Protokół Nr XXXIX/06

Numer XXXIX/06
Data wydania 2006-10-25

Protokół Nr XXXIX/06

Z obrad XXXIX sesji Rady Miasta Siemiatycze , która odbyła się w Sali Szkoły Muzycznej w Siemiatyczach
w dniu 25 października 2006 roku

Obrady XXXIX sesji Rady Miasta Siemiatycze, ostatniej w czwartej kadencji rozpoczęły się o godzinie 14:00 zakończyły zaś o godzinie 16:30.

W obradach XXXIX sesji na stan ustawowy 15 radnych, w sesji uczestniczyło 14 radnych (jeden mandat nieobsadzony), według załączonej do protokołu listy obecności.

Radni obecni na XXXIX sesji:

1. Zbigniew Chrołowski
2. Zdzisław Chodakowski
3. Aleksander Jakowiuk
4. Halina Drabiuk
5. Mariusz Gocał
6. Andrzej Kochański
7. Mirosław Kobus
8. Franciszek Sak
9. Agnieszka Sitarska
10. Jan Szeweluk
11. Krzysztof Szyszko
12. Zenon Sielewonowski
13. Krzysztof Wieczorek
14. Zdzisław Warpechowski

W obradach XXXIX sesji uczestniczyli również:

1. Zbigniew Radomski – Burmistrz Miasta
2. Stanisław W. Fleks – Zastępca Burmistrza
3. Elżbieta Rakszawa - Sekretarz Miasta
4. Danuta Jaszczołt - Skarbnik Miasta
5. Jolanta Horba – Radca Prawny UM
6. Adam Tobota – Redaktor Naczelny Kuriera Samorządowego
7. Ewa Magdalena Iwaniak – korespondentka „Głosu Siemiat
ycze”
8. Regina Sawczyńska – Przewodnicząca Zarządu Osiedla Nr 7 9. Romuald Wilgat – Przewodniczący Zarządu Osiedla Nr 1
10. Krzysztof Osmólski – Przewodniczący Zarządu Osiedla Nr 6
11. Janusz Majer – Prezes PK Spółka z o.o.
12. Bogusław Toczko– Komendant Powiatowy Policji
13. Sergiusz Szczygoł – Dyrektor Gimnazjum Nr 1
14. Aleksander Rękawek – Dyrektor SP Nr 1
15. Ewa Romaniuk – Kierownik Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej
16. Teresa Fronc – Dyrektor Miejskiej Biblioteki Publicznej
17. Barbara Weremczuk – Kierownik USC
18. Józefa Stankiewicz – Kierownik Referatu SO w Urzędzie Miasta
19. Grażyna Berska - Kierownik Referatu Rozwoju Gospodarczego i Infrastruktury w Urzędzie Miasta
20. Stefan Roszczenko – Przewodniczący Zarządu Osiedla Nr 4
21. Cecylia Kichner – Z-ca Przewodniczącego Osiedla Nr 3

Do punktu 2 – przyjęcie porządku obrad

Przewodniczący Rady Miasta – radny Zdzisław Warpechowski prowadzący obrady XXXIX sesji stwierdził, że do zaproponowanego porządku obrad XXXIX chciałby wprowadzić 1 poprawkę, a mianowicie dodać pkt. 13a - przedstawienie analizy oświadczeń majątkowych radnych i pracowników Urzędu Miasta. Innych propozycji zmian proponowanego porządku obrad sesji w dniu 25 października 2006 r. nie wniesiono.
W związku z powyższym przyjęty porządek obrad XXXIX sesji przedstawia się następująco:

1. Otwarcie obrad.
2. Przyjęcie porządku obrad.
3. Przyjęcie protokołu z XXXVIII sesji Rady Miasta.
4. Sprawozdanie Burmistrza Miasta z pracy między sesjami.
5. Interpelacje i zapytania radnych.
6. Sprawozdanie Burmistrza Miasta z prac w kadencji 2002-2006.
7. Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta w 2006 r.
8. Podjęcie uchwały w sprawie zasad nabywania, zbywania i obciążania nieruchomości gruntowych oraz ich wydzierżawiania najmu na okres dłuższy niż trzy lata.
9. Podjęcie uchwały w sprawie zgody na udzielenie bonifikaty od opłaty za przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości.
10. Podjęcie uchwały w sprawie zgody na zastosowanie innej stopy procentowej dla rozłożonej na raty ceny nieruchomości i opłaty z tytułu prawa użytkowania wieczystego.
11. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na udzielenie bonifikaty od ceny nieruchomości.
12.Podjęcie uchwały w sprawie aktualności studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego i miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego części miasta Siemiatycze.
13. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.
13a. Przedstawienie analizy oświadczeń majątkowych radnych i pracowników Urzędu Miasta.
14. Wolne wnioski.
15. Uroczyste zamknięcie obrad.

Do punktu 3 – przyjęcie protokołu z XXXVIII sesji

Przewodniczący Rady poinformował radnych, że protokół z XXXVIII sesji Rady Miasta wyłożony jest na stoliku protokolanta i jeżeli do końca obrad dzisiejszej sesji nie wpłyną do nich uwagi i poprawki to uzna się go za przyjęty.

Do punktu 4 - sprawozdanie Burmistrza Miasta z pracy między sesjami

Sprawozdanie z pracy za ostatni okres złożył Burmistrz Miasta – Zbigniew Radomski. Sprawozdanie to stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Do punktu 5 – interpelacje i zapytania radnych

W tym punkcie porządku obrad interpelacje i zapytania zgłosili następujący radni:

- Radny Zbigniew Chrołowski zabierając głos stwierdził, że w Siemiatyczach młodzi ludzie kończą szkoły i wyjeżdżają z naszego miasta, bo nie mają pracy, a Burmistrz Miasta zatrudnia w małym przedsiębiorstwie podległym urzędowi miasta swoją koleżankę emerytkę na stanowisku kadrowej za kilka tysięcy złotych, pomaga,aby została Przewodniczącą Miejskiej Komisji Wyborczej. Pan Chrołowski stwierdził, że Burmistrz Radomski w czasie 4 lat zatrudnił kilkanaście osób z pewnego kręgu. Radny Chrołowski powiedział, że w odczuciu wielu mieszkańców gazeta samorządowa to prywatna gazeta Burmistrza, w której prowadzi swoją kampanię wyborczą za pieniądze budżetowe. Radny Chrołowski odnosząc się do dokonań Burmistrza z 4 lat, powiedział, że ster władzy w mieście wiedzie już od 8 lat, stwierdził, że nieprawdą jest, że powstał basen, bo jest on nieudolnie dokończony, podobnie rzecz się ma z oczyszczalnią ścieków, która doprowadziła do tego, że Siemiatycze, wcześniej schludne i pachnące, w tej chwili omijane są z powodu przykrego zapachu. Pan Chrołowski zwrócił również uwagę na wiatrak, który spłonął od nadmiaru świecidełek, poruszył również kwestię lamp na ul. Pałacowej, których był wnioskodawcą, a które zostały zaprojektowane zza biurka i w tej chwili będą oświetlać konary drzew, a nie chodnik. Pan Chrołowski powiedział, że emeryta cieszy najbardziej zabawka i świecidełko i tak to chyba jest. Radny Chrołowski zwrócił się z pytaniem do Burmistrza Radomskiego, dlaczego reprezentuje swój partykularny interes, a nie dobro społeczeństwa. Pan Chrołowski stwierdził, że udało się podczas tej kadencji odznaczyć radnych, choć może nie wiedzą dlaczego je dostali.

- Radny Andrzej Kochański zabierając głos stwierdził, że jeden z kontrkandydatów Pana Burmistrza twierdzi, że wie w jaki sposób rozwiązać problem oczyszczalni. Pan Kochański powiedział, że człowiek, o którym mowa przez wiele lat był pracownikiem Urzędu Miasta i zajmował się problematyką wodociągów i kanalizacji. Radny Kochański wyraził zdziwienie, że przez 4 lata ten Pan nie podpowiedział Burmistrzowi, jak problem oczyszczalni rozwiązać.

W tym punkcie porządku obrad Przewodniczący Rady stwierdził, że dobrym zwyczajem czwartej kadencji było udzielanie głosu podczas sesji, osobom spoza Rady, które chciały zabierać głos. Idąc tym śladem Przewodniczący Rady udzielił głosu Panu Henrykowi Kluczewskiemu – pełnomocnikowi Siemiatyckiego Konsorcjum Inicjatyw Gospodarczych. Pan Kluczewski zabierając głos powiedział, że chciałby się odnieść do ostatnio uchwalonego planu zagospodarowania przestrzennego, który jego zdaniem narusza art. 11 i art. 28 ust. 2 tejże ustawy, gdyż naruszone zostały zasady jego sporządzenia. Pan Kluczewski stwierdził także w swojej wypowiedzi, iż nieprawidłowo zostało sporządzone zawiadomienie o wyłożeniu do publicznego wglądu tegoż planu, Pan Kluczewski powiedział także, że w jego odczuciu powołanie się w tym ogłoszeniu na uchwałę Rady Miasta z 23 marca 2006 r. jest sprzeczne z treścią tej uchwały, ogłoszenie to jest za wczesne, a art. 11 ustawy o planowaniu przestrzennym nie został spełniony. W dalszej części swojej wypowiedzi Pan Kluczewski zwrócił uwagę na podjętą przez Radę Miasta uchwałę z dnia 9 listopada 2005 r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części miasta Siemiatycze położonej między ulicami: Legionów Piłsudskiego, Ogrodową, Żeromskiego, 11 Listopada i Szpitalną. Pan Kluczewski powiedział, że uchwała ta przewiduje przeznaczenie terenów jednorodzinnych wraz z usługami. Pan Kluczewski podkreślił, że studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Siemiatycze uchwalone w 1999 r. nie obejmuje tej zmiany w tym względzie, przeznaczenia na usługi tam nie ma i ta uchwała jest nieważna.

Przewodniczący Rady udzielił również głosu w tym punkcie Przewodniczącemu Zarządu Nr 8 – Panu Januszowi Marciniak, który zwrócił się z pytaniem do Burmistrza Miasta, czy w związku z tym planem droga będzie budowana do wysypiska, czy będzie budowana obwodnica.

-Radny Zbigniew Chrołowski zabierając głos ponownie stwierdził, że w gazecie siemiatyckiej są wypowiadane przez podstawionych ludzi kłamstwa, do budowy supermarketu, z których wynika, że tylko Burmistrz Miasta chce budowy supermarketu, a przedsiębiorcy nie chcą, a to jest nieprawda, bo największym przeciwnikiem był Pan Szeweluk. Pan Chrołowski podkreślił w swojej wypowiedzi, że przedsiębiorcy siemiatyccy chcą budowy supermarketu, a Siemiatyckie Konsorcjum Inicjatyw Gospodarczych powstało po to, żeby to miasto się rozwijało. Pan Chrołowski stwierdził w swojej wypowiedzi, że przez 8 lat w Siemiatyczach nie powstała żadna nowa bryła, a przedsiębiorcom zależy, aby miasto się rozwijało. Pan Chrołowski powiedział, że to Burmistrz Radomski był przeciwny budowie sklepu wielkopowierzchniowego Pana Marchewski, bo miało w nim być stoisko motoryzacyjne.

Przewodniczący Rady zabierając głos w tym punkcie stwierdził, że byłby bardziej zadowolony, gdyby podczas obrad tej sesji nie było wycieczek personalnych. Pan Warpechowski stwierdził, że rozumie, iż jest to okres kampanii, jednak prosiłby o powstrzymywanie się od tak osobistych wypowiedzi.

Innych interpelacji nie zgłoszono.

Do punktu 6 - sprawozdanie Burmistrza Miasta z prac w kadencji 2002-2006

Sprawozdanie z działalności w okresie minionej kadencji przedstawił Burmistrz Miasta – Zbigniew Radomski. Sprawozdanie to stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Do punktu 7 - podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta w 2006 r.

Przewodniczący Rady stwierdził, że projekt uchwały w tej sprawie był dokładnie przedstawiany na posiedzeniach przed sesją. Zwrócił się z pytaniem do radnych, czy na sesji istnieje jeszcze potrzeba omawiania tego punktu. Radni byli zdania, że nie ma takiej potrzeby.

Radni uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. Jedynie radny Zbigniew Chrołowski stwierdził, że według niego powinna być odwrotna kolejność i najpierw Pan Burmistrz powinien zapytać, czy ma remontować wiatrak, a nie w uchwale zawarte są kwoty, bez zapytania radnych, czy warto to robić. Radny Chrołowski zapytał także o podanie wartości początkowej wiatraka. Radny Chrołowski stwierdził, że takie potraktowanie sprawy to lekceważenie Rady, którą najpierw należało zapytać o remont wiatraka, a dopiero potem remontować.

Przewodniczący Rady zwrócił się następnie do Przewodniczących Komisji o zapoznanie Rady z opiniami na ten temat. Przewodniczący Komisji radni: Zdzisław Chodakowski, Jan Szeweluk oraz Krzysztof Szyszko stwierdzili, że opinie tych komisji odnośnie uchwały w sprawie zmian w budżecie były pozytywne.

W dalszej części obrad Przewodniczący Komisji zarządził głosowanie nad podjęciem uchwały w tej sprawie, zwrócił się do radnych z pytaniem, kto jest za – przyjęciem uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na 2006 r. - na 14 radnych biorących udział w obradach XXXIX sesji, w głosowaniu udział wzięło 14 radnych, za podjęciem uchwały w tej sprawie głosowała większość radnych, 2 radnych wstrzymało się od głosu.

/Uchwała Nr XXXIX/236/06 w załączeniu/

Do punktu 8 - podjęcie uchwały w sprawie zasad nabywania, zbywania i obciążania nieruchomości gruntowych oraz ich wydzierżawiania najmu na okres dłuższy niż trzy lata

Przewodniczący Rady stwierdził, że projekt uchwały w tej sprawie był bardzo dokładnie przedstawiany na posiedzeniach Komisji przed sesją. Zwrócił się z pytaniem do radnych, czy na sesji istnieje jeszcze potrzeba omawiania tego punktu. Radni byli zdania, że nie ma takiej potrzeby.

W dyskusji w tej sprawie głos zabrali:

Radni uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. Przewodniczący Rady zwrócił się z pytaniem do Przewodniczących Komisji Rady Miasta, jak członkowie Komisji zaopiniowali projekt tej uchwały.
- Radny Jan Szeweluk – z-ca Przewodniczącego Komisji RGiPP stwierdził, że członkowie tej komisji pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w tej sprawie, podobnie jak 3 pozostałych będących przedmiotem obrad tej sesji.
-Radny Zdzisław Chodakowski – Przewodniczący Komisji FiB stwierdził, że członkowie Komisji FiB na posiedzeniu debatowali nad 4 projektami razem i po wysłuchaniu wyjaśnień w tych kwestiach pozytywnie zaopiniowano te projekty, przy 1 osobie przeciwnej.
-Radny Krzysztof Szyszko - Przewodniczący Komisji Zdrowia, Oświaty i Kultury stwierdził, że komisja jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała projekty uchwał w tych sprawach.

W dalszej części obrad Przewodniczący Rady zarządził głosowanie nad podjęciem uchwały w tej sprawie, zwrócił się do radnych z pytaniem, kto jest za przyjęciem uchwały w sprawie zasad nabywania, zbywania i obciążania nieruchomości gruntowych oraz ich wydzierżawiania najmu na okres dłuższy niż trzy lata - na 14 radnych biorących udział w obradach XXXIX sesji, w głosowaniu udział wzięło 14 radnych, za podjęciem uchwały w tej sprawie głosowała większość radnych, 1 radny wstrzymał się od głosu.

/Uchwała Nr XXXIX/237/06 w załączeniu/

Do punktu 9 - podjęcie uchwały w sprawie zgody na udzielenie bonifikaty od opłaty za przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości

Przewodniczący Rady stwierdził, że projekt uchwały w tej sprawie, podobnie jak poprzednie był dokładnie przedstawiany na posiedzeniach przed sesją.

Radni uwag i pytań w tej kwestii na sesji także nie wnieśli. Przewodniczący Rady zarządził więc głosowanie nad podjęciem uchwały w sprawie zgody na udzielenie bonifikaty od opłaty za przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości zwrócił się do radnych z pytaniem, kto jest za przyjęciem uchwały w tej sprawie - na 14 radnych biorących udział w obradach XXXIX sesji, w głosowaniu udział wzięło 14 radnych, za podjęciem uchwały w tej sprawie głosowała większość radnych, 1 radny wstrzymał się od głosu.

/Uchwała Nr XXXIX/238/06 w załączeniu/

Do punktu 10 –podjęcie uchwały sprawie zgody na zastosowanie innej stopy procentowej dla rozłożonej na raty ceny nieruchomości i opłaty z tytułu prawa użytkowania wieczystego

Przewodniczący Rady stwierdził, że projekt uchwały w tej sprawie był również dokładnie przedstawiany na posiedzeniach Komisji przed sesją. Zwrócił się z pytaniem do radnych, czy na sesji istnieje jeszcze potrzeba omawiania tego punktu. Radni byli zdania, że nie ma takiej potrzeby.

Uwag i poprawek dot. projektu uchwały w tej sprawie radni nie wnieśli i Przewodniczący Rady zarządził głosowanie nad podjęciem tej uchwały. Zwrócił się do radnych z pytaniem, kto jest za przyjęciem uchwały w sprawie zgody na zastosowanie innej stopy procentowej dla rozłożonej na raty ceny nieruchomości i opłaty z tytułu prawa użytkowania wieczystego - na 14 radnych biorących udział w obradach XXXIX sesji, w głosowaniu udział wzięło 14 radnych, za podjęciem uchwały w tej sprawie głosowało 14 radnych.

/Uchwała Nr XXXIX/239/06 w załączeniu/

Do punktu 11 – podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na udzielenie bonifikaty od ceny nieruchomości

Przewodniczący Rady stwierdził, że projekt uchwały w tej sprawie był również dokładnie analizowany na posiedzeniach Komisji przed sesją. Zwrócił się z pytaniem do radnych, czy na sesji istnieje jeszcze potrzeba omawiania tego punktu. Radni byli zdania, że nie ma takiej potrzeby.

Radni uwag i pytań w tej kwestii nie wnieśli. Przewodniczący Rady zarządził więc głosowanie nad podjęciem uchwały w tej sprawie, zwrócił się do radnych z pytaniem, kto jest za przyjęciem uchwały w sprawie wyrażenia zgody na udzielenie bonifikaty od ceny nieruchomości- na 14 radnych biorących udział w obradach XXXIX sesji, w głosowaniu udział wzięło 14 radnych, za podjęciem uchwały w tej sprawie głosowała większość radnych, 2 radnych wstrzymało się od głosu.

/Uchwała Nr XXXIX/240/06 w załączeniu/

Do punktu 12 - podjęcie uchwały w sprawie aktualności studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego i miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego części miasta Siemiatycze

Przewodniczący Rady stwierdził, że projekt uchwały w tej sprawie, podobnie jak poprzednie był również dokładnie analizowany na posiedzeniach przed sesją. Przewodniczący Rady podkreślił również, że na posiedzeniach komisji przedstawiana była przygotowana przez Burmistrza Miasta analiza zmian w zagospodarowaniu przestrzennym miasta Siemiatycze. Analizę tę członkowie Komisji przyjęli bez uwag. Przewodniczący Rady zwrócił się nastepnie z pytaniem do radnych, czy na sesji istnieje jeszcze potrzeba omawiania tego punktu. Radni byli zdania, że nie ma takiej potrzeby.
Przewodniczący Rady zwrócił się następnie do Przewodniczących stałych Komisji Rady o przedstawienie opinii Komisji:
- Radny Jan Szeweluk – z-ca Przewodniczącego Komisji RGiPP stwierdził, że członkowie tej komisji pozytywnie zaopiniowali projekt uchwały w tej sprawie.
-Radny Zdzisław Chodakowski – Przewodniczący Komisji FiB stwierdził, że członkowie Komisji FiB na posiedzeniu pozytywnie zaopiniowali projekt tej uchwały,
-Radny Krzysztof Szyszko - Przewodniczący Komisji Zdrowia, Oświaty i Kultury stwierdził, że komisja jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w tej sprawie.
Radni uwag i pytań w tej kwestii nie wnieśli. Przewodniczący Rady zarządził więc głosowanie nad podjęciem uchwały zwrócił się do radnych z pytaniem, kto jest za przyjęciem uchwały w sprawie aktualności studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego i miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego części miasta Siemiatycze - na 14 radnych biorących udział w obradach XXXIX sesji, w głosowaniu udział wzięło 14 radnych, za podjęciem uchwały w tej sprawie głosowało 14 radnych.

/Uchwała Nr XXXIX/241/06 w załączeniu/

Do punktu 13 - odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych

Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych udzielił Burmistrz Radomski, który odnosząc się do wypowiedzi radnego Chrołowskiego stwierdził, że żadnej koleżanki nie zatrudniał i nie powoływał na Przewodniczącą Miejskiej Komisji Wyborczej, bo takich uprawnień nie ma. Burmistrz Radomski stwierdził, że są to inwektywy, do których nie będzie się ustosunkowywał. Burmistrz odnosząc się do kwestii modernizacji oczyszczalni ścieków stwierdził, że żeby do końca przeprowadzić modernizacje ścieków, to brakowało środków, został zakończony pewien etap, na który miasto było stać, reszta także zostanie załatwiona. Odnosząc się do budowy basenu nad zalewem, Burmistrz stwierdził, że w tej sprawie zostało wiele powiedziane, zasługą radnego Chrołowskiego jest, że ten basen powstał. Odnosząc się do przyznanych radnym medalom Burmistrz Radomski powiedział, że medale przyznane zostały na wniosek Wojewody Podlaskiego przez Prezydenta, otrzymały je osoby, które w pełni na to zasługiwały, bo od początku demokracji pracowały w samorządzie. Burmistrz Radomski podkreślił, że medale po prostu się należały radnym i pracownikom Urzędu Miasta, podkreślił, że Prezydent nie musiał tym osobom przyznawać medali, a Wojewoda nie musiał o te medale występować. Te medale są rodzajem satysfakcji dla osób, które są aktywne w naszym samorządzie.
Burmistrz Radomski odnosząc się do kwestii remontu wiatraka stwierdził, że rozumie, iż począwszy od losu Siemiatycz w Burmistrza wali się jak w bęben i musi być jakiś kozioł ofiarny, który przyjmie wszystkie zarzuty, wszystko zawsze jest winą Burmistrza, a jest to takie stanowisko, że razy trzeba przyjmować. Odnosząc się do kwestii odbudowy wiatraka, Burmistrz Radomski stwierdził, że podjął decyzję o odrestaurowaniu tego obiektu, bo Urząd dostał pieniądze z ubezpieczenia. Pan Radomski odnosząc się do modernizacji oczyszczalni ścieków stwierdził, że nie wierzy w to co piszą gazety, bo ten ktoś co mówi, iż wie, jak pozbyć się przykrego zapachu z oczyszczalni pracował w Urzędzie Miasta, był zastępcą kierownika jednego z referatów, kierownikiem kontraktu – budowa oczyszczalni i nie wierzy w to, aby jeszcze za 50 tys zł tak zmodernizować oczyszczalnię, że zapachu by nie było. Burmistrz Radomski stwierdził, że przez radnego Chrołowskiego przemawia gorycz, ale on sam nie atakuje Pan Chrołowskiego, który był jednym z ojców chrzestnych naszej gazety samorządowej, która dziś ma swego wydawcę, swego Redaktora Naczelnego, podobnie jak Głos Siemiatycz i pod adresem Burmistrza kierowanie zarzutów w tej kwestii jest niestosowne. Następnie Burmistrz Radomski odnosząc się do wypowiedzi Pana Janusza Marcinika odczytał radnym treść pisma skierowanego do Urzędu Miasta z Generalnej Dyrekcji Dróg, a odnoszącego się do perspektywy budowy obwodnicy Siemiatycz, z którym GGDKiA pisze, iż przygotowanie realizacji budowy obwodnicy Siemiatycz, poprzez uzyskanie pozwoleń, decyzji administracyjnych czy wykupu gruntów będzie wymagało okresu około 5 lat i aby w tym czasie zmniejszyć uciążliwość spowodowaną ruchem Oddział GDDKiA w Białymstoku prowadzi prace remontowe nawierzchni oraz przebudowę niektórych odcinków ulic w mieście.

-Skarbnik Miasta odnosząc się do zapytania radnego Chrołowskiego o wartość początkową wiatraka, stwierdziła, że w chwili komunalizacji mienia wartość ta wynosiła 8.700 zł. Pani Jaszczołt powiedziała, że na konto urzędu wpłynęło odszkodowanie wypłacone przez PZU za zniszczenia, którym uległ wiatrak podczas pożaru i ta wartość powinna podwyższać wartość środka trwałego. Pani Skarbnik podkreśliła, że wg. Prawa odszkodowanie powinno odnowić majątek, odszkodowanie jest po to by majątek znów był i dlatego też Pan Burmistrz podjął taką decyzję.

-Pan Andrzej Kochański zabierając głos stwierdził, że nie można porównywać obu naszych siemiatyckich gazet, bo inny jest ich podmiot, Głos Siemiatycz jest gazetą niezależną, prywatną, a Kurier Siemiatycki jest gazeta samorządową, która nie powinna dyskredytować innych kandydatów na Burmistrza, nie powinna również ustosunkowywać się do tego, czy np. Pan Bartosiak sprzedaje tą gazetę, czy też nie.

Następnie Przewodniczący Rady udzielił głosu Pani Jolancie Horbie – Radcy Prawnemu Urzędu Miasta.

-Pani Jolanta Horba zabierając głos stwierdziła, że chciałaby się ustosunkować do wypowiedzi Pana mec. Kluczewskiego, który zabierając głos zarzucił, iż podjęte przez Radę Miasta uchwały dot. miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru między ulicami: Drohiczyńską, Kilińskiego, Nową na zachód od ul. Witosa oraz przystąpienia do jednostkowej zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego zostały wraz z całą dokumentacją przekazane do organu nadzoru, jakim jest Wojewoda Podlaski i na podstawie całości organ nadzoru uznał, iż uchwały te są zgodne z prawem i nie można mówić, że są niezgodne z prawem.

-Radny Krzysztof Wieczorek odnosząc się do kwestii medali, które radni otrzymali w mijającej kadencji, stwierdził, że trudno jest się mu odnieś do tego, jednak gdy medale wręczał Wojewoda mówił każdemu, iż jest przyznany za zasługi dla lokalnej samorządności.

-Radna Halina Drabiuk zabierając głos stwierdziła, że czuje się obrażona wypowiedzią radnego Chrołowskiego, gdyż 25 lat była w Solidarności, struktury samorządu w naszym mieście tworzyła.

Do punktu 13a – Przedstawienie analizy oświadczeń majątkowych radnych i pracowników Urzędu Miasta

Przewodniczący Rady zapoznał radnych z treścią analizy oświadczeń majątkowych radnych. Analiza ta stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Do punktu 14 – wolne wnioski

W wolnych wnioskach głos zabrali:

- Radny Zbigniew Chrołowski zwrócił się z apelem do Burmistrza Miasta, aby na łamach Kuriera Samorządowego redaktor naczelny tej gazety nie robił kampanii w Mielniku za pieniądze nasze pieniądze.

-Przewodniczący Rady poinformował zebranych, że do Burmistrza Miasta, z wiadomością do Rady Miasta wpływają wnioski, uwagi i sprzeciwy do opracowywanego planu zagospodarowania przestrzennego części miasta Siemiatycze obejmującego ulice: 11 Listopada, Żeromskiego, A.Jabłonowskiej, Szpitalnej i Ogrodowej. Pan Przewodniczący powiedział, że z pismami tymi można się zapoznać w Biurze Rady Miasta, dodał, że proces opracowywania tego planu zostanie już zamknięty w kolejnej kadencji.

-Radny Andrzej Kochański przypomniał wszystkim , że to Pan Stefan Feist był autorem herbu naszego miasta. Radny Kochański zwrócił się z prośbą, aby na Święto Zmarłych na grobie Pana Feista został złożony wieniec z szarfą od Rady Miasta.

-Przewodniczący Rady zaprosił wszystkich zebranych do uczestnictwa w obchodach 88 rocznicy Odzyskania Niepodległości w dniu 11 listopada br.

Na zakończenie obrad Przewodniczący Rady w imieniu własnym i Wiceprzewodniczącego Rady powiedział, że chce podziękować radnym za pracę w mijającej kadencji. Pan Warpechowski stwierdził, że bycie Przewodniczącym Rady Miasta to zaszczyt i nie do końca zasłużona godność. Pan Warpechowski podziękował wszystkim radnym za zaangażowanie, za atmosferę zgody, za to, że podczas tej kadencji reprezentowali interesy swoich osiedli, wyborców. Przewodniczący Rady w imieniu całej Rady podziękował również Burmistrzowi Miasta za 4 letnią współpracę, kierownikom jednostek miasta, kierownikom referatów Urzędu Miasta , Przewodniczącym Zarządów Osiedli, przedstawicielom prasy lokalnej.

Burmistrz Miasta złożył również radnym podziękowania za okres 4 letniej, wytężonej pracy i w uznaniu zasług na rzecz lokalnej społeczności wręczył wszystkim okolicznościowe medale i dyplomy.

Do punktu 16 - zakończenie obrad

W związku z wyczerpaniem porządku obrad XXXIX sesji rady Miasta , ostatniej w tej kadencji w dniu 25 października 2006 r. r. Przewodniczący Rady zamknął obrady o godz. 16:30.

Na tym protokół zakończono.

Protokołowała: Przewodniczący Rady Miasta
K.Andruszkiewicz Zdzisław Warpechowski



Załącznik
do Protokołu Nr XXXIX/06
z dnia 25 października 2006 r.

W dniu dzisiejszym po raz ostatni mam przyjemność zaprezentować Wysokiej Radzie informację o realizowanych zadaniach. Obecne warunki atmosferyczne sprzyjają prowadzeniu prac związanych z inwestycjami.
Do końca zbliża się realizacja zadania - budowa kanalizacji sanitarnej w ulicach Bartosza Głowackiego i Powstania Styczniowego. Kanalizacja na ul. Powstania Styczniowego została już wybudowana . Na ukończeniu są prace związane z modernizacją ulicy, która przy tej okazji uzyska nowy wygląd. Podobnie rzecz się ma na ul. Bartosza Głowackiego pozostało jedynie uruchomienie przepompowni oraz położenie nawierzchni ulicy. Wraz z budową kanału sanitarnego właściciele nieruchomości wykonują przyłącza. W chwili obecnej wykonanych zostało 95% przyłączy.
3 października dokonano odbioru końcowego zdania „Budowa oświetlenia na Placu Jana Pawła II” zaś 17 października dokonano odbioru zadania „Budowa linii kablowej oświetlenia ulicznego w ulicy Pałacowej”. W obu przypadkach wykonawcą była firma Matbud z Piątnicy. W ramach realizacji tych zadań zostały wykonane linie kablowe i ustawiono nowe słupy oświetleniowe wraz ze stylowymi lampami. Pierwsze z zadań zrealizowane zostało w ramach modernizacji oświetlenia ulicznego i rozliczone zostanie z różnic opłat za oświetlenie uliczne, wartość tych prac wyniosła 80 260 zł. Zaś koszt zmiany oświetlenia na ul. Pałacowej wyniósł 88 584 zł netto.
W bieżącym miesiącu rozpoczęto dwie kolejne inwestycje: budowa wodociągu rozbiorczego o długości 920 mb w ul Plażowej oraz budowa 196 mb kanalizacji sanitarnej w ul. Księdza Brzóski. Wodociąg jest realizowany przez Przedsiębiorstwo Komunalne natomiast kanał sanitarny przez Przedsiębiorstwo Aqarius za kwotę 39 773 zł.
Prowadzony jest remont wiatraka holenderskiego uszkodzonego w wyniku pożaru. Wykonuje go firma Henbud z Szepietowa - wykonawca remontu w ubiegłym roku. W ramach prac remontowych zostanie odbudowana trzecia kondygnacja obiektu, dach oraz częściowo uszkodzone skrzydła. Całkowity koszt remontu wyniesie 77 000 zł. Termin zakończenia prac planowany jest do końca bieżącego roku.
Trwa również remont mogiły zbiorowej mężczyzn rozstrzelanych 23 czerwca 1941 r. w okolicach Hajnówki, znajdującej się na cmentarzu przy ul. Powstania Styczniowego. Większość kosztów zostanie pokryta z dotacji przyznanej przez Radę Pamięci Walk i Męczeństwa w Warszawie. W ramach prac został rozebrany stary nagrobek a w jego miejsce powstały cztery mniejsze wykonane z płyt granitowych. Nad całością będzie górował stalowy krzyż. Koszt inwestycji to 11 000 zł. Dodatkowo brygada złożona z pracowników interwencyjnych ułożyła wokół nagrobków kostkę brukową.


Z zakresu drogownictwa
Wykonana została nawierzchnia bitumiczna na dwóch uliczkach bez nazwy: przy bloku komunalnym przy Kościuszki oraz odcinek na zapleczu pawilonów usługowych przy ul Ks. Ściegiennego. Ostateczna wartość robót będzie znana z chwilą odbioru wykonanych prac.
Kontynuowana jest budowa chodnika na ul. Kasztanowej. W ostatnim okresie ułożony został odcinek od ul. Raginisa do Obrońców Westerplatte. Budowa chodnika będzie kontynuowana do ul. Świerkowej. Prace są wykonywane przez pracowników interwencyjnych.
Jak zapewne Państwo zauważyli Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przystąpiła do remontu ul. 11 Listopada znajdującej się w ciągu drogi nr 19. Aktualnie kładziona jest nowa warstwa nawierzchni. Intensywnie prowadzone są prace także poza terenem Miasta. W miesiącu listopadzie rozpoczęte zostaną prace przy budowie chodnika na ul. 11 Listopada od ul. Annopolskiej do końca.

Gospodarowanie majątkiem komunalnym
W trybie bezprzetargowym dokonano sprzedaży dwóch nieruchomości:
- działki o pow. 1842 m2 położonej przy ul. Kościuszki na rzecz Komirex-u za 40 000 zł + VAT,
- oraz nieruchomość w rejonie ulic Chopina, Sportowej i Kochanowskiego o pow. 775 m2 na rzecz Janusza i Walentyny Malantowicz za 35 000 zł + VAT. W obu przypadkach sprzedaży nieruchomości dokonano celem poszerzenia nieruchomości sąsiedniej. Miasto sprzedając nieruchomość Państwu Malantowiczom jednocześnie kupiło od nich działkę o pow. 335 m2 w celu zapewnienia dostępu do zalewu nr III, za 10 050 zł.
Do zasobu gruntów miejskich nabyta została również działka położona przy ul Sadowej o pow. 1001 m2 z przeznaczeniem na drogę.
Ogłoszony na 6 października przetarg nieograniczony na sprzedaż 3 nieruchomości położonych przy ul. Górnej o powierzchniach: 797 m2 , 654 m2 i 566 m2 nie spotkał się z zainteresowaniem gdyż nikt nie wpłacił wadium. Ceny wywoławcze poszczególnych działek wynosiły 45 082 zł, 32 787 zł i 24 459 zł + podatek VAT. Drugi przetarg w sprawie sprzedaży tych działek został ogłoszony na 17 listopada. Ceny wywoławcze zostały obniżone do 40 000 zł , 30 000 zł i 22 000 zł netto.
Wcześniej, bo 27 października odbędzie się przetarg na sprzedaż nieruchomości o pow. 282 m2 zabudowanej budynkiem mieszkalnym i gospodarczym położonej przy ul. Drohiczyńskiej 1 – róg Krótkiej. Cena wywoławcza wynosi 180 000 zł.
Do sprzedaży na rzecz najemców zostały również przeznaczone 2 lokale mieszkalne położone w blokach przy ul. Świętojańskiej 27 i 29 oraz w trybie przetargu nieograniczonego działka o pow. 225 m2 położona przy ul. Sikorskiego. Cena wywoławcza działki wynosi 9 000 zł + VAT. Ponadto zleciłem rzeczoznawcy majątkowemu wycenę kolejnych 2 lokali mieszkalnych przy ul. Wysokiej 62 i 11 Listopada 6 w celu przeznaczenia ich do sprzedaży oraz wycenę 9 nieruchomości w celu aktualizacji opłaty rocznej na 2007 r. z tytułu użytkowania wieczystego gruntu.
Wykonując uchwałę Rady z dnia 15 września w sprawie wyrażenia zgody na wniesienie aportu w postaci nieruchomości stanowiącej własność gminy Miasta Siemiatycze do Przedsiębiorstwa Komunalnego, w związku z wystąpieniem Przedsiębiorstwa Komunalnego o pozwolenie na budowę elektrociepłowni aktem notarialnym z dnia 16 października wniosłem aportem do spółki grunt pod elektrociepłownię o pow. 8 473 m2 .

Sprawy z zakresu oświaty
Po raz pierwszy zostały przyznane stypendia samorządu Miasta Siemiatycze im. Jana Pawła II na rok szkolny 2006/2007. Wpłynęło 10 wniosków o przyznanie stypendium. Z wnioskami zapoznała się Komisja Zdrowia, Oświaty i Kultury i zarekomendowała 3 z nich. Mając na względzie środki finansowe zabezpieczone w budżecie Miasta na ten cel przyznałem 3 stypendia w wysokości po 250 zł. Stypendystami Miasta zgodnie z opinią Komisji zostali Artur Malantowicz – student I roku Uniwersytetu Warszawskiego za zdobycie złotego medalu na VI Międzynarodowej Olimpiadzie w Brisbane (Australia) oraz tytuły laureatów i finalistów licznych olimpiad na szczeblu ogólnopolskim, Natalia Skłodowska – uczennica Liceum im. Stefana Batorego w Warszawie za wielokrotne zdobywanie tytułu laureata olimpiad przedmiotowych na szczeblu wojewódzkim i Marcin Kaźmieruk – uczeń Gimnazjum Nr 1 za zdobycie tytułów mistrza i wicemistrza Polski w konkursach tanecznych.
Z okazji Dnia Nauczyciela na wniosek dyrektorów szkół i Związku Nauczycielstwa Polskiego przyznałem nagrody Burmistrza Miasta wyróżniającym się nauczycielom. Na wniosek dyrektorów nagrody otrzymały: Danuta Piotrowska – nauczyciel historii w Szkole Podstawowej Nr 1, Jolanta Sobesiuk – nauczyciel języka francuskiego w Gimnazjum Nr 1, oraz Elżbieta Karpiuk – nauczyciel historii Zespołu Szkół z oddziałami integracyjnymi im. Jana Pawła II. Na wniosek Związku Nauczycielstwa Polskiego Nagrodzone zostały: nagrodzone Joanna Gołubkiewicz nauczyciel języka polskiego w Zespole Szkół im. Jana Pawła II oraz Anna Niewiarowska nauczyciel języka polskiego w Gimnazjum Nr 1. Ponadto przyznałem nagrody wszystkim dyrektorom szkół i przedszkoli.

Pozostałe sprawy
Na ostatniej sesji Rady informowałem Wysoka Radę o nowym zadaniu realizowanym przez miasto tj. zwrocie części podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego w produkcji rolnej. Z terenu Miasta wpłynęło jedynie 9 wniosków. Wszystkie zostały rozpatrzone pozytywnie. W sumie kwota zwrotu wyniosła 969, 17 zł i w całości zostanie pokryta z budżetu państwa.
Kolejne zadanie związane z pomocą rolnikom to pomoc materialna rolnikom, których gospodarstwa zostały dotknięte suszą. W chwili obecnej Miejski Ośrodek Pomocy zakończył przyjmowanie wniosków w tej sprawie. Wpłynęło ich ok. 100. Wystąpiłem do wojewody o przyznanie 120 000 zł dotacji na wypłatę zasiłków dla poszkodowanych.
Realizując obowiązek segregacji odpadów niebezpiecznych zdecydowałem o zorganizowaniu na terenie Miasta zbiórki baterii. Akcja prowadzona jest wspólnie z firmą Przetwórstwo Metali Szlachetnych Bartnicki z Kobyłki i odbywa się pod hasłem „Działaj czysto”. Ustalono 6 punktów w których ustawione są specjalnie oznakowane pojemniki do których można wrzucać baterie. Te punkty to: Szkoła Podstawowa Nr 1, Gimnazjum Nr 1, Zespół Szkół z oddziałami integracyjnymi, Urząd Miasta, Siemiatycki Ośrodek Kultury oraz Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej. W miarę zapełniania pojemników będą odbierane przez firmę Bortnicki i poddawane utylizacji.
Ustawa o utrzymaniu czystości i porządku w gminach nałożyła na gminy obowiązek informowania mieszkańców o punktach zbierania z gospodarstw indywidualnych zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego. Taki wykaz został sporządzony i umieszczony w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta.
Z wydarzeń ostatnich tygodni pragnę również przypomnieć wizytę delegacji partnerskiego Miasta Castrolibero. W skład delegacji wchodzili Burmistrz Orlandino Greco Przewodniczący Rady Luca Gigliotti oraz 6 uczniów. Wizyta trwała od 23 do 30 września. Część funduszy na to spotkanie zostało pozyskanych ze środków Komisji europejskiej z programu „Promocja aktywnego obywatelstwa europejskiego. Wsparcie działań w zakresie partnerstwa miast. Spotkania obywateli 2006 r.”. Celem spotkania było umocnienie dialogu i więzi istniejących pomiędzy Siemiatyczami i Castrolibero oraz zapoznanie włoskich gości z naszym życiem codziennym kulturą i tradycjami lokalnymi. Dzięki zaangażowaniu i gościnności wielu osób nasi goście wyjechali zadowoleni i otwarci na inne propozycje dotyczące dalszej współpracy.
Czynione przeze mnie starania w kierunku nawiązania i rozwijania współpracy partnerskiej Miasta Siemiatycze z innymi miastami w ostatnich tygodniach nabrały nowego kształtu. W marcu przyszłego roku planowane jest podpisanie umowy z miastem Zehdenick (Niemcy). W korespondencji od Burmistrza Miasta Zehdenick skierowanej do Burmistrza Miasta Siemiatycze, czytamy m.in.„Miasto Zehdenick organizuje corocznie na początku roku „Tygodnie Kultury Zehdenick”. W przyszłym roku odbędą się one w okresie od 21 stycznia do 04 marca. Tematem będzie partnerstwo miast. Ten okres nadawałby się do podpisania w uroczystych ramach, umowy między Siemiatyczami i Zehdenick o partnerstwie miast. Ponadto istniałaby możliwość, żeby regiony partnerskie zaprezentowały się i przedstawiły”.
Mam nadzieję, że partnerskie relacje stworzą miastu szerokie możliwości zwłaszcza w zakresie pozyskiwania środków finansowych z budżetu Komisji Europejskiej na działania promujące ideę aktywnego obywatelstwa europejskiego takie jak wymiana młodzieży czy spotkania przedstawicieli środowisk kulturalnych i sportowych.

Metryka strony

Udostępniający: Miasto Siemiatycze

Wytwarzający/odpowiadający: Katarzyna Andruszkiewicz

Data wytworzenia: 2007-07-03

Wprowadzający: Eryk Nowik

Data modyfikacji: 2019-03-06

Opublikował: Eryk Nowik

Data publikacji: 2019-03-06