Protokół Nr XXXI/05

Numer XXXI/05
Data wydania 2005-11-30

Protokół Nr XXXI/05

Z obrad XXXI sesji Rady Miasta Siemiatycze, która odbyła się w sali konferencyjnej Urzędu Miasta Siemiatycze
w dniu 30 listopada 2005 roku

Obrady XXXI sesji Rady Miasta Siemiatycze rozpoczęły się o godzinie 12:00 zakończyły zaś o godzinie 13:30.
W obradach XXXI sesji na stan 15 radnych uczestniczyło , 12 według załączonej do protokołu listy obecności.
Radni obecni na XXXI sesji:

1. Zdzisław Chodakowski
2. Mariusz Gocał
3. Andrzej Kochański
4. Mirosław Kobus
5. Franciszek Sak
6. Agnieszka Sitarska
7. Jan Szeweluk
8. Krzysztof Szyszko
9. Zenon Sielewonowski
10. Zdzisław Warpechowski
11. Aleksander Jakowiuk
12. Krzysztof Wieczorek

Radni nieobecni:

1. Zbigniew Chrołowski
2. Halina Drabiuk
3. Tadeusz Nazarewicz

W obradach XXXI sesji uczestniczyli również:

1. Zbigniew Radomski – Burmistrz Miasta
2. Stanisław W. Fleks – Zastępca Burmistrza
3. Elżbieta Rakszawa - Sekretarz Miasta
4. Danuta Jaszczołt - Skarbnik Miasta
5. Jolanta Horba – radca prawny UM
6. Grzegorz Andruszkiewicz – korespondent Kuriera Siemiatyckiego
7. Anna Kondraciuk – redaktor „Głosu Siemiatycz”
8. Edward Krakowski – Komendant Powiatowy Straży Pożarnej
9. Bogusław Toczko – Komendant Powiatowy Policji
10. Jerzy Wawrentowicz – Prezes Spółdzielni Mieszkaniowej
11. Teresa Nazarewicz – p.o Dyrektora ZGM
12. Janusz Majer – Prezes Przedsiębiorstwa Komunalnego Spółka z o.o
13. Romuald Wilgat – Przewodniczący Zarządu Osiedla Nr 1
14. Mieczysław Matosiuk – Prezes Towarzystwa Przyjaciół Siemiatycze
15. Roman Umiastowski – Dyrektor MOSiR
16. Władysław Prochowicz – Prezes Polskiego Związku Wędkarskiego w Siemiatyczach

Do punktu 2 – przyjęcie porządku obrad

Przewodniczący Rady stwierdził, że porządek obrad XXXI sesji Rady Miasta radni otrzymali wcześniej. Przewodniczący powiedział, że do proponowanego porządku sesji wnosi następujące poprawki: jako punkt. 10a – podjęcie uchwały w sprawie określenia formularzy informacji i deklaracji podatkowych oraz punkt 10b – podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta w 2005 r. Przewodniczący Rady zwrócił się także z pytaniem z pytaniem do radnych, czy mają jakieś inne propozycje co do zmiany porządku obrad XXXI sesji. Innych propozycji zmiany proponowanego porządku obrad XXXI sesji radni nie wnieśli.
W zarządzonym przez Przewodniczącego Rady głosowaniu nad przyjęciem porządku obrad XXXI wraz z zaproponowanymi zmianami udział wzięło 12 radnych, za przyjęciem porządku głosowało 12 radnych. Porządek obrad XXXI sesji przedstawia się następująco:

1. Otwarcie obrad.
2. Przyjęcie porządku obrad.
3. Przyjęcie protokołu z XXX sesji Rady Miasta.
4.Sprawozdanie Burmistrza Miasta z pracy między sesjami.
5. Interpelacje i zapytania radnych.
6.Podjecie uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na 2006 r.
7. Podjecie uchwały w sprawie zwolnień z podatku od nieruchomości na 2006 r.
8. Podjęcie uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych na 2006 r.
9. Podjęcie uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od posiadania psów na 2006 r.
10. Podjęcie uchwały w sprawie zwolnienia z podatku od posiadania psów na 2006 r.
10a. Podjęcie uchwały w sprawie określenia formularzy informacji i deklaracji podatkowych.
10b. Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na 2005 r.
11. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.
12. Wolne wnioski.
13. Zamknięcie obrad.

Do punktu 3 – przyjęcie protokołu z XXX sesji

Przewodniczący Rady poinformował radnych, że protokół z XXX sesji Rady Miasta wyłożony jest na stoliku protokolanta i jeżeli do końca obrad odbywającej się sesji nie wpłyną do niego uwagi i poprawki to uzna się go za przyjęty.

Do punktu 4 - sprawozdanie Burmistrza Miasta z pracy między sesjami

Sprawozdanie z pracy za ostatni okres tj. od dnia 9 listopada . złożył Burmistrz Miasta – Zbigniew Radomski. Sprawozdanie to stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Radni pytań i uwag do przedstawionego sprawozdania nie wnieśli.

Do punktu 5 – interpelacje i zapytania radnych

W tym punkcie porządku obrad interpelacje i zapytania zgłosili następujący radni:
-Radny Andrzej Kochański stwierdził, że słyszał, iż miasto ma jeszcze zobowiązania w stosunku do wykonawcy basenu nad zalewem. Radny Kochański poprosił o wyjaśnia w tej sprawie.

Innych interpelacji radni podczas obrad XXXI sesji nie zgłosili.

Przewodniczący Rady głosu w tym punkcie udzielił również Panu Władysławowi Prochowiczowi – Prezesowi Polskiego Związku Wędkarskiego w Siemiatyczach, który w swojej wypowiedzi podkreślił, że reprezentuje liczący 400 osób związku . Pan Prochowicz stwierdził, że został upoważniony przez członków związku do przedstawienia na sesji informacji dot. sytuacji na małym zalewie. Pan Prochowicz stwierdził, że dużym kosztem zmodernizowano zalew nr 1, który dobrze wygląda, gdy jest napełniony wodą, gdy wody nie ma zalew wygląda źle, dlatego też wędkarze proponują, aby mały zalew od basenu odgrodzić groblą i wtedy woda w zalewie mogłaby być przez cały czas, a nie tylko od czerwca. Pan Prochowicz podkreślił także, ze jeśli mały zalew będzie napełniany w czerwcu wodą, to ziemia w zalewie do tego czasu będzie porastać trawą, w której ptaki założą gniazda. Żeby uniknąć takiej sytuacji najlepszym rozwiązaniem byłoby, żeby powstała grobla, żeby niezależnie można było gospodarować basenem i zalewem.

Do punktu 6 -podjęcie uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na 2006 r.

Przewodniczący Rady stwierdził, ze tematyką podatkową radni zajmowali się głównie podczas posiedzeń komisji przed poprzednią sesją, na pytania i wątpliwości radnych były odpowiedzi. Przewodniczący Rady podkreślił, że najpoważniejszą sesją w roku jest sesja, na której ustala się podatki lokalne, gdzie wszyscy radni podchodzą do tych spraw nadzwyczaj poważnie, gdyż są to decyzje, które potem wpływają na budżet. Przewodniczący Rady podkreślił, że oczekiwania mieszkańców co roku są duże, co do realizacji różnych inwestycji na terenie miasta i każdego roku kolejne podatki pozwalają realizować kolejne zamierzenia inwestycyjne na terenie Miasta. Przewodniczący Rady zapoznał w dalszej kolejności radnych z treścią pisma dostarczonego przez NSZZ „Solidarność”, w którym Związek przedstawia swoje stanowisko w kwestii podatków na 2006 r. Następnie Przewodniczący Rady zwrócił się z prośbą o przedstawienie opinii stałych Komisji Rady w kwestii podatków na 2006 r.

-Radny Krzyszof Szyszko – Przewodniczący Komisji Zdrowia, Oświaty i Kultury stwierdził, że wzrost podatków na 2006 rok jest nieunikniony. Radny Szyszko podkreślił, że na posiedzeniu Komisji, podczas burzliwej dyskusji przeważyła sprawa, że poprzednia podwyżka podatków nie została „przejedzona”, a na terenie miasta zostały zrealizowane kolejne inwestycje. Radny Szyszko stwierdził na zakończenie swojej wypowiedzi, ze projekty uchwał dot. podatków na 2006 r. zostały przez członków Komisji zaopiniowane jednogłośnie pozytywnie.

-Zastępca Przewodniczącego Komisji Rozwoju Gospodarczego i Porządku Publicznego radny Jan Szeweluk powiedział, że komisja na swym posiedzeniu przed sesją jednogłośnie zaopiniowała zaproponowane stawki podatkowe na 2006 r.

-Radny Zdzisław Chodakowski – Przewodniczący Komisji Finansów i Budżetu stwierdził, że na posiedzeniu Komisji w dniu 29 listopada br. przedyskutowano stawki podatków lokalnych na 2006 r. Radny Chodakowski podkreślił, że jest to bardzo trudna część pracy Komisji FiB, tym bardziej, że budżet miasta na 2006 będzie zależał od dzisiejszych decyzji Rady. Pan Chodakowski stwierdził, ze członkowie Komisji analizowali i rozważali wszystkie uchwały podatkowe, dokładne informacje w tej sprawie przedstawił Pan Burmistrz i Pani Skarbnik, dodał, że członkowie Komisji zwrócili uwagę, że podwyżka podatków będzie miała różny odbiór wśród mieszkańców miasta i oceniać ją będą głównie poprzez wykonane inwestycje. Pan Chodakowski podkreślił, że w roku 2006 miasto będzie spłacać kredyty( 800 tys zł plus odsetki). Na zakończenie swojej wypowiedzi radny Chodakowski powiedział, że na posiedzeniu członkowie Komisji przyjęli proponowane przez Burmistrza stawki podatków na 2006 r. stosunkiem głosów 3:1.

Radni innych uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. Przewodniczący Rady zarządził głosowanie nad podjęciem uchwały sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na 2006 r. , zwrócił się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 12 radnych biorących udział w obradach XXXI sesji, w głosowaniu udział wzięło 12 radnych, za podjęciem uchwały głosowała większość radnych, 1 radny był przeciwko, 1 wstrzymał się od głosu.

/Uchwała Nr XXXI/184/05 w załączeniu/

Do punktu 7 - podjęcie uchwały w sprawie zwolnień z podatku od nieruchomości na 2006 r.

Radni uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. Przewodniczący Rady zarządził głosowanie nad podjęciem uchwały sprawie zwolnień z podatku od nieruchomości na 2006 r. Zwrócił się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 12 radnych biorących udział w obradach XXXI sesji, w głosowaniu udział wzięło 12 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 12 radnych.

/Uchwała Nr XXXI/185/05 w załączeniu/

Do punktu 8 - podjęcie uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych na 2006 r.

Radni uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. Przewodniczący Rady zarządził głosowanie nad podjęciem uchwały sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych na 2006 r. Zwrócił się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 12 radnych biorących udział w obradach XXXI sesji, w głosowaniu udział wzięło 12 radnych, za podjęciem uchwały głosowała większość radnych, 2 radnych wstrzymało się od głosu.

/Uchwała Nr XXXI/186/05 w załączeniu/

Do punktu 9 - podjęcie uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od posiadania psów na 2006 r.

Radni uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. Przewodniczący Rady zarządził głosowanie nad podjęciem uchwały sprawie określenia wysokości stawek podatku od posiadania psów na 2006 r. Zwrócił się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 12 radnych biorących udział w obradach XXXI sesji, w głosowaniu udział wzięło 12 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 12 radnych.

/Uchwała Nr XXXI/187/05 w załączeniu/

Do punktu 10 - podjęcie uchwały w sprawie zwolnienia z podatku od posiadania psów w 2006 r.

Radni uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. Przewodniczący Rady zarządził więc głosowanie nad podjęciem uchwały w sprawie zwolnienia z podatku od posiadania psów w 2006 r. r. Zwrócił się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 12 radnych biorących udział w obradach XXXI sesji, w głosowaniu udział wzięło 12 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 12 radnych.

/Uchwała Nr XXXI/188/05 w załączeniu/

Do punktu 10a - podjęcie uchwały w sprawie określenia formularzy informacji i deklaracji podatkowych

Radni uwag i pytań w tej sprawie również nie wnieśli. Przewodniczący Rady zarządził więc głosowanie nad podjęciem uchwały sprawie określenia formularzy informacji i deklaracji podatkowych. Zwrócił się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 12 radnych biorących udział w obradach XXXI sesji, w głosowaniu udział wzięło 12 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 12 radnych.

/Uchwała Nr XXXI/189/05 w załączeniu/

Do punktu 10b - podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na 2005 r.

Radni uwag i pytań w tej sprawie również nie wnieśli, gdyż projekt tej uchwały był dokładnie przedstawiony radnym na posiedzeniu komisji. Przewodniczący Rady zarządził więc głosowanie nad podjęciem uchwały sprawie zmian w budżecie miasta na 2005 r. Zwrócił się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 12 radnych biorących udział w obradach XXXI sesji, w głosowaniu udział wzięło 12 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 12 radnych.

/Uchwała Nr XXXI/190/05 w załączeniu/

Do punktu 11 – odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych

Burmistrz Radomski odpowiadając na zgłoszone interpelacje powiedział, że jeżeli chodzi o mały zalew, to podczas budowy basenu były pewne kłopoty i tak się stało, ze woda musi być spuszczana z zalewu, kiedy basen jest pusty. Burmistrz radomski podkreślił, że nic nie stoi jednak na przeszkodzie, aby napełnić zalew wodą, jednak nie w takiej ilości jak zawsze, kiedy tej wody będzie mniej w okresie zimowym może to być wykorzystane jako lodowisko. Napełnienie zalewu w całości stanowiłoby zagrożenie dla ściany basenu. Odnosząc się do propozycji budowy grobli Burmistrz Radomski stwierdził, że trzeba się nad tym zastanowić, sprawę należy rozważyć i pamiętać też trzeba, że mały zalew stanowi pewną rezerwę podczas wiosennych roztopów, kiedy może dojść do powodzi.

Odpowiadając na interpelację radnego Andrzeja Kochańskiego Burmistrz Radomski stwierdził, że miasto nie ma zobowiązań wobec wykonawców, z tym , że jest jedno ale, odnoszące się do wykonawcy basenu, który przekroczył pewne terminy i nie wywiązał się z zawartej wcześniej umowy i wobec którego zostały naliczone kary. Burmistrz Radomski powiedział, że sprawa ta jest w sądzie.

- Radny Kochański zapytał o jaką kwotę chodzi.

- Burmistrz Radomski stwierdził, że o około 60.000 zł.

Do punktu 12 – wolne wnioski

W wolnych wnioskach głos zabrali:

-Pan Jan Hyndza po raz kolejny poruszył sprawę prawidłowości funkcjonowania miejskiej oczyszczalni ścieków i wyeliminowania nieprzyjemnego dla mieszkańców zapachu. O wyjaśnienia w tej sprawie poprosił obecnego na sesji Prezesa PK – Pana Janusza Majera.

- Radny Jan Szeweluk – Zastępca Przewodniczącego Komisji Rozwoju Gospodarczego i Porządku Publicznego zabierając głos w tym punkcie stwierdził, że na ostatnim posiedzeniu tej komisji uczestniczył Pana Majer, który problem ten omawiał i wyjaśniał i zapoznawał członków Komisji z podjętymi krokami celu wyeliminowania zapachu.

- Pan Majer ustosunkowując się do wypowiedzi Pana Hyndzy stwierdził, że na dzień dzisiejszy dużo nie może uczynić, żeby wyeliminować zupełnie zapach. Pan Majer powiedział, że na dzień dzisiejszy prowadzone są rozmowy z zakładem Oerlemans Foods i Polseru, ażeby odpady poprodukcyjne z tych zakładów wychwycone zostały jeszcze na terenie tych zakładów, najlepiej, żeby na ich terenie pobudowane zostały podczyszczanie ścieków, wtedy Przedsiębiorstwo Komunalne będzie miało większe szanse, by zapach nieprzyjemny dla mieszkańców wyeliminować zupełnie. Prezes Majer stwierdził, że obecnie Przedsiębiorstwo Komunalne proces wyeliminowania nieprzyjemnych zapachów z oczyszczalni rozłożyło na kilka etapów: I – uzgodnienie z zakładami produkcyjnymi typu: Oermenas, Polser , aby zakłady te pobudowały własne podczyszczanie ścieków, II – zadaszyć 2 zbiorniki fermentacji tzw. OBF na terenie oczyszczalni, wtedy wydzielający się zapach będzie ograniczony, III – zakryć poletka kompostowe i fermentacyjne na terenie oczyszczalni. Prezes Majer podkreślił, że będzie to proces długotrwały, ponieważ potrzebnych jest wiele uzgodnień prawnych i technicznych w tych kwestiach.

Innych głosów w dyskusji w tym punkcie nie zgłoszono.

Do punktu 13– zakończenie obrad

W związku z wyczerpaniem porządku obrad XXXI sesji Rady Miasta Siemiatycze w dniu 30 listopada Przewodniczący Rady Miasta o godz. 13:30 zamknął obrady.

Na tym protokół zakończono.

Protokołowała: Przewodniczący Rady Miasta
K.Andruszkiewicz Zdzisław Warpechowski



Załącznik
do protokołu nr XXXI/05
Rady Miasta Siemiatycze
z dnia 30 listopada 2005 r.

Panie Przewodniczący! Wysoka Rado!

Dzisiejsza sesja rady jest jedną z ważniejszych w ciągu roku. rada zdecyduje o wysokości podatków obowiązujących na terenie naszego miasta. decyzje jakie zapadną w dniu dzisiejszym będą miały wpływ na życie naszej społeczności przez najbliższy rok. i jak zawsze stajemy przed dylematem, czy i o ile podnieść stawki obowiązujących podatków. Rozważając tę kwestię trzeba mieć na uwadze zakres zadań jakie stawiane są przed samorządem i poziom ich realizacji oczekiwany przez społeczeństwo.
Na dzisiejszej sesji przedstawione zostaną uchwały w sprawach podatku od nieruchomości, podatku od środków transportowych, od psów oraz ustalenie podatku rolnego i leśnego. wysokość podatku rolnego i leśnego ustalana jest na podstawie ceny 1q żyta za rok 2004 podanej przez prezesa gus. w stosunku do poprzednio obowiązującej, cena żyta zmalała o 9,79 zł. automatycznie zmniejszyła się kwota podatku z 1 ha przeliczeniowego o 24 zł i 44 gr. zmniejszył się również podatek rolny z nieruchomości do 1 ha fizycznego o 48 zł i 97 gr. rada miasta ma możliwość odrzucenia stawki podanej przez gus i przyjęcia własnej wartości ale tylko niższej od powszechnie obowiązującej. w sytuacji jednak gdy cena skupu żyta podana przez gus spadła i przez to zmniejszą się wpływy z podatku rolnego o 10 000 zł w skali roku, dalsze obniżanie stawki jest niecelowe. proponuję więc radzie pozostanie przy stawkach ustalonych odgórnie.
Propozycje wzrostu stawek w podatku od nieruchomości wynoszą od 3 do 5 %. największy wzrost zaplanowany jest w podatku od budynków zajętych pod działalność gospodarczą i wynosi 0,83 zł za m2. przyjęcie takiego wzrostu spowoduje wzrost wpływów do budżetu o ok. 250 000 zł. podatki od budynków i gruntów związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej stanowią 70% wpływów z podatku od nieruchomości. w przypadku podatku od nieruchomości od budynków mieszkalnych, budynków zajętych pod działalność gospodarczą w zakresie obrotu materiałem siewnym i gruntów pozostałych wzrost podatku w złotówkach wynosi 1 gr.
Wzrost stawek podatku od środków transportowych wynosi średnio 4%. spowoduje to zwiększenie dochodów budżetowych o 32 tys. zł w skali roku. przy samochodach o mniejszej dopuszczalnej masie całkowitej zaproponowana stawka wynosi średnio ok. 70% maksymalnych stawek podatkowych. natomiast stawki podatków środków transportowych powyżej 30 ton dopuszczalnej masy całkowitej wzrastają średnio o 1% i są równe stawce maksymalnej. bezpośrednio na wysokość zaproponowanej stawki wpływ mają ustalone odgórnie stawki minimalne i maksymalne. stawka minimalna ustalana jest w oparciu o cenę euro, którego kurs w roku 2005 uległ zmniejszeniu o 10,21% w stosunku do kursu euro roku poprzedniego a zatem stawki podatku od środków transportowych przeliczone zgodnie z tym wskaźnikiem uległy również zmniejszeniu. po dyskusji na posiedzeniu komisji rozwoju gospodarczego składam propozycję obniżenia stawki podatku od autobusów o liczbie miejsc do siedzenia równej lub większej od 30 ze stawki 1 367 zł na 1 354 zł. projekt ze zmianą został państwu przekazany przed rozpoczęciem sesji.
Podobnie jak w poprzednich latach proponuję wysokiej radzie ustalenie stawki podatku od posiadania psów i jednoczesne zwolnienie z tegoż podatku podatników utrzymujących jednego psa służącego do pilnowania posesji lub mieszkania.
Zanim przejdziecie państwo do tej zasadniczej części dzisiejszej sesji w skrócie przedstawię podejmowane działania z ostatnich tygodni.

Z zakresu inwestycji
15 listopada ostatecznie zostały zakończone inwestycje drogowe na osiedlu zastawie oraz na ulicy Cichorskiego ”zameczka”. tego dnia podpisany został protokół odbioru.
Zakończone zostały już prace przy przebudowie chodnika na ul. 11 listopada od armii krajowej do Żeromskiego. udział budżetu miasta w tej inwestycji wyniósł 41 470 zł.
Aktualnie trwają jeszcze prace przy przebudowie nawierzchni placu przedszkola nr 1 o pow. ok. 300 m2 .
Dobiegają końca prace przy remoncie wiatraka oraz prace wykończeniowe przy budynku socjalnym.

Z zakresu gospodarowania mieniem komunalnym

Podjąłem decyzję o sprzedaży w trybie przetargu ustnego, ograniczonego jedenastu nieruchomości położonych przy ul. Ciechanowieckiej zabudowanych garażami. do przetargu mogą przystąpić mieszkańcy osiedla bloków przy ul. Ciechanowieckiej. ceny wywoławcze garaży z działkami wahają się od 3 100 zł do 3 400 zł.
Sporządzony został protokół rokowań w sprawie sprzedaży w trybie bezprzetargowym działki o pow. 85 m2 położonej przy ul. wysokiej róg polnej za kwotę 2 000 zł. + podatek vat. nabywcy dokonają również zwrotu kosztów wyceny i podziału. akt notarialny zostanie zawarty 1 grudnia.
Rokowania przeprowadzono również w sprawie sprzedaży na rzecz najemcy lokalu mieszkalnego przy ul. 11 listopada 6. cena lokalu po zastosowaniu 50% bonifikaty wyniesie 13 863 zł.
Nie było zainteresowania nieruchomością o pow. 2 827m2 przy ul. górnej. ponieważ nikt nie wpłacił wadium, wyznaczony na 18 listopada przetarg zakończył się wynikiem negatywnym. cena wywoławcza nieruchomości wynosiła 120 000 zł + vat.
24 listopada zawarłem 3 umowy notarialne. w ramach tych umów zostały zbyte:
- działka przy ul. obrońców Westerplatte za 25 250 zł + vat,
- działki pomiędzy ulicami Górną , Andersa i Sikorskiego za 12 671 zł + vat,
- oraz lokal mieszkalny przy ul . drohiczyńskiej 3 za kwotę 27 472 zł + vat. dodatkowo nabywca wniósł i opłatę za grunt oddany w użytkowanie wieczyste w wysokości 3 232 zł.
Na grudzień wyznaczone są przetargi na sprzedaż 3 nieruchomości. 8 grudnia ma się odbyć przetarg na sprzedaż nieruchomości o pow. 3,64 ha przy ul. Kościuszki
– cena wywoławcza 343 840 zł netto. natomiast 15 grudnia zostanie przeprowadzony trzeci przetarg na sprzedaż nieruchomości przy ul. Obrońców Westerplatte 56 – cena wywoławcza 22 000 zł + vat oraz drugi przetarg na sprzedaż nieruchomości o pow. 1,62 ha między ulicami Chopina a Sportową. cena wywoławcza 300 000 zł + vat.

Pozostałe
Z myślą o następnym roku w centrum miasta. na Placu Jana Pawła ii posadzono 690 szt. krzewów róż. koszt krzewów wyniósł 1 656 zł.
W ustawowym terminie został opracowany projekt budżetu miasta na 2006 r. zakłada on wzrost dochodów i wydatków o 3 %. jest to budżet typowo proinwestycyjny gdyż zakłada iż 30% środków przeznaczonych zostanie na inwestycje. Projekt budżetu został przekazany państwu i mam nadzieję, że w najbliższym czasie zajmiemy się nim szczegółowo.
W dniu 17 listopada miałem przyjemność gościć, po raz kolejny, marszałka województwa podlaskiego Janusza Krzyżewskiego. Pan Marszałek naocznie chciał obejrzeć stan zaawansowania modernizacji drogi nr 19 – drogi strategicznej dla województwa podlaskiego.
Zależało mi głównie, by udowodnić panu marszałkowi potrzebę przyspieszenia modernizacji dalszej części tej trasy tj. odcinek ulicy Ciechanowieckiej do stacji paliw Orlen oraz przebudowę ronda Placu Jana Pawła ii i ul. 11 listopada. wskazywałem również potrzebę przyznania środków finansowych z budżetu województwa na budowę hali widowiskowo-sportowej oraz kanalizację ulic. Otrzymałem zapewnienie od naszych gości, że poczynione zostaną starania, aby choć w części uczynić zadość naszym planom.
Trzy tygodnie temu obchodziliśmy 87 rocznicę odzyskania niepodległości przez polskę. z tej okazji w mieście odbyły się uroczystości poświęcone tej rocznicy. z tego miejsca chciałbym podziękować wszystkim radnym, przedstawicielom zakładów pracy, młodzieży i mieszkańcom uczestniczącym w obchodach.
Miło jest mi państwa poinformować, że Prezydent Rzeczypospolitej polskiej odznaczył krzyżami zasługi trzy osoby z grona Rady Miasta Siemiatycze. odznaczenia zostały przyznane Pani Hannie Drabiuk – srebrny krzyż zasługi, Pani Agnieszce Sitarskiej – brązowy krzyż zasługi oraz Panu Aleksandrowi Jakowiukowi również brązowy krzyż zasługi. Uroczyste wręczenie odznaczeń nastąpi po wyborze nowego wojewody.
Z tego miejsca chciałbym wszystkim odznaczonym serdecznie pogratulować.

Metryka strony

Udostępniający: Miasto Siemiatycze

Wytwarzający/odpowiadający: Katarzyna Andruszkiewicz

Data wytworzenia: 2007-06-29

Wprowadzający: Eryk Nowik

Data modyfikacji: 2019-03-06

Opublikował: Eryk Nowik

Data publikacji: 2019-03-06