Protokół Nr XVIII/11

Numer XVIII/11
Data wydania 2011-12-29
Protokół Nr XVIII/11

 

z obrad XVIII sesji Rady Miasta Siemiatycze  która odbyła się w sali Siemiatyckiego Ośrodka Kultury w dniu 29 grudnia 2011 roku

 

Obrady XVIII sesji Rady Miasta Siemiatycze   rozpoczęły się o godzinie 12:00 zakończyły zaś o godzinie 14:10.

 

 

 

W obradach XVIII sesji na stan 15 radnych uczestniczyło 14, według załączonej do protokołu listy obecności.

 

Radni obecni na XVIII sesji:
  1.  Witold Berski
  2.  Jan Boguszewski
  3.  Rafał Burakowski
  4.  Jan Hyndza
  5.  Katarzyna Jarocka
  6.  Jerzy Korowicki
  7.  Antoni Kosieradzki
  8.  Walentyna Kożuchowska
  9.  Teresa Milewska
  10.  Eugeniusz Mudel
  11.  Paweł Oniszczuk
  12.  Agnieszka Anna Sitarska
  13.  Agnieszka Monika Zalewska
  14.  Roman Zdrojewski

 Radni nieobecni na XVIII sesji:

  1.   Krzysztof Andrzej Szyszko

 W obradach XVIII sesji Rady Miasta Siemiatycze uczestniczyli także:

  1.  Piotr Siniakowicz – Burmistrz Miasta Siemiatycze
  2.  Henryk Czmut – Z-ca Burmistrza Miasta
  3.  Elżbieta Rakszawa - Sekretarz Miasta
  4.   Danuta Jaszczołt – Skarbnik Miasta
  5.  Maciej Łapuć – Radca Prawny Urzędu Miasta
  6.  Jolanta Sidorowicz – Dyrektor Siemiatyckiego Ośrodka Kultury
  7.  Ewa Romaniuk – Kierownik Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej
  8.  Marek Malinowski – Redaktor Głosu Siemiatycz
  9.  Barbara Dłuska – Dyrektor Przedszkola Nr 5
  10.  Barbara Terpiłowska– Dyrektor Przedszkola Nr 3
  11.  Mariusz Pyzowski– Dyrektor MOSiR
  12.  Małgorzata Komuda – Dyrektor Przedszkola Nr 1
  13.  Gabriela Krzanowska – Dyrektor Szkoły Muzycznej
  14.  Elżbieta Jaszczołt – Zespół Szkół z Oddziałami Integracyjnymi
  15.  Eugeniusz Sołomacha – Przewodniczący ZO Nr 3
  16.  Tadeusz Soroczyński – Przewodniczący ZO Nr 8

 

 

Do punktu 1 – otwarcie obrad

 

            Obrady XVIII sesji Rady Miasta Siemiatycze w dniu 29 grudnia 2011 r. otworzyła Przewodnicząca Rady Miasta – Agnieszka Sitarska, która na wstępie powitała zaproszonych gości i wszystkich przybyłych na XVIII sesję Rady Miasta.

 

Do punktu 2 – przyjęcie porządku obrad

 

Przewodnicząca Rady stwierdziła w tym punkcie, że proponowany porządek obrad XVIII sesji radni otrzymali wcześniej. Przewodnicząca stwierdziła, że jest propozycja ujęcia w porządku obrad dzisiejszej sesji kolejnych punktów tj.

 

- podjęcia uchwały w sprawie zmieniającej uchwałę w sprawie określenia stawek podatku od środków transportowych

 

- podjęcie uchwały w sprawie określenia formularzy informacji i deklaracji podatkowych

 

- podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia od powiatu siemiatyckiego zadań w zakresie prowadzenia powiatowej biblioteki publicznej.

 

oraz zdjęcia z porządku obrad punktu dot. zmian w budżecie miasta na 2011 r.

 

Przewodnicząca Rady zwróciła się do Skarbnika Miasta – Pani Danuty Jaszczołt o zabranie głosu w tej sprawie i wyjaśnienie radnym tych zmian. Skarbnik Miasta zabierając głos stwierdziła, że jeśli chodi o projekt uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie określenia stawek podatku od środków transportowych to niektóre ze stawek zawartych w naszej uchwale nie zostały zmienione, a powinny wyższe niż minimum. Skarbnik dodała także, że w naszej uchwale były zapisy jeśli chodzi o tonaż od do, a RIO stwierdziła, że zapisy powinny być powyżej do włącznie. Jeśli chodzi o uchwałę w sprawie określenia formularzy informacji i deklaracji podatkowych, to w naszych deklaracjach były zapisy np. łąki i pastwiska, a RIO twierdzi, że powinny być grunty zielone, w naszych deklaracjach wpisany był Regon i Rok, a według RIO należy to usunąć. W swojej wypowiedzi Skarbnik Miasta podkresliła, że uchwały te żadnych skutków finansowych nie niosą za sobą. Odnosząc się do kwestii zdjęcia z porządku obrad punktu dot. zmian w budżecie miasta na 2011 r. Skarbnik Miasta stwierdziła, że nie proponuje zmian w budżecie miasta na koniec roku, bo kwoty zapisane w budżecie wystarczają i nie ma potrzeby dokonywania zmian.

 

W dalszej części sesji Przewodnicząca zaproponowała przegłosowanie zgłoszonych propoyzcji zmian porzadku obrad XVIII sesji, tj. uzupełnienia porządku obrad o następujące punkty:

 

1/ podjęcia uchwały w sprawie zmieniającej uchwałę w sprawie określenia stawek podatku od środków transportowych- Przewodnicząca zaproponowała ujęcie tego punktu jako 6 w porządku obrad - na 14 radnych biorących udział w obradach XVIII sesji, w głosowaniu udział wzięło 14 radnych, za przyjęciem zaproponowanej poprawki głosowało 14 radnych;

 

2/ podjęcie uchwały w sprawie określenia formularzy informacji i deklaracji podatkowych. Przewodnicząca zaproponowała ujęcie tego punktu jako 7 w porządku obrad - na 14 radnych biorących udział w obradach XVIII sesji, w głosowaniu udział wzięło 14 radnych, za przyjęciem zaproponowanej poprawki głosowało 14 radnych;

 

3/ podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia od powiatu siemiatyckiego zadań w zakresie prowadzenia powiatowej biblioteki publicznej. Przewodnicząca zaproponowała ujęcie tego punktu jako 13 w porządku obrad - na 14 radnych biorących udział w obradach XVIII sesji, w głosowaniu udział wzięło 14 radnych, za przyjęciem zaproponowanej poprawki głosowało 13 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosu;

 

4/ usunięcia punktu z porządku obrad dot. zmian w budżecie miasta na 2011 r. - na 14 radnych biorących udział w obradach XVIII sesji, w głosowaniu udział wzięło 14 radnych, za przyjęciem zaproponowanej poprawki głosowało 14 radnych;

 

Innych propozycji uzupełnienia porządku obrad XVIII sesji radni nie wnieśli.

 

            Następnie Przewodnicząca Rady poddała pod głosowanie zaproponowany porządek obrad XVIII sesji wraz z przegłosowanymi poprawkami- na 14 radnych biorących udział w obradach XVIII sesji, w głosowaniu udział wzięło 14 radnych, za przyjęciem całego porządku obrad głosowało 14 radnych.

 

            Przyjęty porządek obrad XVIII sesji przedstawia się następująco:
  1.  Otwarcie obrad.
  2.  Przyjęcie porządku obrad.
  3.  Przyjęcie protokołu z obrad XVI i XVII sesji Rady Miasta.
  4.  Sprawozdanie Burmistrza Miasta z pracy między sesjami.
  5.  Interpelacje i zapytania radnych.
  6.  Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie określenia stawek podatku od środków transportowych.
  7.  Podjęcie uchwały w sprawie określenia formularzy informacji i deklaracji podatkowych.
  8.  Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Siemiatycze na lata 2012-2017 wraz z prognozą kwoty długu i spłat zobowiązań na lata 2012-2017.
  9.  Podjęcie uchwały w sprawie budżetu miasta Siemiatycze na 2012 r.
  10.  Podjęcie uchwały w sprawie zasad wynajmowania lokali mieszkalnych wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu gminy Siemiatycze.
  11.  Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia opłat za świadczenia udzielane przez przedszkola.
  12.  Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia od powiatu siemiatyckiego zadań w zakresie prowadzenia powiatowej biblioteki publicznej.
  13.  Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.
  14.  Wolne wnioski.
  15.   Zakończenie obrad.

 

 

Do punktu 3 – przyjęcie protokołu z XVI i XVII sesji Rady Miasta

 

Przewodnicząca Rady poinformowała radnych, że protokoły z XVI i XVII sesji Rady Miasta wyłożone są na stoliku protokolanta i jeżeli do końca obrad dzisiejszej sesji nie wpłyną do niego uwagi i poprawki to uzna się je za przyjęte. 

 

Do punktu 4 – Sprawozdanie Burmistrza Miasta z pracy między sesjami

 

            Sprawozdanie z pracy między sesjami przedstawił Burmistrz Miasta – Piotr Siniakowicz. Sprawozdanie to stanowi załącznik do niniejszego protokołu. Radni uwag i pytań do przedstawionego sprawozdania nie wnieśli.

 

Do punktu 5 - interpelacje i zapytania radnych

 

Radni zgłosili podczas XVIII sesji zgłosili następujące interpelacje:

 

            -Radny Jerzy Korowicki zabierając głos stwierdził, że chciałby w swojej wypowiedzi poruszyć kilka problemów, a mianowicie:

 

1/ mieszkańcy Słowiczyna  zwrócili się z prośbą o wycięcie starej wiekowej lipy, która stwarza zagrożenie dla mieszkańców, radny dodał, że mieszkańcy proszą, aby miasto jak najszybciej spróbowało je usunąć;

 

2/ przejście dla pieszych przy sklepie Super Sam na ul. 11 Listopada – w tym miejscu ciągle dochodzi do niebezpiecznych sytuacji i jeśli tam się nic nie zmieni to mieszkańcy zaczną protestować. Radny Korowicki dodał, że ostatnio był świadkiem, kiedy na tym przejściu prawie został potrącony przez nadjeżdżający samochód mężczyzna. Radny podkreślił, że władze miasta musza naciskać GDDKiA by rozwiązała problem bezpieczeństwa w tym miejscu.

 

            -Radny Eugeniusz Mudel zabierając głos stwierdził, że miarą rozwoju miasta są nakłady na inwestycje i w tym miejscu chciałby zapytać Pana Burmistrza co z planem przestrzennego zagospodarowania przy ul. Kościuszki, czy na te tereny plan jest już opracowany. Radny Mudel stwierdził, że mieszkańcy naszego miasta kierują też pytania, co z budową basenu w naszym mieście. Radny Mudel stwierdził, że patrząc na przyszłoroczny budżet ma obawy, czy w tej kadencji samorządu kryta pływalnia rzeczywiście powstanie. Radny podkreślił, że jest bardzo zaniepokojony, że ta inwestycja może być niezrealizowana po stwierdzeniu jednej z pracownic Urzędu Miasta, że jeśli przystąpimy do budowy basenu w oparciu o kredyt, to budżet naszego miasta zostanie finansowo zrujnowany. Radny Mudel w swojej wypowiedzi stwierdził, że chciałby aby wszyscy dołożyli wszelkich starań, aby ta inwestycja została zrealizowana w tej kadencji.

 

Do punktu 6 – podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie określenia stawek podatku od środków transportowych.

 

Przystępując do realizacji tego punktu porządku obrad XVIII sesji Przewodnicząca Rady stwierdziła, że projekt tej uchwały został radnym przedłożony przed obradami sesji i wyjaśnień w tej sprawie udzieliła radnym Skarbnik Miasta – Pani Danuta Jaszczołt. Przewodnicząca zwróciła się z pytaniem do radnych, czy zgłaszają jeszcze jakieś pytania do tego projektu.

 

Radni uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. Przewodnicząca Rady zarządziła więc głosowanie nad podjęciem uchwaływ sprawie zmieniającej uchwałę w sprawie określenia stawek podatku od środków transportowych, zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 14 radnych biorących udział w obradach XVIII sesji, w głosowaniu udział wzięło 14 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 14 radnych.

 

/Uchwała Nr XVIII/90/11 w załączeniu/

 

Do punktu 7 - podjęcie uchwały w sprawie określenia formularzy informacji i deklaracji podatkowych.

 

Przechodząc do  kolejnego punktu obrad Przewodnicząca Rady stwierdziła, że projekt tej uchwały został również radnym przedłożony przed obradami sesji i wyjaśnień w tej sprawie udzieliła radnym Skarbnik Miasta – Pani Danuta Jaszczołt. Przewodnicząca zwróciła się z pytaniem do radnych, czy zgłaszają jeszcze jakieś pytania do tego projektu.

 

Radni    uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. Przewodnicząca Rady zarządziła więc głosowanie nad podjęciem uchwaływ sprawie określenia formularzy informacji i deklaracji podatkowych, zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 14 radnych biorących udział w obradach XVIII sesji, w głosowaniu udział wzięło 14 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 14 radnych.

 

/Uchwała Nr XVIII/91/11 w załączeniu/

 

Do punktu 8 - podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Siemiatycze na lata 2012-2017 wraz z prognozą kwoty długu i spłat zobowiązań na lata 2012-2017.

 

Przewodnicząca Rady stwierdziła, że z projektem tej uchwały   radni także zapoznali się   przed sesją. Przewodnicząca Rady odczytała w tym miejscu Uchwały Regionalnej Izby Obrachunkowej w Białymstoku w sprawie wyrażenia pozytywnej opinii o projekcie uchwały w sprawie Wieloletniej PrognozyFinansowej Miasta Siemiatycze na lata 2012-2017 wraz z prognozą kwoty długu i spłat zobowiązań na lata 2012-2017. Przewodnicząca zwróciła się z pytaniem do radnych , czy w tej chwili zachodzi jeszcze potrzeba omówienia tego projektu uchwały. Radni odpowiedzieli, że nie ma takiej potrzeby.

 

Radni    uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. Przewodnicząca Rady zarządziła więc głosowanie nad podjęciem uchwaływ sprawieuchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Siemiatycze na lata 2012-2017 wraz z prognozą kwoty długu i spłat zobowiązań na lata 2012-2017, zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 14 radnych biorących udział w obradach XVIII sesji, w głosowaniu udział wzięło 14 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 13 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosu.

 

/Uchwała Nr XVIII/92/11 w załączeniu/

 

Do punktu 9 - podjęcie uchwały w sprawie budżetu miasta Siemiatycze na 2012 r.

 

Przewodnicząca Rady stwierdziła, że z projektem tej uchwały   radni także zapoznali się dokładnie podczas kilku odbytych w tej sprawie posiedzeń  przed sesją. Przewodnicząca Rady odczytała także uchwałę Regionalnej Izby Obrachunkowej w Białymstoku sprawie wyrażenia pozytywnej opinii o projekcie budżetu miasta Siemiatycze na 2012r. jak również opinię NSZZ Solidarność Oddział w Siemiatyczach w sprawie budżetu miasta na 2012r, w której związek nie wnosi uwag do proponowanej treści tej uchwały. Głos w tym punkcie zabrała także radna Walentyna Kożuchowska – Przewodnicząca Komisji Finansów i Budżetu, która przedstawiła wypracowaną przez komisję opinię w sprawie budżetu miasta na 2012 r. Przewodnicząca  zwróciła się na koniec z pytaniem do radnych, czy w tej chwili zachodzi jeszcze potrzeba omówienia tego projektu uchwały i czy radni chcą zgłosić jeszcze jakieś pytania.

 

Radni    uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. Przewodnicząca Rady zarządziła więc głosowanie nad podjęciem uchwaływ sprawie w sprawie budżetu miasta Siemiatycze na 2012 r, zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 14 radnych biorących udział w obradach XVIII sesji, w głosowaniu udział wzięło 14 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 13 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosu.

 

/Uchwała Nr XVIII/93/11 w załączeniu/

 

Do punktu 10 – podjęcie uchwały w sprawie zasad wynajmowania lokali mieszkalnych wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu gminy Siemiatycze

 

Przewodnicząca Rady stwierdziła, że z projektem tej uchwały   radni zapoznali się dokładnie przed sesją. Zwróciła się z pytaniem, czy w tej chwili zachodzi jeszcze potrzeba omówienia tego projektu uchwały. Radni odpowiedzieli, że nie ma takiej potrzeby.

 

Radni    uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. Przewodnicząca Rady zarządziła więc głosowanie nad podjęciem uchwały w sprawie zasad wynajmowania lokali mieszkalnych wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu gminy Siemiatycze, zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 14 radnych biorących udział w obradach XVIII sesji, w głosowaniu udział wzięło 14 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 14 radnych.

 

/Uchwała Nr XVIII/94/11 w załączeniu/

 

Do punktu 11 – podjęcie uchwały w sprawie ustalenia opłat za świadczenia udzielane przez przedszkola

 

Przewodnicząca Rady stwierdziła, że z projektem tej uchwały   radni także zapoznali się dokładnie przed sesją. Zwróciła się z pytaniem, czy w tej chwili zachodzi jeszcze potrzeba omówienia tego projektu uchwały. Radni odpowiedzieli, że nie ma takiej potrzeby.

 

Radni uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. Przewodnicząca Rady zarządziła więc głosowanie nad podjęciem uchwały w sprawiew sprawie ustalenia opłat za świadczenia udzielane przez przedszkola, zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 14 radnych biorących udział w obradach XVIII sesji, w głosowaniu udział wzięło 14 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 14 radnych.

 

/Uchwała Nr XVIII/95/11 w załączeniu/

 

Do punktu 12 – podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia od powiatu siemiatyckiego zadań w zakresie prowadzenia powiatowej biblioteki publicznej.

 

Przewodnicząca Rady stwierdziła, że z projektem tej uchwały   radni także zapoznali się na posiedzeniu komisji przed sesją. Przewodnicząca zwróciła się z pytaniem, czy w tej chwili zachodzi jeszcze potrzeba omówienia tego projektu uchwały. Radni odpowiedzieli, że nie ma takiej potrzeby.

 

Radni innych uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. Przewodnicząca Rady zarządziła więc głosowanie nad podjęciem uchwały w sprawieprzyjęcia od powiatu siemiatyckiego zadań w zakresie prowadzenia powiatowej biblioteki publicznej, zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 14 radnych biorących udział w obradach XVIII sesji, w głosowaniu udział wzięło 14 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 13 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosu.

 

/Uchwała Nr XVIII/96/11 w załączeniu/

 

Do punktu 13 -   odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych

 

            Odpowiedzi na interpelacje i zapytania zgłoszone przez radnych udzielił Burmistrz Miasta – Piotr Siniakowicz, który stwierdził między innymi:

 

-odnosząc się do interpelacji radnego Korowickiego w sprawie lipy na Słowiczynie stwierdził, że zna sytuację i wie, że lipa stwarza zgorzenie, jednak przy usuwaniu tego należy jak najbardziej ograniczyć koszty, dlatego też myśli, że Straż Pożarna przychyli się do prośby żeby te zagrażające konary podciąć . Burmistrz Siniakowicz dodał, że w jego ocenie sytuacja w ciągu 1 miesiąca będzie opanowana.

 

            - odnosząc się do interpelacji radnego Mudla odnośnie planu zagospodarowania przestrzennego przy ul. Kościuszki stwierdził, że plan ten obejmuje powierzchnię ok. 108 ha i teren ten jest całkowicie prywatny. Burmistrz Siniakowicz zwrócił również uwagę, że obszar ten jest poprzecinany m.in. gazociągiem, rurociągiem ,liniami energetycznymi a całość terenu objęta jest jeszcze Naturą 2000. Burmistrz Siniakowicz powiedział, że od dnia 30 grudnia 2011 r. projekt miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego  części miasta Siemiatycze położony przy ul. Kościuszki  będzie do wglądu publicznego wyłożony do dnia 20 stycznia 2012 r. i w okresie do dnia 6 lutego będzie można wnieść uwagi do tego projektu planu, a do 22 lutego uwagi do projektu zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Siemiatycze dot. terenu położonego przy ul. Kościuszki. Burmistrz Siniakowicz stwierdził, że potem będzie jeszcze okres odwołań, a na koniec projekt planu trafi do Rady Miasta, Burmistrz Siniakowicz dodał, że jego zdaniem realnym czasem do przyjęcia tego planu jest miesiąc marzec. Ustosunkowując się do kwestii pływalni Burmistrz Siniakowicz podkreślił, że w tej chwili jest problem ze środkami bo potrzeba na realizację takiej inwestycji 13-14 mln. zł Burmistrz dodał, że w wykazie zadań inwestycyjnych na 2012 r. ujęte zostało wykonanie opracowania koncepcji budowy basenu . Burmistrz Siniakowicz podkreślił, że bardzo istotne jest wykonanie dobrej koncepcji, bo z jego wiedzy wynika, że czym lepsza koncepcja tym lepszy basen. Burmistrz dodał, że jeśli pojawią się z zewnątrz pieniądze do pozyskania to również opracowana zostanie dokumentacja techniczna basenu i wtedy trzeba starać się pozyskać środki na budowę basenu. Burmistrz Siniakowicz podkreślił, że wszyscy wiedzą, że unijnych środków na tego typu inwestycje praktycznie na dzień dzisiejszy. W swojej wypowiedzi Burmistrz podkreślił również, że zdaje sobie sprawę z tego, że wielu mieszkańców naszego miasta czeka na basen, dlatego też szuka rozwiązań jak tę inwestycję wreszcie zrealizować. Burmistrz poinformował także radnych, że na przełomie lutego i marca zaprosi fachowców, którzy porozmawiają z radnymi na temat budowy basenu, bo to będzie najważniejsza inwestycja w mieście.

 

            -Pan Henryk Czmut –Z-ca Burmistrza Miasta zabierając głos w tym punkcie odniósł się do interpelacji radnego Korowickiego dot. przejścia dla pieszych przy sklepie Super Sam. Pan Czmut stwierdził, że sytuacja zgłoszona została do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Pan Czmut w swojej wypowiedzi stwierdził również, że styczniu planowane jest spotkanie z przedstawicielami GDDKiA w zakresie inżynierii ruchu w naszym mieście i szukania rozwiązań, które pozwolą polepszyć bezpieczeństwo mieszkańców miasta.

 

Do punktu 14 – wolne wnioski

 

W wolnych wnioskach głos zabierali:

 

-Radny Witold Berski zabierając głos stwierdził, że odnośnie ul. 11 Listopada to bardzo dobrze się stało, że w godzinach szczytu przy przedszkolu na ul. 11 Listopada ustawia się Policja, zdaniem radnego ruchem w tym miejscu policja powinna kierować do godziny 16:30. Zdaniem radnego Breskiego na ul. 11 Listopada jest tragedia jeśli chodzi o bezpieczeństwo pieszych i być może blokada tej ulicy wpłynęłaby na to, że GDDKiA podjęłaby jakieś działania. Radny Berski w swojej wypowiedzi poruszył także kwestię ul. Małopolskiej , stwierdził, że dobrze byłoby, aby na odcinku tej ulicy, na którym usytuowany jest bank spółdzielczy ustawiony został zakaz zatrzymywania i postoju. Zdaniem radnego wokół jest tyle parkingów , a tym odcinkiem ul. Małopolskiej jest ciężko przejechać.

 

-Radny Eugeniusz Mudel zabierając głos w wolnych wnioskach stwierdził, że wyjazd z Biedronki na ul. 11 Listopada byłby o wiele łatwiejszy gdyby można było wyjechać żużlową drogą za osiedlem.

 

-Radna Teresa Milewska zwróciła uwagę w swojej wypowiedzi na parking pod halą sportową i niewidoczne wysepki, zdaniem radnej należy dookoła nich zrobić odblaski, żeby było bezpieczniej. Radna Milewska wróciła też do sprawy przejścia dla pieszych przy Szkole Muzycznej na ul. Leg Piłsudskiego, stwierdziła, że zgłaszała ten wniosek, jednak nic się w tej sprawie nie dzieje i chce wiedzieć, czy to można zrobić, czy też nie.

 

-Pan Henryk Czmut odnosząc się do wypowiedzi radnej Milewskiej stwierdził, że żeby ten wniosek zrealizować musi zostać dokonana zmiana organizacji ruchu i sprawa ta jest w toku i potrzeba ok. 1 miesiąca czasu, gdyż zmiany takiej dokonuje komisja w skład której wchodzą przedstawiciele Urzędu Miasta, Starostwa i Policji.

 

-Przewodnicząca Rady odczytała następnie fragmenty pisma skierowanego do Rady przez radnego Powiatowego Pana Czesława Żero, w którym w imieniu własnym i mieszkańców miasta zwraca się do Rady Miasta o cofnięcie pozwolenia na całodobowy handel w sklepie monopolowym przy ul. 11 Listopada. W swoim piśmie Pan Żero podnosi, że od kilku miesięcy mieszkańcy osiedla przy tym sklepie twierdzą, że alkohol i papierosy sprzedawane są osobom nieletnim i osobom nietrzeźwym w efekcie czego zagrożony jest spokój i bezpieczeństwo mieszkańców w godz. od 22 do 6 rano, a osoby nietrzeźwe bija się, rzucają butelkami. Pan Żero w swoim piśmie zadaje także pytanie, kto będzie winny jeśli dojdzie do tragedii.

 

-Burmistrz Siniakowicz odnosząc się do treści pisma Pana Czesława Żero stwierdził, że nie tylko Pan Żero widzi te problemy i je podnosi ale też mieszkańcy tego osiedla. Burmistrz podkreślił, że tak jak niełatwo jest otrzymać koncesję na sprzedaż alkoholu, niełatwo też jest ją cofnąć. Burmistrz Siniakowicz dodał, że z tego co wie, to zebranych już jest sporo dokumentów w tej sprawie, które pozwolą to pozwolenie cofnąć i jeśli sytuacja się będzie powtarzała, to ta koncesja bardzo szybko zostanie odebrana.

 

-Radny Jan Boguszewski zabierając głos stwierdził, że jako kolejnym argumentem przemawiającym za odebraniem tej koncesji jest fakt, że ulotki tego sklepu pozostawiane są za wycieraczkami aut stojących na parkingach terenie naszych szkół.

 

-Radny Jerzy Korowicki zabierając głos stwierdził, że widzi brak działania Urzędu odnośnie cmentarza przy ul. Polnej, radny dodał, że nadal jest tam tak jak było i dlatego też ponawia tę sprawę. Radny Korowicki dodał, że nadal także niewykonane są prace na ul. Krzywej i betony leżą tam nadal. Radny Korowicki w swojej wypowiedzi zwrócił również uwagę na potrzebę ustawienia na terenie miasta pojemników na psie odchody, co zdaniem radnego jest wymogiem unijnym. Radny Korowicki zwrócił również uwagę na brak rozkładów jazdy na przystankach MKS, jak również zwrócił się z pytaniem czyją własnością jest budynek między kinem a ul. Pałacową, radny podkreślił, że należy ustalić, czyją własność stanowi budynek, bo straszny jest tam bałagan i nieporządek. Pozostając przy głosie radny Korowicki zwrócił się także z pytaniem do Pana Burmistrza, czy podjęte już zostały działania związane z obchodami 470-lecia nadania praw miejskich Siemiatyczom, czy np. medale na cześć będą.

 

- Burmistrz Siniakowicz odnosząc się do  wypowiedzi radnego Korowickiego stwierdził, że nie zgodzi się z tym, że w sprawie porządku na cmentarzu Żydowskim nic nie zostało zrobione, bo pracownik Urzędu Miasta był na miejscu, pracownikom brygady sprzątającej zwrócona została uwaga, żeby dbać o czystość w  tym miejscu. Burmistrz Siniakowicz w swojej wypowiedzi podkreślił także, że przecinka 2 ha terenu zajmie min. 10 dni i przy tym są jeszcze duże koszty. Burmistrz Siniakowicz podkreślił, że z tego co wie, to Dyr. MOSiR prowadzi rozmowy z firmą, która zajmuje się zrębkami i wtedy korzyść byłaby ze sprzedaży zrębków, a firma wycinkę przeprowadziłaby bezpłatnie. Burmistrz Siniakowicz o udzielenie dodatkowych informacji w tej kwestii poprosił Dyrektora MOSiR.

 

-Pan Mariusz Pyzowski – Dyrektor MOSiR zabierając głos stwierdził, że z rozeznania, które przeprowadził wynika, że nie każdej firmie opłaca się przyjechać np. z Bociek żeby wykonać te prace. Pan Pyzowski dodał, że firma z Wiercenia ma przyjechać i obejrzeć teren. Zdaniem Pana Pyzowskiego najlepszym rozwiązaniem byłoby wykonanie wycinki w zamian za zrębki.

 

-Radny Korowicki dodał, że prace te należy wykonać jak najszybciej.

 

-Pan Pyzowski odnosząc się do wypowiedzi radnego Korowickiego stwierdził, że nie da się z taką firmą dogadać z dnia na dzień i mimo szczerych chęci nie da się tego w miarę szybko zrobić.

 

-Burmistrz Siniakowicz odnosząc się do kwestii poruszonej przez radnego Korowickiego a dot. braku rozkładów jazdy na przystankach MKS stwierdził, że zostanie to sprawdzone, bo rozkłady były i być może ktoś je zerwał. Ustosunkowując się do problemu usuwania psich odchodów Burmistrz Siniakowicz stwierdził, że Urząd Miasta przeprowadził mocno promocyjną akcję i rozstawił kilka tysięcy torebek na psie odchody w miejskich jednostkach i nie tylko bo torebki te były i w Glosie Siemiatycz i w Spółdzielni Mieszkaniowej. Burmistrz podkreślił, że każdy, kto chciał wykazać minimum dobrych chęci w tej sprawie mógł z tej akcji skorzystać i się w nią włączyć.

 

-Radny Korowicki odnosząc się do odpowiedzi Pana Burmistrza stwierdził, że problem jest w tym gdzie to wyrzucić.

 

-Burmistrz Siniakowicz odpowiedział, że jest to jest w tej torebce, to nie ma specjalnego problemu z tym, gdzie to wyrzucić. Burmistrz Siniakowicz w swojej wypowiedzi odniósł się także do wypowiedzi radnego Korowickiego w kwestii obchodów 470-lecia nadania praw miejskich Siemiatyczom, stwierdził, że rozmawiał już z Panem Szumem na temat okolicznościowych medali, jednak szczegóły jeśli chodzi o kwoty to ustalane już będą w przyszłym roku. Burmistrz w swojej wypowiedzi podkreślił także, że rok 2012 będzie rokiem obchodów Powstania Styczniowego , a jedna z największych bitew tego powstania była bitwa pod Siemiatyczami i będzie podejmował starania, aby z tego tyłu pozyskać jakieś pieniądze z zewnątrz.

 

-Radny Jerzy Korowicki ponownie zabierając glos poruszył kwestię stołówki dla ubogich, stwierdził, że dzieją się tam straszne rzeczy, brak jest ubikacji. Radny zwrócił się z pytaniem, czy ktoś się tym zainteresuje i kto ma taki obowiązek.

 

-Burmistrz Siniakowicz odnosząc się do wypowiedzi radnego Korowickiego w kwestii zaniedbanego budynku pomiędzy kinem, a ul. Pałacową stwierdził, że budynek ten należy do Pana Siniakowicza, dodał, że choć nazwisko jest takie samo to nie są spokrewnieni. Burmistrz powiedział, że z tego co zdołał w międzyczasie ustalić, to osoba ta przebywa w USA iw tej sytuacji problem robi się podobny jak z budynkami przy ul. Pałacowej i Drohiczyńskiej.

 

-Pani Ewa Romaniuk – Kierownik MOPS poproszona o ustosunkowanie się do wypowiedzi radnego Korowickiego w kwestii stołówki dla ubogich stwierdziła, że posiłki są przygotowywane w Barze u Szymka i wydawane poza barem  i z jej obserwacji wynika, że nie ma żadnych nieprawidłowości i w tej sprawie nikt też nie zgłaszał żadnych skarg, ale poruszy tę sprawę i porozmawia z osobą przygotowującą posiłki.

 

Do punktu 15 - zakończenie obrad

 

W związku z wyczerpaniem porządku obrad XVIII sesji Rady Miasta w dniu 29 grudnia 2011 r. Przewodnicząca Rady zamknęła obrady o godz. 14:10.

 

Na tym protokół zakończono.

 

Protokołowała:                                                        Przewodniczący Rady Miasta

 

K.Andruszkiewicz                                                       Agnieszka Anna Sitarska           

 

 

 

Załącznik

 

do Protokołu Nr XVIIII/11

 

z XVIII sesji z dnia 29 grudnia 2011 r.

 

Pani Przewodnicząca! Wysoka Rado!

 

            Dzisiejsza Sesja Rady jest poświęcona przede wszystkim budżetowi Miasta na rok 2012. Decyzje podjęte na dzisiejszej sesji zaważą na poziomie i sposobie realizacji zadań w przyszłym roku.

 

            Projekt budżetu Miasta został przyjęty zarządzeniem i przekazany Radzie Miasta w przewidzianym ustawą terminie. W dniu 21 grudnia Komisja Finansów i Budżetu skierowała do organu wykonawczego 9 wniosków końcowych. Zdecydowałem o uwzględnieniu wszystkich 9 wniosków i wprowadzeniu ich do projektu budżetu w formie autopoprawki.

 

            W dniu dzisiejszym przedstawiam Wysokiej Radzie ostateczną wersję projektu budżetu Miasta na 2012 r. Założenia projektu budżetu na następny rok są następujące: dochody Miasta zostały zaplanowane w wysokości 34 389 728 zł natomiast wydatki budżetu w wysokości 36 314 728 zł. Deficyt budżetowy w wysokości 1 925 000 zł zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z zaciągniętego kredytu długoterminowego.

 

            Na zadania inwestycyjne zaplanowano kwotę 3 823 500 zł. Są to wyłącznie środki własne. W przypadku uzyskania dofinansowania wniosków złożonych w zakresie : rozwoju infrastruktury aktywnych form turystyki i rekreacji w obszarze zalewów miejskich oraz budowy boisk sportowych w ramach programu „Moje boisko Orlik 2012” przyznane kwoty zostaną wprowadzone do budżetu zwiększając tym samym wydatki na inwestycje.

 

            Wskaźnik udziału dochodów własnych w budżecie Miasta jest na poziomie przewidywanego wykonania za bieżący rok i wynosi 61 %. Przedstawiany Wysokiej Radzie projekt uzyskał pozytywną opinię Regionalnej Izby Obrachunkowej. Mam nadzieję, że zostanie przyjęty na dzisiejszej sesji.

 

            Zanim Rada przystąpi do głosowania . Chciałbym w krótkiej formie przybliżyć pozostałe, bieżące sprawy Miasta. 

 

            Odebrany został  remont cząstkowy ulic  Gilewskiego i Krótkiej. Podczas remontu zużyto 9 ton masy mineralno asfaltowej. Wykonawcą robót było Przedsiębiorstwo Drogowo-Mostowe „Maksbud” Sp. z o. o w Bielsku Podlaskim. Wartość robót wyniosła 7 195 zł.

 

            Zmieniona została organizacja ruchu ulic: Zaszkolnej, Ks. Ściegiennego, i Przybyszewskiego. Ma to poprawić bezpieczeństwo i płynność ruchu w tym rejonie. Koszt tej zmiany to 3 970 zł.

 

            Negatywnym wynikiem zakończył się drugi już przetarg na sprzedaż nieruchomości przy ul. Ciechanowieckiej o pow. 7907 m2. Cena wywoławcza wynosiła 310 000 zł.

 

            Zbyta została natomiast nieruchomość o pow. 14 m 2 w trybie bezprzetargowym na poprawienie zagospodarowania nieruchomości przyległej za kwotę 3 480 zł + podatek VAT.

 

            Po podjęciu przez Radę uchwały przyznającej 80% bonifikaty na rzecz najemców którzy w terminie do 30 czerwca 2012 r. zdecydują się na wykup lokali mieszkalnych przy ul. Wysokiej do Urzędu Miasta wpłynęły trzy wnioski w tej sprawie.

 

            Rozstrzygnięty został konkurs na dyrektora żłobka miejskiego. Na konkurs wpłynęła jedna oferta którą komisja zaakceptowała. Funkcję Dyrektora Żłobka od Nowego Roku pełnić będzie Pani Barbara Terpiłowska. Zostały zakończone prace modernizacyjne w przedszkolu nr 3. Żłobek został wpisany do rejestru i rozpoczyna się organizowanie nowej placówki.

 

            Wypłacone zostały stypendia socjalne przyznane 150 uczniom za 4 miesiące od września br. Wysokość stypendiów waha się w zależności od zamożności rodziny od 90 do 150 zł. Ogólna kwota do wypłaty wyniosła 65 045 zł.

 

Od listopada br. miasto realizuje projekt „Skuteczne NGO – Strategia współpracy Miasta Siemiatycze z Organizacjami Pozarządowymi" współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego oraz z budżetu państwa. W wyniku przeprowadzonej w listopadzie rekrutacji, do projektu przystąpiło kilkanaście organizacji z terenu miasta. Od grudnia uczestnicy projektu uczestniczą w spotkaniach, w trakcie których omawiane są słabe i mocne strony funkcjonowania organizacji na terenie Siemiatycz, potrzeby i problemy, wskazywane są możliwości w zakresie pozyskania środków finansowych, ustalane priorytety w zakresie współpracy samorządu i lokalnych organizacji. W ramach projektu do kwietnia przyszłego roku opracowana zostanie Strategia Współpracy Miasta Siemiatycze z Organizacjami Pozarządowymi na lata 2012-2017. Projekt zakończy się w kwietniu 2012 r.

 

W listopadzie złożony został wniosek o dofinansowanie projektu pt.  „Reaguj, pomagaj, bądź aktywny – siemiatycka inicjatywa na rzecz poprawy bezpieczeństwa w mieście” w ramach rządowego programu „Razem bezpieczniej”. W ramach projektu planuje się przeprowadzenie kampanii społeczno – informacyjnej, kursów z zakresu samoobrony, kursów pierwszej pomocy, spotkania edukacyjne z mieszkańcami oraz zakup kompletu siłowni zewnętrznej.

 

Wartość projektu wynosi 89 360 zł, w tym dofinansowanie - 74 360 i wkład własny – 15 000zł.

 

            W ramach prowadzonych działań w zakresie profilaktyki uzależnień 12 i 13 grudnia w Zespole Szkół z Oddziałami Integracyjnymi odbyły się wywiadówki profilaktyczne skierowane do rodziców klas IV-VI oraz I-III gimnazjum. Rodzice zostali zapoznani z problematyką współczesnych uzależnień dotykających młodzież. Poza informacjami dotyczącymi używek szczególna uwaga została zwrócona na uzależnienie od internetu i komputera.

 

            Z kolei 14 grudnia w Urzędzie Miasta odbyło się spotkanie na temat współczesnych strategii i poziomów profilaktyki skierowane do przedstawicieli oświaty: dyrektorów placówek oraz pedagogów. W spotkaniu wzięli udział również przedstawiciele Policji oraz niektórzy radni. Spotkanie prowadziła dyrektor Młodzieżowego Ośrodka Terapii i Readaptacji "ETAP" w Białymstoku. Spotkanie było okazją do wymiany doświadczeń oraz spostrzeżeń w zakresie profilaktyki realizowanej w mieście. Wspólnie poszukiwano skutecznych rozwiązań by ustrzec młodzież przed popadaniem w uzależnienia.

 

 W tym samym czasie w Zespole Szkół z Oddziałami Integracyjnymi trwały zajęcia terapeutyczne z młodzieżą eksperymentującą z używkami programu „FreD Goes net”, których realizatorami byli terapeuci z Ośrodka „ETAP”. Dzięki współpracy z kuratorami oraz siemiatyckimi szkołami, udało się zachęcić do udziału w warsztatach 13 osób.

 

            Pani Przewodnicząca! Wysoka Rado!

 

            Dzisiejsza sesja Rady jest ostatnią w tym roku i jest okazją do podsumowań. Na szczegółową ocenę bieżącego roku przyjdzie czas podczas sesji absolutoryjnej. Teraz jednak chciałbym podkreślić, że rok 2011 mimo narastającego wokół kryzysu był dobrym rokiem dla naszego miasta. Chciałbym w tym miejscu podziękować wszystkim którzy wnieśli swój wkład w realizację zadań samorządu miejskiego. Dziękuję radnym i pracownikom samorządowym. Pozostaje mi życzyć by rok 2012 był jeszcze lepszy zarówno dla naszego Miasta jak i każdego z Państwa osobiście.

Metryka strony

Udostępniający: Miasto Siemiatycze

Wytwarzający/odpowiadający: Katarzyna Andruszkiewicz

Data wytworzenia: 2012-03-27

Wprowadzający: Eryk Nowik

Data modyfikacji: 2019-03-06

Opublikował: Eryk Nowik

Data publikacji: 2019-03-06