Zarządzenie Nr 443/18 Burmistrza Miasta Siemiatycze z dnia 2018-08-21 zmieniające zarządzenie w sprawie zasad i trybu udzielania dotacji na usunięcie wyrobów zawierających azbest z terenu Miasta Siemiatycze, w oparciu o środki finansowe pozyskane przez Miasto Siemiatycze z zewnątrz
Data wydania | 2018-08-21 |
---|---|
Tytuł | zmieniające zarządzenie w sprawie zasad i trybu udzielania dotacji na usunięcie wyrobów zawierających azbest z terenu Miasta Siemiatycze |
Numer | 443/18 |
Zarządzenie Nr 443/18
Burmistrza Miasta Siemiatycze
z dnia 21 sierpnia 2018 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie zasad i trybu udzielania dotacji na usunięcie wyrobów zawierających azbest z terenu Miasta Siemiatycze, w oparciu o środki finansowe pozyskane przez Miasto Siemiatycze z zewnątrz.
Na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2018 r. poz. 994, 1000, 1349 i 1432), art. 400a ust. 1 pkt 8 i 9 i art. 403 ust. 2 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2018 r. poz. 799; zm.: Dz. U. z 2018 r. poz. 650 i poz. 1356) zarządza się, co następuje:
§ 1. W Zarządzeniu nr 144/16 Burmistrza Miasta Siemiatycze z dnia 18 kwietnia 2016 r. w sprawie zasad i trybu udzielania dotacji na usunięcie wyrobów zawierających azbest z terenu Miasta Siemiatycze, w oparciu o środki finansowe pozyskane przez Miasto Siemiatycze z zewnątrz, wprowadza się następujące zmiany:
1) Załącznik 2 otrzymuje brzmienie określone w Załączniku 1 do niniejszego zarządzenia.
2) Załącznik 3 otrzymuje brzmienie określone w Załączniku 2 do niniejszego zarządzenia.
§ 2. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
BURMISTRZ
mgr Piotr Siniakowicz
Załącznik 1 do zarządzenia Nr 443/18
Burmistrza Miasta Siemiatycze
z dnia 21 sierpnia 2018 r.
WNIOSEK O DOTACJĘ NA USUNIĘCIE WYROBÓW ZAWIERAJĄCYCH AZBEST Z NIERUCHOMOŚCI POŁOŻONEJ NA TERENIE MIASTA SIEMIATYCZE
I. Dane osobowe Wnioskodawcy (w przypadku współwłasności podać dane wszystkich współwłaścicieli i dołączyć oświadczenia współwłaścicieli):
1) a) imię i nazwisko / nazwa ......................................................................................................................
b) PESEL / NIP …………………………………………………
c) adres zamieszkania/siedziby:
ulica .................................................................. nr domu ............. nr mieszkania .............
miejscowość .................................................................. kod pocztowy .............................
d) adres do korespondencji:
ulica .................................................................. nr domu ............. nr mieszkania .............
miejscowość .................................................................. kod pocztowy .............................
e) nr telefonu: …………………………………..
2) a) imię i nazwisko / nazwa ......................................................................................................................
b) PESEL / NIP …………………………………………………
c) adres zamieszkania/siedziby:
ulica .................................................................. nr domu ............. nr mieszkania .............
miejscowość .................................................................. kod pocztowy .............................
d) adres do korespondencji:
ulica .................................................................. nr domu ............. nr mieszkania .............
miejscowość .................................................................. kod pocztowy .............................
e) nr telefonu: …………………………………..
3) a) imię i nazwisko / nazwa ......................................................................................................................
b) PESEL / NIP …………………………………………………
c) adres zamieszkania/siedziby:
ulica .................................................................. nr domu ............. nr mieszkania .............
miejscowość .................................................................. kod pocztowy .............................
d) adres do korespondencji:
ulica .................................................................. nr domu ............. nr mieszkania .............
miejscowość .................................................................. kod pocztowy .............................
e) nr telefonu: …………………………………..
II. Dane identyfikacyjne osoby uprawnionej do reprezentowania Wnioskodawcy (jeśli dotyczy)
a) imię i nazwisko / nazwa ......................................................................................................................
b) PESEL / NIP …………………………………………………
c) adres zamieszkania/siedziby:
ulica .................................................................. nr domu ............. nr mieszkania .............
miejscowość .................................................................. kod pocztowy .............................
d) adres do korespondencji:
ulica .................................................................. nr domu ............. nr mieszkania .............
miejscowość .................................................................. kod pocztowy .............................
e) nr telefonu: …………………………………..
III. Adres realizacji zadania:
ulica .................................................................. nr domu .............. .nr mieszkania ...........
miejscowość .................................................................. kod pocztowy .......................
numer ewid. działki .............................. nr obrębu ewid. ............................
IV. Wnioskodawca jest (zaznaczyć właściwe):
□ właścicielem nieruchomości □ współwłaścicielem nieruchomości
□ użytkownikiem wieczystym
□ podmiotem uprawnionym na podstawie odrębnych przepisów: ……………………………………
V. Informacja o budynku będącym przedmiotem dofinansowania:
a) przeznaczenie budynku (mieszkalny / gospodarczy / inny) ……….....................................
b) rodzaj powierzchni (dach / elewacja) .................................................
c) rodzaj płyt eternitowych (falista / płaska) .................................................
d) ilość wyrobów/odpadów zawierających azbest [m² / kg] .................................................
e) wnioskowany zakres prac (zaznaczyć właściwe):
□ DTU (demontaż, transport, unieszkodliwienie) □ TU (transport, unieszkodliwienie)
f) przewidywany termin realizacji zadania od ............................... do ................................
Oświadczam, iż:
1. Zapoznałem/zapoznałam się z Regulaminem przyznania dotacji na usunięcie wyrobów zawierających azbest z nieruchomości położonych na terenie Miasta Siemiatycze w oparciu o środki finansowe pozyskane przez Miasto Siemiatycze z zewnątrz (Załącznik 1 do Zarządzenia nr 144/16 Burmistrza Miasta Siemiatycze z dnia 18 kwietnia 2016 r.).
2. Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu uzyskania dofinansowania ze źródeł zewnętrznych.
3. Poinformowano mnie o tym, że:
- administratorem danych osobowych jest Burmistrz Miasta Siemiatycze z siedzibą ul. Pałacowa 2, 17-300 Siemiatycze,
- kontakt z inspektorem ochrony danych jest możliwy za pośrednictwem danych kontaktowych administratora,
- podanie moich danych osobowych jest dobrowolne oraz o przysługującym mi prawie żądania od administratora dostępu do danych oraz ich sprostowania lub usunięcia, jeżeli będzie to zgodne z przepisami prawa,
- zgoda może zostać przeze mnie wycofana w dowolnym czasie i formie. Jestem świadoma/y że usunięcie danych osobowych lub cofnięcie zgody może skutkować brakiem realizacji wskazanego celu,
- dane osobowe będą przechowywane przez administratora przez okres zgodny z przepisami prawa (Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych (Dz. U. Nr 14, poz. 67)),
- zebrane dane osobowe będą udostępniane innym odbiorcom: podmiotom uprawnionym do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa, Wojewódzkiemu Funduszowi Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Białymstoku oraz Wykonawcy usługi polegającej na odbiorze / demontażu i odbiorze wyrobów zawierających azbest,
- dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej.
- decyzje w mojej sprawie nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany,
- przysługuje mi prawo do wniesienia skargi na niezgodne z prawem przetwarzanie danych osobowych do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2.
4. Wszystkie podane w niniejszym wniosku i załącznikach informacje są zgodne z aktualnym stanem prawnym i faktycznym.
5. Wyrażam zgodę na wejście przez Wykonawcę, który zawarł umowę z Miastem Siemiatycze na realizację ww. usługi, w terminie z Nim uzgodnionym na teren ww. nieruchomości oraz wykonanie przez Niego prac związanych z realizacją usunięcia wyrobów zawierających azbest.
6. Wyrażam zgodę na wykonanie przez upoważnione osoby czynności kontrolnych dotyczących realizacji wnioskowanej usługi.
.........................................................................................................
data i czytelny podpis Wnioskodawcy lub osoby upoważnionej
do reprezentowania w imieniu Wnioskodawcy
Załączniki do Wniosku:
1. Załącznik nr 1 – Informacja o wyrobach zawierających azbest
2. Załącznik nr 2 – Oświadczenie Wnioskodawcy - ….. szt.
3. Załącznik nr 3 – Oświadczenie współwłaściciela - ….. szt.
4. Kserokopia dokumentu potwierdzającego własność nieruchomości.
5. Kserokopia zgłoszenia do Powiatowego Nadzoru Budowlanego.
6. ……………………………………………………………………
Załącznik Nr 1 do Wniosku o dotację na usunięcie
wyrobów zawierających azbest z nieruchomości
położonej na terenie miasta Siemiatycze
INFORMACJA O WYROBACH ZAWIERAJĄCYCH AZBEST 1)
1. Nazwa miejsca/urządzenia/instalacji, adres2):
..........................................................................................................................................................
..........................................................................................................................................................
2. Wykorzystujący wyroby zawierające azbest – imię i nazwisko lub nazwa i adres:
..........................................................................................................................................................
..........................................................................................................................................................
3. Rodzaj zabudowy3) ....................................................................................................................
4. Numer działki ewidencyjnej4) ...................................................................................................................
5. Numer obrębu ewidencyjnego4) ...................................................................................................................
6. Nazwa, rodzaj wyrobu5)
..................................................................................................................
7. Ilość posiadanych wyrobów6) ..................................................................................................................
8. Stopień pilności7) :
.............................................................................................................
9. Zaznaczenie miejsca występowania wyrobów8):
a) nazwa i numer dokumentu: .....................................................................................................................
b) data ostatniej aktualizacji: .......................................................................................................................
10. Przewidywany termin usunięcia wyrobów: ...................................................................................................
11. Ilość usuniętych wyrobów zawierających azbest przekazanych do unieszkodliwienia6) : ...................................................
…....….....................................................
(podpis)
data ...................................................
1) Za wyrób zawierający azbest uznaje się każdy wyrób zawierający wagowo 0,1 % lub więcej azbestu.
2) Adres faktycznego miejsca występowania azbestu należy uzupełnić w następującym formacie: województwo, powiat, gmina, miejscowość, ulica, numer nieruchomości.
3) Należy podać rodzaj zabudowy: budynek mieszkalny, budynek gospodarczy, budynek przemysłowy, budynek mieszkalno-gospodarczy, inny.
4) Należy podać numer działki ewidencyjnej i numer obrębu ewidencyjnego faktycznego miejsca występowania azbestu.
5) Przy określaniu rodzaju wyrobu zawierającego azbest należy stosować następującą klasyfikację:
– płyty azbestowo-cementowe płaskie stosowane w budownictwie,
– płyty faliste azbestowo-cementowe stosowane w budownictwie,
– rury i złącza azbestowo-cementowe,
– rury i złącza azbestowo-cementowe pozostawione w ziemi,
– izolacje natryskowe środkami zawierającymi w swoim składzie azbest,
– wyroby cierne azbestowo-kauczukowe,
– przędza specjalna, w tym włókna azbestowe obrobione,
– szczeliwa azbestowe,
– taśmy tkane i plecione, sznury i sznurki,
– wyroby azbestowo-kauczukowe, z wyjątkiem wyrobów ciernych,
– papier, tektura,
– drogi zabezpieczone (drogi utwardzone odpadami zawierającymi azbest przed wejściem w życie ustawy z dnia
19 czerwca 1997 r. o zakazie stosowania wyrobów zawierających azbest, po trwałym zabezpieczeniu przed emisją włókien azbestu),
– drogi utwardzone odpadami zawierającymi azbest przed wejściem w życie ustawy z dnia 19 czerwca 1997 r. o zakazie stosowania wyrobów zawierających azbest, ale niezabezpieczone trwale przed emisją włókien azbestu,
– inne wyroby zawierające azbest, oddzielnie niewymienione, w tym papier i tektura; podać jakie.
6) Ilość wyrobów zawierających azbest należy podać w jednostkach właściwych dla danego wyrobu (kg, m2, m3, m.b., km).
7) Według „Oceny stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest” określonej w załączniku nr 1 do rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. Nr 71, poz. 649 oraz z 2010 r. Nr 162, poz. 1089).
8) Nie dotyczy osób fizycznych niebędących przedsiębiorcami. Należy podać nazwę i numer dokumentu oraz datę jego ostatniej aktualizacji, w którym zostały oznaczone miejsca występowania wyrobów zawierających azbest, w szczególności planu sytuacyjnego terenu instalacji lub urządzenia zawierającego azbest, dokumentacji technicznej.
Załącznik Nr 2 do Wniosku o dotację na usunięcie
wyrobów zawierających azbest z nieruchomości
położonej na terenie miasta Siemiatycze
Siemiatycze, dnia ………………………….
OŚWIADCZENIE WNIOSKODAWCY
Oświadczam, że jestem osobą fizyczną nie prowadzącą działalności gospodarczej / osobą fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą / rolnikiem / przedsiębiorcą / jednostką samorządu terytorialnego / innym podmiotem* oraz w budynku mieszkalnym / gospodarczym / innym*, z którego pochodzi wyrób zawierający azbest, który ma być usunięty w ramach wnioskowanej dotacji, zlokalizowanym w Siemiatyczach przy ulicy …..……………………………………………………. nr ewid. działki …………………, nr obrębu ewid. …………………., prowadzę / nie prowadzę* działalności gospodarczej / działalności rolniczej* oraz wynajmuję / nie wynajmuję * wymienionych budynków osobom trzecim na prowadzenie działalności gospodarczej / działalności rolniczej*.
…………………………………………..
(czytelny podpis)
*- niepotrzebne skreślić
Załącznik Nr 3 do Wniosku o dotację na usunięcie
wyrobów zawierających azbest z nieruchomości
położonej na terenie miasta Siemiatycze
Siemiatycze, dnia ………………………….
OŚWIADCZENIE WSPÓŁWŁAŚCICIELA
Ja, niżej podpisany …………………………………………………………………………. , PESEL nr………………..……………… zamieszkały w ………………………………………….... przy ul. ………………………………………………….. oświadczam, że jestem współwłaścicielem działki nr ewid. …………………., nr obrębu ewid. ……………….., położonej w Siemiatyczach przy ulicy …..…………………………………………….
Wyrażam zgodę na złożenie do Urzędu Miasta Siemiatycze wniosku o dotację na usunięcie wyrobów zawierających azbest z ww. działki oraz wejście przez Wykonawcę, który zawarł umowę z Miastem Siemiatycze na realizację usługi usunięcia wyrobów zawierających azbest, na tę działkę oraz wykonanie przez Niego prac związanych z realizacją ww. usługi.
Wyrażam również zgodę na wykonanie przez upoważnione osoby czynności kontrolnych dotyczących realizacji usunięcia wyrobów zawierających azbest z ww. nieruchomości.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu wnioskowania o dotację na usunięcie wyrobów zawierających azbest.
Poinformowano mnie o tym, że:
- administratorem danych osobowych jest Burmistrz Miasta Siemiatycze z siedzibą ul. Pałacowa 2, 17-300 Siemiatycze,
- kontakt z inspektorem ochrony danych jest możliwy za pośrednictwem danych kontaktowych administratora,
- podanie moich danych osobowych jest dobrowolne oraz o przysługującym mi prawie żądania od administratora dostępu do danych oraz ich sprostowania lub usunięcia, jeżeli będzie to zgodne z przepisami prawa,
- zgoda może zostać przeze mnie wycofana w dowolnym czasie i formie. Jestem świadoma/y że usunięcie danych osobowych lub cofnięcie zgody może skutkować brakiem realizacji wskazanego celu,
- dane osobowe będą przechowywane przez administratora przez okres zgodny z przepisami prawa (Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych (Dz. U. Nr 14, poz. 67)),
- zebrane dane osobowe będą udostępniane innym odbiorcom: podmiotom uprawnionym do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa, Wojewódzkiemu Funduszowi Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Białymstoku oraz Wykonawcy usługi polegającej na odbiorze / demontażu i odbiorze wyrobów zawierających azbest,
- dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej.
- decyzje w mojej sprawie nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany,
- przysługuje mi prawo do wniesienia skargi na niezgodne z prawem przetwarzanie danych osobowych do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2.
…………………………………………..
(czytelny podpis)
Załącznik Nr 2 do zarządzenia Nr 443/18
Burmistrza Miasta Siemiatycze
z dnia 21 sierpnia 2018 r.
UMOWA nr……………….
PRZYZNANIA DOTACJI NA USUNIĘCIE WYROBÓW ZAWIERAJĄCYCH AZBEST
zawarta w dniu ……………………….. w Siemiatyczach, pomiędzy:
Miastem Siemiatycze, ul. Pałacowa 2, 17-300 Siemiatycze, NIP: 544-15-37-192, REGON: , reprezentowanym przez Burmistrza Miasta Siemiatycze – …………………………………………………. , zwanym dalej „Miastem“
a
1. Panią/Panem …………………………………………………………………………………………………….
Zamieszkałą/ym …………………………………………………………………………………………………...
PESEL / NIP ………………………………………………………
2. Panią/Panem …………………………………………………………………………………………………….
Zamieszkałą/ym …………………………………………………………………………………………………...
PESEL / NIP ………………………………………………………
3. Panią/Panem …………………………………………………………………………………………………….
Zamieszkałą/ym …………………………………………………………………………………………………...
PESEL / NIP ………………………………………………………
zwaną/zwanym dalej „Dotowanym”
§ 1. Przedmiotem umowy jest udzielenie przez Miasto dotacji w postaci demontażu, transportu i unieszkodliwienia / transportu i unieszkodliwienia * wyrobów zawierających azbest w ilości ok. ………… m² / kg* , znajdujących się na nieruchomości Dotowanego oznaczonej nr geod.. ……………., położonej w obrębie ……………
§ 2. Miasto zobowiązuje się do pokrycia kosztów prac wymienionych w § 1 bezpośrednio Wykonawcy, na podstawie umowy zawartej pomiędzy Miastem a Wykonawcą.
§ 3. 1. Dotacja na prace wymienione w § 1, zostanie udzielona ze środków przekazanych Miastu ze źródeł zewnętrznych przez Organ Dotujący, na podstawie umowy dotacji.
2. Zakres czasowy realizacji usługi określonej w § 1 zostanie określony przez Miasto po otrzymaniu informacji o przyznaniu dotacji i wyborze Wykonawcy zadania.
3. Miasto oświadcza, że usługę o której mowa w §1 wykona w stosunku do Dotowanego bezpłatnie.
§ 4. Przyznana dotacja nie stanowi / stanowi* pomocy de minimis, zgodnie z dokumentami złożonymi przez Dotowanego, jako załączniki do wniosku.
§ 5. Dotowany zobowiązany jest do:
1) uzgodnienia z Wykonawcą dokładnego terminu wykonania usługi;
2) udostępnienia Wykonawcy nieruchomości, na której występują wyroby zawierające azbest celem wykonania przez Niego usługi określonej poniższą umową;
3) podpisania sporządzonego przez Wykonawcę protokołu należytego wykonania prac w dniu wykonania przedmiotu umowy;
4) udostępnienia terenu swojej nieruchomości, na której znajdują się wyroby zawierające azbest, w celu sporządzenia dokumentacji fotograficznej przed i po wykonaniu usługi.
§ 6. Dotowany wyraża zgodę na:
1) przetwarzanie jego danych osobowych w celu realizacji niniejszej umowy.
2) udostępnienie jego danych osobowych Wykonawcy działającemu na zlecenie Miasta, niezbędnych do wykonania usługi, o której mowa w § 1;
3) wykonanie przez przedstawicieli Miasta lub Organu Dotującego zadanie czynności kontrolnych dotyczących realizacji usługi, o której mowa w § 1.
§ 7. Miastu przysługuje prawo do odstąpienia od niniejszej umowy w przypadku niepodpisania lub rozwiązania / wygaśnięcia, z jakiejkolwiek przyczyny, umowy dotacji zawartej pomiędzy Organem Dotującym a Miastem lub umowy zawartej pomiędzy Miastem a Wykonawcą. Odstąpienie następuje w terminie 7 dni od dnia okoliczności uzasadniającej odstąpienie, w formie pisemnej wraz z uzasadnieniem.
§ 8. W sprawach nieuregulowanych niniejszą umową obowiązują odpowiednie przepisy Kodeksu cywilnego.
§ 9. Umowa została sporządzona w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla każdej ze stron.
………………………………. …………………………………
Miasto Dotowany
…………………………………
Dotowany
…………………………………
Dotowany
*- niepotrzebne skreślić
Metryka strony