Protokół Nr XXV/16
Numer | XXV/16 |
---|---|
Data wydania | 2016-12-09 |
Protokół Nr XXV/16
z obrad XXV nadzwyczajnej sesji Rady Miasta Siemiatycze,
która odbyła się w sali Konferencyjnej Urzędu Miasta
w dniu 9 grudnia 2016 roku
Obrady XXV sesji Rady Miasta Siemiatycze rozpoczęły się o godzinie 14:30, zakończyły zaś o godzinie 14:50.
W obradach XXV sesji na stan 15 radnych uczestniczyło 11, według załączonej do protokołu listy obecności (Załącznik Nr 1).
Radni obecni na XXV sesji:
- Witold Berski
- Marek Bogucki
- Rafał Burakowski
- Melania Grygoruk
- Jan Hyndza
- Jerzy Korowicki
- Antoni Kosieradzki
- Walentyna Kożuchowska
- Łukasz Rybałtowski
- Roman Zdrojewski
- Agnieszka Monika Zalewska
Radni nieobecni na XXIII sesji:
- Katarzyna Jarocka
- Paweł Onieszczuk
- Jerzy Roszczenko
- Igor Śnieżko
W obradach XXV sesji Rady Miasta Siemiatycze uczestniczyli także:
1) Piotr Siniakowicz – Burmistrza Miasta
2) Henryk Czmut – Zastępca Burmistrza
3) Elżbieta Rakszawa - Sekretarz Miasta
4) Elżbieta Boguszewska – Skarbnik Miasta
Do punktu 1 – otwarcie obrad.
Obrady XXV sesji Rady Miasta Siemiatycze w dniu 3 listopada 2016 r. otworzyła Przewodnicząca Rady Miasta – Agnieszka Monika Zalewska, która na wstępie powitała wszystkich przybyłych na XXV sesję Rady Miasta.
Do punktu 2 – przyjęcie porządku obrad.
Przewodnicząca Rady powiedziała, że porządek obrad radni otrzymali łącznie z materiałami na sesję (Załącznik Nr 2). Przewodnicząca Rady zapytała o to czy ktoś chciałby zabrać głos w sprawie porządku obrad.
Następnie Przewodnicząca Rady poddała pod głosowanie porządek obrad XXV sesji, na 11 radnych biorących udział w obradach XXV sesji, w głosowaniu udział wzięło 11 radnych, za przyjęciem porządku obrad głosowało 11 radnych. Porządek obrad został przyjęty jednogłośnie.
Przyjęty porządek obrad XXV sesji przedstawia się następująco:
1) otwarcie obrad,
2) przyjęcie porządku obrad,
3) podjęcie uchwały w sprawie utworzenia odrębnych obwodów głosowania w referendum lokalnym,
4) wolne wnioski.
5) zakończenie obrad.
Do punktu 3 – podjęcie uchwały w sprawie utworzenia odrębnych obwodów głosowania w referendum lokalnym.
Przewodnicząca Rady poprosiła Burmistrza o zabranie głosu.
- Burmistrz powiedział, że sąd zlecił dla Urzędu Marszałkowskiego przeprowadzenie referendum w sprawie budowy lotniska w naszym województwie.
- Sekretarz dodała, że Kodeks Wyborczy reguluje w ten sposób, że tam gdzie przebywa 15 wyborców gmina ma obowiązek zorganizować obwód głosowania. Kalendarz wyborczy zobowiązuje do podjęcia uchwały w krótkim trybie.
Przewodnicząca zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem uchwały w sprawie utworzenia odrębnych obwodów głosowania w referendum lokalnym, na 11 radnych biorących udział w obradach XXV sesji, w głosowaniu udział wzięło 11 radnych, „za” podjęciem uchwały głosowało 11 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie.
/Uchwała Nr XXV/153/16 stanowi Załącznik Nr 3
Do punktu 4 – wolne wnioski.
Radni zgłosili następujące wnioski:
- Radny Kosieradzki, zapytał o to czy obwody do referendum będą się pokrywały z obwodami wyborczymi?
- Sekretarz odpowiedziała, że stałe obwody ustalone są na stałe, chyba, że nastąpi korekta, w momencie powstania nowej ulicy.
- Radny Kosieradzki zapytał o to w jakich godzinach odbędzie się referendum?
- Sekretarz odpowiedziała, że od 7:00 do 20:00.
- Radny Berski zapytał o „19”, zapytał o to czy remonty zostały już zakończone, powiedział, że droga jest w kiepskim stanie są duże koleiny i na przejściach dla pieszych są duże kałuże, są też duże wyrwy na rondzie. Radny dodał, że dziury zostały załatane, ale za kilka dni będzie to samo.
- Burmistrz odpowiedział, że GDDKiA nie informuje Miasta o pracach jakie będą wykonywane.
- Radna Kożuchowska zaproponowała, żeby na 20 grudnia na godz. 13:00 zwołać komisję łączoną m.in. w sprawie budżetu.
- Burmistrz zaproponował, żeby komisja odbyła się o godz. 15:00.
- Radny Burakowski poruszył temat śniadań w szkole, powiedział, że jest to dobry pomysł, ale panie kucharki mają dużo więcej pracy w związku z tym, radny zapytał, czy jest możliwość przyznania tym paniom podwyżek?
- Burmistrz powiedział, że panie z obsługi od trzech lat dostają podwyżki. Burmistrz dodał, ze rozmawiał też z dyrektorami szkół i obsługa miała dostawać około 3% podwyżki rocznie. Te śniadania miały się same finansować. Burmistrz dodał, że być może uda się dać jakąś pomoc w formie stażystów. Jeśli damy podwyżki to we wszystkich szkołach, być może uda się znaleźć jakieś środki na te podwyżki, ale trzeba to jeszcze przeliczyć.
- Radny Korowicki powiedział, że Burmistrz zobowiązała się do poniedziałku postawić kosz na ulicy Spacerowej (przy tamie).
- Burmistrz powiedział, że przed chwilą otrzymał informację od pracownika że koszt był postawiony w poniedziałek.
Do punktu 5 - zakończenie obrad.
W związku z wyczerpaniem porządku obrad XXV sesji Rady Miasta w dniu 9 grudnia 2016 r. Przewodnicząca Rady zamknęła obrady o godz. 14:50.
Na tym protokół zakończono.
Protokołowała Przewodniczący Rady Miasta
Monika Mazur Agnieszka Monika Zalewska
Metryka strony