Protokół Nr XIII/15

Numer XIII/15
Data wydania 2015-11-05
Protokół Nr XIII/15
z obrad XIII  sesji Rady Miasta Siemiatycze,
która odbyła się w sali  Siemiatyckiego Ośrodka Kultury
w dniu 26 sierpnia 2015 roku
 
Obrady XIII sesji Rady Miasta Siemiatycze rozpoczęły się o godzinie 13:00, zakończyły zaś o godzinie 14:20.
W obradach XIII sesji na stan 15 radnych uczestniczyło 10, według załączonej do protokołu listy obecności (Załącznik Nr 1).
Radni obecni na XIII sesji:
  1. Witold Berski
  2. Marek Bogucki
  3. Rafał Burakowski
  4. Melania Grygoruk
  5. Jan Hyndza
  6. Jerzy Korowicki
  7. Antoni Kosieradzki
  8. Walentyna Kożuchowska
  9. Paweł Onieszczuk
  10. Jerzy Roszczenko
  11. Łukasz Rybałtowski
  12. Igor Śnieżko
  13. Roman Zdrojewski
Radni nieobecni na XIII sesji:
  1. Katarzyna Jarocka
  2. Agnieszka Monika Zalewska
W obradach XIII sesji Rady Miasta Siemiatycze uczestniczyli także:
  1. Piotr Siniakowicz –  Burmistrza Miasta
  2. Henryk Czmut – Zastępca Burmistrza
  3. Elżbieta Rakszawa - Sekretarz Miasta
  4. Elżbieta Boguszewska – Skarbnik Miasta
Do punktu 1 – otwarcie obrad.
Wiceprzewodniczący poprosił wszystkich o powstanie i odsłuchanie hejnału miasta.
Obrady XIII sesji Rady Miasta Siemiatycze w dniu 2 lipca 2015 r. otworzył Wiceprzewodniczący Rady Miasta – Jan Hyndza, który na wstępie powitał wszystkich przybyłych na XIII sesję Rady Miasta. Wiceprzewodniczący Rady szczególnie powitał posła Roberta Tyszkiewicza.
Wiceprzewodniczący Rady poprosił o zabranie głosu posła Roberta Tyszkiewicza.
Pan poseł powiedział, że chciałby przekazać bardzo dobre informacje. Powiedział, że godzinę temu Pani Premier – Ewa Kopacz ogłosiła nowy program budowy dróg krajowych i w tym programie została ujęta droga S19, na całym odcinku województwa podlaskiego z data realizacji od 2018 roku. Pan poseł podziękował radnym Miasta Siemiatycze, mieszkańcom Siemiatycz i w szczególności Burmistrzowi Miasta, który razem z nim inicjował akcję społecznego poparcia budowy S19 w naszym regionie. Podziękował wszystkim, którzy przez długie lata walczyli o drogę.
Na podstawie listy obecności Wiceprzewodniczący Rady stwierdził, że w obradach uczestniczy 13 radnych co stanowi quorum przy którym Rada może obradować i podejmować prawomocne decyzje.
 
Do punktu 2 – przyjęcie porządku obrad.
Wiceprzewodniczący Rady powiedział, że porządek obrad radni otrzymali łącznie z materiałami na sesję. Wiceprzewodniczący Rady zapytał o to czy ktoś chciałby zabrać głos w sprawie porządku obrad.
- Radny Korowicki zapytał o to czy w porządku obrad będzie punkt dotyczący interpelacji i zapytania radnych?
- Burmistrz powiedział, że musi za chwilę opuścić obrady i zwrócił się z prośbą o przełożenie punktu na kolejną sesję.
Wiceprzewodniczący Rady zaproponował przegłosowanie zmiany w porządku obrad, polegającej na skreśleniu punktu 5 pn. „Interpelacje i zapytania radnych”,  na 13 radnych biorących udział w obradach, w głosowaniu wzięło udział 13 radnych, za wprowadzeniem zmiany do porządku obrad głosowało 13 radnych. Zmiana została wprowadzona jednogłośnie.
Radni nie zgłosili więcej wniosków.
Następnie Wiceprzewodniczący Rady poddał pod głosowanie porządek obrad XIII sesji wraz z  wprowadzoną zmianą,  na 13 radnych biorących udział w obradach XIII sesji, w głosowaniu udział wzięło 13 radnych, za przyjęciem porządku obrad głosowało 13 radnych. Porządek obrad został przyjęty jednogłośnie.
 
Przyjęty porządek obrad XIII sesji przedstawia się następująco:
  1. otwarcie obrad.
  2. przyjęcie porządku obrad,
  3. przyjęcie protokołów z obrad  XI i XII  sesji Rady Miasta,
  4. sprawozdanie Burmistrza z prac miedzy sesjami,
  5. podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia „Planu gospodarki niskoemisyjnej dla Gminy Miasto Siemiatycze”,
  6. podjęcie uchwały w sprawie utworzenia odrębnych obwodów głosowania w wyborach do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej i Senatu Rzeczypospolitej Polskiej,
  7. podjęcie uchwały w sprawie zaliczenia ulic do kategorii dróg gminnych i ustalenia ich przebiegu,
  8. podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
  9. podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowanie tych odpadów,
  10. podjęcie uchwały w sprawie wyboru ławników na kadencję 2016-2020,
  11. podjęcie uchwały w sprawie zlecenia przeprowadzenia kontroli,
  12. podjecie uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na 2015 r.,
  13. podjęcie uchwały zmieniającej Wieloletnią Prognozę Finansową Miasta Siemiatycze na lata 2015-2018 wraz z prognozą kwoty długu i spłat zobowiązań na lata 2015 – 2025,
  14. wolne wnioski,
  15.  zakończenie obrad.
Do punktu 3 – Przyjęcie protokołów z obrad XI i XII sesji Rady Miasta,
Wiceprzewodniczący Rady poinformował radnych, że protokoły z  XI i XII sesji Rady Miasta wyłożone są na stoliku protokolanta i jeżeli do końca obrad sesji nie wpłyną do nich uwagi i poprawki to uzna się je za przyjęte.
 
Do punktu 4 - sprawozdanie Burmistrza Miasta z pracy między sesjami
Burmistrz przedstawił sprawozdanie z pracy między sesjami. Sprawozdanie stanowi Załącznik  Nr  3 do niniejszego protokołu
Burmistrz powiedział, że bardzo się cieszy z dobrej informacji przekazanej przez posła Roberta Tyszkiewicz, ponieważ nam wszystkim zależało na budowie tej drogi, która poprawi nie tylko bezpieczeństwo ale też możliwość rozwoju miasta pod względem gospodarczym i turystycznym.
Wiceprzewodniczący przed przystąpieniem do głosowania nad uchwałami odczytał opinię NSZZ „Solidarność”. Opinia stanowi załącznik Nr 4 do protokołu.
 
Do punktu 5 - podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia „Planu gospodarki niskoemisyjnej dla Gminy Miasto Siemiatycze”.
Wiceprzewodniczący Rady powiedział, że uchwała była omawiana na komisji i zapytała czy radni potrzebują dodatkowych wyjaśnień?
Radni uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. Wiceprzewodniczący Rady zarządził głosowanie nad podjęciem uchwały w sprawie przyjęcia „Planu gospodarki niskoemisyjnej dla Gminy Miasto Siemiatycze”, Wiceprzewodniczący zwrócił się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 13 radnych biorących udział w obradach XIII sesji, w głosowaniu udział wzięło 13 radnych, „za” podjęciem uchwały głosowało 13 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie.
/Uchwała Nr XIII/67/15 stanowi Załącznik Nr 5
 
Do punktu 6 – Podjęcie uchwały w sprawie utworzenia odrębnych obwodów głosowania w wyborach do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej i Senatu Rzeczypospolitej Polskiej.
Wiceprzewodniczący Rady powiedział, że uchwała była omawiana na komisji i zapytała czy radni potrzebują dodatkowych wyjaśnień?
Radni uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. Wiceprzewodniczący Rady zarządził głosowanie nad podjęciem uchwały w sprawie utworzenia odrębnych obwodów głosowania w wyborach do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej i Senatu Rzeczypospolitej Polskiej, Wiceprzewodniczący zwrócił się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 13 radnych biorących udział w obradach XIII sesji, w głosowaniu udział wzięło 13 radnych, „za” podjęciem uchwały głosowało 13 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie.
/Uchwała Nr XIII/68/15 stanowi Załącznik Nr 6
 
Do punktu 7 - podjęcie uchwały w sprawie zaliczenia ulic do kategorii dróg gminnych i ustalenia ich przebiegu.
Wiceprzewodniczący Rady powiedział, że uchwała była omawiana na komisji i zapytała czy radni potrzebują dodatkowych wyjaśnień?
Radni uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. Wiceprzewodniczący Rady zarządził głosowanie nad podjęciem uchwały w sprawie zaliczenia ulic do kategorii dróg gminnych i ustalenia ich przebiegu, Wiceprzewodniczący zwrócił się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 13 radnych biorących udział w obradach XIII sesji, w głosowaniu udział wzięło 13 radnych, „za” podjęciem uchwały głosowało 13 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie.
/Uchwała Nr XIII/69/15 stanowi Załącznik Nr 7
Do punktu 8 – podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
Wiceprzewodniczący Rady powiedział, że uchwała była omawiana na komisji i zapytał czy radni potrzebują dodatkowych wyjaśnień?
Radni uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. Wiceprzewodniczący Rady zarządził głosowanie nad podjęciem uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi, Wiceprzewodniczący zwrócił się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 13 radnych biorących udział w obradach XIII sesji, w głosowaniu udział wzięło 13 radnych, „za” podjęciem uchwały głosowało 13 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie.
/Uchwała Nr XIII/70/15 stanowi Załącznik Nr 8
 
Do punktu 9 - podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowanie tych odpadów.
Wiceprzewodniczący Rady powiedział, że uchwała była omawiana na komisji i zapytał czy radni potrzebują dodatkowych wyjaśnień?
Radni uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. Wiceprzewodniczący Rady zarządził głosowanie nad podjęciem uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowanie tych odpadów, Wiceprzewodniczący zwrócił się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 13 radnych biorących udział w obradach XIII sesji, w głosowaniu udział wzięło 13 radnych, „za” podjęciem uchwały głosowało 13 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie.
/Uchwała Nr XIII/71/15 stanowi Załącznik Nr 9
Do punktu 10 – podjęcie uchwały w sprawie wyboru ławników na kadencję 2016-2020.
Wiceprzewodniczący Rady poprosił przewodniczącego zespołu ds. zaopiniowania kandydatów na ławników o odczytanie opinii Zespołu.
Przewodnicząca Zespołu ds. zaopiniowania kandydatów na ławników- radna Melania Grygoruk odczytała opinię Zespołu (opinia stanowi załącznik Nr 10 do protokołu).
Wiceprzewodniczący Rady powiedział, że głosowanie będzie tajne i poprosił o zgłoszenie radnych chętnych do pracy w komisji skrutacyjnej.
Do komisji skrutacyjnej zgłoszono:
- Melanię Grygoruk – wyraziła zgodę na pracę w komisji,
- Walentynę Kożuchowską - wyraziła zgodę na pracę w komisji,
- Łukasza Rybałtowskiego – wyraził zgodę na pracę w komisji.
Wiceprzewodniczący Rady zarządził przerwę na przygotowanie kart do głosowania.
Po przerwie Komisja Skrutacyjna przeprowadziła głosowanie w sprawie wyboru ławników na kadencję 2016-2020.
Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej – Walentyna Kożuchowska odczytała protokół komisji skrutacyjnej, informując iż w wyniku tajnych wyborów ławnikami sądu Rejonowego w Bielsku Podlaskim zostały wybrane Pani Iwona Kuczewska i Pani Luba Szmagła.
Wiceprzewodniczący Rady stwierdził, że ławnikami Sądu Rejonowego w Bielsku Podlaskim  do orzekania w sprawach rodzinnych wybrani zostali Pani Iwona Kuczewska i Pani Luba Szmagła.
/Uchwała Nr XIII/72/15 stanowi Załącznik Nr 11
Do punktu 11 – podjęcie uchwały w sprawie zlecenia przeprowadzenia kontroli.
Wiceprzewodniczący Rady powiedział, że uchwała była omawiana na komisji i zapytał czy radni potrzebują dodatkowych wyjaśnień?
Radni uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. Wiceprzewodniczący Rady zarządził głosowanie nad podjęciem uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie zlecenia przeprowadzenia kontroli., Wiceprzewodniczący zwrócił się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 13 radnych biorących udział w obradach XIII sesji, w głosowaniu udział wzięło 13 radnych, „za” podjęciem uchwały głosowało 13 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie.
/Uchwała Nr XIII/73/15 stanowi Załącznik Nr 12
Do punktu 12 - podjecie uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na 2015 r.,
Wiceprzewodniczący Rady powiedział, że uchwała była omawiana na komisji i zapytał czy radni potrzebują dodatkowych wyjaśnień?
Radni uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. Wiceprzewodniczący Rady zarządził głosowanie nad podjęciem uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na 2015 r., Wiceprzewodniczący zwrócił się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 13 radnych biorących udział w obradach XIII sesji, w głosowaniu udział wzięło 13 radnych, „za” podjęciem uchwały głosowało 13 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie.
/Uchwała Nr XIII/74/15 stanowi Załącznik Nr 13
Do punktu 13 - podjęcie uchwały zmieniającej Wieloletnią Prognozę Finansową Miasta Siemiatycze na lata 2015-2018 wraz z prognozą kwoty długu i spłat zobowiązań na lata 2015 – 2025
Wiceprzewodniczący Rady powiedział, że uchwała była omawiana na komisji i zapytał czy radni potrzebują dodatkowych wyjaśnień?
Radni uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. Wiceprzewodniczący Rady zarządził głosowanie nad podjęciem uchwały zmieniającej Wieloletnią Prognozę Finansową Miasta Siemiatycze na lata 2015-2018 wraz z prognozą kwoty długu i spłat zobowiązań na lata 2015 – 2025, Wiceprzewodniczący zwrócił się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 13 radnych biorących udział w obradach XIII sesji, w głosowaniu udział wzięło 13 radnych, „za” podjęciem uchwały głosowało 13 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie.
/Uchwała Nr XIII/74/15 stanowi Załącznik Nr 14
Do punktu 20 – wolne wnioski.
W wolnych wnioskach głos zabrali:
- Radny Korowicki poruszył kwestię drogi wyjazdowej ze szpitala, poprosił o zajęcie się sprawą.
Radny poruszył sprawę znaku drogowego przy rondzie na Zamościu, powiedział, że jakiś czas temu droga na Hornowo była zamknięta z powodu remontu, taśmy zostały już zdjęte z tego znaku, natomiast został klej i może się wydawać że nadal nie można tamtędy jeździć. Radny zwrócił się z prośba o wyczyszczenie tego znaku.
Radny poruszył sprawę dziur w drogach powiatowych m.in. na ulicy Słowiczyńskiej i Kościuszki (szczególnie chodzi o studzienki).
Radny zwrócił się do dyrektora MOSiR, zapytał czy barierki nad zalewem można by było zmienić, a środki pozyskać ze sprzedaży istniejących barierek. Radny dodał, że wyglądają one brzydko i farba się z nich łuszczy.
- Dyrektor MOSiR powiedział, że te barierki są w pasie drogowym i muszą spełniać inną funkcję. Wcześniej było robione kalkulacje sprzedaży starych szyn i zakupu nowych, ale trzeba by było dołożyć około 50-60 tys. zł. Dyrektor dodał, że jeśli znajdą się środki w budżecie to można będzie się tym zająć.
- Radny Korowicki powiedział, że niedawno był wypadek na ulicy Słowiczyńskieji został uszkodzony słup, do tej pory nie zostały zabezpieczone przewody.
- Radna Melania Grygoruk podziękowała dyrektor SOK i Miejskiej Biblioteki Publicznej i Panu Dyrektorowi MOSiR za „Lato w Mieście”, powiedziała że dzieci były bardzo zadowolone i chętnie przychodziły na zajęcia.
- Prezes Przedsiębiorstwa Komunalnego – Bogusław Zduniewicz poinformował, że uważa że droga przy szpitalu powinna iść od strony zachodniej jednak jeśli nie ma takiej możliwości to trzeba rozważyć inna lokalizację drogi i może obiecać, że ta sprawa zostanie poruszona na najbliższej sesji Rady Powiatu lub na posiedzeniu komisji.
Prezes Przedsiębiorstwa Komunalnego powiedział, że sprawa znaku drogowego zostanie zgłoszona do Powiatowego Zarządu Dróg. Pan Zduniewicz powiedział, że uszkodzony słup na ulicy Słowiczyńskiej zostanie również zgłoszony. Dodał, że jeśli chodzi o ulicę Kościuszki to nie był to remont ulicy Kościuszki, powiedział, że sprawa studzienek zostanie zgłoszona wykonawcy w momencie odbioru inwestycji.
Pan Zduniewicz poruszył również temat biogazowni, informując iż inwestycja „załapała” się do TOP INWESTYCJI ściany wschodniej. Zwrócił się do zebranych o głosowanie na portalu. Pan Zduniewicz powiedział, że inwestycja została również nominowana do działalności proekologicznej gazety Rzeczypospolitej i dzięki temu Przedsiębiorstwo Komunalne będzie funkcjonować przez rok czasu na pierwszej stronie w dodatku biznesowym gazety Rzeczypospolitej i Gazety Prawnej.
- Wiceprzewodniczący poruszył jeszcze sprawę ulicy Kościuszki, powiedział, że chodzi o studzienki po lewej stronie od dworca PKS, a nie tu gdzie była naprawiana nawierzchnia.
- Radny powiatowy Żero dodał, że jest po rozmowie z dyrektorem Samojlukiem i powiedział, że studzienki zostaną naprawione tak żeby przejezdność ulicą była dobra.
- Radny Berski poruszył temat oznaczenia szpitala od ulicy 11 Listopada, ludzie przejezdni mają problem ze znalezieniem szpitala.
- Radny Korowicki w imieniu mieszkańców podziękował ekipie wykonującej prace na ulicy Kościuszki za cierpliwość i fachowość.
- Radna Grygoruk wróciła jeszcze do głosowania na inwestycję Przedsiębiorstwa Komunalnego, powiedziała, że prezes poprosił o głosowanie ale nie powiedział, jak to się robi. Nie trzeba być członkiem żadnego portalu społecznościowego, ale wystarczy wejść na portal samorządowy i wyszukać nominacje 2015, Top Inwestycje ściany wschodniej, wyszukać Siemiatycze i kliknąć na „podoba mi się”.
- Anna Kondraciuk - „Głos Siemiatycz” dodała, że w Miejskim dodatku do Głosu Siemiatycz jest napisane w jaki sposób można głosować.
- Radny powiatowy Franciszek Żero poruszył temat drogi powiatowej od ronda na ulicy Kościuszki do Turny, powiedział, że temat drogi był poruszany wielokrotnie. Ta droga jest bardzo szeroka (12 m). Droga była zbudowana po to żeby dojechać do oczyszczalni ścieków. Odnosząc się do oznaczenia szpitala, to wchodzi się w temat „19”. Każde oznaczenie musi być pasie drogi i trzeba zastanowić się jak ma wyglądać to oznaczenie. Taki typowy znak oznaczający zjazd do szpitala funkcjonuje, ale być może nie zdaje egzaminu. Radny dodał, że ten temat zastanie poruszony na Komisji Rady Powiatu i zaproponował, aby Komisja Rady Miasta również poruszyła tą sprawę.
- Radny Powiatowy Mikołaj Żabiński podziękował Radzie Miasta za zapraszanie na sesje. Powiedział, że dziwi się że nie wszyscy koledzy zapraszani przychodzą na sesję. Dodał też, że dziwi się że nie ma współpracy między Burmistrzem a Starostą i nie uczestniczą, pomimo zapraszania, na sesjach Rady Miasta czy Powiatu. Radny powiedział, że nie zabiera głosu ponieważ osobą upoważnioną przez Siemiatyckie Porozumienie Wyborcze do zabierania głosu jest Pan Zduniewicz. Radny ze swojej strony chciałby zaprosić radnych Miasta do uczestniczenia w sesjach Rady Powiatu, gdzie można zgłaszać sprawy dotyczące powiatu.
 
Do punktu 21 - zakończenie obrad.
W związku z wyczerpaniem porządku obrad XIII sesji Rady Miasta w dniu 26 sierpnia 2015 r. Wiceprzewodnicząca Rady zamkną obrady o godz. 14:20.
 
Na tym protokół zakończono.
 
Protokołowała                                                          Wiceprzewodniczący Rady Miasta
 
Monika Mazur                                                                                 Jan Hyndza

Metryka strony

Udostępniający: Miasto Siemiatycze

Wytwarzający/odpowiadający: Monika Mazur

Data wytworzenia: 2019-03-04

Wprowadzający: Jarosław Kiczko

Data wprowadzenia: 2015-11-05

Data modyfikacji: 2019-03-04

Opublikował: Jarosław Kiczko

Data publikacji: 2015-11-05