Protokół Nr XVI/11
Numer | XVI/11 |
---|---|
Data wydania | 2011-11-30 |
Protokół Nr XVI/11
z obrad XVI sesji Rady Miasta Siemiatycze która odbyła się w sali Siemiatyckiego Ośrodka Kultury w dniu 30 listopada 2011 roku
Obrady XVI sesji Rady Miasta Siemiatycze rozpoczęły się o godzinie 12:00 zakończyły zaś o godzinie 13:30.
W obradach XVI sesji na stan 15 radnych uczestniczyło 15, według załączonej do protokołu listy obecności.
Radni obecni na XV sesji:
- Witold Berski
- Jan Boguszewski
- Rafał Burakowski
- Katarzyna Jarocka
- Jan Hyndza
- Jerzy Korowicki
- Antoni Kosieradzki
- Teresa Milewska
- Walentyna Kożuchowska
- Eugeniusz Mudel
- Paweł Onieszczuk
- Agnieszka Anna Sitarska
- Krzysztof Andrzej Szyszko
- Agnieszka Monika Zalewska
- Roman Zdrojewski
W obradach XVI sesji Rady Miasta Siemiatycze uczestniczyli także:
- Piotr Siniakowicz –Burmistrz Miasta Siemiatycze
- Henryk Czmut – Z-ca Burmistrza Miasta
- Elżbieta Rakszawa - Sekretarz Miasta
- Danuta Jaszczołt – Skarbnik Miasta
- Maciej Łapuć – Radca Prawny Urzędu Miasta
- Jolanta Sidorowicz – Dyrektor Siemiatyckiego Ośrodka Kultury
- Ewa Romaniuk – Kierownik Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej
- Barbara Dłuska – Dyrektor Przedszkola Nr 5
- Małgorzata Komuda – Dyrektor Przedszkola Nr 1
- Radosław Kondraciuk – Dyrektor SP Nr 1
- Teresa Nazarewicz – Prezes ZMK
- Teresa Fronc – Dyrektor MBP
- Eugeniusz Sołomacha – Przewodniczący Zarządu Osiedla Nr 3
- Jan Snycerski – Prezes TPS
- Marek Malinowski– korespondent „Głosu Siemiatycz”
- Mariusz Pyzowski – Dyrektor MOSiR
- Alfred Bajena – Dyrektor Zespołu Szkół z Oddziałami Integracyjnymi
- Agnieszka Bolewska-Iwaniuk – Katolickie Radio Podlasia
- Tadeusz Soroczyński – Przewodniczący Zarządu Osiedla Nr 8
- Jacek Piotrowski – korespondent „Głosu Siemiatycz”
Do punktu 1 – otwarcie obrad
Obrady XVI sesji Rady Miasta Siemiatycze w dniu 30 listopada 2011 r. otworzyła Przewodnicząca Rady Miasta – Agnieszka Sitarska, która na wstępie powitała zaproszonych gości i wszystkich przybyłych na XVI sesję Rady Miasta.
Do punktu 2 – przyjęcie porządku obrad
Przewodnicząca Rady stwierdziła w tym punkcie, że proponowany porządek obrad XVI sesji radni otrzymali wcześniej, zwróciła się z pytaniem do radnych, czy zgłaszają jakieś poprawki do tego porządku w chwili obecnej.
Radni propozycji zmiany porządku obrad XVI sesji nie wnieśli.
Przewodnicząca Rady poddała więc pod głosowanie zaproponowany porządek obrad XVI sesji, na 14 radnych biorących udział w obradach XVI sesji, w głosowaniu udział wzięło 14 radnych, za przyjęciem porządku obrad głosowało 14 radnych.
Przyjęty porządek obrad XVI sesji przedstawia się następująco:
- Otwarcie obrad.
- Przyjęcie porządku obrad.
- Przyjęcie protokołu z obrad XV sesji Rady Miasta.
- Sprawozdanie Burmistrza Miasta z pracy między sesjami.
- Interpelacje i zapytania radnych.
- Podjęcie uchwały w sprawie programu współpracy Miasta Siemiatycze z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego.
- Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia opłat za świadczenia udzielane przez żłobek miejski.
- Podjęcie uchwały w sprawie określenia warunków udzielania bonifikat i wysokości stawek procentowych tych bonifikat od ceny nieruchomości położonych na terenie miasta Siemiatycze.
- Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie zasad przeprowadzania konsultacji z mieszkańcami.
- Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wysokości opłat za korzystanie z hali widowiskowo-sportowej w Siemiatyczach.
- Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na 2011 r.
- Podjęcie uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości.
- Podjęcie uchwały w sprawie zwolnień z podatku od nieruchomości na 2012 r.
- Podjęcie uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych.
- Podjęcie uchwały w sprawie obniżenia ceny skupu żyta za okres pierwszych trzech kwartałów 2011r, przyjętej do wymiaru podatku rolnego na 2012r.
- Podjęcie uchwały w sprawie określenia formularzy informacji i deklaracji podatkowych.
- Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.
- Wolne wnioski.
- Zakończenie obrad.
Do punktu 3 – przyjęcie protokołu z XV sesji Rady Miasta
Przewodnicząca Rady poinformowała radnych, że protokół z XV sesji Rady Miasta wyłożony jest na stoliku protokolanta i jeżeli do końca obrad dzisiejszej sesji nie wpłyną do niego uwagi i poprawki to uzna się go za przyjęty.
Do punktu 4 – Sprawozdanie Burmistrza Miasta z pracy między sesjami
Sprawozdanie z pracy między sesjami przedstawił Burmistrz Miasta – Piotr Siniakowicz. Sprawozdanie to stanowi załącznik do niniejszego protokołu. Radni uwag i pytań do przedstawionego sprawozdania nie wnieśli.
Do punktu 5 - interpelacje i zapytania radnych
Radni zgłosili podczas XVI sesji zgłosili następujące interpelacje:
- Radny Jerzy Korowicki zanim zabrał głos przekazał Panu Zastępcy Burmistrza wykaz awarii oświetlenia ulicznego na jego osiedlu. Następnie radny Korowicki zwrócił się z następującymi pytaniami i poruszył następujące kwestie:
1/ kto odpowiada za czystość na parkingu dla tirów przy Kmicicu, zdaniem radnego w tym miejscu panuje syf totalny, a przecież to miejsce jest wizytówką Siemiatycz;
2/ jest prośba mieszkańców miasta odnośnie przejścia dla pieszych przy sklepie Super Sam na ul. 11 Listopada, mieszkańcy obawiają się, że dojdzie tam do kolejnego nieszczęścia i dlatego też mają zamiar protestować w tym miejscu;
3/ niebezpieczne ruiny budynków w mieście np. przy ul. Pałacowej, 11 Listopada, Górnej, Świętojańskiej, budynek kina przy ul. 11 Listopada, stojący i straszący komin PSS;
4/ istnieje potrzeba usunięcia gruzu przy ul. Krzywej naprzeciwko budynku Eltoru, zdaniem radnego w tym miejscu jest również totalny syf, a mieszkańcy wyrzucają w tym miejscu śmieci;
5/są na terenie miasta zapomniane uliczki np. między ulicami Krzywą i Wierzbową, gdzie jest nieporządek i nieład, leżą śmieci i trzeba się tym zainteresować;
6/ na terenie byłej kaflarni na ul. Górnej widać leżące worki ze śmieciami;
7/ cmentarz żydowski na ul. Polnej, radny Korowicki zwrócił się z pytaniem, czy ktoś tam był, czy widział jaki tam jest nieporządek , ile tam jest brudu, połamanych drzew. Radny dodał, że zdaniem mieszkańców w latach ubiegłych za poprzedniego Burmistrza był tam porządek;
8/ czy coś wiadomo na temat wycinki drzew na ul. Słowiczyńskiej, bo widać, że część tych drzew jest chorych, ale czy nie da się ich wyleczyć i czy w tej kwestii jest coś wiadomo.
-Radny Antoni Kosieradzki w swojej wypowiedzi stwierdził, że wyborcy zobligowali go do złożenia interpelacji w następujących sprawach:
1/ mieszkańcy ulicy Annopolskiej pytają, jak będzie wyglądać ewentualna realizacja kanalizacji na tej ulicy, jakie są możliwości;
2/ kwestia dróg dojazdowych do pól w obrębie Annopola, mieszkańcy proszą , aby stan nawierzchni poprawić.
-Radny Jan Hyndza stwierdził, że podczas osiedlowego zebrania mieszkańcy poruszali różne problemy, które w chwili obecnej chciałby przedstawić:
1/ potrzeba domalowania kolejnego przejścia dla pieszych na ul. 11 Listopada,
2/ na ulicy 11 Listopada ciągle aktualne pozostają garby w asfalcie, zdaniem radnego dobrze byłoby poprosić na sesję przedstawiciela z GDDKiA,
3/ dlaczego pracownicy PK opróżniając pojemniki przeznaczone do segregacji np. na tzw. pety plastikowe i szkło ustawione przy ul. 11 Listopada nie zabierają porzuconych obok śmieci,
4/ potrzeba częstszego oczyszczania z plakatów tzw. grubych Kasiek, bo podczas ostatnich wichur wszystko to zostało zerwane i fruwało po ul. 11 Listopada,
5/ co dalej z Przedszkolem Nr 1, czy coś jeszcze będzie robione, czy nie, radny Hyndza poprosił o wypowiedzenie się w tej sprawie Panią Dyrektor Przedszkola Nr 1.
Do punktu 6 - podjęcie uchwały w sprawie programu współpracy Miasta Siemiatycze z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego.
Przechodząc do realizacji kolejnego punktu obrad a mianowicie podjęcia uchwały w sprawie programu współpracy Miasta Siemiatycze z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego Przewodnicząca Rady Miasta stwierdziła, że przed sesją została dostarczony radnym załącznik do tej uchwała, a mianowicie informacja o przebiegu konsultacji w tej sprawie i z tego co wie, to organizacje pozarządowe nie zgłosiły żadnych uwag, co do tego projektu. Przewodnicząca Rady. zwróciła się z pytaniem, czy radni mają pytania w tej sprawie.
Radni uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. Przewodnicząca Rady zarządziła więc głosowanie nad podjęciem uchwały w sprawieprogramu współpracy Miasta Siemiatycze z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznegozwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 15 radnych biorących udział w obradach XVI sesji, w głosowaniu udział wzięło 15 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 15 radnych.
/Uchwała Nr XVI/78/11 w załączeniu/
Do punktu 7 - podjęcie uchwały w sprawie ustalenia opłat za świadczenia udzielane przez żłobek miejski.
Realizując kolejny punktu obrad a mianowicie podjęcie uchwały w sprawie ustalenia opłat za świadczenia udzielane przez żłobek miejski Przewodnicząca Rady stwierdziła, że ten projekt był również omawiany na posiedzeniu komisji przed sesją. Zwróciła się z pytaniem, czy radni mają jeszcze pytania w tej sprawie.
-Radny Jan Boguszewski stwierdził, że może warto byłoby zastanowić się nad zapisem paragrafu 2, w którym jest zapis o tym, że rodzice, których dochód nie przekracza kwoty uprawniającej do korzystania ze świadczeń pieniężnych określonych w przepisach o pomocy społecznej zwolnieni są częściowo od ponoszenia opłaty do wysokości 50% stawki. Radny powiedział, że proponuje zastanowić się, czy tego zapisu z treści uchwały nie wykreślić.
-Przewodnicząca rady odnosząc się do tej wypowiedzi stwierdziła, że z tego co wie, to MOPS osobom niezamożnym płaci za pobyt dziecka w przedszkolu i żłobku i wydaje jej się, że w związku z tym istnieje możliwość, aby ten zapis wykreślić.
Poproszona o zabranie głosu w tej sprawie Pani Ewa Romaniuk – Kierownik Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej potwierdziła, że jeśli rodzice zwracają się do MOPS, to jest skierowana w ich stronę pomoc i w takich przypadkach to MOPS płaci.
Radni innych uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. Przewodnicząca Rady zarządziła więc głosowanie nad przyjęciem zaproponowanej przez radnego Boguszewskiego poprawki do tej uchwały, tj. wykreślenia treści paragrafu 2 projektu - na 15 radnych biorących udział w obradach XVI sesji, w głosowaniu udział wzięło 15 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 11 radnych, od głosu wstrzymało się 4 radnych.
Radni uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. Przewodnicząca Rady zarządziła więc głosowanie nad podjęciem uchwały w sprawie ustalenia opłat za świadczenia udzielane przez żłobek miejski z przyjętą poprawką, zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 15 radnych biorących udział w obradach XVI sesji, w głosowaniu udział wzięło 15 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 15 radnych.
/Uchwała Nr XVI/79/11 w załączeniu/
Do punktu 8 – podjęcie uchwały w sprawie określenia warunków udzielania bonifikat i wysokości stawek procentowych tych bonifikat od ceny nieruchomości położonych na terenie miasta Siemiatycze.
Przechodząc do realizacji kolejnego punktu obrad a mianowicie podjęcia uchwały w sprawie określenia warunków udzielania bonifikat i wysokości stawek procentowych tych bonifikat od ceny nieruchomości położonych na terenie miasta SiemiatyczePrzewodnicząca Rady Miasta stwierdziła, że podczas prac w Komisjach przed sesją z tego projektu wykreślone zostały zapisy ppkt. 4 i 5 z paragrafu 1 pkt. 1 Przewodnicząca Rady. zwróciła się z pytaniem, czy radni mają inne pytania w tej sprawie.
Radni innych uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. Przewodnicząca Rady zarządziła więc głosowanie nad podjęciem uchwały w sprawie określenia warunków udzielania bonifikat i wysokości stawek procentowych tych bonifikat od ceny nieruchomości położonych na terenie miasta Siemiatycze, zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 15 radnych biorących udział w obradach XVI sesji, w głosowaniu udział wzięło 15 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 15 radnych.
/Uchwała Nr XVI/80/11 w załączeniu/
Do punktu 9 – podjęcie uchwały w sprawie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie zasad przeprowadzania konsultacji z mieszkańcami.
Realizując kolejny punkt obrad a mianowicie podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie zasad przeprowadzania konsultacji z mieszkańcami Przewodnicząca Rady Miasta stwierdziła, że podczas prac w Komisjach przed sesją z ten projekt był dokładnie omawiany. Przewodnicząca Rady. zwróciła się z pytaniem, czy radni mają pytania w tej sprawie.
Radni uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. Przewodnicząca Rady zarządziła więc głosowanie nad podjęciem uchwałysprawie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie zasad przeprowadzania konsultacji z mieszkańcami, zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 15 radnych biorących udział w obradach XVI sesji, w głosowaniu udział wzięło 15 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 15 radnych.
/Uchwała Nr XVI/81/11 w załączeniu/
Do punktu 10 – podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wysokości opłat za korzystanie z hali widowiskowo-sportowej w Siemiatyczach
Przechodząc do realizacji kolejnego punktu obrad a mianowicie podjęcia uchwały w sprawie ustalenia wysokości opłat za korzystanie z hali widowiskowo-sportowej w Siemiatyczach Przewodnicząca Rady stwierdziła, że projekt tej uchwały był analizowany na posiedzeniach komisji przed sesją, Przewodnicząca zwróciła się z pytaniem, czy radni mają pytania w tej sprawie.
Radni uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. Przewodnicząca Rady zarządziła więc głosowanie nad podjęciem uchwały w sprawieustalenia wysokości opłat za korzystanie z hali widowiskowo-sportowej w Siemiatyczach zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 15 radnych biorących udział w obradach XVI sesji, w głosowaniu udział wzięło 15 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 15 radnych.
/Uchwała Nr XVI/82/11 w załączeniu/
Do punktu 11 – podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na 2011 r.
Przechodząc do realizacji kolejnego punktu obrad a mianowicie podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na 2011 r. Przewodnicząca Rady stwierdziła, że projekt tej uchwały był analizowany na posiedzeniach komisji przed sesją, Przewodnicząca dodała, że w tej chwili radni mają przed sobą poprawiona już treść załącznika opisowego do tej uchwały, Przewodnicząca zwróciła się też z pytaniem, czy radni mają jeszcze pytania w tej sprawie.
Radni uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. Przewodnicząca Rady zarządziła więc głosowanie nad podjęciem uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na 2001r. zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 15 radnych biorących udział w obradach XVI sesji, w głosowaniu udział wzięło 15 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 13 radnych, 2 osoby wstrzymało się od głosu.
/Uchwała Nr XVI/83/11 w załączeniu/
Do punktu 12 – podjęcie uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości
Realizując kolejny punkt obrad a mianowicie podjęcie uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości Przewodnicząca Rady stwierdziła, że projekt tej uchwały był analizowany na posiedzeniach komisji przed sesją, Przewodnicząca dodała, że w tej chwili radni mają już przed sobą projekt uchwały ze zmianami, które zostały przyjęte na posiedzeniu komisji przed sesją, Przewodnicząca dodała, że chciałaby zapoznać też radnych z opinią NSZZ Solidarność Oddział w Siemiatyczach odnośnie propozycji wysokości podatków na 2012 r. Przewodnicząca zwróciła się też z pytaniem, czy radni mają jeszcze pytania w tej sprawie.
Radni uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. Przewodnicząca Rady zarządziła więc głosowanie nad podjęciem uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 15 radnych biorących udział w obradach XVI sesji, w głosowaniu udział wzięło 15 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 11 radnych 1 radny wstrzymał się od głosu, 1 radny był przeciwko.
/Uchwała Nr XVI/84/11 w załączeniu/
Do punktu 13 – podjęcie uchwały w sprawie zwolnień z podatku od nieruchomości na 2012 r.
Realizując kolejny punkt obrad a mianowicie podjęcie uchwały w sprawie zwolnień z podatku od nieruchomości na 2012 r. Przewodnicząca Rady stwierdziła, że projekt tej uchwały był analizowany na posiedzeniach komisji przed sesją. Przewodnicząca zwróciła się też z pytaniem, czy radni mają jeszcze pytania w tej sprawie.
Radni uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. Przewodnicząca Rady zarządziła więc głosowanie nad podjęciem uchwały w sprawie zwolnień z podatku od nieruchomości na 2012 r. zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 15 radnych biorących udział w obradach XVI sesji, w głosowaniu udział wzięło 15 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 15 radnych.
/Uchwała Nr XVI/85/11 w załączeniu/
Do punktu 14 – podjęcie uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych.
Realizując kolejny punkt obrad a mianowicie podjęcie uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych. Przewodnicząca Rady Miasta stwierdziła, że na posiedzeniach Komisji przed sesją ten projekt był dokładnie omawiany. Przewodnicząca Rady. zwróciła się z pytaniem, czy radni mają pytania w tej sprawie.
Radni uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. Przewodnicząca Rady zarządziła więc głosowanie nad podjęciem uchwałysprawie uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych. zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 15 radnych biorących udział w obradach XVI sesji, w głosowaniu udział wzięło 15 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 15 radnych.
/Uchwała Nr XVI/86/11 w załączeniu/
Do punktu 15 - podjęcie uchwały w sprawie obniżenia ceny skupu żyta za okres pierwszych trzech kwartałów 2011r, przyjętej do wymiaru podatku rolnego na 2012r.
Przechodząc do uchwały w sprawie obniżenia ceny skupu żyta za okres pierwszych trzech kwartałów 2011r, przyjętej do wymiaru podatku rolnego na 2012r.Przewodnicząca Rady Miasta stwierdziła, że na posiedzeniach Komisji przed sesją ten projekt był dokładnie omawiany, podobnie jak poprzednie. Przewodnicząca Rady. zwróciła się z pytaniem, czy radni mają pytania odnośnie tego projektu uchwały.
Radni uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. Przewodnicząca Rady zarządziła więc głosowanie nad podjęciem uchwałysprawie obniżenia ceny skupu żyta za okres pierwszych trzech kwartałów 2011r, przyjętej do wymiaru podatku rolnego na 2012r. zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 15 radnych biorących udział w obradach XVI sesji, w głosowaniu udział wzięło 15 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 15 radnych.
/Uchwała Nr XVI/87/11 w załączeniu/
Do punktu 16- podjęcie uchwały w sprawie określenia formularzy informacji i deklaracji podatkowych.
Realizując kolejny punkt obrad a mianowicie podjęcie uchwały w sprawie Przewodnicząca Rady Miasta stwierdziła, że na posiedzeniach Komisji przed sesją ten projekt był dokładnie omawiany. Przewodnicząca Rady. zwróciła się z pytaniem, czy radni mają pytania w tej sprawie.
Radni uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. Przewodnicząca Rady zarządziła więc głosowanie nad podjęciem uchwałysprawie uchwały w sprawie określenia formularzy informacji i deklaracji podatkowych. zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 15 radnych biorących udział w obradach XVI sesji, w głosowaniu udział wzięło 15 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 15 radnych.
/Uchwała Nr XVI/88/11 w załączeniu/
Do punktu 17 - odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych
Odpowiedzi na interpelacje i zapytania zgłoszone przez radnych udzielił Burmistrz Miasta – Piotr Siniakowicz, który stwierdził między innymi:
-odpowiadając na interpelację radnego Korowickiego stwierdził, że jeśli chodzi o tę listę awarii, to uzupełniłby ją jeszcze o inne awarie, które były zgłaszane, jednak w całym powiecie było ich ponad 200 i trzeba było czasu, aby o usunąć. Burmistrz Siniakowicz dodał, że inną sprawą jest awaria oświetlenia na całych ulicach i poszczególne wymiany lamp.
-Pan Henryk Czmut odnosząc się do kwestii parkingu przy Kmicicu, na którym zatrzymują się tiry stwierdził, że parking leży w pasie drogi krajowej i oczyszczanie tego miejsca należy do GDDKiA, miasto nie ma obowiązku sprzątania tego parkingu.
- Radny Korowicki dodał, że dla niego jest to niezrozumiałe, że miasto nie ma obowiązku, skoro parking jest wizytówką miasta.
-Pan Czmut dodał, że chodzi o to, że miasto nie ma obowiązku ustawowego.
-Radny Korowicki dodał, że wstyd wynikający z tego, że na parkingu jest bród odbieramy my, mieszkańcy miasta. Zdaniem radnego posprzątać tam może ekipa MOSiR, czy też PK.
-Pan Czmut stwierdził, że oczywiście może to ktoś posprzątać, ale związane jest to z kosztami, Pan Czmut dodał, że ponownie poinformuje GDDKiA o tym temacie i próbują ten problem rozwiązać. Odnosząc się do kwestii przejścia dla pieszych przy sklepie Super Sam Pan Czmut stwierdził, że zgłaszał już ustnie ten problem w GDDKiA. Pan Czmut dodał, że spróbują zorganizować w tej sprawie spotkanie na miejscu i wspólnie zastanowić się, jak zaradzić tej sytuacji. Pan Czmut dodał, że obecne rozwiązanie nie jest nieprawidłowe, ale jeśli jest zagrożenie to jego zdaniem nad sprawą należy się ponownie pochylić.
- odnosząc się do kwestii nieporządku na niektórych posesjach leżących na terenie miasta Burmistrz Siniakowicz stwierdził, że biorąc pod uwagę, że te działki są prywatne, to Urząd może jedynie zwrócić uwagę, aby właściciele zadbali o porządek na tych posesjach, Burmistrz dodał, że można też ukarać, ale przecież Urząd za tego właściciela nie posprząta. W dalszej części wypowiedzi Burmistrz Siniakowicz odniósł się do kolejno do każdej zaniedbanej posesji wymienionej w wypowiedzi radnego Korowickiego. Burmistrz Siniakowicz odnosząc się do cmentarza na ul. Polnej powiedział, że objechał wszystkie cmentarze przed dniem 1 listopada i na tym przy ul. Polnej był również i było tam posprzątane, paliły się znicze i ogólnie wszystko było zadbane. Odpowiadając na kwestię wycinki drzew na ul. Słowiczyńskiej, to z tego co wie to sprawa jest w toku, a decyzja na wycinkę nie jest jeszcze wydana i do Urzędu Miasta nie trafił jeszcze żadne dokumenty.
- odnosząc się do interpelacji zgłoszonej przez radnego Kozieradzkiego Pan Z-ca Burmistrza Pan Henryk Czmut stwierdził, że projekt na ul. Annopolską jest wykonany i dodatkowo te ścieki będą pompa tłoczone w kierunku do ul. Żeromskiego. Pan Czmut podkreślił, że PK jest w tej chwili na etapie opracowywania harmonogramu tych prac, a umowa na cały projekt podpisana zostanie w grudniu br, a realizacja tego projektu pozwoli na kompleksowe uregulowanie problemu w zakresie gospodarki wodno-ściekowej na terenie naszego miasta. Pan Czmut odniósł się następnie do kwestii odbioru śmieci przez PK, oczyszczania tablic ogłoszeniowych jak również garbów na ul. 11 Listopada. Pan Czmut dodał, że jeśli chodzi o garby, to w tej sprawie zwracał się do przedstawicieli GDKiA, który tej sprawie się przyglądają, jednak ich stanowisko jest takie, że nie jest to tak duży problem, aby w to w chwili obecnej ingerować, bo efekt końcowy może być gorszy od zamierzonego, może wystąpić dodatkowe wykruszenia. Pan Czmut dodał, że w przyszłym roku spróbuje wymóc na GDDKiA wyeliminowanie tych garbów.
-Burmistrz Siniakiwicz odnosząc się do kwestii tego, co dalej z Przedszkolem Nr 1 stwierdził, że przedszkole jest -dalej będzie funkcjonować. Burmistrz dodał, że pewien zakres prac w tym przedszkolu został wykonany w 2011 r, a kolejne prace zaplanowane są na rok 2012. i ma nadzieję, że Rada Miasta weźmie to pod uwagę przy rozpatrywaniu budżetu na 2012 r.
- Radny Jan Hyndza zwrócił się z prośba, aby na jedną z kolejnych sesji Rady Miasta zaprosić przedstawicieli GDDKiA, żeby wyjaśnili pewne kwestie jeśli chodzi o ul. 11 Listopada, a jak nie to na wiosną trzeba będzie trochę pochodzić po ul. 11 Listopada i poblokować.
-Radny Jerzy Korowicki zabierając głos stwierdził, że te wszystkie uwagi radni zgłaszają nie po to, aby przeszkadzać Panu Burmistrzowi, a po to, aby pomóc. Radny Korowicki dodał, że chciałby, aby młodzi radni także przeszli się po Siemiatyczach i coś zauważyli, zobaczyli ile w mieście jest nieprawidłowości.
- Radna Agnieszka Sitarska odnoszą się do też wypowiedzi stwierdziła, że ona też chodzi po mieście i jeśli coś zauważy, to od razu dzwoni do Urzędu, a nie czeka do sesji. Radna jako przykład takiej interwencji podała niepalące się lampy. W swojej wypowiedzi radna Sitarska dodała, że każdy radny w tej kwestii ma inne potrzeby i inne odczucia, stwierdziła, że prasa lubi oceniać radnych po ilości zgłaszanych interpelacji.
-Radny Paweł Oniszczuk stwierdził, że w jego odczuciu również na połowę z tych pytań radnych można byłoby od razu znaleźć konkretne odpowiedzi w Urzędzie Miasta, a nie na sesji zgłaszać je przy prasie.
Do punktu 18 – wolne wnioski
W wolnych wnioskach radni głos zabierali w następujących sprawach:
-Radny Jan Hyndza stwierdził, że z tego co wie to Urząd płaci za monitoring w mieście i chciałby się dowiedzieć, czy ktoś widzi np. powywracane kosze na śmieci przy Domu Kultury, czy ktoś widzi co się tam dzieje.
-Burmistrz Siniakowicz odnosząc się do problemu monitoringu stwierdził, że nie jest on już najnowszy, ale jeszcze w miarę możliwości służy, przy czym w tym czasie trwała jeszcze wymiana modułu. W swojej wypowiedzi Burmistrz dodał, że jeśli chodzi o kosze na śmieci, o znaki drogowe, to wszelkie usterki zgłaszane w tym zakresie są od razu naprawiane. Pan Burmistrz dodał też, że miasta nie stać jest w chwili obecnej na dalszą rozbudowę monitoringu w kolejne rejony miasta.
-Radna Teresa Milewska zabrała głos w sprawie hali sportowej i przebudowy linii energetycznej obok hali. Radna Milewska dodała, że jak to jest możliwe, że powstała nowa hala i znowu jakieś prace są prowadzone, dodała, że dla niej to jest niedorzeczne.
-Burmistrz Siniakowicz odnosząc się do tej wypowiedzi stwierdził, że to wszystko zawarte było w projekcie i jest to linia awaryjna. Burmistrz dodał też, że koszt tego to około 30.000 zł i wcześniej nie było na to środków, dodał, że w kosztach nie było to uwzględnione w projekcie tak.
-Radny Jan Boguszewski zgłosił wniosek, aby patrole policji zwracały uwagę pieszym, którzy przechodzą na druga stronę jezdni nie po pasach, a tu za nimi, albo przed nimi. Zdaniem radnego mieszkańców w tym zakresie trzeba doprowadzić do porządku i przypomnieć im, bo stwarzają zagrożenie.
- Pan Tadeusz Soroczyński – Przewodniczący Zarządu Osiedla Nr 8 zabierając głos w wolnych wnioskach stwierdził, że chciałby poruszyć sprawę zatrzymywania się autobusów na przystanku PKS, Pan Soroczyński podkreślił, że wiele autobusów np. z Łosic nie wjeżdża na teren dworca bo nie ma na to pozwolenia. Pan Soroczyński stwierdził, że jest to dla mieszkańców niezrozumiałe i są zdezorientowani. W swojej wypowiedzi pan Soroczyński zwrócił również uwagę na ulice bez nazwy za nowym marketem przy ul. Ciechanowieckiej, gdzie nie ma ani zjazdu, ani wjazdu oznaczonego i jego zdaniem należy to uregulować, bo mieszkańcy z tyłu maja pola i nie mogą do nich dojechać.
-Burmistrz Siniakowicz odnosząc się do wypowiedzi Pana Soroczyńskiego w kwestii przystanków PKS stwierdził, że niektórzy przewoźnicy między sobą umowę o korzystaniu z przystanków PKS, Burmistrz dodał, że z tego co wie, to PKS Sokołów Podlaski takiej umowy nie podpisał i teraz jego autobusy muszą stawiać po kątach. Burmistrz Siniakowicz podkreślił, że na przyszłą sesję pod obrady skierowany zostanie projekt uchwały, na mocy której miasto przejmie część przystanków autobusowych i problem ten zostanie w jakiś sposób rozwiązany. Odnosząc się do kwestii ulicy za nowym marketem Burmistrz stwierdził, że sprawa jest w toku, ale ta droga jest przewidziana do tego, aby wjazd i wyjazd na pola był.
Do punktu 19 - zakończenie obrad
W związku z wyczerpaniem porządku obrad XVI sesji Rady Miasta w dniu 30 listopada 2011 r. r. Przewodnicząca Rady zamknęła obrady o godz. 13:30.
Na tym protokół zakończono.
Protokołowała: Przewodniczący Rady Miasta
K.Andruszkiewicz Agnieszka Anna Sitarska
Załącznik do Protokołu Nr XVI/11
Rady Miasta Siemiatycze
z dnia 30 listopada 2011 r.
Pani Przewodnicząca, Wysoka Rado
Tematem zasadniczym dzisiejszej sesji Rady jest ustalenie wysokości podatków lokalnych, których wysokość będzie miała bezpośredni wpływ na kształt przyszłorocznego budżetu oraz poziom realizacji zadań gminy. Przygotowując projekt budżetu na czas kryzysu staraliśmy się aby był wypośrodkowany, był kompromisem pomiędzy potrzebami miasta a obciążeniem mieszkańców i przedsiębiorców. Zanim przystąpimy do debaty w tej sprawie przedstawię Państwu krótkie sprawozdanie z realizacji bieżących spraw.
14 listopada br została odebrana budowa placów zabaw przy Szkole Podstawowej Nr 1 oraz Zespole Szkół im. Jana Pawła II, w ramach programu „Radosna Szkoła”. Wartość inwestycji zamknęła się kwotą 332 472 zł, z czego 45,5% wynosi dofinansowanie z programu rządowego. Zamontowane urządzenia wymagają odbioru jakościowego przez wyspecjalizowaną firmę wskazaną przez Ministerstwo Edukacji Narodowej. Pierwsza kontrola wykazała usterki które muszą zostać usunięte przez wykonawcę w ciągu ok. 2 tygodni. Nowe place zabaw, ze względu na bezpieczeństwo, dostępne będą dla dzieci dopiero wiosną. W okresie zimowym nawet przy dodatniej temperaturze część nawierzchni lub urządzeń może być oblodzona a wtedy nie trudno o wypadek.
Kontynuowany jest remont budynku Przedszkola Nr 3 na potrzeby żłobka który ma powstać od 1 stycznia. W chwili obecnej ocenia się zaawansowanie prac na 60%. Ogłoszony został również konkurs na kierownika nowej placówki. Aby ograniczyć koszty funkcjonowania żłobka zdecydowałem o zatrudnieniu kierownika tej jednostki w wymiarze ¼ etatu.
Miasto otrzymało dofinansowanie w wysokości 55 tys. (ok. 75% wartości zadania) na realizację projektu „Poprawa sytuacji mieszkaniowej rodzin romskich na terenie Miasta Siemiatycze”. Celem projektu jest poprawa sytuacji bytowej, szczególnie mieszkaniowej, tej grupy społecznej . W ramach projektu planuje się remont 2 budynków komunalnych, które zamieszkują rodziny romskie, przy ul. Zaszkolnej oraz przy ul. Krótkiej. Obecnie przygotowywane są dokumenty niezbędne do podpisania umowy z Ministerstwem.
Warunki atmosferyczne pozwoliły na realizację robót drogowych. Wykonano remont cząstkowy ulic Gilewskiego i Krótkiej masą mineralno – asfaltową. (Wykonawcą robót było Przedsiębiorstwo Drogowe Maksbud. Wartość wykonanych robót wyniosła 5850 zł.) oraz remont miejskich dróg gruntowych obejmujący ulice Walendziuki, Sosnową, Krzywą, Marii Konopnickiej. Polegał on na utwardzeniu ok. 372 mb ulic destruktem, którego zużyto łącznie 420 ton. Koszt robót wyniósł 16 531 zł. Wykonawcą była firma DIMEX.
W ulicach Gilewskiego i Marii Konopnickiej (prawa strona) wybudowano 280 mb chodnika. Przy budowie, częściowo, wykorzystano materiały z rozbiórki ulicy Pałacowej ( 280 mb krawężnika i 180 m2 kostki brukowej). Wartość robót wyniosła 34 166 zł.
Planowana jest zmiana organizacji ruchu w ulicach: Zaszkolnej, Ks. Ściegiennego i Przybyszewskiego. W związku z tym zamówiono 30 szt. znaków drogowych i słupki na łączną wartość 3 426 zł.
W wyniku przeprowadzonego przetargu zbyta została nieruchomość położona przy ul. Kilińskiego o pow. 253 m2 . Cena jaką uzyskano na przetargu to 30 300 zł + podatek VAT.
Negatywnie zakończyły się przetargi na:
- sprzedaż nieruchomości położonej przy ul. Ciechanowieckiej o pow. 7907 m2
- oraz sprzedaż nieruchomości położonej przy ul. 11 Listopada o pow. 1044 m2.
W przypadku nieruchomości przy ul. Ciechanowieckiej na 5 grudnia został zaplanowany drugi przetarg, przy czym cena wywoławcza została obniżona z 360 000 zł na 310 000 zł.
W ramach poprawienia zagospodarowania nieruchomości przyległych dokonano sprzedaży, na rzecz Zakładu Doskonalenia Zawodowego w Białymstoku , działki o pow. 36 m2położonej przy ul. Pałacowej. Nieruchomość została zbyta za 6 000 zł. + podatek VAT.
Zdecydowałem również o zbyciu w tym samym trybie, na rzecz właścicieli działek z ul. Kasztanowej i Obrońców Westerplatte, 12 działek o łącznej powierzchni 989 m2. Wpływy do budżetu z tego tytułu wyniosą 72 593 zł.
Na polepszenie warunków zagospodarowania nieruchomości przyległej przeznaczona została także działka o pow. 14 m2położona przy ul. Grodzieńskiej.
W pierwszym kwartale następnego roku planowana jest sprzedaż dwóch działek położonych przy ul. Ciechanowieckiej, na terenie byłego POM, o łącznej powierzchni 1158 m2.
Opracowany został projekt „Gminnego Programu Ochrony Zabytków na lata 2012-2015 dla miasta Siemiatycze”. Aktualnie on został skierowany do niezbędnych uzgodnień po otrzymaniu których zostanie przedstawiony Radzie Miasta
Od poniedziałku pod adresem www.siemiatycze.eu, ruszy nowa strona internetowa Miasta. W ogólnym ujęciu zawiera informacje przydatne mieszkańcom oraz osobom odwiedzającym nasze miasto. Ważną jej część stanowią wiadomości urzędowe, w tym sprawozdania składane przeze mnie na sesji rady, oraz procedury załatwiania spraw w urzędzie. Mam nadzieję, iż strona spełni oczekiwania użytkowników, a zawarte w niej treści i informacje okażą się przydatne.
Wydany został dwujęzyczny folder Siemiatycze - Postawy promujący miasta partnerskie. Jest on pamiątką spotkania młodzieży w dniach 20-28 sierpnia br. w ramach projektu pt. Międzynarodowe Centrum Aktywizacji Młodzieży w Siemiatyczach. Folder został wspólnie przygotowany przez obu partnerów projektu. Poza informacjami dotyczącymi Siemiatycz i Postaw zawiera także przepisy kulinarne kuchni polskiej i białoruskiej. Były one wypraktykowane w trakcie warsztatów kulinarnych, które odbyły się w sierpniu w amfiteatrze miejskim.
W urzędzie Miasta rozpoczęto proces migracji danych z ewidencji działalności gospodarczej do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Proces ten dokonywany jest stopniowo i zakończy się z dniem 31 grudnia br. Od 1 stycznia 2012 r. organem ewidencyjnym dla osób prowadzących działalność gospodarczą będzie Minister Gospodarki. Warunkiem przeniesienia wpisu przedsiębiorcy do centralnego rejestru ministerstwa jest kompletność danych w nim zawartych, w tym m.in. danych dotyczących numeru PESEL, NIP oraz kodów działalności gospodarczej zgodnych z klasyfikacją PKD 2007. Do osób, które nie dokonały aktualizacji wpisów wysłano ok. 300 wezwań do uzupełnienia danych.
Ruszyły przygotowania do włączenia Urzędu Miasta do aplikacji ZMOKU – przeznaczonej do realizacji zadań z zakresu ewidencji ludności, dowodów osobistych i aktów stanu cywilnego. Umożliwi ona komunikację urzędów gmin z całego kraju z Systemem Rejestrów Państwowych MSWiA.
Od 1 listopada miasto realizuje projekt „Skuteczne NGO – Strategia współpracy Miasta Siemiatycze z Organizacjami Pozarządowymi ”współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego oraz z budżetu państwa.
Rekrutacja do projektu rozpoczęła się 10 listopada. W miesiącach grudzień – styczeń planowane jest powołanie Rady Pozarządowej Miasta Siemiatycze oraz spotkania w grupie roboczej. W rezultacie spotkań i dyskusji zdefiniowane zostaną m. in. priorytety w zakresie współpracy samorządu miasta i lokalnych organizacji pozarządowych. Następnie opracowana zostanie Strategia Współpracy Miasta Siemiatycze z Organizacjami Pozarządowymi na lata 2012-2017.
W listopadzie złożyliśmy wniosek o dofinansowanie realizacji projektu pt. „Akademia Super Babci i Super Dziadka”. Projekt ma na celu ożywienie środowiska osób starszych i docelowo zaangażowanie w wolontariat w pracy z młodzieżą. W ramach projektu planuje się m.in.:
- wyjazdowe warsztaty edukacyjne w Szkole Super Babci i Dziadka
- spotkania integracyjne,
- zajęcia relaksacyjne,
- oraz wyjazd integracyjny.
Na dzień dzisiejszy mamy informację, że projekt przeszedł pozytywnie ocenę formalną.
18 listopada odbyły się warsztaty edukacyjne dla rodziców pt. „Wychowanie to nie prosta rzecz”. Wzięło w nim udział 24 rodziców, którzy w oparciu o własne doświadczenia oraz praktyczne rady trenera białostockiej KLANZY uzyskiwali porady na nurtujące ich problemy związane ze współczesnym rodzicielstwem. 3-godzinne spotkanie okazało się zbyt krótkie i poruszane tematy nie zostały wyczerpane. Planujemy by tego typu spotkania odbywały się również w przyszłości.
Miasto przystąpiło do udziału w niemieckim programie FreD goes net (wdrożonego w Polsce przez Krajowe Biuro do Spraw Przeciwdziałania Narkomanii). Do współpracy zostały zaproszone placówki oświatowe oraz Komenda Powiatowa Policji w Siemiatyczach. Program adresowany jest do osób w wieku 14-21 lat które eksperymentowały z alkoholem, narkotykami i innymi środkami psychoaktywnymi (z wyjątkiem heroiny). Celem programu jest umożliwienie uczestnikom krytycznego spojrzenia na własne używanie środków psychoaktywnych. Spotkania z młodzieżą poprowadzą terapeuci uzależnień Młodzieżowego Ośrodka Terapii i Readaptacji „ETAP” z Białegostoku posiadający certyfikaty trenerów FreDa.
Metryka strony