Stanowisko ds. księgowości podatkowej w Referacie Finansowo-Budżetowym (17.03.2016)
INFORMACJA O WYNIKU NABORU
przeprowadzonego na podstawie ogłoszenia o naborze na
stanowisko ds. księgowości podatkowej
(nazwa stanowiska)
w Referacie Finansowo-Budżetowym
(nazwa komórki organizacyjnej)
w Urzędzie Miasta Siemiatycze, ul. Pałacowa 2, 17-300 Siemiatycze
Burmistrz Miasta Siemiatycze informuje, że w wyniku zakończenia procedury naboru na w/w stanowisko została wybrana Pani Izabela Sycewicz, zam. w Smarklicach.
Pani Izabela Sycewicz spełniła wymagania formalne zawarte w ogłoszeniu o naborze. Podczas poszczególnych etapów naboru kandydatka wykazała się znajomością zagadnień z zakresu administracji samorządowej i ordynacji podatkowej oraz zdobyła największą liczbę punktów.
Burmistrz Miasta Siemiatycze
Piotr Siniakowicz
Piotr Siniakowicz
Siemiatycze, dnia 12 kwietnia 2016 r.
Burmistrz Miasta Siemiatycze
ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze
ds. księgowości podatkowej
w Referacie Finansowo-Budżetowym
w Urzędzie Miasta Siemiatycze, ul. Pałacowa 2, 17-300 Siemiatycze – 1/1 etatu
I. Wymagania niezbędne:
1) obywatelstwo polskie,
2) wykształcenie wyższe ekonomiczne lub pokrewne, bądź wyższe w połączeniu z ukończonymi studiami podyplomowymi z zakresu ekonomii lub dziedzin pokrewnych,
3) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
4) niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
5) nieposzlakowana opinia,
2) wykształcenie wyższe ekonomiczne lub pokrewne, bądź wyższe w połączeniu z ukończonymi studiami podyplomowymi z zakresu ekonomii lub dziedzin pokrewnych,
3) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
4) niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
5) nieposzlakowana opinia,
6) biegła znajomość obsługi komputera,
7) znajomość regulacji prawnych z zakresu: ustawa – ordynacja podatkowa, ustawa o podatkach i opłatach lokalnych, ustawa o finansach publicznych, ustawa o ochronie danych osobowych, ustawa o rachunkowości, ustawa o opłacie skarbowej, ustawa o postępowaniu egzekucyjnym w administracji, ustawa o księgach wieczystych i hipotece.
II. Wymagania dodatkowe:
1) znajomość regulacji prawnych z zakresu administracji samorządowej,
2) komunikatywność, samodzielność, dokładność, sumienność.
III. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:
1. Prowadzenie prawidłowej ewidencji księgowej podatków i mienia tj.:
- podatku od nieruchomości osób prawnych,
- podatku od środków transportowych osób fizycznych i prawnych,
- podatku rolnego osób fizycznych i prawnych,
- podatku leśnego osób fizycznych i prawnych,
- opłat za użytkowanie wieczyste.
2. Zakładanie i prowadzenie kont podatkowych na w/w podatki.
3. Prowadzenie, na podstawie dowodów księgowych ksiąg rachunkowych, ujmujących zapisy zdarzeń w porządku chronologicznym i systematycznym; okresowe ustalanie lub sprawdzanie drogą inwentaryzacji rzeczywistego stanu aktywów i pasywów. Gromadzenie i przechowywanie dowodów księgowych oraz pozostałej dokumentacji przewidzianej ustawą o rachunkowości.
4.Egzekucja zaległości podatkowych w podatku od nieruchomości osób fizycznych i prawnych, podatku rolnego osób fizycznych i prawnych, podatku leśnego osób fizycznych i prawnych i środków transportowych osób fizycznych i prawnych oraz opłat za użytkowanie wieczyste poprzez:
- wystawianie upomnień księgowych,
- sporządzanie decyzji określających wysokość zobowiązania w sytuacji, kiedy z przepisu prawa wynika obowiązek wykonania zobowiązania podatkowego bez uprzedniego doręczenia decyzji, a podatnik tego obowiązku nie wykonał w określonym ustawą terminie,
- wystawianie tytułów wykonawczych i ich aktualizacja,
- zakładanie hipotek przymusowych w celu zabezpieczenia zobowiązań podatkowych.
5. Uzgadnianie księgowań na kontach podatkowych i sporządzanie miesięcznych, kwartalnych i rocznych sprawozdań dla księgowości budżetowej.
6. Przygotowywanie danych do sprawozdań okresowych i zbiorczych.
7. Kontrola kont podatkowych w podatku od nieruchomości osób prawnych, podatku rolnego osób fizycznych i prawnych, podatku od środków transportowych osób fizycznych i prawnych, podatku leśnego osób fizycznych i prawnych zakresie likwidacji nadpłat poprzez: wezwanie podatnika do wyjaśnienia powstałej nadpłaty, jej zwrotu lub przerachowania.
8. Przygotowywanie postanowień w sprawach zaliczenia na poczet zaległości podatkowych wpłaty dokonanej przez podatnika, nadpłaty, zwrotu podatku.
9. Kontrola kont podatkowych w zakresie przedawnień i ich likwidacja.
10. Wydawanie zaświadczeń o niezaleganiu lub stwierdzających stan zaległości w podatku od nieruchomości osób prawnych, podatku rolnego osób fizycznych i prawnych, podatku od środków transportowych osób fizycznych i prawnych, podatku leśnego osób fizycznych i prawnych.
11. Sprawdzanie prawidłowości raportów kasowych w zakresie wpłat podatków lokalnych.
12. Rozliczanie i podział wpłat na poszczególne podatki w raporcie kasowym i wyciągu bankowym.
13. Przygotowywanie danych do sprawozdań okresowych i zbiorczych.
14. Sporządzanie sprawozdań o wysokości zaległości w podatku od nieruchomości osób prawnych, podatku rolnego osób fizycznych i prawnych, podatku od środków transportowych osób fizycznych i prawnych, podatku leśnego osób fizycznych i prawnych dla Ministerstwa Finansów.
IV. Wymagane dokumenty:
1) list motywacyjny;
2) życiorys zawodowy– CV;
3) podpisane oświadczenie kandydata, że posiada pełną zdolność do czynności prawnych, korzysta z pełni praw publicznych, nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe i nie jest prowadzone przeciwko niemu postępowanie przygotowawcze o przestępstwo umyślne ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe oraz o nieprowadzeniu działalności gospodarczej, bądź o profilu prowadzonej działalności gospodarczej;
4) podpisane oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w dokumentach aplikacyjnych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procedury naboru zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych;
5) kwestionariusz osobowy;
6) kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie wyższe i kwalifikacje zawodowe poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem;*
7) kserokopie świadectw pracy dokumentujących posiadany staż pracy poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem lub w przypadku pozostawania w stosunku pracy zaświadczenie o kontynuacji zatrudnienia;*
8) kserokopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność, jeżeli kandydat zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy o pracownikach samorządowych, poświadczona przez kandydata za zgodność z oryginałem; *
9) kserokopia dokumentu potwierdzającego obywatelstwo polskie, poświadczona przez kandydata za zgodność z oryginałem; *
V. Warunki pracy:
praca biurowa, w tym przy komputerze, praca w siedzibie Urzędu.
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych nie wyniósł co najmniej 6%.
Dokumenty należy składać w kopertach z dopiskiem „Nabór na stanowisko ds. księgowości podatkowej w Urzędzie Miasta Siemiatycze” w Kancelarii Ogólnej Urzędu Miasta Siemiatycze (parter) lub wysłać na adres Urzędu Miasta Siemiatycze, ul. Pałacowa 2, 17-300 Siemiatycze w terminie do dnia 31 marca 2016 r.
O zachowaniu terminu złożenia dokumentów aplikacyjnych decyduje odpowiednio data złożenia dokumentów w Urzędzie lub dostarczenia przesyłki do Urzędu.
Kwestionariusz osobowy, druki oświadczeń kandydata można pobrać na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miasta Siemiatycze http://bip.um.siemiatycze.wrotapodlasia.pl/ w zakładce Urząd Miasta – Wolne stanowiska.
Informacja o wyniku naboru zostanie upowszechniona w Biuletynu Informacji Publicznej pod adresem: http://bip.um.siemiatycze.wrotapodlasia.pl/ oraz na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu Miasta Siemiatycze, ul. Pałacowa 2. Osoby, którym w wyniku postępowania naboru zostanie przedstawiona propozycja zatrudnienia są zobowiązane do przedłożenia zaświadczenia o niekaralności z Krajowego rejestru Karnego.
W przypadku osób podejmujących po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym w jednostkach, o których mowa w art. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2014 r. poz. 1202 z późn. zm.), umowa o pracę zostanie zawarta na czas określony nie dłuższy niż 6 miesięcy z obowiązkiem odbycia służby przygotowawczej, z możliwością zatrudnienia w przyszłości na podstawie umowy o pracę na czas nieokreślony. Przez osobę podejmującą po raz pierwszy pracę rozumie się osobę, która nie była wcześniej zatrudniona w jednostkach, o których mowa w art. 2 ustawy o pracownikach samorządowych, na czas nieokreślony albo na czas określony, dłuższy niż 6 miesięcy, i nie odbyła służby przygotowawczej zakończonej zdaniem egzaminu z wynikiem pozytywnym.
Burmistrz Miasta Siemiatycze
Piotr Siniakowicz
Siemiatycze, dnia 17 marca 2016 r.
* kandydat może być zobowiązany do okazania w wyznaczonym terminie oryginałów dokumentów pod rygorem wykluczenia z postępowania rekrutacyjnego
Metryka strony