Zarządzenie Nr 77/11 Burmistrza Miasta Siemiatycze z dnia 2011-06-22 w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Siemiatyczach

Data wydania 2011-06-22
Tytuł w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Siemiatyczach
Numer 77/11

ZARZĄDZENIE NR 77/11
BURMISTRZA MIASTA SIEMIATYCZE
z dnia 22 czerwca 2011 r.

w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Siemiatyczach

Na podstawie § 7. Statutu Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Siemiatyczach nadanego Uchwałą Nr VII/28/99 Rady Miejskiej w Siemiatyczach z dnia 27 stycznia 1999 roku nadaje się Miejskiemu Ośrodkowi Sportu i Rekreacji w Siemiatyczach Regulamin Organizacyjny w brzmieniu:

§ 1. Regulamin Organizacyjny Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Siemiatyczach, zwany dalej regulaminem określa:

1) organizację wewnętrzną Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Siemiatyczach;

2) zakres działania, podział czynności i odpowiedzialności osób pełniących funkcje kierownicze i samodzielne w Miejskim Ośrodku Sportu i Rekreacji w Siemiatyczach.

§ 2. Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji podlega Burmistrzowi Miasta Siemiatycze.

§ 3. Przedmiot działania Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Siemiatyczach określa Statut Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Siemiatyczach.

§ 4. Zasady kierowania Miejskim Ośrodkiem Sportu i Rekreacji w Siemiatyczach:

1) Miejskim Ośrodkiem Sportu i Rekreacji kieruje jednoosobowo Dyrektor;

2) Dyrektora Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Siemiatyczach zatrudnia i zwalnia Burmistrz Miasta Siemiatycze;

3) Dyrektor kieruje działalnością Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Siemiatyczach na podstawie i w granicach pełnomocnictwa udzielonego przez Burmistrza Miasta Siemiatycze.

§ 5. W Miejskim Ośrodku Sportu i Rekreacji tworzy się następujące stanowiska pracy:

1) główny księgowy – 1 etat;2) menedżer sportu – 2 etaty;

3) instruktor ds. sportu – 1 etat;

4) kierownik obiektu – 2 etaty;

5) pracownicy zaplecza sportowego – 5 etatów;

6) sprzątaczki – 2 etaty;

§ 6. Do zakresu działania Dyrektora należy w szczególności:

1) przestrzeganie ogólnie obowiązujących przepisów prawnych, łącznie z przepisami prawa miejscowego;

2) wypełnianie funkcji zwierzchnika służbowego w stosunku do zatrudnionych pracowników;

3) opracowywanie wielkości i struktury zatrudnienia oraz regulaminu organizacyjnego;

4) zapewnienie właściwych warunków pracy w tym bhp;

5) egzekwowanie dyscypliny pracy oraz właściwej jakości pracy;

6) gospodarowanie mieniem komunalnym w zakresie udzielonego pełnomocnictwa.

§ 7. Do zadań głównego księgowego należy:

1) prowadzenie rachunkowości Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Siemiatyczach polegającej zwłaszcza na:

a) zorganizowaniu sporządzania, przyjmowania i obiegu dokumentów w sposób zapewniający właściwy przebieg operacji finansowych,

b) bieżącym i prawidłowym prowadzeniu księgowości,

c) należytym przechowywaniu i zabezpieczaniu dokumentów księgowych,

d) przygotowywaniu dokumentów do księgowania (kompletowanie, dekretowanie, numeracja i sporządzanie zestawień).

2) sprawdzanie pod względem formalno-rachunkowym wszelkich dowodów księgowych, przygotowanie ich do zatwierdzenia, sporządzanie przelewów-wydatków z budżetu;

3) sprawdzanie pod względem rachunkowym kwitariuszy przychodowo-ewidencyjnych;

4) opracowywanie planów finansowych Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji oraz ich zmian;

5) sporządzanie sprawozdań z wykonania budżetu oraz bilansu na koniec roku obrachunkowego;

6) prowadzenie księgi głównej według obowiązujących planów kont;

7) przyjmowanie i kontrola raportów kasowych;

8) prowadzenie ewidencji analitycznej funduszu socjalnego w zakresie dochodów i wydatków;

9) uzgadnianie ewidencji syntetycznej z analityczną prowadzoną we własnym zakresie dotyczącą wszystkich kont w księdze głównej;

10) prowadzenie księgi środków trwałych i okresowa ich amortyzacja;

11) prowadzenie zestawień obrotów i sald;

12) prowadzenie ksiąg kontowych do kont rozrachunkowych;

13) prowadzenie ewidencji wynagrodzeń pracowników Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Siemiatyczach na kartach wynagrodzeń;

14) sporządzanie listy płac wynagrodzeń pracowników objętych obsługą na podstawie kart wynagrodzeń;

15) prowadzenie rozliczenia z instytucjami z tytułu poręczeń wynagrodzeń pracowników i w tym zakresie:

a) prowadzenie dokumentacji w sprawie rozliczenia z ZUS z tytułu dokonanych potrąceń na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, wypłaconych zasiłków rodzinnych, chorobowych, macierzyńskich, pielęgnacyjnych,

b) sporządzanie list wypłat zasiłków chorobowych, macierzyńskich, pielęgnacyjnych,

c) prowadzenie dokumentacji i rozliczeń z tytułu składek ubezpieczeniowych potrącanych z wynagrodzeń pracowników,

d) prowadzenie dokumentacji i rozliczeń z tytułu podatku dochodowego z Urzędem Skarbowym,

e) systematyczne sporządzanie należnych przelewów z listy płac pracowników.

16) wydawanie zaświadczeń o wysokości zarobków na wyłączne żądanie pracownika;

17) terminowe sporządzanie wymaganych sprawozdań statystycznych z zakresu prowadzonych spraw;

18) prowadzenie listy obecności pracowników Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Siemiatyczach, rejestru wyjść służbowych i prywatnych oraz zeszytu rozmów telefonicznych;

19) rozliczanie inwentaryzacji środków trwałych i przedmiotów nietrwałych Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Siemiatyczach;

20) prowadzenie analityki do konta : przedmioty nietrwałe – środki trwałe – księgi inwentarzowe.

§ 8. Do zadań menedżera sportu /1/ należy:

1) organizowanie i obsługa imprez sportowych;

2) prowadzenie biura:

a) odbieranie i wysyłanie poczty oraz faksów i telefonów,

b) prowadzenie dziennika korespondencyjnego,

c) pisanie pism,

d) prowadzenie dokumentacji imprez,

e) obsługa komputera oraz kserokopiarki.

3) wykonywanie prac projektowych:

a) projektowanie i drukowanie dyplomów, plakatów,

b) zarządzanie bazami danych.

4) zajmowanie się sprawami związanymi z zaopatrzeniem:

a) zakup sprzętu i materiałów biurowych,

b) zakup środków czystości,

c) zakup wszelkich potrzebnych materiałów i urządzeń.

5) pełnienie funkcji kasjera, którego głównymi czynnościami są:

a) przyjmowanie wpłat gotówkowych,

b) terminowe odprowadzanie wpłat na rachunek bankowy,

c) przestrzeganie przepisów o gospodarce kasowej,

d) czuwanie nad zabezpieczeniem i ochroną środków pieniężnych w czasie pracy i w drodze do banku,

e) rozliczanie się z pobranych kwitariuszy,

f) prowadzenie i sporządzanie raportów kasowych i po sporządzeniu przekazywanie ich do księgowości za pokwitowaniem odbioru.

6) wykonywanie innych prac zleconych przez Dyrektora placówki;

7) obsługa programu PŁATNIK ZUS:

a) przekazywanie drogą elektroniczną do ZUS comiesięcznych deklaracji rozliczeniowych.;

b) wykonywanie wydruków przesłanych dokumentów oraz raportów przesłania;

c) zgłaszanie i wyrejestrowywanie pracowników oraz aktualizacja danych zarejestrowanych pracowników;

8) udzielanie pierwszej pomocy w przypadku wystąpienia nagłego wypadku na terenie MOSiR.” - zgodnie z Art. 2091 § 1. pkt 2a ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy (Dz. U. z 1998 r. Nr 21 poz. 94 z późniejszymi zmianami);

9) wykonywanie czynności w zakresie ochrony przeciwpożarowej i ewakuacji pracowników.” - zgodnie z Art. 2091 § 1. pkt 2b ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy (Dz. U. z 1998 r. Nr 21 poz. 94 z późniejszymi zmianami);

§ 9. Do zadań menedżera sportu /2/ należy:

1) planowanie i organizowanie przedsięwzięć sportowo-rekreacyjnych;

2) realizacja specjalnych programów w zakresie sportu i rekreacji;

3) współdziałanie z klubami sportowymi w zakresie sportu i rekreacji;

4) opracowywanie planów gospodarczych w zakresie imprez własnych i zleconych;

5) nadzór nad młodzieżowymi grupami sportowych działającymi w ramach MOSiR:

a) nadzór nad trenerami prowadzącymi zajęcia,

b) weryfikacja dzienników zajęć,

c) kontrola wydatków związanych z funkcjonowaniem grup sportowych,

6) opracowanie kalendarza imprez sportowo-rekreacyjnych;

7) organizacja imprez sportowo-rekreacyjnych na obiektach MOSiR,

8) opracowywanie własnej oferty usług w dziedzinie kultury fizycznej i szeroko pojętej rekreacji;

9) czuwanie nad przestrzeganiem obowiązków wynikających z przepisów o bezpieczeństwie imprez masowych;

10) opracowywanie założeń co do strategii marketingowej Ośrodka oraz wprowadzanie nowych form aktywności ruchowej na obiektach będących w posiadaniu MOSiR;

11) współpraca z organizacjami i stowarzyszeniami w zakresie kultury fizycznej;

12) współpraca z lokalnymi firmami, szkołami w ramach organizacji imprez sportowych;

§ 10. Do zadań instruktora ds. sportu należą:

1) Obsługa merytoryczna zajęć drużyn i sekcji działającyh na boiskach ORLIK:

a) ustalanie harmonogramów zajęć,

b) ustalanie dat i miejsc rozgrywanych spotkań, sparingów i zawodów

c) przygotowywanie sprzętu sportowego niezbędnego do zajęć.

2) obsługa budynku w części piłkarskiej oraz pomieszczeń związanych z obsługą boisk ORLIK:

a) sprzątanie i konserwacja,

b) wykonywanie drobnych napraw.

3) obsługa obiektów sportowych

a) konserwacja i sprzątanie płyt boisk,

b) sprzątanie trybun (przed i po meczu),

4) opieka nad pomieszczeniami hoteliku

a) sprzątanie,

b) konserwacja,

c) naprawa urządzeń sanitarnych, stolarki, instalacji elektrycznej.

5) utrzymanie w czystości terenów zielonych przylegających i należących do stadionu piłkarskiego i boisk ORLIK;

6) pomoc przy organizacji i obsłudze imprez oorganizowanych przez Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji;

7) wykonywanie innych prac zleconych przez Dyrektora placówki.

§ 11. Do zadań kierownika obiektu hala widowiskowo – sportowa należą:

1) Bezpośrednia odpowiedzialność za właściwe funkcjonowanie Miejskiej Hali Widowiskowo – Sportowej.

2) Kierownik hali jest podległy służbowo Dyrektorowi Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Siemiatyczach.

3) Zadania ogólne kierownika hali:

a) przestrzeganie regulaminu pracy,

b) zabezpieczanie pomieszczeń hali i sprzętu przed kradzieżą, zniszczeniem i uszkodzeniem,

c) zgłaszanie dyrektorowi wszelkich awarii, uszkodzeń, prób włamań i kradzieży,

d) dbanie o urządzenia instalacyjne i sprzęt przeciwpożarowy, oraz zabezpieczanie kluczy,

e) współpraca z dyrektorem Publicznego Gimnazjum nr 1 w Siemiatyczach i nauczycielami, pozostałymi szkołami, klubami oraz stowarzyszeniami kultury fizycznej z terenu miasta Siemiatycze,

f) taktowne zachowanie wobec interesantów oraz dzieci,

g) dbanie o czystość i porządek w budynku hali oraz jego otoczeniu,

h) sumienne wykonywanie swoich obowiązków,

i) wykonywanie wszelkich czynności zleconych Dyrektora MOSiR,

4) Szczegółowy zakres zadań kierownika hali:

a) planowanie, kierowanie i koordynowanie działalnością gospodarczą w hali w uzgodnieniu z Dyrektorem MOSiR,

b) opracowywanie i realizacja programu promocji hali,

c) przygotowanie organizacyjne i formalne zawodów i masowych imprez rekreacyjno – sportowych w hali,

d) analiza kosztów eksploatacji hali,

e) opracowywanie cennika udostępniania hali,

f) sporządzanie i realizacja harmonogramu wykorzystania hali,

g) planowanie i nadzorowanie remontów bieżących,

h) kierowanie i nadzór nad pracą personelu obsługowego (harmonogramy, monitoring, kontrola wewnętrzna),

i) planowanie i realizacja zgodnie z odrębnymi przepisami okresowych przeglądów technicznych budynku, urządzeń, instalacji i sprzętu,

j) administrowanie majątkiem trwałym i nietrwałym- prowadzenie kartotek,

k) nadzór nad halą sportową,

l) archiwizowanie dokumentów,

m) bieżąca obsługa interesantów,

n) umieszczanie stosownych informacji na tablicy ogłoszeń,

o) wydawanie, przyjmowanie i kontrola sprzętu sportowego,

p) sporządzanie umów dotyczących wynajmu pomieszczeń hali sportowej,

q) inne zadania zlecone przez Dyrektora MOSiR związane z zajmowanym stanowiskiem, a wynikające z bieżących potrzeb hali,

r) podejmowanie decyzji w sprawach gospodarczych (awarie) w razie nieobecności dyrektora;

5) Zakres uprawnień kierownika hali:

a) prawo do używania pieczęci kierownika hali,

b) prawo zgłaszania wniosków dotyczących nagradzania i premiowania pracowników,

c) prawo zgłaszania wniosków dotyczących podnoszenia jakości pracy hali;

6) Zakres odpowiedzialności kierownika hali:

a) odpowiedzialność za prawidłowe i terminowe realizowanie zadań,

b) odpowiedzialność za prawidłowe przechowywanie pieczęci i dokumentacji,

c) odpowiedzialność materialna za powierzone mienie;

d) przestrzeganie tajemnicy służbowej w okresie zatrudnienia i po jego ustaniu,

e) przestrzeganie przepisów bhp i p-poż., dyscypliny i regulaminu pracy;

§ 12. Do zadań kierownika obiektu - stadion należą:

1) pełnienie funkcji kierownika obiektu, w tym:

a) dysponowanie pracownikami,

b) organizowanie ich czasu pracy,

c) rozliczanie się z wykonanych prac i zadań przed przełożonym.

2) pomoc przy organizacji imprez sportowych MOSiR-u;

3) sprzątanie terenów należących do MOSiR-u;

a) amfiteatr miejski, plaża, teren na cyplu, basen,

b) inne.

4) sprzątanie terenów targowych:

a) bazar na „Manhattanie” ul. Grodzieńska,

5) konserwacja i naprawa urządzeń sanitarnych, stolarki, instalacji elektrycznej i odgromowej w budynku Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Siemiatyczach;

6) pełnienie kontroli nad zbiornikami wodnymi (zalew I i II):

a) wykonywanie wszelkich prac związanych z obsługą zbiorników,

b) wykonywanie zaleceń Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego dotyczących zbiorników wodnych.

7) obsługa basenu miejskiego,

8) prowadzenie oraz obsługa ciągnika rolniczego;

9) wykonywanie innych prac zleconych przez Dyrektora placówki.

§ 13. Do zadań pracowników zaplecza sportowego należą:

1) sprzątanie i konserwacja boisk i kortów;

2) obsługa zaplecza sportowego:

a) sprzątanie i utrzymywanie w czystości szatni i sanitariatów.

3) obsługa i prowadzenie zawodów sportowych dla młodzieży i dorosłych;

4) pomoc i organizacja imprez sportowych Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Siemiatyczach;

5) sprzątanie terenów należących do MOSiR-u:

a) amfiteatr miejski, plaża, teren na cyplu,

b) inne.

6) sprzątanie terenów targowych:

a) bazar na „manhattanie” ul. Grodzieńska,

7) prowadzenie magazynu Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Siemiatyczach;

8) sprzątanie pomieszczeń biurowych;

9) obsługa basenu miejskiego,

10) obsługa miejskiej hali widowiskowo – sportowej,

11) wykonywanie innych prac zleconych przez Dyrektora placówki.

§ 14. Do zadań sprzątaczek należą:

1) Utrzymywanie w należytej czystości przydzielonych do sprzątania pomieszczeń, najbliższego otoczenia przed wejściem do budynków oraz pomieszczenia do przechowywania urządzeń i środków przeznaczonych do sprzątania, tj.:

a) zamiatanie, mycie i dezynfekcja podłóg,

b) odkurzanie i pranie wykładzin, krzeseł i foteli,

c) wycieranie kurzu w meblach i na meblach, na parapetach telefonicznych, urządzeniach elektrycznych i sprzęcie komputerowym (z wyłączeniem monitorów), z parapetów i grzejników, itp.,

d) usuwanie zabrudzeń z przeszkleń w meblach, gablotach, drzwiach, lamp,

e) mycie, czyszczenie i odkażanie umywalek, brodzików, armatury i urządzeń sanitarnych w toaletach i łazienkach,

f) mycie dozowników do mydła i ręczników oraz luster,

g) mycie balustrady schodów, ścian pokrytych glazurą, kabin prysznicowych, drzwi i ościeżnic oraz okien,

h) stałe doglądanie i uzupełnianie braków środków sanitarno-higienicznych w toaletach, łazienkach i kuchni,

i) opróżnianie koszy na śmieci w trakcie sprzątania pomieszczeń do wskazanych zbiorczych pojemników,

j) sprzątanie sauny,

k) sprzątanie pomieszczeń dodatkowych w czasie pełnienia zastępstwa na czas nieobecności w pracy innej sprzątaczki,

2) Poszczególne czynności powinny być wykonywane z taką częstotliwością, aby przydzielone do sprzątania pomieszczenia i teren przed wejściem do budynków, były utrzymane w nienagannym porządku i czystości.

3) Właściwe i oszczędne używanie powierzonego sprzętu i środków potrzebnych do utrzymania czystości.

4) Zgłaszanie przełożonemu zauważonych awarii, uszkodzeń w urządzeniach i pomieszczeniach.

5) Współpraca z innymi pracownikami sprzątającymi, a także z użytkownikami pomieszczeń poprzez natychmiastowe reagowanie na bieżące potrzeby przez nich zgłoszone.

6) Zabezpieczenie budynku po zajęciach (zamknięcie pomieszczeń, włączenie alarmu, sprawdzenie wyłączenia oświetlenia, kranów).

7) Utrzymanie odpowiedniej temperatury w pomieszczeniach hali.

8) Wykonywanie innych czynności zleconych przez przełożonych.

§ 15. Szczegółowy podział zadań oraz wszelkie zmiany w przydziale czynności pracownikom Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Siemiatyczach dokonuje Dyrektor placówki.

§ 16. Regulamin wchodzi w życie z dniem podpisania. Traci moc Regulamin Organizacyjny Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Siemiatyczach wprowadzony Zarządzeniem Burmistrza Miasta Siemiatycze nr 452/10 z dnia 2 listopada 2011 roku.

Burmistrz Miasta Siemiatycze
Piotr Siniakowicz

Metryka strony

Udostępniający: Miasto Siemiatycze

Wytwarzający/odpowiadający: Agnieszka Oleszczuk

Data wytworzenia: 2011-06-22

Wprowadzający: Eryk Nowik

Data modyfikacji: 2019-02-25

Opublikował: Eryk Nowik

Data publikacji: 2019-02-25