Protokół Nr XXXIII/06

Numer XXXIII/06
Data wydania 2006-02-22

Protokół Nr XXXIII/06

Z obrad XXXIII sesji Rady Miasta Siemiatycze, która odbyła się w Sali konferencyjnej Urzędu Miasta
w dniu 22 lutego 2006 roku

Obrady XXXIII sesji Rady Miasta Siemiatycze rozpoczęły się o godzinie 12:00 zakończyły zaś o godzinie 13:30.
W obradach XXXIII sesji na stan 15 radnych w sesji uczestniczyło 15 według załączonej do protokołu listy obecności.

Radni obecni na XXXIII sesji:

1. Zbigniew Chrołowski
2. Zdzisław Chodakowski
3. Mariusz Gocał
4. Aleksander Jakowiuk
5. Halina Drabiuk
6. Mirosław Kobus
7. Andrzej Kochański
8. Tadeusz Nazarewicz
9. Franciszek Sak
10. Agnieszka Sitarska
11. Jan Szeweluk
12. Krzysztof Szyszko
13. Zenon Sielewonowski
14. Zdzisław Warpechowski
15. Krzysztof Wieczorek

W obradach XXXIII sesji uczestniczyli również:

1. Zbigniew Radomski – Burmistrz Miasta
2. Jan Dobrzyński – Wojewoda Podlaski
3. Stanisław W. Fleks – Zastępca Burmistrza
4. Elżbieta Rakszawa - Sekretarz Miasta
5. Danuta Jaszczołt - Skarbnik Miasta
6. Grzegorz Andruszkiewicz– korespondent Kuriera Samorządowego
7. Anna Kondraciuk – korespondentka „Głosu Siemiatycze”
8. Bogusław Toczko – Komendant Powiatowy Policji w Siemiatyczach
9. Edward Krasowski – Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej
10. Regina Sawczyńska – Przewodnicząca Zarządu Osiedla Nr 7
11. Krzysztof Osmólski – Przewodniczący Zarządu Osiedla Nr 6
12. Michał Kruglicz Przewodniczący OPZZ – Rady Powiatu Siemiatyckiego
13. Janusz Majer – Prezes PK Spółka z o.o.
14. Mieczysław Matosiuk – Prezes Towarzystwa Przyjaciół Siemiatycze
15- Ewa Romaniuk – Kierownik Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej

Do punktu 2 – przyjęcie porządku obrad

Przewodniczący Rady stwierdził, że porządek obrad XXXIII sesji Rady Miasta radni otrzymali wcześniej. Przewodniczący zwrócił się z pytaniem do radnych, czy będą zgłaszać do tego porządku poprawki.
Radni nie wnieśli innych propozycji do proponowanego porządku obrad XXXIII sesji i w zarządzonym głosowaniu przyjęli go jednogłośnie - w głosowaniu udział wzięło 15 radnych, za przyjęciem porządku obrad XXXIII sesji głosowało 15 radnych.

Porządek obrad XXXIII sesji przedstawia się następująco:

1. Otwarcie obrad.
2. Przyjęcie porządku obrad.
3. Uroczyste wręczenie odznaczeń.
4. Przyjęcie protokołu z XXXII sesji Rady Miasta.
5. Sprawozdanie Burmistrza Miasta z pracy między sesjami.
6. Interpelacje i zapytania radnych.
7. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia na rok 2006 regulaminu określającego wysokość i szczegółowe warunki przyznawania nauczycielom dodatków motywacyjnego, funkcyjnego i za warunki pracy oraz niektórych innych składników wynagrodzenia.
8. Podjęcie uchwały w sprawie Strategii Integracji Rozwiązywania Problemów Społecznych Miasta Siemiatycze na lata 2006-2013.
9. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia lokalizacji i regulaminu targowisk.
10.Podjecie uchwały w sprawie regulaminu usług w zakresie dostarczania wody i odprowadzania ścieków.
11. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.
12. Wolne wnioski.
13. Zamknięcie obrad

Do punktu 3 – przyjęcie protokołu z XXXII sesji

Przewodniczący Rady poinformował radnych, że protokół z XXXII sesji Rady Miasta wyłożony jest na stoliku protokolanta i jeżeli do końca obrad dzisiejszej sesji nie wpłyną do nich uwagi i poprawki to uzna się go za przyjęty.

Do punktu 3 – uroczyste wręczenie odznaczeń

Przewodniczący Rady Miasta przystępując do realizacji tego punktu porządku obrad odczytał postanowienia Prezydenta RP, który na wniosek Wojewody Podlaskiego za wzorowe, wyjątkowo sumienne wykonywanie obowiązków wynikających z pracy zawodowej Srebrnym Krzyżem Zasługi odznaczył Panią Hannę Drabiuk. Również na wniosek Wojewody za wzorowe, wyjątkowo sumienne wykonywanie obowiązków wynikających z pracy zawodowej Brązowymi Krzyżami Zasługi odznaczył Panią Agnieszke Sitarską i Pana Aleksandra Jakowiuka. W dalszej kolejności Przewodniczący Rady zwrócił się Podlaskiego prośbą do Wojewody Podlaskiego o wręczenie odznaczeń. Po dokonaniu aktu dekoracji Wojewoda Dobrzyński złożył gratulacje odznaczonym, a Burmistrz Miasta wręczył kwiaty z życzeniami i złożył życzenia dalszej owocnej zawodowej i kolejnych odznaczeń za zasługi. W imieniu odznaczonych podziękowania złożyła Pani Agnieszka Sitarska.

Do punktu 4 – przyjęcie protokołu z XXXII sesji

Przewodniczący Rady poinformował radnych, że protokół z XXXII sesji Rady Miasta wyłożony jest na stoliku protokolanta i jeżeli do końca obrad dzisiejszej sesji nie wpłyną do nich uwagi i poprawki to uzna się go za przyjęty.

Do punktu 5 - sprawozdanie Burmistrza Miasta z pracy między sesjami

Sprawozdanie z pracy za ostatni okres złożył Burmistrz Miasta – Zbigniew Radomski. Sprawozdanie to stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Radni pytań i uwag do przedstawionego sprawozdania nie wnieśli.

Do punktu 6 – interpelacje i zapytania radnych

W tym punkcie porządku obrad interpelacje i zapytania zgłosili następujący radni:

-Radny Zbigniew Chrołowski odniósł się w swojej wypowiedzi do nieprawidłowości związanych z modernizacją krajowej 19 tj. drogi Białystok-Lublin w okolicach Siemiatycz. Zdaniem Pana Chrołowskiego firmy, które remontują ten odcinek drogi w sposób nieprawidłowy oznaczyły tą drogę, co wpływa na niebezpieczeństwo dla ruchu drogowego. Pan Chrołowski zwrócił się z prośbą o wyjaśnienie tego problemu.

Innych interpelacji nie zgłoszono.

Odpowiadając na interpelację radnego Chrołowskiego Wojewoda Podlaski stwierdził, że poruszony problem wyjaśni z Dyrektorem Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Białymstoku – Panem Topczewskim.

Do punktu 7 - podjęcie uchwały w sprawie ustalenia na rok 2006 regulaminu określającego wysokość i szczegółowe warunki przyznawania nauczycielom dodatków motywacyjnego, funkcyjnego i za warunki pracy oraz niektórych innych składników wynagrodzenia

Przewodniczący Rady stwierdził, że projekt uchwały w tej sprawie był dokładnie przedstawiany na posiedzeniach przed sesją. Zwrócił się z pytaniem do radnych, czy na sesji istnieje jeszcze potrzeba omawiania tego punktu. Radni byli zdania, że nie ma takiej potrzeby. Przewodniczący Rady poinformował także radnych, ze projekt tej uchwały został uzgodniony ze Związkami Zawodowymi Nauczycieli, które pozytywnie zaopiniowały projekt uchwały w tej sprawie. Przewodniczący zwrócił się również z pytaniem do Przewodniczącego Komisji Zdrowia, Oświaty i Kultury, w jaki sposób komisja zaopiniowała projekt uchwały w tej sprawie. Przewodniczący Komisji – radny Krzysztof Szyszko stwierdził, że komisja jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w tej sprawie.

Radni uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. Przewodniczący Rady zarządził więc głosowanie nad podjęciem uchwały w tej sprawie, zwrócił się do radnych z pytaniem, kto jest za – przyjęciem uchwały w sprawie ustalenia na rok 2006 regulaminu określającego wysokość i szczegółowe warunki przyznawania nauczycielom dodatków motywacyjnego, funkcyjnego i za warunki pracy oraz niektórych innych składników wynagrodzenia - na 15 radnych biorących udział w obradach XXXIII sesji, w głosowaniu udział wzięło 15 radnych, za podjęciem uchwały w tej sprawie głosowało 15 radnych.

/Uchwała Nr XXXIII/202/06 w załączeniu/

Do punktu 8 - pojęcie uchwały w sprawie Strategii Integracji Rozwiązywania Problemów Społecznych Miasta Siemiatycze na lata 2006-2013

Przewodniczący Rady stwierdził, że projekt uchwały w tej sprawie był także dokładnie przedstawiany na posiedzeniach Komisji przed sesją. Zwrócił się z pytaniem do radnych, czy na sesji istnieje jeszcze potrzeba omawiania tego punktu. Radni byli zdania, że nie ma takiej potrzeby. Przewodniczący zwrócił się również z pytaniem do Przewodniczącego Komisji Zdrowia, Oświaty i Kultury, w jaki sposób komisja zaopiniowała projekt uchwały w tej sprawie. Przewodniczący Komisji – radny Krzysztof Szyszko stwierdził, że komisja jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały również w tej sprawie.

Radni uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. Przewodniczący Rady zarządził głosowanie nad podjęciem uchwały w tej sprawie, zwrócił się do radnych z pytaniem, kto jest za przyjęciem uchwały w sprawie Strategii Integracji Rozwiązywania Problemów Społecznych Miasta Siemiatycze na lata 2006-2013 - na 15 radnych biorących udział w obradach XXXIII sesji, w głosowaniu udział wzięło 15 radnych, za podjęciem uchwały w tej sprawie głosowało 15 radnych.

/Uchwała Nr XXXIII/203/06 w załączeniu/

Do punktu 9 - podjęcie uchwały w sprawie ustalenia lokalizacji i regulaminu targowisk

Przewodniczący Rady stwierdził, że projekt uchwały w tej sprawie, podobnie jak poprzednie był dokładnie przedstawiany na posiedzeniach przed sesją. Zwrócił się z pytaniem do radnych, czy na sesji istnieje jeszcze potrzeba omawiania tego punktu. Radni byli zdania, że nie ma takiej potrzeby. Przewodniczący zwrócił się również z pytaniem do Przewodniczącego Komisji Rozwoju Gospodarczego i Porządku Publicznego, w jaki sposób komisja zaopiniowała projekt uchwały w tej sprawie. Przewodniczący Komisji – radny Zbigniew Chrołowski stwierdził, że komisja jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w tej sprawie.

Radni uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. Przewodniczący Rady zarządził głosowanie nad podjęciem uchwały w tej sprawie, zwrócił się do radnych z pytaniem, kto jest za przyjęciem uchwały w sprawie ustalenia lokalizacji i regulaminu targowisk - na 15 radnych biorących udział w obradach XXXIII sesji, w głosowaniu udział wzięło 15 radnych, za podjęciem uchwały w tej sprawie głosowało 15 radnych.

/Uchwała Nr XXXIII/204/06 w załączeniu/

Do punktu 10 – podjęcie uchwały w sprawie regulaminu usług w zakresie dostarczania wody i odprowadzania ścieków

Przewodniczący Rady stwierdził, że projekt uchwały w tej sprawie był również dokładnie przedstawiany na posiedzeniach Komisji przed sesją. Zwrócił się z pytaniem do radnych, czy na sesji istnieje jeszcze potrzeba omawiania tego punktu. Radni byli zdania, że nie ma takiej potrzeby.

Z pytaniem do Prezesa Przedsiębiorstwa Komunalnego - Pana Majera dot. projektu regulaminu zwrócił się radny Zbigniew Chrołowski, który stwierdził, że na posiedzeniu Komisji nie zdążył zapytać Pana Majera o kwestię tego, kto w myśl zapisów regulaminu jest właścicielem przyłączy. Zdaniem radnego Chrołowskiego określenie tego w zapisach regulaminu jest bardzo ważne. Radny Chrołowski dodał także, że w punkcie 8 § 1 użyto słowa zasuwa, o którym w ustawie nie ma mowy. Pan Chrołowski podkreślił także w swojej wypowiedzi, że zasuwa uliczna nie zawsze musi być na ulicy, może być także na posesji.

Poproszony o udzielenie odpowiedzi na zapytanie radnego Chrołowskiego Prezes Majer stwierdził, że jeżeli powstaje budowa, to obowiązkiem każdego obywatela, zgodnie z ustawą , ścieki odprowadzić do kolektora sanitarnego. Pan Majer dodał, że wtedy na własny koszt właściciel nieruchomości buduje przyłącze do kolektora, które jest własnością tegoż gospodarza. W swojej wypowiedzi Prezes PK odniósł się także do kwestii zasuwy ulicznej. Stwierdził, że zasuwa, zawór, to jest gra słów, są to podobne urządzenia, o różnej budowie, ale spełniające to samo zadanie. Pan Majer powiedział, że w momencie, kiedy wcinamy się w linię wodociągową nawiertką, to mały przekrój jest zaworem, duży zasuwą. W dalszej części swojej wypowiedzi Prezes Majer wyjaśnił pojęcie przyłącza wodociągowego. Stwierdził, że jest to odcinek kolektorem sanitarnym, a pierwszą studzienką rewizyjną, w ustawie jest jeszcze dopisane, że za studzienką rewizyjną jest instalacja wewnętrzna. Pan Majer podkreślił także, że Przedsiębiorstwu zależało na napisaniu tego regulaminu w języku przeciętnego Kowalskiego, a ustawie jest jezyk techniczny, trudny do zrozumienia

-Radny Chrołowski odnosząc się do wypowiedzi Prezesa Majera powiedział, że Prezes powołuje się na przepisy ustawy, a jemu chodzi o odpowiedź na pytanie czy w regulaminie może być zawarte stwierdzenie, że właścicielem przyłącza kanalizacyjnego jest właściciel posesji.

-Prezes Majer stwierdził, że uczestniczył w posiedzeniach Komisji i gdyby takie pytanie zadano mu podczas posiedzeń komisji, to do dzisiejszego dnia ustosunkował się do niego. Prezes Majer powiedział także, że nie rozumie, dlaczego wszystkie te tematy nie były poruszane na posiedzeniach Komisji.

-Radny Chrołowski odpowiedział Prezesowi PK, że on tego nie musi rozumieć. Dodał, że Prezes Majer musi odpowiedzieć na zadane przez radnego pytanie, a nie wchodzić w taką polemikę, w której to on zadaje pytania radnym. Radny Chrołowski powiedział, że tak nie może być.

-Przewodniczący Rady zabierając głos w tym punkcie stwierdził, iż uważa, iż wycieczki Prezesa Majera pod adresem, co ma być na komisjach, a co nie, są nie na miejscu

Radni innych uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. Przewodniczący Rady zarządził głosowanie nad wnioskiem zgłoszonym przez radnego Chrołowskiego- za wnioskiem głosowało 1 radny, przeciwko 2, a 12 radnych wstrzymało się od głosu.
W dalszej części realizacji tego punktu porządku obrad Przewodniczący Rady zarządził głosowanie nad podjęciem uchwały w tej sprawie, w wersji zaproponowanej przez Przedsiębiorstwo. Przewodniczący Rady zwrócił się do radnych z pytaniem, kto jest za przyjęciem uchwały w sprawie regulaminu usług w zakresie dostarczania wody i odprowadzania ścieków - na 15 radnych biorących udział w obradach XXXIII sesji, w głosowaniu udział wzięło 15 radnych, za podjęciem uchwały w tej sprawie głosowało 11 radnych, 4 radnych wstrzymało się od głosu.

/Uchwała Nr XXXIII/205/06 w załączeniu/

Do punktu 11 – odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych

Ponieważ interpelacji radni nie zgłaszali, ten punkt porządku obrad nie był realizowany.

Do punktu 12 – wolne wnioski

W wolnych wnioskach głos zabrali:

-Radny Mariusz Gocał w imieniu Fundacji Ratujmy zaprosił radnych i gości obecnych na sesji do udziału w kweście na rzecz naszego szpitala w dniu 26 lutego oraz do udziału w imprezie w Siemiatyckim Ośrodku Kultury.

W tym punkcie porządku obrad Przewodniczący Rady poinformował także radnych o tym, iż do Biura Rady wpłynęło sprawozdanie Komendy Powiatowej Policji w Siemiatyczach z pracy za rok 2005, z którym można się zapoznać w Biurze Rady. Przewodniczący rady odczytał również radnym pismo informujące radnych o pracy w Siemiatyczach Biura Poselskiego posła Eugeniusza Czykwina.

Do punktu 13 - zakończenie obrad

W związku z wyczerpaniem porządku obrad XXXII sesji Rady Miasta w dniu 22 lutego 2006 r. r. Przewodniczący Rady zamknął obrady o godz. 13:30.

Na tym protokół zakończono.

Protokołowała: Przewodniczący Rady Miasta
K.Andruszkiewicz Zdzisław Warpechowski

 

Załącznik
do Protokołu Nr XXXIII/06
Rady Miasta Siemiatycze
z dnia 22 lutego 2006 r.

Panie Przewodniczący, Wysoka Rado!

Po ponad półtoramiesięcznej przerwie w dniu dzisiejszym spotykamy się by Rada mogła podjąć decyzje w sprawie trzech regulaminów a mianowicie : regulaminu wynagradzania nauczycieli, regulaminu dostarczania wody i regulaminu targowisk. Ponadto Rada zdecyduje o strategii Miasta na najbliższe lata w zakresie rozwiązywania problemów społecznych. Zanim to jednak nastąpi chciałbym już tradycyjnie przedstawić Państwu aktualne sprawy Miasta.
Na ostatniej sesji Rada przyjęła Regulamin utrzymania czystości i porządku. Regulamin wszedł w życie 11 lutego. Aby przybliżyć mieszkańcom jego treść wydrukowano 3000 egzemplarzy regulaminu w postaci broszury. Egzemplarze te przekazywano mieszkańcom domów jednorodzinnych podczas dostarczania nakazów płatniczych podatku. W związku z przyjętym regulaminem wiele zadań spoczęło na Gospodarce Komunalnej. Firma wystąpiła o uzyskanie pozwoleń na gospodarowanie odpadami niebezpiecznymi. Sporządziła wykazy zawartych umów i przygotowuje oferty, które zostaną skierowane do gospodarstw domowych nie posiadających zawartych umów na odbiór odpadów komunalnych. Ponadto są prowadzone rozmowy z podmiotami gospodarczymi w sprawie wywozu nieczystości.
Od połowy lutego rozpoczęły się prace związane z wymianą opraw oświetlenia ulicznego. Opóźnienie terminu rozpoczęcia prac było spowodowane niskimi temperaturami. Co z jednej strony niewątpliwie utrudniało pracę z drugiej zaś, konieczne wyłączenia energii elektrycznej pozbawiły by możliwość ogrzewania wiele mieszkań i domów. O ile warunki pogodowe nie przeszkodzą prace zostaną zakończone w ciągu miesiąca.
Rozpoczęto prace związane z przygotowaniem prac inwestycyjnych w bieżącym roku. Rozstrzygnięto przetarg na wykonanie kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej i ciśnieniowej wraz z przepompowniami ścieków na ul. Bartosza Głowackiego i Powstania Styczniowego. Przetarg wygrało konsorcjum „Budomex” z Białej Podlaskiej i Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Lubartów. Koszt inwestycji to 3 085 655 zł + podatek VAT. Inwestycja finansowana będzie w 75% z funduszu ZPORR. Udział własny sfinansowany zostanie w części z pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej do którego wystąpiłem z wnioskiem o pożyczkę w wysokości 600 000 zł. Niestety, wpłynął protest jednego z oferentów w związku z tym termin podpisania umowy z wybranym wykonawcą ulega przesunięciu do czasu ostatecznego rozstrzygnięcia protestu.
Być może jeszcze w lutym rozstrzygnięty zostanie przetarg na budowę sieci kanalizacyjnej i wodociągowej w ul. Armii Krajowej. Z uwagi na doprowadzenie sieci do planowanej budowy zakładu PRONAR przedsięwzięcie realizowane będzie w ramach programu Wspólne Inwestycje Infrastrukturalne w Siemiatyczach – szansą regionu, finansowanego w 75% z funduszy PHARE 2003. Umowa na dofinansowanie inwestycji została podpisana w grudniu ubiegłego roku. Przewidywany termin zakończenia inwestycji to koniec września.
Fundusz PHARE 2003 dofinansuje być może również opracowanie dokumentacji ( studium wykonalności) budowy kanalizacji sanitarnej i deszczowej w ul. Żeromskiego, Annopolskiej, i Anny Jabłonkowskiej. Złożyłem stosowny wniosek do Urzędu Marszałkowskiego.
Wybrany został wykonawca na opracowanie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego na teren położony między ulicami Ogrodową , 11 Listopada, Żeromskiego i Szpitalną z rozwiązaniem skrzyżowania z ulicą Armii Krajowej. Najkorzystniejsza ofertę 23 250 zł złożył Jan Citko z Białegostoku. Również w tym postępowaniu został złożony protest.
Mimo, że jeszcze trwa akcja zimowego utrzymania ulic, (dotychczasowe koszty to ok. 31 tys. zł ), ogłoszony został przetarg na sprzątanie ulic. Otwarcie ofert nastąpiło w dniu dzisiejszym i trwa procedura związana z ich oceną.
Do czasu rozstrzygnięcia przetargów na zarządzanie targowiskiem oraz przemieszczaniem gruzu na gruzowisku zostały przedłużone umowy z dotychczasowymi usługowcami do końca lutego na zasadach obowiązujących w roku ubiegłym. W wyniku rozstrzygnięcia przetargu na zarządzanie targowiskami miejskimi przetarg wygrał dotychczasowy zarządca Pan Ryszard Zaremba z Siemiatycz za kwotę 27 000 zł brutto. W przetargu na utrzymanie gruzowiska złożono 3 oferty. Oferta MPO Białystok ze względu na rażąco niską cenę została odrzucona. Jako najkorzystniejsza została wybrana oferta MPO-J z Siemiatycz z ceną 48 021 zł brutto.
Zasiedlone zostały 4 lokale w budynku socjalnym przy ul. Armii Krajowej. Pozostałe mieszkania zasiedlone zostaną po formalnym zakończeniu inwestycji. Inwestycja w chwili obecnej nie może zostać zakończona, ponieważ ubiegam się o jej dofinansowanie z Banku Gospodarstwa Krajowego. Rekomendowana kwota wsparcia to 169 030 zł.

Sprawy z zakresu gospodarki nieruchomościami
W bieżącym roku zawarłem trzy umowy notarialne. Pierwsza dotyczyła sprzedaży działki położonej przy ul. Sienkiewicza róg Chopina zbytej na trzecim przetargu za kwotę 27 500 zł + podatek VAT. Druga umowa związana jest ze zbyciem lokalu mieszkalnego na rzecz najemcy przy ul. 11 Listopada. Przy zbyciu której zastosowałem 50% bonifikatę. Dochód gminy z tego tytułu wyniósł 18 860 zł. Dodatkowo nabywca wniósł 149 zł I opłaty za ułamkową część gruntu oddaną w użytkowanie wieczyste. Kolejna umowa notarialna związana była z przetargiem ograniczonym dla mieszkańców osiedla Ciechanowieckie na sprzedaż 11 nieruchomości zabudowanych garażami. W tym trybie została zbyta zaledwie 1 nieruchomość za kwotę 3 240 zł.
Negatywnym wynikiem zakończył się drugi przetarg na sprzedaż nieruchomości przy ul. Górnej o pow. 2 827 m2 z ceną wywoławczą 110 000 zł + podatek VAT.
Wraz z początkiem roku odnowionych zostało 17 krótkoterminowych umów dzierżawnych. Tym razem umowy zawarłem na 3 lata.

Pozostałe sprawy
W czasie ferii zimowych Siemiatycki Ośrodek Kultury zorganizował dla dzieci pozostających w mieście zajęcia z zakresu plastyki, teatru i tańca. Ok. 35 dzieci oprócz możliwości brania udziału w zajęciach otrzymywało jeden ciepły posiłek.
Miasto wsparło również organizację przez uczniowskie kluby sportowe zajęć sportowych w czasie ferii, udostępniając sale gimnastyczne i fundując uczestnikom rywalizacji nagrody.
Podobnie jak w poprzednich latach zaangażowałem się w organizację choinki dla dzieci niepełnosprawnych organizowanej przez Akcję Katolicką. Ze środków budżetowych zostały zakupione produkty na poczęstunek dla uczestników spotkania.
W związku z nie przekazywaniem z budżetu państwa środków na wypłatę stypendiów dla uczniów podjąłem decyzję o wstrzymaniu wypłat za miesiąc luty. Osoby, którym przyznano stypendia otrzymają wyrównanie prawdopodobnie z marcową wypłatą.
Realizując uchwały Rady w sprawie programu przeciwdziałania alkoholizmowi oraz programu współpracy z organizacjami pozarządowymi ogłosiłem trzy konkursy na wsparcie prowadzenia stołówki dla osób ubogich, prowadzenie świetlicy dla dzieci ze środowisk patologicznych oraz zagospodarowanie czasu wolnego dzieci i młodzieży z uwzględnieniem treści profilaktycznych. Środki finansowe na prowadzenie świetlicy (28 tys.) oraz stołówki ( 11 tys. zł) przyznałem Caritas Diecezji Drohiczyńskiej, był to jedyny podmiot złożył oferty. Konkurs na zagospodarowanie czasu wolnego dzieci i młodzieży zostanie rozstrzygnięty w najbliższych dniach.
Miasto nie tylko przekazuje środki finansowe na realizację zadań przez inne podmioty stara się również je pozyskać. W ostatnim czasie wnioski do Ministerstwa Kultury złożyła Miejska Biblioteka Publiczna o dofinansowanie zakupu książek w wysokości 45 000 zł oraz Siemiatycki Ośrodek Kultury o dofinansowanie Turnieju Tańców Polskich o Podlaską Szyszkę, Zakup sprzętu nagłośnieniowego i oświetleniowego oraz wykonanie projektu budowlanego na remont poddasza synagogi wraz ze zmianą sposobu użytkowania. Łączna kwota projektów SOK opiewa na kwotę 357 000 zł. Wnioskowana kwota dotacji to 294 000 zł.
Nie ustaję w staraniach o pozyskanie środków finansowych na budowę hali widowiskowo-sportowej. Wniosek złożony w Urzędzie Marszałkowskim uzyskał pozytywną ocenę. Ostateczna decyzja w sprawie przydziału środków zapadnie w miesiącu marcu.
W ramach realizacji uchwał podatkowych w Urzędzie Miasta wydano 3160 decyzji wymiarowych. W chwili obecnej decyzje te w większości przypadków trafiły do podatników. W stosunku do podatników mających zaległości podatkowe założono dwie hipoteki i skierowano do egzekucji 45 tytułów wykonawczych.
Być może zauważyli Państwo, że w Urzędzie Miasta wznowione zostały prace remontowe. Prace wykonują pracownicy urzędu i MOSiRu. Zakres tych prac obejmuje ułożenie terakoty, wymianę drzwi, wkucie ułożonej w ubiegłym roku instalacji elektrycznej i sieci informatycznej oraz odnowienie ścian i sufitów. W chwili obecnej zakończono już prace na drugim piętrze.
W miesiącu styczniu rozpoczęła się w Urzędzie Miasta kontrola NIK w zakresie budżetu miasta na rok 2005 ze szczególnym uwzględnieniem zadań zleconych. O wynikach kontroli poinformuję wysoką Radę po jej zakończeniu.
Na zakończenie chciałbym na tym forum złożyć gratulacje Panu Krzysztofowi Szyszko, instruktorowi tańców w Siemiatyckim Ośrodku Kultury. Podopieczni Pana Krzysztofa 18 lutego w Puławach na VI Mistrzostwach Polski w Tańcach Polskich zajęli bardzo wysokie lokaty. Marcin Kaźmieruk i Julia Szeryńska zdobyli, już po raz drugi z rzędu złote medale i tytuły Mistrzów Polski w kat. 13-15 lat. Ogromny sukces odniosły najmłodsze siemiatyckie pary. Po pięciu latach wywalczono dla Siemiatycz w najmłodszej kategorii 7-9 lat brązowy medal. Zdobywcami tego lauru są Adam Uściniak i Katarzyna Kaźmieruk. Ponadto po raz pierwszy w historii Mistrzostw Polski aż trzy siemiatyckie pary znalazły się w finale. Poza wymienionymi już brązowymi medalistami IV miejsce wywalczyli Mateusz Sitarski i Aleksandra Terpiłowska a miejsce V Bartłomiej Boguszewski i Karolina Obniska. Dodatkowym sukcesem było wprowadzenie również po raz pierwszy aż siedmiu par do półfinałowej dwunastki. W kategorii II 10-12 lat Michał Barwiejuk i Małgorzata Radzikowska zdobyli VI miejsce. Należy mieć nadzieję na kontynuację tych sukcesów w latach następnych. Wielkie brawa dla Pana Krzysztofa i wielkie brawa dla naszych reprezentantów, którym mam nadzieje będę mógł pogratulować osobiście.

Metryka strony

Udostępniający: Miasto Siemiatycze

Wytwarzający/odpowiadający: Katarzyna Andruszkiewicz

Data wytworzenia: 2007-07-02

Wprowadzający: Eryk Nowik

Data modyfikacji: 2019-03-06

Opublikował: Eryk Nowik

Data publikacji: 2019-03-06