Protokół Nr XVI/04

Numer XVI/04
Data wydania 2004-03-31

  Obrady XVI sesji Rady Miasta Siemiatycze rozpoczęły się o godzinie 12:00 zakończyły zaś o godzinie 14:30.
     W obradach XVI sesji na stan 15 radnych w sesji uczestniczyło 13 według załączonej do protokołu listy obecności.

Radni obecni na XVI sesji:

1. Zdzisław Chodakowski
2. Zbigniew Chrołowski
3. Mariusz Gocał
4. Aleksander Jakowiuk
5. Halina Drabiuk
6. Mirosław Kobus
7. Tadeusz Nazarewicz
8. Franciszek Sak
9. Agnieszka Sitarska
10. Jan Szeweluk
11. Krzysztof Szyszko
12. Zdzisław Warpechowski
13. Krzysztof Wieczorek

W obradach XVI sesji uczestniczyli również:

1. Zbigniew Radomski – Burmistrz Miasta
2. Stanisław W. Fleks – Zastępca Burmistrza
3. Elżbieta Rakszawa - Sekretarz Miasta
4. Danuta Jaszczołt - Skarbnik Miasta
5. Jolanta Horba – Radca Prawny Urzędu Miasta
6. Agata Molska– korespondentka Siemiatyckiego Kuriera Samorządowego
7. Marek Malinowski – redaktor „Głosu Siemiatycz”
8. Bogusław Toczko – Komendant Powiatowy Policji w Siemiatyczach
9. Ewa Romaniuk – Kierownik Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej
10. Barbara Grzelak – Pełnomocnik Burmistrza ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
11. Grażyna Wilczyńska – Dyrektor Zespołu ds. Przedszkoli
12. Stefan Roszczenko – Przewodniczący Zarządu Osiedla Nr 4
13. Regina Sawczyńska – Przewodnicząca Zarządu Osiedla Nr 7
14. Michał Kruglicz Przewodniczący OPZZ – Rady Powiatu Siemiatyckiego
15. Romuald Wilgat – Dyrektor Siemiatyckiego Ośrodka Kultury
16. Jerzy Kazimierczak – Prezes PK Spółka z o.o

Do punktu 2 – przyjęcie porządku obrad

     Przewodniczący Rady stwierdził, że porządek obrad XVI sesji Rady Miasta radni otrzymali wcześniej. Przewodniczący poinformował radnych, że w związku z pisemną rezygnacją złożoną przez radnego Sielewonowskiego proponuje jako punkt 19a wprowadzić do porządku obrad – podjęcie uchwały w sprawie wygaśnięcia mandatu radnego. Przewodniczący zaproponował także rozszerzenie pkt. 18 na a,b,c,d i wymienienie w tych punktach poszczególnych zakładów budżetowych, dla których ustalane będzie najniższego wynagrodzenia zasadnicze.

     Innych poprawek dot. zaproponowano porządku obrad VXVI sesji Rady Miasta radni nie wnieśli. W zarządzonym przez Przewodniczącego Rady głosowaniu radni jednogłośnie przyjęli porządek obrad XVI sesji z zaproponowanymi poprawkami, który przedstawia się następująco:

1. Otwarcie obrad.
2. Przyjęcie porządku obrad.
3. Przyjęcie protokołu z XV sesji Rady Miasta.
4. Sprawozdanie Burmistrza Miasta z pracy między sesjami.
5. Interpelacje i zapytania radnych.
6. Rozpatrzenie sprawozdania z wykonania budżetu miasta za 2003 r. i udzielenie Burmistrzowi Miasta absolutorium z tego tytułu:
     a/ przedstawienie sprawozdania z wykonania budżetu za 2003 r;
     b/ opinia Komisji Rewizyjnej w sprawie wykonania budżetu za 2003 r;
     c/ opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej;
     d/podjęcie uchwały w sprawie udzielenia Burmistrzowi Miasta absolutorium za 2003r.
7. Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta.
8. Przedstawienie sprawozdania z działalności Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w 2003 r.
9. Przyjęcie sprawozdań z pracy Komisji Rady Miasta za 2003 r.
10. Przyjęcie planów pracy Komisji Rady Miasta na 2004 r.
11. Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie opłaty administracyjnej.
12. Podjęcie uchwały w sprawie przejęcia obowiązku utrzymania grobów i cmentarzy wojennych.
13. Podjęcie uchwały w sprawie powołania komisji inwentaryzacyjnej.
14. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wysokości opłat za zajęcie pasa drogowego na cele nie związane z budową, przebudową, remontem, utrzymaniem i ochroną dróg, dla dróg, których zarządcą jest miasto Siemiatycze.
15. Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do opracowania wieloletniego planu inwestycyjnego miasta Siemiatycze.
16. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia zasadniczego pierwszej kategorii zaszeregowania oraz wartości jednego punktu dla pracowników administracyjno-obsługowych zatrudnionych w przedszkolach samorządowych na terenie miasta Siemiatycze.
17. Podjęcie uchwały w sprawie najniższego wynagrodzenia oraz zatwierdzenia wartości jednego punktu miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego dla pracowników zatrudnionych w Zespole ds. Przedszkoli w Siemiatyczach.
18. Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie najniższego wynagrodzenia zasadniczego w komunalnych zakładach budżetowych:
     a/ dla pracowników administracyjno-obsługowych zatrudnionych w szkołach prowadzonych przez miasto Siemiatycze,
     b/ dla Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej,
     c/ dla pracowników administracyjno-obsługowych zatrudnionych w Miejskim Ośrodku Sportu i Rekreacji,
     d/ dla Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej.
19. Podjęcie uchwały w sprawie obwodów głosowania w wyborach do Parlamentu Europejskiego.
19a/ Podjecie uchwały w sprawie wygaśnięcia mandatu radnego.
20. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.
21. Wolne wnioski.
22. Zamknięcie obrad.

Do punktu 3 – przyjęcie protokołu z XVI sesji

     Przewodniczący Rady poinformował radnych, że protokół z XV sesji Rady Miasta wyłożony jest na stoliku protokolanta i jeżeli do końca obrad dzisiejszej sesji nie wpłyną do niego uwagi i poprawki to uzna się go za przyjęty.

Do punktu 4 - sprawozdanie Burmistrza Miasta z pracy między sesjami

     Sprawozdanie z pracy za ostatni miesiąc tj. okres od 18 lutego do 30 marca br. złożył Burmistrz Miasta – Zbigniew Radomski. Sprawozdanie to stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

     Radni pytań i uwag do przedstawionego sprawozdania nie wnieśli.

Do punktu 5 – interpelacje i zapytania radnych

     Radni interpelacji i zapytań w tym punkcie nie wnieśli.

Do punktu 6 – Rozpatrzenie sprawozdania z wykonania budżetu miasta za 2003 r. i udzielenie Burmistrzowi Miasta absolutorium z tego tytułu

A/ przedstawienie sprawozdania z wykonania budżetu miasta za 2003 r;

     Sprawozdanie z pracy w roku 2003 przedstawił Burmistrz Miasta – Zbigniew Radomski. Sprawozdanie to stanowi załącznik do niniejszego protokołu). Radni pytań i uwag do przedstawionego sprawozdania nie wnieśli.

B/ Opinia Komisji Rewizyjnej w sprawie wykonania budżetu za 2003 rok

     Opinię Komisji Rewizyjnej w sprawie wykonania budżetu miasta za 2003 rok przedstawił Zastępca Przewodniczącej Komisji Rewizyjnej – radny Mirosław Kobus, sprawozdanie to stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

C/ Opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej

     Pozytywną opinię składu orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie wyrażenia opinii o przedłożonym przez Burmistrza Miasta Siemiatycze sprawozdaniu z wykonania budżetu miasta za 2003 rok oraz pozytywną opinię o przedłożonym przez Komisję Rewizyjną Rady Miasta Siemiatycze wniosku o udzielenie Zarządowi absolutorium za 2003 rok odczytał Przewodniczący Rady ( obie opinie załączone zostały do protokołu z sesji).

D/ Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia Burmistrzowi Miasta absolutorium za 2003 rok

     Następnie Przewodniczący Rady zarządził głosowanie nad podjęciem uchwały w sprawie udzielenia Burmistrzowi Miasta absolutorium za 2003 rok zwrócił się do radnych z pytaniem, kto jest za udzieleniem Burmistrzowi absolutorium za 2003 rok – na 13 radnych biorących udział w obradach XVI sesji, w głosowaniu udział wzięło 13 radnych, za podjęciem uchwały w sprawie udzielenia Burmistrzowi absolutorium głosowało 13 radnych.

/Uchwała Nr XVI/104/04 w załączeniu/

     Po podjęciu tej uchwały Burmistrz Radomski podziękował radnym, powiedział, że rok 2003 był trudnym rokiem, a wyznacznikiem jego pracy była modernizacja oczyszczalni ścieków, dodał, że w 2004 r. chce zająć się innymi inwestycjami w mieście i pozyskiwaniem środków z zewnątrz.

     Przewodniczący Rady w imieniu wszystkich radnym pogratulował Burmistrzowi Miasta dokonań w 2003 r.

Do punktu 7 – podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta

     Skarnik Miasta przedstawiając radnym zmiany do projektu uchwały, który został radnym przedstawiony przed sesją stwierdziła, że w związku z zamknięciem I kwartału 2004 r. proponuje pewne zmiany, które omawiane już były na posiedzeniach Komisji i tak:
-zwiększono plan dochodów budżetowych o kwotę 104 153 zł w tym: 84 153 zł na podstawie pisma Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku Nr pisma F.B.II.3011-19/04 z dnia 16.02.2004 r. , powyższe środki pochodzące z rezerwy celowej przeznacza się na spłatę zobowiązań powstałych w 2003 r. z tytułu finansowania oświetlenia dróg publicznych dla których gmina nie jest zarządcą oraz 20 000 zł tj. dotacja Starostwa Powiatowego na podstawie porozumienia w sprawie przyjęcia do realizacji części zadań Biblioteki Powiatowej.
-zmniejszono wydatki rzeczowe w kwocie 239 000 zł w tym: o 40 000 zł zmniejsza się rezerwę ogólną z przeznaczeniem na dotację dla Wojewódzkiej Komendy Straży Pożarnej i Powiatowej Komendy Policji, w dziale 801 – Oświata i wychowanie - 150 000 zł z przeznaczeniem na remonty w szkałach oraz w dziale 851 – Ochrona zdrowia – 45 000 zł przeznacza się na organizację wypoczynku letniego organizacjom pozarządowym, które w drodze konkursu złożą najkorzystniejsze oferty opieki nad dziećmi z rodzin patologicznych oraz 4 000 zł na zakup komputera na potrzeby Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
-zwiększono plan wydatków o kwotę 298 253 zł z czego: 10 000 zł dla Powiatowej Komendy Policji na funkcjonowanie jednostki na podstawie zawartego porozumienia, 30 000 zł dotacji dla Wojewódzkiej Komendy Straży Pożarnej na dofinansowanie zakupu samochodu, 100 000 zł dla Szkoły Podstawowej Nr 1 i Zespołu Szkół z Oddziałami Integracyjnymi po 50 000 zł każdej na wydatki inwestycyjne (wykonanie nowej nawierzchni posadzek w Szkole Podstawowej Nr 1 oraz wykonanie ocieplenia okien w Zespole Szkół z Oddziałami Integracyjnymi), 50 000 zł dla Gimnazjum Nr 1 na realizację kolejnego etapu wymiany stolarki okiennej.

     Radni uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. Przewodniczący Rady zarządził głosowanie nad podjęciem uchwały sprawie zmian w budżecie miasta, zwrócił się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 13 radnych biorących udział w obradach XVI sesji, w głosowaniu udział wzięło 13 radnych, za podjęciem uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta głosowało 12 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosu.

/Uchwała Nr XVI/105/04 w załączeniu/

Do punktu 8 - Przedstawienie sprawozdania z działalności Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w 2002 r.

     W związku z tym, iż Kierownik Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej przedstawiała sprawozdanie z pracy Ośrodka na posiedzeniach Komisji przed sesją, odpowiadała na pytania radnych, radni uznali, że nie ma potrzeby omawiania tego sprawozdania i przyjęli je przez aklamację. Sprawozdanie stanowi załącznik do protokołu z sesji.

Do punktu 9 –przyjęcie sprawozdań z działalności Komisji Rady Miasta za 2003 r.

     Przewodniczący Rady stwierdził, iż wszystkie Komisje Rady przyjmowały swoje sprawozdania z pracy za 2003 r. na posiedzeniach Komisji przed sesją. Zwrócił się pytaniem do radnych, czy istnieje potrzeba zapoznawania się z tymi sprawozdaniami Radni uznali, że potrzeby takiej nie ma i zaproponowali kompleksowe przyjęcie sprawozdań przez aklamację.

Do punktu 10 - przyjęcie planów pracy Komisji Rady Miasta na 2004 r.

     Przewodniczący Rady stwierdził, iż wszystkie Komisje Rady przyjmowały swoje plany pracy na 2004 r. na posiedzeniach Komisji przed sesją. Zwrócił się pytaniem do radnych, czy istnieje potrzeba zapoznawania się z tymi planami. Radni uznali, że potrzeby takiej nie ma i zaproponowali kompleksowe przegłosowanie wszystkich planów. W zarządzonym głosowaniu radni 13 głosami przyjęli plany pracy Komisji Rady na 2004 r. Plany te stanowią załączniki do protokołu z sesji.

Do punktu 11 – podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie opłaty administracyjnej

     Przewodniczący Rady stwierdził, że projekt uchwały w tej sprawie był dokładnie przedstawiany na posiedzeniach przed sesją. Zwrócił się z pytaniem do radnych, czy na sesji istnieje jeszcze potrzeba omawiania tego punktu. Radni byli zdania, że nie ma takiej potrzeby.

     Radni uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. Przewodniczący Rady zarządził głosowanie nad podjęciem uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie opłaty administracyjnej. Zwrócił się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 13 radnych biorących udział w obradach XVI sesji, w głosowaniu udział wzięło 13 radnych, za podjęciem uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie opłaty administracyjnej głosowało 13 radnych.

/Uchwała Nr XVI/106/04 w załączeniu/

Do punktu 12 – podjęcie uchwały w sprawie przejęcia obowiązku utrzymania grobów i cmentarzy wojennych

     Przewodniczący Rady stwierdził, że również ta sprawa była dokładnie omawiana na posiedzeniach Komisji przed sesją. Zwrócił się z pytaniem do radnych, czy istnieje jeszcze konieczność omawiania tego projektu uchwały na sesji. Radni uznali, ze potrzeby takiej nie ma.

     Radni uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. Przewodniczący Rady zarządził głosowanie nad podjęciem uchwały sprawie przejęcia obowiązku utrzymania grobów i cmentarzy wojennych Zwrócił się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 13 radnych biorących udział w obradach XVI sesji, w głosowaniu udział wzięło 13 radnych, za podjęciem uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie przejęcia obowiązku utrzymania grobów i cmentarzy wojennych głosowało 13 radnych.

/Uchwała Nr XVI/107/04 w załączeniu/

Do punktu 13 – podjęcie uchwały w sprawie powołania komisji inwentaryzacyjnej

     Przewodniczący Rady powiedział, że Komisja ta ma liczyć 5 osób, dodał, że Burmistrz Radomski w skład komisji zaproponuje Pana Stanisława Waldemara Fleks, Panią Grażynę Berską oraz Pana Marka Bobla. Przewodniczący zwrócił się do radnych o zgłoszenie jeszcze 2 kandydatur do tej Komisji.

     Radni zgłosili do składu Komisji Inwentaryzacyjnej radnych Franciszka Saka i Jana Szeweluka.

     Przewodniczący Rady zarządził następnie przegłosowanie składu Komisji Inwentaryzacyjnej w składzie zaproponowanym. Zwrócił się do radnych z pytaniem, kto jest za powołaniem Komisji Inwentaryzacyjnej w zaproponowanym składzie - na 13 radnych biorących udział w obradach XVI sesji, w głosowaniu udział wzięło 13 radnych, za zaproponowanym składem Komisji Inwentaryzacyjnej głosowało 13 radnych.

/Uchwała Nr XVI/108/04 w załączeniu/

 

Do punktu 14 - podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wysokości opłat za zajęcie pasa drogowego na cele nie związane z budową, przebudową, remontem, utrzymaniem i ochroną dróg, dla dróg, których zarządcą jest miasto Siemiatycze

     Przewodniczący Rady stwierdził, że projekt uchwały w tej sprawie był dokładnie przedstawiany na posiedzeniach przed sesją. Zwrócił się z pytaniem do radnych, czy na sesji istnieje jeszcze potrzeba omawiania tego punktu. Radni byli zdania, że nie ma takiej potrzeby.

     Radni uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. Wobec powyższego Przewodniczący Rady zarządził głosowanie nad podjęciem uchwały w sprawie ustalenia wysokości opłat za zajęcie pasa drogowego na cele nie związane z budową, przebudową, remontem, utrzymaniem i ochroną dróg, dla dróg, których zarządcą jest miasto Siemiatycze. Zwrócił się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 13 radnych biorących udział w obradach XVI sesji, w głosowaniu udział wzięło 13 radnych, za podjęciem tej uchwały głosowało 13 radnych.

/Uchwała Nr XVI/109/04 w załączeniu/

Do punktu 15 - Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do opracowania wieloletniego planu inwestycyjnego miasta Siemiatycze

     Przewodniczący Rady stwierdził, że projekt uchwały w tej sprawie był dokładnie przedstawiany na posiedzeniach przed sesją. Zwrócił się z pytaniem do radnych, czy na sesji istnieje jeszcze potrzeba omawiania tego punktu. Radni byli zdania, że nie ma takiej potrzeby.

     Radni uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. Wobec powyższego Przewodniczący Rady zarządził głosowanie nad podjęciem uchwały w sprawie przystąpienia do opracowania wieloletniego planu inwestycyjnego miasta Siemiatycze. Zwrócił się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 13 radnych biorących udział w obradach XVI sesji, w głosowaniu udział wzięło 13 radnych, za podjęciem tej uchwały głosowało 13 radnych.

 

/Uchwała Nr XVI/110/04 w załączeniu/

Do punktu 16 – podjęcie uchwały w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia zasadniczego pierwszej kategorii zaszeregowania oraz wartości jednego punktu dla pracowników administracyjno-obsługowych zatrudnionych w przedszkolach samorządowych na terenie miasta Siemiatycze

     Przewodniczący Rady stwierdził, że projekt uchwały w tej sprawie był również dokładnie przedstawiany na posiedzeniach przed sesją. Zwrócił się z pytaniem do radnych, czy na sesji istnieje jeszcze potrzeba omawiania tego punktu. Radni byli zdania, że nie ma takiej potrzeby. W tym punkcie Przewodniczący odczytał także radnym opinię Rady Powiatowej OPZZ dot. uchwał w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia oraz wartości jednego punktu w poszczególnych jednostkach miasta. Opinia ta stanowi załącznik do niniejszego protokołu. Po odczytaniu opinii OPZZ głos zabrała Pani Elżbieta Rakszawa – Sekretarz Miasta, która ustosunkowując się do opinii stwierdziła, że najniższe wynagrodzenie, które jest przedmiotem uchwał nie jest związane z wynagrodzeniem przy minimum socjalnym, a służy do stworzenia tabel wynagradzania w poszczególnych jednostkach. Pani Rakszawa stwierdziła, że różne kwoty i stawki dot. zróżnicowanych grup zawodowych, dlatego też jest taka rozpiętość od momentu kiedy wprowadzono ten system. Pani Rakszawa podkreśliła w swojej wypowiedzi, iż proponowane w punktach 16,17,18 porządku rozwiązania są jak najbardziej zgodne z przepisami.

     Następnie głos zabrał radny Tadeusz Nazarewicz, który w imieniu NSZZ Solidarność Oddział w Siemiatyczach powiedział, że związek przychyla się do propozycji zawartych w projektach uchwał w pkt. 16, 17, 18, rozumiejąc, że są to formy działań, które pozwolą kierownikom tych jednostek na pewne regulacje.

     Radni uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. W zarządzonym głosowaniu nad podjęciem uchwały w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia zasadniczego pierwszej kategorii zaszeregowania oraz wartości jednego punktu dla pracowników administracyjno-obsługowych zatrudnionych w przedszkolach samorządowych na terenie miasta Siemiatycze za podjęciem tej uchwały - na 13 radnych biorących udział w obradach XVI sesji, w głosowaniu udział wzięło 13 radnych, za podjęciem tej uchwały głosowało 13 radnych.

/Uchwała Nr XVI/111/04 w załączeniu/

Do punktu 17 – podjęcie uchwały w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia oraz zatwierdzenia wartości jednego punktu miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego dla pracowników zatrudnionych w Zespole ds. Przedszkoli w Siemiatyczach

     Radni uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. W zarządzonym głosowaniu nad podjęciem uchwały w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia oraz zatwierdzenia wartości jednego punktu miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego dla pracowników zatrudnionych w Zespole ds. Przedszkoli w Siemiatyczach na 13 radnych biorących udział w obradach XVI sesji, w głosowaniu udział wzięło 13 radnych, za podjęciem tej uchwały głosowało 13 radnych.

/Uchwała Nr XVI/112/04 w załączeniu/

Do punktu 18a – podjęcie uchwały w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia i zatwierdzenia wartości jednego punktu w poszczególnych kategoriach zaszeregowania pracowników administracyjno – obsługowych zatrudnionych w szkołach prowadzonych przez miasto Siemiatycze

     Radni uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. W zarządzonym głosowaniu nad podjęciem uchwały w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia i zatwierdzenia wartości jednego punktu w poszczególnych kategoriach zaszeregowania pracowników administracyjno – obsługowych zatrudnionych w szkołach prowadzonych przez miasto Siemiatycze - na 13 radnych biorących udział w obradach XVI sesji, w głosowaniu udział wzięło 13 radnych, za podjęciem tej uchwały głosowało 13 radnych.

/Uchwała Nr XVI/113/04 w załączeniu/

Do punktu 18b - podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia wartości jednego punktu w poszczególnych kategoriach zaszeregowania dla Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej w Siemiatyczach

     Radni uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. W zarządzonym głosowaniu nad podjęciem uchwały w sprawie zatwierdzenia wartości jednego punktu w poszczególnych kategoriach zaszeregowania dla Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej w Siemiatyczach- na 13 radnych biorących udział w obradach XVI sesji, w głosowaniu udział wzięło 13 radnych, za podjęciem tej uchwały głosowało 13 radnych.

/Uchwała Nr XVI/114/04 w załączeniu/

Do punktu 18 c – podjęcie uchwały w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia zasadniczego w pierwszej kategorii zaszeregowania oraz wartości jednego punktu dla pracowników administracyjno – obsługowych zatrudnionych w Miejskim Ośrodku Sportu i Rekreacji w Siemiatyczach

     Radni uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. W zarządzonym głosowaniu nad podjęciem uchwały w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia zasadniczego w pierwszej kategorii zaszeregowania oraz wartości jednego punktu dla pracowników administracyjno – obsługowych zatrudnionych w Miejskim Ośrodku Sportu i Rekreacji w Siemiatyczach - na 13 radnych biorących udział w obradach XVI sesji, w głosowaniu udział wzięło 13 radnych, za podjęciem tej uchwały głosowało 13 radnych.

/Uchwała Nr XVI/115/04 w załączeniu/

Do punktu 18 d – podjęcie uchwały w sprawie najniższego wynagrodzenia zasadniczego i zatwierdzenia wartości jednego punktu w poszczególnych kategoriach zaszeregowania dla Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Siemiatyczach

     Radni uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. W zarządzonym głosowaniu nad podjęciem uchwały w sprawie w sprawie najniższego wynagrodzenia zasadniczego i zatwierdzenia wartości jednego punktu w poszczególnych kategoriach zaszeregowania dla Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Siemiatyczach - na 13 radnych biorących udział w obradach XVI sesji, w głosowaniu udział wzięło 13 radnych, za podjęciem tej uchwały głosowało 13 radnych.

/Uchwała Nr XVI/116/04 w załączeniu/

Do punktu 19 - podjęcie uchwały w sprawie obwodów głosowania w wyborach do Parlamentu Europejskiego

     Przewodniczący Rady stwierdził, że projekt uchwały w tej sprawie był dokładnie przedstawiany na posiedzeniach przed sesją. Zwrócił się z pytaniem do radnych, czy na sesji istnieje jeszcze potrzeba omawiania tego punktu. Radni byli zdania, że nie ma takiej potrzeby.

     Radni uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. Wobec powyższego Przewodniczący Rady zarządził głosowanie nad podjęciem uchwały w sprawie obwodów głosowania w wyborach do Parlamentu Europejskiego. Zwrócił się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 13 radnych biorących udział w obradach XVI sesji, w głosowaniu udział wzięło 13 radnych, za podjęciem tej uchwały głosowało 13 radnych.

/Uchwała Nr XVI/117/04 w załączeniu/

 

Do punktu 19a – podjęcie uchwały w sprawie wygaśnięcia mandatu radnego

     Radni uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. W zarządzonym przez Przewodniczącego Rady głosowaniu nad podjęciem uchwały w sprawie wygaśnięcia mandatu radnego na 13 radnych biorących udział w obradach XVI sesji, w głosowaniu udział wzięło 13 radnych, za podjęciem tej uchwały głosowało 13 radnych.

/Uchwała Nr XVI/118/04 w załączeniu/

Do punktu 20 - odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych

     Z uwagi na to, iż radni nie zgłosili interpelacji i zapytań, nie był również realizowany ten punkt porządku obrad.

Do punktu 21 – wolne wnioski

     W wolnych wnioskach głos zabrali:

     Radny Tadeusz Nazarewicz stwierdził, że jest także nauczycielem wf i radnymi właśnie jako radny przekazuje głos społeczeństwa dot. planów budowy hali widowisko-sportowej. Radny Nazarewicz stwierdził, że informuje, iż społeczeństwo niezbyt przychylnie przyjęło tę propozycję, ale myśli, ze to można jeszcze zmienić.
Pan Nazarewicz powiedział, że społeczeństwo naszego miasta różnie komentuje ten problem, są tacy którzy mówią, że już jedna hala w mieście jest, że lepsza byłaby budowa basenu w Siemiatyczach.

     Pan Stefan Roszczenko – Przewodniczący Zarządu Nr 4 w Siemiatyczach stwierdził, że zabiera głos w imieniu emerytów i rencistów po 70 roku życia i prosi w ich imieniu o możliwość bezpłatnego korzystania z komunikacji miejskiej w naszym mieście. Pan Roszczenko stwierdził, że w chwili obecnej zapis w uchwale Rady Miasta umożliwia bezpłatne korzystanie z komunikacji miejskiej dla osób po 75 roku życia, choć w innych miastach uprawnione są osoby po 70 roku życia.

     Pan Korneluk – mieszkaniec ul. Żeromskiego zwrócił uwagę na potrzebę uruchomienia trasy MKS przez tzw. Annopol z uwagi na fakt, iż ponad 80 dzieci uczęszcza z tego tejonu do szkoły. Pan Kornelu podkreślił, że miasto będzie miało z tego tytułu dodatkowe dochody.

     Radny Krzysztof Wieczorek powiedział, ze ma odmienne zdanie w sprawie budowy hali widowiskowo-sportowej w naszym mieście. Pan Wieczorek stwierdził, ze rozmawiał z Dyrektorem SOK, który już się martwi jak zorganizować np. Siemiatyckim Dni Kultury, jeśli będzie padał deszcz, co wtedy zrobić z występami. Radny Wieczorek podkreślił w swojej wypowiedzi, ze jego zdaniem hala widowiskowo-sportowa jest niezbędna naszemu miastu, dodał że w Siemiatyczach na dzień dzisiejszy są organizowane nawet zawody ogólnopolskie, a nie ma miejsc siedzących dla widzów w żadnej hali sportowej w mieście.

     Radny Tadeusz Nazarewicz powiedział, że zabrał głos nie w tym znaczeniu, żeby hali w mieście nie budować, ale żeby rozważyć kwestię, czy już to robić, czy potem, ale nie żeby w ogóle hali nie budować.

     Przewodniczącym Rady powiedział, że w naszym mieście jest woda, są zalewy, w innych miastach tego nie ma.

     Radna Agnieszka Sitarska zwróciła się z pytaniem dot. biblioteki miejskiej, zapytała, czy nie da się przenieść filii biblioteki w stronę SP Nr 1.

     Przewodniczący Rady zapoznał radnych z treścią wystąpienia Związku NSZZ Solidarność Pracowników Przedsiębiorstwa Komunalnego Spółka z o.o w Siemiatyczach dot. programu projektu prywatyzacji tego przedsiębiorstwa. Przewodniczący odczytał również prośbę mieszkańców dot. przeniesienia przystanku MKS przy Kmicicu.

     Następnie głos zabrał Burmistrz Zbigniew Radomski, który ustosunkowując się do wypowiedzi radnych stwierdził m.in.:

     - odnosząc się do wypowiedzi radnego Nazarewicza stwierdził, że nie ukrywa sam miał wątpliwości, czy budować halę, czy też nie; Burmistrz Radomski powiedział, że miał szereg telefonów od zacnych Siemiatyczach, którzy prosili żeby rozważyć i budowę basenu. Burmistrz Radomski stwierdził następnie, że Siemiatycze na dzień dzisiejszy nie są przygotowane finansowo do takiej inwestycji, jak budowa basenu – 12 milionów złotych, a przecież mamy zalewy, więc chodzi też o wykorzystanie pływalni latem. Burmistrz podkreślił, że pływalnię musiałoby obsługiwać ok. 26 osób zatrudnionych, a więc jest koszt stały ich ok. 1 miliona rocznie i dlatego też w tej chwili miasto nie jest w stanie podjąć się rozpoczęcia takiej inwestycji. Odnosząc się do budowy hali widowiskowo-sportowej Burmistrz Radomski podkreślił, że chciałby, by powstała ona przy dużym zaangażowaniu środków z zewnątrz i pewne kroki w tym kierunku już zostały poczynione. Burmistrz podkreślił w swojej wypowiedzi, że w naszym mieście nie ma gdzie zorganizować dużych imprez, ogólnopolskich, Synagoga nie jest rozwiązaniem na dłuższy czas. Burmistrz Radomski powiedział, że jest jak najbardziej za budową basenu, jednak inwestycji jest wiele do wykonania w mieście i na taki wysiłek finansowy Siemiatycze w tej chwili nie stać,

     -odnosząc się do wypowiedzi Pana Roszczenki Burmistrz Radomski powiedział, że wniosek ten jest do załatwienia,

     -ustosunkowując się do wypowiedzi Pana Korneluka Burmistrz Radomski stwierdził, że w tym roku już się nie da zrobić w tej kwestii, bo kwota w budżecie miasta na 2004 r. nie pozwala na dodatkowe uruchomienie kursów. Burmistrz Radomski powiedział, że nie wierzy w to, ze miasto z tego tytułu będzie miało dodatkowe dochody, bo 2 zł miasto płaci za każdy kilometr, Burmistrz podkreślił, że w tym rejonie komunikację będzie trudno uruchomić, bo tam nawet ulic nie ma z prawdziwego zdarzenia,

     -odnosząc się do wypowiedzi radnej Sitarskiej Burmistrz Radomski powiedział, że podjął już decyzje o przeniesieniu Filii Biblioteki z Przedszkola Nr 5 do innego przedszkola w okolicach SP Nr 1,

     - ustosunkowując się do kwestii przedstawionej przez Przewodniczącego Rady Miasta, a dot. prywatyzacji PK Spółka z o.o Burmistrz Radomski powiedział, że Minister Skarbu wszystkie przedsiębiorstwa komunalne przeznaczył do częściowej lub ogólnej prywatyzacji. Burmistrz Radomski podkreślił, ze jeśli Rada takiej uchwały nie podejmie, to nie matu nic na siłę, dodał, że w tym działaniu chodzi o to, żeby poprawić funkcjonowanie Przedsiębiorstwa, a nie zwalniać pracowników. W swojej wypowiedzi Burmistrz Radomski podkreślił również, że Przedsiębiorstwo Komunalne na dzień dzisiejszy dobrze prosperuje, 45% dochodu odprowadza do budżetu państwa i w tej sytuacji załoga tej firmy nie ma co się obawiać jeśli chodzi o restrukturyzację. Odnosząc się do kwestii przeniesienia przystanku MKS przy Kmicicu Burmistrz Radomski powiedział, że w tym rejonie nikt z mieszkańców Siemiatycze nie mieszka, Burmistrz dodał, że w bieżącym roku ta droga będzie modernizowana, będzie budowane rondo, przy czym nawet jeśli to robić, to koszt tego działania nie będzie 100 zł, ale koszt będzie na pewno duży.

     Innych głosów w tym punkcie nie było.

Do punktu 22 – zakończenie obrad

     W związku z wyczerpaniem porządku obrad XVI sesji Rady Miasta w dniu 31 marca 2004 r. Przewodniczący Rady zamknął obrady o godz. 14:30.

     Na zakończenie Przewodniczący Rady wraz z Burmistrzem Miasta złożyli życzenia świąteczne radnym i wszystkim mieszkańcom miasta.

Na tym protokół zakończono.

Protokołowała: Przewodniczący Rady Miasta
K.Andruszkiewicz Zdzisław Warpechowski

Metryka strony

Udostępniający: Miasto Siemiatycze

Wytwarzający/odpowiadający: Katarzyna Andruszkiewicz

Data wytworzenia: 2005-07-29

Wprowadzający: Eryk Nowik

Data modyfikacji: 2019-03-07

Opublikował: Eryk Nowik

Data publikacji: 2019-03-07