Wynajem samochodu dostosowanego do przewozu osób niepełnosprawnych wraz z kierowcą

Siemiatycze, dnia 05 lipca 2022 r.

IF.042.5.2021

Zaproszenie do złożenia oferty

w postepowaniu prowadzonym w trybie zapytania ofertowego na świadczenie usługi transportowej (wynajem samochodu dostosowanego do przewozu osób niepełnosprawnych wraz z kierowca) w ramach realizacji przez jednostkę samorządu terytorialnego projektu grantowego obejmującego wdrożenie usług transportowych door-to-door dla osób z potrzebą wsparcia w zakresie mobilności

Zadanie dofinansowane w ramach projektu pt.

Usługi indywidualnego transportu door-to-door oraz poprawa dostępności architektonicznej wielorodzinnych budynków mieszkalnych dofinansowane przez Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w ramach Działania 2.8 Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 (Projekt PFRON)

I.   NAZWA ORAZ ADRES ZAMAWIAJĄCEGO

Miasto Siemiatycze
Pałacowa 2
17-300 Siemiatycze
http://bip.um.siemiatycze.wrotapodlasia.pl
http://www.siemiatycze.eu/pl/
e-mail: urzad@siemiatycze.eu
tel. (85) 656 58 00
fax. (85) 656 58 03

II. TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego jest wyłączone z obowiązku stosowania ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. 2021 poz. 1129 z późn. zm.) na podstawie art. 2 ust. 1 pkt 1).

III. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

  1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług transportowych polegających na wynajęciu samochodu dostosowanego do przewozu osób z ograniczą mobilnością wraz z kierowcą w celu realizacji zadań na terenie miasta Siemiatycze w okresie od 08.2022r. do 31.12.2022 r. w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.00 do 20.00, a w wyjątkowych sytuacjach
    w soboty, niedziele i święta w godzinach od 8.00 do 20.00 po wcześniejszym uzgodnieniu.
  2. Wykonawcy ubiegającego się o zamówienie muszą spełniać niżej wymienione warunki udziału
    w postępowaniu:
    1. Posiadać uprawnienia do wykonywania określonej działalności transportu drogowego
      w zakresie przewozu osób (w tym osób niepełnosprawnych) oraz niezbędne doświadczenie i potencjał osobowy zdolny do wykonania zamówienia.
    2. Posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności, ważne co najmniej w dniu składania oferty oraz obejmujące cały okres realizacji zam6wienia (do wglądu przed podpisaniem umowy)
    3. Posiadać ubezpieczenie NW w zakresie prowadzonej działalności, ważne co najmniej w dniu składania ofert oraz obejmujące cały okres realizacji zamówienia (do wglądu przed zawarciem umowy).
    4. Dysponować minimum 1 pojazdem dostosowanym do przewozu osób z ograniczoną mobilnością w tym minimum 1 osoby na wózku inwalidzkim, wyposażonym w rampy lub podest dla wózka inwalidzkiego, w odpowiednim stanie technicznym zapewniającymi przewóz do 9 osób.
    5. Dysponować minimum jedna osobą sprawują funkcję kierowcy, posiadającą ukończone szkolenie z zakresu udzielania pierwszej pomocy.
    6. W sytuacji zaistnienia awarii pojazdu, Wykonawca zobowiązuje się do natychmiastowego dostarczenia innego równoważnego auta w celu zrealizowania usługi.
  3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia:
    1. Liczba przewożonych osób: max 9 osób - w tym 1 osoba na wózku inwalidzkim,
    2. Drzwi boczne przesuwne minimum z jednej strony pojazdu,
    3. Przestrzeń pasażerską o wysokości min. 135cm,
    4. Wyposażenie w pasy umożliwiające bezpieczne przypięcie wózka inwalidzkiego,
    5. Oznaczenie pojazdu wykorzystywanego w ramach usługi transportowej door-to­door,
      co najmniej znakiem stosowanym powszechnie przez osoby niepełnosprawne oraz numerem telefonu, adresem e-mail, pod którymi przyjmowane będą zgłoszenia oraz o podmiocie i źródle finansowania usługi transportowej door-to-door (zgodnie z wytycznymi promocji projekt6w finansowanych z EFS zawartymi w Wytycznych w zakresie informacji
      i promocji programów operacyjnych polityki spójnosci na lata 2014-2020 (przekazanymi przez Zamawiającego).
  4. Sposób świadczenia z usługi:
    1. Wykonywanie usługi transportowej na terenie miasta Siemiatycze w okresie
      od 01.08.2022 r. do 31.12.2022r., w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.00 do 20.00 a w wyjątkowych sytuacjach w soboty, niedziele i święta w godzinach
      od 8.00 do 20.00 po wcześniejszym uzgodnieniu.
    2. Transport samochodem dostosowanym do przewozu osób z ograniczą mobilnością w tym minimum 1 osoby na wózku inwalidzkim, z kierowcą (po zgłoszeniu e-mailowym bądź telefonicznym ze strony Zamawiającego, nie później niż 1 dzień przed wykonaniem zlecenia) z miejsca do miejsca wskazanego przez Zamawiającego.
      W szczególnie uzasadnionych przypadkach zgłoszenie zlecenia na transport może nastąpić w terminie krótszym niż wskazany w pkt 4a.
    3. Przewozy świadczone są najkrótszą trasą. Wykonawca ma prawo do łączenia kursów
      w celu maksymalnego wykorzystania przebiegu środka transportu.
    4. Zamawiający zakłada możliwość oczekiwania (wg potrzeb osób z ograniczoną mobilnością) w miejscu docelowym, aby świadczyć usługę powrotu do miejsca wyjazdu.
    5. Minimum w dniu rozpoczęcia usługi transportowej Zamawiający wskaże imię i nazwisko dyspozytora odpowiedzialnego za koordynowanie usług transportowych wraz z numerem kontaktowym i adresem email oraz komplet niezbędnej dokumentacji.
    6. Wykonawca zobowiązany jest do podstawienia samochodu z kierowcą pod wskazany przez Zamawiającego adres, o wyznaczonej godzinie zgodnie z wcześniejszymi zleceniem Zamawiającego
    7. Czas oczekiwania pojazdu nie powinien być dłuższy niż 15 minut (licząc od potwierdzenia, ze pojazd czeka w um6wionej godzinie a kierowca jest gotowy do pomocy w dotarciu do pojazdu)
    8. Osoba korzystająca z usługi transportowej door-to-door ma prawo do korzystania
      z bezpłatnej pomocy ze strony kierowcy, tj. przy wsiadaniu i wysiadaniu z pojazdu oraz przemieszczaniu się z budynku do pojazdu i z pojazdu do budynku (miejsca docelowego). W sytuacji przekraczającej te możliwości, osoba niepełnosprawna jest zobowiązana zapewnić sobie dodatkowych pomoc ze strony opiekuna w celu zapewnienia bezpieczeństwa przejazdu.
    9. Zamawiający dopuszcza możliwość skorzystania z usługi transportowej osób z ograniczą mobilnościach wraz z opiekunem lub psem przewodnikiem.
  5. Sposób rozliczenia:
    1. Zamawiający zobowiązuje się zapłacić Wykonawcy za zrealizować usługę wynagrodzenie zgodne ze złożoną ofertą po przedłożeniu prawidłowo wydanej faktury. Wykonawca zobowiązuje się do przedłożenia faktury w terminie nie wcześniejszymi niż 30 dni od dnia zakończenia realizacji usługi, a Zamawiający zobowiązuje się zapłacić za wykonanie usługi w terminie 30 dni od dnia otrzymania wyżej wskazanej faktury.
    2. Zamawiający zastrzega, ze nie będzie ponosić żadnych dodatkowych kosztów związanych
      z wykonaniem usługi, niż wynikającą z formularza ofertowego stawka za 1 dzień gotowości do wykonania usługi (ilość przejechanych kilometr6w nie będzie mieć wpływu na ceny)

IV. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się oferenci, którzy:

  1. Akceptując treść zapytania ofertowego - złożenie oferty jest uważane za akceptację treści
  2. Ocena spełnienia wymogów oceniana będzie metodą warunku granicznego: spełnia/nie spełnia.
  3. Zamawiający wybierze oferty Wykonawcy odpowiadając wszystkim postawionym przez niego wymogom i z najkorzystniejszą ofertę cenową,
  4. Jeżeli nie będzie można dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej ze względu na to, że dwie lub więcej ofert przedstawi taką samą wartość oferty, Zamawiający zastrzega sobie prawo przeprowadzenia negocjacji z Wykonawcami.
  5. Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia postępowania lub podjęcia negocjacji
    z oferentami w wypadku, gdy kwota ofert przedstawionych przez Wykonawców przekroczy kwoty, jaką Zamawiający może przeznaczyć na realizację zamówienia.
  6. Zamawiający zastrzega sobie prawo, w każdym czasie, do unieważnienia postępowania lub odstąpienia od zawarcia umowy, bez podania przyczyny.
  7. Zamawiający wymaga, aby oferowana usługa obejmowała pomoc osobie wymagającej wsparcia
    w zakresie mobilnością w wydostaniu się z mieszkania lub innego miejsca przejazd i pomoc
    w dotarciu do miejsca docelowego.
  8. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. 2022 poz. 835).

V. PRZYGOTOWANIE OFERTY

  1. Oferent powinien stworzyć ofertę na formularzu załączonym do niniejszego zapytania (załącznik nr 1). Do oferty należy załączyć wypełnione oświadczenie o spełnianiu przez Wykonawcę warunków do udziału w postępowaniu (załącznik nr 2) oraz zaparafowany projekt umowy (załącznik 3). Wartość oferty należy wyrazić w jednostkach pieniężnych z dokładnością dwóch miejsc po przecinku. Wartość oferty będzie obowiązała przez cały okres związania ofertą i będzie wiążąca dla zawieranej umowy. Wartość oferty winna być rozdzielona na poszczególne elementy zamówienia.
  2. Wyklucza się możliwość roszczeń Wykonawcy związanych z błędnym skalkulowaniem ceny lub pominięciem elementów niezbędnych do wykonania umowy.
  3. Każdy Wykonawca może złożyć nie więcej niż jedną
  4. Oferta powinna być sporządzona w języku polskim, z zachowaniem formy pisemnej pod rygorem nieważności. Każdy dokument składający się na oferty powinien być czytelny.
  5. Do oferty należy załączyć opis i parametry samochodu pozwalające na oceny spełnienia wymaganych parametrów.
  6. Zaleca się, aby:
    • ewentualne poprawki i skreślenia lub zmiany w tekście oferty (i w załącznikach do oferty) były parafowane przez osobą upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy lub posiadając pełnomocnictwo,
    • każda zapisana strona oferty (wraz z załącznikami do oferty) była parafowana
      i oznaczona kolejnymi numerami,
    • kartki oferty były trwale spięte (z zastrzeżeniem, ze część stanowiąca tajemnicę przedsiębiorstwa może stanowić odrębną część oferty),
    • oferta oraz pozostałe oświadczenia i dokumenty, dla których Zamawiający określił wzory w formie formularzy, powinny być sporządzone zgodnie z tymi wzorami, co do treści oraz opisu kolumn i wierszy.

Dla uznania ważności oferty musi zawierać wszystkie wymagane aktualne dokumenty. Wszystkie dokumenty należy złożyć we formie oryginału lub kserokopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez osoby (osoby) upoważniona do podpisania ofert. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.

VI. ISTOTNE DLA ZAMAWIĄJĄCEGO POSTANOWIENIA, KTÓRE ZOSTANĄ PRZEZ NIEGO WPROWADZONE DO TREŚCI UMOWY:

  1. Zamawiający wybierze ofertę Wykonawcy odpowiadając wszystkim postawionym przez niego wymogom i z najkorzystniejsza ofert cenową.
  2. Jeżeli nie będzie można dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej ze względu na to, ze dwie lub więcej ofert przedstawi tak sam wartość oferty, Zamawiający zastrzega sobie prawo przeprowadzenia negocjacji z Wykonawcami.
  3. Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia postępowania lub podjęcia negocjacji
    z oferentami w wypadku, gdy kwota ofert przedstawionych przez Wykonawców przekroczy kwoty, jak Zamawiający może przeznaczyć na realizację zamówienia.
  4. Zamawiający zastrzega sobie prawo, w każdym czasie, do unieważnienia postępowania lub odstąpienia od zawarcia umowy, bez podania przyczyny.

VII. MIEJSCE I TERMIN SKŁADANIA OFERT

  1. Ofertę należy złożyć w siedzibie Zamawiającego: Urzędu Miast w Siemiatyczach, ul. Pałacowa 2, 17-300 Siemiatycze do dnia 13 lipca 2022r. do godz. 12:00 osobiście, kurierem, za pośrednictwem operatora pocztowego  lub  e-mail na adres urzad@siemiatycze.eu lub za pośrednictwem skrzynki podawczej na platformie E-PUAP. Adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Zamawiającego – /umsiemiatycze/SkrytkaESP. W przypadku składania ofert drogą elektroniczną należy złożyć skan podpisanego dokumentu lub dokument podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Za termin złożenia oferty przyjmuje się datę i godzinę wpływu oferty do Zamawiającego.
  2. Ofertę wraz z wymaganymi dokumentami należy złożyć w zamkniętym opakowaniu opatrzonym napisem: Oferta na wykonanie zadania pn. „Oferta na świadczenie usługi transportowej (wynajem samochodu dostosowanego do przewozu osób niepełnosprawnych wraz z kierowca)”, jeżeli będzie składana w formie innej niż drogą e-mail.
  3. Zamawiający nie przewiduje publicznego otwarcia ofert.

VIII. ZASADY I TRYB WYBORU NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY

  1. Zamawiający uzna oferty za spełniające wymagania i przyjmie do szczegółowego rozpatrywania, jeżeli:
    1. oferta odpowiada wszystkim wymaganiom określonym w niniejszym zapytaniu ofertowym,
    2. z liczby i treści złożonych dokumentów wynika, ze Wykonawca spełnia warunki formalne określone w niniejszym zapytaniu ofertowym,
    3. oferta została złożona w określonym przez Zamawiającego terminie,
    4. oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
  2. Wybór oferty zostanie dokonany w oparciu o przyjęte w niniejszym postepowaniu kryterium najniższej ceny za 1 dzień gotowości do wykonania usługi - 100%.
  3. W uzasadnionych przypadkach Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania.

X. ZAWIADOMIENIE O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY

Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający zawiadamia wszystkich Wykonawców, którzy złożyli oferty o wynikach postępowania. Przekazuje wybranemu Wykonawcy informacji o wyborze jego oferty, jako najkorzystniejszej. Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty zostanie również umieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Siemiatycze.

XI. INFORMACJA O FORMALNOSCIACH, JAKIE POWINNY ZOSTAC DOPELNIONE PO WYBORZE OFERTY W CELU ZAWARCIA UMOWY W SPRAWIE ZAMOWIENIA PUBLICZNEGO

  1. Po wyborze oferty Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, Zamawiający poinformuje go o miejscu i terminie podpisania umowy.
  2. Umowa w sprawie realizacji zam6wienia zawarta zostanie z uwzględnieniem postanowień wynikających z treści niniejszego zapytania ofertowego oraz danych zawartych w ofercie.
  3. Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana, uchyla się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, Zamawiający może wybrać oferty najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert.
  4. Ustalenia i decyzje dotyczące wykonywania zamówienia (realizacji umowy) uzgadniane będą przez Zamawiającego z ustanowionym przedstawicielem Wykonawcy. W tym celu Wykonawca sporządzi po podpisaniu umowy wykaz telefonów kontaktowych i numerów faksów oraz innych ustaleń niezbędnych dla sprawnego i terminowego wykonania zamówienia.

XII. INNE ISTOTNE WARUNKI ZAMOWIENIA

  1. termin płatności: do 30 dni od daty dostarczenia prawidłowo wystawionej faktury
  2. kary umowne: zgodne z zapisami w projekcie
  3. warunki udziału w postepowaniu: o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wszyscy Wykonawcy, którzy spełniajcie wszystkie warunki określone w niniejszym zapytaniu

XIII. OSOBY UPRAWNIONE DO POROZUMIEWANIA SIĘ Z WYKONAWCAMI

Pracownikiem uprawnionym do kontaktowania się z Wykonawcami jest: Grzegorz Twarowski - tel. +48 85 656 58 15, e-mail: grzegorz.twarowski@siemiatycze.eu

XIV. KLAUZULA INFORMACYJNA

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych):

  1. administratorem danych osobowych jest Burmistrz Miasta Siemiatycze z siedzibą w Siemiatyczach, ul. Pałacowa 2;
  2. dane kontaktowe do inspektora ochrony danych: adres e-mail iod@siemiatycze.eu, tel. 85 6565813, Urząd Miasta Siemiatycze, ul. Pałacowa 2;
  3. Dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO w celu związanym w ramach projektu pn.: „Usługi indywidualnego transportu door-to-door oraz poprawa dostępności architektonicznej wielorodzinnych budynków mieszkalnych” dofinasowanego przez Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w ramach Działania 2.8 Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020.
  4. odbiorcami danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa;
  5. Dane osobowe będą przechowywane przez okres zgodny z przepisami prawa (Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych) oraz Wytycznymi w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020;
  6. w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
  7. posiada Pani/Pan:
    • na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
    • na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych;
    • na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO; 
    • prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
    • nie przysługuje Pani/Panu:
      • w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
      • prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
      • na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. b RODO.

    Załączniki

    1. Formularz
    2. Oświadczenie.
    3. Projekt

    Metryka strony

    Udostępniający: Miasto Siemiatycze

    Wytwarzający/odpowiadający: Grzegorz Twarowski

    Data wytworzenia: 2022-07-05

    Wprowadzający: Dariusz Prochowicz

    Data modyfikacji: 2022-07-05

    Opublikował: Dariusz Prochowicz

    Data publikacji: 2022-07-05