- Radna Teresa Milewska powiedział, że poruszała już temat zejście na parking za Wodnikiem, ale nic w tym temacie nie zostało zrobione. Radna poruszyła też problem braku oświetlenie będzie przy Szkole Muzycznej.
- Burmistrz powiedział, że barierka przy hali widowiskowo - sportowej zostanie oznaczona. Powiedział też, że miasto zwróci się do Poradni z prośbą rozważenia wydłużenia godzin pracy chociaż kilka dni w tygodniu.
- Zastępca Burmistrza odpowiadając na temat wentylacji na sali gimnastycznej w Szkole Podstawowej Nr 1 powiedział, że zostanie ona wykonana przy okazji ocieplenia dachu.
- Burmistrz dodał, że Miasto przystąpiło do projektu GIS gdzie zostanie zrobione m.in. termomodernizacja urzędu miasta, przedszkola Nr 3 (wymiana ciepła ze stołówki na ciepło ogrzewane, wymiana pieców, wentylacja), dach w szkole podstawowej nr 1 (hala i szkoła, wentylacja) i stara szkoła. Po negocjacjach trzeba zmienić sposób wentylacji, ponieważ projektanci poszli po najniższych kosztach biorąc pod uwagę tylko wentylację mechaniczną, co nie zawsze da się to zrobić. Robione są teraz zmiany. Termin zakończenia całej inwestycji przewidziany jest na wrzesień 2015 roku.
Odnosząc się do pytania w sprawie tablica reklamująca plażę i witacze, Burmistrz powiedział, że wpłynęło kilka projektów witaczy, ale wszystkie są słabe. Dodał, że czeka na projekt od artysty zajmującego się malowania sprayem.
- Przewodnicząca Rady powiedziała, że jeden z mieszkańców zaproponował, żeby witacze były w kształcie sfinksów, ponieważ z tym właśnie kojarzą się Siemiatycze.
- Burmistrz powiedział, że jest ciekawy artykuł o witaczach w Bydgoszczy, można zobaczyć w Internecie jak one wyglądają.
Burmistrz powiedział, że bardzo podoba mu się pomysł ze stołem do tenisa, dodał, że można również zrobić stół do szachów. To nie są drogie rzeczy i między innymi na takie projekty można będzie składać wnioski w ramach Stowarzyszenia „Lokalna Grupa Działania - Tygiel Doliny Bugu”.
- Radny Jerzy Korowicki powiedział, że może warto też pomyśleć o dużych szachach.
- Burmistrz odpowiedział, że takie duże szachy to mogą sprawdzić się przy jednorazowych imprezach, ale tak na co dzień lepiej sprawdzi się mały stolik na plaży czy w parku.
Odnosząc się do pytania w sprawie zejścia za Wodnikiem, Burmistrz odpowiedział, że zostanie ono zrobione ale na pewno nie w tym roku.
Odnosząc się do pytania radnej Milewskiej w sprawie oświetlenie przy Szkole Muzycznej Burmistrz odpowiedział, że jest przygotowana lampa ledowa na próbę oświetlenia terenu przy szkole, Burmistrz dodał, że zapyta jutro kierownika dlaczego lampa jeszcze nie została zamontowana.
- Radna Walentyna Kożuchowska powiedziała, że coraz więcej lamp nie świeci, m.in. na ulicy Gilewskiego i również w pozostałej części miasta również. Radna poprosiła, żeby mieć na uwadze i przy opóźnieniu Zakładu Energetycznego monitować. Radna poruszyła również sprawę oświetlenie przy garażach na ulicy Wysokiej, dodała że zostały już postawione słupy i lampy, a mieszkańcy czekają na zasilenie.
- Burmistrz odpowiedział, że w przyszłym tygodniu ma być podpisana umowa na podlicznik i lampy będą działały. Będzie też zrobiony podjazd do garaży.
- Radna Walentyna Kożuchowska poruszyła temat tablic na ulicy Kilińskiego, powiedziała, że są one dziwnie poprzekręcane i zapytała czy to tak na chwilę czy tak ma już być.
- Radny Jerzy Korowicki stwierdził, że na pewno to młodzi mieszkańcy dla zabawy sobie poprzekręcali.
- Radna Walentyna Kożuchowska poruszyła temat wygranej przez Miasto donicy i zapytała gdzie ona będzie stała.
- Burmistrz odpowiadając na pytanie w sprawie oświetlenia miasta powiedział, że Zakład Energetyczne na bieżąco naprawia lampy, Burmistrz dodał, że nie jest zadowolony ze współpracy z Zakładem i powiedział, że każdy sam może też do nich zadzwonić. Urząd Miasta również wszystko zgłasza, ale nie zawsze jest to skuteczne.
Odpowiadając na pytanie dotyczące ulicy Kilińskiego Burmistrz powiedział, że być może młodzież te znaki powyginała.
Odnosząc się do pytania w sprawie donicy Burmistrz powiedział, że Miasto wygrało jedną donicę za drugie miejsce w konkursie. Powiedział, że zadał pytanie mieszkańcom na facebooku gdzie ją postawić i większość osób stwierdziła, że powinna stać w centrum, zatem najprawdopodobniej będzie stała przy ławeczce z Anną Jabłonowską. Burmistrz dodał, że donica będzie w kolorze szaro-grafitowym.
- Radny Zdrojewski zgłosił, że na łączniku między ulicą Żwirki i Wigury od nowości nie świeci jedna lampa, dodał, że najprawdopodobniej jest ona jeszcze na gwarancji i warto to zgłosić.
Radny poruszył również temat towarzystwa w stanie nietrzeźwym gromadzącego się w okolicy Biedronki na Osiedlu Tarasy. Radny powiedział, że zgłaszał tą sprawę do prezesa Spółdzielni ale nie było reakcji z jego strony. Radny poprosił o interwencję i częstsze kontrole ze strony policji.
Radny poruszył sprawę Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej w Siemiatyczach, powiedział, że doszły do niego słuchy, że Rada Miasta ma coś wspólnego z tym że budowa nowego dworca została zawieszona. Nie jest to prawdą bo Rada Miasta popiera inicjatywę budowy dworca i ze strony Rady i Burmistrza nie było żadnego sprzeciwu.
- Radna Milewska zapytała o to kto mówi takie rzeczy?
- Radny Zdrojewski powiedział, że podobno miejscowi przeszkadzają w budowie i zablokowali u Marszałka decyzję, niektórzy sugerują że chodzi o Radę Miasta.
- Burmistrz stwierdził, że zostało złożone odwołanie od osoby mieszkające w okolicy dworca i może o to chodzi.
- Radny Roman Zdrojewski powiedział, że odwołanie to jest inna sprawa. Dodał, że chciał żeby radni wiedzieli o tej sytuacji.
- Radny Korowicki zapytał Wiceprzewodniczącego Stowarzyszenia Przyjaciół Siemiatycz- radnego Witolda Berskiego o pomnik Józefa Charytona, powiedział, że ten pomnik już się rozsypuje.
- Radny Krzysztof Szyszko powiedział, że co roku organizowana jest kwesta na Święto Zmarłych i zapytał dlaczego jeszcze ten pomnik nie został zrobiony.
- Radny Witold Berski powiedział, że w najbliższym czasie będzie coś zrobione w tym temacie.
- Radny Krzysztof Szyszko poruszył sprawę Szkoły Nr 3, powiedział, że na wiosnę była zalana hala sportowa i sprawa może powtórzyć się jesienią. Radny powiedział, że ta hala nie nadaje się do użytkowania i zapytał czy jest brana pod uwagę w najbliższym czasie do remontu.
Radny poruszył również temat konkurów na zagospodarowanie terenu przy Oranżerii i małego zalewu, zostały zrobione projekty i nic się nie dzieje, czy jest szansa że coś tam zostanie zrobione. Te miejsca mogłyby podnieść atrakcyjność naszego miasta.
- Burmistrz odpowiedział, że nie ma środków zewnętrzny na remont hali i nic nie dało się zrobić. Została teraz zrobiona Szkołą Podstawowa Nr 1, a wszystko rozbija się o pieniądze. Burmistrz dodał, że remont Zespołu Szkół kosztowałby 3 mln zł, a nie mamy takich środków. Mamy nadzieję, że przy nowej perspektywie na takie projekty będą konkursy i można będzie pozyskać środki na ten cel. Mamy przygotowany audyt energetyczny dla wszystkich budynków i jesteśmy przygotowani na te projekty.
Jeśli chodzi o zalew i Oranżerię, to droga za Szkołą Muzyczna wpisana była w ten projekt i dzięki temu, że została zrobiona nie uciekną nam terminy (inwestycja został rozpoczęta). Wstępny kosztorys zagospodarowania terenu Oranżerii wynosi 2 mln zł.
Podobnie jest z terenem zalewu, projekt zagospodarowania zalewu obejmuje teren od Manhattanu do cypla. Z tego projektu została zrobiona ulica Cichorskiego- Zameczka, plaża, molo i skate park. Ten projekt jest realizowany etapami.
- Z-ca Burmistrza powiedział, że czasami trzeba trochę poczekać, żeby coś zrobić. Jesteśmy przygotowani na nowe możliwości pozyskania środków i na to czekamy.
- Radny Jan Boguszewski poruszył temat remontu ulicy Zielonej, powiedział, że jego zdaniem nie trzeba robić drogi. Jest mnóstwo ulic które wymagają remontu, np. ulica Bursztynowa.
- Burmistrz powiedział, że zostały pieniądze ze „schetynówki” i tylko dzięki temu można zrobić te drobne chodniki i ulice. Na Komendę Policji codziennie przyjeżdża kilkadziesiąt osób, nie licząc pracowników. Policja reprezentuje nas wszystkich mimo, że podlega pod Powiat.
- Z-ca Burmistrza dodał, że ulica Bursztynowa wygląda o wiele gorzej, ale jest tam potrzebna jeszcze kanalizacja deszczowa i pełne uzbrojenie drogowe i koszt takiej inwestycji kształtuje się w wysokości 600 tys zł. Nie ma możliwości zrobienia jakiejś innej drogi za takie pieniądze. Dochodzą nas słuchy że program przebudowy dróg lokalnych będzie nadal kontynuowany i na pewno Miasto będzie starało się pozyskać takie środki.
- Burmistrz powiedział, że przy wyborze drogi do remontu brane jest pod uwagę ile ludzi będzie z tego korzystać i jak długo tam mieszkają. Nie można wybudować całej infrastruktury dla kilku rodzin które mieszkają np. 2 lata jeśli są osiedla które czekają na drogi po 10 lat.
- Radny Boguszewski zaproponował, żeby Burmistrzowie przejechali się i zobaczyli ulicę Obrońców Helu, została ona wykonana z kostki brukowej jakieś 6-8 lat temu. Można sprawdzić jak może wyglądać ulica ułożona z kostki po kilku latach. Między kostkami wyrasta ziele.
- Burmistrz powiedział, że widział takie ulic w większych miastach i nic się z nimi nie dzieje.
-Radny Korowicki powiedział, że na ulicy Zielonej jest większe natężenie ruchu.
- Burmistrz dodał, że kostka ma to do siebie, że można ją w razie potrzeby rozebrać i z powrotem ułożyć i nie będzie śladu.
- Radny Boguszewski zapytał o to dlaczego w takim razie nie są robione drogi kostki brukowej jeśli jest to taki atut.
- Burmistrz dodał, że jest za tym żeby układać drogi z kostki brukowej.
- Radny Krzysztof Szyszko powiedział, że Miasto będzie robiło drogę do której nikt się nie dołoży, a wszyscy będą korzystać. Radny dodał, że powinno się wystąpić z pismem do Starostwa i Gminy o dołożenie środków do budowy drogi.
- Radna Teresa Milewska poruszyła temat poinformowania mieszkańców miasta w informatorze miejskim o obowiązujących zasadach segregowania śmieci. Radna dodała, że na kartka jest inna informacja niż na workach.
Przewodnicząca Rady Miasta –Agnieszka Zalewska udzieliła głosu Pani XXXXXX XXXXX, która poruszyła temat zamieszkania w lokalu socjalnym na ulicy XXXXXXXX . Powiedziała, że mając meldunek stały, co dwa lata musi odnawiać umowę z Zakładem Energetycznym. Zwróciła się z prośbą do Burmistrza o zamianę z lokalu socjalnego na komunalny co ułatwiłoby funkcjonowanie dla niej. Powiedziała, że od 9 lat dba o ten lokal, który wyremontowała i doprowadziła do dobrego stanu. Poprosiła o zmianę decyzji, która jest odmowna.
Powiedziała też, że nie wszyscy lokatorzy tego budynku mają toalety i niestety niektórzy wynoszą fekalia w wiadrach do wylewaka (dziura w ziemi z odpływem do kolektora). Latem strasznie śmierdzi i jest tam mnóstwo robactwa.
Powiedziała też, że na schodach nowego budynku przy zejściu z ronda na „kaczy dołek” gromadzi się towarzystwo, które pije, ćpa, tłucze butelki i wszczyna bójki, poprosiła o to żeby na to zwrócić uwagę.
Pani XXXXXX poruszyła również temat bezpłatnego Wi-Fi na rondzie w parku, zapytała czy istnieje możliwość udostępnienia darmowego Internetu.
- Burmistrz powiedział, że miasto w tej chwili prowadzi rozmowy w sprawie udostępnienia Wi-Fi w trzech miejscach w mieście, w parku przy fontannie, rejon Manhattanu i plaża. Obowiązują nas inne przepisy niż Głos Siemiatycz, ale w niedługim czasie przynajmniej na rondzie powinno działać.
Burmistrz powiedział, że jeśli chodzi o zmianę lokalu socjalnego na komunalny to są tu pewne ograniczenia. Kiedyś Rada Miasta uchwałą ustaliła jaka powinna być ilość lokali socjalnych w mieście i tego nie można ominąć. Z punktu prawnego jest to ciężkie do zrobienia.
- Radna Teresa Milewska zapytała o to, czy nie da się tego zmienić uchwałą?
- Burmistrz odpowiedział, że jest to stan „zastany” i nie można tego zmienić.
- Przewodnicząca Rady powiedziała, że lokal socjalny jest to lokal o obniżonym standardzie, niekoniecznie ma dostęp do wody bieżącej czy WC. Jak mówiła Pani XXXXX nie wszystkie lokale mają łazienki więc dlatego są to lokale socjalne.
- Pani XXXXXXXX dodała, że w tym budynku są też lokale komunalne, które mają łazienki. Powiedziała tez że ona również dobudowała sobie łazienkę.
- Przewodnicząca Rady stwierdził, że w 2006 r. kiedy lokal został przydzielony Pani XXXXX spełniał kryteria lokalu socjalnego.
- Pani XXXXX odpowiedziała, że dostała pozwolenie na przebudowę kuchni i budowę łazienki i zmianę okien. Włożyła w ten lokal dużo czasu i pieniędzy.
- Burmistrz odpowiedział, że jest to tylko i wyłącznie sprawa prawna i zaprosił Panią XXXXX w środę do Urzędu Miasta wtedy kiedy przyjeżdża prawnik. Dodał, że jeżeli będzie taka możliwość to na pewno zostanie to zmienione.
- Pani XXXXX powiedziała, że niedawno dostał mieszkanie pan, który jest policjantem, zrobiono mu piękną łazienkę i jest lokal jest lokalem komunalny.
- Burmistrz dodał, że łazienkę ten Pan robi sam i jego lokal był od początku komunalny.
- Pani XXXXX jeszcze raz poprosiła o tą zmianę.
Przewodnicząca Rady przedstawiła jeszcze pisma które trafiły w czasie wakacji do wiadomości Rady Miasta. Pierwsze pismo od SP ZOZ, w którym Pan Starosta pofatygował się do przeliczenia ile miasto wydało na publikacje w Głosie Siemiatycz. Kolejne pismo od Państwa XXXXX, którzy chcą żeby zrobić im infrastrukturę.
- Burmistrz dodał, że chodzi o zrobienie kanalizacji na działce prywatnej Państwa XXXXX, która jeszcze nie jest miejska. Burmistrz powiedział, że można to tylko zrobić na zasadzie przyłączeń i tak właśnie było im proponowane (Prezes Żoch z nimi rozmawiał).
Jeśli chodzi o pismo Dyrektora SP ZOZ to sprawa ta trafiła do Prokuratury. Pan Dyrektor stwierdził, że za dużo wydajemy, ale Prokuratura nie miała żadnych zastrzeżeń do tego. Mimo wszystko Pan Dyrektor to kwestionuje.
- Przewodnicząca powiedziała, że kolejne pismo wpłynęło od Pana XXXXX XXXXX, który kwestionuje ważność uchwały. Sprawa dotyczy cały czas ulicy Plażowej.
- Burmistrz wyjaśnił, że to jest kolejny etap prawnych przepychanek, żeby sprawa nie trafiła do sądu.
- Z-ca Burmistrza powiedział, że pozostali mieszkańcy tej ulicy dzwonią i proszą żeby coś tam zrobić.
- Burmistrz dodał, że jest jeszcze możliwość ominięcia tego kawałka drogi przy posiadłości Państwa XXXXX.
Do punktu 9 – wolne wnioski.
W wolnych wnioskach głos zabrali:
- Radny Jerzy Korowicki powiedział, że zgłaszał już niejednokrotnie zaniedbany przystanek na Słowiczynie (chwasty, kałuże), krzyż na ulicy Plażowej, o który należy zadbać oraz zarośnięty chodnik przy cmentarzu na ulicy Bartosz Głowackiego. Radny zapytał też czy są prowadzone prace projektowe nowego budynku socjalnego?
- Burmistrz powiedział, że jeśli chodzi o ulicę przy cmentarzu to jest to ulica powiatowa i Miasto wystąpi do Powiatowego Zarządu o spryskanie tego chodnika.
- Radny Jerzy Korowicki powiedział, że mieszkańcy zgłosili iż cmentarz żydowski jest znowu zaniedbany. Dodał, że trzeba też wpłynąć na to, żeby ze strony PZMot ktoś się zajął tym terenem.
Radny zapytał też, czy lampy które znajdują się na rondzie będą wyglądały tak samo jak te na Grodzieńskiej, ponieważ w tej chwili dół lamp wygląda inaczej.
- Burmistrz odpowiedział, że mają wyglądać tak samo, ale dla pewności zostanie to sprawdzone.
Odnosząc się do pytania o przystanek na Słowiczynie, Burmistrz odpowiedział, że mieszkanka Siemiatycz, która mieszka w pobliżu powiedziała, że chce z własnych środków utwardzić teren przy przystanku, ponieważ wtedy będzie jej dobrze komponował się z wjazdem na posesję.
Odnosząc się do pytania o krzyż, Burmistrz stwierdził, że ta sprawa gdzieś umknęła.
Odnosząc się do pytania o budynek socjalny, Burmistrz odpowiedział, że wniosek będzie przygotowany, ale nie ma jeszcze pozwoleń. Burmistrz dodał, że Kierownik Infrastruktury i Geodezji – Krzysztof Leszczyński zajął się projektem budynku.
Odnosząc się do pytania o cmentarz żydowski, Burmistrz odpowiedział, że miejska część cmentarza jest zadbana. Dodał, że są jakieś przepychanki między Naczelnym Rabinem Polski a PZM-otem. Jest podejrzenie, że są na tym terenie zbiorowe mogiły, a PZM chce postawić tam budynek inwestycyjny.
- Radna Teresa Milewska zapytała o to, czy zdaniem radnego przy cmentarzu śmiecą mieszkańcy, czy ludzie przychodzący na „rynek” w czwartek?
- Radny Jerzy Korowicki odpowiedział, że trudno to ocenić.
- Radna Teresa Milewska powiedziała, że może warto zamieścić tabliczki na murze.
- Burmistrz odpowiedział, że takie tabliczki są.
- Radna Katarzyna Jarocka powiedziała, że przy cmentarzu od ulicy B. Głowackiego stoją zniszczone tablice o zakazie wypasu zwierząt, które jeszcze przed Świętem Zmarłych należałoby usunąć.
- Zastępca Burmistrza powiedział, że zostanie ta sprawa zgłoszona do Powiatu.
Zastępca Burmistrza poruszył jeszcze raz temat lamp na rondzie, powiedział, że będą jeszcze montowane na nich podstawy i na pewno będą wyglądały tak jak te na ulicy Grodzieńskiej.
- Radny Boguszewski poruszył temat przebudowy ulicy Zielonej, na którą został ostatnio ogłoszony przetarg. Radny poprosił Zastępcę Burmistrza o zreferowanie na czym ma ona polegać? Dodał, że jego zdanie jest wiele innych ulic, które należałoby naprawić lub zrobić w pierwszej kolejności.
- Zastępca Burmistrza powiedział, że przebudowa drogi będzie polegała na zerwaniu asfaltu, który trudno utrzymać we właściwym stanie. Dodał, że jest to dość istotna droga, ponieważ przyjeżdżają tam zarówno mieszkańcy jak i goście przyjeżdżający na Komendę Policji. Stan drogi jest bardzo zły. Zostanie zerwany asfalt w miejsce którego zostanie ułożona kostka brukowa. Droga będzie zwężona kosztem parkingu dla dojeżdżających pojazdów. Koszt tej przebudowy wynosi 68,2 tys. zł.
- Radna Teresa Milewska poruszyła temat barierki przy hali od strony bloków (zabezpieczone zejście z boiska), która nie jest w żaden sposób oświetlona czy oznaczona światłem fosforyzującym i notorycznie samochody które tam parkują uderzają tyłem w tą barierkę. Radna poruszyła też sprawę kiepskiej wentylacja na sali gimnastycznej w Szkole Podstawowej Nr 1, z którą trzeba coś zrobić. Dodała, że rodzice bardzo często w ankietach poruszają temat „smrodu z Sali gimnastycznej”, który ciężko jest wybawić z ubrań dzieci.
Radna Teresa Milewska zwróciła też uwagę na godziny pracy poradni psychologiczno – pedagogicznej, dodała, że wie iż poradnia nie podlega pod miasto, ale w momencie kiedy dziecko powinno korzystać z poradni to nie ma takiej możliwości ponieważ poradnia pracuje do godziny 15:30, czyli w tych godzinach w których dzieci są w szkole, a rodzice w pracy. Jeżeli możemy w jakiś sposób na to wpłynąć to warto to zrobić.
- Radna Teresa Milewska powiedziała też, że były wcześniej prowadzone rozmowy umiejscowieniu na drodze nr „19” tablicy reklamującej naszą plażę. Radna dodała, że może warto zająć się tym tematem już teraz żeby wiosną tablic była gotowa.
- Radna Teresa Milewska zaproponowała, żeby zrobić stoły do tenisa, które stałyby na zewnątrz. Jest to mały wydatek, ale dzieci miałyby dodatkową atrakcję.
- Radna Teresa Milewska powiedział, że poruszała już temat zejście na parking za Wodnikiem, ale nic w tym temacie nie zostało zrobione. Radna poruszyła też problem braku oświetlenie będzie przy Szkole Muzycznej.
- Burmistrz powiedział, że barierka przy hali widowiskowo - sportowej zostanie oznaczona. Powiedział też, że miasto zwróci się do Poradni z prośbą rozważenia wydłużenia godzin pracy chociaż kilka dni w tygodniu.
- Zastępca Burmistrza odpowiadając na temat wentylacji na sali gimnastycznej w Szkole Podstawowej Nr 1 powiedział, że zostanie ona wykonana przy okazji ocieplenia dachu.
- Burmistrz dodał, że Miasto przystąpiło do projektu GIS gdzie zostanie zrobione m.in. termomodernizacja urzędu miasta, przedszkola Nr 3 (wymiana ciepła ze stołówki na ciepło ogrzewane, wymiana pieców, wentylacja), dach w szkole podstawowej nr 1 (hala i szkoła, wentylacja) i stara szkoła. Po negocjacjach trzeba zmienić sposób wentylacji, ponieważ projektanci poszli po najniższych kosztach biorąc pod uwagę tylko wentylację mechaniczną, co nie zawsze da się to zrobić. Robione są teraz zmiany. Termin zakończenia całej inwestycji przewidziany jest na wrzesień 2015 roku.
Odnosząc się do pytania w sprawie tablica reklamująca plażę i witacze, Burmistrz powiedział, że wpłynęło kilka projektów witaczy, ale wszystkie są słabe. Dodał, że czeka na projekt od artysty zajmującego się malowania sprayem.
- Przewodnicząca Rady powiedziała, że jeden z mieszkańców zaproponował, żeby witacze były w kształcie sfinksów, ponieważ z tym właśnie kojarzą się Siemiatycze.
- Burmistrz powiedział, że jest ciekawy artykuł o witaczach w Bydgoszczy, można zobaczyć w Internecie jak one wyglądają.
Burmistrz powiedział, że bardzo podoba mu się pomysł ze stołem do tenisa, dodał, że można również zrobić stół do szachów. To nie są drogie rzeczy i między innymi na takie projekty można będzie składać wnioski w ramach Stowarzyszenia „Lokalna Grupa Działania - Tygiel Doliny Bugu”.
- Radny Jerzy Korowicki powiedział, że może warto też pomyśleć o dużych szachach.
- Burmistrz odpowiedział, że takie duże szachy to mogą sprawdzić się przy jednorazowych imprezach, ale tak na co dzień lepiej sprawdzi się mały stolik na plaży czy w parku.
Odnosząc się do pytania w sprawie zejścia za Wodnikiem, Burmistrz odpowiedział, że zostanie ono zrobione ale na pewno nie w tym roku.
Odnosząc się do pytania radnej Milewskiej w sprawie oświetlenie przy Szkole Muzycznej Burmistrz odpowiedział, że jest przygotowana lampa ledowa na próbę oświetlenia terenu przy szkole, Burmistrz dodał, że zapyta jutro kierownika dlaczego lampa jeszcze nie została zamontowana.
- Radna Walentyna Kożuchowska powiedziała, że coraz więcej lamp nie świeci, m.in. na ulicy Gilewskiego i również w pozostałej części miasta również. Radna poprosiła, żeby mieć na uwadze i przy opóźnieniu Zakładu Energetycznego monitować. Radna poruszyła również sprawę oświetlenie przy garażach na ulicy Wysokiej, dodała że zostały już postawione słupy i lampy, a mieszkańcy czekają na zasilenie.
- Burmistrz odpowiedział, że w przyszłym tygodniu ma być podpisana umowa na podlicznik i lampy będą działały. Będzie też zrobiony podjazd do garaży.
- Radna Walentyna Kożuchowska poruszyła temat tablic na ulicy Kilińskiego, powiedziała, że są one dziwnie poprzekręcane i zapytała czy to tak na chwilę czy tak ma już być.
- Radny Jerzy Korowicki stwierdził, że na pewno to młodzi mieszkańcy dla zabawy sobie poprzekręcali.
- Radna Walentyna Kożuchowska poruszyła temat wygranej przez Miasto donicy i zapytała gdzie ona będzie stała.
- Burmistrz odpowiadając na pytanie w sprawie oświetlenia miasta powiedział, że Zakład Energetyczne na bieżąco naprawia lampy, Burmistrz dodał, że nie jest zadowolony ze współpracy z Zakładem i powiedział, że każdy sam może też do nich zadzwonić. Urząd Miasta również wszystko zgłasza, ale nie zawsze jest to skuteczne.
Odpowiadając na pytanie dotyczące ulicy Kilińskiego Burmistrz powiedział, że być może młodzież te znaki powyginała.
Odnosząc się do pytania w sprawie donicy Burmistrz powiedział, że Miasto wygrało jedną donicę za drugie miejsce w konkursie. Powiedział, że zadał pytanie mieszkańcom na facebooku gdzie ją postawić i większość osób stwierdziła, że powinna stać w centrum, zatem najprawdopodobniej będzie stała przy ławeczce z Anną Jabłonowską. Burmistrz dodał, że donica będzie w kolorze szaro-grafitowym.
- Radny Zdrojewski zgłosił, że na łączniku między ulicą Żwirki i Wigury od nowości nie świeci jedna lampa, dodał, że najprawdopodobniej jest ona jeszcze na gwarancji i warto to zgłosić.
Radny poruszył również temat towarzystwa w stanie nietrzeźwym gromadzącego się w okolicy Biedronki na Osiedlu Tarasy. Radny powiedział, że zgłaszał tą sprawę do prezesa Spółdzielni ale nie było reakcji z jego strony. Radny poprosił o interwencję i częstsze kontrole ze strony policji.
Radny poruszył sprawę Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej w Siemiatyczach, powiedział, że doszły do niego słuchy, że Rada Miasta ma coś wspólnego z tym że budowa nowego dworca została zawieszona. Nie jest to prawdą bo Rada Miasta popiera inicjatywę budowy dworca i ze strony Rady i Burmistrza nie było żadnego sprzeciwu.
- Radna Milewska zapytała o to kto mówi takie rzeczy?
- Radny Zdrojewski powiedział, że podobno miejscowi przeszkadzają w budowie i zablokowali u Marszałka decyzję, niektórzy sugerują że chodzi o Radę Miasta.
- Burmistrz stwierdził, że zostało złożone odwołanie od osoby mieszkające w okolicy dworca i może o to chodzi.
- Radny Roman Zdrojewski powiedział, że odwołanie to jest inna sprawa. Dodał, że chciał żeby radni wiedzieli o tej sytuacji.
- Radny Korowicki zapytał Wiceprzewodniczącego Stowarzyszenia Przyjaciół Siemiatycz- radnego Witolda Berskiego o pomnik Józefa Charytona, powiedział, że ten pomnik już się rozsypuje.
- Radny Krzysztof Szyszko powiedział, że co roku organizowana jest kwesta na Święto Zmarłych i zapytał dlaczego jeszcze ten pomnik nie został zrobiony.
- Radny Witold Berski powiedział, że w najbliższym czasie będzie coś zrobione w tym temacie.
- Radny Krzysztof Szyszko poruszył sprawę Szkoły Nr 3, powiedział, że na wiosnę była zalana hala sportowa i sprawa może powtórzyć się jesienią. Radny powiedział, że ta hala nie nadaje się do użytkowania i zapytał czy jest brana pod uwagę w najbliższym czasie do remontu.
Radny poruszył również temat konkurów na zagospodarowanie terenu przy Oranżerii i małego zalewu, zostały zrobione projekty i nic się nie dzieje, czy jest szansa że coś tam zostanie zrobione. Te miejsca mogłyby podnieść atrakcyjność naszego miasta.
- Burmistrz odpowiedział, że nie ma środków zewnętrzny na remont hali i nic nie dało się zrobić. Została teraz zrobiona Szkołą Podstawowa Nr 1, a wszystko rozbija się o pieniądze. Burmistrz dodał, że remont Zespołu Szkół kosztowałby 3 mln zł, a nie mamy takich środków. Mamy nadzieję, że przy nowej perspektywie na takie projekty będą konkursy i można będzie pozyskać środki na ten cel. Mamy przygotowany audyt energetyczny dla wszystkich budynków i jesteśmy przygotowani na te projekty.
Jeśli chodzi o zalew i Oranżerię, to droga za Szkołą Muzyczna wpisana była w ten projekt i dzięki temu, że została zrobiona nie uciekną nam terminy (inwestycja został rozpoczęta). Wstępny kosztorys zagospodarowania terenu Oranżerii wynosi 2 mln zł.
Podobnie jest z terenem zalewu, projekt zagospodarowania zalewu obejmuje teren od Manhattanu do cypla. Z tego projektu została zrobiona ulica Cichorskiego- Zameczka, plaża, molo i skate park. Ten projekt jest realizowany etapami.
- Z-ca Burmistrza powiedział, że czasami trzeba trochę poczekać, żeby coś zrobić. Jesteśmy przygotowani na nowe możliwości pozyskania środków i na to czekamy.
- Radny Jan Boguszewski poruszył temat remontu ulicy Zielonej, powiedział, że jego zdaniem nie trzeba robić drogi. Jest mnóstwo ulic które wymagają remontu, np. ulica Bursztynowa.
- Burmistrz powiedział, że zostały pieniądze ze „schetynówki” i tylko dzięki temu można zrobić te drobne chodniki i ulice. Na Komendę Policji codziennie przyjeżdża kilkadziesiąt osób, nie licząc pracowników. Policja reprezentuje nas wszystkich mimo, że podlega pod Powiat.
- Z-ca Burmistrza dodał, że ulica Bursztynowa wygląda o wiele gorzej, ale jest tam potrzebna jeszcze kanalizacja deszczowa i pełne uzbrojenie drogowe i koszt takiej inwestycji kształtuje się w wysokości 600 tys zł. Nie ma możliwości zrobienia jakiejś innej drogi za takie pieniądze. Dochodzą nas słuchy że program przebudowy dróg lokalnych będzie nadal kontynuowany i na pewno Miasto będzie starało się pozyskać takie środki.
- Burmistrz powiedział, że przy wyborze drogi do remontu brane jest pod uwagę ile ludzi będzie z tego korzystać i jak długo tam mieszkają. Nie można wybudować całej infrastruktury dla kilku rodzin które mieszkają np. 2 lata jeśli są osiedla które czekają na drogi po 10 lat.
- Radny Boguszewski zaproponował, żeby Burmistrzowie przejechali się i zobaczyli ulicę Obrońców Helu, została ona wykonana z kostki brukowej jakieś 6-8 lat temu. Można sprawdzić jak może wyglądać ulica ułożona z kostki po kilku latach. Między kostkami wyrasta ziele.
- Burmistrz powiedział, że widział takie ulic w większych miastach i nic się z nimi nie dzieje.
-Radny Korowicki powiedział, że na ulicy Zielonej jest większe natężenie ruchu.
- Burmistrz dodał, że kostka ma to do siebie, że można ją w razie potrzeby rozebrać i z powrotem ułożyć i nie będzie śladu.
- Radny Boguszewski zapytał o to dlaczego w takim razie nie są robione drogi kostki brukowej jeśli jest to taki atut.
- Burmistrz dodał, że jest za tym żeby układać drogi z kostki brukowej.
- Radny Krzysztof Szyszko powiedział, że Miasto będzie robiło drogę do której nikt się nie dołoży, a wszyscy będą korzystać. Radny dodał, że powinno się wystąpić z pismem do Starostwa i Gminy o dołożenie środków do budowy drogi.
- Radna Teresa Milewska poruszyła temat poinformowania mieszkańców miasta w informatorze miejskim o obowiązujących zasadach segregowania śmieci. Radna dodała, że na kartka jest inna informacja niż na workach.
Przewodnicząca Rady Miasta –Agnieszka Zalewska udzieliła głosu Pani XXXXXX XXXXX, która poruszyła temat zamieszkania w lokalu socjalnym na ulicy XXXXXXXX . Powiedziała, że mając meldunek stały, co dwa lata musi odnawiać umowę z Zakładem Energetycznym. Zwróciła się z prośbą do Burmistrza o zamianę z lokalu socjalnego na komunalny co ułatwiłoby funkcjonowanie dla niej. Powiedziała, że od 9 lat dba o ten lokal, który wyremontowała i doprowadziła do dobrego stanu. Poprosiła o zmianę decyzji, która jest odmowna.
Powiedziała też, że nie wszyscy lokatorzy tego budynku mają toalety i niestety niektórzy wynoszą fekalia w wiadrach do wylewaka (dziura w ziemi z odpływem do kolektora). Latem strasznie śmierdzi i jest tam mnóstwo robactwa.
Powiedziała też, że na schodach nowego budynku przy zejściu z ronda na „kaczy dołek” gromadzi się towarzystwo, które pije, ćpa, tłucze butelki i wszczyna bójki, poprosiła o to żeby na to zwrócić uwagę.
Pani XXXXXX poruszyła również temat bezpłatnego Wi-Fi na rondzie w parku, zapytała czy istnieje możliwość udostępnienia darmowego Internetu.
- Burmistrz powiedział, że miasto w tej chwili prowadzi rozmowy w sprawie udostępnienia Wi-Fi w trzech miejscach w mieście, w parku przy fontannie, rejon Manhattanu i plaża. Obowiązują nas inne przepisy niż Głos Siemiatycz, ale w niedługim czasie przynajmniej na rondzie powinno działać.
Burmistrz powiedział, że jeśli chodzi o zmianę lokalu socjalnego na komunalny to są tu pewne ograniczenia. Kiedyś Rada Miasta uchwałą ustaliła jaka powinna być ilość lokali socjalnych w mieście i tego nie można ominąć. Z punktu prawnego jest to ciężkie do zrobienia.
- Radna Teresa Milewska zapytała o to, czy nie da się tego zmienić uchwałą?
- Burmistrz odpowiedział, że jest to stan „zastany” i nie można tego zmienić.
- Przewodnicząca Rady powiedziała, że lokal socjalny jest to lokal o obniżonym standardzie, niekoniecznie ma dostęp do wody bieżącej czy WC. Jak mówiła Pani XXXXX nie wszystkie lokale mają łazienki więc dlatego są to lokale socjalne.
- Pani XXXXXXXX dodała, że w tym budynku są też lokale komunalne, które mają łazienki. Powiedziała tez że ona również dobudowała sobie łazienkę.
- Przewodnicząca Rady stwierdził, że w 2006 r. kiedy lokal został przydzielony Pani XXXXX spełniał kryteria lokalu socjalnego.
- Pani XXXXX odpowiedziała, że dostała pozwolenie na przebudowę kuchni i budowę łazienki i zmianę okien. Włożyła w ten lokal dużo czasu i pieniędzy.
- Burmistrz odpowiedział, że jest to tylko i wyłącznie sprawa prawna i zaprosił Panią XXXXX w środę do Urzędu Miasta wtedy kiedy przyjeżdża prawnik. Dodał, że jeżeli będzie taka możliwość to na pewno zostanie to zmienione.
- Pani XXXXX powiedziała, że niedawno dostał mieszkanie pan, który jest policjantem, zrobiono mu piękną łazienkę i jest lokal jest lokalem komunalny.
- Burmistrz dodał, że łazienkę ten Pan robi sam i jego lokal był od początku komunalny.
- Pani XXXXX jeszcze raz poprosiła o tą zmianę.
Przewodnicząca Rady przedstawiła jeszcze pisma które trafiły w czasie wakacji do wiadomości Rady Miasta. Pierwsze pismo od SP ZOZ, w którym Pan Starosta pofatygował się do przeliczenia ile miasto wydało na publikacje w Głosie Siemiatycz. Kolejne pismo od Państwa XXXXX, którzy chcą żeby zrobić im infrastrukturę.
- Burmistrz dodał, że chodzi o zrobienie kanalizacji na działce prywatnej Państwa XXXXX, która jeszcze nie jest miejska. Burmistrz powiedział, że można to tylko zrobić na zasadzie przyłączeń i tak właśnie było im proponowane (Prezes Żoch z nimi rozmawiał).
Jeśli chodzi o pismo Dyrektora SP ZOZ to sprawa ta trafiła do Prokuratury. Pan Dyrektor stwierdził, że za dużo wydajemy, ale Prokuratura nie miała żadnych zastrzeżeń do tego. Mimo wszystko Pan Dyrektor to kwestionuje.
- Przewodnicząca powiedziała, że kolejne pismo wpłynęło od Pana XXXXX XXXXX, który kwestionuje ważność uchwały. Sprawa dotyczy cały czas ulicy Plażowej.
- Burmistrz wyjaśnił, że to jest kolejny etap prawnych przepychanek, żeby sprawa nie trafiła do sądu.
- Z-ca Burmistrza powiedział, że pozostali mieszkańcy tej ulicy dzwonią i proszą żeby coś tam zrobić.
- Burmistrz dodał, że jest jeszcze możliwość ominięcia tego kawałka drogi przy posiadłości Państwa XXXXX.
- Przewodnicząca Rady powiedział, że wpłynęło też pismo od Pani Dyrektor SOK z prośbą o przyznanie dodatkowych środków, ponieważ dotacja którą mieli przyznaną została im ucięta.
Kolejne pismo wpłynęło od Pana XXXXX, który w imieniu mieszkańców zwraca się z prośbą o ujęcie w budżecie na przyszły rok remontu ulicy Annopolskiej.
- Burmistrz powiedział, że rozmawiał już kilka razy z mieszkańcami ulicy Annopolskiej informując o tym iż będzie składany wniosek na remont tej ulicy, dodał, że jak wniosek zostanie złożony to kopia dokumentów z pismem przewodnim zostanie przekazana do informacji dla Pana XXXXX.
Kolejne pismo wpłynęło od Pana XXXXX, który w imieniu mieszkańców zwraca się z prośbą o ujęcie w budżecie na przyszły rok remontu ulicy Annopolskiej.
- Burmistrz powiedział, że rozmawiał już kilka razy z mieszkańcami ulicy Annopolskiej informując o tym iż będzie składany wniosek na remont tej ulicy, dodał, że jak wniosek zostanie złożony to kopia dokumentów z pismem przewodnim zostanie przekazana do informacji dla Pana XXXXX.
Do punktu 19 - zakończenie obrad.
W związku z wyczerpaniem porządku obrad XLVIII sesji Rady Miasta w dniu 27 września 2014 r. Przewodnicząca Rady zamknęła obrady o godz. 17:55.
Na tym protokół zakończono.
Protokołowała Przewodniczący Rady Miasta
Monika Mazur Agnieszka Monika Zalewska
Metryka strony