Uchwała Nr XLVI/201/10 Rady Miasta Siemiatycze z dnia 2010-08-31
Data wydania | 2010-08-31 |
---|---|
Numer | XLVI/201/10 |
w sprawie | w sprawie trybu prac nad projektem uchwały budżetowej. |
UCHWAŁA NR XLVI/201/10
RADY MIASTA SIEMIATYCZE
z dnia 31 sierpnia 2010 roku
w sprawie trybu prac nad projektem uchwały budżetowej.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U z 2001 r., Nr 142 poz. 1591; z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113 poz. 984, Nr 214, poz. 1806; z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568; z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203, Nr 167, poz. 1759; z 2005 r. Nr 172, poz 1441 i Nr 175, poz.1457; z 2006 r. Nr 17, poz.128, Nr 175, poz. 1457, Nr 181, poz.1337; z 2007 r. Nr 48 poz. 327, Nr 138 poz. 974, Nr 173 poz. 1218; z 2008 r Nr 180, poz. 1111, Nr 223, poz. 1458; z 2009 r. Nr 52, poz. 420, Nr 157, poz. 1241; z 2010 r. Nr 28, poz. 142 i 146, Nr 106, poz. 675 ) w związku z art. 234 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240, z 2010 r. Dz. U. Nr 28, poz. 146, Nr 123, poz. 835) uchwala się, co następuje:
I. Opracowanie projektu budżetu
§ 1. 1. Projekt budżetu Miasta Siemiatycze, zwanego dalej Miastem, opracowuje Burmistrz Miasta Siemiatycze na podstawie:
1) założeń do projektu budżetu państwa określających podstawowe wskaźniki prognozy makroekonomicznej, poziomu wynagrodzeń w sferze budżetowej, wielkości dotacji i subwencji z budżetu państwa, planowanych dochodów podatkowych oraz udziałów w podatkach stanowiących dochód państwa;
2) wieloletniej prognozy finansowej;
3) materiałów planistycznych przedłożonych przez jednostki organizacyjne objęte budżetem miasta;
4) wniosków komisji Rady Miasta, organizacji pozarządowych, komitetów osiedlowych.
2. Kierownicy jednostek organizacyjnych, referatów i pracownicy na samodzielnych stanowiskach pracy urzędu składają w terminie do 15 października Burmistrzowi plany finansowe dochodów i wydatków w pełnej szczegółowości klasyfikacji budżetowej.
3. W terminie do 20 października Burmistrz określa zadania Miasta realizowane wspólnie z innymi jednostkami samorządu terytorialnego, zadania przejęte przez Miasto do realizacji w drodze umowy lub porozumienia, a także zakres pomocy rzeczowej lub finansowej dla innych jednostek samorządu terytorialnego.
4. Skarbnik w terminie do 20 października opracowuje prognozę wysokości dochodów Miasta z poszczególnych źródeł oraz zestawia obligatoryjne wydatki Miasta w roku budżetowym, wynikające z zaciągniętych zobowiązań oraz realizacji obowiązkowych zadań Miasta, zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych Miastu ustawami.
5. Na podstawie przedłożonych projektów planów finansowych złożonych przez kierowników jednostek, referatów i pracowników na samodzielnych stanowiskach pracy uwzględniając prognozę dochodów i zestawienie obligatoryjnych wydatków sporządzonych przez Skarbnika, Burmistrz ustala projekt budżetu w formie projektu uchwały budżetowej wraz z objaśnieniami i przedkłada Radzie Miasta i Regionalnej Izbie Obrachunkowej najpóźniej do dnia 15 listopada roku poprzedzającego rok budżetowy.
6. Zapisy ujęte w projekcie uchwały budżetowej powinny być zgodne, w zakresie zadań/przedsięwzięć i kwot przewidzianych na dany rok budżetowy, z danymi wykazanymi w projekcie Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy.
II. Projekty planów finansowych jednostek organizacyjnych Miasta
§ 2. 1. Kierownicy podległych jednostek budżetowych w terminie do 15 października przekazują Burmistrzowi wstępne projekty planów finansowych, w szczegółowości: dział, rozdział i paragraf oddzielnie dla:
1) dochodów,
2) wydatków,
3) dochodów wyodrębnionych na wydzielonym rachunku oświatowych jednostek budżetowych i wydatków nimi finansowanych.
2. W terminie 7 dni od dnia przekazania projektu uchwały budżetowej Radzie Miasta Burmistrz przekazuje jednostkom organizacyjnym informację zawierającą kwoty dochodów i wydatków z wyodrębnieniem na wydatki bieżące i majątkowe oraz informację o wysokości dotacji z budżetu.
3. Jednostki opracowują projekty planów finansowych w terminie 30 dni od dnia otrzymania danych, lecz nie później niż do 22 grudnia roku poprzedzającego rok budżetowy.
4. Burmistrz weryfikuje otrzymane projekty planów finansowych pod względem ich zgodności z projektem uchwały budżetowej i w przypadku stwierdzenia różnic wprowadza w nich odpowiednie zmiany, informując o ich dokonaniu kierownika jednostki.
5. Zweryfikowane plany finansowe, o których mowa w ust. 3, stanowią podstawę gospodarki finansowej w okresie od dnia 1 stycznia roku budżetowego do dnia opracowania planu finansowego na podstawie informacji o ostatecznych kwotach dochodów i wydatków wynikających z uchwały budżetowej.
III. Projekt budżetu i materiały informacyjne towarzyszące projektowi budżetu
§ 3. 1. Projekt budżetu Miasta składa się z projektu uchwały budżetowej oraz załączników z wyszczególnieniem danych okreslonych w art. 212, 214, 215 i 236 ustawy o finansach publicznych.
2. Plan dochodów i wydatków Burmistrz opracowuje w pełnej szczegółowości klasyfikacji budżetowej z podziałem na dochody majątkowe i bieżące oraz wydatki majątkowe i bieżące.
3. W skład materiałów towarzyszących projektowi budżetu wchodzą: objaśnienia do projektu budżetu, informacja opisowa o stanie realizacji inwestycji kontynuowanych, ogólna informacja o stanie mienia komunalnego ze wskazaniem planowanych dochodów z tytułu gospodarowania mieniem, wykaz zadań planowanych do realizacji w tym przy udziale środków z UE.
IV. Uchwalanie budżetu
§ 4. 1. Przewodniczący Rady niezwłocznie przesyła radnym przedłożony przez Burmistrza projekt uchwały budżetowej wraz z objaśnieniami i innymi materiałami towarzyszącymi.
2. Komisje Rady zapoznają się z projektem budżetu i w terminie do 5 grudnia przedstawiają na piśmie komisji właściwej do spraw budżetu opinię o projekcie.
3. Komisja Rady, proponując wprowadzenie nowego zadania lub zwiększenie wydatku planowanego w projekcie budżetu, zobowiązana jest wskazać źródła jego finansowania.
4. Komisja Finansów i Budżetu organizuje z Przewodniczącym Rady i Burmistrzem posiedzenie przewodniczących wszystkich komisji Rady, wiceprzewodniczących Rady, Skarbnika Miasta w celu wypracowania ostatecznego stanowiska w formie opinii zbiorczej, dotyczącego zgłoszonych przez poszczególne komisje Rady poprawek.
5. W przypadku wypracowania zmian do projektu budżetu powodujących zwiększenie deficytu budżetu niezbędna jest zgoda Burmistrza.
6. Ostateczny tekst projektu uchwały budżetowej i załączników, w przypadku zmiany tekstu pierwotnego, przedstawiany jest radnym co najmniej na 7 dni przed sesją budżetową.
7. Przewodniczący Rady w terminie ustawowym zwołuje sesję budżetową.
8. Porządek sesji budżetowej powinien obejmować następujące punkty:
1) odczytanie ostatecznego projektu uchwały budżetowej,
2) odczytanie opinii komisji właściwej do spraw budżetu,
3) odczytanie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej o projekcie uchwały budżetowej oraz o prognozie długu,
4) dyskusja nad projektem uchwały budżetowej,
5) głosowanie nad uchwałą budżetową.
§ 5. Terminarz prac związanych z przygotowaniem i uchwaleniem budżetu Miasta Siemiatycze stanowi załącznik do niniejszej uchwały.
§ 6. Traci moc Uchwała Nr XIII/73/99 Rady Miasta Siemiatycze z dnia 20 października 1999 r. w sprawie określenia procedury uchwalenia budżetu miasta oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu .
§ 7. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta Siemiatycze.
§ 8. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczący Rady Miasta
Agnieszka Anna Sitarska
Metryka strony