Ewidencja Ludności
Ewidencję ludności prowadzi się w systemie informatycznym i kartotecznym w formie:
- zbioru danych stałych mieszkańców,
- zbioru danych byłych mieszkańców,
- zbioru danych obywateli polskich i cudzoziemców zameldowanych na pobyt czasowy trwający ponad 3 miesiące,
- zbioru danych cudzoziemców zameldowanych na pobyt czasowy trwający do 3 miesięcy.
Rejestr prowadzi:
Urząd Stanu Cywilnego
17-300 Siemiatycze, ul. Pałacowa 2 – pokój nr 203 (II piętro)
tel. 85 65 65 831
Informacje udostępniane są na wniosek.
PODSTAWA PRAWNA:
- Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U z 2017 poz. 657).
- Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2016 poz. 922).
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej - Dz. U. z 2016 r.poz. 1827).
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 19 listopada 2008 r. w sprawie wysokości opłat za udostępnienie danych ze zbiorów meldunkowych, ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych, zbioru PESEL, ogólnokrajowej ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych oraz sposobu wnoszenia tych opłat (Dz. U. z 2015 poz. 1388).
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 19 listopada 2008 r. w sprawie określenia wzorów wniosków o udostępnienie danych z ewidencji ludności, zbioru PESEL oraz ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych (Dz. U. z 2016 r. poz. 836).
Metryka strony