Protokół Nr XXVII/05

Numer XXVII/05
Data wydania 2005-05-24

Protokół Nr XXVII/05

Z obrad XXVII sesji Rady Miasta Siemiatycze, która odbyła się w sali Konferencyjnej Urzędu Miasta
w dniu 24 maja 2005 roku

Obrady XXVII sesji Rady Miasta Siemiatycze rozpoczęły się o godzinie 13:00 zakończyły zaś o godzinie 14:35.
W obradach XXVII sesji na stan 15 radnych w sesji uczestniczyło 11 według załączonej do protokołu listy obecności.

Radni obecni na XXVII sesji:

1. Zbigniew Chrołowski
2. Zdzisław Chodakowski
3. Mariusz Gocał
4. Aleksander Jakowiuk
5. Andrzej Kochański
6. Agnieszka Sitarska
7. Jan Szeweluk
8. Krzysztof Szyszko
9. Zenon Sielewonowski
10. Krzysztof Wieczorek
11. Zdzisław Warpechowski

Radni nie obecni na XXVII sesji:

1. Halina Drabiuk
2. Mirosław Kobus
3. Tadeusz Nazarewicz
4. Franciszek Sak

W obradach XXVII sesji uczestniczyli również:

1. Zbigniew Radomski – Burmistrz Miasta
2. Stanisław W. Fleks – Zastępca Burmistrza
3. Elżbieta Rakszawa - Sekretarz Miasta
4. Danuta Jaszczołt - Skarbnik Miasta
5. Jolanta Horba – Radca Prawny Urzędu Miasta
6. Jarosław Sołomacha– korespondent Siemiatyckiego Kuriera Samorządowego
7. Anna Kondraciuk – redaktor „Głosu Siemiatycz”
8. Stefan Roszczenko – Przewodniczący Zarządu Osiedla Nr 4
9. Regina Sawczyńska – Przewodnicząca Zarządu Osiedla Nr 7
10. Eugeniusz Boratyński – jeden z wnioskodawców zmiany nazwy ulicy Nowej na Młodych Orłów
11. Romuald Wigat – Dyrektor Siemiatyckiego Ośrodka Kultury
12.Janusz Majer – Prezes Przedsiębiorstwa Komunalnego Spółka z o.o
13.Jerzy Wawrentowicz – Prezes Spółdzielni Mieszkaniowej Lokatorsko-Własnościowej
14. Bogusław Toczko – Powiatowy Komendant Policji w Siemiatyczach

Do punktu 2 – przyjęcie porządku obrad

Przewodniczący Rady stwierdził, że porządek obrad XXVII sesji Rady Miasta radni otrzymali wcześniej. Przewodniczący Rady zaproponował, by ten porządek uzupełniony został o pkt. 6a – podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta oraz o pkt. 9a – podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na rozwiązanie stosunku pracy z radnym.

Innych poprawek dot. zaproponowano porządku obrad XXVII sesji Rady Miasta radni nie wnieśli. W zarządzonym przez Przewodniczącego Rady głosowaniu nad przyjęciem porządku obrad wraz z zaproponowanymi poprawkami udział wzięło 11 radnych, za przyjęciem porządku głosowało 11 radnych. Porządek obrad XXVII sesji przedstawia się następująco:

1. Otwarcie obrad.
2. Przyjęcie porządku obrad.
3. Przyjęcie protokołu z XXVI sesji Rady Miasta.
4. Informacja i komunikaty Przewodniczącego Rady Miasta.
5. Sprawozdanie Burmistrza z pracy między sesjami.
6. Interpelacje i zapytania radnych.
6a. Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na 2005 r.
7. Podjecie uchwały w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia zasadniczego w pierwszej kategorii zaszeregowania oraz wielkości jednego punktu dla pracowników administracyjno-obsługowych zatrudnionych w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Siemiatyczach.
8. Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia wieloletniego planu rozwoju i modernizacji urządzeń wodnych i kanalizacyjnych na terenie Miasta Siemiatycze.
9. Podjęcie uchwały w sprawie realizacji modernizacji oświetlenia ulic, placów i dróg Miasta Siemiatycze
9a. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na rozwiązanie stosunku pracy z radnym.
10. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany nazwy ulicy na terenie miasta Siemiatycze.
11.Podjęcie uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi.
12. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.
13. Wolne wnioski.
14. Zamknięcie obrad.

Do punktu 3 – przyjęcie protokołu z XXVI sesji

Przewodniczący Rady poinformował radnych, że protokół z XXVI sesji Rady Miasta wyłożony jest na stoliku protokolanta i jeżeli do końca obrad dzisiejszej sesji nie wpłyną do niego uwagi i poprawki to uzna się go za przyjęty.

Do punktu 4 – informacje i komunikaty Przewodniczącego Rady Miasta

Przewodniczący Rady przekazując radnym informacje i komunikaty stwierdził, że mijający okres był okresem szczególnym – 3 Maja świętowaliśmy Święto Narodowe i oddawaliśmy hołd twórcom Konstytucji, jednak nie po raz pierwszy pojawiły się problemy ze składem personalnym radnych na tej uroczystości.

Przewodniczący Rady poinformował również w tym punkcie porządku obrad, że na listę osób spoza Rady chętnych do zabrania głosu podczas XXVII sesji wpisał się Pan Jan Hyndza, który chce po raz kolejny zabrać głos w sprawie oczyszczalni ścieków.

Do punktu 5 - sprawozdanie Burmistrza Miasta z pracy między sesjami

Sprawozdanie z pracy w okresie między sesjami złożył Burmistrz Miasta – Zbigniew Radoms ki. Sprawozdanie to stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Radni pytań i uwag do przedstawionego sprawozdania nie wnieśli.

Do punktu 6 – interpelacje i zapytania radnych

W tym punkcie porządku obrad interpelacje i zapytania zgłosili następujący radni:

- Radny Mariusz Gocał zwrócił się z pytaniem, co nowego w sprawie budowy kotłowni na biomasę, czy cos się zmieniło.

-Radny Jan Szeweluk zwrócił się z pytaniem do Komendanta Toczki, czy prawdą jest, że w stosunku do jednego z redaktorów lokalnej gazety toczy się postępowanie karne o dokonanie oszustwa. Radny Szeweluk powiedział, że być może są to jedynie plotki, ale chciałby je rozwiać i wiedzieć, czy to jest prawda.

W tym punkcie porządku obrad Przewodniczący Rady udzielił również Panu Eugeniuszowi Boratyńskiemu, który w swojej wypowiedzi poruszył sprawę chodników na ul. Kilińskiego. Pan Boratyński zapytał, kiedy na tej ulicy zostaną ułożone nowe chodniki, bo na tych które są teraz mieszkańcy sobie łamią nogi.

-Pani Regina Sawczyńska – Przewodnicząca Zarządu Osiedla Nr 7 zwróciła się z pytaniem, kiedy zaczną się prace na Słowiczynie, na ul. Plażowej.

Innych interpelacji nie zgłoszono.

Do punktu 6a – podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta

Przewodniczący Rady stwierdził, że projekt uchwały w tej sprawie był omawiany na posiedzeniach Komisji przed . Z tego, co wie, radni uwag i poprawek do projektu uchwały w tej sprawie nie wnieśli Przewodniczący Rady zwrócił się z pytaniem do radnych, czy w tej chwili radni zgłaszają jakieś poprawki i uwagi do projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na 2005 r.

Radni uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. Przewodniczący Rady zarządził głosowanie nad podjęciem uchwały sprawie zmian w budżecie miasta, zwrócił się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 11 radnych biorących udział w obradach XXVIII sesji, w głosowaniu udział wzięło 11 radnych, za podjęciem uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta głosowało 11 radnych.

/Uchwała Nr XXVII/165/05 w załączeniu/

Do punktu 7 – podjęcie uchwały w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia zasadniczego w pierwszej kategorii zaszeregowania oraz wielkości jednego punktu dla pracowników administracyjno-obsługowych zatrudnionych w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Siemiatyczach

Przewodniczący Rady stwierdził, że projekt uchwały w tej sprawie był również omawiany na posiedzeniach Komisji wraz z innymi projektami uchwał na XXVII sesję. Z tego, co wie, radni uwag i poprawek do projektu uchwały w tej sprawie nie wnieśli. Przewodniczący Rady zwrócił się z pytaniem do radnych, czy w tej chwili radni zgłaszają jakieś poprawki i uwagi do projektu uchwały w tej sprawie.

Radni uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. Przewodniczący Rady zarządził głosowanie nad podjęciem uchwały sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia zasadniczego w pierwszej kategorii zaszeregowania oraz wielkości jednego punktu dla pracowników administracyjno-obsługowych zatrudnionych w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Siemiatyczach, zwrócił się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 11 radnych biorących udział w obradach XXVIII sesji, w głosowaniu udział wzięło 11 radnych, za podjęciem uchwały w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia zasadniczego w pierwszej kategorii zaszeregowania oraz wielkości jednego punktu dla pracowników administracyjno-obsługowych zatrudnionych w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Siemiatyczach głosowało 11 radnych.

/Uchwała Nr XXVII/166/05 w załączeniu/

Do punktu 8 - podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia wieloletniego planu rozwoju i modernizacji urządzeń wodnych i kanalizacyjnych na terenie Miasta Siemiatycze

Przewodniczący Rady stwierdził, że projekt uchwały w tej sprawie był także omawiany na posiedzeniach Komisji wraz z innymi projektami uchwał na XXVII sesję. Z tego, co wie, radni uwag i poprawek do projektu uchwały w tej sprawie nie wnieśli. Przewodniczący Rady zwrócił się z pytaniem do radnych, czy w tej chwili radni zgłaszają jakieś poprawki i uwagi do projektu uchwały w tej sprawie.

Radni uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. Przewodniczący Rady zarządził głosowanie nad podjęciem uchwały sprawie zwrócił się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały w sprawie zatwierdzenia wieloletniego planu rozwoju i modernizacji urządzeń wodnych i kanalizacyjnych na terenie Miasta Siemiatycze - na 11 radnych biorących udział w obradach XXVIII sesji, w głosowaniu udział wzięło 11 radnych, za podjęciem uchwały w sprawie zatwierdzenia wieloletniego planu rozwoju i modernizacji urządzeń wodnych i kanalizacyjnych na terenie Miasta Siemiatycze głosowało 11 radnych.

/Uchwała Nr XXVII/167/05 w załączeniu/

Do punktu 9 - podjęcie uchwały w sprawie realizacji modernizacji oświetlenia ulic, placów i dróg Miasta Siemiatycze

Przewodniczący Rady stwierdził, że projekt uchwały w tej sprawie był omawiany na posiedzeniach Komisji wraz z innymi projektami uchwał na XXVII sesję. Z tego, co wie, radni uwag i poprawek do projektu uchwały w tej sprawie nie wnieśli. Przewodniczący Rady zwrócił się z pytaniem do radnych, czy w tej chwili radni zgłaszają jakieś poprawki i uwagi do projektu uchwały w tej sprawie.

Radni uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. Przewodniczący Rady zarządził więc głosowanie nad podjęciem uchwały w tej sprawie zwrócił się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały w sprawie realizacji modernizacji oświetlenia ulic, placów i dróg Miasta Siemiatycze - na 11 radnych biorących udział w obradach XXVIII sesji, w głosowaniu udział wzięło 11 radnych, za podjęciem uchwały w sprawie realizacji modernizacji oświetlenia ulic, placów i dróg Miasta Siemiatycze głosowało 11 radnych.

/Uchwała Nr XXVII/168/05 w załączeniu/

9a. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na rozwiązanie stosunku pracy z radnym

- Przewodniczący Rady zapoznał radnych w tym punkcie z treścią pisma Dyrektora Zespołu Szkół z Oddziałami Integracyjnymi im Jana Pawła II, w którym zwraca się on z prośba o wyrażenie zgody na rozwiązanie stosunku pracy z Panem Zdzisławem Chodakowskim – radnym Rady Miasta Siemiatycze. Dyrektor Szkoły uzasadniając swoją prośbę stwierdza, że w związku ze zmianami organizacyjnymi powodującymi zmniejszenie liczby oddziałów w szkole niemożliwe jest dalsze zatrudnienie Pana Zdzisława Chodakowskiego w pełnym wymiarze zajęć ( art. 20 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela). W piśmie tym Dyrektor Zespołu szkól informuje również, Pan Chodakowski nie wyraził zgody na ograniczenie zatrudnienia w trybie określonym w art. 22 ust. 2 Karty Nauczyciela tj. na ograniczenie zatrudnia do wymiaru nie niższego niż ½ etatu obowiązkowego wymiaru zajęć i proporcjonalnego zmniejszenia wynagrodzenia. Wyraził natomiast zgodę na zastosowanie przepisów art. 20 Karty Nauczyciela.

W dalszej części obrad Przewodniczący Rady zwrócił się z prośbą do radnego Chodakowskiego, by określił swoje stanowisko.

-Radny Zdzisław Chodakowski zabierając głos powiedział, że prosi o podjęcie takiej uchwały, bo nabył prawa emerytalne i chce skorzystać z okazji odejścia na emeryturę.

Innych głosów w dyskusji w tej sprawie nie było.

Następnie Przewodniczący Rady zarządził głosowanie nad podjęciem uchwały sprawie zwrócił się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały w sprawie r sprawie wyrażenia zgody na rozwiązanie stosunku pracy z radnym - na 11 radnych biorących udział w obradach XXVIII sesji, w głosowaniu udział wzięło 11 radnych, za podjęciem uchwały w sprawie wyrażenia zgody na rozwiązanie stosunku pracy z radnym głosowało 8 radnych, od głosu wstrzymało się 3 radnych.

.

/Uchwała Nr XXVII/169/05 w załączeniu/

Do punktu 10 - podjęcie uchwały w sprawie zmiany nazwy ulicy na terenie miasta Siemiatycze

Przewodniczący Rady stwierdził, że projekt uchwały w tej sprawie był omawiany na posiedzeniach Komisji wraz z innymi projektami uchwał na XXVII sesję. Z tego, co wie, radni uwag i poprawek do projektu uchwały w tej sprawie nie wnieśli. Przewodniczący Rady podkreślił, ze radni przyjęli do wiadomości nazwiska członków organizacji „Młode Orły” uświadamiając sobie stopień niebezpieczeństwa grożący w owych czasach. Przewodniczący Rady podkreślił, że przedstawiciele tej organizacji zostali zaproszeni na sesję.

Radni uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. Przewodniczący Rady zarządził więc głosowanie nad podjęciem uchwały w tej sprawie, zwrócił się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały w sprawie zmiany nazwy ulicy na terenie miasta Siemiatycze - na 11 radnych biorących udział w obradach XXVIII sesji, w głosowaniu udział wzięło 11 radnych, za podjęciem uchwały sprawie zmiany nazwy ulicy na terenie miasta Siemiatycze głosowało 11 radnych.

/Uchwała Nr XXVII/170/05 w załączeniu/

Do punktu 11 - podjęcie uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi

Przystępując do realizacji tego punktu porządku obrad Przewodniczący Rady poprosił członka Komisji Rewizyjnej – radnego Zbigniewa Chrołowskiego o zapoznanie radnych z protokołem Komisji z przeprowadzonej kontroli.

Radny Zbigniew Chrołowski odczytał radnym Protokół z przeprowadzonej kontroli dot. zanieczyszczenia studni kopalnej. Radni pytań i uwag w tej sprawie nie wnieśli – protokół Komisji Rewizyjnej stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Przewodniczący Rady zabierając głos stwierdził, że z tego co wszyscy usłyszeli sentencja protokołu Komisji Rewizyjnej jest taka, aby skargę uznać za bezzasadną.

Radni uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. Przewodniczący Rady zarządził więc głosowanie nad podjęciem uchwały w tej sprawie, zwrócił się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi uznanie jej za bezzasadną - na 11 radnych biorących udział w obradach XXVIII sesji, w głosowaniu udział wzięło 11 radnych, za podjęciem uchwały sprawie rozpatrzenia skargi i uznanie jej za bezzasadną głosowało 11 radnych.

/Uchwała Nr XXVII/171/05 w załączeniu/

Do punktu 12 - odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych

Burmistrz Radomski odpowiadając na interpelacje radnych stwierdził m.in.:

-odnosząc się do wypowiedzi mieszkańca ul. Kilińskiego w sprawie remontu tej ulicy powiedział, że jest to ulica we władaniu Powiatu i wszelkie prace na tej ulicy musi wykonać Powiat. Burmistrz Radomski powiedział, że w tej sprawie do stał pismo mieszkańców i przesłał je do Starosty Siemiatyckiego z prośbą o rozpoczęcie prac. Burmistrz podkreślił także, że w najbliższym, czasie w Starostwie ma odbyć się spotkanie, na którym poruszy ten temat;

-odnosząc się do kwestii Słowiczyna i ulicy Plażowej, Burmistrz stwierdził, że jest to problem bardziej złożony. Powiedział, ze na dzień dzisiejszy już wszyscy, oprócz jednej właścicielki wyrażają zgodę na przejście urządzeń technicznych po części ich działek. Burmistrz Radomski powiedział, że dokumentacja techniczna na to zadanie jest w trakcie realizacji, dodał, że w tym roku coś się w tym rejonie zrobi, ale będzie to zależało od finansów;

-o udzielenie odpowiedzi w kwestii budowy ciepłowni miejskiej poproszony został Prezes Przedsiębiorstwa Komunalnego – Pan Janusz Majer, który w swojej wypowiedzi stwierdził, iż wszystkie dokumenty w tej sprawie dot. lokalizacji są skierowane do właściwego sądu administracyjnego. Pan Prezes stwierdził, że ma kłopoty z uzyskaniem decyzji o warunkach zabudowy. Prezes PK odnosząc się do strony finansowej tego przedsięwzięcia powiedział, że praktycznie strona finansowa tego przedsięwzięcia jest już załatwiona, gdyż Przedsiębiorstwo uzyskało już słowne promesy od kilku funduszy m.in. Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska;

- Pan Bogusław Toczko – Komendant Powiatowy Policji odpowiadając na interpelację radnego Szeweluka stwierdził, że w Komendzie Policji w ostatnim okresie przesłuchano ok. 200 osób i z tego z co wie, żadna z tych osób nie oświadczyła, że jest redaktorem jednej z lokalnych gazet. Pan Toczko stwierdził, że nie zna treści stopek siemiatyckich gazet i nie wyklucza, że w jednej z tych gazet widnieje takie samo nazwisko, z jakim wiążą się pewne przesłuchania. Komendant Toczko podkreślił jednak, że nie może w 100% stwierdzić, że jest to to samo nazwisko a z materiałów nie wynika jednoznacznie, że jest to redaktor lokalnej gazety.

Do punktu 13 – wolne wnioski

W wolnych wnioskach głos zabrali:

-Pan Jan Hyndza po raz kolejny poruszył sprawę nieprzyjemnych zapachów dochodzących z miejskiej oczyszczalni ścieków. Pan Hyndza stwierdził, że mieszkańcom coraz trudniej jest żyć z tym zamachem i zwrócił się z prośbą o poczynienie starań, by ten zapach zniknął. Pan Hyndza stwierdził, że kiedy był na sesji przed kilkoma miesiącami, mówiło się, że coś się będzie robić, aby ten zapach ograniczyć, ale jak do tej pory nic się nie zrobiło, a z tym „smrodem” dłużej żyć się nie da. Pan Hyndza zaproponował radnym sesję wyjazdową na terenie oczyszczalni i w jej okolicy, aby sami radni się przekonali. Pan Hyndza stwierdził, ze dłużej już nie może żyć w tym „smrodzie”, zwrócił się do Pana Burmistrza o przydzielenie mu lokalu zastępczego. Pan Hyndza stwierdził, ze czas, aby w końcu ktoś uwierzył w to co mówi, bo tam naprawdę śmierdzi.

- Mieszkanka ul. 11 Listopada, która również zabrała głos w tej sprawie stwierdziła, że ani w dzień, ani w nocy nie można otwierać okien, bo zapach dostaje się do środka i żyć się z nim nie da, jest nie do wytrzymania.

- Przewodniczący Rady odnosząc się do wypowiedzi mieszkańców ul. 11 Listopada stwierdził, że to nie prawda, że nikt nie wierzy Panu Hyndza, że śmierdzi, radni wierzą, ze tam cuchnie, tylko, że z tej wiary nie wynika polepszenie sytuacji. Pan Wrapechowski powiedział, że jego zdaniem trzeba wyjaśnić dlaczego tak jest i co można zrobić, żeby było lepiej. Przewodniczący Rady podkreślił, że nie będzie problemem zrobienie sesji wyjazdowej w tej sprawie.

Następnie głos w sprawie funkcjonowania miejskiej oczyszczalni ścieków zabrał Prezes PK Spółka z o.o – Pan Janusz Majer, który stwierdził w swojej wypowiedzi, że zapach z oczyszczalni jest kłopotem nie tylko dla mieszkańców, ale również praca na oczyszczalni jest uciążliwa. Odnosząc się do kwestii tego, co już zostało zrobione, Prezes Majer stwierdził, że zmniejszone zostały poletka kompostowe z 2,5 ha do 1,5 ha na których składowany jest osad i to pozwoliło zmniejszyć obszar fermentacji, jednak zupełne wyeliminowanie tych zapachów jest na dzień dzisiejszy, przy tej technologii niemożliwe. Prezes PK podkreślił, że odwiedził już kilka oczyszczalni i wszędzie tam występuje również taki problem jak u nas. Pan Majer poinformował, że wystąpił do Politechniki Białostockiej o zbadanie osadu – osad zbadano i dopuszczono go do gospodarczego wykorzystania. Pan Majer powiedział, że taki problem jest wszędzie, w całej Polsce i nikomu nie udało się usunąć zapachu, nawet w obrębie 7-8 km. Kontynuując swoją wypowiedź Prezes Majer stwierdził, że w chcą rozmawiać również z gminą Siemiatycze, aby móc na tereny nieużytków wywozić osad z oczyszczalni i wykorzystywać go gospodarczo i wtedy w ogóle na terenie oczyszczalni nie byłoby osadu. Pan Majer stwierdził także, że wspólnie z Panem Burmistrzem zastanawiali się nad kompleksowym uszczelnieniem całego procesu na oczyszczalni, ale są to bardzo duże pieniądze.

- Pan Jan Hyndza powiedział, że jego zdaniem należy to zrobić raz, zrobić jedno, ale dobrze.

-Przewodniczący Rady zwrócił się z wnioskiem do Komisji Rozwoju Gospodarczego o Porządku Publicznego, aby odbyła spotkanie w tej sprawie i w oparciu o wnioski z tego posiedzenia zaproponował, aby zrobić sesję wyjazdową na oczyszczalnię.

-Radny Krzysztof Wieczorek powiedział, że na ostatnim posiedzeniu Komisji, w którym uczestniczyli przedstawiciele Zakładu Wodociągów i Kanalizacji zwrócił się z prośbą o przedstawienie dokładnego harmonogramu działa, które były podjęte i jakie są planowane w celu zmniejszenia uciążliwości dla okolicznej ludności oczyszczalni.

-Radny Zbigniew Chrołowski – Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego i Porządku Publicznego zabierając głos powiedział, że Komisja może się zebrać, jednak i tak nic nowego nie wniesie, bo zapach z oczyszczalni jest bardzo wyczuwalny na terenie całego miasta. Zdaniem radnego Chrołowskiego Prezes Majer powinien określić jakąś wizję – ile jeszcze lat będzie śmierdziało, przedstawić symulację kilku wariantów poprawy sytuacji. Radny Chrołowski stwierdził, że wie, iż są niezbyt drogie metody przykrywania tych poletek osadu.

-Burmistrz Miasta – Zbigniew Radomski zabierając głos w dyskusji w sprawie oczyszczalni stwierdził, ze ten problem jest złożony, Burmistrz poinformował radnych, że przed sesją odbył spotkanie z właścicielem Polderu, dodał, że Polser do tej pory nie podpisał umowy z Przedsiębiorstwem Komunalnym na zrzut ścieków bardzo agresywnych, ale też nie chce dostosować swoich ścieków do obowiązujących norm. Przedstawiciele Polseru twierdzą, że zbudują własną oczyszczalnię, ale taka inwestycja będzie trwać przynajmniej 3 lata. Burmistrz podkreślił, że Polser musi dostosować się do wymogów Przedsiębiorstwa Komunalnego. Burmistrz Radomski stwierdził w swojej wypowiedzi, że zniwelowanie tego zapachu z oczyszczalni będzie kosztowało budżet miasta 8 milionów złotych i wtedy staną wszystkie inne inwestycje, jednak jeśli Rada Miasta przyjmie takie rozwiązanie, to nic innego w mieście się nie będzie robić. Burmistrz przypomniał także, że podczas ostatniej modernizacji oczyszczalni nie było środków na to, by przyjąć rozwiązania takie, żeby zapach zniwelowac bo to kosztowałoby 20 milionów złotych. Burmistrz Radomski stwierdził także w swojej wypowiedzi, że wcześniej nie śmierdziało tak, ponieważ ścieki szły bezpośrednio do Kamionki, jednak teraz nie ma o tym mowy i dlatego też żeby rozwiązać ten problem trzeba czasu i środków.

Do punktu 14 – zakończenie obrad

W związku z wyczerpaniem porządku obrad XXVII sesji Rady Miasta w dniu 24 maja 2005 r. Przewodniczący Rady zamknął obrady o godz. 14:35.

Na tym protokół zakończono.

Protokołowała: Przewodniczący Rady Miasta
K.Andruszkiewicz Zdzisław Warpechowski

Metryka strony

Udostępniający: Miasto Siemiatycze

Wytwarzający/odpowiadający: Katarzyna Andruszkiewicz

Data wytworzenia: 2007-06-28

Wprowadzający: Eryk Nowik

Data modyfikacji: 2019-03-07

Opublikował: Eryk Nowik

Data publikacji: 2019-03-07