Protokół Nr XLVIII/18

Numer XLVIII/18
Data wydania 2018-08-29

Protokół Nr XLVIII/18

z obrad XLVIII  sesji Rady Miasta Siemiatycze,
która odbyła się w sali  Siemiatyckiego Ośrodka Kultury
w dniu 29 sierpnia 2018 roku

Obrady XLVIII sesji Rady Miasta Siemiatycze rozpoczęły się o godzinie 13:00, zakończyły zaś o godzinie 14:05.

W obradach XLVIII sesji na stan 15 radnych uczestniczyło 9, według załączonej do protokołu listy obecności (Załącznik Nr 1).

Radni obecni na XLVIII sesji:

  1. Witold Berski
  2. Melania Grygoruk
  3. Jan Hyndza
  4. Katarzyna Jarocka
  5. Walentyna Kożuchowska
  6. Jerzy Roszczenko
  7. Łukasz Rybałtowski
  8. Igor Śnieżko
  9. Agnieszka Monika Zalewska

Radni nieobecni na XLVIII sesji:

  1. Marek Bogucki
  2. Rafał Burakowski
  3. Jerzy Korowicki
  4. Antoni Kosieradzki
  5. Paweł Onieszczuk
  6. Roman Zdrojewski

W obradach XLVIII sesji Rady Miasta Siemiatycze uczestniczyli także:

1. Piotr Siniakowicz – Burmistrz Miasta
2. Elżbieta Boguszewska – Skarbnik Miasta
3. Elżbieta Rakszawa – Sekretarz Miasta

Głos zabrał radny Berski i poprosił o uczczenie minut a ciszy pamięci Jana Zduniewicza – byłego radnego.

Do punktu 1 – otwarcie obrad.

Obrady XLVIII sesji Rady Miasta Siemiatycze w dniu 29 sierpnia 2018 r. otworzyła Przewodnicząca Rady Miasta – Agnieszka Monika Zalewska, która na wstępie powitała wszystkich przybyłych na XLVIII sesję Rady Miasta.

Do punktu 2 – przyjęcie porządku obrad.

Przewodnicząca Rady powiedziała, że porządek obrad radni otrzymali łącznie z materiałami na sesję (Załącznik Nr 2).

Przewodnicząca Rady powiedziała, że na komisji została omówiona uchwała, którą chciałaby wprowadzić do porządku obrad, jest to uchwała w sprawie utworzenia odrębnych obwodów głosowania w wyborach do rady gminy, rady powiatu i sejmiku województwa oraz wyborach burmistrza. Przewodnicząca Rady zaproponowała wprowadzenie uchwały do pkt 10 porządku obrad, pozostałe punkty uległyby przesunięciu. Przewodnicząca Rady zapytała, kto jest za wprowadzeniem uchwały do porządku obrad, na 9 radnych biorących udział w obradach XLVIII sesji, w głosowaniu udział wzięło 9 radnych, za przyjęciem zmiany głosowało 9 radnych. Zmiana porządku obrad został przyjęty jednogłośnie

Następnie Przewodnicząca Rady poddała pod głosowanie porządek obrad po wprowadzonych zmianach XLVIII sesji, na 9 radnych biorących udział w obradach XLVIII sesji, w głosowaniu udział wzięło 9 radnych, za przyjęciem porządku obrad głosowało 9 radnych. Porządek obrad został przyjęty jednogłośnie.

Przyjęty porządek obrad XLVIII sesji przedstawia się następująco:

  1. otwarcie obrad,
  2. przyjęcie porządku obrad,
  3. przyjęcie protokołów z obrad XLVI i XLVII sesji Rady Miasta,
  4. sprawozdanie Burmistrza z prac między sesjami,
  5. interpelacje i zapytania radnych,
  6. podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia regulaminu dostarczania wody i odprowadzenia ścieków na terenie Miasta Siemiatycze,
  7. podjęcie uchwały w sprawie zaopiniowania wniosku o uznanie za ochronne lasów Skarbu Państwa – Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe Nadleśnictwo Nurzec Stacja położonych w mieście Siemiatycze,
  8. podjęcie uchwały w sprawie nadania imienia Przedszkolu Nr 3 w Siemiatyczach,
  9. podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na 2018 r.,
  10. podjęcie uchwały w sprawie utworzenia odrębnych obwodów głosowania w wyborach do rady gminy, rady powiatu i sejmiku województwa oraz wyborach burmistrza,
  11. informacja z przebiegu wykonania budżetu za I półrocze 2018 r.,
  12. odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych,
  13. wolne wnioski,
  14. zakończenie obrad.

 

Do punktu 3 – Przyjęcie protokołów z obrad XLVI i XLVII sesji Rady Miasta.

Przewodnicząca Rady poinformowała radnych, że protokoły z  XLVI i XLVII sesji Rady Miasta wyłożone są na stoliku protokolanta i jeżeli do końca obrad sesji nie wpłyną do niego uwagi i poprawki to uzna się je za przyjęte.

Do punktu 4 – sprawozdanie Burmistrza z prac między sesjami.

Burmistrz przedstawił sprawozdanie z pracy między sesjami. Sprawozdanie stanowi Załącznik  Nr  3 do niniejszego protokołu.

Do punktu 5 - interpelacje i zapytania radnych.

Radni zgłosili następujące interpelacje:

- Radny Berski powiedział, że mieszkańcy dopytują o elektrociepłownię, czy coś wiadomo w tej sprawie?

- Radny Berski zapytał czy wiadomo co dzieje się w sprawie PZMOT?

- Radny Berski zapytał o oświetlenie odcinka drogi od targowicy przez las?

- Radna Kożuchowska zapytała o to kiedy zostanie wykonane oświetlenie w części ulicy Wysokiej (decyzja z 15 czerwca), czy to oświetlenie zostanie zrobione jeszcze w tym roku?

- Radna Kożuchowska poruszyła temat obwodnicy, powiedziała że zostało wszczęte postępowanie przez Marszałka  w sprawie obwodnicy, konkretnie sprawa dotyczy ogródków działkowych „Zielone Wzgórze”, radna zapytała o to na jakim etapie jest ta decyzja i co zamierza Burmistrz zrobić z „działkowcami”?

- Radna Kożuchowska zapytała też o kotłownię na Osiedlu Wysokim, emisja sadzy była zgłaszana kilkukrotnie. Radna powiedziała, że radny Berski poruszał temat elektrociepławni, powiedziała, ze dotarła do dokumentów z których wynika, że wniosek składany przez firmę Eneris został odrzucony merytorycznie już na etapie składania, radna zapytała o to czy wiadomo coś na ten temat, radna zapytała też czy miasto poniosło jakieś koszty?

- Radny Rybałtowski poruszył temat przycinki drzew i całej zieleni, powiedział, ze w kilku miejscach w mieście zieleń ogranicza widoczność (m.in. na ul. Szarych Szeregów, ul. Dąbrowskiego, ul. ) radny zwrócił się o zrobienie przycinki lub zwrócenie mieszkańcom uwagi.

- Radny Rybałtowski poruszył temat drogi na ulicy Ogrodowej o którą zwracają się mieszkańcy (pismo odczytane na komisji) radny powiedział, że mieszkańcy nie mają dojazdu do swojej posesji, działka jest wąska i długa i radny zaproponował, żeby wykupić tą działkę i postawić w tym miejscu garaże blaszaki pod wynajem.

- Radna Jarocka powiedział, ze Burmistrz w  sprawozdaniu poinformował, ze ulica Fieldorfa i przyległe w tym czasie zostaje zawieszona. Radna zapytała o to jakie zostaną podjęte działania dla mieszkańców tego osiedla, radna powiedziała, ze chciałaby uspokoić mieszkańców.

- Radny Roszczenko poruszył temat progów zwalniających na ulicy Andersa w obrębie Szkoły Podstawowej Nr 3.

- Radny Śnieżko zapytał czy udałoby się postawić na ulicy grodzieńskiej taki sam przystanek jak na rondzie, powiedział, ze przystanki były wielokrotnie krytykowane, że są niefunkcjonalne, radny zapytał czy jest możliwość pozyskania środków zewnętrznych na taki przystanek na ulicy Grodzieńskiej?

Do punktu 6 - podjęcie uchwały w sprawie w sprawie przyjęcia regulaminu dostarczania wody i odprowadzenia ścieków na terenie Miasta Siemiatycze

Przewodnicząca Rady powiedziała, ze uchwała została omówiona na komisji, zapytała czy radni mają jakieś pytania do tej uchwały?

Radni nie zgłosili uwag i pytań w tej sprawie. Przewodnicząca Rady zarządziła głosowanie nad podjęciem uchwały w sprawie w sprawie przyjęcia regulaminu dostarczania wody i odprowadzenia ścieków na terenie Miasta Siemiatycze, Przewodnicząca zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 9 radnych biorących udział w obradach XLVIII sesji, w głosowaniu udział wzięło 9 radnych, „za” podjęciem uchwały głosowało 9 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie.

/Uchwała Nr XLVIII/283/18 stanowi Załącznik Nr 4

Do punktu 7 – podjęcie uchwały w sprawie zaopiniowania wniosku o uznanie za ochronne lasów Skarbu Państwa – Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe Nadleśnictwo Nurzec Stacja położonych w mieście Siemiatycze,

Przewodnicząca Rady powiedziała, ze na komisji uchwałę wyjaśnił Kierownik Leszczyński,

Przewodnicząca Rady zapytała czy radni mają jakieś pytania do uchwały.

Radni pytań nie zgłosili. Przewodnicząca Rady zarządziła głosowanie nad podjęciem uchwały w sprawie zaopiniowania wniosku o uznanie za ochronne lasów Skarbu Państwa – Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe Nadleśnictwo Nurzec Stacja położonych w mieście Siemiatycze, Przewodnicząca zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 9 radnych biorących udział w obradach XLVIII sesji, w głosowaniu udział wzięło 9 radnych, „za” podjęciem uchwały głosowało 9 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie.

/Uchwała Nr XLVIII/284/18 stanowi Załącznik Nr 5

Do punktu 8 - podjęcie uchwały w sprawie nadania imienia Przedszkolu Nr 3 w Siemiatyczach,

Przewodnicząca Rady powiedziała, że na komisji uchwała została omówiona na komisji.

Przewodnicząca Rady zapytała czy radni mają jakieś pytania do uchwały?

Przewodnicząca Rady zarządziła głosowanie nad podjęciem uchwały w sprawie nadania imienia Przedszkolu Nr 3 w Siemiatyczach. Przewodnicząca zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 9 radnych biorących udział w obradach XLVIII sesji, w głosowaniu udział wzięło 9 radnych, „za” podjęciem uchwały głosowało 9 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie.

/Uchwała Nr XLVIII/285/18 stanowi Załącznik Nr 5

Przewodnicząca Rady powiedziała, ze głos chciała zabrać Pani Dyrektor Przedszkola Nr 5.

- Pani Dyrektor podziękowała za podjęcie uchwały i poprosiła o zarezerwowani daty 20 września na „imprezę” w przedszkolu, na którą już dzisiaj nieoficjalnie zaprasza.

Do punktu 9 - podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na 2018 r.

Przewodnicząca Rady poprosiła Panią Skarbnik o omówienie uchwały.

Pani Skarbnik  powiedziała, że Zwiększenia w planie dochodów o kwotę 258 209 zł., w tym:

1)  46 209 zł -  otrzymana dotacja celowa  na zadania zlecone z przeznaczeniem na finansowanie zadań wyborczych

2) 57 000 zł - zwiększenie faktycznych wpływów z tytułu użytkowania wieczystego.

3) 11 000 zł - zwiększenie faktycznych wpływów z tytułu odszkodowań.

4) 74 000 zł - zwiększenie faktycznych wpływów z tytułu otrzymanych odsetek od zobowiązań podatkowych - 40 000 zł oraz zwiększenie faktycznych wpływów z tytułu podatku od spadku i darowizn - 34 000 zł.

5) 70 000 zł - zwiększenie faktycznych wpływów z opłat za żłobki.

Powyższe kwoty rozdysponowano w następujący sposób

1) 46 209 zł - przeznaczenie zgodne z pismem Dyrektora Krajowego Biura Wyborczego na zadania wyborcze,

2) 5 000 zł - zwiększenie planu wydatków na wyposażenie pracowni językowej, wniosek Dyrektora Szkoły Podstawowej Nr 1.

3) 14 800 zł - wprowadzenie nowego zadania inwestycyjnego pn. "Zakup serwera", wniosek Dyrektora Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej.

4) 200 000 zł - przesunięcie pomiędzy rozdziałami, wniosek Dyrektora Szkoły Podstawowej Nr 1 (zwiększone wydatki na świetlicę, a pomniejszone ze Szkoły Podstawowej),

5) 162 000 zł - zwiększenie wydatków inwestycyjnych na zadania: „ Zakup fontanny na zalewie" - 42 000 zł i ”Budowa skweru róg ul. Andersa i Wysokiej„ - 120 000 zł.

6) 60 000 zl - zwiększenie dotacji Siemiatyckiemu Ośrodkowi Kultury.

7) 55 000 zł - zwiększenie wydatków na zadanie inwestycyjne pn. "Dokumentacja na budowę amfiteatru„.

8) 20 000 zł - zwiększenie wydatków na funkcjonowanie MOSiR.

Zmniejszenia w planie wydatków o kwotę 304 800 zł, w tym:

1)  90 000 zł - zmniejszenie wydatków na zadanie inwestycyjne pn. "Budowa drogi wewnętrznej od Biedronki do ul. Żwirki i Wigury„.

2) 200 000 zł - przesunięcie pomiędzy rozdziałami, wniosek Dyrektora Szkoły Podstawowej Nr 1.

3) 14 800 zł - zmniejszenie planu wydatków na wypłatę dodatków mieszkaniowych z przeznaczeniem środków na zakup serwera, wniosek Dyrektora MOPS.

Przewodnicząca Rady zapytała czy radni zgłaszają jakieś pytania?

Radni pytań nie zgłosili. Przewodnicząca Rady zarządziła głosowanie nad podjęciem uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na 2018 r. Przewodnicząca zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 9 radnych biorących udział w obradach XLVIII sesji, w głosowaniu udział wzięło 9 radnych, „za” podjęciem uchwały głosowało 9 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie.

/Uchwała Nr XLVIII/286/18 stanowi Załącznik Nr 6

Do punku 10 - podjęcie uchwały w sprawie utworzenia odrębnych obwodów głosowania w wyborach do rady gminy, rady powiatu i sejmiku województwa oraz wyborach burmistrza

Przewodnicząca Rady powiedziała, że uchwała była omówiona na komisji przez Panią Sekretarz. Przewodnicząca dodała, że uchwała dotyczy odrębnych obwodów w Samodzielnym Publicznym Zakładzie opieki Zdrowotnej i Powiatowym Domu Pomocy Społecznej. Przewodnicząca zapytała, czy ktoś ma jeszcze jakieś pytania?

Radni pytań nie zgłosili. Przewodnicząca Rady zarządziła głosowanie nad podjęciem uchwały w sprawie utworzenia odrębnych obwodów głosowania w wyborach do rady gminy, rady powiatu i sejmiku województwa oraz wyborach burmistrza Przewodnicząca zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 9 radnych biorących udział w obradach XLVIII sesji, w głosowaniu udział wzięło 9 radnych, „za” podjęciem uchwały głosowało 9 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie.

 /Uchwała Nr XLVIII/287/18 stanowi Załącznik Nr 7

Do punktu 11 - informacja z przebiegu wykonania budżetu za I półrocze 2018 r.

Przewodnicząca Rady poprosiła Panią Skarbnik o przedstawienie informacji z wykonania budżetu za I półrocze.

Pani Skarbnik  powiedziała, ze dochody ogółem planowane na 218 r. 57 153 054,34 zostały wykonane na poziomie 48,81% - 27 894 070,41 zł

Planowane dochody majątkowe na poziomie 7 057 200 zł, zostały wykonane na poziomie 268 899,40 zł (3,61%) – najwyższe wydatki planowane są w drugim półroczu,

Dochody bieżące planowane – 50 095 854,34 zł zostały wykonane na poziomie 27 625 171 zł, co stanowi 55,14%.

Wydatki ogółem planowane -61 153 054,34 zł, co stanowi 43,81%, zostały wykonane na poziomie 26 790 021,08 zł.

Wydatki majątkowe planowane 12 555 000,00 zł, zostały wykonane na poziomie 637 658,44 zł, co stanowi 5,08 %.

Wydatki bieżące planowane na poziomie 48 598 054,34zł, wykonanie na poziomie 26 152 362,64 zł, co stanowi 53,81%.

Deficyt planowany w wysokości – 4 000 000,00, za pierwsze półrocze został zamknięty nadwyżką 1 104 049,43 zł, stan zadłużenia na koniec czerwca bez zmian 8 mln zł.

Przewodnicząca Rady powiedziała, że Informacja z przebiegu wykonania budżetu stanowi załącznik do protokołu z dzisiejszej sesji.

Przewodnicząca Rady ogłosiła 10 min przerwy.

Do punktu 12 - odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.

Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych udzielił Burmistrz – Piotr Siniakowicz.

- Odnosząc się do interpelacji radnego Berskiego w sprawie elektrociepłowni, powiedział, ze w jednym z ostatnich „Głosów Siemiatycz” był obszerny artykuł dotyvzący elektrociepłowni, Burmistrz dodał, że nie zasiada w Zarządzie spółki, ale z tego co wie Spółka ma zamiar wybudować elektrociepłownię, my ze swojej strony wydaliśmy wszystkie potrzebne decyzje. Z tego co wiem to prace się już rozpoczęły, jest równany teren i rozpoczęła się wycinka drzew.

- Odnosząc się do interpelacji radnego Berskiego w sprawie PZMOT Burmistrz odpowiedział, że sprawa nas nie dotyczy, mamy informację że PZMOT się odwołał i czekamy jaka będzie decyzja konserwatora.

- Odnosząc się do interpelacji radnego Berskiego w sprawie oświetlenia drogi na rynek Burmistrz odpowiedział, że złożony został wniosek do Starostwa o pozwolenie na budowę oświetlenia w ulicach Polnej , Wysokiej i Jabłoniowej. Po rozstrzygnięciu możemy ogłaszać przetarg na inwestycję. Burmistrz dodał, ze w tym budżecie zostały zabezpieczone środki na dokumentacje, jeśli znajdą się pieniądze na wykonanie to oświetlenie zostanie zrobione.

- Odnosząc się do interpelacji radnej Kożuchowskiej w sprawie oświetlenia do już odpowiedź została udzielona.

- Odnosząc się do interpelacji radnej  Kożuchowskiej w sprawie obwodnicy Burmistrz odpowiedział, że Miasto przesłało swoją koncepcję (z dokładnym wyrysem) do GDDKiA jak zmienić przebieg trasy omijając ogródki działkowe, Burmistrz dodał, że z tego co się orientuje to nie został jeszcze ściśle określony przebieg. To jest sprawa GDDKiA w jaki sposób będzie prowadziła rozmowy z właścicielami gruntów.

- Odnosząc się do interpelacji radnej Kożuchowskiej w sprawie Eneris, Burmistrz powiedział, że nie wie skąd radna ma takie informacje, ponieważ Eneris odwołało się do Ministerstwa Środowiska od decyzji i wniosek nie jest zakończony. Burmistrz dodał, ze Miasto ma zapewnienie że inwestycja zostanie zrealizowana. Burmistrz powiedział, ze Miasto nie wyłożyło żadnych środków na rozwój tej inwestycji. 

- Odnosząc się do zapytania radnego  Rybałtowskiego w sprawie przycinki zieleni Burmistrz odpowiedział, ze na ulicy Szarych Szeregów w dniu wczorajszym przeprowadzono przycinkę i na bieżąco jest prowadzono. Burmistrz powiedział, że zdarza się tak jak radny Rybałtowski powiedział, że zaniedbania związane z przycinką dotyczą osób starszych i niedołężnych, które nie są w stanie tego przypilnować. Burmistrz poprosił o zgłaszanie takich sytuacji.

- Odnosząc się do interpelacji radnego Rybałtowskiego w sprawie zrobienia dojazdu do posesji z ulicy Ogrodowej Burmistrz odpowiedział, że osoba która sprzedała działki budowlane dla tych mieszkańców i zadbał tylko o swój interes. Droga o którą wnioskują mieszkańcy jest kilkanaście metrów przesunięta w prawo od planowanej. Trzeba by było zmienić plan zagospodarowania przestrzennego, co będzie trwało bardzo długo (około 2 lat) i kosztowało około 70 tys. Wymaganych jest szereg uzgodnień. Trzeba spotkać się z mieszkańcami i porozmawiać jak wybrnąć z tej sytuacji.

- Odnosząc się do interpelacji radnego Roszczenko w sprawie progów zwalniających Burmistrz odpowiedział, ze przygotowywana jest dokumentacja i najpóźniej do połowy października progi powinny się pojawić. Przewodnicząca Rady zgłaszała potrzebę zamontowania progu przy Przedszkolu Nr 1, które również jest brany pod uwagę. Burmistrz przy okazji podziękował radnemu Roszczenko i radnemu Onieszczuk za zaangażowanie i pomoc przy budowie skweru. Burmistrz powiedział, ze trzeba się jeszcze zastanowić jakie to mają być progi?

- Odnosząc się do interpelacji radnego Śnieżko w sprawie zielonego przystanku na ulicy Grodzieńskiej Burmistrz odpowiedział, ze jest to dobry pomysł. Właścicielem tej drogi jest marszałek Województwa Podlaskiego i to najpierw z nim będzie trzeba przeprowadzić taką rozmowę. Burmistrz dodał, ze projekt przystanku już mamy i możemy nad tym się zastanowić bo to dobra lokalizacja na taki ładny przystanek.

- Odnosząc się do interpelacji radnej Jarockiej w sprawie ulicy Fieldorfa Burmistrz odpowiedział, że tą ulicę na pewno trzeba zrobić, Burmistrz poprosił radną Jarocką o zorganizowanie spotkania z mieszkańcami Osiedla. Burmistrz dodał, ze jest szansa że ta droga powstanie w przyszłym roku.

Do punktu 6 – wolne wnioski.

Przewodnicząca Rady odczytała list pochwalny, który wpłyną z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego, w którym dziękują radnej Melanii Grygoruk za profesjonalizm w oprowadzaniu oficjalnej delegacji z partnerskiego Powiatu w Niemczech.

Przewodnicząca Rady powiedziała, ze w związku z nowymi okolicznościami w sprawie uchwały dotyczącej wynagrodzenia Burmistrza zwołuję nadzwyczajną XLIX sesję Rady Miasta Siemiatycze na dzień 30 sierpnia 2018 r. na godz. 17:00 w Sali konferencyjnej Urzędu Miasta Siemiatycze.

Do punktu 7 - zakończenie obrad.

W związku z wyczerpaniem porządku obrad XLVIII sesji Rady Miasta w dniu 29 sierpnia 2018 r. Przewodnicząca Rady zamknęła obrady o godz. 14:05.

Na tym protokół zakończono.

Protokołowała
Monika Mazur

Przewodniczący Rady Miasta
Agnieszka Monika Zalewska

Metryka strony

Udostępniający: Miasto Siemiatycze

Wytwarzający/odpowiadający: Monika Mazur

Data wytworzenia: 2018-09-13

Wprowadzający: Jarosław Kiczko

Data modyfikacji: 2018-09-13

Opublikował: Jarosław Kiczko

Data publikacji: 2018-09-13