Protokół Nr XXX/05
Numer | XXX/05 |
---|---|
Data wydania | 2005-11-09 |
Protokół Nr XXX/05
z obrad XXX sesji Rady Miasta Siemiatycze, która odbyła się w sali konferencyjnej Urzędu Miasta Siemiatycze
w dniu 9 listopada 2005 roku
Obrady XXX sesji Rady Miasta Siemiatycze rozpoczęły się o godzinie 12:00 zakończyły zaś o godzinie 13:15.
W obradach XXX sesji na stan 15 radnych w sesji uczestniczyło 12, według załączonej do protokołu listy obecności.
Radni obecni na XXX sesji:
1. Zdzisław Chodakowski
2. Zbigniew Chrołowski
3. Aleksander Jakowiuk
4. Tadeusz Nazarewicz
5. Jan Szeweluk
6. Krzysztof Szyszko
7. Zdzisław Warpechowski
8. Krzysztof Wieczorek
9. Franciszek Sak
10. Agnieszka Sitarska
11. Halina Drabiuk
12. Mirosław Kobus
Radni nieobecni na XXX sesji Rady Miasta:
1. Andrzej Kochański
2. Mariusz Gocał
3. Zenon Sielewonowski
W obradach XXX sesji uczestniczyli również:
1. Zbigniew Radomski – Burmistrz Miasta
2. Stanisław W. Fleks – Zastępca Burmistrza
3. Elżbieta Rakszawa - Sekretarz Miasta
4. Danuta Jaszczołt - Skarbnik Miasta
5. Jolanta Horba – Radca Prawny Urzędu Miasta
6. Łukasz Andruszkiewicz – korespondent Siemiatyckiego Kuriera Samorządowego
7. Anna Kondraciuk – redaktor „Głosu Siemiatycz”
8. Romuald Wigat – Dyrektor Siemiatyckiego Ośrodka Kultury
9. Teresa Nazarewicz – p.o Dyrektora ZGM
10. Sławomir Pytel – Komenda Powiatowa Policji w Siemiatyczach
11. Celina Kichner – Wiceprzewodnicząca Zarządu Osiedla Nr 4
12. Romuald Wilgat – Dyrektor MOSiR
13. Michał Kruglicz – RP – OPZZ
14. Barbara Weremczuk _ Kierownik USC
Do punktu 2 – przyjęcie porządku obrad
Przewodniczący Rady stwierdził, że proponowany porządek obrad XXX sesji radni otrzymali wcześniej, zwrócił się z pytaniem, czy zgłaszają do niego jakieś uwagi i poprawki. Radni uwag i poprawek nie wnieśli, przyjmując jednogłośnie zaproponowany porządek obrad XXX sesji, który przedstawia się następująco:
1. Otwarcie obrad.
2. Przyjęcie porządku obrad.
3. Wręczenie medali za długoletnie pożycie małżeńskie.
4. Przyjęcie protokołu z XXIX sesji Rady Miasta.
5.Informacja Burmistrza Miasta o złożonych oświadczeniach majątkowych.
6.Informacja Przewodniczącego Rady Miasta o złożonych oświadczeniach majątkowych.
7. Sprawozdanie Burmistrza Miasta z pracy między sesjami.
8. Interpelacje i zapytania radnych.
9. Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na 2005 r.
10. Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części miasta Siemiatycze.
11. Podjęcie uchwały w sprawie współpracy z samorządem miasta Castrolibero.
12. Podjęcie uchwały w sprawie zlecenia rozpatrzenia skargi.
13. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.
14. Wolne wnioski.
15. Zamknięcie obrad.
Do punktu 3 - wręczenie medali za długoletnie pożycie małżeńskie
Burmistrz Miasta w obecności Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego wręczył Państwu Alicji i Bolesławowi Czarnockim medale za długoletnie pożycie małżeńskie przyznane przez Prezydenta RP. Państwo Czrnoccy otrzymali kwiaty i życzenia dalszych lat życia.
Do punktu 4 – przyjęcie protokołu z XXIX sesji
Przewodniczący Rady poinformował radnych, że protokół z XXIX sesji Rady Miasta wyłożony jest na stoliku protokolanta i jeżeli do końca obrad dzisiejszej sesji nie wpłyną do niego uwagi i poprawki to uzna się go za przyjęty.
Do punktu 5 -informacja Burmistrza Miasta o złożonych oświadczeniach majątkowych
Burmistrz Miasta – Pan Zbigniew Radomski przedstawił Radzie Miasta informację o złożonych przez osoby wymienione w art. 24 h ustawy o samorządzie gminnym oświadczeniach majątkowych. Burmistrz w swojej wypowiedzi stwierdził, że art. ten nakłada obowiązek składania oświadczeń przez: Zastępcę Burmistrza, Sekretarza Gminy, Skarbnika Gminy, kierownika jednostki organizacyjnej gminy, osobę zarządzającą i członka organu zarządzającego gminną osobą prawną oraz osoby wydające decyzje administracyjne w imieniu Burmistrza.
Złożona przez Burmistrza Radomskiego informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Do punktu 6 -informacja Przewodniczącego Rady o złożonych oświadczeniach majątkowych
Przewodniczący rady Miasta – Zdzisław Warpechowski złożył Radzie informację o złożonych przez radnych oświadczeniach majątkowych. Przewodniczący poinformował, że oświadczenia zostały złożone przez wszystkich radnych, a w wyniku przeprowadzonej ich analizy nie stwierdzono nieprawidłowości. Złożona przez Przewodniczącego Rady informacja stanowi również załącznik do protokołu z sesji.
Do punktu 7 – sprawozdanie Burmistrza Miasta z pracy między sesjami
Sprawozdanie z pracy za okres od ostatniej sesji tj, od dnia 21 września br. złożył Burmistrz Miasta – Zbigniew Radomski. Sprawozdanie to stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Radni pytań i uwag do przedstawionego sprawozdania nie wnieśli.
Do punktu 8 – interpelacje i zapytania radnych
W punkcie interpelacje i zapytania radnych, głos zabrali:
-Radna Agnieszka Sitarska zwróciła się zapytaniem do Komendanta Policji dot. ostatnich wydarzeń na Rondzie Jana Pawła II, które miały związek z przejazdem przez nasze miasto kibiców Jagielonii Białystok, którzy na oczach policjantów pobili mieszkańca naszego miasta. Radna Sitarska zapytała, czy w związku z tym wydarzeniem toczą się postępowania wyjaśniające, jakieś śledztwo.
-Pan Zdzisław Warpechowski stwierdził, że kilka dni temu na tej sali odbyło się spotkanie z mieszkańcami ul. Mickiewicza i ulic sąsiednich w sprawie wykonanie kanalizacji w ul. Mickiewicza. W trakie tego spotkania mieszkańcy zastanawiali się nad tym, czy jest szansa realizacji tej inwestycji w roku bieżącym, czy może już w przyszłym. Podczas tego spotkania ustalono, że część tej inwestycji zostanie zrealizowana jeszcze w tym roku, pytanie więc do Pana Prezesa Przedsiębiorstwa Komunalnego, kiedy wjadą maszyny na ten teren i zacznie się tam coś robić.
Innych interpelacji nie zgłoszono.
Do punktu 9 - podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na 2005 r.
Przewodniczący Rady stwierdził, że projekt uchwały w tej sprawie był dokładnie przedstawiany na posiedzeniach Komisji przed sesją. Zwrócił się z pytaniem do radnych, czy na sesji istnieje jeszcze potrzeba omawiania tego punktu. Radni byli zdania, że nie ma takiej potrzeby. Następnie o przedstawienie opinii Komisji Rady w tej kwestii poproszeni zostali Przewodniczący Komisji tj. radni: Zbigniew Chrołowski, Krzysztof Szyszko, Zdzisław Chodakowski. Opinie Komisji odnośnie projektu tej uchwały były pozytywne.
Radni uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. Przewodniczący Rady zarządził głosowanie nad podjęciem uchwały w sprawie e zmian w budżecie miasta na 2005 r. - zwrócił się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 12 radnych biorących udział w obradach XXX sesji, w głosowaniu udział wzięło 12 radnych, za podjęciem w/w uchwały głosowało 12 radnych.
/Uchwała Nr XXX/180/05 w załączeniu/
Do punktu 10 - podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części miasta Siemiatycze
Przewodniczący Rady stwierdził, że ten projekt uchwały również był dokładnie przedstawiany na posiedzeniach Komisji przed sesją. Zwrócił się z pytaniem do radnych, czy na sesji istnieje jeszcze potrzeba omawiania tego punktu. Radni byli zdania, że nie ma takiej potrzeby. Następnie o przedstawienie opinii Komisji Rady w tej kwestii poproszeni zostali Przewodniczący Komisji tj. radni: Zbigniew Chrołowski, Krzysztof Szyszko, Zdzisław Chodakowski. Opinie Komisji odnośnie projektu tej uchwały były pozytywne.
Radni uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. Przewodniczący Rady zarządził więc głosowanie nad podjęciem uchwały sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części miasta Siemiatycze -zwrócił się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 12 radnych biorących udział w obradach XXX sesji, w głosowaniu udział wzięło 12 radnych, za podjęciem w/w uchwały głosowało 12 radnych.
/Uchwała Nr XXX/181/05 w załączeniu/
Do punktu 11 – podjęcie uchwały w sprawie współpracy z samorządem miasta Castrolibero
Przewodniczący Rady stwierdził, że ten projekt uchwały również był dokładnie przedstawiany na posiedzeniach Komisji przed sesją. Zwrócił się z pytaniem do radnych, czy na sesji istnieje jeszcze potrzeba omawiania tego punktu. Radni byli zdania, że nie ma takiej potrzeby.
Radni uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. Przewodniczący Rady zarządził więc głosowanie nad podjęciem uchwały sprawie współpracy z samorządem miasta Castrolibero. , zwrócił się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 12 radnych biorących udział w obradach XXX sesji, w głosowaniu udział wzięło 12 radnych, za podjęciem w/w uchwały głosowało 12 radnych.
/Uchwała Nr XXX/182/05 w załączeniu/
Do punktu 12 – podjęcie uchwały w sprawie zlecenia rozpatrzenia skargi
Przewodniczący Rady stwierdził, że z projektem tej uchwały radni mieli okazję zapoznać się na posiedzeniach Komisji przed sesją dokładnie przedstawiany na posiedzeniach Komisji przed sesją. Zwrócił się z pytaniem do radnych, czy na sesji istnieje jeszcze potrzeba omawiania tego punktu. Radni byli zdania, że nie ma takiej potrzeby.
Radni uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli ustalając termin rozpatrzenia tej skargi do dnia 10 grudnia 2005 r. Przewodniczący Rady zarządził głosowanie nad podjęciem uchwały w sprawie zlecenia rozpatrzenia skargi. zwrócił się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 12 radnych biorących udział w obradach XXX sesji, w głosowaniu udział wzięło 12 radnych, za podjęciem w/w uchwały głosowało 12 radnych.
/Uchwała Nr XXX/183/05 w załączeniu/
Do punktu 13 - odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych
Realizując ten punkt porządku obrad Burmistrz Miasta zwrócił się z prośbą do uczestniczącego w obradach XXX sesji przedstawiciela Komendy Powiatowej Policji w Siemiatyczach Pana Sławomira Pytla o udzielenie odpowiedzi na interpelację zgłoszoną przez radną Agnieszkę Sitarską.
-Pan Sławomir Pytel udzielając odpowiedzi wyjaśnił szczegółowo przebieg zajścia na Placu Jana Pawła II w dniu 25 października br, kiedy przez nasze miasto przejeżdżali kibice Jagielonii Białystok. Pan Pytel podkreślił w swojej wypowiedzi, ze udział Siemiatyczanina w tym zdarzeniu był dobrowolny i osoba ta nie czuła się osobą pokrzywdzoną. Pan Pytel podkreślił również, że do dnia dzisiejszego trwa postępowanie o zagrożeniu ruchu drogowego w tej sprawie. W swojej wypowiedzi Pan Pytel stwierdził także, że nie chce oskarżać o nic mediów, jednak jego zdaniem media niejednokrotnie zgrzewają młodych ludzi do niebezpiecznych zachowań i bardzo często zdarza się, że takie młode osoby tylko po to przyjeżdżają na mecze, by wszczynać burdy. Pan Pytel dodał, że nie chciałby, aby odniesiono wrażenie, że Policja blokuje rozwój sportu, jednak media muszą zwracać większą uwagę na to co piszą.
Do punktu 14 – wolne wnioski
W wolnych wnioskach głos zabierali następujący radni:
-Radny Krzysztof Wieczorek zwrócił się z prośbą do Pana Sławomira Pytla o udzielenie informacji w sprawie zanieczyszczenia zalewów.
-Pan Sławomir Pytel odpowiadając na to pytanie stwierdził, że jeszcze przed pełnią sezonu wakacyjnego było prowadzone postępowanie w tej sprawie, a mianowicie wpłynęła informacja, że instytucja usytuowana nieopodal zalewu źle odprowadza ścieki. Przeprowadzono postępowanie w tej sprawie i zakończono ją nie kierując jej do sądu.
-Przewodniczący Rady Miasta odczytał następnie radnym pismo Pana Andrzeja Olędzkiego – Pełnomocnika „Prawa i Sprawiedliwości” na powiat Siemiatycki dot. ostatnich nieprzyjaznych dla tej partii i nowo wybranego Prezydenta RP publikacji na łamach „Kuriera Siemiatyckiego”.
-Pan Romuald Wilgat – Dyrektor SOK zabierając głos w tej sprawie stwierdził, że jako Kierownik Siemiatyckiego Ośrodka Kultury pragnie przeprosić tych, którzy czują się tymi publikacjami oburzeni. Pan Wilgat wyraził przekonanie, że te artykuły to jest głupota młodości osób, które na łamach tej gazety próbują swoje przekonania polityczne przedstawić. Pan Wilgat podkreślił, że stosowne przeprosiny w tej sprawie będą zamieszczone na łamach gazety, dodał, że zostaną też wyciągnięte konsekwencje służbowe, bo nie może tak być, że gazeta będzie wykorzystywana do prywatnych celów.
-Przewodniczący Rady poinformował również radnych, że Pan Burmistrz udzielił odpowiedzi dla delegacji mieszkańców, którzy obecni byli na poprzedniej sesji w sprawie placu zabaw dla dzieci. Odpowiedź Pana Burmistrza w tej sprawie dostępna jest z Biurze Rady. Pan Warpechowski przekazał również radnym zaproszenie Klubu AA IGNIS do wzięcia udziału w uroczystościach z okazji obchodów X lecia istnienia tego klubu., które odbędą się w dniu 12 listopada br.
Do punktu 12 – zakończenie obrad
W związku z wyczerpaniem porządku obrad XXX sesji Rady Miasta w dniu 9 listopada 2005 r. r. Przewodniczący Rady zamknął obrady o godz. 13:55.
Na tym protokół zakończono.
Protokołowała: | Przewodniczący Rady Miasta |
K.Andruszkiewicz | Zdzisław Warpechowski |
Załącznik do
Protokołu Nr XXX/05
Z obrad XXX sesji Rady Miasta Siemiatycze
Z dnia 9 listopada 2005 r.
Panie Przewodniczący, Wysoka Rado!
Tradycyjnie, jak na każdej sesji Rady Miasta pragnę przedstawić Państwu w skrócie aktualne sprawy miasta z ostatnich tygodni.
Z zakresu realizacji inwestycji
Ukończeniu dobiega budowa budynku socjalnego przy ul. Armii Krajowej. Obecnie trwają prace wykończeniowe polegające na montażu stolarki okiennej i drzwiowej oraz malowaniu pomieszczeń.
Rozpoczął się remont wiatraka holenderskiego przy ul.11 Listopada. Prace mają zostać zakończone do końca roku. Wykonawcą jest firma HENBUD z Szepietowa, która wygrała przetarg na realizację tego zadania za kwotę 59 160 zł brutto. Obecnie zmieniana jest oś, na której obracają się skrzydła oraz zmieniane jest pokrycie dachu.
Pod koniec września ukończono porządkowanie cmentarza żołnierzy niemieckich i rosyjskich z okresu I wojny światowej na WESCE. Wartość prac wyniosła 4 500 zł. Wykonawcą było Przedsiębiorstwo Komunalne. W ramach prac, między innymi, odnowiono istniejące pomniki, odmalowano ogrodzenie i wykonano ogólne prace porządkowe. Jeszcze w tym roku planowany jest remont mogiły lotnika Mieczysława Bienia, który zginął podczas II wojny światowej.
Podpisałem umowę z Konsorcjum ISO Matbud na modernizację systemu oświetlenia ulicznego na terenie miasta finansowanego z uzyskanych oszczędności po zrealizowaniu prac modernizacyjnych bez udziału środków finansowych oraz zaciągania przez gminę kredytu. Wartość przedsięwzięcia to 932 154 zł netto. Termin realizacji określono na 4 miesiące od podpisania umowy z wyłączeniem budowy nowych punktów świetlnych obejmujących łącznie 48 lamp na osiedlu Muszkowie, ulicach Ciechanowieckiej i Żeromskiego. W przypadku nowych punktów termin realizacji ustalono do 30 kwietnia następnego roku.
Ogłoszony został przetarg na budowę kanalizacji sanitarnej w ulicach Bartosza Głowackiego i Powstania Styczniowego o długości 3470 m z dwoma przepompowniami. Inwestycja obejmuje również wymianę nawierzchni ulic oraz budowę chodników po obu stronach Bartosza Głowackiego i po jednej stronie Powstania Styczniowego. Otwarcie ofert nastąpi 2 grudnia. Termin realizacji zadania został ustalony na 31 października 2006 r. Przypomnę , że inwestycja uzyskuje 75% wsparcie finansowe z ZPORR. W przedsięwzięciu uczestniczy również finansowo Starostwo Powiatowe.
Zakończone zostały prace przy budowie ulic Obrońców Wizny, Obrońców Westerplatte i Bohaterów Monte Cassino. W ramach budowy na ul. Obrońców Wizny i Bohaterów Monte Cassino ustawiono krawężniki, wykonano przykanaliki i kratki ściekowe kanału deszczowego. Na Obrońców Westerplatte wykonano pobdudowę żwirową, przykanaliki, kratki ściekowe, ustawiono również krawężniki zakupione przez mieszkańców. Na wszystkich tych ulicach ułożono nawierzchnię bitumiczną. Wartość robót to 288 246 zł. Wykonawcą było Przedsiębiorstwo Drogowo-Mostowe z Siemiatycz.
Wykonana została również nawierzchnia bitumiczna na ul. Cichorskiego „Zameczka” na odcinku od ul. Ciechanowieckiej do Powstania Styczniowego. Koszt robót wyniósł 75 480 zł.
Zakończone zostały remonty chodników przy ulicach Ogrodowej, Przybyszewskiego, Małopolskiej oraz Młodych Orłów. Wybudowany został również chodnik na cmentarzu do kaplicy Ewangelicko- Augsburskiej. Przy budowie chodników pracowały osoby zatrudnione w ramach prac interwencyjnych.
W końcu października zakończono prace przy budowie ciągu pieszo rowerowego wzdłuż ul. Górnej. Budowa była współfinansowana przez budżet miasta. Prace wykonywane były przez firmę Dimex za ogólną kwotę 169 tys. zł. Ponadto został wybudowany parking na odcinku od bramy kościoła w kierunku przystanku PKS za kwotę 17 tys. zł.
Kontynuowane są prace przy przebudowie chodnika w ciągu ulicy 11 Listopada na odcinku od ul. Armii Krajowej do Annopolskiej. Prace wykonują Spółki Wodne. Termin zakończenia robót ustalono na 20 listopada. Koszt przebudowy tego odcinka wyniesie 165 884 zł. Udział budżetu miasta w tym przedsięwzięciu wyniesie 41 471 zł. – przebudowa parkingu przy Placu Jana Pawła II – strona wschodnia.
Z inwestycji prowadzonych przez innych zarządców dróg należy również wspomnieć budowę chodnika, na zakwalifikowanej do dróg powiatowych, ulicy Słowiczyńskiej na odcinku od ulicy Leszczynowej do Świerkowej. Aktualnie Powiatowy Zarząd Dróg przystąpił do wymiany krawężników i wykonania odnowy nawierzchni chodnika ulicy Kilińskiego na odcinku od ul. Witosa do ulicy Nowej.
Pełną parą przebiegają również prace przy przebudowie drogi Nr 19 od rozdzielni prądu do mostu na rzece Bug. Wykonawcą robót jest Miejskie Przedsiębiorstwo Drogowo Mostowe z Warszawy. Przypomnę, że wartość kontraktu wynosi 12 mln. zł a termin zakończenia ustalony jest na lipiec następnego roku.
Z zakresu gospodarowania mieniem
W dniu 20 września zawarłem akt notarialny na sprzedaż nieruchomości niezabudowanej o pow. 55 m² położonej przy ul. Dąbrowskiego. Nabywca został wyłoniony w drodze przetargu. Działka została zbyta za 2 124,59 zł plus 22% podatku VAT.
Zawarłem umowę dzierżawy z Przedsiębiorstwem Drogowo Mostowym MAKSBUD na dzierżawę nieruchomości o pow. 3,64 ha przy ul. Kościuszki. Czynsz dzierżawny do końca bieżącego roku wyniesie z tego tytułu 6 367,28 zł + 22% VAT. Nieruchomość tą przeznaczyłem do przetargu w trybie przetargu ustnego nieograniczonego. Przetarg wyznaczony jest na 8 grudnia. Cena wywoławcza 343 840 zł + podatek VAT.
Do sprzedaży w trybie bezprzetargowym, z przeznaczeniem na poszerzenie działki przyległej, została wyznaczona działka o pow. 85 m² położona przy ul. Wysokiej róg Polnej. Wartość nieruchomości ustalono na 2 000 zł + podatek VAT oraz zwrot kosztów podziału i wyceny.
W ostatnim okresie odbyły się przetargi:
- na sprzedaż nieruchomości o pow. 190 m² położonej przy ul. Sienkiewicza róg Chopina, cena uzyskana w przetargu to 5 260 zł plus podatek VAT,
- na sprzedaż nieruchomości lokalowej wraz z pomieszczeniem przynależnym w domu mieszkalnym z jednoczesnym oddaniem w użytkowanie wieczyste ułamkowej części gruntu. Nieruchomość położona jest przy ul. Drohiczyńskiej 3. Cena sprzedaży lokalu wyniosła 27 472 zł. Ponadto do budżetu miasta zostanie wniesiona I opłata roczna z tytułu użytkowania wieczystego gruntu w wysokości 3 232 zł.
Pozytywne rozstrzygniecie przyniosły drugie przetargi na sprzedaż nieruchomości przy ul. Obrońców Westerplatte i nieruchomości położonej miedzy ulicami Górną, Andersa i Sikorskiego. Nieruchomość niezabudowana położona przy ulicy Obrońców Westerplatte 41 o pow. 756 m². Została sprzedana za 25 250 zł netto. Nieruchomość niezabudowana położona między ulicami Górną, Andersa i Sikorskiego o pow. 460 m² została sprzedana za 12 671 zł + podatek VAT.
Negatywnym wynikiem zakończyły się : drugi przetarg na sprzedaż nieruchomości położonej przy ul. Obrońców Westerplatte 56 z ceną wywoławczą 22 000 zł + podatek VAT oraz przetarg ustny nieograniczony na sprzedaż nieruchomości o pow. 1,62 ha położonej przy ul. Chopina róg Sportowej z cena wywoławczą 390 tys. zł netto.
Jeszcze w listopadzie odbędzie się przetarg na sprzedaż nieruchomości o pow. 2 827 m² położonej przy ul. Górnej. Cena wywoławcza to 120 000 zł + podatek VAT.
Zleciłem również wycenę nieruchomości o pow. 183 m² przy ul. Ciechanowieckiej i o pow. 4,59 ha nad zalewem z przeznaczeniem na zamianę, oraz nieruchomości zabudowanych garażami przy ul. Ciechanowieckiej i czterech nieruchomości zabudowanych budynkami wielorodzinnymi celem aktualizacji opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego ułamkowej części gruntu.
Pozostałe sprawy
W okresie jesiennym wykonano prace porządkowe w zakresie sprzątania ulic i chodników na kwotę 15 500 zł.
Rozstrzygnięty został przetarg na utrzymanie zimowe ulic. Złożona została jedna ważna oferta przez PPHU KAR-STAW Piotr Sawicki z Siemiatycz. Umowa zostanie podpisana od 15 listopada do 15 kwietnia 2006 r. Przykładowe ceny jednostkowe uzyskane w przetargu to:
- odśnieżanie ulic pługiem lemieszowym lekkim – 75 zł za godz,
- odśnieżanie pługiem lemieszowym średnim - 76 zł za godz,
- posypywanie nawierzchni mieszanka piasku z solą 217 zł za godz,
- dyżur od 15 do 18 zł za godz.
Podane ceny są cenami netto.
W ostatnich tygodniach oczyszczone zostało koryto rzeki Muchawiec na odcinku miedzy ul. Ciechanowiecką a ul. 3 Maja. Wymienione prace poprawiły swobodę spływu wód co zmniejszy zagrożenie podtapiania posesji położonych przy ul. Dąbrowskiego. Zadanie realizował Rejonowy Związek Spółek Wodnych.
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej przystąpił do opracowywania Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych dla miasta Siemiatycze. Po przygotowaniu dokument zostanie przedstawiony Radzie Miasta do zatwierdzenia.
Po przyjęciu przez Radę miasta na ostatniej sesji nowych stawek cen za bilety uchwała została skierowana do publikacji. Uwzględniając datę publikacji w Dzienniku Urzędowym uchwała wejdzie w życie 1 grudnia.
Wypłacone zostały pierwsze stypendia dla uczniów. Ogółem wpłynęło 437 wniosków z czego 17 zostało rozpatrzonych negatywnie. Ze względu na ograniczone środki finansowe stypendia zostały przyznane na minimalnym poziomie 44,80 zł miesięcznie. W większości przypadków stypendia zostały przyznane na 3 miesiące. W sytuacji gdy wniosek zawierał wydatki o charakterze ciągłym np. zakup biletu na dojazd do szkoły czy też opłatę zajęć z języka lub w szkole muzycznej stypendia zostały przyznane do końca roku szkolnego. Obecnie do Urzędu Miasta dotarła informacja o możliwości zwiększenia środków na stypendia o 44 tys. zł. Jednak ze względu na zmianę rządu decyzja ta może ulec zmianie. Podjąłem decyzję o wstrzymaniu się z weryfikacją decyzji do czasu otrzymania środków.
W związku z negatywnym wynikiem postępowania na stanowisko Dyrektora Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej pełnienie obowiązków Dyrektora powierzyłem Pani Teresie Nazarewicz dotychczasowej głównej księgowej zakładu.
Aktualnie prowadzone jest postępowanie w sprawie naboru na stanowiska ds. inwestycji komunalnych i pracowniczych w Urzędzie Miasta.
Na zakończenie pragnę Państwa poinformować o możliwości podjęcia przez nasze miasto współpracy z włoskim miastem Castrolibero. Na dzisiejsze posiedzenie Rady Miasta został przygotowany projekt uchwały podczas głosowania nad którym Rada zdecyduje o celowości podjęcia tej współpracy. Od dłuższego czasu czyniłem starania o nawiązanie współpracy partnerskiej z miastem europejskim. W chwili obecnej sprawa może zostać sfinalizowana. Miasto Siemiatycze wystąpiłoby jako partner w projekcie, który uzyskał dofinansowanie ze środków Komisji Europejskiej. Do udziału w projekcie zaprosił nas samorząd Castrolibero. Jest to 10 tysięczne miasto położone w regionie Calabria na południu Włoch. Projekt ma wspierać przedsięwzięcia pobudzające aktywność mieszkańców w kierunku wzajemnego poznania w celu nawiązania trwałych więzi i oficjalnych partnerskich kontaktów. W rezultacie poczynionych ustaleń w grudniu planowany jest kilkudniowy wyjazd przedstawicieli Miasta Siemiatycze do Włoch na zaproszenie samorządu Miasta Castrolibero. Zgodnie z zaproszeniem strony włoskiej w skład delegacji oprócz Przewodniczącego Rady i Burmistrza wejdzie 10 osobowa grupa młodzieży z gimnazjów. Głównym punktem pobytu we Włoszech będzie podpisanie umowy partnerskiej między naszymi miastami. Mam nadzieję, że uda się zrealizować pomyślnie cały projekt i w przyszłości również zaprosić mieszkańców Castrolibero do Siemiatycz. Koszty wyjazdu i pobytu we Włoszech pokrywa Komisja Europejska.
Poszukując nowych kontaktów poza granicami kraju wystosowałem również list z propozycją nawiązania współpracy z niemieckim miastem Zehdenick.
Czekając na odpowiedź mam nadzieję, że członkostwo w strukturach Unii Europejskiej stworzy nam nowe możliwości wynikające z partnerstwa miast.
Metryka strony