Protokół Nr XXI/04
Numer | XXI/04 |
---|---|
Data wydania | 2004-10-26 |
Protokół Nr XXI/04
Z obrad XXI sesji Rady Miasta Siemiatycze , która odbyła się w Sali konferencyjnej Urzędu Miasta Siemiatycze
w dniu 26 października 2004 roku
Obrady XXI sesji Rady Miasta Siemiatycze rozpoczęły się o godzinie 14:00 zakończyły zaś o godzinie 15:00.
W obradach XXI sesji na stan 15 radnych w sesji uczestniczyło 13 według załączonej do protokołu listy obecności.
Radni obecni na XXI sesji:
1. Zbigniew Chrołowski
2. Zdzisław Chodakowski
3. Mariusz Gocał
4. Aleksander Jakowiuk
5. Halina Drabiuk
6. Mirosław Kobus
7. Andrzej Kochański
8 Tadeusz Nazarewicz
9 Franciszek Sak
10 Agnieszka Sitarska
11 Jan Szeweluk
12 Krzysztof Wieczorek
13 Zdzisław Warpechowski
Radni nieobecni na XXI sesji:
1. Krzysztof Szyszko
2. Zenon Sielewonowski
W obradach XXI sesji uczestniczyli również:
1. Zbigniew Radomski – Burmistrz Miasta
2. Stanisław W. Fleks – Zastępca Burmistrza
3. Elżbieta Rakszawa - Sekretarz Miasta
4. Danuta Jaszczołt - Skarbnik Miasta
5. Marek Malinowski – redaktor „Głosu Siemiatycz”
6. Stefan Roszczenko – Przewodniczący Zarządu Osiedla Nr 4
7. Michał Kruglicz Przewodniczący OPZZ – Rady Powiatu Siemiatyckiego
8. Romuald Wilgat – Przewodniczący Zarządu Osiedla Nr 1
9. Krzysztof Osmólski – Przewodniczący Zarządu Osiedla Nr 6
10. Agata Androsiuk – korespondentka Siemiatyckiego Kuriera Samorządowego
Do punktu 2 – przyjęcie porządku obrad
Przewodniczący Rady stwierdził, że porządek obrad XX sesji Rady Miasta radni otrzymali wcześniej. Radni poprawek dot. zaproponowano porządku obrad XX sesji Rady Miasta radni nie wnieśli. W zarządzonym przez Przewodniczącego Rady głosowaniu nad przyjęciem porządku obrad XXI sesji udział wzięło 13 radnych, za przyjęciem porządku głosowało 13 radnych. Porządek obrad XXI sesji przedstawia się następująco:
1. Otwarcie obrad.
2. Przyjęcie porządku obrad.
3. Przyjęcie protokołu z XX sesji Rady Miasta.
4. Informacja Burmistrza Miasta o złożonych oświadczeniach majątkowych.
5. Informacja Przewodniczącego Rady Miasta o złożonych oświadczeniach majątkowych.
6. Interpelacje i zapytania radnych.
7. Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta w 2004 r.
8. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia kryteriów i trybu przyznawania nagród dla nauczycieli.
9. Podjęcie uchwały w sprawie określania zasad nabywania, zbywania i obciążania nieruchomości gruntowych oraz ich wydzierżawiania lub najmu na okres dłuższy niż trzy lata.
10. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.
11. Wolne wnioski.
12. Zamknięcie obrad.
Do punktu 3 – przyjęcie protokołu z XX sesji
Przewodniczący Rady poinformował radnych, że protokół z obrad XX sesji Rady Miasta wyłożony jest na stoliku protokolanta i jeżeli do końca obrad dzisiejszej sesji nie wpłyną do niego uwagi i poprawki to uzna się go za przyjęty.
Do punktu 4 - informacja Burmistrza Miasta o złożonych oświadczeniach majątkowych
Burmistrz Miasta – Pan Zbigniew Radomski przedstawił Radzie Miasta informację o złożonych przez osoby wymienione w art. 24 h ustawy o samorządzie gminnym oświadczeniach majątkowych. Burmistrz w swojej wypowiedzi stwierdził, że art. ten nakłada obowiązek składania oświadczeń przez: Zastępcę Burmistrza, Sekretarza Gminy, Skarbnika Gminy, kierownika jednostki organizacyjnej gminy, osobę zarządzającą i członka organu zarządzającego gminną osobą prawną oraz osoby wydające decyzje administracyjne w imieniu Burmistrza.
Złożona przez Burmistrza Radomskiego informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Burmistrz Radomski w tym punkcie porządku obrad przedstawił również radnym krótkie sprawozdanie z działalności w okresie między sesjami. Sprawozdanie to stanowi także załącznik do protokołu z sesji. Radni uwag i pytań do niego nie wnieśli.
Do punktu 5 –informacja Przewodniczącego Rady Miasta o złożonych oświadczeniach majątkowych
Przewodniczący rady Miasta – Zdzisław Warpechowski złożył Radzie informację o złożonych przez radnych oświadczeniach majątkowych. Przewodniczący poinformował, że oświadczenia zostały złożone przez wszystkich radnych, a w wyniku przeprowadzonej ich analizy nie stwierdzono nieprawidłowości. Złożona przez Przewodniczącego Rady informacja stanowi również załącznik do protokołu z sesji.
Do punktu 6 – interpelacje i zapytania radnych
W tym punkcie porządku obrad interpelacje i zapytania zgłosili następujący radni:
-Radny Zbigniew Chrołowski zwrócił się z pytaniem dot. budowanego kiosku przy Delikatesach. Stwierdził, że mimo wielu uwag budowla ta jest mimo wszystko wykańczana od zewnątrz.
-Burmistrz Radomski odpowiadając radnemu Chrołowskiemu stwierdził, że osobiście rozmawiał w tej sprawie z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad w Białymstoku i obiecano, że pozwolenia na takie budowle będą od tej chwili uzgadniane także z miastem. Burmistrz Radomski podkreślił, że obiekt ten pozostanie do końca roku, a od nowego roku nie zostanie przedłużona umowa dzierżawy z Generalną Dyrekcją Dróg na zajęcie gruntu pod tym kioskiem.
Innych interpelacji nie zgłoszono.
Do punktu 7 – podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na 2004 r.
Przewodniczący Rady stwierdził, że ta sprawa była dokładnie omawiana na posiedzeniach Komisji przed sesją, jednak w między czasie pojawiły się pewne dodatkowe zapisy, o kórych wyjaśnienie poproszona została Pani Danuta Jaszczołt – Skarbnik Miasta.
Skarbnik Miasta zabierajac głos stwierdziła, że proponuje się dodatkowe ujęcie w projekcie uchwały dot. zwiększenia planu wydatków w dziale 700 – Gospodarka mieszkaniowa z przeznaczeniem na zakup gruntu pod drogę gminną – 2 200 zł oraz 5 000 zł na wypłatę odszkodowania za przyjęty grunt na drogi gminne.
Radni uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. Przewodniczący Rady zwrócił się z pytaniem do Przewodniczących Komisji, jakie stanowiska w tej kwestii zajęli członkowie Komisji.
Przewodniczący Komisji poinformowali, że Komisje pozytywnie zaopiniowały projekt uchwały w tej sprawie. Przewodniczący zarządził następnie głosowanie nad podjęciem uchwały sprawie zmian w budżecie miasta, zwrócił się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 13 radnych biorących udział w obradach XXI sesji, w głosowaniu udział wzięło 13 radnych, za podjęciem uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta głosowało 12 radnych, 1 radny był przeciw.
/Uchwała Nr XXI/135/04 w załączeniu/
Do punktu 8 – podjęcie uchwały w sprawie ustalenia kryteriów i trybu przyznawania nagród dla nauczycieli
Przewodniczący Rady stwierdził, że projekt uchwały w tej sprawie był dokładnie przedstawiany na posiedzeniach Komisji przed sesją, dodał, że projekt uchwały uzupełniony został o wnioski zgłoszone na posiedzeniu Komisji Zdrowia, Oświaty i Kultury oraz Związki Zawodowe Nauczycieli. Przewodniczący zwrócił się z pytaniem do radnych, czy na sesji istnieje jeszcze potrzeba omawiania tego punktu. Radni byli zdania, że nie ma takiej potrzeby.
Uwag i pytań w tej sprawie radni nie wnieśli. Przewodniczący Rady zarządził głosowanie nad podjęciem uchwały sprawie, zwrócił się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem uchwały w sprawie ustalenia kryteriów i trybu przyznawania nagród dla nauczycieli. Na 13 radnych biorących udział w obradach XXI sesji, w głosowaniu udział wzięło 13 radnych, za podjęciem uchwały w tej sprawie głosowało 13 radnych.
/Uchwała Nr XXI/136/04 w załączeniu/
Do punktu 9 - podjęcie uchwały w sprawie określania zasad nabywania, zbywania i obciążania nieruchomości gruntowych oraz ich wydzierżawiania lub najmu na okres dłuższy niż trzy lata
Przewodniczący Rady stwierdził, że projekt uchwały w tej sprawie był również dokładnie przedstawiany na posiedzeniach Komisji przed sesją. Przewodniczący zwrócił się z pytaniem do radnych, czy na sesji istnieje jeszcze potrzeba omawiania tego punktu. Radni byli zdania, że nie ma takiej potrzeby.
Uwag i pytań w tej sprawie radni nie wnieśli. Przewodniczący Rady zarządził głosowanie nad podjęciem uchwały sprawie określania zasad nabywania, zbywania i obciążania nieruchomości gruntowych oraz ich wydzierżawiania lub najmu na okres dłuższy niż trzy lata. Zwrócił się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem uchwały. Na 13 radnych biorących udział w obradach XXI sesji, w głosowaniu udział wzięło 13 radnych, za podjęciem uchwały w tej sprawie głosowało 13 radnych.
/Uchwała Nr XXI/137/04 w załączeniu/
Do punktu 10 - odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych
W związku z wyjaśnieniami przedstawionymi przez Burmistrza Radomskiego w punkcie 6 ten punkt porządku obrad XXI sesji uznano za bezprzedmiotowy.
Do punktu 11 – wolne wnioski
W wolnych wnioskach głos zabrali:
Radny Krzysztof Wieczorek zaproponował radnym skierowanie 2 wniosków do urzędów wyższej instancji, a mianowicie:
1/ wniosek do Ministra Spraw Wewnętrznych o zmianę ustawy dot. wyłapywania bezdomnych psów w związku z narastającym zagrożeniem i możliwością eliminowania niektórych zwierząt, które stanowią zagrożenie dla mieszkańców. Pan Wieczorek powiedział, że na dzień dzisiejszy takie psy gminy muszą wyłapywać i przetrzymywać w wybudowanych schroniskach, co pochłania ogromne koszty i gmin po prostu na to nie stać.
2/ wniosek do Komendanta Głównego Policji o zmianę przepisów legislacyjnych dot. służb patrolowych Policji i wprowadzenie obligatoryjnych minimum 2 całodobowych patroli Policji w miejscowościach liczących od 10 do 20 tys. mieszkańców.
Radny Tadeusz Nazarewicz przypomniał radnym o składanym wcześniej wniosku w sprawie potrzeby dokonania zmian legislacyjnych ordynacji wyborczej w ten sposób, by w przypadku zwolnienia mandatu radnego czy senatora nie zarządzano wyborów uzupełniających, a mandat obejmowałby następny kandydat z listy. Pan Nazarewicz zaproponował, by wniosek tym razem skierować do innych władz, bo odnosi wrażenie, że poprzedni wniosek został źle skierowany.
Przewodniczący Rady Miasta ustosunkowując się do wypowiedzi radnego Nazarewicza stwierdził, że poprzedni wniosek Pana Nazarewicz w tej sprawie skierowany był właściwie, tylko nie został załatwiony.
Następnie zgłoszone wnioski zostały poddane pod głosowanie. Za wnioskiem radnego Wieczorka w sprawie bezdomnych psów głosowało 13 radnych, za wnioskiem w sprawie całodobowych patroli Policji głosowało 12 radnych, a 1 radny wstrzymał się od głosu.
W dalszej części obrad Przewodniczący Rady udzielił głosu mieszkańcowi naszego miasta – Panu Dawidziukowi, który w swojej wypowiedzi poruszył problem ul. Drohiczyńskiej. Pan Dawidziuk zwrócił się z pytaniem jaki budżet przyznany jest na remont tej ulicy, na której od 30 lat nic nie robiono. Pan Dawidziuk w swojej wypowiedzi zwrócił również uwagę na ul. Zieloną, na której w dalszym ciągu brak jest prawej strony chodnika. Pan Dawidziuk przypomniał, że na sesji w czerwcu Burmistrz obiecał, że ul. Drohiczyńska będzie robiona.
Pan Tadeusz Szyszko – mieszkaniec ul. Wąskiej wnioskował o zrobienie tej ulicy ulicą jednokierunkową.
Burmistrz Radomski ustosunkowując się do wypowiedzi mieszkańców miasta stwierdził, ze jeżeli chodzi o remont ul. Drohiczyńskiej to ze Starostą Siemiatyckim jest podpisane porozumienie o partycypacji w kosztach tego remontu. Burmistrz poinformował, że remont tej ulicy będzie się odbywał na I etapie w ten sposób, że od ul. Ogrodowej będą przebudowywane chodniki, a od Placu Jana Pawła II będzie kładziona nowa nawierzchnia asfaltowa. Burmistrz Radomski powiedział, że na ten cel miasto wyda 100. 000 zł ze swego budżetu. Burmistrz Radomski powiedziała także, że na sesji Rady Powiatu Siemiatyckiego będzie można uzyskać więcej informacji na ten temat, gdyż jest to ulica powiatowa, ale nie ulega wątpliwości, że jest potrzebna do wykonania.
Odnosząc się do propozycji Pana Szyszko Burmistrz Radomski stwierdził, że jego zdaniem znak taki można ustawić, jednak jego egzekwowanie należy do Policji. Burmistrz Radomski obiecał, że służby miejskie zastanowią się co z tym fantem zrobić.
Pan Krzysztof Osmólski – Przewodniczący zarządu Osiedla Nr 6 zwrócił się z pytaniem, co dalej z molem nad zalewem.
Burmistrz Radomski odpowiedział, że nie przewiduje jego rozbiórki i na wiosnę przyszłego roku molo będzie remontowane.
Do punktu 12 - zamknięcie obrad
W związku z wyczerpaniem porządku obrad XXI sesji Rady Miasta w dniu 26 października 2004 r. Przewodniczący Rady zamknął obrady o godz. 15:00.
Na tym protokół zakończono.
Protokołowała: | Przewodniczący Rady Miasta |
D.Mańkowska | Zdzisław Warpechowski |
Załącznik
do Protokołu Nr XXI/04
z dnia 26 października 2004 r.
Panie Przewodniczący, Wysoka Rado !
Okres jaki upłynął od ostatniej sesji Rady Miasta jest co prawda dość krótki gdyż wynosi niewiele ponad miesiąc są jednak sprawy o których chciałbym poinformować Wysoka Radę.
Po raz pierwszy w historii Miasta odbyło się w Siemiatyczach posiedzenie wyjazdowe Komisji Edukacji, Kultury, Turystyki i Sportu Sejmiku Województwa Podlaskiego. Posiedzenie odbyło się 21 października i zostało zorganizowane w odpowiedzi na moje zaproszenia złożone 30 sierpnia podczas obrad Sejmiku. Miało ono na celu wsparcie moich zamierzeń dotyczących budowy na terenie Miasta hali widowiskowo-sportowej w latach 2005 – 2006 oraz konieczności ujęcia jej w Wieloletnim Programie Rozwoju Bazy Sportowej Województwa Podlaskiego w celu pozyskania środków zewnętrznych z Totalizatora Sportowego oraz Programu Rozwoju Regionalnego. W posiedzeniu tym jako goście – i to bardzo aktywni- za co im serdecznie dziękuję- uczestniczyli członkowie naszej komisji Zdrowia Oświaty i Kultury. Po szerokiej dyskusji i wizji lokalnej na terenie przyszłej budowy przy Gimnazjum Nr 1 wniosek jednogłośnie przegłosowano i przyjęto do realizacji. Mam potwierdzenie od Marszałka Województwa Podlaskiego o ujęciu naszej hali w programie starym na lata 2000-2005 oraz ujęciu w nowych planach na lata 2006-2010. Z naszej strony zakończono opracowanie dokumentacji projektowej hali. Do Starostwa Powiatowego został złożony wniosek w sprawie pozwolenia na budowę.
W ostatnim wydaniu „Wspólnoty” – pisma samorządu terytorialnego opublikowany został ranking inwestycyjny samorządów w latach 2001-2003 porównujący wydatki w poszczególnych jednostkach na infrastrukturę techniczną, gdyż ma ona decydujący wpływ na rozwój gospodarczy regionu. Co prawda Starosta siemiatycki Jan Zalewski chwali się wyróżnieniem za zajęcie 5 miejsca w rankingu powiatów i chwała za to, z wydatkami 62,91 zł na osobę ale my jako miasto mamy tym bardziej czym się chwalić gdyż w gronie miast powiatowych zajęliśmy 35 pozycję z wydatkami na osobę 256,91 zł. Przed nami w województwie podlaskim jest tylko Kolno na pozycji 23 z wydatkami 281,94 zł na mieszkańca a za nami Wysokie Mazowieckie na pozycji 43 z wydatkami 226,83 na osobę. Reszta miast nie została sklasyfikowana. W tym miejscu chcę podziękować Wysokiej Radzie za przyjmowanie tak ambitnych planów budżetowych oraz życzyć Państwu i sobie oby tak dalej.
Szanowno Państwo, uczestniczyłem w spotkaniu w Generalnej Dyrekcji Dróg i Autostrad oddział w Białymstoku wraz z prezesem firmy „MAXBUD” będącej wykonawcą przebudowy ul. Ciechanowieckiej. Niestety cykl realizacji inwestycji przedłuża się. Nastąpiła konieczność budowy nowego mostu „rurowego” w zamian za istniejący dotychczas most słupowy. Ta zamiana w znaczny sposób poprawi wytrzymałość docelową mostu i jego estetykę. W związku z tym wymieniona została rura wodociągowa ø 400 . W pracach tych pomaga nasze Przedsiębiorstwo Komunalne porządkując jednocześnie gospodarkę wodociągową strony zachodniej Miasta. Pod ulicą Ciechanowiecką zostanie ułożona nowa rura z PCV w osłonie o średnicy 400 mm, która w dalszej części zaopatruje w wodę całe osiedle „Sady”, „Muszkowie” i takie ulice jak Drohiczyńska i Kilińskiego wraz z ulicami przyległymi. W zamian za tą pomoc firma ”MAXBUD” ułoży asfalt na długości 100m w ul. Lewandowskiego i w ten sposób rozpocznie się budowa ulic na osiedlu „Muszkowie”.
Wysoka Rado, ciągle i systematycznie trwają prace porządkowe przy budowie chodników na terenie Miasta. Zakończona została budowa chodnika na ul. Chopina, Pałacowej oraz części Legionów Piłsudskiego gdzie właściciele przyległych posesji ( Pan Sapieżko – ul. Pałacowa, Pan Złotowski i ZDZ ul. Legionów Piłsudskiego) zakupili kostkę. Jak zapewne Państwo zauważyli aktualnie częściowo odnawiana jest zieleń miejska na Planu Jana Pawła II. Trwają nasadzenia róż których zostanie wysadzonych 1000 krzaków. Dodatkowo zostanie wysadzonych ok. 450 krzewów irgi.
Podlaski Zarząd Dróg rozpoczął układanie chodnika na ul. Górnej przypomnę, że miasto zgodnie z uchwałą Rady podjętą na ostatniej sesji współfinansuje to przedsięwzięcie.
Z uwagi na sprzyjającą pogodę oraz na zrozumienie w Powiatowym Urzędzie Pracy przedłużyłem umowy o pracę z pracownikami z prac interwencyjnych i publicznych o jeden miesiąc do końca listopada celem dalszej budowy części parkingu przy SOK i Przedszkolu Nr 3 oraz parkingu przy budynku ZGM ( ul. Kościuszki). Jednocześnie trwać będą dalsze prace budowlane przy budynku socjalnym. Obecnie zakończono tam układanie stropu z płyt „TERIVA” i wykonywane będą prace docieplenia i wylania szlichty stopu celem właściwego zabezpieczenia ścian i budynku na okres przerwy zimowej.
W związku z możliwością pozyskania dofinansowania w wysokości 75% kosztów na projekty inwestycyjne związane ze współpracą transgraniczną, podjęto działania w sprawie opracowania projektu i złożenia wniosku na przedsięwzięcie inwestycyjne- budowa kanalizacji sanitarnej i wodociągu w ul. Armii Krajowej do działek zakupionych przez firmę PRONAR. Środki mają być pozyskane z Funduszu Projektów Infrastruktury Okołobiznesowej (BRIPF), którego celem jest rozwój współpracy transgranicznej polskich instytucji działających na wschodniej granicy Polski z partnerami zagranicznymi. Realizacja przedsięwzięcia dodatkowo pozwoli na doprowadzenie wody i odprowadzenie ścieków z realizowanego budynku socjalnego. Pozwoli także na doprowadzenie wody z sieci miejskiej do Przedsiębiorstwa Komunalnego które aktualnie korzysta z wodociągu firmy OERLEMANS.
Z zakresu gospodarowania mieniem komunalnym
Zawarta została umowa notarialna z firmą PRONAR na sprzedaż nieruchomości we wsi Anusin pod budowę zakładu produkcyjnego.
Sprzedano 2 nieruchomości położone przy ul. Wysokiej i Głowackiego za łączną kwotę 58 772 zł.
Ogłoszony został również przetarg ograniczony dla właścicieli budynków mieszkalnych na sprzedaż 4 działek położonych na zapleczu Placu Jana Pawła II. Jedną działkę (na ten sam cel) przeznaczono do sprzedaży w drodze bezprzetargowej.
Do zasobu nieruchomości nabyto grunt o pow. 150 m2 z przeznaczeniem na poszerzenie ul. Sadowej. Koszt tego gruntu to 2140 zł.
Szanowni Państwo, na ostatniej sesji padły pytania dotyczące dalszego losu tzw. „budki na rondzie”. W skrócie chcę poinformować Wysoką Radę, Że Dyrektor Generalnej Dyrekcji Dróg i Autostrad w Białymstoku obiecał mi, że nie przedłuży umowy dzierżawy gruntu pod ten obiekt na rok 2005 i dalsze. Tak więc z końcem roku obiekt powinien zostać zdemontowany. A co będzie to zobaczymy.
Metryka strony