Protokół Nr XXXI/12
z obrad XXXI sesji Rady Miasta Siemiatycze, która odbyła się w sali Siemiatyckiego Ośrodka Kultury w dniu 19 grudnia 2012 roku
Obrady XXXI sesji Rady Miasta Siemiatycze rozpoczęły się o godzinie 12:00 zakończyły zaś o godzinie 14:15.
W obradach XXXI sesji na stan 15 radnych uczestniczyło 14, według załączonej do protokołu listy obecności (Załącznik Nr 1).
Radni obecni na XXXI sesji:
- Witold Berski
- Jan Boguszewski
- Rafał Burakowski
- Jan Hyndza
- Katarzyna Jarocka
- Jerzy Korowicki
- Antoni Kosieradzki
- Walentyna Kożuchowska
- Teresa Milewska
- Eugeniusz Mudel
- Paweł Onieszczuk
- Agnieszka Anna Sitarska
- Agnieszka Monika Zalewska
- Roman Zdrojewski
Radni nieobecni na XXXI sesji:
- Krzysztof Andrzej Szyszko.
W obradach XXXI sesji Rady Miasta Siemiatycze uczestniczyli także:
- Piotr Siniakowicz – Burmistrz Miasta Siemiatycze
- Henryk Czmut – Zastępca Burmistrza Miasta
- Elżbieta Rakszawa - Sekretarz Miasta
- Elżbieta Boguszewska – Skarbnik Miasta
oraz pozostali goście zgodnie z załączoną do protokołu listą obecności (Załącznik Nr 2).
Do punktu 1 – otwarcie obrad
Obrady XXXI sesji Rady Miasta Siemiatycze w dniu 19 grudnia 2012 r. otworzyła Przewodnicząca Rady Miasta – Agnieszka Anna Sitarska, która na wstępie powitał zaproszonych gości i wszystkich przybyłych na XXXI sesję Rady Miasta.
Do punktu 2 – przyjęcie porządku obrad
Przewodnicząca Rady stwierdziła w tym punkcie, że porządek obrad radni otrzymali wcześniej. Przewodnicząca Rady Miasta zapytał czy ktoś ma jakieś uwagi do proponowanego porządku obrad.
- Głos zabrał radny Onieszczuk proponując, aby włączyć do porządku obrad przedstawienie protokołu Komisji Rewizyjnej z kontroli Miejskiej Biblioteki Publicznej im. Anny Jabłonowskiej w Siemiatyczach.
Przewodnicząca Rady poddał więc pod głosowanie wprowadzenie punktu do porządku obrad, na 14 radnych biorących udział w obradach XXXI sesji, w głosowaniu udział wzięło 14 radnych, za wprowadzeniem protokołu do porządku obrad głosowało 14 radnych. Przewodnicząca powiedziała, że protokół Komisji Rewizyjnej zostanie wprowadzony jako pkt. 17 porządku obrad.
Przewodnicząca poinformowała zebranych, że wpłynęła skarga na Burmistrza i Kierownika MOPS i proponuje, aby włączyć do porządku obrad zlecenie przeprowadzenia kontroli przez Komisję Rewizyjną w tym zakresie.
Przewodnicząca Rady poddał więc pod głosowanie wprowadzenie punktu do porządku obrad, na 14 radnych biorących udział w obradach XXXI sesji, w głosowaniu udział wzięło 14 radnych, za wprowadzeniem protokołu do porządku obrad głosowało 14 radnych. Przewodnicząca powiedziała, że zlecenie przeprowadzeni kontroli zostanie wprowadzony jako pkt. 18 porządku obrad.
Przewodnicząca Rady zapytał czy ktoś ma jakieś uwagi do proponowanego porządku obrad.
Radni innych propozycji zmian porządku obrad XXXI sesji nie wnieśli.
Przewodnicząca Rady poddał więc pod głosowanie nowy porządek obrad XXXI sesji, na 14 radnych biorących udział w obradach XXXI sesji, w głosowaniu udział wzięło 14 radnych, za przyjęciem porządku obrad głosowało 14 radnych.
Przyjęty porządek obrad XXXI sesji przedstawia się następująco:
1) otwarcie obrad.
2) przyjęcie porządku obrad.
3) przyjęcie protokołu z obrad XXIX sesji Rady Miasta.
4) wręczenie wyróżnień i certyfikatów
5) sprawozdanie Burmistrza Miasta z pracy miedzy sesjami
6) interpelacje i zapytania radnych.
7) podjęcie uchwały w sprawie zaliczenia ulic do kategorii dróg gminnych i ustalenia ich przebiegu.
8) podjęcie uchwały w sprawie określenia przystanków komunikacyjnych udostępnionych dla operatorów i przewoźników, których właścicielem zarządzającym jest Miasto Siemiatycze oraz warunków i zasad korzystania z tych przystanków.
9) podjęcie uchwały w sprawie nadania nazwy ulicy na terenie Miasta Siemiatycze
10) podjęcie uchwały w sprawie podziału Miasta Siemiatycze na stałe obwody głosowania, ustalenia ich numerów, granic oraz siedzib obwodowych komisji wyborczych.
11) podjęcie uchwały w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części miasta Siemiatycze położonej przy ul. T. Kościuszki
12) podjęcie uchwały zmieniająca uchwałę w sprawie określenia jednostek budżetowych Miasta Siemiatycze gromadzących dochody na wydzielonym rachunku bankowym, źródeł tych dochodów i ich przeznaczenia oraz sposobu i trybu sporządzania planu finansowego, dokonywania zmian w tym planie i ich zatwierdzenia
13) podjęcie uchwały w sprawie obniżenia ceny skupu żyta za okres pierwszych trzech kwartałów 2012 r., przyjętej do wymiaru podatku rolnego na 2013 r.
14) podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia poparcia dla uchwały Rady Miejskiej Inowrocławia sprawie skierowania do Trybunału Konstytucyjnego wniosku o stwierdzenie niezgodności z Konstytucją Rzeczypospolitej Polskiej przepisów ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach
15) podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Siemiatycze na lata 2013 - 2017 wraz z prognozą kwoty długu i spłat zobowiązań na lata 2013 – 2017
16) podjęcie uchwały w sprawieuchwalenia budżetu miasta Siemiatycze na 2013 rok
17) przedstawienie protokołu Komisji Rewizyjnej z przeprowadzonej kontroli w Miejskiej Bibliotece Publicznej im. Anny Jabłonowskiej w Siemiatyczach
18) podjęcie uchwały w sprawie zlecenia przeprowadzenia kontroli
19) odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.
20) wolne wnioski.
21) zakończenie obrad.
Do punktu 3 – przyjęcie protokołu z XXIX sesji Rady Miasta
Przewodnicząca Rady poinformował radnych, że protokół z XXIX sesji Rady Miasta wyłożony jest na stoliku protokolanta i jeżeli do końca obrad dzisiejszej sesji nie wpłyną do niego uwagi i poprawki to uzna się go za przyjęty.
Do punktu 4 – wręczenie wyróżnień i certyfikatów
Głos zabrał Burmistrz Miasta informując zebranych, że zostaną wręczone certyfikaty dla uczestników „Akademii SuperBabci i SuperDziadka”. „Akademia z Siemiatycz jest jedną z czterech akademii działających w Polsce. Część działań się już zakończyła, zrobimy wszystko żeby dalej było to kontynuowane.”
Burmistrz razem z Przewodniczącą Rady wręczyli certyfikaty członkom „Akademii SuprBabci i SuperDziadka”.
Głos zabrał Burmistrz Miasta informując, iż wpłynęło do Urzędu Miasta pismo z Kuratorium Oświaty od Wicekuratora i Kuratora Podlaskiego do Pana Krzysztofa Szyszko. Burmistrz przeczytał treść pisma, w którym podziękowano za „przygotowanie i zaprezentowanie przez młodych artystów zespołu pieśni i tańca „Małe Podlasie”, fragmentu spektaklu tanecznego „Pan Tadeusz” zaprezentowanego podczas uroczystości z okazji Dnia Edukacji Narodowej w Filharmonii Podlaskiej”.
Do punktu 5 – sprawozdanie Burmistrza Miasta z pracy między sesjami
Sprawozdanie z pracy między sesjami przedstawił Burmistrz Miasta – Piotr Siniakowicz. Sprawozdanie to stanowi Załącznik Nr 3 do niniejszego protokołu.
Burmistrz przedstawił również sprawozdanie z dwóch lat sprawowania funkcji Burmistrza. Sprawozdanie to stanowi Załącznik Nr 4 do niniejszego protokołu.
Radni uwag i pytań do przedstawionego sprawozdania nie wnieśli.
O godzinie 12.30 na obrady sesji przybył radny Krzysztof Andrzej Szyszko i od tej pory w sesji uczestniczyło15 radnych.
Do punktu 6 – interpelacje i zapytania radnych
Radni zgłosili podczas XXXI sesji zgłosili następujące interpelacje:
- Radny Korowicki zapytał kiedy zostanie wykonana droga za Szkołą Muzyczną?
- Radny Korowicki zapytał co z inwestycją drogową na ulicy Słowiczej? Radny zapytał, czy zostało już zapłacone za te prace, jeśli tak to jaka jest kwota?
- Radny Korowicki w imieniu mieszkańców Miasta zapytał, dlaczego na BIP-ie nie został zamieszczony projekt budżetu?
- Radny Korowicki zapytał, z jakich materiałów został wykonany skatepark? Radny zapytał czy śnieg i mróz nie zniszczą nawierzchni?
- Radny Korowicki powiedział też, że zwrócili się do niego mieszkańcy Walendziuk z zapytaniem kiedy zostanie zrobiona u nich droga? Radny dodał, że o tej część Miasta nikt nie pamięta, nic się tam nie robi.
- Radny Korowicki dodał, że mieszkańcy ulicy Polnej domagają się utwardzenia drogi i położenia asfaltu.
- Radny Korowicki poruszył temat basenu. Zapytał kiedy ruszy budowa basenu w Siemiatyczach?
- Radny Kosieradzki zwrócił uwagę na to, w jaki sposób firma zajmująca się odśnieżaniem drogi nr 19 wykonuje swoją pracę. Ulica odśnieżana jest w nocy i cały śnieg z ulicy trafia na chodniki i na posesje znajdujące się blisko ulicy. Radny zwrócił się z prośbą o interwencję do Zarządu Dróg.
- Radna Kożuchowska poruszyła sprawę odśnieżania Osiedla Wysokiego. Radna powiedział, że rozmawiałam z Prezesem Spółdzielni, który obiecał, że będzie coś robił w tym kierunku. Radna zwróciła się również do Burmistrza, z prośbą o przedłużenie odśnieżania drogi, przynajmniej do miejsca gdzie przyjeżdża autobus miejskiej komunikacji.
- Radna Kożuchowska poruszyła temat zabezpieczenia ulicy Wysokiej. Na tej ulicy od jakiegoś czasu stoi samochód, z którego nikt nie korzysta, a stanowi on utrudnienie dla poruszających się tą drogą pojazdów. Radna prosi o sprawdzenie, czy samochód ma właściciela, czy został porzucony?
- Radna Kożuchowska poruszyła temat umorzenia podatku za 2011 r. w kwocie ok. 50 tys. zł dla SP ZOZ. „W bieżącym roku Dyrektor był zaproszony na sesję i obiecał przywrócenie kilku poradni, niestety nic w tym temacie się nie zmieniło. Zostały zlikwidowane poradnie endokrynologiczna, onkologiczna i medycyny sportowej. Czy w bieżącym roku zastosowano jakieś ulgi SP ZOZ-owi?”
Do punktu 7 - podjęcie uchwały w sprawie zaliczenia ulic do kategorii dróg gminnych i ustalenia ich przebiegu
Przewodnicząca Rady zapytała czy radni zgłaszają pytania do tej uchwały. Radni pytań i uwag nie zgłosili. Przewodnicząca Rady zarządziła więc głosowanie nad podjęciem uchwaływ sprawiezaliczenia ulic do kategorii dróg gminnych i ustalenia ich przebiegu, zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 15 radnych biorących udział w obradach XXXI sesji, w głosowaniu udział wzięło 15 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 15 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie.
/Uchwała Nr XXXI/139/12/ stanowi Załącznik Nr 5/
Do punktu 8 – podjęcie uchwały w sprawie określenia przystanków komunikacyjnych udostępnionych dla operatorów i przewoźników, których właścicielem zarządzającym jest Miasto Siemiatycze oraz warunków i zasad korzystania z tych przystanków
Przewodnicząca Rady zapytała czy radni zgłaszają pytania do tej uchwały. Radni pytań i uwag nie zgłosili. Przewodnicząca Rady zarządziła więc głosowanie nad podjęciem uchwaływ sprawieokreślenia przystanków komunikacyjnych udostępnionych dla operatorów i przewoźników, których właścicielem zarządzającym jest Miasto Siemiatycze oraz warunków i zasad korzystania z tych przystanków, zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 15 radnych biorących udział w obradach XXXI sesji, w głosowaniu udział wzięło 15 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 15 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie.
/Uchwała Nr XXXI/140/12/ stanowi Załącznik Nr 6/
Do punktu 9 – podjęcie uchwały w sprawie nadania nazwy ulicy na terenie Miasta Siemiatycze
Przewodnicząca Rady zapytała czy radni zgłaszają pytania do tej uchwały. Radni pytań i uwag nie zgłosili. Przewodnicząca Rady zarządziła więc głosowanie nad podjęciem uchwaływ sprawie nadania nazwy Lawendowa, ulicy na terenie Miasta Siemiatycze, zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 15 radnych biorących udział w obradach XXXI sesji, w głosowaniu udział wzięło 15 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 15 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie.
/Uchwała Nr XXXI/141/12/ stanowi Załącznik Nr 7/
Do punktu 10 – podjęcie uchwały w sprawie podziału Miasta Siemiatycze na stałe obwody głosowania, ustalenia ich numerów, granic oraz siedzib obwodowych komisji wyborczych
Przewodnicząca Rady zapytała czy radni zgłaszają pytania do tej uchwały. Radni pytań i uwag nie zgłosili. Przewodnicząca Rady zarządziła więc głosowanie nad podjęciem uchwaływ sprawiepodziału Miasta Siemiatycze na stałe obwody głosowania, ustalenia ich numerów, granic oraz siedzib obwodowych komisji wyborczych, zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 15 radnych biorących udział w obradach XXXI sesji, w głosowaniu udział wzięło 15 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 13 radnych, przeciw głosował 1 radny, wstrzymał się od głosu 1 radny. Uchwała została podjęta większością głosów.
/Uchwała Nr XXXI/142/12/ stanowi Załącznik Nr 8/
Do punktu 11 – podjęcie uchwały w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części miasta Siemiatycze położonej przy ul. T. Kościuszki
Przewodnicząca Rady zapytała czy radni zgłaszają pytania do tej uchwały. Radni pytań i uwag nie zgłosili. Przewodnicząca Rady zarządziła więc głosowanie nad podjęciem uchwaływ sprawiemiejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części miasta Siemiatycze położonej przy ul. T. Kościuszki, zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 15 radnych biorących udział w obradach XXXI sesji, w głosowaniu udział wzięło 15 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 13 radnych, wstrzymało się od głosu 2 radnych. Uchwała została podjęta większością głosów.
/Uchwała Nr XXXI/143/12/ stanowi Załącznik Nr 9/
Do punktu 12 – podjęcie uchwały zmieniająca uchwałę w sprawie określenia jednostek budżetowych Miasta Siemiatycze gromadzących dochody na wydzielonym rachunku bankowym, źródeł tych dochodów i ich przeznaczenia oraz sposobu i trybu sporządzania planu finansowego, dokonywania zmian w tym planie i ich zatwierdzenia
Przewodnicząca Rady zapytała czy radni zgłaszają pytania do tej uchwały. Radni pytań i uwag nie zgłosili. Przewodnicząca Rady zarządziła więc głosowanie nad podjęciem uchwałyzmieniającej uchwałę w sprawie określenia jednostek budżetowych Miasta Siemiatycze gromadzących dochody na wydzielonym rachunku bankowym, źródeł tych dochodów i ich przeznaczenia oraz sposobu i trybu sporządzania planu finansowego, dokonywania zmian w tym planie i ich zatwierdzenia, zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 15 radnych biorących udział w obradach XXXI sesji, w głosowaniu udział wzięło 15 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 15 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie.
/Uchwała Nr XXXI/144/12/ stanowi Załącznik Nr 10/
Do punktu 13 – podjęcie uchwały w sprawie obniżenia ceny skupu żyta za okres pierwszych trzech kwartałów 2012 r., przyjętej do wymiaru podatku rolnego na 2013 r.
Przewodnicząca Rady zapytała czy radni zgłaszają pytania do tej uchwały. Radni pytań i uwag nie zgłosili. Przewodnicząca Rady zarządziła więc głosowanie nad podjęciem uchwaływ sprawie obniżenia ceny skupu żyta za okres pierwszych trzech kwartałów 2012 r., przyjętej do wymiaru podatku rolnego na 2013r. , zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 15 radnych biorących udział w obradach XXXI sesji, w głosowaniu udział wzięło 15 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 15 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie.
/Uchwała Nr XXXI/145/12/ stanowi Załącznik Nr 11/
Do punktu 14 – podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia poparcia dla uchwały Rady Miejskiej Inowrocławia sprawie skierowania do Trybunału Konstytucyjnego wniosku o stwierdzenie niezgodności z Konstytucją Rzeczypospolitej Polskiej przepisów ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach
Przewodnicząca Rady zapytała czy radni zgłaszają pytania do tej uchwały. Radni pytań i uwag nie zgłosili. Przewodnicząca Rady zarządziła więc głosowanie nad podjęciem uchwaływ sprawie wyrażenia poparcia dla uchwały Rady Miejskiej Inowrocławia sprawie skierowania do Trybunału Konstytucyjnego wniosku o stwierdzenie niezgodności z Konstytucją Rzeczypospolitej Polskiej przepisów ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 15 radnych biorących udział w obradach XXXI sesji, w głosowaniu udział wzięło 15 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 13 radnych, 1 osoba głosowała przeciw, 1 osoba wstrzymała się od głosowania. Uchwała została podjęta większością głosów.
/Uchwała Nr XXXI/146/12/ stanowi Załącznik Nr 12/
Do punktu 15 – podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Siemiatycze na lata 2013 - 2020 wraz z prognozą kwoty długu i spłat zobowiązań na lata 2013 – 2020
Przewodnicząca Rady zapytała czy radni zgłaszają pytania do tej uchwały. Radni pytań i uwag nie zgłosili. Przewodnicząca Rady zarządziła więc głosowanie nad podjęciem uchwaływ sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Siemiatycze na lata 2013 - 2017 wraz z prognozą kwoty długu i spłat zobowiązań na lata 2013 – 2017, zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 15 radnych biorących udział w obradach XXXI sesji, w głosowaniu udział wzięło 15 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 13 radnych, 2 radnych wstrzymało się od głosowania. Uchwała została podjęta większością głosów.
/Uchwała Nr XXXI/147/12/ stanowi Załącznik Nr 13/
Do punktu 16 – podjęcie uchwały w sprawie budżetu miasta Siemiatycze na 2013 rok
Przewodnicząca Rady powiedziała, że Burmistrz w swoim sprawozdaniu zaznaczył, że Regionalna Izba Obrachunkowa pozytywnie opiniuje uchwałę w sprawie budżetu na 2013 rok.
Przewodnicząca Rady poprosiła Przewodniczącą Komisji Finansów i Budżetu o przedstawienie opinii Komisji w tej sprawie. Opinia Komisji Finansów i Budżetu Rady Miasta Siemiatycze o projekcie budżetu Miasta na 2013 rok stanowi Załącznik Nr 14 do niniejszego protokołu.
Przewodnicząca Rady poprosiła, aby Burmistrz udzielił odpowiedzi na interpelacje radnych dotyczące budżetu na 2013 r. jeszcze przed przegłosowaniem uchwały.
- Radny Korowicki zapytał jeszcze jaki jest koszt wprowadzenia obligacji?
- odnosząc się do interpelacji radnego Korowickiego w sprawie ulicy Słowiczej, Burmistrz odpowiedział, że umowa została podpisana na kwotę 260 tys. zł, „prace na tej ulicy zostały rozpoczęte, ale pogoda wymusiła ich przerwanie. Burmistrz dodał, że został podpisany aneks, w którym przesunięto termin zakończenia budowy. Mieszkańcy również zostali poinformowani o tych przesunięciach”.
Burmistrz powiedział, że ta inwestycja dotyczy roku 2012 i przesunięcia środków dotyczące ulicy Słowiczej znajdują się w zmianach w budżecie na 2012 r.
- odnosząc się do interpelacji radnego Korowickiego w sprawie drogi za Szkołą Muzyczną, Burmistrz odpowiedział, że jeden z mieszkańców nie wyraził zgody, aby droga szła po jego gruncie. „Złożył swój sprzeciw w tej sprawie. Dlatego musimy dokonać korekty w planach budowlanych (droga będzie węższa i nie będzie chodnika) i inwestycja została przesunięta na przyszły rok”.
- odnosząc się do interpelacji radnego Korowickiego w sprawie basenu, Burmistrz odpowiedział, że basen jest bardzo kosztowna inwestycją, ok. 12 mln. zł. Burmistrz powiedział, że „szukamy jakiegoś dofinansowania, żeby inwestycja jak najmniej kosztowała Miasto. Koncepcja funkcjonalno – użytkowa zostanie przygotowana w 2013 roku. Z budową postaramy się ruszyć w 2014 roku. Basen buduje się ok. 1,5 – 2 lata”.
- odnosząc się do pytania radnego Korowickiego w sprawie obligacji, Burmistrz odpowiedział, że koszt wprowadzenia obligacji jest o wiele niższy niż koszt kredytu.
- Skarbnik dodała, że „obligacje są oprocentowane w granicach ok. 6,5 % i nie ma też przy obligacjach prowizji jednorazowej, która wynosi 1%. Przy kredycie 6 mln. zł, taka jednorazowa opłata wyniosłaby ok. 300 tys. zł. Tej opłaty nie ma przy obligacjach”.
- Radny Korowicki zapytał, czy zostanie powołany jakiś fachowiec przed emisją obligacji?
- Pani Elżbieta Boguszewska odpowiedziała, że zostanie powołana niezależna komisja, która oceni pozycję finansową Miasta. Decyzja o emisji obligacji wyniknie po dodatkowych wyliczeniach i analizach.
Przewodnicząca Rady podziękowała za wyjaśnienia. Przewodnicząca Rady zarządziła więc głosowanie nad podjęciem uchwaływ sprawiebudżetu miasta Siemiatycze na 2013 rok, zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 15 radnych biorących udział w obradach XXXI sesji, w głosowaniu udział wzięło 15 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 13 radnych, 2 radnych wstrzymało się od głosowania. Uchwała została podjęta większością głosów.
/Uchwała Nr XXXI/148/12/ stanowi Załącznik Nr 15/
Przewodnicząca Rady ogłosiła przerwę o godzinie 13.30, w czasie przerwy obrady opuściła Radna Katarzyna Jarocka. Obrady wznowiono o godz. 13.50
Przewodnicząca Rady poinformowała zebranych, że do porządku obrad należy wprowadzić punkt dotyczący podjęcia uchwały w sprawie zmian w budżecie Miasta na 2012 r., na temat tych zmian radni rozmawiali na komisjach. Przewodnicząca zapytała, kto jest za wprowadzeniem punktu do porządku obrad. Na 14 radnych biorących udział w obradach XXXI sesji, w głosowaniu udział wzięło 14 radnych, wszyscy jednogłośnie głosowali za wprowadzeniem uchwały do porządku obrad.
Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie Miasta wprowadzono jako punkt 17, pozostałe punkty przesuną się o jeden w dół.
Do punktu 17 – podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie Miasta na 2012 r.
Przewodnicząca Rady zarządziła więc głosowanie nad podjęciem uchwaływ sprawie zmian w budżecie Miasta na 2012 rok. Przewodnicząca Rady zapytała kto jest za podjęciem tej uchwały - na 14 radnych biorących udział w obradach XXXI sesji, w głosowaniu udział wzięło 14 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 14 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie.
/Uchwała Nr XXXI/149/12/ stanowi Załącznik Nr 16/
Do punktu 18 – przedstawienie protokołu Komisji Rewizyjnej z przeprowadzonej kontroli w Miejskiej Bibliotece Publicznej im. Anny Jabłonowskiej w Siemiatyczach
Protokół Komisji Rewizyjnej przedstawił Przewodniczący Komisji Rewizyjnej – Paweł Onieszczuk – protokół stanowi Załącznik Nr 17.
Przewodnicząca Rady Miasta zapytała, czy są jakieś pytania do tego punktu?
- Radny Korowicki zapytał o ogrodzenie z ulicy Cichorskiego - Zameczka? Skoro Komisja Rewizyjna stwierdziła, że ogrodzenie przy Bibliotece Miejskiej powinno być wymienione, to należy przenieść to z ulicy Cichorskiego - Zameczka.
- Przewodnicząca Rady powiedziała, że Burmistrz odpowie na to pytanie w odpowiedziach na interpelacje.
Do punktu 19 – podjęcie uchwały w sprawie zlecenia przeprowadzenia kontroli
Przewodnicząca Rady poinformowała zebranych, że do Rady Miasta wpłynęła skarga na działalność MOPS i Burmistrza Miasta Siemiatycze w sprawie nieodpowiedniego wspierania finansowego oraz braku zainteresowania sytuacją mieszkaniową mieszkanki Siemiatycz. Przewodnicząca dodała, że po konsultacjach z Radcą Prawnym proponuje, żeby kontrola została przeprowadzona do 31 stycznia 2013 r., jeśli uchwała zostanie podjęta.
Przewodnicząca Rady zarządziła więc głosowanie nad podjęciem uchwaływ sprawie zlecenia przeprowadzenia kontroli. Przewodnicząca Rady zapytała kto jest za podjęciem tej uchwały - na 14 radnych biorących udział w obradach XXXI sesji, w głosowaniu udział wzięło 14 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 14 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie.
/Uchwała Nr XXXI/150/12/ stanowi Załącznik Nr 18/
Do punktu 20 – odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.
Odpowiedzi na interpelacje i zapytania zgłoszone przez radnych udzielił Burmistrz Miasta – Piotr Siniakowicz oraz Zastępca Burmistrza Miasta – Henryk Czmut.
- odnosząc się do interpelacji radnego Korowickiego w sprawie nawierzchni skateparku, Z-ca Burmistrza - Pan Henryk Czmut odpowiedział, że skatepark został zbudowany z bardzo mocnego betonu (klasy B45), o wieloletniej trwałości. Taki beton używany jest często w konstrukcjach mostowych.
- odnosząc się do interpelacji radnego Korowickiego w sprawie drogi na Walendziukach, Z-ca Burmistrza - Pan Henryk Czmut odpowiedział, że od dwóch lat sytuacja znacząco się poprawiła, gdyż został tam ustawiony krawężnik uniemożliwiający przedostawanie się wody z drogi nr 19 na drogę na Walendziukach. „Odcinek najbardziej narażony na wilgotność został dodatkowo wzmocniony kruszywem. Jeśli chodzi o utwardzenie tej drogi, to ostateczna decyzja zostanie podjęta, w czasie kiedy będą rozstrzygnięte sprawy związane z kanalizacją tego fragmentu miasta. Według planów Prezesa Przedsiębiorstwa Komunalnego w 2014 r. zapadną decyzje co do szczegółowych rozwiązań w zakresu kanalizacji instytucji znajdujących się na Wesce i przy okazji również teren Walendziuk. Najprawdopodobniej w 2015-2016 będzie można wykonać inwestycje drogowe”.
- odnosząc się do interpelacji radnego Korowickiego w sprawie ulicy Polnej, Z-ca Burmistrza - Pan Henryk Czmut odpowiedział, że „Prezes PK planuje w latach 2013-2014 wykonać projekty kanalizacji na ten fragment Miasta (ul. Polna, ul. Fabryczna w kierunku osiedla Spółdzielni Mieszkaniowej). Po wykonaniu prac kanalizacyjnych będzie można ująć w planach inwestycyjnych budowę nawierzchni twardych”.
- odnosząc się do interpelacji radnego Kosieradzkiego w sprawie odśnieżania drogi nr 19, Z-ca Burmistrza - Pan Henryk Czmut odpowiedział, że „zwróci się z wnioskiem do Zarządców Dróg Krajowych jak też Powiatowych, ponieważ taka sama sytuacja jest na ulicy Drohiczyńskiej. Trudno jest wyegzekwować od kierowców tych maszyn, rozsądnej prędkości podczas odśnieżaniu dróg”.
- odnosząc się do interpelacji radnej Kożuchowskiej w sprawie odśnieżania Osiedla Wysokie, Z-ca Burmistrza - Pan Henryk Czmut powiedział, że razem z Burmistrzem byli na spotkaniu Zarządu Wspólnoty, gdzie ustalono, że odśnieżaniem i posypywaniem zostanie objęty odcinek znajdujący się na Osiedlu Wysokie. Z-ca Burmistrza powiedział, że różnica w zakresie odśnieżania może wynikać z konfiguracji terenu. Pan Czmut dodał, że można rozważyć zmianę technologii sposobu odśnieżania z posypywania piasko – solą, na posypywanie solą. Można by było wtedy otrzymać lepszy efekt, ale też za wyższą cenę.
- odnosząc się do interpelacji radnej Kożuchowskiej w sprawie stojącego samochodu na ulicy Wysokiej, Z-ca Burmistrza Pan Henryk Czmut odpowiedział, że zostanie sprawdzone kto jest właścicielem tego samochodu i jaka jest przyczyna tak długiego parkowania. Pan Czmut dodał, że nie ma ustawowych przyczyn, aby dokonywać „usunięć pojazdów” z pasa drogowego.
- odnosząc się do interpelacji radnego Korowickiego w sprawie ogrodzenia, Z- ca Burmistrza odpowiedział, że nie została jeszcze podjęta ostateczna decyzja co do miejsca przeniesienia tego ogrodzenia.
- odnosząc się do interpelacji radnego Korowickiego w sprawie zamieszczenia projektu budżetu na stronie internetowej, Burmistrz odpowiedział, że jeśli projekt nie został zamieszczony, to najpóźniej jutro znajdzie się na BIP-ie.
- odnosząc się do interpelacji radnej Kożuchowskiej w sprawie SP ZOZ w Siemiatyczach, Burmistrz odpowiedział, że „dwa tygodnie temu Dyrektor ZOZ zwrócił się z prośbą o dofinansowanie. Odpisaliśmy, że w tym roku (2012) nie mamy środków i nie jesteśmy w stanie żadnej pomocy przekazać. Jak powiedziała radna Kożuchowska, w tym roku umorzyliśmy szpitalowi podatek. Jeśli w przyszłym roku dyrektor szpitala znowu zwróci się z prośbą o umorzenie podatku, będziemy chcieli aby porozmawiał z Wysoką Radą”.
Do punktu 21 – wolne wnioski
W wolnych wnioskach głos zabrali:
- Radny Berski zwrócił się z prośbą do Komendanta Policji o zwiększenie patroli w godzinach szczytu na ulicy 11 Listopada.
- Radny Berski zapytał, czy udałoby się dodatkowo oświetlić przejścia dla pieszych na drodze nr 19?
- Z-ca Burmistrza odpowiedział, że w tej sprawie już zwracano się GDDiA i odpowiedź była negatywna. Zwrócono nam uwagę, że nie można ujmować tylko wybranego przejścia, ale należałoby oświetlić wszystkie. Na „19” są przynajmniej 4 takie przejścia. Koszt oświetlenia jednego przejścia kształtuje się w granicach 50 tys. GDDiA odpisała, że nie dysponuje takimi środkami w budżecie.
Do punktu 22 – zakończenie obrad.
W związku z wyczerpaniem porządku obrad XXXI sesji Rady Miasta w dniu 19 grudnia 2012 r. Przewodnicząca Rady zamknęła obrady o godz. 14:15.
Na tym protokół zakończono.
Protokołowała Przewodniczący Rady Miasta
Monika Mazur Agnieszka Anna Sitarska
Sprawozdanie na sesję Rady 19 grudnia 2012 r.
Pani Przewodnicząca! Wysoka Rado !
Łagodne warunki atmosferyczne, jakie panowały jesienią tego roku, umożliwiły kontynuowanie miejskich inwestycji dlatego też dzisiejsze wystąpienie w przeważającej ilości jest poświęcone temu zagadnieniu.
31 października odebrano protokółem wykonanie nawierzchni na odcinku 137 mb ul. Sosnowej w kierunku Krzywej . Wartość zadania wyniosła 72 870 zł. Ułożono nawierzchnię z kostki brukowej grubości 8 cm w sumie 520 m2, ustawiono 243 mb krawężnika i 70 mb obrzeży betonowych. Przypomnę, że nawierzchnia, tej części ulicy, ułożona została z kostki brukowej, gdyż miasto nie uzyskało wymaganych uzgodnień z Gazownią na nawierzchnię bitumiczną, ze względu na przebiegającą tam sieć gazową. Wykonawcą robót była Firma „DIMEX” Budownictwo Komunikacyjne w Siemiatyczach.
21 listopada zostały odebrane roboty drogowe w ramach przebudowy odcinka
ul. Cichorskiego–Zameczka w Siemiatyczach o długości 100 m. Przedmiotem zamówienia była przebudowa wyżej wymienionej ulicy na odcinku łączącym ulicę B. Głowackiego i Powstania Styczniowego obejmująca budowę jezdni z przylegającym chodnikiem wraz z budową kanalizacji deszczowej w ramach projektu pod nazwą „Rozwój infrastruktury aktywnych form turystyki i rekreacji w obszarze zalewów w Siemiatyczach”. Wartość zadania wyniosła 121 639 zł. Wykonawcą robót było Przedsiębiorstwo Bielbud Sp. z o. o z Bielska Podlaskiego.
Z kolei 28 listopada odebrano budowę parkingu przy Szkole Podstawowej Nr 1. Parking wykonany jest z kostki brukowej i ma 19 miejsc postojowych. Poza tym ułożono chodnik, utwardzono plac za szkołą oraz posadzono 55 szt krzewów i wykonano 400 m2 trawników. Wartość inwestycji wyniosła 110 412 zł.
11 grudnia podpisano protokół odbioru przebudowy chodnika i wjazdów lewej strony ul. Klonowej, o długości 170 m. Wartość przebudowy to 42 136 zł.
Odebrane zostały remonty chodników realizowane w ramach bieżącego utrzymania dróg. W ramach tych prac ułożono nową nawierzchnię z kostki brukowej:
- na ul. Leśnej na odcinku od ul. Górnej do ul. Kasztanowej, strona lewa długości 178,6 mb. W ramach zadania ułożono 512 m2 kostki brukowej i wykonano 235 m2 trawników. Wartość zadania - 41 443 zł,
- na ul. Sosnowej na odcinku od ul. Kasztanowej do Akacjowej, strona lewa o długości 154 mb. Na tym odcinku wbudowano 157,5 m2 kostki brukowej i wykonano 462 m2 trawników na wartość 37 039 zł.
Łącznie w ramach inwestycji i bieżącego utrzymania dróg ułożono w ostatnim okresie
503 mb nowych chodników, wybudowano ulicę z kostki brukowej 137 mb i nawierzchni bitumicznej 100 mb.
5 grudnia dokonano, przed upływem umownego terminu, protokolarnego zakończenia budowy SKATEPARKU przy ulicy Nadrzecznej.
Budowa przebiegała w dobrym tempie. Realizowana była przez firmę DOMBUD Sp.J. z Gliwic przy udziale lokalnych podwykonawców Rejonowego Związku Spółek Wodnych w Siemiatyczach i Zakładu Instalatorstwa Elektrycznego EL-STAW. Obecnie prowadzona jest procedura zgłoszenia obiektu do użytkowania. Koszt budowy SKATEPARKU wyniósł 555 148 zł. Na wysokość kosztów duży wpływ miało wykonanie podbudowy pod płytę. Wymiana gruntu była konieczna z uwagi na słabonośny, wysadzinowy grunt rodzimy jaki występuje w tym rejonie. Obiekt można obejrzeć na portalu internetowym Miasta. Już w czasie realizacji można było zaobserwować duże zainteresowanie dzieci i młodzieży dlatego jestem przekonany, że będzie to kolejne w naszym mieście miejsce, gdzie młodzi ludzie będą spędzali czas i rozwijali swoje pasje. Siemiatycki SKATEPARK walczy w plebiscycie portalu www.podlasie24.pl i Radia Podlasie - „TOP Regionu” o miano Inwestycji roku 2012.
Została również zakończona i odebrana budowa oświetlenia ulicy osiedlowej w rejonie Żwirki i Wigury realizowana przez Zakład Instalatorstwa Elektrycznego Mikołaj Maksymiuk z Bielska Podlaskiego. W ramach zadania ustawiono 4 lampy. Koszt budowy oświetlenia wyniósł 21 402 zł.
19 grudnia rozpoczęto termomodernizację stropodachu na budynku Przedszkola Nr 3 Zadanie obejmuje docieplenie stropodachu i pokrycie blachą. Do przetargu przystąpiło 5 firm spośród których najkorzystniejszą ofertę złożyła firma Majka. Koszt termomodernizacji wyniesie 137 253 zł.
11 grudnia nastąpiło otwarcie ofert na budowę Pierwszego Etapu oświetlenia ulicznego w ulicy Armii Krajowej na odcinku od transformatora przy budynku socjalnym w kierunku osiedla mieszkaniowego przy dawnych zakładach Hortex. Przedsięwzięcie realizowane jako zadanie inwestycyjne pod nazwą „Opracowanie dokumentacji technicznej i budowa oświetlenia ulicznego od ulicy Armii Krajowej do PRONARU”. W przetargu wzięło udział trzech oferentów, z czego najkorzystniejszą ofertę złożyła firma z Zambrowa na wartość 58 979 zł .
Niestety zmuszony jestem również poinformować Państwa, że z dniem 19 października zostały przerwane, przez głównego Wykonawcę „HALIFAX International”, prace budowlane przy budowie kompleksu sportowego „Moje Boisko Orlik 2012”. Wspomniana firma na terenie Polski rozpoczęła i nie zakończyła w terminie inwestycji w ośmiu gminach na terenie Polski. Mając na uwadze wspomnianą przerwę byliśmy zmuszeni dokonać inwentaryzacji wykonanych robót i podjąć decyzję o wyborze wykonawcy zastępczego. Obecnie jesteśmy w trakcie przygotowań do ogłoszenia przetargu na kontynuowanie rozpoczętych robót. Pozytywne tej sprawie może być tylko to, że Miasto uzyska przewidziane przy tym programie dofinansowanie z Ministerstwa Sportu w wysokości 333 000 zł oraz z Urzędu Marszałkowskiego 200 000 zł. Wspomniane dofinansowanie jest możliwe dzięki zaawansowaniu i rozliczeniu wykonanych prac budowlanych.
W zakresie gospodarowania mieniem komunalnym w listopadzie, umową notarialną, przeniesiono na rzecz najemcy własność lokalu mieszkalnego przy ulicy Wysokiej 62 za kwotę 23 776 zł udzielając przy tym 80 % bonifikaty w wysokości 92 644 zł. Wniosek o wykup mieszkania wpłynął w kwietniu br, dlatego też zgodnie z uchwałą Rady Miasta zastosowana został podwyższona stawka bonifikaty. Termin aktu na wniosek kupującego ustalono na listopad tego roku.
Wpłynął zaledwie jeden wniosek o sprzedaż lokalu mieszkalnego przy ulicy Świętojańskiej 27. Po ustaleniu przez rzeczoznawcę ceny, przedmiotowe mieszkanie z udziałem w części wspólnej i przynależnym udziałem w prawie użytkowania wieczystego nieruchomości, zostanie przeznaczone do sprzedaży w trybie bezprzetargowym, a najemcy będzie przysługiwało prawo pierwszeństwa w jego nabyciu.
W ostatnich dniach października w sali konferencyjnej w Urzędzie Miasta odbyło się szkolenie skierowane do kadry pedagogicznej. 14-godzinne zajęcia poprowadziła Elżbieta Powichrowska ze Stowarzyszenia DROGA oraz Joanna Lisowska z Komendy Wojewódzkiej Policji z Białegostoku. W ramach przeprowadzonego projektu informacyjno-edukacyjnego dotyczącego profilaktyki uzależnień „Szkoła Dobrego Wyboru”. Metodą wykładu oraz warsztatową przeszkolono 15 nauczycieli z czterech szkół. Zakres materiału obejmował podstawy prowadzenia działań profilaktycznych – obszary i strategie, psychospołeczny aspekt uzależnień oraz prawne aspekty uzależnień.
„Szkoła Dobrego Wyboru” jest projektem stworzonym przez Kuratorium Oświaty, Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej, Komendę Wojewódzką Policji w Białymstoku i Stowarzyszenie Droga.
Wspólnie z Zespołem Prewencji Kryminalnej Nieletnich i Patologii Komendy Powiatowej Policji w Siemiatyczach zostały przeprowadzone w klasach drugich Zespołu Szkół w Siemiatyczach zajęcia o charakterze profilaktyczno–edukacyjnym z zakresu przeciwdziałania uzależnieniom ze szczególnym uwzględnieniem substancji psychoaktywnych. W zajęciach uczestniczyło 50 uczniów. Zwrócono szczególną uwagę na przebieg procesu uzależnienia oraz zagrożenia z tym związane. Poruszono także istotne aspekty prawne związane z posiadaniem narkotyków. Zajęcia przeprowadzone były metodą warsztatową przy czynnym udziale młodzieży.
30 listopada odbyło się kolejne spotkanie w ramach projektu „Decydujmy Razem”.
Przedstawiciele różnorodnych środowisk uczestniczący w forum zostali zapoznani z założeniami projektu oraz jego realizacją w mieście od momentu przystąpienia do projektu do chwili obecnej. Została podsumowana zeszłoroczna praca grupy nad Miejskim Programem Przeciwdziałania Narkomanii oraz zaprezentowano realizację programu w mieście. Przypisany do realizacji projektu ekspert- Elżbieta Powichrowska podczas wykładu „Odpowiedzialność społeczna w przeciwdziałaniu zjawisku narkomanii w mieście” przedstawiła w zarysie zjawisko i przyczyny narkomanii oraz współczesne strategie i poziomy profilaktyki. Na koniec spotkania podczas dyskusji uczestnicy mieli możliwość wymiany doświadczeń w tym zakresie. Działania projektu przewidziane są także na 2013 rok w którym, przy udziale różnych środowisk, zostanie opracowany kolejny projekt społeczny.
Tego samego dnia odbyło się kolejne szkolenie dla nauczycieli: pod tytułem „Podstawy prowadzenia działań profilaktycznych- najważniejsze obszary i strategie. Komputer i Internet- dobrodziejstwo czy zagrożenie?”. 40 uczestników szkolenia zostało zapoznanych z zagadnieniami współczesnych uzależnień od komputera i Internetu. Podczas spotkania pedagodzy poznali symptomy wskazujące na uzależnienie u dzieci i młodzieży. Omawiano także przyczyny takiego zjawiska. Współczesne zagrożenie tego typu uzależnieniami jest niezwykle niebezpieczne dla dzieci i młodzieży i bez poznania przyczyn, niemożliwym jest przeciwdziałanie im i pomoc dzieciom.
Zakończone zostały badania ankietowe wśród siemiatyckiej młodzieży szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych prowadzone w celu zdiagnozowania środowiska pod względem uzależnień. Badaniami objęto II i III klasy gimnazjum w Siemiatyczach:
190 uczniów z Gimnazjum Publicznego nr 1,
129 uczniów z Zespołu Szkół z Oddziałami Integracyjnymi
oraz 440 uczniów Zespołu Szkół w Siemiatyczach.
Wyniki zostaną wykorzystane w diagnozie w Miejskim Programie Przeciwdziałania Narkomanii na rok 2013 r.
Pani Przewodnicząca, Panie i Panowie Radni
Zbliżają się Święta Bożego Narodzenia, które w Polsce mają szczególny wymiar i szczególny urok. Przyjmijcie proszę Państwo życzenia by Święta te były radosne, spokojne i by upłynęły w niezapomnianej rodzinnej atmosferze.