Protokół Nr XXXVIII/09

Numer XXXVIII/09
Data wydania 2009-11-25
Protokół Nr XXXVIII/09

 

z obrad XXXVIII sesji Rady Miasta Siemiatycze  która odbyła się

 

w sali konferencyjnej Urzędu Miasta 

 

w dniu 25 listopada 2009 roku

 

Obrady XXXVIII sesji Rady Miasta Siemiatycze   rozpoczęły się o godzinie 10:00 zakończyły zaś o godzinie 11:05.

 

 W obradach XXXVIII sesji na stan 15 radnych uczestniczyło 13, według załączonej do protokołu listy obecności.

 

Radni obecni na XXXVIII sesji: 
  1. Witold Berski
  2. Rafał Burakowski
  3. Franciszek Drewulski
  4. Aleksander Jakowiuk
  5. Mariusz Gocał
  6. Antoni Kosieradzki
  7. Mirosław Kobus
  8. Andrzej Miazio
  9. Eugeniusz Mudel
  10. Jerzy Górski
  11. Krzysztof Osmólski
  12. Agnieszka Sitarska
  13. Krzysztof Wieczorek
Radni nieobecni na XXXVIII sesji:
  1. Krzysztof Szyszko
  2. Bogdan Raczyński
W obradach XXXVIII sesji Rady Miasta Siemiatycze uczestniczyli także: 
  1. Zbigniew Radomski –Burmistrz Miasta Siemiatycze
  2. Elżbieta Rakszawa - Sekretarz Miasta
  3.  Danuta Jaszczołt – Skarbnik Miasta
  4. Stanisław Fleks- Z-ca Burmistrza Miasta
  5. Jolanta Sidorowicz – Dyrektor Siemiatyckiego Ośrodka Kultury
  6. Ewa Romaniuk – Kierownik Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej
  7. Janusz Majer –Prezes Przedsiębiorstwa Komunalnego Spółka z o.o.
  8. Jan Snycerski – Prezes TPS
  9. Teresa Nazarewicz – Prezes PK Spółka z o.o
  10. Agnieszka Bolewska- Iwaniuk – korespondentka Katolickiego Radia Podlasia
  11. Marek Malinowski – korespondent Głosu Siemiatycz

 

Oraz liczna grupa pracowników siemiatyckiego PKS.

 

 Do punktu 1otwarcie obrad 

 

            Obrady XXXVIII sesji Rady Miasta Siemiatycze w dniu 25 listopada 2009 r. otworzyła Przewodnicząca Rady Miasta – Agnieszka Sitarska, która na wstępie powitała zaproszonych gości i wszystkich przybyłych na XXXVIII sesję. 

 

Do punktu 2 przyjęcie porządku obrad 

 

            Przewodnicząca Rady stwierdziła w tym punkcie, że proponowany porządek obrad XXXVIII sesji radni otrzymali wcześniej. Przewodnicząca zawróciła się do radnych z pytaniem, czy chcieliby zgłosić zmiany do zaproponowanego porządku. Radni propozycji zmiany proponowanego porządku obrad nie wnieśli, a sama Przewodnicząca uzupełniła ten porządek o punkt dot. przyjęcia protokołów z obrad XXXIV, XXXV, XXXVI i XXXVII sesji oraz zacytowała nowe brzmienie pkt. 6 porządku obrad tj. podjecie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na wystąpienie do Ministra Skarbu z wnioskiem o nieodpłatne przekazanie na rzecz Miasta Siemiatycze prawa własności 100% udziałów spółki Skarbu Państwa. 

 

            Następnie Przewodnicząca Rady poddała pod głosowanie zaproponowany porządek obrad XXXVII z zaproponowaną poprawką - na 13 radnych biorących udział w obradach XXXVIII sesji, w głosowaniu udział wzięło 13 radnych, za przyjęciem porządku obrad głosowało 13 radnych. 

 

            Przyjęty porządek obrad XXXVIII sesji przedstawia się następująco: 
  1. Otwarcie obrad.
  2. Przyjęcie porządku obrad.
  3. Przyjęcie protokołów z obrad XXXIV, XXXV, XXXVI i XXXVII sesji Rady Miasta.
  4. Sprawozdanie Burmistrza z pracy między sesjami.
  5. Interpelacje i zapytania radnych.
  6. Podjęcie uchwały w sprawie  wyrażenia zgody na wystąpienie do Ministra Skarbu z wnioskiem o nieodpłatne przekazanie na rzecz Miasta Siemiatycze prawa własności 100% udziałów spółki Skarbu Państwa.
  7. Podjęcie uchwały w sprawie zwolnień z podatku od nieruchomości na 2010 r.
  8. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.
  9. Wolne wnioski.
  10. Zakończenie obrad.

 

Do punktu 3 – przyjęcie protokołów z XXXIV, XXXV, XXXVI i XXXVII  sesji Rady Miasta

 

Przewodnicząca Rady poinformowała radnych, że protokóły z XXXIV, XXXV, XXXVI i XXXVII  sesji Rady Miasta wyłożone są    na stoliku protokolanta i jeżeli do końca obrad dzisiejszej sesji nie wpłyną do nich uwagi i poprawki to uzna się je za przyjęte. 

 

Do punktu 4 – sprawozdanie Burmistrza z pracy między sesjami.

 

Sprawozdanie z pracy za okres od 23 września br. złożył Burmistrz Miasta – Zbigniew Radomski. Radni uwag i pytań do przedstawionego sprawozdania nie wnieśli. Sprawozdanie to stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

 

Do punktu 5 - interpelacje i zapytania radnych

 

Radni zgłosili podczas XXXVIII sesji następujące interpelacje: 

 

            -Radny Rafał Burakowski stwierdził, że chciałby zapytać  o nieruchomość przy ul. Pałacowej, która szpeci tę ulicę, jest w opłakanym stanie, a jego stan jest niezabezpieczony. Radny Burakowski zapytał, jaki status prawny jest tego budynku i na jakim etapie są sprawy związane z tym, aby ten budynek doprowadzić do porządku. 

 

Do punktu 6 - podjęcie uchwały w  sprawie wyrażenia zgody na wystąpienie do Ministra Skarbu z wnioskiem o nieodpłatne przekazanie na rzecz Miasta Siemiatycze prawa własności 100% udziałów spółki Skarbu Państwa. 

 

            Przewodnicząca Rady stwierdziła, że z projektem tej uchwały radni zapoznali się dokładnie przed sesją. Zwróciła się z pytaniem, czy w tej chwili radni chcą zabrać głos w tej sprawie. Radni uwag i pytań odnośnie tego projektu uchwały nie wnieśli. 

 

 Przewodnicząca Rady zarządziła więc głosowanie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na wystąpienie do Ministra Skarbu z wnioskiem o nieodpłatne przekazanie na rzecz Miasta Siemiatycze prawa własności 100% udziałów spółki Skarbu Państwa, zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 13 radnych biorących udział w obradach XXXVIII sesji, w głosowaniu udział wzięło 13 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 12 radnych, 1 radny był przeciwko. 

 

/Uchwała Nr XXXVIII/167/09 w załączeniu/ 

 

Do punktu 7 - podjęcie uchwały w sprawie zwolnień z podatku od nieruchomości na 2010 r. 

 

Przewodnicząca Rady stwierdziła, że z projektem tej uchwały   również zapoznali się dokładnie przed sesją. Zwróciła się z pytaniem, czy w tej chwili zachodzi jeszcze potrzeba omówienia tego projektu uchwały, czy radni mają jeszcze jakieś pytania w tej sprawie. Radni odpowiedzieli, że nie. 

 

Przewodnicząca Rady zarządziła więc głosowanie nad podjęciem uchwały sprawie zwolnień z podatku od nieruchomości na 2010,zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 13 radnych biorących udział w obradach XXXVIII sesji, w głosowaniu udział wzięło 13 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 13 radnych.

 

/Uchwała Nr XXXVIII/ 168/09 w załączeniu/ 

 

 Do punktu 8 - odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych 

 

            Zastępca Burmistrz Miasta – Pan Stanisław Fleks odpowiadając na interpelacje radnego Burakowskiego stwierdził, że generalnie mówiąc ta posesja, jej stan to nie jest wina Pan Burmistrza, a jest to własność osoby fizycznej – Pani Brzozowskiej przebywającej poza granicami kraju i miasto nie może żadnych aspektów prawnych podjąć w tej sprawie, aby na własność przejąć ten budynek. Pan Fleks dodał, że wreszcie po wielu zabiegach Pana Burmistrza udało się w tej sprawie załatwić to, że ten budynek nie jest zabytkiem. Pan Fleks raz jeszcze podkreślił, że z formalnego i prawnego punktu widzenia we wpisie w księgach wieczystych budynek ten stanowi własność Państwa Brzozowskich. W swojej wypowiedzi pan Fleks dodał także, że od jakiegoś czasu ustawiona jest przy tym budynku reklama, która zasłania go, jak również zabezpiecza chodnik przed spadającymi dachówkami. 

 

            -Radny Burakowski zwrócił się do Pana Fleksa., czy w tym przypadku jako miasto nie możemy skorzystać np. ze spec ustawy.

 

            -Pan Fleks odpowiedział, że nie ma takiej możliwości.

 

Do punktu 9 – wolne wnioski 

 

W wolnych wnioskach głos zabrali: 

 

            -Radny Aleksander Jakowiuk zabierając głos zwrócił uwagę, że baner reklamowy przy budynku Państwa Brzozowskich został uszkodzony i należałoby go dobrze umocować bo w tej chwili szpeci. 

 

            - Radny Gocał zabierając głos s twierdził, że zgłosiła się do niego jedna z mieszkanek miasta, która zwróciła się do niego z pytaniem, a mianowicie w szkole Nr 3 jest urządzenie biofidek, urządzenie lecznicze dla dzieci, z którego ta Pani chciała skorzystać i ponoć jej odmówiono. Radny Gocał zwrócił się z pytaniem, czy nie można byłoby rozszerzyć możliwości korzystania z tego urządzenia, stwierdził, że zgłasza ten problem i chciałby wiedzieć, czy on rzeczywiście istnieje i czy można na niego jakoś zareagować. 

 

            -Rafał Burakowski zabierając głos stwierdził, że w punkcie wolne wnioski chciałby poruszyć kilka spraw, a mianowicie: kwestię przystanku PKS na rondzie Jana Pawła II, na którym nie zatrzymują się autobusy PKS spoza Siemiatycz i jest to dosyć uciążliwa sytuacja dla osób z tego rejonu miasta. Radny zwrócił się z pytaniem, czy siemiatycki PKS nie mógłby się porozumieć z innymi PKS-ami w tej sprawie. Radny zwrócił się także z prośbą aby Pan Burmistrz interweniował w tej sprawie w siemiatyckim PKS. Radny w swojej wypowiedzi zwrócił również uwagę na  piaszczystą drogę biegnącą od ul. Górnej w kierunku cerkwi, stwierdził, że jest to skrót z którego często korzystają mieszkańcy, jednak w okresie jesieni i zimy ciężko jest tamtędy przejść, dlatego zwrócił się z prośba, czy nie dałoby się jakoś tej drogi utwardzić. 

 

            - Radny Krzysztof Osmólski zabierając głos w wolnych wnioskach stwierdził, że chciałby się dowiedzieć co stoi za hasłem – euroboisko i co to na dziś oznacza dla miasta. Radny Osmólski stwierdził następnie, że na skrzyżowaniu ulic Nadrzecznej z Mickiewicza zapadnięta jest ulica, dodał, że wraca też znowu temat ul. Głowackiego, gdzie ponownie zapadła się jezdnia. W dalszej części swojej wypowiedzi radny Osmólski stwierdził, że chciałby podziękować za wykonanie prac na ulicach Słowiczej i Orzeszkowe, a także zapytał, kiedy zacznie się cos robić na ul. Chopina. W swojej wypowiedzi radny Osmólski zwrócił również uwagę na kwestię dokonywanej wyceny działek przez miasto, radny zapytał, czy te wyceny ktoś analizował i czy te ceny są adekwatne do cen krążących na naszym rynku. Radny raz jeszcze stwierdził, że chciałby wiedzieć, czy te wyceny ktoś sprawdzał i analizował. Radny Osmólski stwierdził także, że znowu zamarła strona Urzędu Miasta, na której nic się nie dzieje i wszystko idzie z opóźnieniem i np. nie ukazują się protokoły z sesji bo mieszkańcy pytają dlaczego ich nie ma.

 

            -Radny Antoni Kosieradzki zabierając głos stwierdził, że chciałby zwrócić uwagę na fakt, iż na ul. 11 Listopada i Pałacowej w tym roku przycięto lipy i zrobiono to o wiele za późno, przez co drzewa te chorują, występują zmiany na korze. Radny stwierdził, że przycinanie tych drzew na przełomie maja i czerwca to było barbarzyństwo, podkreślił, że drzewa powinny być przycinane najpóźniej do końca lutego. Radny zwrócił się z prośbą o przypilnowanie tego tematu w przyszłym roku.

 

            W dalszej części sesji do zgłoszonych przez radnych wolnych wniosków ustosunkował się Zastępca Burmistrza – Pan Stanisław Fleks, który stwierdził, że jeżeli chodzi o problem z wysiadaniem z autobusów PKS na rondzie, to sytuacja wygląda tak, jak Pan Burmistrz mówił, a mianowicie wszelka organizacja kursów PKS podlega weryfikacji przez samorządy i zatwierdza to Urząd Marszałkowski. Pan Fleks w swojej wypowiedzi dodał, że przystanki nie są własnością PKS, a grunty pod nimi,  te tu na rondzie i na ul. 11 Listopada należą do GDDKiA. Pan Fleks podkreślił także w swojej wypowiedzi, że na każde zatrzymanie autobusu PKS na przystanku musi być zgoda. Jako przykład Pan Fleks podał fakt, że żaden autobus PKS Siemiatycze nie wjedzie np. na dworzec PKS Bielsk Podlaski i nie ważne czyim się to odbywa kosztem. Pan Fleks dodał, że jeśli kierowca autobusu nie ma wpisu w rozkładzie jazdy o zatrzymaniu się na przystanku, to nie może tego zrobić. Odnoszą się do ścieżki na ul. Górnej Pan Fleks stwierdził, że skrót ten dla mieszkańców jest dobry, ale układ formalno-prawny wygląda tu tak, że część tej ścieżki stanowi własność miasta, a część własność prywatną. Pan Fleks podkreślił, że pomału wytyczana tam jest droga, która będzie szła półkolem, tak jak linia energetyczna. Odpowiadając na wniosek radnego Osmólskiego w sprawie wyceny działek Pan Fleks stwierdził, że kwestia tego, czy to dużo, czy mało, zależy dla kogo, stwierdził, że dla miasta każda suma jest duża, jednak dla tych, którym jak to się mówi „ Burmistrz zabrał” to tanio. Pan Fleks dodał, że jest to kwestia interpretacji, podkreślił, że wycena ta została dokonana po cenach rynkowych i np. w przypadku ul. Ogrodowej kwota ta waha się pomiędzy 80-100 zł za m, a np. w ul. Słowiczej jest to 60 zł i są pretensje, że to za mało. Pan Fleks dodał, że zawsze w takich sytuacjach jest to gra intersów. Odnosząc się do wypowiedzi radnego Kosieradzkiego Pan Fleks stwierdził, że wszyscy byli oburzeni przycinką drzew na terenie miasta, która miała w tym roku. Pan Fleks stwierdził, że takiej przycinki nie dokonuje się jednak co roku, a co 3 lata, także w roku 2010 przycinki tych drzew nie będzie. Pan Fleks odpowiadając na wniosek radnego Gocała stwierdził, że jeśli chodzi o tą Panią, o której myśli, to temat zna i problemu żadnego nie ma i nie było. Odpowiadając na pytanie dot. euroboiska to Pan Fleks stwierdził, że hasło to zna i chce powiedzieć, że w Urzędzie Marszałkowskim podpisana została w tej sprawie wstępna umowa i w tej chwili z każdym samorządem prowadzone są odrębne negocjacje, przy czym miało to być wcześniej dofinansowanie 80:20, w tej chwili już najprawdopodobniej 50:50. Pan Fleks raz jeszcze dodał, że negocjacje trwają. 

 

            -Radny Krzysztof Osmólski stwierdził, że jeżeli Burmistrz coś robi i podpisuje, tak jak to było w Białowieży, to radni powinni o tym wiedzieć.

 

            -Pan Fleks odnosząc się do tej wypowiedzi stwierdził, że Burmistrz jest Burmistrzem i ma prawo do takiego działania. Pan Fleks dodał, że jeśli sprawa jest polityczna, to radni nie muszą wszystkiego wiedzieć. 

 

            -Pan Janusz Majer – Prezes PK Spółka z o.o odpowiadając na pytanie kiedy rozpoczną się prace w ul. Chopina stwierdził, że te prace już w dniu dzisiejszym się rozpoczęły. 

 

            Na zakończenie sesji Przewodnicząca Rady stwierdziła, że do Biura Rady wpłynęło pismo Starosty Siemiatyckiego, skierowane do wiadomości Rady Miasta, a będące odpowiedzią na pismo Pana Krzysztofa Tołwińskiego, które to pismo wszyscy radni otrzymali wcześnie. Radna Sitarska dodała, że zainteresowani radni mogą się z tym pismem zapoznać w Biurze Rady.

 

Do punktu 10 - zakończenie obrad 

 

W związku z wyczerpaniem porządku obrad XXXVIII sesji Rady Miasta w dniu 25 listopada 2009 r. r. Przewodnicząca Rady zamknęła obrady o godz. 11:05. 

 

Na tym protokół zakończono. 

 

Protokołowała:                                                         Przewodniczący Rady Miasta

 

K.Andruszkiewicz                                                         Agnieszka Anna Sitarska

 

                                                                      

 

Załącznik

 

Do Protokołu Nr XXXVIII/09

 

z dnia 25 listopada 2009 r.

 

Pani Przewodnicząca !Wysoka Rado!

 

 

 

            Dzisiejsze sprawozdanie obejmuje dość długi okres bo blisko 3 miesięczny. Postaram się jednak ograniczyć do najbardziej istotnych spraw.

 

            Jak dotąd warunki pogodowe sprzyjają budowie Hali widowiskowo-Sportowej. Oceniając zaawansowanie robót oraz zapewnienia Wykonawcy budowa zostanie zakończona terminowo. Nakłady jakie dotychczas zostały poniesione w związku z realizowaną budową to 3 019 182 zł.

 

            04 listopada br. w Warszawie podpisałem umowę z Bankiem Gospodarstwa Krajowego, o dofinansowanie tej inwestycji ze środków Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej . Wartość dofinansowania wynosi 2 800 000 zł.

 

            W październiku zostałem poinformowany o możliwości zwiększenia poziomu dofinansowania budowy hali z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, do kwoty 4 997 917 zł stanowiącej nie więcej niż 55% kosztów kwalifikowanych projektu (było 19,32 %). Obecnie przygotowana jest dokumentacja niezbędna do aneksowania umowy o dofinansowanie. Przygotowywany jest również wniosek o dofinansowanie budowy hali jako obiektu, który służyć będzie rehabilitacji osób niepełnosprawnych (wniosek zostanie złożony do Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych do dnia 30 listopada

 

             2 września podpisałem umowę na budowę ul. Spacerowej (wykonanie robót drogowych i elektrycznych) w na wartość 322 934 zł. Wykonawcą robót jest Rejonowy Związek Spółek Wodnych w Siemiatyczach. Termin zakończenia prac ze względu na ograniczone środki w budżecie miasta przewiduje się do końca maja następnego roku. Odbiór częściowy wykonanych robót przewiduje się zgodnie z umową w miesiącu grudniu .

 

            13 listopada   odbył się końcowy odbiór robót przebudowy ulic na osiedlu Muszkowie. Wykonawcą robót było Konsorcjum: Rejonowy Związek Spółek Wodnych i PDM Siemiatycze. Wartość projektu wyniosła 1 075 347 zł z tego 444 493 zł stanowił wkład Unii Europejskiej w ramach regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2007-2013. W ramach projektu wybudowano 827 m dróg o nawierzchni bitumicznej, 1747 m2chodników, 249 m sieci kanalizacji deszczowej oraz 6 skrzyżowań, 

 

            Wykonana została również kanalizacja deszczowa w ul. Spacerowej na wartość 31 720 zł a Przedsiębiorstwo Komunalne Sp. z o.o. z własnych środków wykonało wodociąg w ulicy Słowiczej oraz zakończyło budowę kanału sanitarnego w ulicy Orzeszkowej.

 

            Została opracowana dokumentacja techniczna na budowę oświetlenia ulicy Górnej na odcinku od ulicy Kasztanowej do Cmentarza. Koszt opracowania przedmiotowej dokumentacji technicznej wyniósł 4 880 zł.  

 

18 listopada miał miejsce odbiór robót drogowych - remontu ulicy Drohiczyńskiej w którym finansowo partycypował samorząd miejski. Koszty poniesione z budżetu miasta zgodnie z umową   wyniosły 338 000 zł.

 

            Firma TRACTEBEL ENGINEERING SA z Katowic przygotowała aktualizację wniosku oraz studium wykonalności w związku z ubieganiem się o dofinansowanie przedsięwzięcia pod nazwą „Zapewnienie prawidłowej gospodarki wodno-ściekowej na terenie miasta Siemiatycze” aktualizacja przedmiotowego wniosku zgodnie z zawartą umową będzie ostatecznie kosztowała 49.650 zł. Ponieważ wnioskodawcą i zarazem Beneficjetem przedmiotowego przedsięwzięcia będzie Przedsiębiorstwo Komunalne Sp. z o.o. w Siemiatyczach. Poniesione koszty za dokumentację techniczną na budowę kanalizacji sanitarnej, wodociągu oraz modernizację oczyszczalni zostaną wniesione przez Miasto aportem na rzecz Spółki. Ogłoszony termin składania wniosku upływa z dniem 30 listopada.

 

             W związku z budową i rozbudową ulic: Słowiczej, Gilewskiego, Ogrodowej, Sadowej, Jabłoniowej, Szpitalnej, Anny Jabłonowskiej, Legionów Piłsudskiego, Żeromskiego i Annopolskiej,   Starosta Siemiatycki, w drodze decyzji ustalił wartość odszkodowania za grunty, w stosunku do 26 działek, które przeszły na mocy decyzji o lokalizacji drogi, na własność Gminy Miasto Siemiatycze. Odszkodowanie zostało ustalone na kwotę 316 176 zł. Przewiduje się, że do końca roku Starosta wyda jeszcze decyzje, o odszkodowaniu za grunty przejęte pod drogi, w stosunku do 13 działek, których wartość została oszacowana przez rzeczoznawcę na kwotę 171 232 zł. Na rok 2010 pozostaną do wypłacenia odszkodowania za 158 działek, które według wycen rzeczoznawcy są warte 1 798 308 zł.

 

            W ostatnich miesiącach w ramach Programu Wieloletniego pod nazwą ”NARODOWY PROGRAM PRZEBUDOWY DRÓG LOKALNYCH 2008 – 2011”. Został złożony wniosek o dofinansowanie przedsięwzięcia pt. „Spójny i bezpieczny system powiązań dróg gminnych z drogą krajową i powiatową w Siemiatyczach-remont ulicy Pałacowej, Małopolskiej oraz Legionów Piłsudskiego w centrum miasta”. Przedmiotem wniosku miał być remont ulic wymienionych w nazwie projektu obejmujący swoim zakresem nawierzchnię asfaltową jezdni, krawężniki, odwodnienie korpusu drogowego, zjazdy, parkingi i chodniki oraz oznakowanie przy stałej organizacji ruchu. Całkowita wartość inwestycji oszacowana została na 2 082 358 zł. Planowano dofinansowanie w wysokości 50 % kosztów inwestycji, czyli 1 042000 zł. Niestety, nasz wniosek ze względu na ograniczone środki finansowe i zapewne korzystaniu już ze środków programu przy remoncie ul. Żwirki i Wigury, nie uzyskał wsparcia finansowego.

 

            W ostatnim okresie obserwuje się małe zainteresowanie nieruchomościami miejskimi. Nie udało się zbyć nieruchomości o pow. 566 m2położonej przy ul Cerkiewnej Nie sprzedano również żadnego lokalu komunalnego. W dniu dzisiejszym nastąpi sprzedaż 4 lokali mieszkalnych położonych przy ul. Świętojańskiej i 11 Listopada. Po zastosowaniu bonifikaty w wysokości 80% wpływy z tytułu sprzedaży wyniosą 44 000 zł, z tego 21 000 zł wpłynie w 3 ratach rocznych. Do końca roku zaplanowana jest sprzedaż, na rzecz najemców, 5 lokali mieszkalnych.

 

            Przeznaczyłem również do sprzedaży w trybie przetargu nieograniczonego: nieruchomość niezabudowaną, o pow. 1044 m2, położoną przy ulicy 11 Listopada za cenę wywoławczą 45 945 zł + VAT, oraz nieruchomość niezabudowaną, o pow. 7907 m2, położoną przy ulicy Ciechanowieckiej za cenę wywoławczą 330 234 zł + VAT. Przetargi na wyżej wymienione nieruchomości planuje się przeprowadzić odpowiednio w grudniu bieżącego roku i styczniu roku 2010.

 

            Do końca roku zaplanowałem sprzedaż nieruchomości w trybie bezprzetargowym:

 

- o pow. 26 m2 leżącej w pasie drogowym drogi krajowej nr 19 (ulica 11 Listopada) na rzecz użytkownika wieczystego Skarbu Państwa Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad .za kwotę 1 123 zł + VAT,

 

- o pow. 34 m2 leżącej przy Placu Jana Pawła II, na poprawienie warunków zagospodarowania nieruchomości przyległej, za łączną kwotę 16 539 zł + VAT,

 

- oraz o pow. 141 m2 leżącej przy ulicy Górnej, na poprawienie warunków zagospodarowania nieruchomości przyległej, za łączną kwotę 15 000 zł + VAT.

 

            Realizując uchwałę rady w sprawie stypendium Jana Pawła II przyznałem na rok szkolny 2009/2010 trzy stypendia wyróżniającym się uczniom po 250 zł miesięcznie . W sumie o stypendia ubiegało się 12 osób. Wnioski opiniowała komisja oświaty. Ostatecznie stypendystami zostały: Małgorzata Priebe, Weronika Jaszczołt oraz Katarzyna Rogalska.

 

            Poza stypendiami Jana Pawła II przyznałem 212 stypendiów socjalnych.

 

            W końcu października w ramach projektu RADOSNA SZKOŁA złożyłem wniosek o dotację na zakup pomocy dydaktycznych do klas I szkół podstawowych oraz o dofinansowanie utworzenia szkolnych placów zabaw przy szkołach podstawowych. O ile zakup pomocy dydaktycznych obywa się bez udziału własnego o tyle w przypadku dofinansowania placów zabaw 50% środków musi zabezpieczyć w budżecie gmina. Łącznie ubiegam się o kwotę 175 330 zł.

 

            W ostatnich tygodniach nowy wygląd uzyskały wnętrza jednego z budynków Siemiatyckiego Ośrodka Kultury – Dawnej Synagogi. W ramach przeprowadzonego remontu odmalowano parter budynku, wymieniono posadzkę w Sali widowiskowej, odnowiono garderoby łącznie z wymiana mebli, wymieniono oświetlenie parteru odmalowano część pomieszczeń na górze. Prace zostały wykonane przez pracowników interwencyjnych, pracowników MOSiR-u i SOK-u. Koszt dotychczas wykorzystanych materiałów wynosi 31 454 zł.

 

            W dniu 21 października przeprowadzony został audyt środowiskowy składowiska odpadów w Siemiatyczach jak też innych składowisk zlokalizowanych na terenie objętym przedsięwzięciem – Zintegrowany System Gospodarki Odpadami na terenie Związku Gmin Regionu Puszczy Białowieskiej i dorzecza Bugu. Audyt miał na celu pozyskanie wiarygodnych danych dotyczących składowisk. Jest to niezbędne do właściwego opracowania i wdrożenia wyżej wymienionego projektu. Zrealizowane przedsięwzięcie uporządkuje gospodarkę odpadami na poziomie ponad gminnym.

 

            Realizując przyjęty uchwałą rady Program usuwania wyrobów zawierających azbest na terenie miasta Siemiatycze na lata 2007-2032, oraz budżet Miastana bieżący rok przyznałem dofinansowanie w wysokości 2 500 zł na demontaż i utylizację wyrobów azbestowych. Do tej pory rozpatrzono 2 wnioski i wypłacono łącznie 5 659 zł. Na rozpatrzenie oczekuje kolejny wniosek.

 

            Rozstrzygnięty został już   przetarg i podpisana została umowa na zimowe utrzymanie ulic miejskich. W najbliższym sezonie zimowym wykonawcą zadania będzie Firma Maxi-Koparki - Marcin Sawicki. W stosunku do poprzedniego sezonu stawki za zimowe utrzymanie wzrosły około 15 %.

 

            W Urzędzie Miasta został przygotowany projekt pod nazwą „Aktywni seniorzy” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX: Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.5: Oddolne inicjatywy edukacyjne na obszarach wiejskich. Celem ogólnym projektu jest podniesienie kwalifikacji i umiejętności osób starszych zamieszkujących teren miasta Siemiatycze w zakresie korzystania z nowoczesnych technologii informatycznych i narzędzi komunikacyjnych . Wartość projektu, zgodnie z wytycznymi nie przekracza 50 000 zł. Nie przewiduje się wkładu własnego Miasta. Wniosek przeszedł pozytywnie ocenę formalną i jest na etapie oceny merytorycznej.

 

           12 listopada podpisałem projekt budżetu miasta na 2010 r. Projekt zakłada dochody budżetowe w kwocie 34 957 467 zł wydatki zaś w kwocie 35 573 467 zł. Ustalony został deficyt budżetowy w wysokości 616 000 zł, który będzie sfinansowany wolnymi środkami. Projekt budżetu na rok 2010 zakłada wysokość dochodów na poziomie roku bieżącego ponieważ pozostawiono na dotychczasowym poziomie stawki podatków lokalnych, zmniejszył się również przewidywany udział gminy w podatku dochodowym od osób fizycznych, niższa jest także subwencja wyrównawcza. Co prawda przewiduje się nieznaczny wzrost subwencji oświatowej. Nie wpłynie to jednak na zwiększenie dochodów ponad poziom roku 2009.

 

            Na wydatki inwestycyjne zaplanowano środki w wysokości 6 539 000 zł. Będą to przede wszystkim wydatki na dokończenie budowy hali widowiskowo-sportowej – 4 101 000 zł oraz infrastruktury z nią związanej tj. wykonanie drogi dojazdowej oraz parkingu.

 

             Na budowę dróg i ulic przeznaczono ogółem 1 008 000 zł.

 

            Chciałbym również przeprowadzić kapitalny remont budynku komunalnego tzw. Domu Rycerza a także remont budynku gimnazjum Nr 1. Szczegółowy wykaz zadań inwestycyjnych stanowi załącznik nr 2 do projektu uchwały budżetowej.

 

            Największą pozycję wydatków stanowią wydatki na oświatę. Wynoszą one 13 636 000 zł – co daje 38 % wydatków ogółem. Po raz pierwszy w roku 2010 zaplanowano dotację dla niepublicznego przedszkola.

 

            Wydatki przeznaczone na utrzymanie miejskich jednostek, zakładów budżetowych oraz instytucji kultury zaplanowano na poziomie roku 2009. Uwzględniono jedynie podwyżki płac nauczycieli o 7 % od miesiąca września.

 

            Zadłużenie Miasta na 1 stycznia 2010 wyniesie 3 403 265 zł. Spłaty rat kredytu będą następowały z wolnych środków. Szczegółowe omówienie projektu budżetu nastąpi na posiedzeniach komisji przed sesją budżetową.

Metryka strony

Udostępniający: Miasto Siemiatycze

Wytwarzający/odpowiadający: Katarzyna Andruszkiewicz

Data wytworzenia: 2010-01-07

Wprowadzający: Eryk Nowik

Data modyfikacji: 2019-03-06

Opublikował: Eryk Nowik

Data publikacji: 2019-03-06