Zarządzenie Nr 377/21 Burmistrza Miasta Siemiatycze z dnia 2021-12-08 w sprawie powołania Zespołu ds. realizacji, koordynacji i monitorowania dofinansowania projektu Rewitalizacja terenów nabrzeży nad Zalewem nr 1 w Siemiatyczach
Data wydania | 2021-12-08 |
---|---|
Tytuł | w sprawie powołania Zespołu ds. realizacji, koordynacji i monitorowania dofinansowania projektu Rewitalizacja terenów nabrzeży nad Zalewem nr 1 w Siemiatyczach |
Numer | 377/21 |
Zarządzenie Nr 377/21
Burmistrza Miasta Siemiatycze
z dnia 8 grudnia 2021 r.
w sprawie powołania Zespołu ds. realizacji, koordynacji i monitorowania dofinansowania projektu "Rewitalizacja terenów nabrzeży nad Zalewem nr 1 w Siemiatyczach"
Na podstawie art. 30 ust. 1, art. 33 ust. 3 i 5 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2021 r. poz. 1372; zm.: poz.1834) zarządza się, co następuje:
§ 1. Powołuje się Zespół ds. realizacji, koordynacji i monitorowania projektu "Rewitalizacja terenów nabrzeży nad Zalewem nr 1 w Siemiatyczach" z programu Rządowy Funduszu Polski Ład: Program Inwetycji Strategicznych, zwany dalej Zespołem w składzie:
1) kierownik zespołu - Krzysztof Leszczyński
2) zastępca kierownika zespołu - Agnieszka koc
3) koordynator ds. finansowych - Joanna Charyton
4) koordynator ds. rozliczenia i monitoringu - Grzegorz Twarowski
5) koordynator ds. technicznych - Piotr Nielipiński
6) koordynator ds. technicznych - Mirosław Krzewicki
§ 2. Zasady funkcjonowania Zespołu zawarte są w Regulaminie stanowiącym Załącznik do niniejszego Zarządzenia.
§ 3. Zespół rozpoczyna pracę z dniem powołania.
§ 4. Zespół powołuje się na okres trwania realizacji projektu, a także na czas zachowania jego trwałości.
§ 5. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Burmistrz
mgr Piotr Siniakowicz
Załącznik do zarządzenia Nr 377/21
Burmistrza Miasta Siemiatycze
z dnia 8 grudnia 2021 r.
Regulamin Zespołu ds. realizacji, koordynacji i monitorowania dofinansowania projektu "Rewitalizacja terenów nabrzeży nad Zalewem
nr 1 w Siemiatyczach"
§ 1. Przedmiotem działań Zespołu jest całokształt prac związanych z przygotowywaniem i wdrażaniem projektu "Rewitalizacja terenów nabrzeży nad Zalewem nr 1 w Siemiatyczach" z programu Rządowy Funduszu Polski Ład: Program Inwetycji Strategicznych, poprzez zarządzanie administracyjne, finansowe i techniczne oraz pełnienie funkcji opiniodawczo-doradczej dla Burmistrza miasta w przedmiotowym zakresie. Zadania Zespołu, to w szczególności przygotowanie, realizacja i rozliczenie projektu zgodnie z postanowieniami wstępnej promesy nr 01/2021/8195/PolskiLad
§ 2. Kierownik projektu odpowiada za:
1) terminową realizację projektu;
2) zapewnienie koordynacji pomiędzy wszystkimi fazami realizacji projektu;
3) realizowanie Projektu poprzez zarządzanie i kontrolę w zakresie rzeczowym zgodnie Harmonogramem rzeczowo-finansowym;
4) monitorowanie zmian w projekcie oraz kontrolę realizacji, koordynowanie czynności związanych z wydatkowaniem środków w tym zgodnie z ustawą Prawo Zamówień Publicznych;
5) nadzór na wyłonieniem inspektora nadzoru inwestorskiego;
6) weryfikowanie faktur pod względem zgodności danych rzeczowo-finansowych oraz kontrolę zgodności faktur pod względem merytorycznym;
7) nadzór nad odbiorem prac wykonanych przez wykonawcę(-ów);
8) zapewnienie warunków i nadzór nad przechowywaniem dokumentów związanych z realizacją projektu tj. wniosku aplikacyjnego wraz z załącznikami, umowy o dofinansowanie Projektu, sprawozdania, harmonogramów, wniosków o płatność, korespondencji związanej z projektem i innych;
9) podział zadań między członkami zespołu.
§ 3. Zastępca kierownika projektu odpowiada za:
1) współpracę z Kierownikiem projektu i innymi członkami Zespołu w celu sprawnej realizacji Projektu i jego rozliczenia;
2) wykonanie zadań wskazanych przez Kierownika projektu;
3) wspomaganie Kierownika przy realizacji wszystkich faz projektu;
4) nadzór zmian w projekcie w przypadku korekt planu oraz kontrolę realizacji;
5) przygotowanie i realizacji postępowań w ramach zamówień publicznych;
6) opracowanie dokumentacji przetargowej, w tym przygotowanie OPZ oraz warunków wyboru wykonawcy(-ów);
7) koordynacja przygotwania i rozliczeń umów z projektu i programu;
8) pomoc przy działaniach informujących i promujących podejmowanym we współpracy z właściwymi jednostkami organizacyjnymi Urzędu Miasta.
§ 4. Koordynator ds. rozliczenia i monitoringu odpowiada za:
1) sporządzanie sprawozdań z rzeczowej realizacji Projektu;
2) zgłaszanie Kierownikowi projektu ewentualnych problemów z realizacją inwestycji;
3) współpracę z Kierownikiem projektu w zakresie prawidłowej realizacji i rozliczenia projektu;
4) kontakt z Instytucją Zarządzającą w tym informowanie o zmianach w odniesieniu do założeń wniosku o dofinansowanie lub zagrożeniach dla realizacji Projektu w sposób, jaki ustalono w umowie o dofinansowanie;
5) udział w odbiorach końcowych w ramach realizacji projektu;
6) sporządzanie wniosków sprawozdawczych i o płatność oraz ich przekazywanie do Instytucji Zarządzającej;
7) gromadzenie i przechowywanie dokumentów dot. Projektu;
8) działania informacyjne i promocyjne podejmowane w okresie realizacji projektu;
9) weryfikowanie pod względem finansowym przygotowanych wniosków o płatność;
10) opisywanie dowodów księgowych, kontrolę poprawności ich wystawienia pod kątem zgodności z umową;
11) terminowe i kompletne przekazywanie dokumentów księgowych wraz z załącznikami do Referatu Finansowo-Budżetowego – zgodnie z przyjętą polityką rachunkowości jednostki.
§ 5. Koordynator ds. technicznych odpowiada za:
1) bieżącą współpracę z inspektorem(ami) nadzoru i wykonawcą(-ami);
2) przygotowanie i przeprowadzenie postępowania dotyczącego wyłonienia wykonawcy(-ów) robót budowlanych oraz inspektora(-ów) nadzoru inwestorskiego odpowiednio dla branż wynikająych z zadania inwestycyjnego;
3) zgłaszanie Kierownikowi projektu ewentualnych problemów z realizacją inwestycji;
4) przygotowanie dokumentacji potrzebnej do wyłonienia inspektora nadzoru inwestorskiego;
5) akceptację realizacji prac wykonanych przez wykonawcy(-ów);
6) udział w odbiorach końcowych w ramach realizacji projektu;
7) kontrolę prawidłowości wykonania zakresu inwestycji zgodnie z projektem budowlanym;
8) zgłaszanie Kierownikowi projektu stwierdzonych nieprawidłowości lub wątpliwości związanych z realizacją inwestycji.
§ 6. Koordynator ds. finansowych odpowiada za:
1) współpracę z Kierownikiem projektu w zakresie prawidłowej realizacji i rozliczenia projektu;
2) przygotowanie planu finansowego Urzędu Miasta w zakresie dochodów i wydatków w ramach Projektu;
3) wnioskowanie o wprowadzenie zmian w planie dochodów i wydatków budżetu Miasta związanych z uzyskaniem dotacji z budżetu państwa w ramach Projektu;
4) kontrolę zgodności operacji finansowych z planem finansowym i dokonywanie niezbędnych korekt planu finansowego;
5) składanie wyjaśnień, uzupełnianie dokumentów i przekazywanie informacji w zakresie dokonywanych w ramach Projektu operacji finansowych na każde żądanie instytucji Zarządzającej, a także w toku prowadzonych kontroli Projektu;
6) nadzór nad przepływami finansowymi w ramach Projektu w celu zapewnienia środków na jego terminową realizację;
7) stworzenie planu kont na potrzeby Projektu;
8) prowadzenie prawidłowego zaangażowania wydatków w ramach Projektu;
9) przygotowanie i realizację wszelkich płatności-przelewów bankowych w ramach Projektu;
10) prowadzenie kontroli pod względem formalno-rachunkowym dokumentów;
11) prowadzenie księgowań dowodów księgowych;
12) przygotowanie dokumentów księgowych niezbędnych do rozliczeń wydatków w ramach Projektu;
13) opisywanie dowodów księgowych zgodnie z wymaganiami Projektu i polityką rachunkowości obowiązującą u Beneficjenta;
14) prowadzenie odrębnej ewidencji księgowej kosztów, wydatków i dochodów, zgodnie z obowiązującymi przepisami, umożliwiającej identyfikację wszystkich transakcji oraz poszczególnych operacji bankowych związanych z Projektem;
15) sporządzanie sprawozdań z finansowych;
16) przygotowywanie wydruków z informatycznej ewidencji księgowej oraz z bankowości elektronicznej, stanowiących załączniki do składanych wniosków o płatność;
17) przechowywanie i archiwizacja wszelkich dowodów księgowych zrealizowanych w ramach projektu w formie papierowej.
Metryka strony