Uchwała Nr XLV/277/18 Rady Miasta Siemiatycze z dnia 2018-06-08

Data wydania 2018-06-08
Numer XLV/277/18
w sprawie w sprawie trybu udzielania i rozliczania dotacji dla publicznych i niepublicznych szkół, przedszkoli i innych form wychowania przedszkolnego prowadzonych na terenie Miasta Siemiatycze przez inne niż Miasto Siemiatycze osoby prawne lub osoby fizyczne oraz trybu i zakresu kontroli prawidłowości pobrania i wykorzystania dotacji

UCHWAŁA NR XLV/277/18
RADY MIASTA SIEMIATYCZE
z dnia 8 czerwca 2018 r.
w sprawie trybu udzielania i rozliczania dotacji dla publicznych i niepublicznych szkół, przedszkoli i innych form wychowania przedszkolnego prowadzonych na terenie Miasta Siemiatycze przez inne niż Miasto Siemiatycze osoby prawne lub osoby fizyczne oraz trybu i zakresu kontroli prawidłowości pobrania i wykorzystania dotacji

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2018 r. poz. 994 i 1000) oraz art. 38 ust. 1 ustawy z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych (Dz. U. z 2017 r. poz. 2203) uchwala się, co następuje:

Rozdział 1.
Postanowienia ogólne

§ 1. Uchwała określa:
1) tryb udzielania i rozliczania dotacji dla prowadzonych na terenie Miasta Siemiatycze przez osoby prawne niebędące jednostkami samorządu terytorialnego lub osoby fizyczne:
a) publicznych i niepublicznych przedszkoli, nie będących przedszkolami specjalnymi,
b) publicznych i niepublicznych innych form wychowania przedszkolnego,
c) oddziałów przedszkolnych zorganizowanych w publicznych i niepublicznych szkołach podstawowych, nie będących szkołami specjalnymi,
d) publicznych i niepublicznych szkół, nie będących szkołami specjalnymi;
2) tryb i zakres kontroli prawidłowości pobrania i wykorzystania dotacji przez jednostki określone w pkt 1.
§ 2. Ilekroć w uchwale jest mowa o:
1) ustawie - należy przez to rozumieć ustawę z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych (Dz. U. z 2017 r. poz. 2203);
2) jednostce - należy przez to rozumieć publiczne i niepubliczne przedszkola, inne formy wychowania przedszkolnego, oddziały przedszkolne zorganizowane w szkołach podstawowych i szkoły, o których mowa w §1 pkt 1;
3) uczniu - należy przez to rozumieć ucznia jednostki, dziecko objęte wczesnym wspomaganiem rozwoju lub uczestnika zajęć rewalidacyjno - wychowawczych.

Rozdział 2.
Tryb udzielania i rozliczania dotacji

§ 3. 1. Organ prowadzący jednostkę składa corocznie wniosek o udzielenie dotacji do Burmistrza Miasta Siemiatycze do dnia 30 września roku poprzedzającego rok udzielenia dotacji.
2. Jeśli organ prowadzący prowadzi więcej niż jedną z wymienionych w § 1 pkt 1 jednostek, wniosek o którym mowa w ust. 1 składa dla każdej z jednostek odrębnie.
3. Wzór wniosku stanowi załącznik nr 1 do niniejszej uchwały.
§ 4. 1. Organ prowadzący jednostkę, składa w terminie do 5-go dnia każdego miesiąca do Burmistrza Miasta Siemiatycze informację o liczbie uczniów ustalonej według stanu na pierwszy dzień roboczy miesiąca.
2. Wzór informacji stanowi załącznik nr 2 do niniejszej uchwały.
3. Jeśli organ prowadzący prowadzi więcej niż jedną z wymienionych w § 1 ust. 1 jednostek, informację, o której mowa w ust. 1 i 2 składa dla każdej z jednostek odrębnie
§ 5. 1. Organ prowadzący jednostkę składa roczne sprawozdanie z wykorzystania dotacji w terminie do dnia 15 stycznia roku następującego po roku udzielenia dotacji z zastrzeżeniem ust. 2.
2. Niewykorzystana kwota dotacji podlega zwrotowi w terminie do 31 stycznia roku następującego po roku udzielenia dotacji.
3. W przypadku likwidacji jednostki w trakcie roku, organ prowadzący zobowiązany jest w terminie 14 dni od dnia otrzymania ostatniej części dotacji do przekazania rocznego rozliczenia.
4. Wzór rozliczenia dotacji stanowi załącznik nr 3 do niniejszej uchwały.
5. Dokumenty finansowe stanowiące podstawę do rozliczenia otrzymanej dotacji winny zawierać zapis: „wydatek sfinansowany ze środków dotacji otrzymanej z budżetu Miasta Siemiatycze w roku ......., w kwocie .................zł, dotyczący ...............................(nazwa dotowanej jednostki)” oraz pieczęć i podpis dyrektora jednostki.

Rozdział 3.
Tryb i zakres kontroli

§ 6. Osoby upoważnione przez Burmistrza Miasta Siemiatycze, zwane dalej kontrolującymi, mogą przeprowadzać kontrolę w podmiotach dotowanych w zakresie:
1) sprawdzenia prawidłowości wykorzystania dotacji, zgodnie z zasadami określonymi w art. 35 ustawy;
2) sprawdzenia zgodności ze stanem faktycznym liczby uczniów wykazanych w informacji, o której mowa w § 4 ust. 1;
3) sprawdzenie prawidłowości pobierania dotacji, w tym na uczniów niepełnosprawnych, uczniów objętych wczesnym wspomaganiem rozwoju i uczestników zajęć rewalidacyjno - wychowawczych.
§ 7. 1. Podstawą do przeprowadzenia kontroli jest imienne upoważnienie do kontroli zawierające:
1) datę wystawienia;
2) podstawę prawną;
3) imię i nazwisko, zajmowane stanowisko służbowe umocowanego oraz jednostkę organizacyjną Urzędu, w której jest zatrudniony;
4) zakres kontroli;
5) nazwę jednostki podlegającej kontroli;
6) okres objęty kontrolą;
7) okres ważności upoważnienia;
8) podpis wydającego upoważnienie.
2. O zamiarze przeprowadzenia kontroli, kontrolujący zawiadamia kontrolowany podmiot telefonicznie lub pisemnie nie później niż 3 dni przed rozpoczęciem kontroli.
§ 8. 1. Kontrolujący jest upoważniony do wstępu oraz poruszania się na terenie kontrolowanej jednostki.
2. Kontrolujący ma prawo wglądu do dokumentów, informacji i danych oraz innych materiałów związanych z przedmiotem kontroli, w tym utrwalonych na elektronicznych nośnikach danych, jak również do sporządzania ich kopii, odpisów, wyciągów, zestawień lub wydruków z zachowaniem przepisów o tajemnicy ustawowo chronionej.
3. Pracownicy kontrolowanej jednostki są obowiązani udzielać informacji i wyjaśnień, a także sporządzać i potwierdzać kopie, odpisy, wyciągi lub zestawienia, o których mowa w ust. 2.
4. W przypadku nieposiadania dokumentów objętych kontrolą w siedzibie podmiotu kontrolowanego, podmiot kontrolowany zobowiązany jest dostarczyć i udostępnić kontrolującemu dokumenty w terminie uzgodnionym z kontrolującym - nie później jednak niż w ciągu 14 dni od otrzymania pisemnego wezwania do okazania dokumentów podlegających kontroli.
§ 9. 1. Przeprowadzone czynności kontrolne dokumentuje się protokołem z kontroli.
2. Protokół sporządza się w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach.
3. Jeden egzemplarz protokołu otrzymuje jednostka kontrolowana.
4. Jednostka kontrolowana może odmówić podpisania protokołu, składając pisemne wyjaśnienie przyczyn odmowy.
5. Odmowa podpisania protokołu przez jednostkę kontrolowaną nie stanowi przeszkody do podpisania protokołu przez osoby kontrolujące i nie wstrzymuje dalszego postępowania organu dotującego, w tym dochodzenia zwrotu dotacji w trybie określonym w odrębnych przepisach. Informację o odmowie podpisania i jej przyczynach zamieszcza się w protokole.
§ 10. Protokół z kontroli zawiera w szczególności:
1) oznaczenie jednostki kontrolowanej, jej adres, imię i nazwisko osoby upoważnionej do reprezentowania jednostki kontrolowanej;
2) imię i nazwisko oraz stanowisko służbowe kontrolującego, nazwę właściwej jednostki kontrolnej delegującej kontrolującego oraz numer i datę upoważnienia do kontroli;
3) datę rozpoczęcia i zakończenia czynności kontrolnych w jednostce kontrolowanej;
4) określenie przedmiotowego zakresu kontroli i okresu objętego kontrolą;
5) opis stwierdzonego w wyniku kontroli stanu faktycznego ze wskazaniem na podstawy dokonanych ustaleń zawarte w aktach kontroli, w tym stwierdzonych nieprawidłowości, przyczyn ich powstania, zakresu i skutków;
6) wzmiankę o prawie, sposobie i terminie zgłoszenia zastrzeżeń co do ustaleń zawartych w protokole;
7) wzmiankę o zgłoszeniu zastrzeżeń oraz o stanowisku zajętym wobec nich przez kontrolującego;
8) wzmiankę o doręczeniu egzemplarza protokołu osobie upoważnionej do reprezentowania jednostki kontrolowanej;
9) adnotację o dokonaniu wpisu do księgi (ewidencji) kontroli, jeżeli taka księga jest prowadzona przez jednostkę kontrolowaną;
10) podpisy kontrolującego oraz osoby upoważnionej do reprezentowania jednostki kontrolowanej oraz miejsce i datę podpisania protokołu;
11) parafy kontrolującego oraz osoby upoważnionej do reprezentowania jednostki kontrolowanej na każdej stronie;
12) wzmiankę o odmowie podpisania protokołu.

Rozdział 4.
Postanowienia końcowe

§ 11. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta Siemiatycze.
§ 12. Traci moc uchwała Nr XXIV/150/16 Rady Miasta Siemiatycze z dnia 25 listopada 2016 r. w sprawie trybu udzielania i rozliczania dotacji dla niepublicznych przedszkoli i innych form wychowania przedszkolnego prowadzonych na terenie Miasta Siemiatycze przez inne niż Miasto Siemiatycze osoby prawne i osoby fizyczne oraz trybu i zakresu kontroli prawidłowości ich pobrania i wykorzystania (Dz. Urz. Woj. Podl. poz. 4504).
§ 13. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.

Przewodniczący Rady Miasta
Agnieszka Monika Zalewska

  • Uch_XLV_277_18.pdf ( 401.79 KB ) Podgląd załącznika Uch_XLV_277_18.pdf

    UCHWAŁA NR XLV/277/18 RADY MIASTA SIEMIATYCZE z dnia 8 czerwca 2018 r. w sprawie trybu udzielania i rozliczania dotacji dla publicznych i niepublicznych szkół, przedszkoli i innych form wychowania przedszkolnego prowadzonych na terenie Miasta Siemiatycze przez inne niż Miasto Siemiatycze osoby prawne lub osoby fizyczne oraz trybu i zakresu kontroli prawidłowości pobrania i wykorzystania dotacji

Metryka strony

Udostępniający: Miasto Siemiatycze

Wytwarzający/odpowiadający: Barbara Anasińska

Data wytworzenia: 2018-06-20

Wprowadzający: Jarosław Kiczko

Data modyfikacji: 2018-06-20

Opublikował: Jarosław Kiczko

Data publikacji: 2018-06-20