Zarządzenie Nr 452/10 Burmistrza Miasta Siemiatycze z dnia 2010-11-02 w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Siemiatyczach

Data wydania 2010-11-02
Tytuł w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Siemiatyczach
Numer 452/10
Zarządzenie Nr 452/10
Burmistrza Miasta Siemiatycze
z dnia 02.11.2010 r.

w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Siemiatyczach

Na podstawie § 7. Statutu Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Siemiatyczach nadanego Uchwałą Nr VII/28/99 Rady Miejskiej w Siemiatyczach z dnia 27 stycznia 1999 roku nadaje się Miejskiemu Ośrodkowi Sportu i Rekreacji w Siemiatyczach Regulamin Organizacyjny w brzmieniu:

§ 1.  Regulamin Organizacyjny Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Siemiatyczach, zwany dalej regulaminem określa:

1) organizację wewnętrzną Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Siemiatyczach;
2) zakres działania, podział czynności i odpowiedzialności osób pełniących funkcje kierownicze i samodzielne w Miejskim Ośrodku Sportu i Rekreacji w Siemiatyczach.

§ 2. Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji podlega Burmistrzowi Miasta Siemiatycze.

§ 3. Przedmiot działania Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Siemiatyczach określa Statut Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Siemiatyczach.

§ 4. Zasady kierowania Miejskim Ośrodkiem Sportu i Rekreacji w Siemiatyczach:

1) Miejskim Ośrodkiem Sportu i Rekreacji kieruje jednoosobowo Dyrektor;
2) Dyrektora Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Siemiatyczach zatrudnia i zwalnia Burmistrz Miasta Siemiatycze;
3) Dyrektor kieruje działalnością Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Siemiatyczach na podstawie i w granicach pełnomocnictwa udzielonego przez Burmistrza Miasta Siemiatycze.

§ 5. W Miejskim Ośrodku Sportu i Rekreacji tworzy się następujące stanowiska pracy:

1) główny księgowy – 1 etat;
2) stanowisko ds. organizacyjnych – 1 etat;
3) instruktor ds. sportu – 1 etat;
4) kierownik obiektu – 2 etaty;
5) pracownicy zaplecza sportowego – 6 etatów;
6) sprzątaczki – 2 etaty;

§ 6. Do zakresu działania Dyrektora należy w szczególności:

1) przestrzeganie ogólnie obowiązujących przepisów prawnych, łącznie z przepisami prawa miejscowego;
2) wypełnianie funkcji zwierzchnika służbowego w stosunku do zatrudnionych pracowników;
3) opracowywanie wielkości i struktury zatrudnienia oraz regulaminu organizacyjnego;
4) zapewnienie właściwych warunków pracy w tym bhp;
5) egzekwowanie dyscypliny pracy oraz właściwej jakości pracy;
6) gospodarowanie mieniem komunalnym w zakresie udzielonego pełnomocnictwa.

§ 7. Do zadań głównego księgowego należy:

1) prowadzenie rachunkowości Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Siemiatyczach polegającej zwłaszcza na:
a) zorganizowaniu sporządzania, przyjmowania i obiegu dokumentów w sposób zapewniający właściwy przebieg operacji finansowych,
b) bieżącym i prawidłowym prowadzeniu księgowości,
c) należytym przechowywaniu i zabezpieczaniu dokumentów księgowych,
d) przygotowywaniu dokumentów do księgowania (kompletowanie, dekretowanie, numeracja i sporządzanie zestawień).
2) sprawdzanie pod względem formalno-rachunkowym wszelkich dowodów księgowych, przygotowanie ich do zatwierdzenia, sporządzanie przelewów-wydatków z budżetu;
3) sprawdzanie pod względem rachunkowym kwitariuszy przychodowo-ewidencyjnych;
4) opracowywanie planów finansowych Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji oraz ich zmian;
5) sporządzanie sprawozdań z wykonania budżetu oraz bilansu na koniec roku obrachunkowego;
6) prowadzenie księgi głównej według obowiązujących planów kont;
7) przyjmowanie i kontrola raportów kasowych;
8) prowadzenie ewidencji analitycznej funduszu socjalnego w zakresie dochodów i wydatków;
9) uzgadnianie ewidencji syntetycznej z analityczną prowadzoną we własnym zakresie dotyczącą wszystkich kont w księdze głównej;
10) prowadzenie księgi środków trwałych i okresowa ich amortyzacja;
11) prowadzenie zestawień obrotów i sald;
12) prowadzenie ksiąg kontowych do kont rozrachunkowych;
13) prowadzenie ewidencji wynagrodzeń pracowników Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Siemiatyczach na kartach wynagrodzeń;
14) sporządzanie listy płac wynagrodzeń pracowników objętych obsługą na podstawie kart wynagrodzeń;
15) prowadzenie rozliczenia z instytucjami z tytułu poręczeń wynagrodzeń pracowników i w tym zakresie:
a) prowadzenie dokumentacji w sprawie rozliczenia z ZUS z tytułu dokonanych potrąceń na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, wypłaconych zasiłków rodzinnych, chorobowych, macierzyńskich, pielęgnacyjnych,
b) sporządzanie list wypłat zasiłków chorobowych, macierzyńskich, pielęgnacyjnych,
c) prowadzenie dokumentacji i rozliczeń z tytułu składek ubezpieczeniowych potrącanych z wynagrodzeń pracowników,
d) prowadzenie dokumentacji i rozliczeń z tytułu podatku dochodowego z Urzędem Skarbowym,
e) systematyczne sporządzanie należnych przelewów z listy płac pracowników.
16) wydawanie zaświadczeń o wysokości zarobków na wyłączne żądanie pracownika;
17) terminowe sporządzanie wymaganych sprawozdań statystycznych z zakresu prowadzonych spraw;
18) prowadzenie listy obecności pracowników Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Siemiatyczach, rejestru wyjść służbowych i prywatnych oraz zeszytu rozmów telefonicznych;
19) rozliczanie inwentaryzacji środków trwałych i przedmiotów nietrwałych Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Siemiatyczach;
20) prowadzenie analityki do konta : przedmioty nietrwałe – środki trwałe – księgi inwentarzowe.

§ 8. Do zadań stanowiska ds. organizacyjnych należy:

1) organizowanie i obsługa imprez sportowych;
2) prowadzenie biura:
a) odbieranie i wysyłanie poczty oraz faksów i telefonów,
b) prowadzenie dziennika korespondencyjnego,
c) pisanie pism,
d) prowadzenie dokumentacji imprez,
e) obsługa komputera oraz kserokopiarki.
3) wykonywanie prac projektowych:
a) projektowanie i drukowanie dyplomów, plakatów,
b) zarządzanie bazami danych.
4) zajmowanie się sprawami związanymi z zaopatrzeniem:
a) zakup sprzętu i materiałów biurowych,
b) zakup środków czystości,
c) zakup wszelkich potrzebnych materiałów i urządzeń.
5) pełnienie funkcji kasjera, którego głównymi czynnościami są:
a) przyjmowanie wpłat gotówkowych,
b) terminowe odprowadzanie wpłat na rachunek bankowy,
c) przestrzeganie przepisów o gospodarce kasowej,
d) czuwanie nad zabezpieczeniem i ochroną środków pieniężnych w czasie pracy i w drodze do banku,
e) rozliczanie się z pobranych kwitariuszy,
f) prowadzenie i sporządzanie raportów kasowych i po sporządzeniu przekazywanie ich do księgowości za pokwitowaniem odbioru.
6) wykonywanie innych prac zleconych przez Dyrektora placówki;
7) Obsługa programu PŁATNIK ZUS:
a)  przekazywanie drogą elektroniczną do ZUS comiesięcznych deklaracji rozliczeniowych.;
b) wykonywanie wydruków przesłanych dokumentów oraz raportów przesłania;
c) zgłaszanie i wyrejestrowywanie pracowników oraz aktualizacja danych zarejestrowanych pracowników;
8) Udzielanie pierwszej pomocy w przypadku wystąpienia nagłego wypadku na terenie MOSiR.” - zgodnie z Art. 2091 § 1. pkt 2a ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy (Dz. U. z 1998 r. Nr 21 poz. 94 z późniejszymi zmianami);
9) Wykonywanie czynności w zakresie ochrony przeciwpożarowej i ewakuacji pracowników.” - zgodnie z Art. 2091 § 1. pkt 2b ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy (Dz. U. z 1998 r. Nr 21 poz. 94 z późniejszymi zmianami);

§ 9. Do zadań instruktora ds. sportu należą:

1) Obsługa merytoryczna zajęćdrużyn i sekcji działającyh przy MOSiR:
a) ustalanie harmonogramów zajęć,
b) ustalanie dat i miejsc rozgrywanych spotkań, sparingów i zawodów
c) przygotowywanie sprzętu sportowego niezbędnego do zajęć.
2) obsługa budynku w części piłkarskiej oraz pomieszczeń związanych z obsługą boisk ORLIK 2010:
a) sprzątanie i konserwacja,
b) wykonywanie drobnych napraw.
3) obsługa obiektów sportowych
a) konserwacja i sprzątanie płyt boisk,
b) sprzątanie trybun (przed i po meczu),
4) opieka nad pomieszczeniami hoteliku
a) sprzątanie,
b) konserwacja,
c) naprawa urządzeń sanitarnych, stolarki, instalacji elektrycznej.
5) utrzymanie w czystości terenów zielonych przylegających i należących do stadionu piłkarskiego i boisk ORLIK;
6) pomoc przy organizacji i obsłudze imprez oorganizowanych przez Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji;
7) wykonywanie innych prac zleconych przez Dyrektora placówki.

§ 10. Do zadań kierownika obiektu hala widowiskowo – sportowa należą:

1) Bezpośrednia odpowiedzialność za właściwe funkcjonowanie Miejskiej Hali Widowiskowo – Sportowej.
2) Kierownik hali jest podległy służbowo Dyrektorowi Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Siemiatyczach.
3) Zadania ogólne kierownika hali:
a) przestrzeganie regulaminu pracy,
b) zabezpieczanie pomieszczeń hali i sprzętu przed kradzieżą, zniszczeniem i uszkodzeniem,
c) zgłaszanie dyrektorowi wszelkich awarii, uszkodzeń, prób włamań i kradzieży,
d) dbanie o urządzenia instalacyjne i sprzęt przeciwpożarowy, oraz zabezpieczanie kluczy,
e) współpraca z dyrektorem Publicznego Gimnazjum nr 1 w Siemiatyczach i nauczycielami, pozostałymi szkołami, klubami oraz stowarzyszeniami kultury fizycznej z terenu miasta Siemiatycze,
f) taktowne zachowanie wobec interesantów oraz dzieci,
g) dbanie o czystość i porządek w budynku hali oraz jego otoczeniu,
h) sumienne wykonywanie swoich obowiązków,
i) wykonywanie wszelkich czynności zleconych Dyrektora MOSiR,
4) Szczegółowy zakres zadań kierownika hali:
a) planowanie, kierowanie i koordynowanie działalnością gospodarczą w hali w uzgodnieniu z Dyrektorem MOSiR,
b) opracowywanie i realizacja programu promocji hali,
c) przygotowanie organizacyjne i formalne zawodów i masowych imprez rekreacyjno – sportowych w hali,
d) analiza kosztów eksploatacji hali,
e) opracowywanie cennika udostępniania hali,
f) sporządzanie i realizacja harmonogramu wykorzystania hali,
g) planowanie i nadzorowanie remontów bieżących,
h) kierowanie i nadzór nad pracą personelu obsługowego (harmonogramy, monitoring, kontrola wewnętrzna),
i) planowanie i realizacja zgodnie z odrębnymi przepisami okresowych przeglądów technicznych budynku, urządzeń, instalacji i sprzętu,
j) administrowanie majątkiem trwałym i nietrwałym- prowadzenie kartotek,
k) nadzór nad halą sportową,
l)  archiwizowanie dokumentów,
m) bieżąca obsługa interesantów,
n) umieszczanie stosownych informacji na tablicy ogłoszeń,
o) wydawanie, przyjmowanie i kontrola sprzętu sportowego,
p) sporządzanie umów dotyczących wynajmu pomieszczeń hali sportowej,
q) inne zadania zlecone przez Dyrektora MOSiR związane z zajmowanym stanowiskiem, a wynikające z bieżących potrzeb hali,
r) podejmowanie decyzji w sprawach gospodarczych (awarie) w razie nieobecności dyrektora;
5) Zakres uprawnień kierownika hali:
a) prawo do używania pieczęci kierownika hali,
b) prawo zgłaszania wniosków dotyczących nagradzania i premiowania pracowników,
c) prawo zgłaszania wniosków dotyczących podnoszenia jakości pracy hali;
6) Zakres odpowiedzialności kierownika hali:
a) odpowiedzialność za prawidłowe i terminowe realizowanie zadań,
b) odpowiedzialność za prawidłowe przechowywanie pieczęci i dokumentacji,
c) odpowiedzialność materialna za powierzone mienie;
d) przestrzeganie tajemnicy służbowej w okresie zatrudnienia i po jego ustaniu,
e) przestrzeganie przepisów bhp i p-poż., dyscypliny i regulaminu pracy;

§ 11. Do zadań kierownika obiektu - stadion należą:

1) pełnienie funkcji kierownika obiektu, w tym:
a) dysponowanie pracownikami,
b) organizowanie ich czasu pracy,
c) rozliczanie się z wykonanych prac i zadań przed przełożonym.
2) pomoc przy organizacji imprez sportowych MOSiR-u;
3) sprzątanie terenów należących do MOSiR-u;
a) amfiteatr miejski, plaża, teren na cyplu, basen,
b) inne.
4) sprzątanie terenów targowych:
a) bazar na „Manhattanie” ul. Grodzieńska,
5) konserwacja i naprawa urządzeń sanitarnych, stolarki, instalacji elektrycznej i odgromowej w budynku Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Siemiatyczach;
6) pełnienie kontroli nad zbiornikami wodnymi (zalew I i II):
a) wykonywanie wszelkich prac związanych z obsługą zbiorników,
b) wykonywanie zaleceń Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego dotyczących zbiorników wodnych.
7) obsługa basenu miejskiego,
8) prowadzenie oraz obsługa ciągnika rolniczego;
9) wykonywanie innych prac zleconych przez Dyrektora placówki.

§ 12. Do zadań pracowników zaplecza sportowego należą:

1) sprzątanie i konserwacja boisk i kortów;
2) obsługa zaplecza sportowego:
a) sprzątanie i utrzymywanie w czystości szatni i sanitariatów.
3) obsługa i prowadzenie zawodów sportowych dla młodzieży i dorosłych;
4) pomoc i organizacja imprez sportowych Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Siemiatyczach;
5) sprzątanie terenów należących do MOSiR-u:
a) amfiteatr miejski, plaża, teren na cyplu,
b) inne.
6) sprzątanie terenów targowych:
a) bazar na „manhattanie” ul. Grodzieńska,
7) prowadzenie magazynu Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Siemiatyczach;
8) sprzątanie pomieszczeń biurowych;
9) obsługa basenu miejskiego,
10) obsługa miejskiej hali widowiskowo – sportowej,
11) wykonywanie innych prac zleconych przez Dyrektora placówki.

§ 13. Do zadań sprzątaczek należą:

1) Utrzymywanie w należytej czystości przydzielonych do sprzątania pomieszczeń, najbliższego otoczenia przed wejściem do budynków oraz pomieszczenia do przechowywania urządzeń i środków przeznaczonych do sprzątania, tj.:
a) zamiatanie, mycie i dezynfekcja podłóg,
b) odkurzanie i pranie wykładzin, krzeseł i foteli,
c) wycieranie kurzu w meblach i na meblach, na parapetach telefonicznych, urządzeniach elektrycznych i sprzęcie komputerowym (z wyłączeniem monitorów), z parapetów i grzejników, itp.,
d) usuwanie zabrudzeń z przeszkleń w meblach, gablotach, drzwiach, lamp,
e) mycie, czyszczenie i odkażanie umywalek, brodzików, armatury i urządzeń sanitarnych w toaletach i łazienkach,
f) mycie dozowników do mydła i ręczników oraz luster,
g) mycie balustrady schodów, ścian pokrytych glazurą, kabin prysznicowych, drzwi i ościeżnic oraz okien,
h) stałe doglądanie i uzupełnianie braków środków sanitarno-higienicznych w toaletach, łazienkach i kuchni,
i) opróżnianie koszy na śmieci w trakcie sprzątania pomieszczeń do wskazanych zbiorczych pojemników,
j) sprzątanie sauny,
k) sprzątanie pomieszczeń dodatkowych w czasie pełnienia zastępstwa na czas nieobecności w pracy innej sprzątaczki,
2) Poszczególne czynności powinny być wykonywane z taką częstotliwością, aby przydzielone do sprzątania pomieszczenia i teren przed wejściem do budynków, były utrzymane w nienagannym porządku i czystości.
3) Właściwe i oszczędne używanie powierzonego sprzętu i środków potrzebnych do utrzymania czystości.
4) Zgłaszanie przełożonemu zauważonych awarii, uszkodzeń w urządzeniach i pomieszczeniach.
5) Współpraca z innymi pracownikami sprzątającymi, a także z użytkownikami pomieszczeń poprzez natychmiastowe reagowanie na bieżące potrzeby przez nich zgłoszone.
6) Zabezpieczenie budynku po zajęciach (zamknięcie pomieszczeń, włączenie alarmu, sprawdzenie wyłączenia oświetlenia, kranów).
7) Utrzymanie odpowiedniej temperatury w pomieszczeniach hali.
8) Wykonywanie innych czynności zleconych przez przełożonych.

§ 14. Szczegółowy podział zadań oraz wszelkie zmiany w przydziale czynności pracownikom Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Siemiatyczach dokonuje Dyrektor placówki.

§ 15. Regulamin wchodzi w życie z dniem 02.11.2010 roku. Traci moc Regulamin Organizacyjny Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Siemiatyczach wprowadzony Zarządzeniem Burmistrza Miasta Siemiatycze nr 110/04 z dnia 26 listopada 2004 r. roku.

Metryka strony

Udostępniający: Miasto Siemiatycze

Wytwarzający/odpowiadający: Roman Umiastowski

Data wytworzenia: 2010-11-04

Wprowadzający: Eryk Nowik

Data modyfikacji: 2019-02-21

Opublikował: Eryk Nowik

Data publikacji: 2019-02-21